Manchester City - Klubbtråd

Svar
fugletitteren

Re: Manchester City - Klubbtråd

Legg inn av fugletitteren »

BigTonyAdams skrev: lør feb 11, 2023 7:27 am
fugletitteren skrev: fre feb 10, 2023 3:54 pm
tbb skrev: fre feb 10, 2023 3:38 pm

Synes begge to fremstår litt som han/de i klasserommet som ikke gjorde leksen og blir indignert over at læreren er frekk nok til å spør. At slike trenere, som ikke engang har vært managere som har bidratt til å bygge klubb eller organisasjon, skal vurderes som intellekter av særlig interesse for noe annet enn fotball er helt forbanna latterlig.

Pep har, på toppen av det hele, en historie med juks og tvilsomme forbindelser som gjør han veldig vanskelig å respektere.
Kunne ikke vært mer enig. En fremifrå trener, absolutt, men har aldri tatt på seg en reell utfordring. Å sammenligne ham med de virkelig store managerne er for meg fullstendig kunnskapsløst og historieløst.

Det med historikken til pep og at den ikke har fått mer fokus er for meg en gåte. Påpeker det fra tid til annen.

Den ganske så direkte trusselen til de andre klubbene i PL han også serverte, fremstår som ord fra en som nok ikke føler seg sikker på at man er så uskyldig som som det tidvis prøvde å argumenteres for.
Var en ganske merkelig seanse det hele.
Så jeg snur heller på det, hvis du ikke anerkjenner storheten som Pep er, så er du kunnskap og historieløs.
For det første, poengterte at pep er en stor trener. Så den er grei.
Men å sammenstille ham med de største, det er jeg totalt uenig. Han gjorde en flott jobb med Barca, absolutt.
Etter det har han bare gjort som forventet med Bayern og muligens vil tiden i city stå igjen som en skamplett på CVen. Og uansett vil man kunne sette spørsmålstegn ved prestasjonen.

Er dette isåfall nok? Jeg mener nei, men mulig han etter endt karriere vil ha en bedre sak.
Synes også du overdriver bruken av positive adjektiver noe i sin omtale av jobben som ble gjort i Barca.
For all del, du må gjerne mene at pep fortjener å sidestilles med de største, som jeg påstår han ikke bør, og som du reagerte på.. Men ditt innlegg endrer ikke på mitt ståsted selvom det var en ryddig oppstilling.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.
Klopp og SAF vil for alltid være mer imponerende mtp. forutsetningene, som du også har forklart godt mange ganger før.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hetfield skrev: lør feb 11, 2023 8:53 pm
tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.
Klopp og SAF vil for alltid være mer imponerende mtp. forutsetningene, som du også har forklart godt mange ganger før.
Pep kommer til å bli husket for å være manageren som jukset seg til suksess. For å sportsvaske for et autoritært arabisk regime. Stilig det.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Hetfield skrev: lør feb 11, 2023 8:53 pm
tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.
Klopp og SAF vil for alltid være mer imponerende mtp. forutsetningene, som du også har forklart godt mange ganger før.
Altså, SAF er i en egen klasse. Klopp er ikke i nærheten.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Saliph skrev: lør feb 11, 2023 9:01 pm
Hetfield skrev: lør feb 11, 2023 8:53 pm
tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.
Klopp og SAF vil for alltid være mer imponerende mtp. forutsetningene, som du også har forklart godt mange ganger før.
Altså, SAF er i en egen klasse. Klopp er ikke i nærheten.
Poenget var at Pep er mindre imponerende enn begge, for alltid.

Men ja det er han. Beseiret tilslutt Wengers invincibles og Mous beinharde første utgave av Chelsea, vant ligaen med nesten bare middelmådigheter før han takket av, var et rødt kort på Nani unna en tredje CL-finale på fem år.
Sist redigert av Hetfield den lør feb 11, 2023 9:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Kan dere ta «pappan min er sterkere enn din» mølet deres i en annen tråd er dere snille? Det er nemlig totalt uinteressant her. Alle de dere snakker om er topp trenere, og er suksessfulle uansett. Voks opp!

