Leeds United

Svar
Leeds_ModernTalking

Re: Leeds United

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Etter at flere Championshipklubber har vist interesse ser det ut til at Sunderland blir vinnerne i kampen om Joe Gelhardt : https://www.leeds-live.co.uk/sport/leed ... e-26083610

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sunderland har Nialll Huggins og Jack Clarke i stallen som stammer fra oss, så han kommer i godt selskap. Huggins har jeg tittet litt etter i lagoppstillingen deres, men han må ha vært uheldig og fått en alvorlig skade og har derfor spilt bare 3 kamper etter overgangen. Han syntes jeg var god i noen u-23 kamper jeg så.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Da var Gelhardt offisielt klar for gjengen i nordøst : https://www.leedsunited.com/news/team-n ... -loan-move

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har vi gått fullstendig Chelsea? Hva er det som skjer.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Ifølge et innspill på LUSCOS-forumet har Fabri kommet med at Leicester er nære ved å hente denne Tete. Og at vi har mer fokus på å hente Weston McKennie.

Vi får da inderlig håpe at Fabri har rett.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Der var det slutt. Bra gjennomført kamp.

I Accrington har de tydeligvis en fortreffelig musikksmak. En av spillerne heter Astley til etternavn og stadionet deres heter Wham Stadium.
Ikke verst tatt i betraktning av at de er fra Lancashire.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sjansesløseri uten like, men vi vant komfortabelt og uten skader. Viktig.

I tillegg har vi fått en ny amerikaner i stallen. Midtbanen har vel ikke vært bedre siden O'leary perioden nå.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Arven etter Bielsa det her. Nydelig respekt for en liten klubb som Accrington. Slikt blir det snakk om.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Llorente skrev under langtidskontrakt til manges forbauselse, men ser nå ut til å forsvinne til Roma. Ser faktisk ikke det store problemet her, bortsett fra at han og Koch var eneste med høyrebenet som foretrukne i midtforsvaret. Nå får vi mye venstreben der. Hadde uansett nå havnet i hakkekyllingrollen så jeg forstår han.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Fernandovonarb skrev: man jan 30, 2023 10:50 am Llorente skrev under langtidskontrakt til manges forbauselse, men ser nå ut til å forsvinne til Roma. Ser faktisk ikke det store problemet her, bortsett fra at han og Koch var eneste med høyrebenet som foretrukne i midtforsvaret. Nå får vi mye venstreben der. Hadde uansett nå havnet i hakkekyllingrollen så jeg forstår han.
Noe overrasket hvis man selger Lloriente allerede nå så kort tid etter kontraktsforlengelse. Når det er sagt så er det ikke noe stort tap om han selges. Spiller sjelden gode kamper og gjør altfor mye personlige feil som fører til baklengs eller farlige situasjoner.
Får man solgt han for en 10-12 mill pund så er det bare å selge tenker jeg

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Da var det offisielt. Velkommen skal du være, og egistrerer det desidert beste januarvinduet. Nå er det opp til Jesse og staben å få dette til å fungere.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nok en bortekamp i neste runde av FA-cupen. Skal nesten ikke være mulig rent statistisk. Tror det var 10 kampen på rad vi får dette og er ny rekord visstnok. Så får vi håpe Sunderland slår ut Fulham, for jeg regner de som litt enklere. Gjensyn med Jack Clarke blir det nesten helt sikkert da.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Llorente har en kjøpsklausul på 18 mill euro ved aktivering av den etter lånet. Det er bortimot å gå i null på en spiller som har hatt et godt halvår i Leedstrøya. Skjer det så er det maks uttelling.

Harrison er jaktet på av Newcastle og Leicester. Summen det snakkes om er 40-50 mill pund, som er veldig mye spør du meg. Har hatt en veldig stigning i formkurven, så jeg håper han blir. Med Gnonto på hans foretrukne plass, så er usikkerheten hans spilletid antar jeg. Likevel har Jesse vist ham tilliten verdig med å bruke ham veldig mye, og har sagt han setter ham veldig høyt i vurderingen. Spilletid blir nok ikke problem hos oss tror jeg. Vi får se hva som skjer.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Llorente på lån til Roma ut sesongen.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Har vært et veldig bra transfervindu på papiret dette.

