MGP 2023

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: MGP 2023

Legg inn av Elgen »

TheRealArt_Verified skrev: søn feb 05, 2023 9:44 pm Allesandra kommer til å sjarmere hele Europa med sin unorske væremåte. Det blir så flott.
Elsker du henne?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Elgen skrev: søn feb 05, 2023 10:50 pm
TheRealArt_Verified skrev: søn feb 05, 2023 9:44 pm Allesandra kommer til å sjarmere hele Europa med sin unorske væremåte. Det blir så flott.
Elsker du henne?
Iben og Allesandra på lag neste sesong.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 9:35 pm
Fazam skrev: søn feb 05, 2023 9:21 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.
Og disse gikk det jo veldig bra med....
Det handler jo mer om kvalitet enn hvor man henter inspirasjon. Nocturne vant jo, men den klippet du bort fra innlegget mitt.
Hva har Nocturne med midtøsten å gjøre? Ingenting som minner om kvalitet når det gjelder disse to multikulturelle personene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: man feb 06, 2023 2:16 am
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 9:35 pm
Fazam skrev: søn feb 05, 2023 9:21 pm

Og disse gikk det jo veldig bra med....
Det handler jo mer om kvalitet enn hvor man henter inspirasjon. Nocturne vant jo, men den klippet du bort fra innlegget mitt.
Hva har Nocturne med midtøsten å gjøre? Ingenting som minner om kvalitet når det gjelder disse to multikulturelle personene.
Ah! Så det er ikke et problem at man velger inspirasjon fra andre steder så lenge det ikke utføres av multikulturelle eller det ikke kommer fra et sted du ikke liker?

Da forstår jeg hvor jeg har deg. God natt (både bokstavelig og billedlig talt)

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: man feb 06, 2023 2:23 am
Fazam skrev: man feb 06, 2023 2:16 am
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 9:35 pm

Det handler jo mer om kvalitet enn hvor man henter inspirasjon. Nocturne vant jo, men den klippet du bort fra innlegget mitt.
Hva har Nocturne med midtøsten å gjøre? Ingenting som minner om kvalitet når det gjelder disse to multikulturelle personene.
Ah! Så det er ikke et problem at man velger inspirasjon fra andre steder så lenge det ikke utføres av multikulturelle eller det ikke kommer fra et sted du ikke liker?

Da forstår jeg hvor jeg har deg. God natt (både bokstavelig og billedlig talt)
Fantasiene dine kan du bare legge fra deg, gammelsmurf.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

ehall skrev: søn feb 05, 2023 12:30 pm
izzet2015 skrev: søn feb 05, 2023 10:33 am
ehall skrev: lør feb 04, 2023 10:48 pm

Er jo litt det som er herlig med MGP, vi er ofte uenige. Jeg har disse to nederst på listen. Var livredd for at vi skulle sende Pettersen til Eurovision, det hadde blitt en av de gangene jeg hadde vært flau over å være nordmann.
Hva er galt med Pettersen?
Synes bare låta var elendig. Så misliker jeg sterkt tatoveringer og han elsker å vise det frem.
Ehh, tatoveringer?? Ja, jeg visste jo du var en steingammel sopp.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

​Keiino - Alt du kan se ❤️

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt.


oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Norge spratt opp på oddslistene etter at Alessandras seier var klar. Nummer syv nå og nummer to blant de landene som har plukket ut sin kandidat.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 06, 2023 9:01 am Norge spratt opp på oddslistene etter at Alessandras seier var klar. Nummer syv nå og nummer to blant de landene som har plukket ut sin kandidat.
Så vi ligger bak 5 sanger som man ikke har hørt enda?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: man feb 06, 2023 9:13 am
oddvar_kjempebra skrev: man feb 06, 2023 9:01 am Norge spratt opp på oddslistene etter at Alessandras seier var klar. Nummer syv nå og nummer to blant de landene som har plukket ut sin kandidat.
Så vi ligger bak 5 sanger som man ikke har hørt enda?
Vel, de fleste landene (som Sverige f.eks) har jo presentert sine kandidater gjennom delfinaler så man vet jo hva potensialet er.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.

