Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: lør feb 04, 2023 5:32 pm The winter wobbles has started.

Jeg er jo alltid superpessimist, men hadde nå fått litt tro på topp 4 denbe sesongen. Jeg tror vel vi alle nå kan se at det også blir tøft. Tottenham slår City i morgen og da er de snart rett i hælene igjen. Og vil ikke avskrive Pool og Chelsea heller. Det er altfor tidlig og Arsenal er Arsenal og gjør som regel det vi kan best. Choker, big time.
🤣🤣🤣

Ja, med 16-2-2, skal det bli tricky å klare topp 4 i mai. Ser den!
Men ikke la det hindre oss i å tro på mirakler 😁

DennisB

Legg inn av DennisB »

Uavgjort, eller Spurs-gevinst, er naturligvis det mest optimale i dag.

Så lenge det finnes håp, så er det liv, eller hvordan nå det var igjen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn feb 05, 2023 8:54 am Uavgjort, eller Spurs-gevinst, er naturligvis det mest optimale i dag.

Så lenge det finnes håp, så er det liv, eller hvordan nå det var igjen.
City har tapt de 3 siste kampene borte mot Spurs, og 5 av de 7 siste. Så utvilsomt et lag de har slitt mot på bortebane (nesten like ille stats som vi har mot Everton borte).

Så det er lov å håpe at City avgir poeng i dag. Men jeg tror nok bookiene har ganske rett når de anslår ca. 55% for City seier. Altså 45% for et resultat vi kan like.

City har unnagjort mange av de verste bortekampene (ManU, Liverpool, Newcastle og Chelsea). Så nesten bare denne og mot oss igjen. Derfor litt ekstra viktig om de kan avgi poeng i dag.

Heldigvis har årets City-utgave også vist at de kan avgi poeng i andre typer kamper (som Brentford og Everton hjemme), så det er ikke beksvart om de skulle vinne idag. Men de har igjen et enklere program enn oss, uten de innbyrdes kampene.

taknina

Legg inn av taknina »

DennisB skrev: lør feb 04, 2023 4:56 pm
Enzino skrev: lør feb 04, 2023 4:24 pm Skal vi vinne ligaen i år, så må vi nok ta en del poeng i innbyrdes mot City ja. 2 eller 3.

Men jeg tenker hvorfor ikke bare gjøre som 98-utgaven (som også vant ligaen "for tidlig" i utviklingen av laget) og vinne både hjemme og borte? :D

Vi har vunnet ligaen på Anfield, på OT og på WHL. På tide å vinne den på Ethiafridiskusjond!
Eller 4. Seier hjemme, og at vi klorer oss fast til en U på Etihad. Da hadde vi gått tre poeng i fra på de to kampene, det kunne kanskje ha holdt ;)

Er alltid optimist, men vi vet jo at City plutselig kan vinne 10-12 på rad. Det har de vist under Pep, og om det skjer utover, så sliter vi. Vi vet også at vi plutselig kan tape tre på rad, og da er det nok bye bye.

Jeg tror dette går skulder ved skulder helt inn og at det beste vi kan håpe på er å ha det i være egne hender inn mot de tre siste kampene.

On a sidenote opp mot spillerlogistikk så overasker deg meg at at når en diskuterer spillere både de en har og de en vil ha inn at de er så fastlåst som en regel til en bestemt posisjon i laget som en regel. Managere burde tørre å bruke spillere i forskjellige posisjoner :-)

Er vel farget av å være gammel og huske å ha sett eksempelvis både Odd Iversen og Jan Fuglset bekle både angreps og stopperrolle med bravour. Gamle Joe Hooley mente vel at J.F. var verdens beste stokklate spiller. Einar Jan Aas tok vel og en midtbanerolle like greit som en stopperrolle.

Sistnevnte er forøvrig hos meg kanskje den som ettermelet har gitt minst skryt opp mot prestasjoner av eldre norske fotballhelter.

Var helt der oppe med Bratseth i mi kokebok :-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

taknina skrev: søn feb 05, 2023 1:46 pm
DennisB skrev: lør feb 04, 2023 4:56 pm
Enzino skrev: lør feb 04, 2023 4:24 pm Skal vi vinne ligaen i år, så må vi nok ta en del poeng i innbyrdes mot City ja. 2 eller 3.

