Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
markantovertak

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: lør feb 18, 2023 9:02 pm
Kjøttpuck_1977 skrev: lør feb 18, 2023 8:51 pm
Taururu skrev: lør feb 18, 2023 8:46 pm

Regimene sitt verktøy i sportsvasking har et mye større perspektiv. Det å gjøre "gode ting" som gjør at det snakkes positivt og fører til en normalisering av disse regimene, er nettopp poenget.
Han skjønner det ikke.
Jeg skjønner ikke hva sportsvasking er?
Er dette fordi jeg evner å se mer enn en side av en sak?
Er jeg også positiv til nazisme og jødeutryddelse?

Siden du nekter å svare på om du kan se noen positive aspekter ved at sheiker fra midtøsten kjøper en fotballklubb så svar meg på dette i stedet.
Ser du noen positive aspekter ved at nazister forsket på levende mennesker under andre verdenskrig? Det at vi pga dette har utviklet livsreddende medisin, lært ting som vi ellers ikke hadde lært om sykdommer, menneskers toleranse osv.
Det som skjedde i konsentrasjonsleire var hinsides grusomt, inkludert de forferdelige forsøkene på mennesker. Men faktum er likevel at menneskeheten har nytt godt av disse i ettertid.

P.S: Et sykt faktum er at Hitler og nazistene forbød forskning på levende dyr, omtrent samtidig som de startet med massiv forskning på levende jøder.
Nå er det høyt nivå her!

morrisey

Legg inn av morrisey »

Mehell skrev: lør feb 18, 2023 9:17 pm
morrisey skrev: lør feb 18, 2023 9:12 pm
Mehell skrev: lør feb 18, 2023 9:12 pm

Det verste er at vi nå kan gå fra Glazers til noe som faktisk er enda verre.
Hvorfor i helvete skal vi straffes enda mer? Har vi ikke lidd lenge nok nå?
NEI!!!!!
Hehe. Men du kan i det minste unne oss en ny eier som Glazers, i stedet for en eller annen sheik?
Jeg skal godta at vi må drasse på en massiv gjeld som drar oss ned i gjørma, men jeg sliter mer med alt drittet som kommer med disse sheikene.
Ja, jeg håper dere unngår en sjeik. At dere må betale det det koster en ny eier å overta dere, det er faktisk ikke urimelig. Om de tar det som flere gedigne utbytter, eller om de legger gjelda på klubben, det har faktisk ikke mer enn en akademisk betydning.
I STILL HATE YOU;-)

Mehell

Legg inn av Mehell »

morrisey skrev: lør feb 18, 2023 9:23 pm
Mehell skrev: lør feb 18, 2023 9:17 pm
morrisey skrev: lør feb 18, 2023 9:12 pm

NEI!!!!!
Hehe. Men du kan i det minste unne oss en ny eier som Glazers, i stedet for en eller annen sheik?
Jeg skal godta at vi må drasse på en massiv gjeld som drar oss ned i gjørma, men jeg sliter mer med alt drittet som kommer med disse sheikene.
Ja, jeg håper dere unngår en sjeik. At dere må betale det det koster en ny eier å overta dere, det er faktisk ikke urimelig. Om de tar det som flere gedigne utbytter, eller om de legger gjelda på klubben, det har faktisk ikke mer enn en akademisk betydning.
I STILL HATE YOU;-)
Som det skal være det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: lør feb 18, 2023 9:23 pm

Nå er det høyt nivå her!
Jeg er helt enig i at jeg sørger for at nivået i debatten er høyere enn hvis jeg hadde holdt meg borte. Men takk for fine ord.

Kent

Legg inn av Kent »

Det ble med de tre budene?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Kent skrev: lør feb 18, 2023 9:40 pm Det ble med de tre budene?
Slapp av. Moses er på vei ned fra fjellet;-)

Kent

Legg inn av Kent »

Ho-ho.

Kent

Legg inn av Kent »

Ser at denne homo- og kvinnehatende møkkamannen som var først ute med å by, har langt mindre formue en Sir Jim.

Han er faktisk fattigere enn Glazers også!

Saliph

Legg inn av Saliph »

Tenkte jeg skulle ta 2000-tallet (frem til SAF ga seg) også bare for moro skyld, med noen utvalgte klubber:

Chelsea 2000-2013:

Kjøp: €1062.12m
Salg: €311.1m
Netto: €751.02m

Man City 2000-2013:

Kjøp: €839.19m
Salg: €241.98m
Netto: €597.21m

Man Utd 2000-2013:

Kjøp: €669.96m
Salg: €349.79m
Netto: €320.17m

Liverpool 2000-2013:

Kjøp: €700.48m
Salg: €404.1m
Netto: €296.38m

Spurs 2000-2013:

Kjøp: €625.93m
Salg: €351.18m
Netto: €274.75m

Arsenal 2000-2013:

Kjøp: €430.3m
Salg: €395.1m
Netto: €35.2m - (veldig lavt tall, men så bør det selvsagt nevnes at Arsenal prioriterte å bygge en flunkende ny stadion i denne tidsperioden, som kostet ~£390m).

