Landslaget for herrer

Svar
Centrist

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Centrist »

Dette har helt sikkert blitt spurt om før. Men vet noen når billettsalget for Spania og Georgia borte starter? Både gjennom NFF, og "generelt salg" hvis slikt er å oppdrive.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Forsvarsspillere må ofte ty til knep og bruke kroppen på en helt annen måte enn fotballspillere i Eliteserien.
Mentaliteten er brutalt annerledes enn i et nordisk samfunn. Det tar tid å tilvenne seg den måten å tenke på og for mange er det umulig.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Tror det kan være riktig å tenke mer 2 spisser nå, sånn at Sørloth også får spilt som spiss.
Ren 4-4-2 er jeg litt skeptisk til, tror kanskje en 4-3-1-2 kan ha mer for seg, med Ødegaard i en fri rolle mellom mb og spisser.

Feks:
----------------------------Nyland(keeper)---------------------
MHP---------Øsatigård------Gregersen-------------Meling

Berge---------------------Auresnes------------------Moi
------------------------------Ødegaard------------------------
------------Sørloth---------------------------Braut---------

Er litt usikker på Berge da, kan muligens være en annen der

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ståle om det å spille med to på topp:
Med Sørloth, Ødegaard og Haaland i toppform har flere etterlengtet en oppstilling der drammenseren spiller 10-er, sammen med Haaland og Sørloth som spissduo.

Solbakken sier det blir lite sannsynlig å se en slik kombinasjon for Norge.

– Dere kommer nok ikke til å se det nei. Årsaken er at det blir vanskelig å utføre rent taktisk. Erling er vant til å spille spiss alene, noe vi har sett i City, Dortmund og Salzburg. I tillegg er det en myte at Ødegaard spiller i en 10er-rolle for Arsenal. I deres oppbyggende spill trekker Ødegaard seg alltid ut mot høyre, og han er svært delaktig defensivt, sier han og legger til:

– Spørsmålet om alle tre kan spille i favorittposisjonene sine samtidig dukker stadig opp. Jeg synes alle tre spilte meget godt sammen i sommer, og jeg ser derfor ikke noen grunn til å endre noe.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/Q7jR3 ... merksomhet

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

25.3 mot Spania og 28.3 mot Georgia begge på bortebane.
Spent på uttaket. Det gikk ikke veldig bra på høsten i fjor.
1-1 mot Finland hjemme hadde
Nyland, Strandberg ,Meling, Østigård, Holmgren
Berg, Zachariassen, Ødegaard, Dæhli
Moi Sørloth

innbyttede Gregersen, Brynhildsen Solbakken, Ryerson, Vetlesen

Haaland vil helt sikkert komme i start-oppstillingen

Hva syns folket, blir det noen andre med ?
Sist redigert av Big George den ons jan 25, 2023 12:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Big George skrev: ons jan 25, 2023 12:34 pm 25.3 mot Spania og 28.3 mot Georgia begge på bortebane.
Spent på uttaket. Det gikk ikke veldig bra på høsten i for.
Troppen blir antageligvis tatt ut tirsdag 14.mars rundt kl.1200 et sted.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: ons jan 25, 2023 11:10 am Tror det kan være riktig å tenke mer 2 spisser nå, sånn at Sørloth også får spilt som spiss.
Ren 4-4-2 er jeg litt skeptisk til, tror kanskje en 4-3-1-2 kan ha mer for seg, med Ødegaard i en fri rolle mellom mb og spisser.

Feks:
----------------------------Nyland(keeper)---------------------
MHP---------Øsatigård------Gregersen-------------Meling

Berge---------------------Auresnes------------------Moi
------------------------------Ødegaard------------------------
------------Sørloth---------------------------Braut---------

