Manchester United

Svar
Mehell

Re: Manchester United

Legg inn av Mehell »

TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:20 pm Ser vi møter Liverpool på Anfield om fire runder. Da er heldigvis Casemiro tilbake. Lag som kjemper mot nedrykk på dette stadiet av sesongen skal man ikke kimse av, blir nok en skikkelig knokkelkamp. Så jo hvordan det gikk mellom Everton og Arsenal i dag.
Casemiro sitt røde kort var bare første kapittel i denne saken skal du se. Nå kommer FA til å gå etter ETH, De Gea, og klubben som helhet for å sette fotballen i vanry.

Kan ikke huske sist jeg følte meg like forbannet over latterlige dommeravgjørelser. Er vel kanskje totalsummen av det som har skjedd den senere tiden som har ført til at glasset renner over nå.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:20 pm Ser vi møter Liverpool på Anfield om fire runder. Da er heldigvis Casemiro tilbake. Lag som kjemper mot nedrykk på dette stadiet av sesongen skal man ikke kimse av, blir nok en skikkelig knokkelkamp. Så jo hvordan det gikk mellom Everton og Arsenal i dag.
Det laget der skremmer ingen.
De har alltid vært «big game raising cunts».

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:28 pm
Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:20 pm Ser vi møter Liverpool på Anfield om fire runder. Da er heldigvis Casemiro tilbake. Lag som kjemper mot nedrykk på dette stadiet av sesongen skal man ikke kimse av, blir nok en skikkelig knokkelkamp. Så jo hvordan det gikk mellom Everton og Arsenal i dag.
Det laget der skremmer ingen.
De har alltid vært «big game raising cunts».
Det må da være mange år siden? Hukommelsen spiller meg kanskje et puss, men bortsett fra noen få stygge tap så har vel United stort sett hatt et godt tak på Liverpool.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:43 pm Det må da være mange år siden? Hukommelsen spiller meg kanskje et puss, men bortsett fra noen få stygge tap så har vel United stort sett hatt et godt tak på Liverpool.
Utenom kampen denne sesongen må vi tilbake til 2018 for sist gang vi slo Liverpool i ligaen. Ikke vunnet på Anfield siden januar 2016

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:20 pm Ser vi møter Liverpool på Anfield om fire runder. Da er heldigvis Casemiro tilbake. Lag som kjemper mot nedrykk på dette stadiet av sesongen skal man ikke kimse av, blir nok en skikkelig knokkelkamp. Så jo hvordan det gikk mellom Everton og Arsenal i dag.
Det laget der skremmer ingen.
Jeg garanterer deg en fullstendig annen utgave av det laget enn det vi har sett i det siste.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:13 pm
Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:20 pm Ser vi møter Liverpool på Anfield om fire runder. Da er heldigvis Casemiro tilbake. Lag som kjemper mot nedrykk på dette stadiet av sesongen skal man ikke kimse av, blir nok en skikkelig knokkelkamp. Så jo hvordan det gikk mellom Everton og Arsenal i dag.
Det laget der skremmer ingen.
Jeg garanterer deg en fullstendig annen utgave av det laget enn det vi har sett i det siste.
Jo dårligere pool er, jo verre er det for oss å møte dem.

Men er jo lov å håpe på at vi kan bidra til at klopps meltdown fortsetter. Deilig at flere får opp øyene for hvilken cunt han er. Han er jo så herlig i medgang !

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fått bank tre ganger, de tre andre har vi klart 0-0 på Anfield.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Retnuh skrev: lør feb 04, 2023 11:21 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:13 pm
Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
Det laget der skremmer ingen.
Jeg garanterer deg en fullstendig annen utgave av det laget enn det vi har sett i det siste.
Jo dårligere pool er, jo verre er det for oss å møte dem.

Men er jo lov å håpe på at vi kan bidra til at klopps meltdown fortsetter. Deilig at flere får opp øyene for hvilken cunt han er. Han er jo så herlig i medgang !
Cunt? Greit nok at Klopp spinner eventyr hver gang laget taper, trolig for å beskytte egne spillere offentlig etter svake prestasjoner (høres kjent ut? ;) ), men cunt?

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

DuncanE skrev: søn feb 05, 2023 3:28 am
Retnuh skrev: lør feb 04, 2023 11:21 pm
Glycinello skrev: lør feb 04, 2023 11:13 pm

Jeg garanterer deg en fullstendig annen utgave av det laget enn det vi har sett i det siste.
Jo dårligere pool er, jo verre er det for oss å møte dem.

