The Last of Us [HBO]

Svar
Mc_Lovin

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Mc_Lovin »

Winnowill skrev: fre feb 03, 2023 8:19 pm jeg for min del hadde veldig vanskelig for å ta kjærligheten i eps 3 seriøst.
Hele opplegget/historien virket så utrolig lettvint og enkelt, de to eneste homofile i mils omkrets vil jeg tro, finner hverandre.
OG han åpne homofile skjønner STRAKS at han lukkede homofile egentlig er homofil over 2 sekunder omtrent, for så å 5 minutter senere bare hoppe i seng med hverandre uten noe mer liksom.

Føltes mer som en meget rask, enkel, fullstendig lite troverdig "cop out" for å etablere dette forholdet som tydeligvis er i spillet.
Så dette falt jeg overhodet ikke for. Kunne like godt vært et heterofilt forhold, men jeg kjøpte bare ikke den kjappe og ukompliserte måten dette skjedde på.
Jeg biter meg i merke at de fleste som hyller episoden ikke kommenterer at det er homofili kjærlighet i episoden, mens flere av de som misliker episoden (utover de som ønsker at det skal være nærere spillet) kommenterer det eksplisitt flere ganger. Er det så ubehagelig/unormalt med homofili på skjermen?

Det faktum at folk føler for å kommentere det underbygger bare at vi som samfunn har et stykke å gå for at dette skal være mer normalt.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Mc_Lovin skrev: man feb 06, 2023 6:58 pm
Winnowill skrev: fre feb 03, 2023 8:19 pm jeg for min del hadde veldig vanskelig for å ta kjærligheten i eps 3 seriøst.
Hele opplegget/historien virket så utrolig lettvint og enkelt, de to eneste homofile i mils omkrets vil jeg tro, finner hverandre.
OG han åpne homofile skjønner STRAKS at han lukkede homofile egentlig er homofil over 2 sekunder omtrent, for så å 5 minutter senere bare hoppe i seng med hverandre uten noe mer liksom.

Føltes mer som en meget rask, enkel, fullstendig lite troverdig "cop out" for å etablere dette forholdet som tydeligvis er i spillet.
Så dette falt jeg overhodet ikke for. Kunne like godt vært et heterofilt forhold, men jeg kjøpte bare ikke den kjappe og ukompliserte måten dette skjedde på.
Jeg biter meg i merke at de fleste som hyller episoden ikke kommenterer at det er homofili kjærlighet i episoden, mens flere av de som misliker episoden (utover de som ønsker at det skal være nærere spillet) kommenterer det eksplisitt flere ganger. Er det så ubehagelig/unormalt med homofili på skjermen?

Det faktum at folk føler for å kommentere det underbygger bare at vi som samfunn har et stykke å gå for at dette skal være mer normalt.
Du klarte ikke lese delen hvor jeg skrev "Kunne like godt vært et heterofilt forhold" ?

Vet du hva jeg biter meg merke i?
At hvis ikke alle unisont hyller denne episoden for tidenes mest fantastiske bilde av kjærligheten, så kommer båsgjengen frem og hyler HOMOFOBI med en gang. Det fremstår som utrolig evneveikt av samtlige, og typisk nok er det den gjengen som er minst tolerante for andre meninger/holdninger enn ens egne.

Spar meg for den tåpelig ønsketenkningen.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Det er vel egentlig bare fint at det er delte meninger om serien. Ville vært ekstremt kjedelig å kun få en type serier alle likte. Ville blitt null mangfold da. Det beste er vel bare å akseptere at dette ikke var noen sin type serie og move on. Så får vi som liker den se videre.

Jeg er veldig fornøyd så langt, og gleder meg til fortsettelsen. Episode 4 var også veldig gøy.

Sveinboer

Legg inn av Sveinboer »

ElGuaje skrev: man feb 06, 2023 12:12 pm Da har man forresten fått den første skuespilleren fra spillet inn i TV-serien. Jeffrey Pierce spiller Tommy spillet, men i serien er han Perry, den skjeggete soldaten som var med Melanie Lynskey sin karakter (Kathleen).

Bilde
Strengt tatt den andre skuespilleren fra spillet, da Merle Dandridge spiller Marlene i både spillet og serien :)
Men ja, artig å se å Pierce dukke opp. Kjente igjen stemmen med en gang :)

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Sveinboer skrev: man feb 06, 2023 8:00 pm
ElGuaje skrev: man feb 06, 2023 12:12 pm Da har man forresten fått den første skuespilleren fra spillet inn i TV-serien. Jeffrey Pierce spiller Tommy spillet, men i serien er han Perry, den skjeggete soldaten som var med Melanie Lynskey sin karakter (Kathleen).

Bilde
Strengt tatt den andre skuespilleren fra spillet, da Merle Dandridge spiller Marlene i både spillet og serien :)
Men ja, artig å se å Pierce dukke opp. Kjente igjen stemmen med en gang :)
Ja, dæven, det er helt sant! Bare å legge seg flat..