Er litt usikker på Berge da, kan muligens være en annen der
Det du jo egentlig foreslår her er jo en 4-4-2 diamant, eller som det oftere kalles i dag 4-3-3 med falsk nier. Altså det ser jo greit ut på papiret, men tror det skulle blitt store problemer for å få denne formasjonen til å fungere i en ekte fotballkamp. Ikke spiller den på våre beste spilleres styrke heller. For det første så er ikke Ødegaard sin styrke å spille i en fri rolle bak spissene. Skal du ha en spiller i den frie rollen i dag (10-er/falsk nier) trenger du gjerne en som er god til å ta i mot ballen feilvendt, ha et lavt tyngdepunkt og helst være god med begge beina så man kan være en trussel fra begge sider av banen. I tillegg må du frita vedkomne fra en del defensive oppgaver da han som fri rolle ikke kan forventes å være i samme posisjon hele tiden. Ødegaard er ekstremt venstrefotet så han trekker alltid mot høyre "half-space" hvor han er mest farlig. I tillegg er han god i defensive, spesielt som presspiller. Hvorfor ikke bruke han som høyre indreløper som han blir brukt i dag hvor han både naturlig kommer i de posisjonene han er best i samt får gjort den defensive jobben han er blitt veldig god på?

I tillegg til dette er ikke Sørloth og Haaland den type spisser som trives i denne formasjonen. Her er det som regel vinger liknende Salah, Mane, Jesus og Mbappe som er best. De som kan trekke inn fra litt bredere posisjoner og angripe rommet den falske nieren har skapt. Hverken Sørloth eller Haaland er denne typen spillere. Så er kanskje motargumentet mot det at vi skal i stedet spille med niere, men da blir det jo ekstremt trangt der inne i midten med både Sørloth, Haaland og Ødegaard.

Jeg tenker at så lenge Haaland og Ødegaard spiller så er det 4-3-3 vi skal holde oss til. Det er den posisjonen hvor vi får best ut av de to klart beste spillerne våre.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

benib skrev: ons jan 25, 2023 12:38 pm
Interessert skrev: ons jan 25, 2023 11:10 am Tror det kan være riktig å tenke mer 2 spisser nå, sånn at Sørloth også får spilt som spiss.
Ren 4-4-2 er jeg litt skeptisk til, tror kanskje en 4-3-1-2 kan ha mer for seg, med Ødegaard i en fri rolle mellom mb og spisser.

Feks:
----------------------------Nyland(keeper)---------------------
MHP---------Øsatigård------Gregersen-------------Meling

Berge---------------------Auresnes------------------Moi
------------------------------Ødegaard------------------------
------------Sørloth---------------------------Braut---------

Er litt usikker på Berge da, kan muligens være en annen der
Det du jo egentlig foreslår her er jo en 4-4-2 diamant, eller som det oftere kalles i dag 4-3-3 med falsk nier. Altså det ser jo greit ut på papiret, men tror det skulle blitt store problemer for å få denne formasjonen til å fungere i en ekte fotballkamp. Ikke spiller den på våre beste spilleres styrke heller. For det første så er ikke Ødegaard sin styrke å spille i en fri rolle bak spissene. Skal du ha en spiller i den frie rollen i dag (10-er/falsk nier) trenger du gjerne en som er god til å ta i mot ballen feilvendt, ha et lavt tyngdepunkt og helst være god med begge beina så man kan være en trussel fra begge sider av banen. I tillegg må du frita vedkomne fra en del defensive oppgaver da han som fri rolle ikke kan forventes å være i samme posisjon hele tiden. Ødegaard er ekstremt venstrefotet så han trekker alltid mot høyre "half-space" hvor han er mest farlig. I tillegg er han god i defensive, spesielt som presspiller. Hvorfor ikke bruke han som høyre indreløper som han blir brukt i dag hvor han både naturlig kommer i de posisjonene han er best i samt får gjort den defensive jobben han er blitt veldig god på?

I tillegg til dette er ikke Sørloth og Haaland den type spisser som trives i denne formasjonen. Her er det som regel vinger liknende Salah, Mane, Jesus og Mbappe som er best. De som kan trekke inn fra litt bredere posisjoner og angripe rommet den falske nieren har skapt. Hverken Sørloth eller Haaland er denne typen spillere. Så er kanskje motargumentet mot det at vi skal i stedet spille med niere, men da blir det jo ekstremt trangt der inne i midten med både Sørloth, Haaland og Ødegaard.