Nocturne som vant i 1995 hadde tydelig inspirasjon fra irsk folkemusikk.

Tor Endresen vant jo med en ren amerikansk rockesang i 1997 med San Fransisco

Ser vi på finalefeltet fra i går er det jo blant annet Swing It som kjører amerikansk gladjazz. Hadde det vært bedre?

Musikk handler jo om inspirasjon. Og hvor man henter den inspirasjonen fra er ganske uvesentlig.
Det jeg syns skiller "Queen of Kings" fra disse er at den i større grad inneholder en blanding av stiler, med litt østlig etnopreg på den ene sida og det som er mye mer nordisk i stilen på den andre. Jeg syns til og med at verset minner en del om Nightwish, og det har jeg lest andre steder også. Legg på den italienske operaintroen, så har man ganske bra med sjangerblanding her. Legg i tillegg til dette igjen på et ganske tungt refreng med masse attitude, og man får en låt som en god del mennesker bør kunne la seg fenge av.
Sist redigert av Skraevadottir den man feb 06, 2023 9:33 am, redigert 1 gang totalt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Shabelle skrev: man feb 06, 2023 8:57 am ​Keiino - Alt du kan se ❤️

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt.
Håper for all del at man slipper å se denne MGP-trioen igjen.
Men siden kjernefansen fikk se Ulr-ikke i år, er jeg redd for at de (igjen) får viljen sin til neste år....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 9:32 am
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.

Nocturne som vant i 1995 hadde tydelig inspirasjon fra irsk folkemusikk.

Tor Endresen vant jo med en ren amerikansk rockesang i 1997 med San Fransisco

Ser vi på finalefeltet fra i går er det jo blant annet Swing It som kjører amerikansk gladjazz. Hadde det vært bedre?

Musikk handler jo om inspirasjon. Og hvor man henter den inspirasjonen fra er ganske uvesentlig.
Det jeg syns skiller "Queen of Kings" fra disse er at den i større grad inneholder en blanding av stiler, med litt østlig etnopreg på den ene sida og det som er mye mer nordisk i stilen på den andre. Jeg syns til og med at verset minner en del om Nightwish, og det har jeg lest andre steder også. Legg på den italienske operaintroen, så har man ganske bra med sjangerblanding her. Legg i tillegg til dette igjen på et ganske tungt refreng med masse attitude, og man får en låt som en god del mennesker bør kunne la seg fenge av.
Jeg liker sangen sjøl. Den klistrer seg på hjernen

Men i går gikk jeg og nynnet på refrenget til Skrellex sin :lol: Og det var ikke noe vakket når jeg gikk i falsett på Tonight.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Fazam skrev: man feb 06, 2023 9:33 am
Shabelle skrev: man feb 06, 2023 8:57 am ​Keiino - Alt du kan se ❤️

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt.
Håper for all del at man slipper å se denne MGP-trioen igjen.
Men siden kjernefansen fikk se Ulr-ikke i år, er jeg redd for at de (igjen) får viljen sin til neste år....
Helt greit at du er uenig med meg. Jeg synes det var dumt at Keiino deltok med monument da det åpenbart skulle tilrettelegges for Tix. Jeg er veldig glad i "monument"

Synes du Keiino er oppbrukt siden de har deltatt to ganger, eller var du aldri "fan" fra begynnelsen av? :)

PS: Jeg synes Alessandra var riktig bidrag i år altså. Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg mellom to og jeg stemte faktisk på Ulrikke pga "man vet hva man får med Ulrikke". Synd hun ikke fikk delta på nytt med "Attention". At vi sender Alessandra er helt greit for meg. Fengende og populær sang. Akkurat det jeg forbinder med Eurovision - bare at vi i år sender et bidrag som er "unorsk". :)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

PapaSmurf skrev: man feb 06, 2023 9:40 am
Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 9:32 am
PapaSmurf skrev: søn feb 05, 2023 1:39 pm Hva gjelder diskusjonen om det er ugreit at Norge sender en sang med litt inspirasjon fra Midtøsten så ser ikke jeg problemet.

Tooji sin sang Stay fra 2012 (Som jeg mener er undervurdert) hadde enda tydeligere spor av Østen.

