MGP 2023

Svar
VivaLV

Re: MGP 2023

Legg inn av VivaLV »

Var det 50-50 fra internasjonal jury og norske folkestemmer.
Så det ble delt ut like mange poeng fra de norske folkestemmene som det ble det i den internasjonale juryen?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Skjønner ikke spørsmålet, den fikk flest stemmer, så ja, Norge mente det var greit, jeg også.
Mente du egentlig ugreit, siden spørsmålet ikke var helt forståelig for meg?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

izzet2015 skrev: lør feb 04, 2023 10:33 pm
ehall skrev: lør feb 04, 2023 10:23 pm
kytec skrev: lør feb 04, 2023 10:13 pm

Så ut som detr var et slag i solar plexus for han.
Og Swing’it på tredje fra folket, stort sett er jeg ganske enig med folket i kveld.
Synd at ikke Atle eller Skrellex vant, de imponerte.
Er jo litt det som er herlig med MGP, vi er ofte uenige. Jeg har disse to nederst på listen. Var livredd for at vi skulle sende Pettersen til Eurovision, det hadde blitt en av de gangene jeg hadde vært flau over å være nordmann.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

VivaLV skrev: lør feb 04, 2023 10:38 pm Var det 50-50 fra internasjonal jury og norske folkestemmer.
Så det ble delt ut like mange poeng fra de norske folkestemmene som det ble det i den internasjonale juryen?
Virket sånn, de sa de hadde omregnet stemmene, og de skrev fra før at det var 50/50.
Jeg regnet ikke sammen poengene, men går utifra at om du fryser bildet og regner begge sider blir det likt

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kytec skrev: lør feb 04, 2023 9:46 pm
Winnowill skrev: lør feb 04, 2023 9:41 pm
kytec skrev: lør feb 04, 2023 9:35 pm

Vanskelig for han å få seg k*k da.
Du må slutte å tenke så mye på sex hele tiden,@kytec
Ja, tenke det; ønske det; ville det med,
men gjøre det! Nei, det skjønner jeg ikke.
Er ikke meningen med livet å gjøre det da? 😋

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Det er nok bare fordommene dine som snakker.
Ikke noe grelt på noen måte at denne vant. Beste låta i et ganske kjedelig felt.
Velkommen til det 21 århundre

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

seriemester2013 skrev: lør feb 04, 2023 10:47 pm
Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Skjønner ikke spørsmålet, den fikk flest stemmer, så ja, Norge mente det var greit, jeg også.
Mente du egentlig ugreit, siden spørsmålet ikke var helt forståelig for meg?
Vedkommende mente at det var grellt (negativt) at noe som høres ut som "arabisk" skal representere norge.
Tror det er noen råtne fordommer som snakker, at det hørtes litt for utenlandsk/eksotisk ut for vedkommende.
Tipper visesang fra 1930tallet eller noe sånt hadde passet denne karen bedre

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Henningsen skrev: lør feb 04, 2023 11:05 pm
seriemester2013 skrev: lør feb 04, 2023 10:47 pm
Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Skjønner ikke spørsmålet, den fikk flest stemmer, så ja, Norge mente det var greit, jeg også.
Mente du egentlig ugreit, siden spørsmålet ikke var helt forståelig for meg?
Vedkommende mente at det var grellt (negativt) at noe som høres ut som "arabisk" skal representere norge.
Tror det er noen råtne fordommer som snakker, at det hørtes litt for utenlandsk/eksotisk ut for vedkommende.
Tipper visesang fra 1930tallet eller noe sånt hadde passet denne karen bedre
Ironi på nettet er ikke alltid like lett, nå var det meg som bommet

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Stolt av det norske folk i kveld.

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Da kan vi heldigvis puste lettet ut enda en gang.