Men hvis dette stemmer så er det et men :
Mener å ha lest et sted at vi er tvunget til å inngå en permanent deal med McKennie dersom vi unngår nedrykk og at McKennie spiller minimum ti kamper for oss. Hva hvis han blir en fiasko a la Kristensen? For etter JKA-sagaen liker jeg ikke sånne tvungne avtaler. Da høres det jo nærmest ut som om de selgende klubbene er desperate etter å bli kvitt spillerne. Var jo i ettertid ikke vanskelig å skjønne at Leipzig ville bli kvitt Augustin.

Noen som kan bekrefte om dette stemmer?

Dipper

Legg inn av Dipper »

Fernandovonarb skrev: man jan 30, 2023 10:23 pm Nok en bortekamp i neste runde av FA-cupen. Skal nesten ikke være mulig rent statistisk. Tror det var 10 kampen på rad vi får dette og er ny rekord visstnok. Så får vi håpe Sunderland slår ut Fulham, for jeg regner de som litt enklere. Gjensyn med Jack Clarke blir det nesten helt sikkert da.
12 på rad borte faktisk. Nesten like stor sjans som å vinne i Lotto med motsatt fortegn. :?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Harrison var så nære som det var mulig å bli Leicester spiller faktisk. Han tok medisinsk test, og ventet bare på at klubbene ble enige. Leeds trakk seg og nå ser det ut som han får ny kontrakt i stedet. Det må tilskrives formutviklingen, for Harrison i fjor og tidlig i år var under pari for å si det mildt. Ekstremt irriterende beslutningsvegring i avgjørende faser av spillet var kjennetegnet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Rodrigo ute i to måneder etter en smell i cupkampen nå sist. Trodde vi berget uten, men dengang ei.

Heldigvis er Bamford skadefri nå og kan løse oppgaven for ham. I tillegg er Rutter mer enn klar for å bidra. Slike skader skjedde i hele forrige sesong, og da var vi ikke like bra forspent med de følger det fikk. Nå får Bamford holde seg skadefri og bøtte inn mål. Ikke bekymret nå.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nå er det poengkrise. Vi spiller tidvis flott fotball, men når vi slipper inn på en av to i mot blir det vanskelig. Tatt i betraktning at vi ikke scorer selv. Forsvarsmessig var det faktisk stødig ellers i dag, og en av de bedre.

At Forrest fikk 3 poeng i dag anser jeg som ran. De virket utrolig begrenset spillemessig, og det var pol og løp etter som gjaldt. Sliter med å tro at dette laget havner foran oss på tabellen.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Jeg har fullstendig mistet trua.
Vi kommer til å følge Bournemouth og Southampton ned i Championship, er helt overbevist.

Men motbevis meg, Leeds. Mye rart kan skje i fotball.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er ikke bra fra Jesse Marsch, ingen taktiske endringer som kunne snu kampbildet. Man U kommer til å overkjøre dere på onsdag.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Blir ren ønsketenkning, for Marsch er vel fredet. Men forhåpentligvis kan vi i morgen lese nyheten om at han har blitt tuppet ut.

Jeg syntes mannen hørtes ut som et spennende valg når han kom inn i fjor, men vi har bare sett hvorfor han fikk sparken i Leipzig ganske kjapt. At alt skal foregå på lykke og fromme fungerte nok for en klubb som nærmest garantert vinner hvert år i østerriksk Bundesliga, men ikke i tysk Bundesliga og i Premier League.

Gi meg en manager som har en plan A OG en plan B før kampene.