Stella Mwangi hadde jo en sang inspirert av Afrika med Haba Haba i 2011.

Nocturne som vant i 1995 hadde tydelig inspirasjon fra irsk folkemusikk.

Tor Endresen vant jo med en ren amerikansk rockesang i 1997 med San Fransisco

Ser vi på finalefeltet fra i går er det jo blant annet Swing It som kjører amerikansk gladjazz. Hadde det vært bedre?

Musikk handler jo om inspirasjon. Og hvor man henter den inspirasjonen fra er ganske uvesentlig.
Det jeg syns skiller "Queen of Kings" fra disse er at den i større grad inneholder en blanding av stiler, med litt østlig etnopreg på den ene sida og det som er mye mer nordisk i stilen på den andre. Jeg syns til og med at verset minner en del om Nightwish, og det har jeg lest andre steder også. Legg på den italienske operaintroen, så har man ganske bra med sjangerblanding her. Legg i tillegg til dette igjen på et ganske tungt refreng med masse attitude, og man får en låt som en god del mennesker bør kunne la seg fenge av.
Jeg liker sangen sjøl. Den klistrer seg på hjernen

Men i går gikk jeg og nynnet på refrenget til Skrellex sin :lol: Og det var ikke noe vakket når jeg gikk i falsett på Tonight.
Hehe!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Shabelle skrev: man feb 06, 2023 11:22 am
Fazam skrev: man feb 06, 2023 9:33 am
Shabelle skrev: man feb 06, 2023 8:57 am ​Keiino - Alt du kan se ❤️

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt.
Håper for all del at man slipper å se denne MGP-trioen igjen.
Men siden kjernefansen fikk se Ulr-ikke i år, er jeg redd for at de (igjen) får viljen sin til neste år....
Helt greit at du er uenig med meg. Jeg synes det var dumt at Keiino deltok med monument da det åpenbart skulle tilrettelegges for Tix. Jeg er veldig glad i "monument"

Synes du Keiino er oppbrukt siden de har deltatt to ganger, eller var du aldri "fan" fra begynnelsen av? :)

PS: Jeg synes Alessandra var riktig bidrag i år altså. Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg mellom to og jeg stemte faktisk på Ulrikke pga "man vet hva man får med Ulrikke". Synd hun ikke fikk delta på nytt med "Attention". At vi sender Alessandra er helt greit for meg. Fengende og populær sang. Akkurat det jeg forbinder med Eurovision - bare at vi i år sender et bidrag som er "unorsk". :)
Virker nesten som Attention blir hypet mer og mer ettersom årene går og snart blir det vel en etablert sannhet at om ESC 2020 hadde blitt arrangert, så ville hun vært tidenes favoritt, noe hun alldeles ikke ville vært.
Sannheten var jo at det var en av de jevneste MGP-finalen som har vært og at toeren er glemt, noe trolig Attention hadde vært om det hadde bikket andre veien. Hva resultatet hadde blitt om ikke 6 bidrag hadde blitt tuppet ut av finalen på uverdig på grunn av en NRK-skandale.
Så skulle ESC bli avlyst en gang, så var det 2020 det passet best for Norge..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

netrebske skrev: man feb 06, 2023 11:55 am Virker nesten som Attention blir hypet mer og mer ettersom årene går og snart blir det vel en etablert sannhet at om ESC 2020 hadde blitt arrangert, så ville hun vært tidenes favoritt, noe hun alldeles ikke ville vært.
Sannheten var jo at det var en av de jevneste MGP-finalen som har vært og at toeren er glemt, noe trolig Attention hadde vært om det hadde bikket andre veien. Hva resultatet hadde blitt om ikke 6 bidrag hadde blitt tuppet ut av finalen på uverdig på grunn av en NRK-skandale.
Så skulle ESC bli avlyst en gang, så var det 2020 det passet best for Norge..
Sannheten er subjektiv. Jeg mente da, og mener fortsatt, at Attention var det beste norske bidraget siden Fairytale. Men er jo umulig å spekulere om Brandstorp kunne vunnet, like mye som om hun ikke engang ville kommet til finalen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

