Leeds United

Svar
Everenga

Re: Leeds United

Legg inn av Everenga »

Fernandovonarb skrev: tor feb 09, 2023 1:26 pm
Everenga skrev: tor feb 09, 2023 7:34 am
Fernandovonarb skrev: ons feb 08, 2023 11:28 pm Gnonto må være årets kjøp i PL. Og det som en reserveløsning når floppen Gakpo glapp. 5 mill. pund er latterlig lite i dagens marked, og nesten uforståelig lite. Selv en Norsk klubb kunne bladd opp den summen. Herjer med alle backer han møter, og har null respekt for motstanderne. I tillegg virker han å være en super fin fyr, som har beina godt plantet på bakken.
Utvilsomt kjempekjøp. Er det noen grunn til at de store italienske klubbene ikke kom på banen? Mannen er italiensk landslagsspiller fra sveitsisk serie. Hele greia er merkelig, men bonus for dere.
Aner ikke hvorfor han havnet i Sveits. Var en av Villagutta som kommenterte at han var et kjempetalent på et fotballmanagerspill for et par tre år siden, så bemerket må ha ha gjort seg. I tillegg hadde han en a-landslagsstart rett etter vi kjøpte ham som åpnet øynene hos oss. Han ble trodd å være først og fremst en u-23 spiller når han ble hentet.

Har tro på at han ble løftet det siste hakket når fikk møte nivået i PL, og at han egentlig hadde det i seg hele tiden. Ikke alle som takler det og faller litt igjennom. Han har naturlig blitt en yndling hos oss, og håper han blir litt lenger enn Raphinha. Det avhenger av at vi sikrer ny kontrakt selvfølgelig. Fortsetter de som i går så går det fint tror jeg.
Sjekket hvor han er fra og hjembyen er et steinkast fra sveitsergrensa, det kan jo forklare noe av hans noe uvanlige vei for en italiensk landslagsspiller.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sjait i dag altså. Mye positivt men det holder ikke i 80 minutter. Rutter begynner jeg å bli litt utålmodig med. Virker tung og treg, og vi trenger Bamford der oppe selv om det heller ikke der går lynhurtig for tiden. Summerville var meget god og en trussel hele kampen. Nå må vi starte å vinne. Lei av sure tap, selv om det i dag var mot et godt lag.

startelver

Legg inn av startelver »

Krise hvis dere får ex Ajax manageren som nesten ikke har erfaring på toppnivå.
Han fikk sparken etter noen måneder når han overtok Ajax etter ETH.

Når han fikk sparken igjen var Ajax tilbake på gamle høyder.

Styr unna! Virker som Leeds bare tar en ledig manager på markedet , istedenfor å gjøre en skikkelig research. Nei da kan dere like gjerne beholde interim manager som ser ut til å gjøre en grei jobb hittil. Må bare få det ut i kamp mot en enklere motstander enn United.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: man feb 13, 2023 11:50 am Krise hvis dere får ex Ajax manageren som nesten ikke har erfaring på toppnivå.
Han fikk sparken etter noen måneder når han overtok Ajax etter ETH.

Når han fikk sparken igjen var Ajax tilbake på gamle høyder.

Styr unna! Virker som Leeds bare tar en ledig manager på markedet , istedenfor å gjøre en skikkelig research. Nei da kan dere like gjerne beholde interim manager som ser ut til å gjøre en grei jobb hittil. Må bare få det ut i kamp mot en enklere motstander enn United.
Skal sies at han var i Belgia og tok et seriegull der før Ajax. Ellers har jeg fått med meg Ajaxfansens vrede mot ham.

Sånn som ståa er nå ville jeg faktisk fullført sesongen med de tre som er i førersete nå hos oss. Synes faktisk vi ser betydelig bedre ut enn hva vi gjorde under Jesse. Mer balansert og vi har fått mange brudd der det er ønskelig. Langt oppe på motstanders halvdel. Fikk flere brudd mot de røde djevlene som fort kunne blitt mål med litt mer besluttsomhet. Kan ikke skjønne annet enn at det må bli poeng etter hvert. Evertonkampen nå blir forferdelig viktig.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Mindre enn 6 poeng i de to neste kampene så frykter jeg at nedrykket er nesten spikra.
Men dessverre lite tro på poeng borte mot Everton på lørdag, har jo vært utrolig svake borte denne sesongen.