Marsch out.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ampert blant Leedsfansen på SOME nå, forståelig nok. Klubben er i en vanskelig situasjon nå, med masse nye spillere som nettopp er hentet for å gjøre jobben til Jesse lettere. Så taper vi kampen som var utilgivelig å tape, og helt unødvendig også. Strukturen i laget var egentlig bra i dag, for vi hadde knapt sjanser i mot. 70-30 i possession viser også litt av bildet. Helt forjævlig at vi ikke fikk noe ut av denne kampen.

Nå venter to kamper mot ManU, og det blir ikke lett å snu det der. Mulig slike kamper passer oss bedre nå, så får vi ligge å kontre selv i stedet. Har dog mine tvil om at vi får noe ut av de to kampene. Så Jesse har nok aldri ligget tynnere an. Vet heller ikke om hvem som kunne vært aktuell som erstatter. Dyche er jo tatt😁

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Ralph Hasenhuttl er ledig, såvidt jeg vet.

Er jo "oppdratt" i Red Bull-systemet, så kanskje.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Leeds_ModernTalking skrev: søn feb 05, 2023 11:29 pm Ralph Hasenhuttl er ledig, såvidt jeg vet.
Et godt valg. Blir riktignok et ni-målstap eller to i sesongen, men lell.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Eldon skrev: søn feb 05, 2023 11:32 pm
Leeds_ModernTalking skrev: søn feb 05, 2023 11:29 pm Ralph Hasenhuttl er ledig, såvidt jeg vet.
Et godt valg. Blir riktignok et ni-målstap eller to i sesongen, men lell.
Vi kan alltids håpe på Julen Lopetegui. Ikke realistisk, men lov å drømme.

Blir riktignok en 3-0 seier eller to i sesongen, men lell :D

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Leeds_ModernTalking skrev: søn feb 05, 2023 11:41 pmBlir riktignok en 3-0 seier eller to i sesongen, men lell :D
:cry:

bigwin

Legg inn av bigwin »

Utrolig skuffende kamp i går, første omgang ok, andre omgang elendig egentlig. Skaper så godt som null mot et dårlig lag. Selv med dominans i banespillet virker det hele planløst og tilfeldig.

Skjebnemåned i februar ift å berge plassen, to neste mot Manchester United er 0 poeng med mindre det skjer et mirakel. Så er det Everton borte , før Southampton hjemme.

Jeg synes situasjonen ser verre ut nå enn i fjor, sliter med å se at Marsch er mannen som skal snu dette.
Det er jo investert i mange nye spillere i tillegg slik at Marsch kan ikke unnskyldes med at han ikke har fått backing.

Så kan man jo stille spørsmålstegn ved en del av spillerne som er hentet, Aaronson og Kristensen bla har jo havnet mer eller mindre på benken allerede. Risiko å hente spillere fra dårlige ligaer og tro de skal dominere i PL.

Det vi ser nå er en kombinasjon av naive spillerkjøp, men aller mest en manager og støtteapparat som ikke er på høyden i forhold til å lede lag i PL.

Venter man en måned til før man gjør noe så tror jeg det er for sent. Managerskifte må komme nå.

Pr nå tror jeg det er Championship neste sesong dessverre.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Akkurat gitt Jesse Marsch en ny Amerikaner i Weston. Så ble det sparken ja.

Usikker på om de blir noe bedre med ny manager. Mye mangler i troppen. En skikkelig spiss har de ikke hatt siden Bamford var on fire for er par år siden. Nå ser det ut som skader har ødelagt han fullstendig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Typisk med ny manager-effekt mot oss, da. Faen.

Jeg håper Leeds berger, selv etter forhåpentligvis 2xtap mot oss. Hasenhüttl hadde jeg veldig sansen for i Soton i lengre perioder, noen mega-smeller til tross. Kjenner ligaen etc etc. Det er et par virkelige klassemanagere som nok neppe vil ta denne jobben, men samtidig bør lista ligge høyere enn Stevie G og co. Er en fyr som Favre gira på denne jobben, da? Kanskje han trenger en enda lengre pause? Det første en Leeds-kompis ved siden av meg på jobb sa var "Nå kommer vel Rafa rekende!" og det...hadde jo vært spesielt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»