Bortsett fra pengedoperne Chelsea og City, som selvsagt var i en helt egen klasse, så brukte altså United mest penger på spillere i denne perioden, uten at forskjellen ned til Liverpool og Spurs var så voldsomt stor. Andre klubber har jeg ikke sjekket (jeg har jo tross alt et fuckings liv, stakkarslig som det er), men jeg antar at ingen andre kommer i nærheten av disse.

Merk for øvrig at Liverpool brukte mer penger (både brutto og netto) på overganger i perioden 1990-2013 enn United.

NB! Jeg har slukt en del enheter i dag, så jeg kan ikke garantere 100% at jeg har truffet på alt, men jeg tror dette skal være riktig ut fra tallene fra transfermarkt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

WaltonBR skrev: lør feb 18, 2023 2:50 pm Kleint og se voksne mennesker fra Norge skrik om at fotballklubben de heier på i Manchester er rikest og kulest.
Du virker sannelig ikke som den skarpeste kniven i skuffa. Det var din kollega morrisey som dro denne i gang. På lavpanna vis dro den om at alle våre fans hadde valgt klubben fordi den var "størst, penest og rikest". Akkurat som ikke alle Pool-fans ble født i deres glansperiode, eller er barn av de som da kom til. En gjenganger blant de fleste fans av de fleste lag, av en viss betydning, vil jeg tro. Vi, derimot, behøver ikke skryte av dette. Det er kun å sjekke fakta. Men, jeg vil faktisk gå så langt som å hevde at færre United-fans enn fans av andre større lag har valgt nettopp vår klubb pga suksess. Det handler vel for mange om klubbhistorie samt tragedien som i si tid rammet United. At Pool-fans sitter og klår i vår tråd om hvor kleint det er å oppleve våre fans hylle egen klubb er passe...kleint. 5 minutter i deres tråd og disse Shankly Gates Shakespare frontkolliderer med svingdøra på Anfield.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saliph skrev: lør feb 18, 2023 10:03 pm
Bortsett fra pengedoperne Chelsea og City, som selvsagt var i en helt egen klasse, så brukte altså United mest penger på spillere i denne perioden, uten at forskjellen ned til Liverpool og Spurs var så voldsomt stor. Andre klubber har jeg ikke sjekket (jeg har jo tross alt et fuckings liv, stakkarslig som det er), men jeg antar at ingen andre kommer i nærheten av disse.

Merk for øvrig at Liverpool brukte mer penger (både brutto og netto) på overganger i perioden 1990-2013 enn United.
Vi har rota bort ufattelige summer på store navn med begrensede ferdigheter i perioden etter Fergie. Men Liverpool var i perioden 1990-2013 fuckings verdensmestre i å overbetale for fullstendig verdiløse krapyler. Når man i tillegg var velsignet med de mest talentløse managere verden har sett, fikk man dessuten marginalt uttelling for de få som faktisk var i stand til å trille en ball fra a til b.I denne perioden brukte United og Pool stort sett den samme mengde grunker. Vi dro hjem busslaster med PL-titler, Liverpool satt igjen med...0.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

greyserpent skrev: lør feb 18, 2023 9:07 pm Ben Redik Fy Fasan
Jeg trodde at denne Ben Reddik Fy Fasan hadde tilgang på enda mer cash. Ser at han bare kommer inn som den 15. rikeste klubbeieren.

19. AFC Bournemouth - Bill Foley - £1 billion
18. Southampton - Dragan Solak and Katharina Liebherr - £1.05 billion
17. Brighton and Hove Albion - Tony Bloom - £1.3 billion
16. Leicester City - The Srivaddhanaprabha Family - £1.41 billion
15. Manchester United (potential new owner) - Sheikh Jassim Bin Hamad Al Thani - £1.56 billion
14. Everton - Farhad Moshiri - £2.5 billion

(...)

