The Last of Us [HBO]

Svar
Winnowill

Re: The Last of Us [HBO]

Legg inn av Winnowill »

DuncanE skrev: lør feb 11, 2023 1:54 pm
BioDex skrev: fre feb 10, 2023 4:09 pm
Justice 97 skrev: ons feb 08, 2023 1:54 pm Elsker The Last of Us, både som spill og tv-serie, men episode 3 er selvfølgelig ikke i nærheten av å være tidenes beste. Alle de andre episodene som er sluppet er bedre enn den tredje episoden, synes jeg.
Kunne ikke vært mer enig. For min del en dørgende kjedelig episode. Men skjønner at romantikerne digger episoden :mrgreen:
Romantisk? Heller menneskelig. Og av stor betydning for historien. Men jeg forstår jo at enkelte sliter med rå menneskelighet i en slik serie. Episoden splitter naturlig og hvordan den mottas/oppleves forteller nok mye om de ulike seerne ;)

Elsker serien. Sjokkerende bra, jeg hadde ingen erfaring med spillet. Men for min del hevder episode 3 isolert seg godt mot det aller meste av det jeg har sett. Og jeg har rukket å se en del.
Jeg lurer på hva som feiler slike som deg som føler så behov for å klassifisere folk negativt som ikke mener det samme som deg, det er mening om en eps i en serie - not real life. Er du like dømmende og intolerant ellers?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Mjordan23 skrev: man des 05, 2022 10:05 am Kan fort bli en knallserie dette!
Utrolig bra serie. Noe av det beste på lenge. Veldig spennende og gode skuespillere.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Episode 5 ute allerede?? Noe grunn til at den kom nå? Men da slipper man å tenke på hva man skal se i kveld ihvertfall :)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Bella Ramsey er bare helt fantastisk. For et talent. Gleder meg nå til episode fem. Kan nesten ikke vente. :)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Winnowill skrev: lør feb 11, 2023 4:24 pm
DuncanE skrev: lør feb 11, 2023 1:54 pm
BioDex skrev: fre feb 10, 2023 4:09 pm

Kunne ikke vært mer enig. For min del en dørgende kjedelig episode. Men skjønner at romantikerne digger episoden :mrgreen:
Romantisk? Heller menneskelig. Og av stor betydning for historien. Men jeg forstår jo at enkelte sliter med rå menneskelighet i en slik serie. Episoden splitter naturlig og hvordan den mottas/oppleves forteller nok mye om de ulike seerne ;)

Elsker serien. Sjokkerende bra, jeg hadde ingen erfaring med spillet. Men for min del hevder episode 3 isolert seg godt mot det aller meste av det jeg har sett. Og jeg har rukket å se en del.
Jeg lurer på hva som feiler slike som deg som føler så behov for å klassifisere folk negativt som ikke mener det samme som deg, det er mening om en eps i en serie - not real life. Er du like dømmende og intolerant ellers?
Jeg lurer på hva som feiler slike som deg. Som ikke kan ta en enkel kommentar slik den er ment, men føler behov for å klassifisere andre som dømmende og lite tolerant.

Nå sitter jeg naturlig nok ikke på den absolutte sannheten i dette tilfelle, opplevelse av kunst er selvsagt svært personlig og individuelt. Men jeg kan ikke se at kvaliteten på det som leveres er spesielt mye dårligere i ep 3 enn de andre episodene - hverken historie, skuespillerprestasjoner eller produksjonskvalitet. Heller tvert i mot. Så da sitter man igjen med innhold og tematikk. Da finner jeg det naturlig å vurdere det slik at det er nettopp dette det reageres på. At enkelte sliter med "seriøst" innhold i en serie preget av action og dystopisk dramatikk. At det ødelegger for popkorn-følelsen. Jeg skriver også at jeg har forståelse for dette synspunktet. Vi er alle skrudd sammen forskjellige, og basert på verdisyn, sympatier og smak vil dette gi seg uttrykk i ulike synsinntrykk og opplevelser. Jeg kan ikke se at dette skal oppfattes som så forbainna dømmende?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Helt rå serie. Intet annet å si.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Bra eps!
Men til dere som har spilt spillet (spoiler)
► Show Spoiler

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ellie - "That's just the way he sounds. He has an asshole voice." :)

Satan så spennende episode.
► Show Spoiler
Gripende og meget bra slutt på episoden. 10/10.

Og hun som spiller Ellie bør nomineres til noe stort, fantastisk skuespiller.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Winnowill skrev: lør feb 11, 2023 7:04 pm Bra eps!
Men til dere som har spilt spillet (spoiler)
► Show Spoiler
De snakker om dette i podcasten deres, kan høres her fra 45:55


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Faller i terningkast for min del. Klarer ikke helt se hva som er hypen. Dog har jeg litt aversjon mot zombieserier. Dvs. de har vel kanskje vært med 5 min. i hver episode frem til nå.