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: lør feb 11, 2023 9:01 pm
Hetfield skrev: lør feb 11, 2023 8:53 pm
tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.
Klopp og SAF vil for alltid være mer imponerende mtp. forutsetningene, som du også har forklart godt mange ganger før.
Altså, SAF er i en egen klasse. Klopp er ikke i nærheten.
Ingen ved sinne fulle fem kan påstå noe annet.

Mest imponerende med SAF var hvordan han evnet å skape suksess over så mange år, hvor fotballen var i en enorm utvikling.

Wenger f.eks var jo enorm, men evnet ikke det samme, han evnet ikke å omstille seg. Samme kan sies om Mou (uten at jeg holder ham der oppe, men samme prinsipp gjelder).
Klopp er en klasse trener, men et godt stykke bak SAF, Wenger også Mou, nå som jeg brukte disse som eksempler. Men Klopp kan fortsatt klatre på rangstigen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:05 pm Kan dere ta «pappan min er sterkere enn din» mølet deres i en annen tråd er dere snille? Det er nemlig totalt uinteressant her. Alle de dere snakker om er topp trenere, og er suksessfulle uansett. Voks opp!
Men SAF er soleklart størst, du er vel enig i det?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:05 pm Kan dere ta «pappan min er sterkere enn din» mølet deres i en annen tråd er dere snille? Det er nemlig totalt uinteressant her. Alle de dere snakker om er topp trenere, og er suksessfulle uansett. Voks opp!
Er jo en diskusjon i sammenheng med pep, som kanskje er mer aktuell enn noen gang...
Fotballrelatert, så er det egentlig så mye å syte over? Er det ikke bare å scrolle forbi om det ikke er av interesse?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Sukk, nytter ikke denne gang heller. Gjør hva dere vil…

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:16 pm Sukk, nytter ikke denne gang heller.
Syltynt av moderatorene å la off-topics få herje i en klubbtråd. Tidligere hadde folk vett på å respektere disse, men den tiden virker å være forbi. En kan håpe for dere City-folks del at de i det minste evner å fjerne irrelevante innlegg i ettertid. Jeg tipper at en liknende diskusjon i for eksempel Man Utds klubbtråd, der man tar for seg Bill Shanklys fortreffelighet, ville ført til en sverm av illsinte bier.

taknina

Legg inn av taknina »

tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am
taknina skrev: lør feb 11, 2023 10:32 am Allerede når folk snakker om Pep og å hente hvem han ville så er det bare å slå av radioen.

Da har folk faktisk ikke forstått poenget og er helt på jorde.
Dersom Lance kunne oppnådd den suksessen han gjorde uten å benytte EPO, tror du da han ville gjort det?

Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.

Det er kun første avsnittet det er noe vits å svare på og da får en vel igrunn svar på avsnitt to også

Jeg har alltid hevdet i 40 år iallefall og da også på gamle VGsia :-) at doping burde vært lov og alle har ansvar over sin egen kropp om de ønsker å bruke det.

Det er den eneste muligheten de med mindre resurser men talentet rundt om i verden har opp mot de som har ett toppapperat i ryggen pga opparbeid suksess og ressurser og fra rett sted har for en smule suksess

At en faktisk vet at alle utøverne har det samme grunnleggende mulighetene for suksess og ikke som nå at de som har de største ressursene også er de som mest sannsynlig klarer å kamuflere det å unngå å bli tatt.

Mye det samme som det City blir beskyldt for nå opp mot pengedoping.