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Flott med litt spenning igjen. Men som flere her er inne på, satan så kjapp episoden var, jeg trodde det var noe galt da rulleteksten kom, allerede nå liksom, har jo nettopp begynt. Ellers syns jeg de bråker fælt, snakker høyt og knuser glass osv når de egentlig bør være veldig stille, de aner jo ikke hva som rører seg i nærheten. Pappavitser slår forresten alltid godt an :) En god episode, gir den 8/10.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ja, syntes ep fløy forbi. Man er blitt for godt vandt med eps på 1 time :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

eppaen skrev: man feb 06, 2023 4:06 pm
ElGuaje skrev: man feb 06, 2023 11:52 am Nok en flott episode. Man får bygget videre på forholdet mellom Ellie og Joel på en god måte og en god cliffhanger.

Synd at episoden bare var 45 minutter :( vil ha mer!
Ble så skuffet når jeg så den bare skulle vare i 45 minutter. Som jo er helt vanlig ellers. Syns også de greide å utvikle forholdet mellom Joel og Ellie videre her nå. Ikke minst greier man også å vise at de infiserte ikke lenger er det største problemet isolert sett.
Absolutt, selv om det dukker opp bra med spørsmål om hva som har skjedd med de infiserte i denne byen.

Samtidig så understreker også episoden hvor stor bragd det Frank og Bill faktisk fikk til var, uten at jeg skal dra opp episode tre alt for mye igjen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Chromeback skrev: Absolutt, selv om det dukker opp bra med spørsmål om hva som har skjedd med de infiserte i denne byen.
Det er et eller annet med det oppsprukne gulvet som plutselig begynte å røre på seg inne i det rommet. At de kanskje foreløpig har klart å stenge de infiserte under jorda der eller noe.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: man feb 06, 2023 10:15 pm
Chromeback skrev: Absolutt, selv om det dukker opp bra med spørsmål om hva som har skjedd med de infiserte i denne byen.
Det er et eller annet med det oppsprukne gulvet som plutselig begynte å røre på seg inne i det rommet. At de kanskje foreløpig har klart å stenge de infiserte under jorda der eller noe.
Ja, fryktelig spent på hva som befinner seg under det gulvet! Fredag/lørdag kan ikke komme fort nok nå…

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

1. 45 min. episode er jo latterlig kort!
2. Da har vi ihvertfall lært oss og å grave ned de infiserte og så mure igjen IKKE er en god strategi.
3. Fremdeles klarer jeg ikke å få noe mer ut av serien enn at den er helt OK+ i kategorien post apokalyptisk grøsser/thriller/drama-kategorien!

Moist

Legg inn av Moist »

Chromeback skrev: man feb 06, 2023 10:29 pm
sertono skrev: man feb 06, 2023 10:15 pm
Chromeback skrev: Absolutt, selv om det dukker opp bra med spørsmål om hva som har skjedd med de infiserte i denne byen.
Det er et eller annet med det oppsprukne gulvet som plutselig begynte å røre på seg inne i det rommet. At de kanskje foreløpig har klart å stenge de infiserte under jorda der eller noe.
Ja, fryktelig spent på hva som befinner seg under det gulvet! Fredag/lørdag kan ikke komme fort nok nå…
Det er nok denne som kommer opp av gulvet, som vi ser i traileren for serien. Tror jeg da!

https://thelastofus.fandom.com/wiki/Bloater

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dropp spoilere, ihvertfall før serien har vist det man diskuterer.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Jeg fant ikke låta til siste episodes "end credits" før nå. Holdte på å gjøre meg gal.

https://www.youtube.com/watch?v=CMVzTxPKz8M

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeg er veldig fornøyd med de fire første episodene av serien. Deilig å ha en mandag å se frem til med nye episoder av en god serie. Må si at jeg i utgangspunktet var litt skeptisk til denne da jeg har vært så utrolig lei av "zombie-sjangeren" i lang tid nå, og jeg ikke skjønner hvorfor det hele tiden skal lages filmer og spill med dette temaet. Synes det er litt "slått ihjel" over tid, men liker at denne serien fokuserer på relasjonen mellom Joel og Ellie og at man gradvis lærer mer og mer om hva som har skjedd igjennom årene. Fantastisk flott klippet, nydelig score, gode skuespillerprestasjoner. Lover godt dette.

Synes som flere andre at tredje episode var svært bra, og dersom man mener at denne type serien MÅ ha zombie-action i hver episode da kan man heller se noe annet. Det eneste er at jeg synes kanskje veldig mange tar litt for mye av. Ser at f.eks. flere mener at tredje episoden er "tidenes beste episode av en HBO-serie noen gang" og lignende, og da tror jeg faktisk at flere må ta seg en titt over hvor mange latterlige gode serier som har vært på HBO..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cedianar skrev: ons feb 08, 2023 8:50 am Jeg er veldig fornøyd med de fire første episodene av serien. Deilig å ha en mandag å se frem til med nye episoder av en god serie. Må si at jeg i utgangspunktet var litt skeptisk til denne da jeg har vært så utrolig lei av "zombie-sjangeren" i lang tid nå, og jeg ikke skjønner hvorfor det hele tiden skal lages filmer og spill med dette temaet. Synes det er litt "slått ihjel" over tid, men liker at denne serien fokuserer på relasjonen mellom Joel og Ellie og at man gradvis lærer mer og mer om hva som har skjedd igjennom årene. Fantastisk flott klippet, nydelig score, gode skuespillerprestasjoner. Lover godt dette.