De to etter det er Chelsea og Brighton, noe som med stor sannsynlighet gir 0 poeng.

Gjenstående kamper:
Sat Feb 18 Everton A
Sat Feb 25 Southampton H
Sat Mar 4 Chelsea A
Sat Mar 11 Brighton & Hove Albion H
Sat Mar 18 Wolverhampton Wanderers A
Sat Apr 1 Arsenal A
Sat Apr 8 Crystal Palace H
Sat Apr 15 Liverpool H
Sat Apr 22 Fulham A
Tue Apr 25 Leicester City H
Sat Apr 29 A.F.C. Bournemouth A
Sat May 6 Manchester City A
Sat May 13 Newcastle United H
Sat May 20 West Ham United A
Sun May 28 Tottenham Hotspur H
Også er hjemmekampen mot Nottingham ikke datosatt ennå vel.

Dersom man starter mai måned uten å ha matematisk sikret plassen så ser det voldsomt stygt ut, beintøffe kamper de siste 4

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »



Da kan vi nok legge denne herren død.

startelver

Legg inn av startelver »

ETH lookalike

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Marsch på Eland Road som Saints manager neste helg? Det vil selvfølgelig gå ille for oss. Ligger liksom i kortene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vi trenger et mirakel for å berge. I dag var det en elendig kamp og jeg tror faktisk ikke vi hadde en eneste målsjanse. Får ikke hjelpe at Everton var særlig bedre, og scoret på en keepertabbe, de vant fortjent. Fyfaen så begredelig.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

I dag er dagen da jeg for første gang tror det mest sannsynlige utfallet er nedrykk.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Leeds sine 20 siste sesonger:

03/04: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
04/05: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
05/06: 5. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
06/07: 22. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
07/08: 5. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
08/09: 4. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
09/10: 2. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
10/11: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
11/12: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
12/13: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
13/14: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
14/15: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
15/16: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
16/17: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
17/18: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
18/19: 3. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
19/20: 1. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
20/21: 9. plass i Premier League (Trener VAR Marcelo Bielsa)

21/22: 17. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa ved sesongslutt, men han ledet laget i to tredjedeler av sesongen. Verdt å merke seg at på xPTS så lå Leeds an til 12. plass i PL.)
22/23: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa. Igjen verdt å merke seg at Leeds har underprestert kraftig iforhold til relativt gode underliggende tall.)


Jeg ser et mønster!
Nå skal det sies at jeg er veldig pro trenere, og mener det er altfor mange trenerbytter og trenersparkinger i fotballen, men jeg mener helt oppriktig at Bielsa ikke burde få sparken før Leeds var under det beste en annen trener hadde maktet (5.-7. plass i Championship etter en endt sesong.)
Hvis Leeds havnet på 8. plass i Championship (eller dårligere) med Bielsa fortsatt som trener, så burde han sparkes.

Det er det samme i Atlético, hvor jeg mener at det er hoderystende å sparke Diego Simeone før laget er et lag som igjen er et lag som havner mellom 5. og 11. plass i ligaen, som man var før han ankom. Simeone skal ikke straffes for egen suksess.