Pluss at en kan vær så blåøyd og renhårig en bare vil men i alle typer idrettsmiljø på topplanet så eksprementeres det med ting og tang som kan være vel så farlig som enkelte ting som står på dopinglista å gi fatale senskader men er lettere å skjule.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Er vel knapt noen igjen av oss her, og jeg skjønner godt hvorfor, og gidder snart ikke mer selv.
Det er som du sier Mike, at det var bred enighet her fra start, på tvers av klubbtilhørighet at man ikke skal skli ut og ta helt av med ting i klubbtråder som mer eller mindre ikke har noe med klubben å gjøre. Vet ikke hvordan dette er i andre klubbtråder, skriver ikke eller ser sjelden i de, men her gir gjentatte ganger folk bare faen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

taknina skrev: lør feb 11, 2023 9:45 pm
tbb skrev: lør feb 11, 2023 10:41 am
taknina skrev: lør feb 11, 2023 10:32 am Allerede når folk snakker om Pep og å hente hvem han ville så er det bare å slå av radioen.

Da har folk faktisk ikke forstått poenget og er helt på jorde.
Dersom Lance kunne oppnådd den suksessen han gjorde uten å benytte EPO, tror du da han ville gjort det?

Pep er en god trener. Men åpenbart ikke så god at City kunne drive redelig. Peps suksess de siste syv årene er bygget på juks. Fordi han og Man City ikke var flinke nok til å lykkes uten. Det vil alltid være en grunnleggende del av hans ettermæle.

Det er kun første avsnittet det er noe vits å svare på og da får en vel igrunn svar på avsnitt to også

Jeg har alltid hevdet i 40 år iallefall og da også på gamle VGsia :-) at doping burde vært lov og alle har ansvar over sin egen kropp om de ønsker å bruke det.

Det er den eneste muligheten de med mindre resurser men talentet rundt om i verden har opp mot de som har ett toppapperat i ryggen pga opparbeid suksess og ressurser og fra rett sted har for en smule suksess

At en faktisk vet at alle utøverne har det samme grunnleggende mulighetene for suksess og ikke som nå at de som har de største ressursene også er de som mest sannsynlig klarer å kamuflere det å unngå å bli tatt.

Mye det samme som det City blir beskyldt for nå opp mot pengedoping.

Pluss at en kan vær så blåøyd og renhårig en bare vil men i alle typer idrettsmiljø på topplanet så eksprementeres det med ting og tang som kan være vel så farlig som enkelte ting som står på dopinglista å gi fatale senskader men er lettere å skjule.
Du svarer ikke på noe av det jeg spør om. At du mener spillereglene burde være endret er en ærlig sak, men helt irrelevant for mitt innlegg.

Vil man jukse dersom man er flink nok til å vinne uten å jukse? Svaret gir seg selv, og det vet du. Derav svaret ditt. Lance var ikke god nok. Pep er ikke god nok. Derfor jukses det.

Også må det også påpekes at det er ekstremt ressurskrevende å jukse på dette nivået. Det er de mest ressurssterke som driver med det.

taknina

Legg inn av taknina »

Noen er faktisk enklere mye enklere i tankegangen enn jeg trodde var mulig.

I toppen av næringskjeden i idrett som i business så det ikke noen som stoler på noen og alle tror att de andre har sine svin på skogen.

Dette er mye det samme som de som fordømmer "den andre siden" sine spioner for å ønske å vite hva den andre siden, vår side er up to

På samme måte som vår side naturligvis spionerer etter samme tankemønster.

Menneskenaturen er sånn sammensatt at min rimelige bombastiske påstand er at uten spioner og at en hadde noenlunde kontroll på hva den andre siden tenkte så hadde en verdensødeleggende krig vært startet for lenge siden

Mye av samme tankemønster kan brukes på det meste. Også toppidretten. Så om Lance og andre bruker det så er det fordi de er hellig overbevist om at også andre på samme kamparena bruker det . Noe de med rimelig stor sannsynlighet også gjør.

Jeg vil tippe at i toppidrett er det ikke engang 1 av 1000 som blir tatt som jukser på en eller annen måte

Ikke noe i nærheten engang og nå tilbake til trådens tema.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: lør feb 11, 2023 10:34 pm Noen er faktisk enklere mye enklere i tankegangen enn jeg trodde var mulig.

I toppen av næringskjeden i idrett som i business så det ikke noen som stoler på noen og alle tror att de andre har sine svin på skogen.