3. Chelsea - Todd Boehly, Clearlake Capital Group - £13 billion
2. Manchester City - £23.2 billion
1. Newcastle United - Saudi Arabia Public Investment Fund, PCP Capital Partners, RB Sports & Media - £479 billion

Kommer vel egentlig høyere på listen med staten Qatar i ryggen. Jeg håper oppriktig at det ikke blir en slik løsning.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

DuncanE skrev: søn feb 19, 2023 1:49 am
Saliph skrev: lør feb 18, 2023 10:03 pm
Bortsett fra pengedoperne Chelsea og City, som selvsagt var i en helt egen klasse, så brukte altså United mest penger på spillere i denne perioden, uten at forskjellen ned til Liverpool og Spurs var så voldsomt stor. Andre klubber har jeg ikke sjekket (jeg har jo tross alt et fuckings liv, stakkarslig som det er), men jeg antar at ingen andre kommer i nærheten av disse.

Merk for øvrig at Liverpool brukte mer penger (både brutto og netto) på overganger i perioden 1990-2013 enn United.
Vi har rota bort ufattelige summer på store navn med begrensede ferdigheter i perioden etter Fergie. Men Liverpool var i perioden 1990-2013 fuckings verdensmestre i å overbetale for fullstendig verdiløse krapyler. Når man i tillegg var velsignet med de mest talentløse managere verden har sett, fikk man dessuten marginalt uttelling for de få som faktisk var i stand til å trille en ball fra a til b.I denne perioden brukte United og Pool stort sett den samme mengde grunker. Vi dro hjem busslaster med PL-titler, Liverpool satt igjen med...0.
--- Og de to tiårene før det igjen var det omvendt. Sånn går nå dagan. Nå snur det kanskje igjen om United får eiere fra Qatar.
PS: Hillsborough ødela mere for oss enn noe annet. Hadde ikke det skjedd så hadde Dalglish vært en annen mann og jeg tror mye ville sett anderledes for vår del.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: søn feb 19, 2023 7:06 am
greyserpent skrev: lør feb 18, 2023 9:07 pm Ben Redik Fy Fasan
Jeg trodde at denne Ben Reddik Fy Fasan hadde tilgang på enda mer cash. Ser at han bare kommer inn som den 15. rikeste klubbeieren.

19. AFC Bournemouth - Bill Foley - £1 billion
18. Southampton - Dragan Solak and Katharina Liebherr - £1.05 billion
17. Brighton and Hove Albion - Tony Bloom - £1.3 billion
16. Leicester City - The Srivaddhanaprabha Family - £1.41 billion
15. Manchester United (potential new owner) - Sheikh Jassim Bin Hamad Al Thani - £1.56 billion
14. Everton - Farhad Moshiri - £2.5 billion

(...)

3. Chelsea - Todd Boehly, Clearlake Capital Group - £13 billion
2. Manchester City - £23.2 billion
1. Newcastle United - Saudi Arabia Public Investment Fund, PCP Capital Partners, RB Sports & Media - £479 billion

Kommer vel egentlig høyere på listen med staten Qatar i ryggen. Jeg håper oppriktig at det ikke blir en slik løsning.
Sønnen til HBJ.

«One of the honoured guests that historic evening was Sheikh Hamad bin Jassim bin Jaber al-Thani, known as HBJ, a prime minister and foreign minister of Qatar. While the Queen’s courtiers were aware of his political power, few knew the extent of his wealth and influence. He has accumulated an estimated fortune of $1.2 billion, although private assessments are adamant that it is closer to $50 billion. As the former Emir of Qatar once reportedly remarked: I rule Qatar but HBJ owns it.»

https://www.spectator.co.uk/article/how ... blishment/

Glycinello

Legg inn av Glycinello »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Glycinello skrev: søn feb 19, 2023 10:53 pm
Med mindre "sjeik jur buti", eller sør Rætskliff topper heile driten, må nok United fortsatt delvis/i stor grad leve med Glazers.

Mye kan selvfølgelig fortsatt skje, men om det kommer et bud på £ 5-6 mrd+, blir nok det fra en kandidat som har mer penger, enn antall hårstrå samtlige kameler/dromedarer i det fjerne østen har på ballene..!

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Glycinello skrev: søn feb 19, 2023 10:53 pm
Herlighet. Beholde Glazers, men i tillegg få inn hwdgw fondet Elliott på finansieringssiden, som gjør stor man har to igler som skal tjene sin penger på klubben... Grøss.

Mehell

Legg inn av Mehell »

MUST har gått ut offentlig med en melding hvor de går ut mot eierskap fra nasjoner som har lover mot bl.a homofili.

