WC Langrenn, Toblach (3-5/2)

Svar
Kenrojo

Re: WC Langrenn, Toblach (3-5/2)

Legg inn av Kenrojo »

sexxes skrev: søn feb 05, 2023 12:14 pm
Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Hæ er det ikke Rydzek som går???
Har Tyskland gjort noe ulovlig?
Tror du virkelig Sundby og TV3 ville fått med seg lagendringer før løpet?
Er vel ikke TV3 som legger ut navnene på skjermen. Der står det Rydzek.
Når man kommenterer sport er man ikke tv-seer.

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

Flotte løp av de norske. Imponert over Tyskland også. Disponerer bra.

Ræva disponering av de amerikanske som vanlig. For hete på grøten i alle etapper fra 2-4.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Enormt av Theodorsen å ta 15 sek på Sundling og Kern de siste 2 km.
Sist redigert av george_hincapie den søn feb 05, 2023 12:18 pm, redigert 1 gang totalt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

tartaglia2 skrev: søn feb 05, 2023 12:14 pm Både og. Vant vel ungdoms-OL i 2012 og har i en årrekke vært blant de beste utenfor landslaget. Er først de to siste sesongene hun har kommet opp på dette nivået.
Faktisk imponerende å fortsette satsingen så lenge uten å oppnå stor framgang, før man får ut potensialet ganske sent.

Kyllingrekka

Legg inn av Kyllingrekka »

Sverige må ha vært veldig ivrige på å teste Ribom mot Dahlqvist med tanke på førsteetappe på VM. Kostet dem seieren i dag.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Herlig gått av Theo, der kjente jeg litt løft faktisk.

vidar

Legg inn av vidar »

Kverulanten skrev: søn feb 05, 2023 12:15 pm
Hadde neket Bjørn fått det med seg på NRK?
De sa det før start og gjennom hele løpet, ja.

Shine

Legg inn av Shine »

Imponerende av Silje T. Holdt hodet kaldt og disponerte smart

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ojojoj, så iskaldt av Theo.
Lenge siden det har vært så moro og engasjerende å se på en WC stafett!
Heidi har et godt stykke igjen til formen, Kalvå bedre enn ventet (det gir håp), Østberg sterk og Theo gjør seg selv høyaktuell for flere starter i VM.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Zarzio skrev: søn feb 05, 2023 12:16 pm Flotte løp av de norske. Imponert over Tyskland også. Disponerer bra.

Ræva disponering av de amerikanske som vanlig. For hete på grøten i alle etapper fra 2-4.
Tja, slik etappene utviklet seg mener jeg at alle de amerikanske gjorde riktig valg i å prøve å ta igjen teten tidlig. Andersson, Østberg og Theodorsen satte inn rykk som hadde holdt amerikanerne bak seg uansett, de vurderte riktig i å ta igjen teten så raskt som mulig.

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

toetoe skrev: søn feb 05, 2023 12:20 pm
Zarzio skrev: søn feb 05, 2023 12:16 pm Flotte løp av de norske. Imponert over Tyskland også. Disponerer bra.

Ræva disponering av de amerikanske som vanlig. For hete på grøten i alle etapper fra 2-4.
Tja, slik etappene utviklet seg mener jeg at alle de amerikanske gjorde riktig valg i å prøve å ta igjen teten tidlig. Andersson, Østberg og Theodorsen satte inn rykk som hadde holdt amerikanerne bak seg uansett, de vurderte riktig i å ta igjen teten så raskt som mulig.
Tja, jeg er enig i at de gjorde riktig å prøve å gå litt ekstra hardt, men du kan ta igjen sekunder på andre runden også. Nytter ikke å ta inn 40 sekunder på 2 km.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

toetoe skrev: søn feb 05, 2023 12:20 pm
Zarzio skrev: søn feb 05, 2023 12:16 pm Flotte løp av de norske. Imponert over Tyskland også. Disponerer bra.

