Toyota bZ4X
Re: Toyota bZ4X
De burde kjørt en løype til, f eks langs motorveiene nedover til sverige og til danmark. Det er relativt flate motorveier.
Det stemmer, men samtidig vil den bilen som kommer lengst ha den lengste rekkeviddenIseran2770 skrev: ↑tir jan 31, 2023 8:49 pmDet er jo en helt tullete løype, de bilene som kommer over toppen får jo masse gratis kilometer i nedoverbakkene etterpå.Kompressor skrev: ↑tir jan 31, 2023 8:47 pm Det er jo en stigning som går til ca 455-458km i rekkeviddetest-løypen som er ganske tøff, så de som kommer over denne får mange mil med nedover igjen.
Could have would have should have.... Jeg er ikke begeistret over ruta de kjører jeg heller, men samtidig så er det et ganske svært opplegg som skal fungere når man kjører i underkant av 30 biler samtidig på test (og alt det andre de holder på med rundt testen), og da kan de ikke kjøre hvor som helst heller. For de som genuint er interessert i å høre noen argumenter for hvorfor de år etter år velger denne ruta, så snakker de om det i en episode av elbilpodden fra 2022:
https://nye.naf.no/elbil/elbilpodden/vi ... esten-2022
Ellers kan jeg anbefale denne artikkelen fra Møller sin kommunikasjonssjef med tanker rundt denne testen:
https://www.motor.no/aktuelt/debatt-opp ... ten/241736
https://nye.naf.no/elbil/elbilpodden/vi ... esten-2022
Ellers kan jeg anbefale denne artikkelen fra Møller sin kommunikasjonssjef med tanker rundt denne testen:
https://www.motor.no/aktuelt/debatt-opp ... ten/241736
Toyota sliter virkelig med ELbilen sin. 35% under oppgitt rekkevidde på 2wd versjonen i vintertesten gjør at jeg forstår årsaken til at de trakk 4wd fra testen. Veldig spesielt det som de nå har havnet oppi.
Hele bilen, navnet inkludert, burde jo skrotes.
Hjulbolter, rekkevidde, hanskerom, klimaanlegg som drikker strøm etc etc
Enorm ripe i lakken for verdens største bilprodusent.
Hjulbolter, rekkevidde, hanskerom, klimaanlegg som drikker strøm etc etc
Enorm ripe i lakken for verdens største bilprodusent.
Ja, man forstår jo hvorfor Toyota har vegret seg for å introdusere en ren elbil! -den kom sent, men litt for tidlig for Toyota.
Ille er det også at mange Toyota-forhandlere har snakket ned andre elbiler i flere år, og indirekte bedt trofaste Toyota-kunder holde seg unna til Toyota selv kom med dette!
Ellers snakket Toyota vel ganske høyt om faststoffbatterier, som vel skulle være på markedet nå etter det de sa for 3-4 år siden, men dette har det blitt relativt stilt om.
Ille er det også at mange Toyota-forhandlere har snakket ned andre elbiler i flere år, og indirekte bedt trofaste Toyota-kunder holde seg unna til Toyota selv kom med dette!
Ellers snakket Toyota vel ganske høyt om faststoffbatterier, som vel skulle være på markedet nå etter det de sa for 3-4 år siden, men dette har det blitt relativt stilt om.
Snakket med en taxikollega i dag. Han hadde etter et halvt års forsinkelse fått sin Bz4 med 4-hjulstrekk. Ganske misfornøyd med rekkeviddetn i noen få minusgrader. 250 km i følge gjettometeret hvis han skulle ha varme på.
Han hadde oppsøkt forhandleren og hevdet at han var blitt lurt til å kjøpe bilen på feil premisser og villedende markedsføring angående rekkevidde.
Han hadde oppsøkt forhandleren og hevdet at han var blitt lurt til å kjøpe bilen på feil premisser og villedende markedsføring angående rekkevidde.
Akkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man må bare huske "Beyond Zero", så sitter bZ. 4 er størrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke løs på bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i østen, for der er det mye snodige greier.
Ja, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniørdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, før de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniører som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: ↑fre feb 03, 2023 7:25 pmAkkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man må bare huske "Beyond Zero", så sitter bZ. 4 er størrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke løs på bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i østen, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nå meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til å sitte i viktige lederstillinger som skal avgjøre navnet.
Du har jo alltids Ora Funky CatRibba skrev: ↑fre feb 03, 2023 10:34 pmJa, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniørdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, før de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniører som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: ↑fre feb 03, 2023 7:25 pmAkkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man må bare huske "Beyond Zero", så sitter bZ. 4 er størrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke løs på bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i østen, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nå meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til å sitte i viktige lederstillinger som skal avgjøre navnet.