Jeg tenker at så lenge Haaland og Ødegaard spiller så er det 4-3-3 vi skal holde oss til. Det er den posisjonen hvor vi får best ut av de to klart beste spillerne våre.
Hør hør

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Norgefoot skrev: fre jan 27, 2023 12:32 am
benib skrev: ons jan 25, 2023 12:38 pm
Interessert skrev: ons jan 25, 2023 11:10 am Tror det kan være riktig å tenke mer 2 spisser nå, sånn at Sørloth også får spilt som spiss.
Ren 4-4-2 er jeg litt skeptisk til, tror kanskje en 4-3-1-2 kan ha mer for seg, med Ødegaard i en fri rolle mellom mb og spisser.

Feks:
----------------------------Nyland(keeper)---------------------
MHP---------Øsatigård------Gregersen-------------Meling

Berge---------------------Auresnes------------------Moi
------------------------------Ødegaard------------------------
------------Sørloth---------------------------Braut---------

Er litt usikker på Berge da, kan muligens være en annen der
Det du jo egentlig foreslår her er jo en 4-4-2 diamant, eller som det oftere kalles i dag 4-3-3 med falsk nier. Altså det ser jo greit ut på papiret, men tror det skulle blitt store problemer for å få denne formasjonen til å fungere i en ekte fotballkamp. Ikke spiller den på våre beste spilleres styrke heller. For det første så er ikke Ødegaard sin styrke å spille i en fri rolle bak spissene. Skal du ha en spiller i den frie rollen i dag (10-er/falsk nier) trenger du gjerne en som er god til å ta i mot ballen feilvendt, ha et lavt tyngdepunkt og helst være god med begge beina så man kan være en trussel fra begge sider av banen. I tillegg må du frita vedkomne fra en del defensive oppgaver da han som fri rolle ikke kan forventes å være i samme posisjon hele tiden. Ødegaard er ekstremt venstrefotet så han trekker alltid mot høyre "half-space" hvor han er mest farlig. I tillegg er han god i defensive, spesielt som presspiller. Hvorfor ikke bruke han som høyre indreløper som han blir brukt i dag hvor han både naturlig kommer i de posisjonene han er best i samt får gjort den defensive jobben han er blitt veldig god på?

I tillegg til dette er ikke Sørloth og Haaland den type spisser som trives i denne formasjonen. Her er det som regel vinger liknende Salah, Mane, Jesus og Mbappe som er best. De som kan trekke inn fra litt bredere posisjoner og angripe rommet den falske nieren har skapt. Hverken Sørloth eller Haaland er denne typen spillere. Så er kanskje motargumentet mot det at vi skal i stedet spille med niere, men da blir det jo ekstremt trangt der inne i midten med både Sørloth, Haaland og Ødegaard.

Jeg tenker at så lenge Haaland og Ødegaard spiller så er det 4-3-3 vi skal holde oss til. Det er den posisjonen hvor vi får best ut av de to klart beste spillerne våre.
Hør hør
Høres fornuftig ut. Var det at vi ser så mye at folk mener SS ikke bruker spillerne i posisjoner de er vant til å spille i, men da gjør han vel det likevel da.
Og så husker jeg den ene kampen med Lagerack mot Sverige, der Ødegaard hadde akkurat en sånn fri rolle, og det fungerte vel meget bra i den kampen såvidt jeg husker? Kanskje beste kvalik-kampen med Lagerback? Men det er jo nokså lenge siden nå da.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: fre jan 27, 2023 8:02 am
Norgefoot skrev: fre jan 27, 2023 12:32 am
benib skrev: ons jan 25, 2023 12:38 pm

Det du jo egentlig foreslår her er jo en 4-4-2 diamant, eller som det oftere kalles i dag 4-3-3 med falsk nier. Altså det ser jo greit ut på papiret, men tror det skulle blitt store problemer for å få denne formasjonen til å fungere i en ekte fotballkamp. Ikke spiller den på våre beste spilleres styrke heller. For det første så er ikke Ødegaard sin styrke å spille i en fri rolle bak spissene. Skal du ha en spiller i den frie rollen i dag (10-er/falsk nier) trenger du gjerne en som er god til å ta i mot ballen feilvendt, ha et lavt tyngdepunkt og helst være god med begge beina så man kan være en trussel fra begge sider av banen. I tillegg må du frita vedkomne fra en del defensive oppgaver da han som fri rolle ikke kan forventes å være i samme posisjon hele tiden. Ødegaard er ekstremt venstrefotet så han trekker alltid mot høyre "half-space" hvor han er mest farlig. I tillegg er han god i defensive, spesielt som presspiller. Hvorfor ikke bruke han som høyre indreløper som han blir brukt i dag hvor han både naturlig kommer i de posisjonene han er best i samt får gjort den defensive jobben han er blitt veldig god på?