Men er jo lov å håpe på at vi kan bidra til at klopps meltdown fortsetter. Deilig at flere får opp øyene for hvilken cunt han er. Han er jo så herlig i medgang !
Cunt? Greit nok at Klopp spinner eventyr hver gang laget taper, trolig for å beskytte egne spillere offentlig etter svake prestasjoner (høres kjent ut? ;) ), men cunt?
Ja, har aldri likt ham. Han er en cunt i medgang, og helt rabiat i motgang.

Har fått holde på med klovneriet sitt før, under og etter kamper, helt uten konsekvenser alt for lenge nå.

Downlight

Legg inn av Downlight »

DuncanE skrev: fre feb 03, 2023 1:41 am
Downlight skrev: tor feb 02, 2023 9:32 am
DuncanE skrev: ons feb 01, 2023 11:28 pm

Nei, feil tråd. Beklager. Men fullstendig enig i Reddingtons vurdering. Kimmich har vært min favorittspiller, absolutely all included, de siste 5 år. En helt vanvittig påstand fra deg.
Det han har prestert på landslaget siste året er ikke i nærheten av det en spiller i verdensklasse skal levere.
Aldeles nydelig argumentasjon. Når har jo det meste klaffet for Lionel Andrés Messi det siste året, med Copa og VM. Med din tilnærming må vi imidlertid kunne fastslå at Messi - Messi altså - definitivt ikke har tilhørt verdenseliten i årene forut for 2022. Bare herlig 8-)
Jeg er ikke så opptatt av å klassifisere om en spiller tilhører verdensklasse eller ikke. Det er prestasjonene jeg tar stilling til.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Vi gamlinger vet godt at ligaplassering har Nadal å si når vig Pooø møtes. Sporadiske cup-hull pg sabotasje av parademarsjene deres var jo vårt bread and butter på 80-tallet. De kampene før Pool blir heller ikke lette, Leeds vil som vanlig gå bananas for å ta oss. Jeg frykter at vi i februar kan få en og annen skade til, skal jeg være ærlig-pessimistisk. Klarer vi gjennom denne måneden vil dog mye være gjort. Her driter jeg i EL skal jeg innrømme. Kun liga og finale som betyr noe.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Downlight skrev: søn feb 05, 2023 8:30 am
Jeg er ikke så opptatt av å klassifisere om en spiller tilhører verdensklasse eller ikke. Det er prestasjonene jeg tar stilling til.
Og det at Lionel Messi og Kimmich er verdensklasse er altså basert på prestasjonene deres.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Retnuh skrev: søn feb 05, 2023 8:14 am Har fått holde på med klovneriet sitt før, under og etter kamper, helt uten konsekvenser alt for lenge nå.
Har han aldri fått rødt kort eller annen straff?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn feb 05, 2023 10:45 am
Downlight skrev: søn feb 05, 2023 8:30 am
Jeg er ikke så opptatt av å klassifisere om en spiller tilhører verdensklasse eller ikke. Det er prestasjonene jeg tar stilling til.
Og det at Lionel Messi og Kimmich er verdensklasse er altså basert på prestasjonene deres.
Syns presentasjoner er opphauset i fotball, fins tross alt viktigere ting.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Lezah skrev: søn feb 05, 2023 10:37 am Vi gamlinger vet godt at ligaplassering har Nadal å si når vig Pooø møtes. Sporadiske cup-hull pg sabotasje av parademarsjene deres var jo vårt bread and butter på 80-tallet. De kampene før Pool blir heller ikke lette, Leeds vil som vanlig gå bananas for å ta oss. Jeg frykter at vi i februar kan få en og annen skade til, skal jeg være ærlig-pessimistisk. Klarer vi gjennom denne måneden vil dog mye være gjort. Her driter jeg i EL skal jeg innrømme. Kun liga og finale som betyr noe.
Men da United abonnerte på ligagull tapte de rett som det var for Liverpool. Det er det jeg mener å huske. Det og at etter SAF så var det Liverpools tur til å tape disse oppgjørene selv om de gjorde det bedre i ligaen. Gidder noen å grave fram resultatene så vi kan se om det er noe mønster her?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hardy-guttene skrev: søn feb 05, 2023 11:18 am
Lezah skrev: søn feb 05, 2023 10:37 am Vi gamlinger vet godt at ligaplassering har Nadal å si når vig Pooø møtes. Sporadiske cup-hull pg sabotasje av parademarsjene deres var jo vårt bread and butter på 80-tallet. De kampene før Pool blir heller ikke lette, Leeds vil som vanlig gå bananas for å ta oss. Jeg frykter at vi i februar kan få en og annen skade til, skal jeg være ærlig-pessimistisk. Klarer vi gjennom denne måneden vil dog mye være gjort. Her driter jeg i EL skal jeg innrømme. Kun liga og finale som betyr noe.
Men da United abonnerte på ligagull tapte de rett som det var for Liverpool. Det er det jeg mener å huske. Det og at etter SAF så var det Liverpools tur til å tape disse oppgjørene selv om de gjorde det bedre i ligaen. Gidder noen å grave fram resultatene så vi kan se om det er noe mønster her?
Klopp har ledet Liverpool 17 kamper mot Man Utd. Vunnet seks og tapt fire. Ferguson ledet Man Utd 63 kamper mot Liverpool. Vant 30, tapte 19.

