Manchester United

Svar
EverLast

Re: Manchester United

Legg inn av EverLast »

Darlot har jeg veldig lite tro på. Synes han er overvurdert av enkelte.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: fre feb 03, 2023 3:09 pm Diskusjonsn om Mason Greenwood går høylydt på fotballøya. I dag i en podcast mente halvparten av innringerene at MG kan fortsette å spille fotball.

Men de fleste damene som ringte inn mente at han aldri burde vise seg på toppnivå på banen igjen. Han kan ikke være et forbilde for barn og ungdom.
Med tanke på vold ellers i samfunnet og seksuell utnyttelse av kvinner blir det vanskelig.

Men for all del, vi har flere eksempler på vold blant fotballspillere. George Best levde på en tid da sånne ting ble hysjet ned. Hans samboer ble slått flere ganger, det kom frem mange år senere. Best er fortsatt en stor helt.
Greit å ta dette i rett tråd og ikke i denne, selv om om jeg også har syndet i det perspektivet..!
Ok? ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

EverLast skrev: fre feb 03, 2023 6:46 pm Darlot har jeg veldig lite tro på. Synes han er overvurdert av enkelte.
Det tror jeg ene og alene må ha med å gjøre at du ikke har sett nok kamper av han det siste året. Han har definitivt ikke vært klasse hele veien for oss siden 2018. Men det han har vist denne sesongen spesielt er tidvis på veldig høyt nivå. Både for klubb og landslag.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Dalot er da en god spiller han. Kanskje ikke den med størst x-faktor, men han klarer seg greit både offensivt og defensivt.

Hodor

Legg inn av Hodor »

fugletitteren skrev: fre feb 03, 2023 7:21 am
Hodor skrev: tor feb 02, 2023 11:53 pm
fugletitteren skrev: tor feb 02, 2023 8:33 pm

Kan ikke skjønne annet enn at han har godtatt å være prøvekanin på sykestua.

Eventuelt bør United kunne skrive av lønnen på skatten som veldedighet.
Lønnskostnader er vel av natur allerede fradragsberettiget for skatteformål. Man får vel ikke dobbelt skattefradrag for å kalle utbetalingen for både lønn og veldedighet i ett. Tror man må kalle det enten lønn eller veldedighet. Og at skattefradraget blir det samme (gitt at veldedigheten er fradragsberettiget. I beste fall er den det)
Åpenbart en dårlig spøk fra min side, srlvom det i tilfelle Jones fremstår mer som tidenes uføretrygd enn lønn..
Dog, de får kampene han fikk i fjor eller var det året før, hvor han faktisk ikke var så verst, varmet faktisk all den tid man vet hva han har vært igjennom. Og liker at klubben også har tatt godt vare på ham, selvom den siste forlengelsen fra et sportslig og økonomisk ståsted var helt på jordet.
Sykelønn kan man få refundert. Så du var jo inne på noe, forsåvidt. Men veldedighet er det ikke.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

https://www.skysports.com/football/news ... ontroversy

Webb fortsetter, etter min mening, å komme med bekymrende uttalelser. Det viktigste er altså ikke at VAR sørger for rett avgjørelse, men at dommerens avgjørelser på banen aller helst skal gjelde. Rett og slett en nedtur at man fortsetter å ta dette verktøyet i feil retning, kontra å utnytte det på best mulig måte.

But of course, a lot of talk is about VAR and how we use it. I want to use it as it was always intended: as a safety net for those clear errors, and allow the referee to referee the game. Our game throws up loads of subjectivity and if we get involved in the subjective situations, we could end up with inconsistency.

I'm trying to ensure the VAR [officials] know they've got a job to do to identify the clear errors, but don't get involved too much with the stuff that creates debate and difference of opinion.


Å bruke inconsistency som et argument for å holde VAR utenfor oftere er jo i seg selv ironisk.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Har sett de siste ukene at "Clear errors" kan være veldig subjektivt.

Sånn det dømmes nå er vel det verste. Dommer stoler på VAR, lar ting gå, VAR vil ikke overstyre dommer.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

F_Brandy skrev: lør feb 04, 2023 9:20 am Har sett de siste ukene at "Clear errors" kan være veldig subjektivt.

Sånn det dømmes nå er vel det verste. Dommer stoler på VAR, lar ting gå, VAR vil ikke overstyre dommer.
Jepp. Løsningen her er jo mer dialog, og at man i større grad åpner for det åpenbare, at for dommeren på banen så skjer ting til tider ufattelig fort og det hjelper ikke på at man har høy puls. Veien til mindre urettferdighet når det kommer til dommeravgjørelser er at VAR, som har en langt bedre oversikt enn dommeren på banen, i større grad fungerer som meddommer.

taknina

Legg inn av taknina »

Halvparten av avgjørelsene i fotball er borderlineavgjørelser. Minst halvparten.

Det levde en godt med før uten å sette store spørsmålstegn ved det. Bare debatterte det idag, glemt i morgen.

Nå tror "alle" at fotball er matematikk virker det som med to strek under svaret.