Så da er protestene sikret, hvis Qatari da kommer inn som eier.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Glycinello skrev: søn feb 19, 2023 10:53 pm
Det virker helt sinnsykt å skrive, men slik situasjonen er nå hadde jeg blitt utrolig letta og glad om det viser seg at vi fortsatt må sitte med rottehale-gutta som eiere.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 7:43 am MUST har gått ut offentlig med en melding hvor de går ut mot eierskap fra nasjoner som har lover mot bl.a homofili.

Så da er protestene sikret, hvis Qatari da kommer inn som eier.
Twitter?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bustyvel skrev: man feb 20, 2023 8:04 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 7:43 am MUST har gått ut offentlig med en melding hvor de går ut mot eierskap fra nasjoner som har lover mot bl.a homofili.

Så da er protestene sikret, hvis Qatari da kommer inn som eier.
Twitter?
Mulig. Så det på mobilen mens jeg var ute og tok en røyk, så fikk ikke linket til det.
Men skal sjekke loggen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

VG, av alle plasser...
(Legger ut link, men er flau over hvor jeg leste det.)

https://www.vg.no/sport/i/WRoEqd/fangru ... ttighetene

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bustyvel skrev: man feb 20, 2023 8:04 am
Glycinello skrev: søn feb 19, 2023 10:53 pm
Det virker helt sinnsykt å skrive, men slik situasjonen er nå hadde jeg blitt utrolig letta og glad om det viser seg at vi fortsatt må sitte med rottehale-gutta som eiere.
Ikke lettet, og heller ikke glad. Men annerkjenner i hvert fall at det ikke er det verste som kan skje.
Som å pisse i buksa for å holde seg varm, kontra det å fryse ballene av seg men ikke ha noe urin på lager som du kan varme deg på...

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 8:18 am VG, av alle plasser...
(Legger ut link, men er flau over hvor jeg leste det.)

https://www.vg.no/sport/i/WRoEqd/fangru ... ttighetene
Bra, og helt riktig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lezah skrev: man feb 20, 2023 9:00 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 8:18 am VG, av alle plasser...
(Legger ut link, men er flau over hvor jeg leste det.)

https://www.vg.no/sport/i/WRoEqd/fangru ... ttighetene
Bra, og helt riktig.
Helt enig. Bra, og gledelig. Etter at jeg opprinnelig trodde at det kom til å bli massive protester blant supporterne hvis det noensinne ble aktuelt å få inn slike eiere så har jeg nå etter hvert begynt å frykte at det heller skulle bli stilltiende akseptert.
Når en av de store supportergruppene nå kommer ut med dette så håper og forventer jeg at vi kan få en tydelig og massiv motstand mot dem.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

fugletitteren skrev: man feb 20, 2023 7:26 am
Glycinello skrev: søn feb 19, 2023 10:53 pm
Herlighet. Beholde Glazers, men i tillegg få inn hwdgw fondet Elliott på finansieringssiden, som gjør stor man har to igler som skal tjene sin penger på klubben... Grøss.
Jeg blir veldig lite overrasket om det stemmer. Det kan kanskje være slik det har fremkommet i media? Glazer ønsker £6 mrd. En sum de egentlig ikke tror på, men om noen er så dumme skal de heller selge. Hvis ikke får de synliggjort verdiene til klubben og har et veldig bra utgangspunkt for å hente penger til betingelsene de så for seg. Skal de feks hente £1-2 mrd (til nødvendige investeringer i infrastruktur) bør det la seg gjøre dersom man har synliggjort verdier til £4-5 mrd. Det er mer enn dobbelt så mye som verdien på børs for et halvt år siden, like før prosessen gikk i gang.

Det ville vært rett ut av deres playbook fra den gang de kjøpte klubben. Men denne gang til veldig gunstige betingelser. Fotballklubb kan de ikke, men finans virker de rimelig stødige i.

Jeg har alltid vært «relativt positiv» til Glazer. Forferdelig eier på mange vis. Satt Man Utd tilbake med mye gjeld. Ikke utviklet klubben på noen måte. Virker lite hands on. Tilbyr ingenting av kompetanse. Trege med å ta grep på ledersiden feks. Men det viktigste for meg har alltid vært hva jeg tror er et realistisk alternativ.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 9:05 am
Lezah skrev: man feb 20, 2023 9:00 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 8:18 am VG, av alle plasser...
(Legger ut link, men er flau over hvor jeg leste det.)