Lang historie kort, det beste laget vinner disse oppgjørene, men forskjellen er kanskje mindre enn kvaliteten tilsier. Hjemme/borte utgjør en større forskjell.

Et annet poeng, innen vi møter Liverpool vil det være et annet lag med flere spillere tilbake fra skade (van Dijk feks).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Høyde altså...

For en ubrukelig "stat" det er.

Blir som å vurdere spillere basert på hvor brede muskelfibre de har i hofta.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn feb 05, 2023 12:00 pm Høyde altså...

For en ubrukelig "stat" det er.
Klassisk eksempel på at fokus er på det som lett (evnt som man evner) å observere. Kahneman har skrevet mye om dette.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: søn feb 05, 2023 12:03 pm
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 12:00 pm Høyde altså...

For en ubrukelig "stat" det er.
Klassisk eksempel på at fokus er på det som lett (evnt som man evner) å observere. Kahneman har skrevet mye om dette.
Høyde på spillere ja? Også en av mine kjepphester. Forkjærligheten for store og sterke spisser samt "drivende" midtbanespillere av Gerrard-typen har vært ganske malplassert hos supportere generelt i mange år. Og spesielt forkjærligheten for sistnevnte type blant mine medsupportere av Liverpool.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:43 pm
TheTreble skrev: lør feb 04, 2023 10:28 pm
Hardy-guttene skrev: lør feb 04, 2023 10:26 pm
Det laget der skremmer ingen.
De har alltid vært «big game raising cunts».
Det må da være mange år siden? Hukommelsen spiller meg kanskje et puss, men bortsett fra noen få stygge tap så har vel United stort sett hatt et godt tak på Liverpool.
Nja, uansett hvor gode vi har vært og hvor dårlige Liverpool har vært, er alltid kampene på Anfield fæle. Ta f. eks. 10/11-sesongen da Liverpool kavet rundt midt på tabellen under Hodgson/Dalglish. United på sin side vant PL, men Pool hevet seg selvfølgelig mot oss og vant 3-1 på Anfield etter et hattrick Dirk fuckings Kuyt.

Den mest imponerende kampen vi har hatt i nyere tid på Anfield var Juanfield under LvG i 14/15. Da dominerte vi banespillet og ledet 2-0 etter ca. en time. Likevel ble slutten nervepirrende og intens da Liverpool reduserte med 10 mann (var Gerrards innhopp tidenes korteste?!?!).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm
tbb skrev: søn feb 05, 2023 12:03 pm
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 12:00 pm Høyde altså...

For en ubrukelig "stat" det er.
Klassisk eksempel på at fokus er på det som lett (evnt som man evner) å observere. Kahneman har skrevet mye om dette.
Høyde på spillere ja? Også en av mine kjepphester. Forkjærligheten for store og sterke spisser samt "drivende" midtbanespillere av Gerrard-typen har vært ganske malplassert hos supportere generelt i mange år. Og spesielt forkjærligheten for sistnevnte type blant mine medsupportere av Liverpool.
Ja, det kan jeg se for meg. Samtidig kan det jo være en kvalitet om den brukes riktig. Problemet mitt er først og fremst å avskrive noen på bakgrunn av mangel på akkurat den egenskapen.

Det er et overdrevet fokus på behovet for å komplett. Kanskje uten å hensynta hvilken rolle som skal løses eller hvordan.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Med de nye bildene/videoen så er det helt klart at det røde kortet er absurd feil. Hughes gjør heller ingen forsøk på å fjerne grepet, som er en helt naturlig reaksjon hvis noe tar kvelertak på en.