Dit er det ikke mulig å komme og ikke er det ønskelig heller

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Dømmingen denne sesongen har vært hinsides svak. Helt hinsides svak.
Man har et system, VAR, som er ganske enkelt å praktisere for å ta vekk de største dommerfeilene, men ref uttalelsene til Webb så velger man å benytte systemet på helt feil måte. Motivasjonen må jo være å få mest mulig avgjørelser korrekt, men neida.. Da kan man like gjerne skrote hele driten, for nå blir jo utfallet av dømming og VAR bare enda mer inkonsekvent dømming enn det som var pre VAR. Bare å gratulere.

Jack

Legg inn av Jack »

Vi har fått en helt absurd mengde nøkkelavgjørelser imot oss denne sesongen. Det er så mye at jeg tviler på at det er tilfeldigheter.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir jan 31, 2023 10:30 am
Harduetforslag skrev: tir jan 31, 2023 10:28 am Oppdaget akkurat at Lezah er Hazel baklengs.
Sannelig min hatt. Var det ikke en VGD-er som het Hazel back in the days?
Tror det. En skikkelig klovn av en debattant, på nivå med Pogba6.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: lør feb 04, 2023 10:22 am
Lezah skrev: tir jan 31, 2023 10:30 am
Harduetforslag skrev: tir jan 31, 2023 10:28 am Oppdaget akkurat at Lezah er Hazel baklengs.
Sannelig min hatt. Var det ikke en VGD-er som het Hazel back in the days?
Tror det. En skikkelig klovn av en debattant, på nivå med Pogba6.
Det er mitt gamle nick, og jeg er/var klasse. Ikke skryt, bare fakta.

taknina

Legg inn av taknina »

fugletitteren skrev: lør feb 04, 2023 10:02 am Dømmingen denne sesongen har vært hinsides svak. Helt hinsides svak.
Man har et system, VAR, som er ganske enkelt å praktisere for å ta vekk de største dommerfeilene, men ref uttalelsene til Webb så velger man å benytte systemet på helt feil måte. Motivasjonen må jo være å få mest mulig avgjørelser korrekt, men neida.. Da kan man like gjerne skrote hele driten, for nå blir jo utfallet av dømming og VAR bare enda mer inkonsekvent dømming enn det som var pre VAR. Bare å gratulere.
Jeg tror nå uansett at det er folk flest sin forventning om en millimetersrettferdighet som har satt helt feil fokus på opplevelsen av en fotballkamp med innføringen av VAR som er det største problemet her.

Det er jo helt åpenbart at det ble begått "flere dommerfeil" uten en second opinion via VAR, men har det gjort produktet toppfotball bedre som tilskueropplevelse på tribune og via TV NETT?

Neppe, og det burde være the maine thing.

taknina

Legg inn av taknina »

Wenger var en brilliant trener, manager back in the days men kanskje hans viktigste bidrag, statement var at individuelle priser i lagidrett var helt meningsløst

Det samme er jeg rimelig sikker på at de fleste managere fotballfolk mener.

taknina

Legg inn av taknina »

Mehell skrev: fre feb 03, 2023 7:35 am Jones er en av oss. De aller fleste Unitedsupporterne har noen favorittøyeblikk hvor han er involvert, og det er jo ingen tvil om at fyren har blødd for drakta.
Mangler vel bare ett managerbytte til for å ha tjenestegjort under ett tosifret anntall managere eller caretakermanagere.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Jeg er like naiv, så er helt enig. Skal ikke glemme at vi har møtt Arsenal og City to ganger, og at de enda ikke har møttes. Work your magic, Ten Hag!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Da må du vel være enig i at akkurat det så temmelig urealistisk alledere før sesongstart ;)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 10:25 am
Jolla skrev: lør feb 04, 2023 10:22 am
Lezah skrev: tir jan 31, 2023 10:30 am

Sannelig min hatt. Var det ikke en VGD-er som het Hazel back in the days?
Tror det. En skikkelig klovn av en debattant, på nivå med Pogba6.
Det er mitt gamle nick, og jeg er/var klasse. Ikke skryt, bare fakta.
Og vi kan jo alle være enige i at det ikke er beskjemmende å bli sammenlignet med en gammel storhet som Pogba6.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Kjedelig at man møtte arsenal med så forskjellig inngang til kampen, som tydelig ble avgjørende.
11 poeng blir for mye, men 8 kunne vært mulig hvis det viser seg at dagens prestasjon kan være starten på en liten down periode.

Men men, fokus får være å sikre topp 4.
Siden Man Utd non uansett er for langt bak, får man heller håpe at arsenal ikke choker å serverer city nok en PL tittel (void).