ehall skrev: man feb 06, 2023 2:39 pm Sannheten er subjektiv. Jeg mente da, og mener fortsatt, at Attention var det beste norske bidraget siden Fairytale. Men er jo umulig å spekulere om Brandstorp kunne vunnet, like mye som om hun ikke engang ville kommet til finalen.
Ingen Margaret Berger-fan der altså......
Jeg tror at Rein Alexander hadde vunnet i 2020, og at I Am Gay selvsagt ikke hadde vært blant de 4 øverste. Det er nå bare å se hvor Skrullex havnet i år.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Shabelle skrev: man feb 06, 2023 11:22 am Helt greit at du er uenig med meg. Jeg synes det var dumt at Keiino deltok med monument da det åpenbart skulle tilrettelegges for Tix. Jeg er veldig glad i "monument"

Synes du Keiino er oppbrukt siden de har deltatt to ganger, eller var du aldri "fan" fra begynnelsen av? :)

PS: Jeg synes Alessandra var riktig bidrag i år altså. Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg mellom to og jeg stemte faktisk på Ulrikke pga "man vet hva man får med Ulrikke". Synd hun ikke fikk delta på nytt med "Attention". At vi sender Alessandra er helt greit for meg. Fengende og populær sang. Akkurat det jeg forbinder med Eurovision - bare at vi i år sender et bidrag som er "unorsk". :)
Det var nå denne trioen som hadde konstruert et bidrag for å vinne MGP. Et rimelig kynisk utgangspunkt som heldigvis ikke ble premiert.
Det første forsøket til disse var basert på Finland 2018, ispedd joiking. Så nei, jeg er ingen fan av en gruppe som kun er konstruert for MGP.
Ser man på Teigen, Endresen, Bettan etc. så blir man vel aldri oppbrukt i denne sammenheng.

Når det gjelder denne Ulr-ikke; hennes måte å synge på (gnåling) og hennes væremåte (fjortis) har aldri tiltalt meg.
Men det blir spennende å se hvordan italieneren klarer seg uten autotune. Bidraget er ikke interessant nok for meg i alle fall.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tir feb 07, 2023 3:47 am
ehall skrev: man feb 06, 2023 2:39 pm Sannheten er subjektiv. Jeg mente da, og mener fortsatt, at Attention var det beste norske bidraget siden Fairytale. Men er jo umulig å spekulere om Brandstorp kunne vunnet, like mye som om hun ikke engang ville kommet til finalen.
Ingen Margaret Berger-fan der altså......
Jeg tror at Rein Alexander hadde vunnet i 2020, og at I Am Gay selvsagt ikke hadde vært blant de 4 øverste. Det er nå bare å se hvor Skrullex havnet i år.
Skrellex var vel nr 4 hos folket i år. Var juryen som dømte den ned

Fazam

Legg inn av Fazam »

ms_8 skrev: tir feb 07, 2023 6:48 am Skrellex var vel nr 4 hos folket i år. Var juryen som dømte den ned
Delt 4.plass vel og merke. Juryen burde ikke gitt den poeng overhodet. Og det har med musikalske å gjøre, ikke at en mann har kledd seg ut for å virke spennende.

Likevel ville ikke homo-sangen i 2020 vært blant de 4 med folkestemmer.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fazam skrev: tir feb 07, 2023 8:33 am
ms_8 skrev: tir feb 07, 2023 6:48 am Skrellex var vel nr 4 hos folket i år. Var juryen som dømte den ned
Delt 4.plass vel og merke. Juryen burde ikke gitt den poeng overhodet. Og det har med musikalske å gjøre, ikke at en mann har kledd seg ut for å virke spennende.

Likevel ville ikke homo-sangen i 2020 vært blant de 4 med folkestemmer.
Eg trur heller ikkje den ville vært topp 4, men vi veit aldri i Norge. Mange som kan ha stemt på den for å være PK/ liker låta. Eg var ikkje fan av den for å sei det slik