Men jeg tenker hvorfor ikke bare gjøre som 98-utgaven (som også vant ligaen "for tidlig" i utviklingen av laget) og vinne både hjemme og borte? :D

Vi har vunnet ligaen på Anfield, på OT og på WHL. På tide å vinne den på Ethiafridiskusjond!
Eller 4. Seier hjemme, og at vi klorer oss fast til en U på Etihad. Da hadde vi gått tre poeng i fra på de to kampene, det kunne kanskje ha holdt ;)

Er alltid optimist, men vi vet jo at City plutselig kan vinne 10-12 på rad. Det har de vist under Pep, og om det skjer utover, så sliter vi. Vi vet også at vi plutselig kan tape tre på rad, og da er det nok bye bye.

Jeg tror dette går skulder ved skulder helt inn og at det beste vi kan håpe på er å ha det i være egne hender inn mot de tre siste kampene.

On a sidenote opp mot spillerlogistikk så overasker deg meg at at når en diskuterer spillere både de en har og de en vil ha inn at de er så fastlåst som en regel til en bestemt posisjon i laget som en regel. Managere burde tørre å bruke spillere i forskjellige posisjoner :-)

Er vel farget av å være gammel og huske å ha sett eksempelvis både Odd Iversen og Jan Fuglset bekle både angreps og stopperrolle med bravour. Gamle Joe Hooley mente vel at J.F. var verdens beste stokklate spiller. Einar Jan Aas tok vel og en midtbanerolle like greit som en stopperrolle.

Sistnevnte er forøvrig hos meg kanskje den som ettermelet har gitt minst skryt opp mot prestasjoner av eldre norske fotballhelter.


Var helt der oppe med Bratseth i mi kokebok :-)
Ah, deilig lesning, taknina, og jeg er helt enig! En av de aller beste vi har fostret. Einar Aas har vært mitt store idol siden barnsbein av. Jeg fikk ofte noen kommentarer om at jeg faktisk gikk som Einar (han har en litt spesiell gange), og det tok jeg som et komplement. Kanskje jeg så litt for mye opp til gutten :D
Einar og jeg har hatt noen fuktige lag ute vi. Gode minner :D

Ellers helt enig i innlegget ditt!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

taknina skrev: søn feb 05, 2023 1:46 pm
On a sidenote opp mot spillerlogistikk så overasker deg meg at at når en diskuterer spillere både de en har og de en vil ha inn at de er så fastlåst som en regel til en bestemt posisjon i laget som en regel. Managere burde tørre å bruke spillere i forskjellige posisjoner :-)
Det er ikke alltid at vi ser øye til øye, men her er vi helt på nett. Dette er også grunnen til at jeg foretrekker det jeg vil kalle gode "fotballspillere" kontra gode "SettInnPosisjon/Rolle"

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jolla skrev: søn feb 05, 2023 2:18 pm
taknina skrev: søn feb 05, 2023 1:46 pm
On a sidenote opp mot spillerlogistikk så overasker deg meg at at når en diskuterer spillere både de en har og de en vil ha inn at de er så fastlåst som en regel til en bestemt posisjon i laget som en regel. Managere burde tørre å bruke spillere i forskjellige posisjoner :-)
Det er ikke alltid at vi ser øye til øye, men her er vi helt på nett. Dette er også grunnen til at jeg foretrekker det jeg vil kalle gode "fotballspillere" kontra gode "SettInnPosisjon/Rolle"
Nettopp. Et godt, nylig eksempel, er Ben White. Midtstopperen som Arteta omskolerte til høyreback. Jeg tror jammen han kunne ha passet en defensiv midtbanerolle også.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

DennisB skrev: søn feb 05, 2023 2:31 pm
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 2:18 pm
taknina skrev: søn feb 05, 2023 1:46 pm
On a sidenote opp mot spillerlogistikk så overasker deg meg at at når en diskuterer spillere både de en har og de en vil ha inn at de er så fastlåst som en regel til en bestemt posisjon i laget som en regel. Managere burde tørre å bruke spillere i forskjellige posisjoner :-)
Det er ikke alltid at vi ser øye til øye, men her er vi helt på nett. Dette er også grunnen til at jeg foretrekker det jeg vil kalle gode "fotballspillere" kontra gode "SettInnPosisjon/Rolle"
Nettopp. Et godt, nylig eksempel, er Ben White. Midtstopperen som Arteta omskolerte til høyreback. Jeg tror jammen han kunne ha passet en defensiv midtbanerolle også.
Han ble brukt som det av Bielsa enkelte kamper når K.Phillips var skadet. Fungerte kun som nødløsning for å si det sånn. Synes først og fremst han er en midtstopper, men fungerer på andre steder fordi han er en god fotballspiller.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Fernandovonarb skrev: søn feb 05, 2023 2:58 pm
DennisB skrev: søn feb 05, 2023 2:31 pm
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 2:18 pm

