Godt om woke

Svar
Corvus

Re: Godt om woke

Legg inn av Corvus »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:34 pm
Corvus skrev: søn feb 19, 2023 2:01 pm
DuncanE skrev: fre jan 27, 2023 11:36 pm

Tja, skal vi se.

Salmenes bok, 138:8-9: Oppfordring til barnedrap.
Første samuelsbok, 15:2-4: Gud beordrer folkemord, også småbarn og spedbarn.
Andre samuelsbok, 12:13-15: Barn skal drepes for fedres synd.
Jeremia, 19:6-9: Oppfordring til kanibalisme, spise egne barn.
Andre kongebok, 2: 23-24: Gud gjennomfører masse-barnedrap.
Dommerne, 19: 22-29: Oppfordring til overgrep og voldtekt og drap på kvinner/koner.
Dommerne, 11: 30-39: Brenne egen datter for å få guds hjelp til massedrap.
Andre mosebok: 20:4-5: Barn skal straffes for tippoldefedres handlinger.
Andre mosebok: ren rasisme (egyptere og israelitter).
Tredje mosebok: 27:3-6: Menn er mer verdt enn kvinner og barn enda mindre.
Femte mosebok, 21: 18-21: Angi sine sønner og la de stenes.
Femte mosebok: 22: 20-21: Kvinner som har sex for ekteskapet skal steines til døde.
Femte mosebok: 25:11-12: Kona skal straffes for sin manns gjerninger med å hugge av henne kroppsdeler.
Femte mosebok: 28: 28-37: Gud skal torturere. Igjen oppfordring til voldtekt.

For ikke å snakke om hvilke atrositeter homofile skal møte. I det hele tatt skal vel alle ikke-kristne drepes.

Joda, høy kulhetsfaktor. Kall meg gjerne antisemitt.
Så bra at kristendommen har gått gjennom en solid reformasjon da. Du har kanskje hørt om den?
Hadde bare skrekkreligionen islam gått gjennom det samme så hadde plutselig verden blitt et veldig mye bedre sted.
Hjelper jo ikke når amerikanske idiot-politikere som du støtter i 2023 skal bringe kristen dumskap tilbake inn i skolen og forby bøker de ikke liker.
Republikanere generelt er selvsagt like ok som en hvilken som helst demokrat. Men det er en annen diskusjon. Nå vet jeg ikke hva du sikter til med at de vil bringe "kristen dumskap" tilbake i skolen, kanskje du kan opplyse meg? Det er selvsagt ikke noe negativt at man lærer om forskjellige religioner i skolen, det snakk om slik barbarisme man så i kristendommen for noen hundre år siden, og fremdeles ser i islam den dag i dag.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Texas_John skrev: man feb 20, 2023 5:17 pm Her er noen av endringene (sensuren) i de nye Roald Dahl-bøkene
Å tilhøre et kjønn er tydeligvis ikke innenfor i dagens barnelitteratur. Her blir menn og kvinner konsekvent erstattet av person/folk/dei.
Hva blir det neste?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Corvus skrev: man feb 20, 2023 5:41 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:34 pm
Corvus skrev: søn feb 19, 2023 2:01 pm

Så bra at kristendommen har gått gjennom en solid reformasjon da. Du har kanskje hørt om den?
Hadde bare skrekkreligionen islam gått gjennom det samme så hadde plutselig verden blitt et veldig mye bedre sted.
Hjelper jo ikke når amerikanske idiot-politikere som du støtter i 2023 skal bringe kristen dumskap tilbake inn i skolen og forby bøker de ikke liker.
Republikanere generelt er selvsagt like ok som en hvilken som helst demokrat. Men det er en annen diskusjon. Nå vet jeg ikke hva du sikter til med at de vil bringe "kristen dumskap" tilbake i skolen, kanskje du kan opplyse meg? Det er selvsagt ikke noe negativt at man lærer om forskjellige religioner i skolen, det snakk om slik barbarisme man så i kristendommen for noen hundre år siden, og fremdeles ser i islam den dag i dag.
Hvis du i det hele tatt ikke har hørt om Intellgent Design/Kreasjonisme og motstand mot Darwinismen så må du virkelig ha levd under en stein. Dette er altså kristen-fundamentalistiske agendaer for å underminere vitenskapen og erstatte den med noe kvasi-vitenskapelig vås om at ting er skapt av en Gud. Det andre jeg nevnte kan man lese om her: https://www.texastribune.org/2022/09/1 ... book-bans/ Religiøse og konservative krefter i Texas og flere andre sørstater har lykkes med å forbi hundrevis av bøker som omhandler ting som homofili, abort og rasespørsmål.