I tillegg til dette er ikke Sørloth og Haaland den type spisser som trives i denne formasjonen. Her er det som regel vinger liknende Salah, Mane, Jesus og Mbappe som er best. De som kan trekke inn fra litt bredere posisjoner og angripe rommet den falske nieren har skapt. Hverken Sørloth eller Haaland er denne typen spillere. Så er kanskje motargumentet mot det at vi skal i stedet spille med niere, men da blir det jo ekstremt trangt der inne i midten med både Sørloth, Haaland og Ødegaard.

Jeg tenker at så lenge Haaland og Ødegaard spiller så er det 4-3-3 vi skal holde oss til. Det er den posisjonen hvor vi får best ut av de to klart beste spillerne våre.
Hør hør
Høres fornuftig ut. Var det at vi ser så mye at folk mener SS ikke bruker spillerne i posisjoner de er vant til å spille i, men da gjør han vel det likevel da.
Og så husker jeg den ene kampen med Lagerack mot Sverige, der Ødegaard hadde akkurat en sånn fri rolle, og det fungerte vel meget bra i den kampen såvidt jeg husker? Kanskje beste kvalik-kampen med Lagerback? Men det er jo nokså lenge siden nå da.
Har sett Ødegaard bli veldig feilvendt og lett å plukke ut av kampen når han spiller i den rollen tidligere, men han har jo også gjort noen gode kamper når han får plass til å snu. Var veldig veldig bra på u21 som én av to spisser.

Ser for meg at 433 som SS bruker er fornuftig. Alltid lett å kritisere når ting ikke flyter, men er ikke sikkert alt annet hadde vært bedre. Forhåpentligvis slipper vi litt unna skader og formdupper og får satt et lag, der man får optimalisert litt for ferdighetene til spillerne, det kan vi fint få til i 433.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Kakebart skrev: fre jan 27, 2023 8:31 am
Interessert skrev: fre jan 27, 2023 8:02 am
Norgefoot skrev: fre jan 27, 2023 12:32 am

Hør hør
Høres fornuftig ut. Var det at vi ser så mye at folk mener SS ikke bruker spillerne i posisjoner de er vant til å spille i, men da gjør han vel det likevel da.
Og så husker jeg den ene kampen med Lagerack mot Sverige, der Ødegaard hadde akkurat en sånn fri rolle, og det fungerte vel meget bra i den kampen såvidt jeg husker? Kanskje beste kvalik-kampen med Lagerback? Men det er jo nokså lenge siden nå da.
Har sett Ødegaard bli veldig feilvendt og lett å plukke ut av kampen når han spiller i den rollen tidligere, men han har jo også gjort noen gode kamper når han får plass til å snu. Var veldig veldig bra på u21 som én av to spisser.

Ser for meg at 433 som SS bruker er fornuftig. Alltid lett å kritisere når ting ikke flyter, men er ikke sikkert alt annet hadde vært bedre. Forhåpentligvis slipper vi litt unna skader og formdupper og får satt et lag, der man får optimalisert litt for ferdighetene til spillerne, det kan vi fint få til i 433.
Jeg synes det er litt synd å høre. Er det en ting jeg hvertfall lærte om fotball i fjor så var det den leksa vi fikk på Ullevaal med to spisser som presset oss til tap. Det var der kampen ble avgjort ! Braut og Sørloth i et sånt press mot for eksempel de skotske stopperne........

