Hva hører du på nå?

Svar

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Herregud hvor mye bedre AC/DC var på 70tallet enn på 80tallet.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

LondoMollari skrev: søn jan 29, 2023 1:50 pm Herregud hvor mye bedre AC/DC var på 70tallet enn på 80tallet.
De var best da, men det strides de lærde om. Vi har hver vår oppfatning av det.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

En av de beste :)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Bilde

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Dette hører jeg på nå.
Bilde

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg hører på radio.....og tar meg i å tenke....har The White Stripes verdens mest begredelige trommis?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på popartisten Meghan Trainor akkurat nå. Hun forteller at hun er gravid for andre gang, i danske Ekstrabladet

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Leeds_ModernTalking skrev: ons feb 01, 2023 3:07 pm
► Show Spoiler
Hvem er det egentlig som har originalen? Aldri hørt noen annen, enn den 90-talls upbeat reggae-pop balladen, som herja som verst rundt 1993-94, og var vel også med som filmmusikk til en eller annen romantisk dramakomedie en har glemt navnet på.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Frank.N.Steen skrev: ons feb 01, 2023 3:32 pm
Leeds_ModernTalking skrev: ons feb 01, 2023 3:07 pm
► Show Spoiler
Hvem er det egentlig som har originalen? Aldri hørt noen annen, enn den 90-talls upbeat reggae-pop balladen, som herja som verst rundt 1993-94, og var vel også med som filmmusikk til en eller annen romantisk dramakomedie en har glemt navnet på.
Peter Frampton had little commercial success with his early albums. This changed with Frampton's best-selling live album, Frampton Comes Alive!, in 1976, from which "Baby, I Love Your Way", "Show Me the Way", and an edited version of "Do You Feel Like We Do", were hit singles

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Sitter og vurderer å dra frem GTA: Vice City (2002) på PS2 igjen, og kanskje mest grunnet musikken og den deilige åttitallsstemningen, spillet har så ufattelig mye av.
Uansett, gått litt i debutskiva til OMD, siste dagene. Er nok et stykke unna mesterlige Architecture and Morality og Dazzle Ships, men hører jo tidlig ut potensiale for hva som skal komme.

Liker nok best Messages, der visstnok (i følge Ricky Wilde), var til stor inspirasjon for søsterens hit Kids in America:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Mike Keneally. Gammelt gull dette, zappalåter.....

fargerik

Legg inn av fargerik »

Hedvig Mollestad. Jeg syns dama blir mer og mer tung og heavy.

med sin særegne jazzrock-stil.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg hører litt mer på Kanaan. Tunge greier!
Fint at noen holder på i en slik nisje. Hadde Ozzy vært i form, ville dette vært et høvelig band for et gig ;-)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Eve of Destruktion, med Barry McGuire. Flott gammel låt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det tok jommen sin tid (selv om en allerede eier 2 ulike CD utgaver av liveskiva), men nå er endelig den foretrukne konsertskiva USA (1975) av King Crimson blitt lastet opp i sin helhet (eller over 9 ulike videoer). Og var smått innom den i fjor, og ingen tvil om at den man liker best, er den såkalte 30th Anniversary Edition (2004) , fremfor senere remasters.
Mye av grunnen skyldes at nevnte 30 års utgave, innehar mer av det aggressive og beinknusende lydbildet som preget spesielt siste skiva Red (1974), av den da snart oppløste Crimson trioen Wetton, Bruford og Fripp og der spesielt sporene Larks' Tongue in Aspic Part II, Exiles og Fracture, samt 21st Century Schizoid Man hørtes så ufattelig mye bedre ut enn tidligere utgaver.

Særlig bassen til Wetton blir så mye mer fremhevet her, enn i andre versjoner man har vært innom, både på Youtube (før de ble tatt ned) og via CD format.



fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: fre feb 03, 2023 11:23 pm Det tok jommen sin tid (selv om en allerede eier 2 ulike CD utgaver av liveskiva), men nå er endelig den foretrukne konsertskiva USA (1975) av King Crimson blitt lastet opp i sin helhet (eller over 9 ulike videoer). Og var smått innom den i fjor, og ingen tvil om at den man liker best, er den såkalte 30th Anniversary Edition (2004) , fremfor senere remasters.
Mye av grunnen skyldes at nevnte 30 års utgave, innehar mer av det aggressive og beinknusende lydbildet som preget spesielt siste skiva Red (1974), av den da snart oppløste Crimson trioen Wetton, Bruford og Fripp og der spesielt sporene Larks' Tongue in Aspic Part II, Exiles og Fracture, samt 21st Century Schizoid Man hørtes så ufattelig mye bedre ut enn tidligere utgaver.

Særlig bassen til Wetton blir så mye mer fremhevet her, enn i andre versjoner man har vært innom, både på Youtube (før de ble tatt ned) og via CD format.


Det der skal sjekkes litt senere. Kona vil bli ugrei dersom jeg setter på slikt før hun er våken.
Derfor hører jeg på radio veldig lavt på denne tid av døgnet.
Superbehagelig på NRK P13...

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargerik skrev: lør feb 04, 2023 8:19 am Det der skal sjekkes litt senere. Kona vil bli ugrei dersom jeg setter på slikt før hun er våken.
Derfor hører jeg på radio veldig lavt på denne tid av døgnet.
Superbehagelig på NRK P13...
Liker at de drar med ei uferdig (og forlenget) versjon av Starless som bonusspor, mens mer improviserte stunder som Asbury Park skulle vel ende opp i å bli delvis Providence (fra Red skiva), og noe med den deilige råskapen og nevnte Wettons bass, som gjøre at det blir så ufattelig tøft.

Men ja, kanskje ikke utmerket "morgenstund har gull i munn" type frokostmusikk.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

LondoMollari skrev: søn jan 29, 2023 1:50 pm Herregud hvor mye bedre AC/DC var på 70tallet enn på 80tallet.
Men herregud hvor bra de var på 80 tallet også!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

The Last Waltz var en hyllest til gruppa The Band
The Last Waltz (1978) - The Night They Drove Old Dixie Down
Av The Band a masterpiece of a song

Like my father before me
I will work the land
And like my brother above me
Who took a rebel stand
He was just 18, proud and brave
But a Yankee laid him in his grave
I swear by the mud below my feet
You can't raise a Kane back up
When he's in defeat

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: lør feb 04, 2023 1:33 pm
fargerik skrev: lør feb 04, 2023 8:19 am Det der skal sjekkes litt senere. Kona vil bli ugrei dersom jeg setter på slikt før hun er våken.
Derfor hører jeg på radio veldig lavt på denne tid av døgnet.
Superbehagelig på NRK P13...
Liker at de drar med ei uferdig (og forlenget) versjon av Starless som bonusspor, mens mer improviserte stunder som Asbury Park skulle vel ende opp i å bli delvis Providence (fra Red skiva), og noe med den deilige råskapen og nevnte Wettons bass, som gjøre at det blir så ufattelig tøft.

Men ja, kanskje ikke utmerket "morgenstund har gull i munn" type frokostmusikk.
Definitivt ikke. De fleste vil nok definere det som ondskap.
Ikke jeg, da! Har skikkelig sansen og har hatt det siden jeg var på vei ut av puberteten.
Det har noe med innstilling å gjøre. Å tåle en utfordring. Og samtidig like å bli utfordret.
Fine linker!
Kona kommer snart ut av dusjen. Skal dra på litt og sette på den siste der :-)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ikke uventet. Skal jeg holde på sånn, må jeg pelle meg ut i furtebua :-))

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»