Ræva disponering av de amerikanske som vanlig. For hete på grøten i alle etapper fra 2-4.
Tja, slik etappene utviklet seg mener jeg at alle de amerikanske gjorde riktig valg i å prøve å ta igjen teten tidlig. Andersson, Østberg og Theodorsen satte inn rykk som hadde holdt amerikanerne bak seg uansett, de vurderte riktig i å ta igjen teten så raskt som mulig.
Nei. Når man er 5-10 sekunder bak kan det være lurt å åpne hardt for å tette luken og deretter få hvile seg litt. Når avstanden er større enn 10-15 sek gjelder det å gå så fort som mulig på hele etappen og da bør man disponere som ett individuelt løp og ikke sprengåpne.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

4x5 i Vm?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:16 pm
sexxes skrev: søn feb 05, 2023 12:14 pm
Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm

Tror du virkelig Sundby og TV3 ville fått med seg lagendringer før løpet?
Er vel ikke TV3 som legger ut navnene på skjermen. Der står det Rydzek.
Når man kommenterer sport er man ikke tv-seer.
Nei, men de var jo faktisk i stand til å se at det ikke var Rydzek. Det er vel helt vanlig at kommentatorene følger de listene de får, så,er det jo faktisk positivt at de følger så mye med at de oppdager at noe ikke stemmer.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Hæ er det ikke Rydzek som går???
Har Tyskland gjort noe ulovlig?
Tror du virkelig Sundby og TV3 ville fått med seg lagendringer før løpet?
Arr studerer dette nå. Post/Bjørn var klar over at Rydzek skulle gå før start, for førsteetappeløperen våknet med sår hals i dag. Så spørs det om Tyskland har innmeldt dette på ok måte. Men det er lov en løper er syk.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Antitroll skrev: søn feb 05, 2023 12:24 pm
Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm
Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:05 pm Hæ er det ikke Rydzek som går???
Har Tyskland gjort noe ulovlig?
Tror du virkelig Sundby og TV3 ville fått med seg lagendringer før løpet?
Arr studerer dette nå. Post/Bjørn var klar over at Rydzek skulle gå før start, for førsteetappeløperen våknet med sår hals i dag. Så spørs det om Tyskland har innmeldt dette på ok måte. Men det er lov en løper er syk.
Du mener de var klar over at Krehl skulle gå siden Rydzek våknet med sår hals?

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

george_hincapie skrev: søn feb 05, 2023 12:25 pm
Antitroll skrev: søn feb 05, 2023 12:24 pm
Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm

Tror du virkelig Sundby og TV3 ville fått med seg lagendringer før løpet?
Arr studerer dette nå. Post/Bjørn var klar over at Rydzek skulle gå før start, for førsteetappeløperen våknet med sår hals i dag. Så spørs det om Tyskland har innmeldt dette på ok måte. Men det er lov en løper er syk.
Du mener de var klar over at Krehl skulle gå siden Rydzek våknet med sår hals?
Beklager jeg tulla med navnene, Post/Bjørn hadde full kontroll

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

Italia fikk 3o sek i tillegg for feil veksling..

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Tyskland 2 plass, Sverige nr 3.
Det tipper jeg tyskerne er meget godt fornøyd med. Motsatt med svenskene :)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Neptun skrev: søn feb 05, 2023 11:12 am Fan ta TV3.
De er totalt uegnet til å vise sport. Like ille som TV2.
Reklamen er viktigst, å vise hva som skjer i konkurransen kommer i andre rekke.
For disse kanalene er sporten kun irriterende avbrudd i reklamesendingen.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Kverulanten skrev: søn feb 05, 2023 12:13 pm
Sportsidiot skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm Silje går jo totalt uten kraft.
Du har peiling...
Ja det ble heller ikke skrevet når Sverige og Tyskland tok mye inn på Norge og de nærmet seg. Du har så totalt rett. Silje gikk kraftfullt hele veien. Jeg var absolutt den eneste som reagerte på det. Jeg må være stokk dum for det så skikkelig bra ut hele tiden. Er jo ingen andre her som syntes Silje gikk defensivt. Fantastisk å ha slike som deg på forumet som kan komme å rette på oss andre som rett og slett ser feil.
Sist redigert av Sportsidiot den søn feb 05, 2023 12:32 pm, redigert 1 gang totalt.

toetoe

Legg inn av toetoe »

george_hincapie skrev: søn feb 05, 2023 12:23 pm
toetoe skrev: søn feb 05, 2023 12:20 pm
Zarzio skrev: søn feb 05, 2023 12:16 pm Flotte løp av de norske. Imponert over Tyskland også. Disponerer bra.