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Pushback skrev: fre jan 27, 2023 10:46 am
Kakebart skrev: fre jan 27, 2023 8:31 am
Interessert skrev: fre jan 27, 2023 8:02 am

Høres fornuftig ut. Var det at vi ser så mye at folk mener SS ikke bruker spillerne i posisjoner de er vant til å spille i, men da gjør han vel det likevel da.
Og så husker jeg den ene kampen med Lagerack mot Sverige, der Ødegaard hadde akkurat en sånn fri rolle, og det fungerte vel meget bra i den kampen såvidt jeg husker? Kanskje beste kvalik-kampen med Lagerback? Men det er jo nokså lenge siden nå da.
Har sett Ødegaard bli veldig feilvendt og lett å plukke ut av kampen når han spiller i den rollen tidligere, men han har jo også gjort noen gode kamper når han får plass til å snu. Var veldig veldig bra på u21 som én av to spisser.

Ser for meg at 433 som SS bruker er fornuftig. Alltid lett å kritisere når ting ikke flyter, men er ikke sikkert alt annet hadde vært bedre. Forhåpentligvis slipper vi litt unna skader og formdupper og får satt et lag, der man får optimalisert litt for ferdighetene til spillerne, det kan vi fint få til i 433.
Jeg synes det er litt synd å høre. Er det en ting jeg hvertfall lærte om fotball i fjor så var det den leksa vi fikk på Ullevaal med to spisser som presset oss til tap. Det var der kampen ble avgjort ! Braut og Sørloth i et sånt press mot for eksempel de skotske stopperne........


Litt usikker på hva du mener med at de to spissene presset oss til tap. Tenker du på presset når vi hadde ball?

Finnes mange måter å spille fotball på og mange forskjellige styrker en spiller kan ha. Haaland er ikke veldig bra som førsteforsvarer.

Når det er sagt så forsvarer vi oss jo som oftest i 442 i prinsippet. Vi har omtrent alltid to spillere som presser høyt i første pressledd. Mot Serbia hadde vi Berge - Aursnes - Ødegaard på midten. Da går Berge opp i press med Haaland når ballen er til venstre og Ødegaard opp og presser med Haaland når ballen er til høyre. Man må ikke ha to spisser for å ha to eller flere spillere som presser høyt.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Kalle73 skrev: man jan 09, 2023 10:33 am Norge har en god del stoppere som er gode duellspillere.
Det vi mangler er spillere som i tillegg er spillende stoppere, med både sikkerhet og fart med ball.
Jeg synes det er underlig at Glesnes ikke er inkludert i troppen, ikke i treningskamper en gang......

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Superteale skrev: ons feb 01, 2023 2:46 pm
Kalle73 skrev: man jan 09, 2023 10:33 am Norge har en god del stoppere som er gode duellspillere.
Det vi mangler er spillere som i tillegg er spillende stoppere, med både sikkerhet og fart med ball.
Jeg synes det er underlig at Glesnes ikke er inkludert i troppen, ikke i treningskamper en gang......
Solbakken har vel snakka mye om korte samlinger, få treninger og få dager sammen. Da blir det uheldig med tidsforskjellen og langt fly også vil jeg tro. Ikke tid til å hente seg inn fra jetlag osv. Hadde han hatt mulighet til å dra noen dager tidligere feks så kunne det kanskje vært mer aktuelt, men er det noe poeng å ha med noen i troppen som kommer til å ha jetlag på hver samling? Må nok tilbake til Europa før det blir veldig aktuelt å ha han som en del av stammen/troppen her.

benib

Legg inn av benib »

Skal vi ha en liten spåkulekonkurranse her? Har et par spørsmål også kan vi gå igjennom svarene når 2023 er omme.

1. Hvilke spillere får landslagsdebut i løpet av 2023? (Ett poeng for riktig, ett minuspoeng for feil for å forhindre at folk nevner for mange)

Mine tips: Mads Hedenstad Christensen, Jacob Karlstrøm, Sivert Mannsverk, Jesper Daland og Andreas Schjelderup.

2. Hvem spiller minst 8 landskamper i 2023? (Samme der, ett poeng for riktig. Ett minus for feil)

Mine tips: Erling Haaland, Martin Ødegaard, Ørjan Nyland, Leo Østigård, Marcus Holmgren Pedersen, Birger Meling, Alexander Sørloth, Mohamed Elyounoussi, Fredrik Aursnes, Patrick Berg, Julian Ryerson.