Regner med at mediene pusher denne som en outsider når det nærmer seg mai, men de gjør de vel omtrent hvert år.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Henningsen skrev: lør feb 04, 2023 10:59 pm
Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Det er nok bare fordommene dine som snakker.
Ikke noe grelt på noen måte at denne vant. Beste låta i et ganske kjedelig felt.
Velkommen til det 21 århundre
Enten så er globalistene nokså naive, eller så går det seg til - på tross av alt liksom? Ja jeg vet faktisk ikke sikkert.
men nok om det. Kommer sikkert tilbake til det der i en annen kategori.
Gratulerer Alessandra, jøss for all del. Og lykke til 8-)

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Interessert skrev: lør feb 04, 2023 11:43 pm
Henningsen skrev: lør feb 04, 2023 10:59 pm
Interessert skrev: lør feb 04, 2023 10:18 pm Bare jeg som syns at det virker grelt at den arabisk klingende sangen der representerer Norge?
Det er nok bare fordommene dine som snakker.
Ikke noe grelt på noen måte at denne vant. Beste låta i et ganske kjedelig felt.
Velkommen til det 21 århundre
Enten så er globalistene nokså naive, eller så går det seg til - på tross av alt liksom? Ja jeg vet faktisk ikke sikkert.
men nok om det. Kommer sikkert tilbake til det der i en annen kategori.
Gratulerer Alessandra, jøss for all del. Og lykke til 8-)
Tipper visesang fra 1930-tallet er mer din greie.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Dette er jo låta til Oskar Westerlin i en litt annen drakt.


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

chelsea8 skrev: lør feb 04, 2023 11:58 pm Dette er jo låta til Oskar Westerlin i en litt annen drakt.

Haha! Var ikke helt ulikt, nei.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

chelsea8 skrev: lør feb 04, 2023 11:58 pm Dette er jo låta til Oskar Westerlin i en litt annen drakt.

Viser jo bare hvor masseprodusert skitt dette er.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Spennende å se hvordan dette vil gå uten autotune.
Omtrent som å sende Adelén Rusillo Steen i 2013.

Tvilsomt om det holder til finale.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fazam skrev: søn feb 05, 2023 9:50 am Spennende å se hvordan dette vil gå uten autotune.
Omtrent som å sende Adelén Rusillo Steen i 2013.

Tvilsomt om det holder til finale.
Selvfølgelig holder det. Hun har da vist at hun kan synge tidligere (på The Voice, f. eks). Og så skal vi ikke glemme at Blanche fra Belgia ble nummer fire med tidenes verste vokalprestasjon i ESC noensinne et år.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

ehall skrev: lør feb 04, 2023 10:48 pm
izzet2015 skrev: lør feb 04, 2023 10:33 pm
ehall skrev: lør feb 04, 2023 10:23 pm

Og Swing’it på tredje fra folket, stort sett er jeg ganske enig med folket i kveld.
Synd at ikke Atle eller Skrellex vant, de imponerte.
Er jo litt det som er herlig med MGP, vi er ofte uenige. Jeg har disse to nederst på listen. Var livredd for at vi skulle sende Pettersen til Eurovision, det hadde blitt en av de gangene jeg hadde vært flau over å være nordmann.
Hva er galt med Pettersen?

Fazam

Legg inn av Fazam »

izzet2015 skrev: søn feb 05, 2023 10:33 am Hva er galt med Pettersen?
Kjendis?

Fazam

Legg inn av Fazam »

Skraevadottir skrev: søn feb 05, 2023 9:53 am
Fazam skrev: søn feb 05, 2023 9:50 am Spennende å se hvordan dette vil gå uten autotune.
Omtrent som å sende Adelén Rusillo Steen i 2013.

Tvilsomt om det holder til finale.
Selvfølgelig holder det. Hun har da vist at hun kan synge tidligere (på The Voice, f. eks). Og så skal vi ikke glemme at Blanche fra Belgia ble nummer fire med tidenes verste vokalprestasjon i ESC noensinne et år.
Selvfølgelig? Så lenge man ikke har en tidsmaskin er nå det en drøy påstand.
Er ikke enig med beskrivelsen av den belgiske vokalisten; da hun hadde særpreg og selvsagt en langt mer minneverdig låt. Noe annet med denne italieneren; som det går mange på dusinet av. Melodien er i nærheten av å være plagiat, eller i beste fall noe som man har hørt alt for mange ganger før.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

izzet2015 skrev: søn feb 05, 2023 10:33 am
ehall skrev: lør feb 04, 2023 10:48 pm
izzet2015 skrev: lør feb 04, 2023 10:33 pm

