Milkomeda - nedtellingstråden

Svar
LANISTA

Milkomeda - nedtellingstråden

Legg inn av LANISTA »

Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.
Om nytt navn: Noen vil kunne finne det nyttig eller morsomt å kalle den "Surmelkeda"...

Mvh

BE
som ikke har tenkt å være tilstede når det skjer, for han kan bli sjøsjuk - sjøl om han ikke har for vane å bli det, men sjøgangen kan bli lei

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: ons nov 30, 2022 2:49 pm
LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.
Om nytt navn: Noen vil kunne finne det nyttig eller morsomt å kalle den "Surmelkeda"...

Mvh

BE
som ikke har tenkt å være tilstede når det skjer, for han kan bli sjøsjuk - sjøl om han ikke har for vane å bli det, men sjøgangen kan bli lei
Skal jeg være helt ærlig, tror jeg også at jeg historie om ca fem mrd sommre. Derfor viktig å ha dette skriftlig. Navneforslaget ditt kan møte motstand blant ledende sivilisasjoner i Andromeda, men jeg tenker at deres Vedum er for sammenslåingen!

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 3:25 pm
BlackEagle skrev: ons nov 30, 2022 2:49 pm
LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.
Om nytt navn: Noen vil kunne finne det nyttig eller morsomt å kalle den "Surmelkeda"...

Mvh

BE
som ikke har tenkt å være tilstede når det skjer, for han kan bli sjøsjuk - sjøl om han ikke har for vane å bli det, men sjøgangen kan bli lei
Skal jeg være helt ærlig, tror jeg også at jeg historie om ca fem mrd sommre. Derfor viktig å ha dette skriftlig. Navneforslaget ditt kan møte motstand blant ledende sivilisasjoner i Andromeda, men jeg tenker at deres Vedum er for sammenslåingen!
Vår Vedum kommer nok til å bruke noen milliarder på å splitte dem opp igjen.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.
Nedtellingstråden til Milkomedia, her har vi mange utfordringer som må løses.

Skal vi telle dager? Om 4 milliarder år skal visstnok denne begivenheten skje. Og det skulle bli noe sånt som omtrentlig rundtomkring cirka 1461000000000 dager. Vel, det er dersom døgnet ikke øker i lengden. I følge våre astronomer så øker lengden på døgnet ca 1 sekund pr århundre, med andre ord om 4 milliarder år så er døgnlengden 40086400 sekunder hvis vi følger den linjær eller tilsvarende 463 døgn av vår døgnlengde. Så viselig innrettet er vel det neppe, da jorden mot formodning har startet å rotere fortere i tidrommet. Nå står forskerne der uten hår (for det er revet av) og lurer på hvorfor.

Nok om tidsregning og så skyver vi problemer på neste generasjon... eller etterfølgende generasjoner.... neste generasjon med menneskearter. Vel, hvis man antar at hver generasjon med art varer i 200000 år vil det bli nøyaktig 20000 nye arter innen den tid med menneske som opprinnelse... Hva ville disse etterkommerne se ut? Utopi å tro at de kommer til å ligne oss, og ikke som menneskeaper. Hvis ikke en etterkommere etter en annen artsstamme enn menneskeaper vil dominere... en vet aldri. Kanskje Putin donerer noen av disse bombene til noe vi ikke kjenner til for å utrydde oss.

Sist med ikke minst, solen er i ferd med å starte med å ende sine dager rundt den tiden. Strålingen har vel blitt så sterk at det meste er stekt eller kokt. Kanskje 20000 nye arter med menneskeaper har klart å finne opp en diger kjølemaskin eller noe, men det finnes neppe så mye som en isbit igjen. Denne gangen ikke menneskapt katastrofal oppvarmin men solar katastrofal oppvarming.

Har jeg glemt noe? Helt sikkert. Jeg er ganske sikker på at ingen på den tiden kommer til å tenke et sekund på julenissen når himmelshowet starter.

Så jeg har talt opp dag 13.

mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man des 12, 2022 7:08 pm
LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am Til tross for at universet utvider seg, er gravitasjonen i den lokale galaksehopen såpass sterk at de største gutta i klassen, Melkeveien og Andromeda, ikke bare holder stand, men tiltrekkes av hverandre og vil til slutt ende opp som en galakse - Milkomeda.

Jeg tenkte det var på tide med en nedtellingstråd for denne begivenheten. Samt å få skrevet ned det nye navnet på denne fremtidige supergakaksen, så det hele ikke kommer som julenissen kom på kjerringa når det først skjer.

Tiden løper og den går fort når man har det gøy.
Greit å være forberedt, tenker jeg.
Nedtellingstråden til Milkomedia, her har vi mange utfordringer som må løses.