Bongis

Legg inn av Bongis »

DuncanE skrev: lør feb 04, 2023 3:33 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Da må du vel være enig i at akkurat det så temmelig urealistisk alledere før sesongstart ;)
Ja, men ikke nå. Vi kan gjerne snu på det. Det var snakk om gull sommeren for 1.5 år siden også. Bare se hvordan det gikk. Og som det ble nevnt over, vi er ferdig med arsenal og City. De har fremdeles til gode å møte hverandre en eneste gang i ligaen. Er vi heldig så får vi 4 gratispoeng på hver! Så kommer det enda mer optimisme når vi knuser Newcastle den 26 februar, og får vårt første trofe siden 17. Selvsagt er dette et optimistisk og håpefullt innlegg, men ikke et urealistisk et!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

taknina skrev: lør feb 04, 2023 9:28 am Halvparten av avgjørelsene i fotball er borderlineavgjørelser. Minst halvparten.

Det levde en godt med før uten å sette store spørsmålstegn ved det. Bare debatterte det idag, glemt i morgen.

Nå tror "alle" at fotball er matematikk virker det som med to strek under svaret.

Dit er det ikke mulig å komme og ikke er det ønskelig heller
Vel. Greit nok at mange avgjørelser er "borderline". Hovedsakelig pga at dommernes øyne tidvis kommer til kort, rent objektivt burde det ikke være så vanskelig. Når man da tar VARs øyne - kamera - til bruk, i tillegg til et fantastisk overblikk og tilgang til ulike kameravinkler, skulle man tro at disse flere av "borderline" avgjørelsene i utgangspunktet falt ned på riktig side. Men, nei. Her opplever de fleste av oss at det fattes enda fler ukorrekte avgjørelser enn før. Så kan man alltids diskutere om dette skyldes forventninger (om 100% feilfri dømte kamper) eller om det er supporterbrillene som roper? Jeg tror nok, som mange andre, at dette handler om hvordan VAR anvendes (evtl helst ikke anvendes).

Det er jo ikke slik at vi ønsker oss visst antall feil avgjørelser i løpet av en match, for å beholde dynamikken?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Jækla synd at man kom så skjevt ut fra start. Ekstremt bitre poengtap mot Newcastle hjemme og CP borte også, som hundre prosent var på elendig dømming. Rett og slett ran.
Kjedelig også at sportslig integritet står så lavt i PL at vi møtte arsenal med så skjeve forutsetninger for å prestere. Ble helt avgjørende. Man Utd har absolutt ikke hatt flyt i år, og skulle man ende noen poeng bak er det bittert.
Men tror til slutt at det vil ende med en kamp om å sikre topp 4, mtp at man kjemper på 4 fronter.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:46 pm
DuncanE skrev: lør feb 04, 2023 3:33 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Da må du vel være enig i at akkurat det så temmelig urealistisk alledere før sesongstart ;)
Ja, men ikke nå. Vi kan gjerne snu på det. Det var snakk om gull sommeren for 1.5 år siden også. Bare se hvordan det gikk. Og som det ble nevnt over, vi er ferdig med arsenal og City. De har fremdeles til gode å møte hverandre en eneste gang i ligaen. Er vi heldig så får vi 4 gratispoeng på hver! Så kommer det enda mer optimisme når vi knuser Newcastle den 26 februar, og får vårt første trofe siden 17. Selvsagt er dette et optimistisk og håpefullt innlegg, men ikke et urealistisk et!
Det hadde vært så ufattelig deilig om din optimisme slo til ;)

Bongis

Legg inn av Bongis »

fugletitteren skrev: lør feb 04, 2023 3:48 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Jækla synd at man kom så skjevt ut fra start. Ekstremt bitre poengtap mot Newcastle hjemme og CP borte også, som hundre prosent var på elendig dømming. Rett og slett ran.
Kjedelig også at sportslig integritet står så lavt i PL at vi møtte arsenal med så skjeve forutsetninger for å prestere. Ble helt avgjørende. Man Utd har absolutt ikke hatt flyt i år, og skulle man ende noen poeng bak er det bittert.
Men tror til slutt at det vil ende med en kamp om å sikre topp 4, mtp at man kjemper på 4 fronter.
Jeg er enig i at vi mest sannsynligvis kun havner i en topp 4 kamp, og det er ikke slik at jeg kommer til å grave meg ned hvis det kun blir en fjerdeplass i år. Noe jeg også husker enten fra VGD eller fra fridiskusjon, er at det viktigste er topp 4 og spillemessig progresjon. Og det siste er jo det vi har sett det beste av på 10 år. Spør du meg. Men nå må jeg logge av. Må se kampen i reprise i kveld.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ale skrev: lør feb 04, 2023 6:05 pm DEILIG!
Håper bare ikke denne seieren koster oss i de tre neste.

StørsteiEuropa_Utd

Legg inn av StørsteiEuropa_Utd »

Vi skal vinne uten Cas mot Leeds x2 og Leicester, men klart det blir vanskeligere. Weghorst og Antony bør bli benket fremover så får vi se hva Sabitzer er laget av.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

StørsteiEuropa_Utd skrev: lør feb 04, 2023 6:09 pm Vi skal vinne uten Cas mot Leeds x2 og Leicester, men klart det blir vanskeligere. Weghorst og Antony bør bli benket fremover så får vi se hva Sabitzer er laget av.
Skal kanskje, men de dårligste lagene er gode og når de mobiliserer mot nedrykk er det vanskelige kamper.

Reddington

Legg inn av Reddington »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»