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

VivaLV skrev: søn feb 12, 2023 1:38 am Faller i terningkast for min del. Klarer ikke helt se hva som er hypen. Dog har jeg litt aversjon mot zombieserier. Dvs. de har vel kanskje vært med 5 min. i hver episode frem til nå.
De er jo strengt tatt ikke zombier, da.

Strider

Legg inn av Strider »

JaffaKree skrev: søn feb 12, 2023 3:03 am
VivaLV skrev: søn feb 12, 2023 1:38 am Faller i terningkast for min del. Klarer ikke helt se hva som er hypen. Dog har jeg litt aversjon mot zombieserier. Dvs. de har vel kanskje vært med 5 min. i hver episode frem til nå.
De er jo strengt tatt ikke zombier, da.
De er homofile sopp-zombier? Har ikke sett alle episodene kun sett litt her og der.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Merkelig å samle alle zombiene uten å knerte dem. Men mulig det er vanskeligere enn man skulle tro.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Knallsterk episode. Bra historie med Sam og Henry.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Hører så mange begynte å hylgrine ved de siste scenene, selv følte jeg absolutt nada, og jeg er til vanlig en ganske emosjonell person. Er kanskje noe ekstra for de som har spilt spillet tipper jeg, for jeg følte ingenting etter ep 3 også. Trist ja seff, men ingenting å gråte over. Begynner derfor å lure på om det har mer effekt om man spiller spillet før man ser serien, på trass av spoilers?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Crabsen skrev: søn feb 12, 2023 9:39 pm Hører så mange begynte å hylgrine ved de siste scenene, selv følte jeg absolutt nada, og jeg er til vanlig en ganske emosjonell person. Er kanskje noe ekstra for de som har spilt spillet tipper jeg, for jeg følte ingenting etter ep 3 også. Trist ja seff, men ingenting å gråte over. Begynner derfor å lure på om det har mer effekt om man spiller spillet før man ser serien, på trass av spoilers?
Hylgrine for noe som skjer i en TV-serie? I alle dager... Så små barn bør da virkelig ikke se denne type serier!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Crabsen skrev: søn feb 12, 2023 9:39 pm Hører så mange begynte å hylgrine ved de siste scenene, selv følte jeg absolutt nada, og jeg er til vanlig en ganske emosjonell person. Er kanskje noe ekstra for de som har spilt spillet tipper jeg, for jeg følte ingenting etter ep 3 også. Trist ja seff, men ingenting å gråte over. Begynner derfor å lure på om det har mer effekt om man spiller spillet før man ser serien, på trass av spoilers?
Trist ble jeg ikke, ble dog overrasket! Ikke hverdagskost i en serie at de plaffer ned en kid på den måten.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Alle jeg kjenner begynte å hylgrine. De som ikke ser serien også. Det er hvor vannvittig sterkt dette er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

sertono skrev: søn feb 12, 2023 10:37 pm
► Show Spoiler
Jesus, for en weirdo..

Ikke bare for å poste en video hvor hun reagerer på det som skjer i episoden, men også for hylgrininga..

Ekstra weirdobonus for å tekste for hørselhemmede..

Hvem pokker er det som sitter og ser 45 minutter på en slik YT-video....jo, andre weirdos.

qbah

Legg inn av qbah »

Litt brutal den avslutninga der. Men summerer opp tingenes tilstand godt og det er no mercy at all.

kibby

Legg inn av kibby »

Ok. Fire episoder inn, for min del. Ikke spilt spillet.

Syns episode 3 var knallbra, og vakkert laget. Men om jeg gråt? Nei. SÅ trist var det heller ikke, de var tross alt gamle og fikk mange gode år sammen. Vakkert? Absolutt ❤️ Sterk enkeltepisode? Hell yeah. Men ingen tårer fra undertegnede #jesuisIdaFladen 😂 (og jeg er lettrørt - kan fortsatt ikke se klippet "O helga natt" fra Skam sesong 3 uten å hylgråte).

Ellers syns jeg serien er veldig bra - er en slags krysning mellom Wayward Pines (sesong 1 - som er bra, og basert på bøkene, ikke den ræva sesong 2 som ikke hadde noe mål og mening) og The Rain (dansk serie i 3 sesonger om en pandemi som tar livet av alle på jorda (gjennom regnet), hvor de må finne en vaksine før viruset muterer (virkelig forut for sin tid før covid-19).

Denne er egentlig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie!

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

sertono skrev: søn feb 12, 2023 10:37 pm
Urk. Reaksjonsvideoer kan være interressante, men folk som dette som så til de grader gjør seg til for seerne sine kan jeg ikke fordra. Skjønner ikke hvordan publikumet deres ikke gjennomskuer dem heller, de er sjeldent overbevisende skuespillere for å si det sånn.

Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

Fikk endelig sett episode 3 i helga, og wow den leverte virkelig. Fabelaktig bra, en episode laget med hjertet og det er jo meget godt gjort å få seeren til å bry seg om nye hovedpersonen såpass kjapt.
En episode som får en til å tenke på hva man har og ikke har i sitt eget liv....

eppaen

Legg inn av eppaen »

Holy episode 5 leverte varene! Deilig etter en litt tregere episode 4.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Enig, nok en god episode. Pedro Pascal og Bella Ramsay er fantastiske. Eneste jeg ikke var så fan av var lederen for denne motstandsbevegelsen i Kansas City. De prøver å fremstå henne som en slags fryktinngytende leder av byen, men kjente ikke at skuespilleren helt greide å å gi et realistisk bilde av at dette er en person som den "hæren" skal være lojale til. Kan det være at jeg forbinder skuespilleren litt for mye med rollen i Two and a Half Men? Den babystemmen skremmer ikke meg ihvertfall.

Gleder meg til fortsettelsen.

qbah

Legg inn av qbah »

Cedianar skrev: man feb 13, 2023 10:29 am Enig, nok en god episode. Pedro Pascal og Bella Ramsay er fantastiske. Eneste jeg ikke var så fan av var lederen for denne motstandsbevegelsen i Kansas City. De prøver å fremstå henne som en slags fryktinngytende leder av byen, men kjente ikke at skuespilleren helt greide å å gi et realistisk bilde av at dette er en person som den "hæren" skal være lojale til. Kan det være at jeg forbinder skuespilleren litt for mye med rollen i Two and a Half Men? Den babystemmen skremmer ikke meg ihvertfall.

Gleder meg til fortsettelsen.

Haha, tenkte på det samme. Hun passet liksom ikke inn. Verken i væremåte eller som person. Og det et umulig å ikke forbinde hun med den gnålekjerringa av en nabo i Two and a half men, ja.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

SirJames skrev: søn feb 12, 2023 11:54 pm
sertono skrev: søn feb 12, 2023 10:37 pm
► Show Spoiler
Jesus, for en weirdo..

Ikke bare for å poste en video hvor hun reagerer på det som skjer i episoden, men også for hylgrininga..

Ekstra weirdobonus for å tekste for hørselhemmede..

Hvem pokker er det som sitter og ser 45 minutter på en slik YT-video....jo, andre weirdos.
Reaksjonsvideoer har tatt av på YT de siste årene, det reageres på alt fra musikkvideoer (MGP feks) til tv-serier og filmer. Da GOT gikk var det til og med en hel bar hvor de samme satt uke etter uke og reagerte på episodene (Burlington Bar). Mange finner det interessant og underholdende å se hvordan andre reagerer på ting man selv reagerte sterkt på osv.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

JaffaKree skrev: man feb 13, 2023 1:00 am
sertono skrev: søn feb 12, 2023 10:37 pm
Urk. Reaksjonsvideoer kan være interressante, men folk som dette som så til de grader gjør seg til for seerne sine kan jeg ikke fordra. Skjønner ikke hvordan publikumet deres ikke gjennomskuer dem heller, de er sjeldent overbevisende skuespillere for å si det sånn.
Ja, de kan være interessante, som svart ovenfor her så kan det være meget underholdende å se hvordan andre reagerer på noe man selv reagerte sterkt på. Og enig i det du skriver, folk som faker slike videoer er bare så utrolig patetiske, men man spotter dem jo ganske lett. Men hun dama her er jeg faktisk litt usikker på.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

qbah skrev: man feb 13, 2023 10:31 am
Cedianar skrev: man feb 13, 2023 10:29 am Enig, nok en god episode. Pedro Pascal og Bella Ramsay er fantastiske. Eneste jeg ikke var så fan av var lederen for denne motstandsbevegelsen i Kansas City. De prøver å fremstå henne som en slags fryktinngytende leder av byen, men kjente ikke at skuespilleren helt greide å å gi et realistisk bilde av at dette er en person som den "hæren" skal være lojale til. Kan det være at jeg forbinder skuespilleren litt for mye med rollen i Two and a Half Men? Den babystemmen skremmer ikke meg ihvertfall.

Gleder meg til fortsettelsen.

Haha, tenkte på det samme. Hun passet liksom ikke inn. Verken i væremåte eller som person. Og det et umulig å ikke forbinde hun med den gnålekjerringa av en nabo i Two and a half men, ja.
Synes hun klarte seg greit, og dette med å bli typecastet er jo veldig utfordrende for en skuespiller. Er våre assosiasjoner og forventninger som skaper de største problemene. Husker når «Ross Geller» dukka opp i BoB, var på grensen til absurd. Men i retrospekt gjorde han jo en ekstremt god jobb der, som er vesentlig lettere å merke når man har sett det noen ganger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»