https://www.vg.no/sport/i/WRoEqd/fangru ... ttighetene
Bra, og helt riktig.
Helt enig. Bra, og gledelig. Etter at jeg opprinnelig trodde at det kom til å bli massive protester blant supporterne hvis det noensinne ble aktuelt å få inn slike eiere så har jeg nå etter hvert begynt å frykte at det heller skulle bli stilltiende akseptert.
Når en av de store supportergruppene nå kommer ut med dette så håper og forventer jeg at vi kan få en tydelig og massiv motstand mot dem.
Jeg tror det er viktig å ha blikket festet på de supporterne som virkelig er klubben. Ikke twitter-gjengen. Det er klart at et salg til Qatar eller lignende vil gi voldsomme protester. Jeg er fremdeles temmelig sikker på at det ikke vil skje, på grunn av dette, når det gjelder både Man Utd og Liverpool.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: man feb 20, 2023 11:28 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 9:05 am
Lezah skrev: man feb 20, 2023 9:00 am

Bra, og helt riktig.
Helt enig. Bra, og gledelig. Etter at jeg opprinnelig trodde at det kom til å bli massive protester blant supporterne hvis det noensinne ble aktuelt å få inn slike eiere så har jeg nå etter hvert begynt å frykte at det heller skulle bli stilltiende akseptert.
Når en av de store supportergruppene nå kommer ut med dette så håper og forventer jeg at vi kan få en tydelig og massiv motstand mot dem.
Jeg tror det er viktig å ha blikket festet på de supporterne som virkelig er klubben. Ikke twitter-gjengen. Det er klart at et salg til Qatar eller lignende vil gi voldsomme protester. Jeg er fremdeles temmelig sikker på at det ikke vil skje, på grunn av dette, når det gjelder både Man Utd og Liverpool.
MUST er da virkelige supportere det, og ikke en twitter-gjeng.
Håper inderlig du har rett, forresten. Hadde vært en enorm seier for fotballen hvis supporterne hadde vært delaktige i å hindre et slikt oppkjøp i en eller to av verdens største klubber.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 11:45 am
markantovertak skrev: man feb 20, 2023 11:28 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 9:05 am

Helt enig. Bra, og gledelig. Etter at jeg opprinnelig trodde at det kom til å bli massive protester blant supporterne hvis det noensinne ble aktuelt å få inn slike eiere så har jeg nå etter hvert begynt å frykte at det heller skulle bli stilltiende akseptert.
Når en av de store supportergruppene nå kommer ut med dette så håper og forventer jeg at vi kan få en tydelig og massiv motstand mot dem.
Jeg tror det er viktig å ha blikket festet på de supporterne som virkelig er klubben. Ikke twitter-gjengen. Det er klart at et salg til Qatar eller lignende vil gi voldsomme protester. Jeg er fremdeles temmelig sikker på at det ikke vil skje, på grunn av dette, når det gjelder både Man Utd og Liverpool.
MUST er da virkelige supportere det, og ikke en twitter-gjeng.
Håper inderlig du har rett, forresten. Hadde vært en enorm seier for fotballen hvis supporterne hadde vært delaktige i å hindre et slikt oppkjøp i en eller to av verdens største klubber.
Det er nok totalt virkelighetsfjernt. Åpenbart et forsøk på å rasjonalisere egen tilnærming overfor Chelsea og City-supportere knyttet til dette. Også er det jo slik med enkelte her inne, når de først har tatt et standpunkt er det helt umulig for dem å komme seg videre.

Dersom Man Utd ikke blir solgt til Qatar vil det mest sannsynlig være fordi Glazer har (og har hatt) andre planer. Selv om markant, seg selv lik, helt sikkert vil mene det har med dette å gjøre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: man feb 20, 2023 11:45 am
markantovertak skrev: man feb 20, 2023 11:28 am
Mehell skrev: man feb 20, 2023 9:05 am

Helt enig. Bra, og gledelig. Etter at jeg opprinnelig trodde at det kom til å bli massive protester blant supporterne hvis det noensinne ble aktuelt å få inn slike eiere så har jeg nå etter hvert begynt å frykte at det heller skulle bli stilltiende akseptert.
Når en av de store supportergruppene nå kommer ut med dette så håper og forventer jeg at vi kan få en tydelig og massiv motstand mot dem.
Jeg tror det er viktig å ha blikket festet på de supporterne som virkelig er klubben. Ikke twitter-gjengen. Det er klart at et salg til Qatar eller lignende vil gi voldsomme protester. Jeg er fremdeles temmelig sikker på at det ikke vil skje, på grunn av dette, når det gjelder både Man Utd og Liverpool.
MUST er da virkelige supportere det, og ikke en twitter-gjeng.
Håper inderlig du har rett, forresten. Hadde vært en enorm seier for fotballen hvis supporterne hadde vært delaktige i å hindre et slikt oppkjøp i en eller to av verdens største klubber.
Som da var poenget mitt ja. Gratulerer med dagen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»