Dette er mye det samme som de som fordømmer "den andre siden" sine spioner for å ønske å vite hva den andre siden, vår side er up to

På samme måte som vår side naturligvis spionerer etter samme tankemønster.

Menneskenaturen er sånn sammensatt at min rimelige bombastiske påstand er at uten spioner og at en hadde noenlunde kontroll på hva den andre siden tenkte så hadde en verdensødeleggende krig vært startet for lenge siden

Mye av samme tankemønster kan brukes på det meste. Også toppidretten. Så om Lance og andre bruker det så er det fordi de er hellig overbevist om at også andre på samme kamparena bruker det . Noe de med rimelig stor sannsynlighet også gjør.

Jeg vil tippe at i toppidrett er det ikke engang 1 av 1000 som blir tatt som jukser på en eller annen måte

Ikke noe i nærheten engang og nå tilbake til trådens tema.
Trygt og behagelig å lulle seg inn i dette nå. Ser den.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

taknina skrev: lør feb 11, 2023 10:34 pm Noen er faktisk enklere mye enklere i tankegangen enn jeg trodde var mulig.

I toppen av næringskjeden i idrett som i business så det ikke noen som stoler på noen og alle tror att de andre har sine svin på skogen.

Dette er mye det samme som de som fordømmer "den andre siden" sine spioner for å ønske å vite hva den andre siden, vår side er up to

På samme måte som vår side naturligvis spionerer etter samme tankemønster.

Menneskenaturen er sånn sammensatt at min rimelige bombastiske påstand er at uten spioner og at en hadde noenlunde kontroll på hva den andre siden tenkte så hadde en verdensødeleggende krig vært startet for lenge siden

Mye av samme tankemønster kan brukes på det meste. Også toppidretten. Så om Lance og andre bruker det så er det fordi de er hellig overbevist om at også andre på samme kamparena bruker det . Noe de med rimelig stor sannsynlighet også gjør.

Jeg vil tippe at i toppidrett er det ikke engang 1 av 1000 som blir tatt som jukser på en eller annen måte

Ikke noe i nærheten engang og nå tilbake til trådens tema.
Det er helt sikkert vanlig at juksere rasjonaliserer jukset sitt på denne måten. Ja, egentlig alle som ikke klarer innrette seg samfunnets spilleregler. Enten det er i sport, på skolebenken, i kassen på butikken eller når en leverer selvangivelsen. «Alle andre gjør det også». Men slik er det faktisk ikke.

taknina

Legg inn av taknina »

The common people må selvsagt inrette seg etter spillerreglene. Det store flertall som lever sine everyday life.

At du og markant ødelegger debatten med å late som dere ikke skjønner dette og trekker inn rent idioti forandrer ikke en tøddel på dette.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Wow, så nå holder det ikke å benekte jukset. Nå skal man plutselig rasjonalisere det også. Når man ikke trodde dumskapen kunne bli verre...

taknina

Legg inn av taknina »

Må faktisk være ekstremt behagelig å leve i si ega boble utenfor verdens realiteter å føle seg moralsk overlegen. Og med overlegen klokskap.

For oss andre som ikke hugger hendene av om vi blir ledet inn i fristelse som skrevet står så ser en med en gang hvem som burde holdt kjeft å fremstå som dum i stedet for å åpne den å fjerne all tvil.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

taknina skrev: søn feb 12, 2023 9:28 am Det er faktisk ekstremt behagelig å leve i si ega boble utenfor verdens realiteter og aldri føle eller ta noe ansvar. Høyt hevet over de lover og regler andre forsøker å innrette seg etter for fellesskapets beste.
Det vil jeg tro.

taknina

Legg inn av taknina »

Har du begynnt å skrive både innlegg å svar? :-)

Da kan det bli interresant fremover :-)

startelver

Legg inn av startelver »

Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:48 pm Er vel knapt noen igjen av oss her, og jeg skjønner godt hvorfor, og gidder snart ikke mer selv.
Det er som du sier Mike, at det var bred enighet her fra start, på tvers av klubbtilhørighet at man ikke skal skli ut og ta helt av med ting i klubbtråder som mer eller mindre ikke har noe med klubben å gjøre. Vet ikke hvordan dette er i andre klubbtråder, skriver ikke eller ser sjelden i de, men her gir gjentatte ganger folk bare faen.
Dere må ikkke la dere stresse av Saliph , han er inne i alle klubbtråder for å fortelle at alle andre suger, en motbydelig type.