Min påstand er at hvis Bielsa hadde tatt 7. plass i Championship i sin første sesong, 3. plass året etterpå, så 1. plass og opprykk i 20/21, så 16 plass i PL i 21/22 og nå vært på vei mot en 13. plass i PL så hadde han fortsatt vært manager. Han har prestert bedre enn dette og dermed fått sparken.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Jolla skrev: lør feb 18, 2023 6:35 pm Leeds sine 20 siste sesonger:

03/04: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
04/05: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
05/06: 5. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
06/07: 22. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
07/08: 5. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
08/09: 4. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
09/10: 2. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
10/11: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
11/12: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
12/13: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
13/14: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
14/15: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
15/16: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
16/17: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
17/18: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
18/19: 3. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
19/20: 1. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
20/21: 9. plass i Premier League (Trener VAR Marcelo Bielsa)

21/22: 17. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa ved sesongslutt, men han ledet laget i to tredjedeler av sesongen. Verdt å merke seg at på xPTS så lå Leeds an til 12. plass i PL.)
22/23: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa. Igjen verdt å merke seg at Leeds har underprestert kraftig iforhold til relativt gode underliggende tall.)


Jeg ser et mønster!
Nå skal det sies at jeg er veldig pro trenere, og mener det er altfor mange trenerbytter og trenersparkinger i fotballen, men jeg mener helt oppriktig at Bielsa ikke burde få sparken før Leeds var under det beste en annen trener hadde maktet (5.-7. plass i Championship etter en endt sesong.)
Hvis Leeds havnet på 8. plass i Championship (eller dårligere) med Bielsa fortsatt som trener, så burde han sparkes.

Det er det samme i Atlético, hvor jeg mener at det er hoderystende å sparke Diego Simeone før laget er et lag som igjen er et lag som havner mellom 5. og 11. plass i ligaen, som man var før han ankom. Simeone skal ikke straffes for egen suksess.

Min påstand er at hvis Bielsa hadde tatt 7. plass i Championship i sin første sesong, 3. plass året etterpå, så 1. plass og opprykk i 20/21, så 16 plass i PL i 21/22 og nå vært på vei mot en 13. plass i PL så hadde han fortsatt vært manager. Han har prestert bedre enn dette og dermed fått sparken.
Det du sier om å straffe en trener for egen suksess er ekstremt interessant. Jeg er i det store og hele helt enig. Fotballsupportere har minne som gullfisk og forventningsplatåene heves mye fortere enn de senkes.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fernandovonarb skrev: lør feb 18, 2023 5:59 pm Vi trenger et mirakel for å berge. I dag var det en elendig kamp og jeg tror faktisk ikke vi hadde en eneste målsjanse. Får ikke hjelpe at Everton var særlig bedre, og scoret på en keepertabbe, de vant fortjent. Fyfaen så begredelig.
Tror vi rykker ned. Ser du skryter av Gnonto lengre opp her. Årets kjøp i PL for 5 mill GBP, eller hva han ble kjøpt for ? Han er grei til å utfordre 1 vs 1, men de taktiske valg med ball ? Når unge spillere selges billig er det stort sett alltid en grunn til det. De er gjennomanalysert fra topp til tå, og med videoredskap vi ikke har tilgang til og som få bryr seg om. Valg med ballen. Her gjør Gnonto mye rart. Samme med Summerville og Adams. Leeds har pt ikke mannskap gode nok til å beholde plassen om ikke et mirakel skjer, og vinduet er stengt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Såvidt jeg har skjønt var grunnen til at Gnonto ble så billig at han var inne i siste kontraktsår, hadde gitt Zurich beskjed om at han ikke kom til å forlenge og at Zurich fikk fine klausuler.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Hvem blir trener? Må treffe maksimalt her, hvis ikke nedrykk. Skummel situasjon 😤

startelver

Legg inn av startelver »

Bare hold dere unna han skalla lookalike Ten Hag .

bigwin

Legg inn av bigwin »

Vanskelig å se hvordan Leeds skal kunne berge plassen nå, uten tvil svakeste laget i divisjonen dessverre.
Svært liten tro på seier mot Southampton til helga.
Tror det eneste som kan gi et lite håp er å få på plass ny manager denne uka som kan snu ting litt rundt.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Jolla skrev: lør feb 18, 2023 6:35 pm Leeds sine 20 siste sesonger:

03/04: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
04/05: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
05/06: 5. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
06/07: 22. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
07/08: 5. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
08/09: 4. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
09/10: 2. plass i League 1 (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
10/11: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
11/12: 14. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
12/13: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
13/14: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
14/15: 15. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
15/16: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
16/17: 7. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
17/18: 13. plass i Championship (Trener var IKKE Marcelo Bielsa)
18/19: 3. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
19/20: 1. plass i Championship (Trener VAR Marcelo Bielsa)
20/21: 9. plass i Premier League (Trener VAR Marcelo Bielsa)

21/22: 17. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa ved sesongslutt, men han ledet laget i to tredjedeler av sesongen. Verdt å merke seg at på xPTS så lå Leeds an til 12. plass i PL.)
22/23: 19. plass i Premier League (Trener var IKKE Marcelo Bielsa. Igjen verdt å merke seg at Leeds har underprestert kraftig iforhold til relativt gode underliggende tall.)


Jeg ser et mønster!
Nå skal det sies at jeg er veldig pro trenere, og mener det er altfor mange trenerbytter og trenersparkinger i fotballen, men jeg mener helt oppriktig at Bielsa ikke burde få sparken før Leeds var under det beste en annen trener hadde maktet (5.-7. plass i Championship etter en endt sesong.)
Hvis Leeds havnet på 8. plass i Championship (eller dårligere) med Bielsa fortsatt som trener, så burde han sparkes.

Det er det samme i Atlético, hvor jeg mener at det er hoderystende å sparke Diego Simeone før laget er et lag som igjen er et lag som havner mellom 5. og 11. plass i ligaen, som man var før han ankom. Simeone skal ikke straffes for egen suksess.

Min påstand er at hvis Bielsa hadde tatt 7. plass i Championship i sin første sesong, 3. plass året etterpå, så 1. plass og opprykk i 20/21, så 16 plass i PL i 21/22 og nå vært på vei mot en 13. plass i PL så hadde han fortsatt vært manager. Han har prestert bedre enn dette og dermed fått sparken.
Jeg skjønner hva du mener, men er ikke enig. Suksess skaper andre forutsetninger. Atletico har gjennom sin suksess tiltrukket seg penger og spillere de ikke ville fått ellers og derfor fått høyere sannsynlighet for suksess. En trener kan også skape slitasje over lang tid.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Football365 går gjennom oddsfavorittene. Potter er faktisk nå såpass tippet for sparken i Chelsea at han er 5. favoritt til Leeds jobben.

https://www.football365.com/news/next-l ... in-the-mix

Everenga

Legg inn av Everenga »

bigwin skrev: man feb 20, 2023 9:03 am Vanskelig å se hvordan Leeds skal kunne berge plassen nå, uten tvil svakeste laget i divisjonen dessverre.
Svært liten tro på seier mot Southampton til helga.
Tror det eneste som kan gi et lite håp er å få på plass ny manager denne uka som kan snu ting litt rundt.
Leeds har en decent sjanse, problemet er at det har alle vi andre også. Det er en skikkelig suppe av lag der nede. Bournemouth og Southampton var avskrevet men har hevet seg på igjen, Wolves er tilbake nede og Leicester og Palace kan heller ikke regnes som å ha trygg avstand ned. I tillegg til de tre under streken er seks lag innenfor to tap av streken og det begynner å dra seg til med kamper. Jeg kan ikke skjønne at Bournemouth skal ha gode nok spillere til å klare seg, men blant de 8 andre er det så jevnt at jeg ikke vil tippe i det hele tatt.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Everenga skrev: man feb 20, 2023 9:47 am
bigwin skrev: man feb 20, 2023 9:03 am Vanskelig å se hvordan Leeds skal kunne berge plassen nå, uten tvil svakeste laget i divisjonen dessverre.
Svært liten tro på seier mot Southampton til helga.
Tror det eneste som kan gi et lite håp er å få på plass ny manager denne uka som kan snu ting litt rundt.
Jeg kan ikke skjønne at Bournemouth skal ha gode nok spillere til å klare seg
Det ser kanskje ikke slik ut, men dersom de har spillere som alltid gir hundre prosent så kan det slå kvalitet på spillerstallen. Vi har på papiret mye mer kvalitet i stallen enn Bournemouth, men det hjelper lite så lenge bare noen få av spillerne gidder å prøve.

Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan vi skal klare oss. I kampen mot dere på lørdag var det bare forsvarsfireren som gadd. Resten så rett og slett ut til å ha gått lei og viste ingen interesse.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Ifølge Fabri er vi i samtaler med Javi Gracia angående erstatter for Jesse Marsch.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Leeds_ModernTalking skrev: man feb 20, 2023 4:40 pm Ifølge Fabri er vi i samtaler med Javi Gracia angående erstatter for Jesse Marsch.
Snakker han engelsk? Husker han var i Watford men ikke om han ble intervjuet på engelsk. Tenker det er litt essensielt når man skal snu en skute og imlementere et spill på kort tid at man slipper å gå via tolk.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Leeds_ModernTalking skrev: man feb 20, 2023 4:39 pm
Everenga skrev: man feb 20, 2023 9:47 am
bigwin skrev: man feb 20, 2023 9:03 am Vanskelig å se hvordan Leeds skal kunne berge plassen nå, uten tvil svakeste laget i divisjonen dessverre.
Svært liten tro på seier mot Southampton til helga.
Tror det eneste som kan gi et lite håp er å få på plass ny manager denne uka som kan snu ting litt rundt.
Jeg kan ikke skjønne at Bournemouth skal ha gode nok spillere til å klare seg
Det ser kanskje ikke slik ut, men dersom de har spillere som alltid gir hundre prosent så kan det slå kvalitet på spillerstallen. Vi har på papiret mye mer kvalitet i stallen enn Bournemouth, men det hjelper lite så lenge bare noen få av spillerne gidder å prøve.

Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan vi skal klare oss. I kampen mot dere på lørdag var det bare forsvarsfireren som gadd. Resten så rett og slett ut til å ha gått lei og viste ingen interesse.
Joda du kan komme et stykke på skjær vilje og oppofringsevne men i en 38 kampers liga må man ha en del kvalitet.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Everenga skrev: man feb 20, 2023 5:53 pm
Leeds_ModernTalking skrev: man feb 20, 2023 4:40 pm Ifølge Fabri er vi i samtaler med Javi Gracia angående erstatter for Jesse Marsch.
Snakker han engelsk?
Ja


Everenga

Legg inn av Everenga »

Leeds_ModernTalking skrev: man feb 20, 2023 6:59 pm
Everenga skrev: man feb 20, 2023 5:53 pm
Leeds_ModernTalking skrev: man feb 20, 2023 4:40 pm Ifølge Fabri er vi i samtaler med Javi Gracia angående erstatter for Jesse Marsch.
Snakker han engelsk?
Ja

Da er han vel en så god kandidat man kan regne med å finne midt i sesongen.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Phil Hay melder på Twitter at Gracia vil bli presentert som ny trener, så da er saken biff.

bigwin

Legg inn av bigwin »

george_hincapie skrev: tir feb 21, 2023 9:55 am Phil Hay melder på Twitter at Gracia vil bli presentert som ny trener, så da er saken biff.
Kontrakt ut sesongen meldes det. Slags mellomløsning med andre ord da mens de egentlig vil ha en annen til sommeren tipper jeg.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Han vil få enorm backing fra fansen for å prøve å berge oss fra nedrykk. Vil påstå at han har et meget habilt mannskap å jobbe med. Mye bedre enn det som ga en plass i øvre halvdel etter opprykket. 4-4-2 manager ser jeg folk skriver at han er, så det er relativt basic. Han skal virkelig få lykke til fra meg.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Utrolig vanskelig å ikke si Garcia men Gracia. Han er altså på sin 13 jobb på 15 sesonger som manager. Det trenger ikke være noe dårlig tegn. Sannsynligvis godt vant til å jobbe på korte frister og dere trenger ikke en som skal begynne å bygge klubbkultur nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»