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 11:42 am
PapaSmurf skrev: man feb 06, 2023 9:40 am
Skraevadottir skrev: man feb 06, 2023 9:32 am Det jeg syns skiller "Queen of Kings" fra disse er at den i større grad inneholder en blanding av stiler, med litt østlig etnopreg på den ene sida og det som er mye mer nordisk i stilen på den andre. Jeg syns til og med at verset minner en del om Nightwish, og det har jeg lest andre steder også. Legg på den italienske operaintroen, så har man ganske bra med sjangerblanding her. Legg i tillegg til dette igjen på et ganske tungt refreng med masse attitude, og man får en låt som en god del mennesker bør kunne la seg fenge av.
Jeg liker sangen sjøl. Den klistrer seg på hjernen

Men i går gikk jeg og nynnet på refrenget til Skrellex sin :lol: Og det var ikke noe vakket når jeg gikk i falsett på Tonight.
Hehe!
Skrellex hadde den fineste låten, ingen tvil om det. Men det slo aldri an, folk synes det ble for vulgært.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

For meg blir det litt som å si at Beethoven og Mozart er likt fordi begge er klassisk og begge har fioliner.

Vinneren er i alle fall ikke den skarpeste kniven i skuffen.....

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/P4n ... -kritikken

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ms_8 skrev: tor feb 09, 2023 10:28 am
netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:05 pm Hørte igjennom de korte delene som var lagt ut på NRK for delfinale 3, enig i at disse virker bedre enn de som har vært i de to første. Jeg likte best Akuvi: «Triumph», om resten av låten står i stil til det minuttet jeg hørte, håper jeg dette blir Norges bidrag i år
Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det
Ja og om enkelte låter vokste mellom semi og finale, noe jeg tror vinnerlåten gjorde, så ser ikke bort fra at Ulrikke vant semifinale 1. Skrellex flest folkestemmer fra den tredje, men tror kanskje ikke den nødvendigvis vant den.Tipper Atle og Eline tapte flere stemmer til de andre, enn Skrellex som nok hadde sin fanskare inn i finalen.
Skjønner ikke vitsen med dette meningsløse hemmeligholdet. Er det artistene som ble utslått som er redde for negativitet rundt deltakelsen om det viser seg at dem ender sist med få stemmer?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: tor feb 09, 2023 12:37 pm
ms_8 skrev: tor feb 09, 2023 10:28 am
netrebske skrev: tir feb 07, 2023 3:22 pm

Mange som uttrykte dette med at den tredje var sterkest, men i finalen så fikk låtene fra 3.semifinale bare så vidt over 20% av folkestemmene, mens den første fikk opp mot 50% av stemmene i finalen.
Hadde vært spennande å sitt detalj stemmer frå semifinalen. Eksempel om topp i semifinale 1 fekk fleire stemmer ein vinnarene frå semi 2 og 3. Eller om det var langt jevnere om finaleplassene i semi 2 og 3 ein i 1?

Dessverre vil vi aldri få vete det
Ja og om enkelte låter vokste mellom semi og finale, noe jeg tror vinnerlåten gjorde, så ser ikke bort fra at Ulrikke vant semifinale 1. Skrellex flest folkestemmer fra den tredje, men tror kanskje ikke den nødvendigvis vant den.Tipper Atle og Eline tapte flere stemmer til de andre, enn Skrellex som nok hadde sin fanskare inn i finalen.
Skjønner ikke vitsen med dette meningsløse hemmeligholdet. Er det artistene som ble utslått som er redde for negativitet rundt deltakelsen om det viser seg at dem ender sist med få stemmer?
Amen til din kommentar. Eg skjønner heller ikkje grunnen og må være ærleg på at eg er skuffet over at NRK ikkjw vil vise resultatet. Det gjer dei i dei fleiste andre land

Fazam

Legg inn av Fazam »

Nå er ikke dette noen nyhet; årets vinner topper VG-lista.
Tidligere hitlister er ikke helt sammenlignbare, men det er i alle fall ikke så mange andre vinnere som har klart det samme.

1969: Kirsti Sparboe
1978: Jahn Teigen
1980: Sverre Kjelsberg & Mattis Hætta
1985: Bobbysocks
1995: Secret Garden (Album)
2005: WigWam
2008: Maria Haukaas
2009: Alexander Rybak
2011: Stella Mwangi
2019: KEiiNO
2021: TIX

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Hyggeleg at Jone er også nr 6. Ulrikke helt nede på 35 plass. Tyder nok på at vi gjor eit rett val

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»