-
- Innlegg: 845
De Great Wall-bilene gjorde det jo bra i koølisjonstest. Var en som het noe med KAFFE også!burkar skrev: ↑fre feb 03, 2023 11:08 pmDu har jo alltids Ora Funky CatRibba skrev: ↑fre feb 03, 2023 10:34 pmJa, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniørdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, før de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniører som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: ↑fre feb 03, 2023 7:25 pm
Akkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man må bare huske "Beyond Zero", så sitter bZ. 4 er størrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke løs på bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i østen, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nå meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til å sitte i viktige lederstillinger som skal avgjøre navnet.
-
- Innlegg: 845
Ikke glem at eierne ofte velger grå/sølvgrå og sjelden har løpende dialog med kjøreskolene om moderne trafikk-skikk.
Tja, Toyota begynner vel å få noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nå. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjøregleder og ikke gode stats på PR-brosjyrene.
De driver også å forsker på manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt når det kommer til faststoffbatterier, noe som vil få ned vekten. De er også ledene på hydrogen, der de utvikler både teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. Så om ti eller tjue år, så betyr Toyota på latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnærmet utømmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Neida, skal ikke glemme detrosmebraad skrev: ↑fre mai 19, 2023 3:23 pm
Ikke glem at eierne ofte velger grå/sølvgrå og sjelden har løpende dialog med kjøreskolene om moderne trafikk-skikk.
Visste forøvrig at @Ribba kom til å reagere, Toyota-eier som han er
Ja, langt fra unaturlig reaksjon å forsvare at Toyota lager morsomme biler, da Toyotaen min er langt morsommere å kjøre enn BMW'en min (dog kjipere å kjøre enn den gamle Opel'n min).
-
- Innlegg: 845
Ribba skrev: ↑fre mai 19, 2023 3:59 pmTja, Toyota begynner vel å få noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nå. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjøregleder og ikke gode stats på PR-brosjyrene.
De driver også å forsker på manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt når det kommer til faststoffbatterier, noe som vil få ned vekten. De er også ledene på hydrogen, der de utvikler både teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. Så om ti eller tjue år, så betyr Toyota på latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnærmet utømmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Her er det en som 'står frem' i en reklame for elbilen fra Toyota.
(Jeg ville nølet sterkt med å reklamere for noesomhelst.)
(SUV og HR-V derimot, dét hadde vært et skue for reklamebransjen.)
https://www.bt.no/brandstudio/feature/v/bz4x/
Sånn generelt ser jeg av og til omtalen 'hele familien/slekta har hatt xxx bilmerke i årevis'.
Jeg syns det er greit å se forskjellige biler.
Og Toyota er slett ikke noe som borger for gjennomgående bra kvalitet, man må ha riktog type og bruk.
Likevel et pluss at der er muligheter for å komme inn under 10 års garantigreia.
-
- Innlegg: 845
rosmebraad skrev: ↑lør jun 17, 2023 3:45 pmRibba skrev: ↑fre mai 19, 2023 3:59 pmTja, Toyota begynner vel å få noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nå. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjøregleder og ikke gode stats på PR-brosjyrene.
De driver også å forsker på manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt når det kommer til faststoffbatterier, noe som vil få ned vekten. De er også ledene på hydrogen, der de utvikler både teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. Så om ti eller tjue år, så betyr Toyota på latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnærmet utømmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Her er det en som 'står frem' i en reklame for elbilen fra Toyota.
(Jeg ville nølet sterkt med å reklamere for noesomhelst.)
(SUV og HR-V derimot, dét hadde vært et skue for reklamebransjen.)
https://www.bt.no/brandstudio/feature/v/bz4x/
'....Komforten er utvilsomt den beste jeg har opplevd i en bil.......'.
Ett av flere tilfeller der jeg virkelig lurer på hvordan de kan la 'komfortseter'-tilvalg i BMW gå så grundig under radaren.
Sånn generelt ser jeg av og til omtalen 'hele familien/slekta har hatt xxx bilmerke i årevis'.
Jeg syns det er greit å se forskjellige biler.
Og Toyota er slett ikke noe som borger for gjennomgående bra kvalitet, man må ha riktog type og bruk.
Likevel et pluss at der er muligheter for å komme inn under 10 års garantigreia.
-
- Innlegg: 845
På den annen side,
når de bruker uttrykket 'du hendelse'
i annonsen så falmer alle innvendingene brått!
når de bruker uttrykket 'du hendelse'
i annonsen så falmer alle innvendingene brått!
Salget av bZ4x går nok litt tregt. En liten sjappe nord for Stryn hadde 20 uregistrerte bZ4x stående til pynt på parkeringsplassen
Ikke det minste rart, det er en høyst middelmådig bil, langt bak konkurrentene på alle områder.Iseran2770 skrev: ↑tor jun 22, 2023 7:14 pm Salget av bZ4x går nok litt tregt. En liten sjappe nord for Stryn hadde 20 uregistrerte bZ4x stående til pynt på parkeringsplassen
Det er vel en grense for hva fanboysene godtar også.
Jeg noterer meg at de har intensivert markedsføringen i det siste.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute