Norske underholdningspodcaster

Svar
Hoppidioten

Norske underholdningspodcaster

Legg inn av Hoppidioten »

Her finnes det etterhvert et uhorvelig antall med podcaster. Av de mest kjente kan man jo nevne: Friminutt, Topp 3, Må på Behandling, Papaya, Jan Thomas og Einar blir venner, Tusvik&Tønne….

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Glemte Are og Odin!

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Debrief med Dag Sørås er en av mine faste podcasts.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Hoppidioten skrev: søn feb 20, 2022 11:28 am Her finnes det etterhvert et uhorvelig antall med podcaster. Av de mest kjente kan man jo nevne: Friminutt, Topp 3, Må på Behandling, Papaya, Jan Thomas og Einar blir venner, Tusvik&Tønne….
Glømte vel den mest Misjonen, eller Kommisjonen som det hette før. 20 års jubileum i 2024

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Hoppidioten skrev: søn feb 20, 2022 11:28 am Her finnes det etterhvert et uhorvelig antall med podcaster. Av de mest kjente kan man jo nevne: Friminutt, Topp 3, Må på Behandling, Papaya, Jan Thomas og Einar blir venner, Tusvik&Tønne….
Hva handler de forskjellige podcastene du nevner om?
Hvilke av dem ville du anbefalt, og hvorfor? Eller motsatt, et det noen du ikke vil anbefale, av dem du nevner.
Leter etter gode og varierte podcast å følge, så anbefalinger hadde vært hyggelig.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Stjerten skrev: søn okt 09, 2022 10:25 am
Hoppidioten skrev: søn feb 20, 2022 11:28 am Her finnes det etterhvert et uhorvelig antall med podcaster. Av de mest kjente kan man jo nevne: Friminutt, Topp 3, Må på Behandling, Papaya, Jan Thomas og Einar blir venner, Tusvik&Tønne….
Hva handler de forskjellige podcastene du nevner om?
Hvilke av dem ville du anbefalt, og hvorfor? Eller motsatt, et det noen du ikke vil anbefale, av dem du nevner.
Leter etter gode og varierte podcast å følge, så anbefalinger hadde vært hyggelig.
198 Land med Einar Tørnquist er ganske gøy. Litt avhengig av hvilke gjest han har med for det aktuelle landet. Men de tre episodene om Russland med Atle Grønn var veldig bra. USA del 1,og 2 med Tore Sagen likeså. Og mange andre. Bare å plukke de med gjester man liker. Eller høre alle,og hoppe over de med gjester man misliker.

Tore,og Haralds Podcast er min favoritt om dagen. Tore Sagen,og Harald Eia diskuterer etikk,og masse annet på en sånn passe seriøs,men ikke fjasete måte. Med noen få gjester på telefonen. Litt ut i andre sesong nå. Veldig bra.

Kongerekka med Are Sende Osen er også veldig bra. Sier seg vel selv hva den handler om. Are går gjennom kongene i Norge. Starter på starten,opp gjennom vikingtida,og er nå i sesong tre og er vel snart på 1200 tallet om jeg ikke husker feil. Historieformidling på en måte som gjør at epoker man ikke interesserer seg veldig for også kan være ganske underholdende takket være måten Are S legger det frem på.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Hedning skrev: tor nov 03, 2022 8:40 pm
Stjerten skrev: søn okt 09, 2022 10:25 am
Hoppidioten skrev: søn feb 20, 2022 11:28 am Her finnes det etterhvert et uhorvelig antall med podcaster. Av de mest kjente kan man jo nevne: Friminutt, Topp 3, Må på Behandling, Papaya, Jan Thomas og Einar blir venner, Tusvik&Tønne….
Hva handler de forskjellige podcastene du nevner om?
Hvilke av dem ville du anbefalt, og hvorfor? Eller motsatt, et det noen du ikke vil anbefale, av dem du nevner.
Leter etter gode og varierte podcast å følge, så anbefalinger hadde vært hyggelig.
198 Land med Einar Tørnquist er ganske gøy. Litt avhengig av hvilke gjest han har med for det aktuelle landet. Men de tre episodene om Russland med Atle Grønn var veldig bra. USA del 1,og 2 med Tore Sagen likeså. Og mange andre. Bare å plukke de med gjester man liker. Eller høre alle,og hoppe over de med gjester man misliker.

Tore,og Haralds Podcast er min favoritt om dagen. Tore Sagen,og Harald Eia diskuterer etikk,og masse annet på en sånn passe seriøs,men ikke fjasete måte. Med noen få gjester på telefonen. Litt ut i andre sesong nå. Veldig bra.

Kongerekka med Are Sende Osen er også veldig bra. Sier seg vel selv hva den handler om. Are går gjennom kongene i Norge. Starter på starten,opp gjennom vikingtida,og er nå i sesong tre og er vel snart på 1200 tallet om jeg ikke husker feil. Historieformidling på en måte som gjør at epoker man ikke interesserer seg veldig for også kan være ganske underholdende takket være måten Are S legger det frem på.
Tusen takk. Sagen og Eia skal jeg hvertfall sjekke ut, selv om jeg har mer sansen for Steinar, fremfor Tore. 198 land, høres og spennende ut.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Stjerten skrev: tor nov 03, 2022 8:50 pm
Hedning skrev: tor nov 03, 2022 8:40 pm
Stjerten skrev: søn okt 09, 2022 10:25 am
Hva handler de forskjellige podcastene du nevner om?
Hvilke av dem ville du anbefalt, og hvorfor? Eller motsatt, et det noen du ikke vil anbefale, av dem du nevner.
Leter etter gode og varierte podcast å følge, så anbefalinger hadde vært hyggelig.
198 Land med Einar Tørnquist er ganske gøy. Litt avhengig av hvilke gjest han har med for det aktuelle landet. Men de tre episodene om Russland med Atle Grønn var veldig bra. USA del 1,og 2 med Tore Sagen likeså. Og mange andre. Bare å plukke de med gjester man liker. Eller høre alle,og hoppe over de med gjester man misliker.

Tore,og Haralds Podcast er min favoritt om dagen. Tore Sagen,og Harald Eia diskuterer etikk,og masse annet på en sånn passe seriøs,men ikke fjasete måte. Med noen få gjester på telefonen. Litt ut i andre sesong nå. Veldig bra.

Kongerekka med Are Sende Osen er også veldig bra. Sier seg vel selv hva den handler om. Are går gjennom kongene i Norge. Starter på starten,opp gjennom vikingtida,og er nå i sesong tre og er vel snart på 1200 tallet om jeg ikke husker feil. Historieformidling på en måte som gjør at epoker man ikke interesserer seg veldig for også kan være ganske underholdende takket være måten Are S legger det frem på.
Tusen takk. Sagen og Eia skal jeg hvertfall sjekke ut, selv om jeg har mer sansen for Steinar, fremfor Tore. 198 land, høres og spennende ut.
Sagen,og Eia er på Podme,så der må man betale. De andre finnes på Spotify. Kongerekka er også i NRK appen. Episodene slippes en uke der før de kommer på Spotify

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Trygdekontoret anbefales. Fungerer veldig bra på podcast.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Feedback med Egon Holstad er en veldig bra podcast. Egon har en gjest i studio pr sending. Hittil har det vært musikere han tydeligvis liker. Enten som person,eller musikere. Jeg har aldri vært fan av Jørn Hoel,men den episoden med han var helt konge. Han hadde noen saftige røverhistorier,og bare forklaringen på hvorfor han endte opp med den looken han hadde på 80 tallet var hysterisk morsomt. Ellers har Sivert Høyem vært innom,manager Steinar Vikan hadde noen gode historier. Blant annet da han dro til England for å se Zeppelin llive. Og så klart masse om Dum Dim Boys som han har vært manager for siden de het Wannskrækk tror jeg,og nå sist var Stein Torleif Bjella der. Bare syv episoder så langt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Hedning skrev: fre feb 03, 2023 11:48 pm Feedback med Egon Holstad er en veldig bra podcast. Egon har en gjest i studio pr sending. Hittil har det vært musikere han tydeligvis liker. Enten som person,eller musikere. Jeg har aldri vært fan av Jørn Hoel,men den episoden med han var helt konge. Han hadde noen saftige røverhistorier,og bare forklaringen på hvorfor han endte opp med den looken han hadde på 80 tallet var hysterisk morsomt. Ellers har Sivert Høyem vært innom,manager Steinar Vikan hadde noen gode historier. Blant annet da han dro til England for å se Zeppelin llive. Og så klart masse om Dum Dim Boys som han har vært manager for siden de het Wannskrækk tror jeg,og nå sist var Stein Torleif Bjella der. Bare syv episoder så langt.
Takk for tips. Episoden med Bjella skal høres snarest.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Hoppidioten skrev: man feb 06, 2023 8:20 pm
Hedning skrev: fre feb 03, 2023 11:48 pm Feedback med Egon Holstad er en veldig bra podcast. Egon har en gjest i studio pr sending. Hittil har det vært musikere han tydeligvis liker. Enten som person,eller musikere. Jeg har aldri vært fan av Jørn Hoel,men den episoden med han var helt konge. Han hadde noen saftige røverhistorier,og bare forklaringen på hvorfor han endte opp med den looken han hadde på 80 tallet var hysterisk morsomt. Ellers har Sivert Høyem vært innom,manager Steinar Vikan hadde noen gode historier. Blant annet da han dro til England for å se Zeppelin llive. Og så klart masse om Dum Dim Boys som han har vært manager for siden de het Wannskrækk tror jeg,og nå sist var Stein Torleif Bjella der. Bare syv episoder så langt.
Takk for tips. Episoden med Bjella skal høres snarest.
Veldig bra episode,og artig å få innblikk i hvor musikkgeek Bjella er/var. Og at vi har mye av samme referansene,og har fått dem gjennom å ha lest musikkbladet Beat. Frøkedal var også hos Egon,og hun hadde også blitt oppdratt på musikk i Beat. Jeg abonerte på det bladet,så det var mye nostalgi :D
Og jeg sier det igjen.... Jørn Hoel. Den episoden var ellevill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Podcast»