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Gøy!

1. Karlstrøm, Daland, Mannsverk, Ceide

2. Haaland, Ødegaard, Pedersen, Meling, Ryerson, Sørloth, Berge, Aurnes, Elyounoussi

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

1. Daland, Bohinen, Schjelderup, Edwardsen

2. Ødegaard, pedersen, Sørloth, østigård, Hanche-Olsen, Haaland, Aursnes

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

1. Schjelderup, Mvuka, Mannsverk

2. Ødegaard, Haaland, Østigård, Nyland

Superteale

Legg inn av Superteale »

Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 2:57 pm
Solbakken har vel snakka mye om korte samlinger, få treninger og få dager sammen. Da blir det uheldig med tidsforskjellen og langt fly også vil jeg tro. Ikke tid til å hente seg inn fra jetlag osv. Hadde han hatt mulighet til å dra noen dager tidligere feks så kunne det kanskje vært mer aktuelt, men er det noe poeng å ha med noen i troppen som kommer til å ha jetlag på hver samling? Må nok tilbake til Europa før det blir veldig aktuelt å ha han som en del av stammen/troppen her.
Den begrunnelsen blir for enkel.
Hva med Brasilianere og andre Latin-amerikanere som skal hjem fra Europa for å spille landskamper?

Greit nok at MLS er en liga det kan være vanskelig å vurdere kvaliteten på, men den er langt bedre bedre enn eliteserien.....

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Superteale skrev: tor feb 02, 2023 9:26 am
Kakebart skrev: ons feb 01, 2023 2:57 pm
Solbakken har vel snakka mye om korte samlinger, få treninger og få dager sammen. Da blir det uheldig med tidsforskjellen og langt fly også vil jeg tro. Ikke tid til å hente seg inn fra jetlag osv. Hadde han hatt mulighet til å dra noen dager tidligere feks så kunne det kanskje vært mer aktuelt, men er det noe poeng å ha med noen i troppen som kommer til å ha jetlag på hver samling? Må nok tilbake til Europa før det blir veldig aktuelt å ha han som en del av stammen/troppen her.
Den begrunnelsen blir for enkel.
Hva med Brasilianere og andre Latin-amerikanere som skal hjem fra Europa for å spille landskamper?

Greit nok at MLS er en liga det kan være vanskelig å vurdere kvaliteten på, men den er langt bedre bedre enn eliteserien.....
Vet ikke så mye om hvordan det fungerer for Brasil, men man får mye mindre jetlag når man drar vestover enn østover, og Brasil har ikke så mye valg her siden det er snakk om mange spillere i samme båt og spillere av en helt annen kvalitet. Er sikkert ikke ideelt for dem heller med reiseveien.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ref konkurransen over her

1. Karlstrøm, Schjelderup, Daland, Mannsverk

2. Braut, Ødegaard, Nyland, Aursnes, Holmgren Pedersen, Østigård, Moi, Thorstvedt

benib

Legg inn av benib »

Blir Jordan og Færøyene i treningskampene i år.

Her legges det opp til at Braut tar scoringsrekorden innen året er omme.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Og her med link.
Gibraltar, Malta, Wales, Moldova, Østerrike og Bulgaria var de andre europeiske nasjonene som hadde spillefri i runde 5.

Sist redigert av Korgutt den fre feb 03, 2023 6:22 pm, redigert 1 gang totalt.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Jordan har vi vel aldri møtt før? Kan knapt huske at vi har spilt mot asiatiske lag tidligere, bortsett fra et par kamper mot Emiratene og kamper hvor vi kun har stilt med spillere fra Eliteserien.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

FranciscoM skrev: fre feb 03, 2023 6:20 pm Jordan har vi vel aldri møtt før? Kan knapt huske at vi har spilt mot asiatiske lag tidligere, bortsett fra et par kamper mot Emiratene og kamper hvor vi kun har stilt med spillere fra Eliteserien.
28. januar 2005 i Amman møtte vi Jordan. Endte 0-0.