Det er ikke alltid at vi ser øye til øye, men her er vi helt på nett. Dette er også grunnen til at jeg foretrekker det jeg vil kalle gode "fotballspillere" kontra gode "SettInnPosisjon/Rolle"
Nettopp. Et godt, nylig eksempel, er Ben White. Midtstopperen som Arteta omskolerte til høyreback. Jeg tror jammen han kunne ha passet en defensiv midtbanerolle også.
Han ble brukt som det av Bielsa enkelte kamper når K.Phillips var skadet. Fungerte kun som nødløsning for å si det sånn. Synes først og fremst han er en midtstopper, men fungerer på andre steder fordi han er en god fotballspiller.
Okey. Samme som forrige sesong for oss da, hvor han var en nødløsning der. Men han fungerte ikke særlig bra offensivt de gangene hos oss. Denne sesongen derimot, har han vært en solid høyreback på alle måter.

Og ja, det er derfor jeg tror han kunne fungert også som en defensiv midtbanespiller.

Han har hatt en aldri så liten formsvikt i de siste to kampene da. Men det er helt sikkert midlertidig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Fernandovonarb skrev: søn feb 05, 2023 2:58 pm
DennisB skrev: søn feb 05, 2023 2:31 pm
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 2:18 pm

Det er ikke alltid at vi ser øye til øye, men her er vi helt på nett. Dette er også grunnen til at jeg foretrekker det jeg vil kalle gode "fotballspillere" kontra gode "SettInnPosisjon/Rolle"
Nettopp. Et godt, nylig eksempel, er Ben White. Midtstopperen som Arteta omskolerte til høyreback. Jeg tror jammen han kunne ha passet en defensiv midtbanerolle også.
Han ble brukt som det av Bielsa enkelte kamper når K.Phillips var skadet. Fungerte kun som nødløsning for å si det sånn. Synes først og fremst han er en midtstopper, men fungerer på andre steder fordi han er en god fotballspiller.
I Arsenal har han vært vesentlig bedre som invertert back og til tider opp i midtbaneleddet i offensiv fase (han er forskjellen på når vi angriper i 3-2-5 og 2-3-5), enn han var som midtstopper. Men dette kan også ha å gjøre med at laget har fungert mye bedre kollektivt denne sesongen hvor han har spilt i den rollen enn i forrige sesong hvor han spilte midtstopper, så det ligger ikke nødvendigvis bare hos ham.

Uansett så er han en god fotballspiller som kan løse flere roller, og det er alltid gull verdt å ha i en stall.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

taknina skrev: søn feb 05, 2023 1:46 pm
Er vel farget av å være gammel og huske å ha sett eksempelvis både Odd Iversen og Jan Fuglset bekle både angreps og stopperrolle med bravour. Gamle Joe Hooley mente vel at J.F. var verdens beste stokklate spiller. Einar Jan Aas tok vel og en midtbanerolle like greit som en stopperrolle.
Du trenger ikke gå så langt tilbake faktisk. Ronny Jonhsen var spiss på Lyn før han ble midtstopper og peaket med PL-gull i ManUtd.

Fuglset har jeg faktisk sett live. Men den kampen tapte han 5-2 etter å ha ledet 2-0. ;) Mener han scoret et av de to målene, men mulig hukommelsen svikter meg.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Viktig å ha gode naboer.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Tenk at lillebror faktisk gir oss hjelp.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Da kan vi nok en gang vinke farvel til St. Totteringham´s day.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Hadde vi bare vunnet igår. Blir ikke nevneverdig skremt av City, så det er faktisk mulighet å vinne ligaen, men må nok ha minimum like mange poeng mot City som de får mot oss.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Dette var perfrekt av Tottenham.
Denne runden må United være veldig fornøyd med.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: søn feb 05, 2023 7:28 pm Hadde vi bare vunnet igår. Blir ikke nevneverdig skremt av City, så det er faktisk mulighet å vinne ligaen, men må nok ha minimum like mange poeng mot City som de får mot oss.
Når Tottenham kan ta 3 poeng fra dem, så kan definitivt vi også. Ble absolutt ikke skremt av cupkampen på Ethiad heller.