Synd at ikke Atle eller Skrellex vant, de imponerte.
Er jo litt det som er herlig med MGP, vi er ofte uenige. Jeg har disse to nederst på listen. Var livredd for at vi skulle sende Pettersen til Eurovision, det hadde blitt en av de gangene jeg hadde vært flau over å være nordmann.
Hva er galt med Pettersen?
Synes bare låta var elendig. Så misliker jeg sterkt tatoveringer og han elsker å vise det frem.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Mye som tyder på at riktig låt vant på bakgrunn av muligheter i Eurovision. Alessandra har nesten 6 mill streams på Spotify og topper den globale viral listen, hvilket er ganske spesielt for en norsk MGP låt må man si. Det låter for mye Ava Max dusinvare for meg, men min smak er ikke så viktig her. Et godt tegn er at hun fikk toppscore både fra den internasjonale juryen og folket. Om hun klarer å levere vokalt i Liverpool, så tror jeg ikke det er noe behov for å pimpe sceneshowet opp mer. Heller holde det stramt og minimalistisk. Synes NRK leverte ok i år. Man kunne se at det var skalert ned ( ikke pyro og LED skjermer feks), men pause-innslaget var solid vare, og antagelig det beste musikalske innslaget totalt sett.

Mye dill dall i delfinalene, men også mye bra. Å slippe til nye progressive låtskrivere blir viktig videre. De siste årene har det faktum at MGP låtene ikke makter overgangen til hitlistene - skremt vekk folk som kan tilføre MGP litt klasse.

Ulrikke fikk sikkert en del sympatistemmer som forventet, og hun synger godt. Men når jeg hørte og så låten i går, så fant jeg den enda mer datert og for pompøs en tidligere, og virkelig bra vi ikke sender dette til Liverpool, Vil høre henne synge noe mer up tempo og moderne neste gang.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

VillaForever skrev: søn feb 05, 2023 12:46 pm Alessandra har nesten 6 mill streams på Spotify og topper den globale viral listen
Hva er en viral liste? I motsetning til andre lister. (Jeg har ikke Spotify.)

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

ehall skrev: søn feb 05, 2023 12:56 pm
VillaForever skrev: søn feb 05, 2023 12:46 pm Alessandra har nesten 6 mill streams på Spotify og topper den globale viral listen
Hva er en viral liste? I motsetning til andre lister. (Jeg har ikke Spotify.)
Definisjon:

«Spotify Viral Charts capture the songs gaining the most buzz on Spotify. Chart placement's based on a few factors: If a song's recently risen in plays. How often people share the song. How many people recently discovered the song».

En ting angående Alessandra sin låt. I «bridgen» så lyder det som hun søker en blanding av midt østen inspirert folketone og rotnorsk budeie sang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

dzk skrev: lør feb 04, 2023 11:30 pm Da kan vi heldigvis puste lettet ut enda en gang.

Regner med at mediene pusher denne som en outsider når det nærmer seg mai, men de gjør de vel omtrent hvert år.
Hvert eneste år melder norske medier at Norges bidrag er kjempepopulært og at det er en snakkis i arrangørbyen.

Nordmenn er så ekstremt mottakelige for ros at det grenser til det absurde. Er det en på gata i Liverpool som sier sangen er bra, sikkert på forespørsel fra journalisten så hamres det ut en sak på det i nettavisene. «Alessandra er folkets favoritt i Liverpool».

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.

Nocturne som vant i 1995 hadde tydelig inspirasjon fra irsk folkemusikk.

Tor Endresen vant jo med en ren amerikansk rockesang i 1997 med San Fransisco

Ser vi på finalefeltet fra i går er det jo blant annet Swing It som kjører amerikansk gladjazz. Hadde det vært bedre?

Musikk handler jo om inspirasjon. Og hvor man henter den inspirasjonen fra er ganske uvesentlig.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.
Og disse gikk det jo veldig bra med....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: søn feb 05, 2023 9:21 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.
Og disse gikk det jo veldig bra med....
Det handler jo mer om kvalitet enn hvor man henter inspirasjon. Nocturne vant jo, men den klippet du bort fra innlegget mitt.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Allesandra kommer til å sjarmere hele Europa med sin unorske væremåte. Det blir så flott.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PapaSmurf skrev: Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.
Musikk handler jo om inspirasjon. Og hvor man henter den inspirasjonen fra er ganske uvesentlig.
Har sjekket noen YT reaction-videoer fra andre land, og det ser snarere ut som om mange syns det hele minner om noe norrønt-viking-krigersk-aktige saker, og da passer det jo meget godt. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»