Skal vi telle dager? Om 4 milliarder år skal visstnok denne begivenheten skje. Og det skulle bli noe sånt som omtrentlig rundtomkring cirka 1461000000000 dager. Vel, det er dersom døgnet ikke øker i lengden. I følge våre astronomer så øker lengden på døgnet ca 1 sekund pr århundre, med andre ord om 4 milliarder år så er døgnlengden 40086400 sekunder hvis vi følger den linjær eller tilsvarende 463 døgn av vår døgnlengde. Så viselig innrettet er vel det neppe, da jorden mot formodning har startet å rotere fortere i tidrommet. Nå står forskerne der uten hår (for det er revet av) og lurer på hvorfor.

Nok om tidsregning og så skyver vi problemer på neste generasjon... eller etterfølgende generasjoner.... neste generasjon med menneskearter. Vel, hvis man antar at hver generasjon med art varer i 200000 år vil det bli nøyaktig 20000 nye arter innen den tid med menneske som opprinnelse... Hva ville disse etterkommerne se ut? Utopi å tro at de kommer til å ligne oss, og ikke som menneskeaper. Hvis ikke en etterkommere etter en annen artsstamme enn menneskeaper vil dominere... en vet aldri. Kanskje Putin donerer noen av disse bombene til noe vi ikke kjenner til for å utrydde oss.

Sist med ikke minst, solen er i ferd med å starte med å ende sine dager rundt den tiden. Strålingen har vel blitt så sterk at det meste er stekt eller kokt. Kanskje 20000 nye arter med menneskeaper har klart å finne opp en diger kjølemaskin eller noe, men det finnes neppe så mye som en isbit igjen. Denne gangen ikke menneskapt katastrofal oppvarmin men solar katastrofal oppvarming.

Har jeg glemt noe? Helt sikkert. Jeg er ganske sikker på at ingen på den tiden kommer til å tenke et sekund på julenissen når himmelshowet starter.

Så jeg har talt opp dag 13.

mvh

HB
Vel, du får ha lykke til.

*flire*

Mvh

BE
som trolig kommer til å være bortreist akkurat da

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

1460999999988 dager igjen.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Ja hvordan vi vil se ut i fremtiden,tja ett stort hode kanskje
ikke noe mer,eller gjennomsiktig stort hode

The Kwames

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

LANISTA skrev: ons nov 30, 2022 11:52 am - Milkomeda.
- Androway?
(Oversatt til norsk'ish ~ andre vei(en), filosofisk ~ angrer på denne veien).

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

På mandag er det nøyaktig 4.521.255.225 år igjen.
Andromeda sett fra jorden om 3,75 mrd år. Det begynner snart å skje!
Bilde

Antrekket til denne mannen er trolig annerledes.
Bilde

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 5:22 pm På mandag er det nøyaktig 4.521.255.225 år igjen.
Andromeda sett fra jorden om 3,75 mrd år. Det begynner snart å skje!
Nøyaktig 4.521.255.225 år igjen? Ikke pluss/minus 1?
LANISTA skrev: fre feb 17, 2023 5:22 pm Antrekket til denne mannen er trolig annerledes.
Jammen jeg kalkulerte at det må ha gått på 200 tusen nye menneskearter innen den tid?
Da har han sikkert treben fra kneet og opp også.

MVH

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: fre feb 17, 2023 6:17 pm
Jammen jeg kalkulerte at det må ha gått på 200 tusen nye menneskearter innen den tid?
Da har han sikkert treben fra kneet og opp også.

MVH

HB.
Så lenge man ikke får treskalle, får det enda gå.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Rexwiller skrev: man des 12, 2022 9:56 pm 1460999999988 dager igjen.
Hvor lang tid er det igjen?
Hvis jeg ikke tar feil så har det gått ca. 0.00000000328% av tiden i skrivende stund.

mvh

Octomore 13.1

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: fre feb 17, 2023 7:57 pm
Rexwiller skrev: man des 12, 2022 9:56 pm 1460999999988 dager igjen.
Hvor lang tid er det igjen?
Hvis jeg ikke tar feil så har det gått ca. 0.00000000328% av tiden i skrivende stund.

mvh

Octomore 13.1
Hvi så hastig, HB?

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 667
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: lør feb 18, 2023 6:41 pm
HB4596 skrev: fre feb 17, 2023 7:57 pm
Rexwiller skrev: man des 12, 2022 9:56 pm 1460999999988 dager igjen.
Hvor lang tid er det igjen?
Hvis jeg ikke tar feil så har det gått ca. 0.00000000328% av tiden i skrivende stund.

mvh

Octomore 13.1
Hvi så hastig, HB?

Mvh

BE

Hastig, Jeg..ja?
Nei...ikke det jeg kan se..

Men se til å rapp dere... Jeg har forbanna dårlig tid.

mvh

Genlivet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»