Av asiatiske lag har man møtt Bahrain, Forente Arabiske Emirater, Hong Kong, Japan, Kina, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, Sør Korea og Thailand, i tillegg til Jordan. Har ikke tatt med asiatiske land som hører til andre forbund, eller Australia, som jo spiller i Asia.

startelver

Legg inn av startelver »

Kjempematching , det får man si... At man ikke kan lokkke til seg bedre motstand når laget består av verdensstjerner er jp merkelig.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

sexxes skrev: fre feb 03, 2023 6:53 pm
FranciscoM skrev: fre feb 03, 2023 6:20 pm Jordan har vi vel aldri møtt før? Kan knapt huske at vi har spilt mot asiatiske lag tidligere, bortsett fra et par kamper mot Emiratene og kamper hvor vi kun har stilt med spillere fra Eliteserien.
28. januar 2005 i Amman møtte vi Jordan. Endte 0-0.

Av asiatiske lag har man møtt Bahrain, Forente Arabiske Emirater, Hong Kong, Japan, Kina, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, Sør Korea og Thailand, i tillegg til Jordan. Har ikke tatt med asiatiske land som hører til andre forbund, eller Australia, som jo spiller i Asia.
Takk for info! Hvor mange av disse har vi møtt under januarturneringene hvor laget stort sett besto av Eliteseriespillere?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 11:07 pm Kjempematching , det får man si... At man ikke kan lokkke til seg bedre motstand når laget består av verdensstjerner er jp merkelig.
Gibraltar, Malta, Wales, Moldova, Østerrike og Bulgaria var de andre europeiske nasjonene som hadde spillefri i runde 5.
I runde 9 var det i tillegg til Færøyene disse nasjonene. Hellas, Ukraina, Tyrkia, Belgia og Serbia.
Man må velge motstandere blant nasjonene som har spillefri i samme runde. Eller så må man ut av Europa. I tillegg kan man spille mot Tyskland men det virker som at de vil velge motstandere på øverste hylle så ofte som mulig.

startelver

Legg inn av startelver »

Korgutt skrev: fre feb 03, 2023 11:30 pm
startelver skrev: fre feb 03, 2023 11:07 pm Kjempematching , det får man si... At man ikke kan lokkke til seg bedre motstand når laget består av verdensstjerner er jp merkelig.
Gibraltar, Malta, Wales, Moldova, Østerrike og Bulgaria var de andre europeiske nasjonene som hadde spillefri i runde 5.
I runde 9 var det i tillegg til Færøyene disse nasjonene. Hellas, Ukraina, Tyrkia, Belgia og Serbia.
Man må velge motstandere blant nasjonene som har spillefri i samme runde. Eller så må man ut av Europa. I tillegg kan man spille mot Tyskland men det virker som at de vil velge motstandere på øverste hylle så ofte som mulig.
Ok, burde jo være interessant for Tyskland å spille mot Norge med tanke på Haaland-hysteriet som har vært der nede.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 11:38 pm
Korgutt skrev: fre feb 03, 2023 11:30 pm
startelver skrev: fre feb 03, 2023 11:07 pm Kjempematching , det får man si... At man ikke kan lokkke til seg bedre motstand når laget består av verdensstjerner er jp merkelig.
Gibraltar, Malta, Wales, Moldova, Østerrike og Bulgaria var de andre europeiske nasjonene som hadde spillefri i runde 5.
I runde 9 var det i tillegg til Færøyene disse nasjonene. Hellas, Ukraina, Tyrkia, Belgia og Serbia.
Man må velge motstandere blant nasjonene som har spillefri i samme runde. Eller så må man ut av Europa. I tillegg kan man spille mot Tyskland men det virker som at de vil velge motstandere på øverste hylle så ofte som mulig.
Ok, burde jo være interessant for Tyskland å spille mot Norge med tanke på Haaland-hysteriet som har vært der nede.
Jeg vet at Tyskland skal møte Peru og Belgia i de 2 første rundene i mars. Valgmulighetene for Tyskland den første runden var Georgia, Irland, Ukraina, Latvia, Albania, Estland og Ungarn. Hvilke nasjoner Tyskland velger å møte videre utover året vet jeg foreløpig ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»