Ræva disponering av de amerikanske som vanlig. For hete på grøten i alle etapper fra 2-4.
Tja, slik etappene utviklet seg mener jeg at alle de amerikanske gjorde riktig valg i å prøve å ta igjen teten tidlig. Andersson, Østberg og Theodorsen satte inn rykk som hadde holdt amerikanerne bak seg uansett, de vurderte riktig i å ta igjen teten så raskt som mulig.
Nei. Når man er 5-10 sekunder bak kan det være lurt å åpne hardt for å tette luken og deretter få hvile seg litt. Når avstanden er større enn 10-15 sek gjelder det å gå så fort som mulig på hele etappen og da bør man disponere som ett individuelt løp og ikke sprengåpne.
Greit nok, men f.eks Brennan startet så langt bak Andersson og Hennig at hele etappen kun kunne bli damage control. At de da heller "går for det" enn å akseptere en 3-4 plass kan jeg ikke unngå å like.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Neptun skrev: søn feb 05, 2023 12:20 pm Ojojoj, så iskaldt av Theo.
Lenge siden det har vært så moro og engasjerende å se på en WC stafett!
Heidi har et godt stykke igjen til formen, Kalvå bedre enn ventet (det gir håp), Østberg sterk og Theo gjør seg selv høyaktuell for flere starter i VM.
Ja, om ikke søstrene Udnes-Weng skulle finne tilbake formen de har hatt tidligere i sesongen, som denne helga har virket å være totalt fraværende, så har vi vel ingen som er bedre på 5km fri. Haga er hakket bak og Fossesholm trenger et mirakel for å finne tilbake til seg selv, tror jeg.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Tyskland risikerer disk grunnet det mannskapsbyttet.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Tyskerne er diska på live'n til FIS nå ja.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Gedigen tabbe av Tyskland

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Sportsidiot skrev: søn feb 05, 2023 12:30 pm
Kverulanten skrev: søn feb 05, 2023 12:13 pm
Sportsidiot skrev: søn feb 05, 2023 12:11 pm Silje går jo totalt uten kraft.
Du har peiling...
Ja det ble heller ikke skrevet når Sverige og Tyskland tok mye inn på Norge og de nærmet seg. Du har så totalt rett. Silje gikk kraftfullt hele veien. Jeg var absolutt den eneste som reagerte på det. Jeg må være stokk dum for det så skikkelig bra ut hele tiden. Er jo ingen andre her som syntes Silje gikk defensivt. Fantastisk å ha slike som deg på forumet som kan komme å rette på oss andre som rett og slett ser feil.
Silje gikk kontrollert og fikk sekundering som viste at Sverige og USA ikke tok så enormt mye inn. I tillegg gikk hun mot en tysker som hun slo med over minuttet dagen før og hadde god kontroll på.
Dette var perfekt opplegg, og det var jo ikke noe poeng å gå fra tyskeren for tidlig så lenge en har kontroll på avstanden bakover.
Kan trøste deg med at du ikke er den eneste som blir manisk-depressiv og ser spøkelser overalt. Enkelte mente til og med at Norge kom til bli nummer 4.

Så får vi se hvor mange spøkelser som dukker opp på herrestafetten.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Sodajr skrev: søn feb 05, 2023 12:43 pm Gedigen tabbe av Tyskland
Og ikke fullt så stor tabbe av kommentatorene. Så kan man jo spekulere i hvordan Bjørn visste at Rydzek våknet opp med sår hals.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Hva tipper dere avstanden blir i mål fra det norske vinnerlaget ned til beste utenlandske lag i dag?
Greit å ha noe spenningsmomenter underveis….
Vil noen være innenfor minuttet?

Jeg tror kanskje både Frankrike og Finland har muligheten, og tipper dem på tredje og fjerde. Tyskland kan og henge med lenge også her, men er for svake mot slutten.
Sist redigert av Kenrojo den søn feb 05, 2023 12:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Kenrojo skrev: søn feb 05, 2023 12:32 pm
Neptun skrev: søn feb 05, 2023 12:20 pm Ojojoj, så iskaldt av Theo.
Lenge siden det har vært så moro og engasjerende å se på en WC stafett!
Heidi har et godt stykke igjen til formen, Kalvå bedre enn ventet (det gir håp), Østberg sterk og Theo gjør seg selv høyaktuell for flere starter i VM.
Ja, om ikke søstrene Udnes-Weng skulle finne tilbake formen de har hatt tidligere i sesongen, som denne helga har virket å være totalt fraværende, så har vi vel ingen som er bedre på 5km fri. Haga er hakket bak og Fossesholm trenger et mirakel for å finne tilbake til seg selv, tror jeg.
Ja, selv om TUW er vår beste i WC så har hun ikke vist noe i det siste som tilsier at hun er et opplagt valg på stafett eller noen distanser. (unntatt teamsprint, vel?)
Så dét uttaket blir veldig interessant. Kan ikke ta ut løpere på gamle meritter med mindre hun dokumenterer form.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»