Dessverre vil ikke mods gjøre noe med det.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

startelver skrev: søn feb 12, 2023 10:50 am
Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:48 pm Er vel knapt noen igjen av oss her, og jeg skjønner godt hvorfor, og gidder snart ikke mer selv.
Det er som du sier Mike, at det var bred enighet her fra start, på tvers av klubbtilhørighet at man ikke skal skli ut og ta helt av med ting i klubbtråder som mer eller mindre ikke har noe med klubben å gjøre. Vet ikke hvordan dette er i andre klubbtråder, skriver ikke eller ser sjelden i de, men her gir gjentatte ganger folk bare faen.
Dere må ikkke la dere stresse av Saliph , han er inne i alle klubbtråder for å fortelle at alle andre suger, en motbydelig type.

Dessverre vil ikke mods gjøre noe med det.
United supportere får gjøre som de vil her inne. Det har vel de fleste skjønt etterhvert?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 6:50 pm Det er mulig vi har litt haltende form for tida, men det har jammen meg Arsenal og. Nytt lite feilskjær idag, så altså ny mulighet til å knappe litt innpå i morgen igjen da.
Tippe ellever fra start i morra? Nei, umulig, håper Pep bare slutter å røre med alle mulige merkelige formasjoner nå. Og sett nå inn minst 2-3 stk av Laporte,Dias,Gundo,De Bruyne nå.
Ikke minst bør Grealish benkes, ettersom McGinn vet hvordan han skal deale med han (å gi Grealish komplimenter, istedet for å sparke han ned gjør visstnok susen)

startelver

Legg inn av startelver »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Har vært i Manchester by og det er veldig mange fotball-turister i den ikke altfor store byen. Både United og City eies av utenlandske rikinger med altfor mye penger. Spillerkjøp i begge klubbene preges av priser som ingen andre i verden kan konkurrere med.

Fansen i begge klubbene bør ikke moralisere. Man kan glede seg over fotball-nivået eller bare slutte å bry seg.

taknina

Legg inn av taknina »

mikemodano skrev: lør feb 11, 2023 9:23 pm
Rensenbrink82 skrev: lør feb 11, 2023 9:16 pm Sukk, nytter ikke denne gang heller.
Syltynt av moderatorene å la off-topics få herje i en klubbtråd. Tidligere hadde folk vett på å respektere disse, men den tiden virker å være forbi. En kan håpe for dere City-folks del at de i det minste evner å fjerne irrelevante innlegg i ettertid. Jeg tipper at en liknende diskusjon i for eksempel Man Utds klubbtråd, der man tar for seg Bill Shanklys fortreffelighet, ville ført til en sverm av illsinte bier.


Never seek revenge.
Rotten fruit will fall by itself.

taknina

Legg inn av taknina »

Big George skrev: lør feb 18, 2023 7:39 am Har vært i Manchester by og det er veldig mange fotball-turister i den ikke altfor store byen. Både United og City eies av utenlandske rikinger med altfor mye penger. Spillerkjøp i begge klubbene preges av priser som ingen andre i verden kan konkurrere med.

Fansen i begge klubbene bør ikke moralisere. Man kan glede seg over fotball-nivået eller bare slutte å bry seg.


Hvorfor blir folk som er misunnelige grønn?

taknina

Legg inn av taknina »

TheOpiate skrev: søn feb 12, 2023 12:12 am Wow, så nå holder det ikke å benekte jukset. Nå skal man plutselig rasjonalisere det også. Når man ikke trodde dumskapen kunne bli verre...

Would you like to have a vargemåltid with bognafisk mr top iq

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»