City har et høyere toppnivå enn oss, men de ser ikke ut til å treffe det så veldig ofte denne sesongen. Vi får virkelig håpe at de ikke klarer det i begge kampene mot oss.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:40 pm
Vike4 skrev: søn feb 05, 2023 7:28 pm Hadde vi bare vunnet igår. Blir ikke nevneverdig skremt av City, så det er faktisk mulighet å vinne ligaen, men må nok ha minimum like mange poeng mot City som de får mot oss.
Når Tottenham kan ta 3 poeng fra dem, så kan definitivt vi også. Ble absolutt ikke skremt av cupkampen på Ethiad heller.

City har et høyere toppnivå enn oss, men de ser ikke ut til å treffe det så veldig ofte denne sesongen. Vi får virkelig håpe at de ikke klarer det i begge kampene mot oss.
Mulig dette er en brannfakkel, men dette er jeg totalt uenig i. City har i år ikke vist et toppnivå som er høyere enn oss - snarere tvert imot. Argumentet mot oss som ligaleder er har/er hovedsakelig evnen til å være stabil - evnen til å prestere på 95% av nivået over tid.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: søn feb 05, 2023 7:52 pm
Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:40 pm
Vike4 skrev: søn feb 05, 2023 7:28 pm Hadde vi bare vunnet igår. Blir ikke nevneverdig skremt av City, så det er faktisk mulighet å vinne ligaen, men må nok ha minimum like mange poeng mot City som de får mot oss.
Når Tottenham kan ta 3 poeng fra dem, så kan definitivt vi også. Ble absolutt ikke skremt av cupkampen på Ethiad heller.

City har et høyere toppnivå enn oss, men de ser ikke ut til å treffe det så veldig ofte denne sesongen. Vi får virkelig håpe at de ikke klarer det i begge kampene mot oss.
Mulig dette er en brannfakkel, men dette er jeg totalt uenig i. City har i år ikke vist et toppnivå som er høyere enn oss - snarere tvert imot. Argumentet mot oss som ligaleder er har/er hovedsakelig evnen til å være stabil - evnen til å prestere på 95% av nivået over tid.
Toppnivået som City viste f.eks. hjemme mot ManU, mener jeg vi fortsatt ikke har inne. Men de har vist det veldig sjeldent denne sesongen. Helt greit hvis du er uenig, men det er min subjektive vurdering.

Det siste du skriver, er helt selvsagt. Så det trenger ingen diskusjon. Men hvorfor har det noe i diskusjonen å gjøre, når temaet jeg tar opp er de to innbyrdes kampene vi skal ha mot dem og dagsformen på de dagene, forstår jeg ikke helt. Mener du at det er mer sannsynlig at vi er gode på de dagene, fordi vi er stabilt gode? I så fall er jeg enig.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:58 pm
Odysseen skrev: søn feb 05, 2023 7:52 pm
Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:40 pm

Når Tottenham kan ta 3 poeng fra dem, så kan definitivt vi også. Ble absolutt ikke skremt av cupkampen på Ethiad heller.

City har et høyere toppnivå enn oss, men de ser ikke ut til å treffe det så veldig ofte denne sesongen. Vi får virkelig håpe at de ikke klarer det i begge kampene mot oss.
Mulig dette er en brannfakkel, men dette er jeg totalt uenig i. City har i år ikke vist et toppnivå som er høyere enn oss - snarere tvert imot. Argumentet mot oss som ligaleder er har/er hovedsakelig evnen til å være stabil - evnen til å prestere på 95% av nivået over tid.
Toppnivået som City viste f.eks. hjemme mot ManU, mener jeg vi fortsatt ikke har inne. Men de har vist det veldig sjeldent denne sesongen. Helt greit hvis du er uenig, men det er min subjektive vurdering.

Det siste du skriver, er helt selvsagt. Så det trenger ingen diskusjon. Men hvorfor har det noe i diskusjonen å gjøre, når temaet jeg tar opp er de to innbyrdes kampene vi skal ha mot dem og dagsformen på de dagene, forstår jeg ikke helt. Mener du at det er mer sannsynlig at vi er gode på de dagene, fordi vi er stabilt gode? I så fall er jeg enig.
Selvsagt en helt subjektiv mening, ja, så ingen fasit fra min side! :-)

Poenget mitt var mer rettet mot hva som har vært/er hovedargumentet for at City vinner ligaen - at de presumptivt er mer stabile enn oss. Hva gjelder kampene mellom oss, har jeg helt ærlig ikke filla peiling på hva som kommer til å skje. Blir ufattelig spennede.