Synes som flere andre at tredje episode var svært bra, og dersom man mener at denne type serien MÅ ha zombie-action i hver episode da kan man heller se noe annet. Det eneste er at jeg synes kanskje veldig mange tar litt for mye av. Ser at f.eks. flere mener at tredje episoden er "tidenes beste episode av en HBO-serie noen gang" og lignende, og da tror jeg faktisk at flere må ta seg en titt over hvor mange latterlige gode serier som har vært på HBO..
Amen

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 10:39 pm Trailer for episode 5.
Legg gjerne en spoilertag på videoen, da thumbnailen kan se ut som en spoiler i seg selv.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 1:54 pm Elsker The Last of Us, både som spill og tv-serie, men episode 3 er selvfølgelig ikke i nærheten av å være tidenes beste. Alle de andre episodene som er sluppet er bedre enn den tredje episoden, synes jeg.
► Show Spoiler

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jeg har ikke sett episode fem - men er litt forberedt på at episodene blir noe seigere eller vanskelige å få til skikkelig bra om man er tro mot spillet.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 1:54 pm Elsker The Last of Us, både som spill og tv-serie, men episode 3 er selvfølgelig ikke i nærheten av å være tidenes beste. Alle de andre episodene som er sluppet er bedre enn den tredje episoden, synes jeg.
Kunne ikke vært mer enig. For min del en dørgende kjedelig episode. Men skjønner at romantikerne digger episoden :mrgreen:

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Når kommer den neste episoden? 3 i natt?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nok en kvalitetsepisode dette her. Likte endringene de gjorde fra spillet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Guarnere skrev: man jan 30, 2023 10:59 pm En av de besgd episodene jeg har sett av noen tv serie noen gang.
Helt rått.

10/10.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Er TLOUs severdig selv om man har null kjennskap til spillet?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Henningsen skrev: lør feb 11, 2023 11:34 am Er TLOUs severdig selv om man har null kjennskap til spillet?
Hehe, jeg visste ikke engang at det var et spill med samme navn. Måtte google..

TLOU står ut som en av de siste års aller beste serier. Og det er usedvanlig mange å velge mellom, som Yellowstone, 1883 og 1923, bare for å nevne den trilogien.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Henningsen skrev: lør feb 11, 2023 11:34 am Er TLOUs severdig selv om man har null kjennskap til spillet?
Man trenger ingen kjennskap til spillet for å se serien. Alt forklares på en god måte, og ulikhetene som skjer i spillet kontra serien er mer som easter eggs enn viktig for å nyte serien.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ElGuaje skrev: lør feb 11, 2023 12:00 pm
Henningsen skrev: lør feb 11, 2023 11:34 am Er TLOUs severdig selv om man har null kjennskap til spillet?
Man trenger ingen kjennskap til spillet for å se serien. Alt forklares på en god måte, og ulikhetene som skjer i spillet kontra serien er mer som easter eggs enn viktig for å nyte serien.
Takker for gode svar. Da blir det å se den, men jeg tror jeg venter til alle episodene er ute, så jeg kan se en hver kveld. En uke mellom er litt i lengste laget synes jeg

BioDex

Legg inn av BioDex »

Henningsen skrev: lør feb 11, 2023 11:34 am Er TLOUs severdig selv om man har null kjennskap til spillet?
Garantert! Har selv spilt første spillet for lenge siden, husker nesten ingenting fra det, men nyter serien likevel. Dagens episode helt på høyde med de 2 første.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

BioDex skrev: fre feb 10, 2023 4:09 pm
Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 1:54 pm Elsker The Last of Us, både som spill og tv-serie, men episode 3 er selvfølgelig ikke i nærheten av å være tidenes beste. Alle de andre episodene som er sluppet er bedre enn den tredje episoden, synes jeg.
Kunne ikke vært mer enig. For min del en dørgende kjedelig episode. Men skjønner at romantikerne digger episoden :mrgreen:
Romantisk? Heller menneskelig. Og av stor betydning for historien. Men jeg forstår jo at enkelte sliter med rå menneskelighet i en slik serie. Episoden splitter naturlig og hvordan den mottas/oppleves forteller nok mye om de ulike seerne ;)

Elsker serien. Sjokkerende bra, jeg hadde ingen erfaring med spillet. Men for min del hevder episode 3 isolert seg godt mot det aller meste av det jeg har sett. Og jeg har rukket å se en del.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Nattens episode var like bra som de andre. Og gikk minst like fort unna. Hadde lett tatt en halvtime til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»