Bare synd FA ikke ikke tåler loss of face i en sak mot United. Så her snakket man nok får døve ører og ignoranter.

Situasjonen sett under et er det HELT forbanna hårreisende at resultatet blir rødt på Casemiro. Hvem satt i VAR bussen i går egentlig?

Tungt med denne dømmingen so er denne sesongen, det er helt sikkert. Kostet Man Utd en seriøs tittelkamp.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

fugletitteren skrev: søn feb 05, 2023 12:50 pm Med de nye bildene/videoen så er det helt klart at det røde kortet er absurd feil. Hughes gjør heller ingen forsøk på å fjerne grepet, som er en helt naturlig reaksjon hvis noe tar kvelertak på en.

Bare synd FA ikke ikke tåler loss of face i en sak mot United. Så her snakket man nok får døve ører og ignoranter.

Situasjonen sett under et er det HELT forbanna hårreisende at resultatet blir rødt på Casemiro. Hvem satt i VAR bussen i går egentlig?

Tungt med denne dømmingen so er denne sesongen, det er helt sikkert. Kostet Man Utd en seriøs tittelkamp.
Får håpe på at det blir redusert til en kamp.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hetfield skrev: søn feb 05, 2023 12:58 pm
fugletitteren skrev: søn feb 05, 2023 12:50 pm Med de nye bildene/videoen så er det helt klart at det røde kortet er absurd feil. Hughes gjør heller ingen forsøk på å fjerne grepet, som er en helt naturlig reaksjon hvis noe tar kvelertak på en.

Bare synd FA ikke ikke tåler loss of face i en sak mot United. Så her snakket man nok får døve ører og ignoranter.

Situasjonen sett under et er det HELT forbanna hårreisende at resultatet blir rødt på Casemiro. Hvem satt i VAR bussen i går egentlig?

Tungt med denne dømmingen so er denne sesongen, det er helt sikkert. Kostet Man Utd en seriøs tittelkamp.
Får håpe på at det blir redusert til en kamp.
Er det en mulighet? Isåfall kanskje en anke er verdt det. FA taper ikke for mye ansikt og man får redusert straffen selvom det strengt tatt aldri burde vært noen straff.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Lezah skrev: søn feb 05, 2023 11:17 am
Jolla skrev: søn feb 05, 2023 10:45 am
Downlight skrev: søn feb 05, 2023 8:30 am
Jeg er ikke så opptatt av å klassifisere om en spiller tilhører verdensklasse eller ikke. Det er prestasjonene jeg tar stilling til.
Og det at Lionel Messi og Kimmich er verdensklasse er altså basert på prestasjonene deres.
Syns presentasjoner er opphauset i fotball, fins tross alt viktigere ting.
:lol:

Kent

Legg inn av Kent »

Liker ikke at Tottenham klorer seg fast.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Fint resultat dette, ser heller oppover enn å uroe meg for lag vi er bedre enn. 3 poeng nærmere Arsenal og City i helgen, fått en bitteliten luke til Newcastle og holder avstanden til Tottenham. Stort pluss at Liverpool og Chelsea fortsetter å gjøre seg bort selvfølgelig.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Hvis Arsenal begynner å rote framover, så må vi gripe muligheten.

Denne sesongens utgave av City skremmer meg ikke, har store vanskeligheter med å se for meg at de kan vinne 10-15 kamper på rad, slik som i tidligere år.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hvis arsenal får dømmingen Man Utd har hatt første drøye halvdel av sesongen og vice verca, så kan dette faktisk bli spennende. Men det er selvsagt utopi.

Bare å stålsette seg for Marriner dømming sesongen ut og at man må kjempe med nebb og klør for topp4.
Kjedelig at dømming skal være så til de grader utslagsgivende, men sånn er det gitt.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

fugletitteren skrev: søn feb 05, 2023 7:48 pm Hvis arsenal får dømmingen Man Utd har hatt første drøye halvdel av sesongen og vice verca, så kan dette faktisk bli spennende. Men det er selvsagt utopi.

Bare å stålsette seg for Marriner dømming sesongen ut og at man må kjempe med nebb og klør for topp4.
Kjedelig at dømming skal være så til de grader utslagsgivende, men sånn er det gitt.
Haha. Dette må være noe av det dummeste jeg har sett her inne. Her skal du få lov til å bygge påstanden din med noen gode argumenter samt kilder som støtter deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»