startelver

Legg inn av startelver »

Nå må dere slutte å klage, sa jo at det var muligheter her. Bare å evakuere London når det braker løs i mai.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

startelver skrev: søn feb 05, 2023 8:22 pm Bare å evakuere London når det braker løs i mai.
Er det da DVD'en fra dagens kamp slippes?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ulfarne skrev: søn feb 05, 2023 8:31 pm
startelver skrev: søn feb 05, 2023 8:22 pm Bare å evakuere London når det braker løs i mai.
Er det da DVD'en fra dagens kamp slippes?
Tror det er da "Clean Sheet x5 vs City-Trophy" deles ut.

startelver

Legg inn av startelver »

Nei det er da ligatittelen til The Gunners deles ut og halve byen jubler.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: søn feb 05, 2023 10:00 pm Nei det er da ligatittelen til The Gunners deles ut og halve byen jubler.
Nå har du gitt både United og Arsenal the Kiss of Death her, tydelig at det er City gull du foretrekker.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: søn feb 05, 2023 10:00 pm og halve byen jubler.
Hele Nord-London mao? :lol: :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Halve Nord-London minst

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:58 pm
Toppnivået som City viste f.eks. hjemme mot ManU, mener jeg vi fortsatt ikke har inne. Men de har vist det veldig sjeldent denne sesongen. Helt greit hvis du er uenig, men det er min subjektive vurdering.
Og det er ganske overraskende at vi ikke har sett mer av toppnivået deres denne sesongen. Selv om de ligger på en 2.plass, så har vi alle forventet mer fra City.

I en sesong hvor Liverpool ser ut slik de gjorde i mange år før Klopp fikk skikk på laget, Chelsea er helt katastrofe, Tottenham er der de hører hjemme, utenfor topp 4 (banter :D ), United har kludra det til med en dårlig start, og ikke minst hvor Erling Haaland skulle bli den siste brikka i puslespillet til Pep, så er det bemerkelsesverdig hvor lite det klaffer for City. Laget som helhet virker ikke å fungere like godt lenger, selv om Haaland absolutt har gjort jobben sin.

Klarer Arsenal å stjele dette i år, egentlig et par-tre år for tidlig, så får jeg en liten Leicester-følelse. Forskjellen er at for Leicester var det et enormt blaff ingen i verden forutså. Og de ble også satt på plass i sesongene som fulgte. Det ble litt som han som tok OL-gull på kortbane-skøyter, hvor de tre løperne i tet falt i siste sving, og fjerdemann sklei først over linja..

Men Arsenal vil ha noe å gjøre i toppen i mange år framover. Det er en helt annen situasjon. Spørsmålet er bare om vi i de neste årene vil få en slik gyllen mulighet igjen, som vi har i år. Hver sesong lever sine egne liv, og marginene er små.

Det ser ut for meg som en tiårets sjanse her, og vår beste sjanse siden 2004, og den må og kan vi utnytte.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man feb 06, 2023 5:57 am
Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:58 pm
Toppnivået som City viste f.eks. hjemme mot ManU, mener jeg vi fortsatt ikke har inne. Men de har vist det veldig sjeldent denne sesongen. Helt greit hvis du er uenig, men det er min subjektive vurdering.
Og det er ganske overraskende at vi ikke har sett mer av toppnivået deres denne sesongen. Selv om de ligger på en 2.plass, så har vi alle forventet mer fra City.

I en sesong hvor Liverpool ser ut slik de gjorde i mange år før Klopp fikk skikk på laget, Chelsea er helt katastrofe, Tottenham er der de hører hjemme, utenfor topp 4 (banter :D ), United har kludra det til med en dårlig start, og ikke minst hvor Erling Haaland skulle bli den siste brikka i puslespillet til Pep, så er det bemerkelsesverdig hvor lite det klaffer for City. Laget som helhet virker ikke å fungere like godt lenger, selv om Haaland absolutt har gjort jobben sin.

Klarer Arsenal å stjele dette i år, egentlig et par-tre år for tidlig, så får jeg en liten Leicester-følelse. Forskjellen er at for Leicester var det et enormt blaff ingen i verden forutså. Og de ble også satt på plass i sesongene som fulgte. Det ble litt som han som tok OL-gull på kortbane-skøyter, hvor de tre løperne i tet falt i siste sving, og fjerdemann sklei først over linja..

Men Arsenal vil ha noe å gjøre i toppen i mange år framover. Det er en helt annen situasjon. Spørsmålet er bare om vi i de neste årene vil få en slik gyllen mulighet igjen, som vi har i år. Hver sesong lever sine egne liv, og marginene er små.

Det ser ut for meg som en tiårets sjanse her, og vår beste sjanse siden 2004, og den må og kan vi utnytte.
Jeg får mye mer 98 feeling. Wenger har til og med innrømmet i intervju at det gullet kom tidligere enn han hadde turt å håpe på, mens han var i starten av å bygge laget.

Jeg er også redd det går lenge til vi er i samme posisjon. Ikke fordi jeg tror Arsenal blir dårligere, jeg tror vi blir bedre. Men vi har veldig god uttelling på PTS mot xPTS i år, og det er litt tilfeldigheter i vår favør. Pluss at konkurrentene blir bedre også.

City vil antakelig være der i mange i sesonger med mindre Pep får CL-tittelen sin og dermed bestemmer seg for å legge opp, og Haaland går til Madrid. ManU ser virkelig ut til å være på vei opp og frem. De kan utfordre om tittelen i løpet av 1-3 sesonger. Liverpool tror jeg har et stykke tilbake. Usikker på om Klopp får dem opp igjen, mulig de må bytte manager, og kanskje også eiere. Chelsea trenger nok minst 1-2 sesonger på å stokke beina. Tottenham er nå en gang Tottenham. Så er Newcastle en X-faktor, som er veldig vanskelig å spå, men er redd de er utfordrere i løpet av 1-2 sesonger.

Jeg tror både denne sesongen, neste, og kanskje den etter der, bør vi være med i kampen. Men vi kan ikke regne med like mye marginer som i inneværende, i de 2 neste. Hva som skjer 4-5 år frem i tid er veldig vanskelig å spå per i dag.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Enzino skrev: man feb 06, 2023 8:52 am
DennisB skrev: man feb 06, 2023 5:57 am
Enzino skrev: søn feb 05, 2023 7:58 pm
Toppnivået som City viste f.eks. hjemme mot ManU, mener jeg vi fortsatt ikke har inne. Men de har vist det veldig sjeldent denne sesongen. Helt greit hvis du er uenig, men det er min subjektive vurdering.
Klarer Arsenal å stjele dette i år, egentlig et par-tre år for tidlig

Det ser ut for meg som en tiårets sjanse her, og vår beste sjanse siden 2004, og den må og kan vi utnytte.
Jeg får mye mer 98 feeling. Wenger har til og med innrømmet i intervju at det gullet kom tidligere enn han hadde turt å håpe på, mens han var i starten av å bygge laget.

Jeg er også redd det går lenge til vi er i samme posisjon. Ikke fordi jeg tror Arsenal blir dårligere, jeg tror vi blir bedre. Men vi har veldig god uttelling på PTS mot xPTS i år, og det er litt tilfeldigheter i vår favør. Pluss at konkurrentene blir bedre også.

City vil antakelig være der i mange i sesonger med mindre Pep får CL-tittelen sin og dermed bestemmer seg for å legge opp, og Haaland går til Madrid. ManU ser virkelig ut til å være på vei opp og frem. De kan utfordre om tittelen i løpet av 1-3 sesonger. Liverpool tror jeg har et stykke tilbake. Usikker på om Klopp får dem opp igjen, mulig de må bytte manager, og kanskje også eiere. Chelsea trenger nok minst 1-2 sesonger på å stokke beina. Tottenham er nå en gang Tottenham. Så er Newcastle en X-faktor, som er veldig vanskelig å spå, men er redd de er utfordrere i løpet av 1-2 sesonger.

Jeg tror både denne sesongen, neste, og kanskje den etter der, bør vi være med i kampen. Men vi kan ikke regne med like mye marginer som i inneværende, i de 2 neste. Hva som skjer 4-5 år frem i tid er veldig vanskelig å spå per i dag.
Enig Enzino, tenkte faktisk det samme forleden. Men denne gangen ser vi jo langt bedre ut på et tidligere stadie av sesongen. I 97/98 måtte jo Adams innkalle Petit og Vieira til et "oppvaskmøte" for å avklare hjelpen midtbanen ga til forsvaret. Etter den justeringen endret mye seg og etter kampen mot Man Utd borte var de helt utrolige.

Og dette med 4-5 år frem i tid, ja det er helt uforutsigbart. Husker vi snakket om hvordan det kunne være mulig å knappe inn på de 20 poengene opp til Liverpool og City. Og så er man plutselig der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»