Du støtter altså de politiske kreftene som fremmer denne sensur-agendaen. Og det mest komiske er at du ikke engang er klar over det :)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:52 pm
Corvus skrev: man feb 20, 2023 5:41 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:34 pm

Hjelper jo ikke når amerikanske idiot-politikere som du støtter i 2023 skal bringe kristen dumskap tilbake inn i skolen og forby bøker de ikke liker.
Republikanere generelt er selvsagt like ok som en hvilken som helst demokrat. Men det er en annen diskusjon. Nå vet jeg ikke hva du sikter til med at de vil bringe "kristen dumskap" tilbake i skolen, kanskje du kan opplyse meg? Det er selvsagt ikke noe negativt at man lærer om forskjellige religioner i skolen, det snakk om slik barbarisme man så i kristendommen for noen hundre år siden, og fremdeles ser i islam den dag i dag.
Hvis du i det hele tatt ikke har hørt om Intellgent Design/Kreasjonisme og motstand mot Darwinismen så må du virkelig ha levd under en stein. Dette er altså kristen-fundamentalistiske agendaer for å underminere vitenskapen og erstatte den med noe kvasi-vitenskapelig vås om at ting er skapt av en Gud. Det andre jeg nevnte kan man lese om her: https://www.texastribune.org/2022/09/1 ... book-bans/ Religiøse og konservative krefter i Texas og flere andre sørstater har lykkes med å forbi hundrevis av bøker som omhandler ting som homofili, abort og rasespørsmål.

Du støtter altså de politiske kreftene som fremmer denne sensur-agendaen. Og det mest komiske er at du ikke engang er klar over det :)
Så det er ikke bare islam som er tilbakestående?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

kytec skrev: man feb 20, 2023 5:56 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:52 pm
Corvus skrev: man feb 20, 2023 5:41 pm
Republikanere generelt er selvsagt like ok som en hvilken som helst demokrat. Men det er en annen diskusjon. Nå vet jeg ikke hva du sikter til med at de vil bringe "kristen dumskap" tilbake i skolen, kanskje du kan opplyse meg? Det er selvsagt ikke noe negativt at man lærer om forskjellige religioner i skolen, det snakk om slik barbarisme man så i kristendommen for noen hundre år siden, og fremdeles ser i islam den dag i dag.
Hvis du i det hele tatt ikke har hørt om Intellgent Design/Kreasjonisme og motstand mot Darwinismen så må du virkelig ha levd under en stein. Dette er altså kristen-fundamentalistiske agendaer for å underminere vitenskapen og erstatte den med noe kvasi-vitenskapelig vås om at ting er skapt av en Gud. Det andre jeg nevnte kan man lese om her: https://www.texastribune.org/2022/09/1 ... book-bans/ Religiøse og konservative krefter i Texas og flere andre sørstater har lykkes med å forbi hundrevis av bøker som omhandler ting som homofili, abort og rasespørsmål.

Du støtter altså de politiske kreftene som fremmer denne sensur-agendaen. Og det mest komiske er at du ikke engang er klar over det :)
Så det er ikke bare islam som er tilbakestående?
Nei, store deler av høyresiden i USA kunne likegodt ha levd på landsbygda i Saudi-Arabia. De tror jo seriøst de kan erstatte vitenskapen med bibelen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Corvus skrev: søn feb 19, 2023 3:03 pm
Fordomsfull skrev: søn feb 19, 2023 2:50 pm
Corvus skrev: søn feb 19, 2023 2:01 pm

Så bra at kristendommen har gått gjennom en solid reformasjon da. Du har kanskje hørt om den?
Hadde bare skrekkreligionen islam gått gjennom det samme så hadde plutselig verden blitt et veldig mye bedre sted.
Er du religiøs, Corvus? For Gud og Allah tror jo veldig mange er den samme person/makt/Herre/whatevver - så det er vel menneskenes tolkning av deres (påståtte) profeters ord - som diskuteres. Om en tror på disse/denne guddommen som en evighetens guddom som vet alt som har skjedd og som kommer til å skje - så virker jo en fullstendig kursendring - fra å være en barnemorder&massedraps-makt til å bli en veldig snill gud, som bare er snill med alle barna&menneskeneellers&blablabla - litt underlig. På den andre siden må en være ganske blind om en tror at den ene såkalte hellige boken tolkes helt bokstavelig og den andre 'kilden' er så mye mer reformert. Det 'vi/dere/de/du/dem' synes er helt forjævlig i bibelen, bortforklares mens 'vi/dere/de/du/dem' derimot tolker det som står i koranen på samme vis som IS. Og det verste er du F1 ikke skjønner hvor kørka det lyder!
Les deg opp litt på hva reformasjonen innen kristendommen gikk ut på. Få også med deg hvordan kristendommen har blitt ufarliggjort de siste tiårene b.la gjennom geniale filmer som Life of Brian.
Tror du islam hadde hatt godt av den samme utviklingen?
Filmen ble forbudt i Norge da den kom. Og det er ikke sååå lenge siden.

https://www.nrk.no/kultur/30-ar-siden-l ... -1.6942449

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Texas_John skrev: man feb 20, 2023 1:12 pm Slik fremstilles mynter fra romerriket på historisk museum i Oslo. Hva f*** er det disse folka holder på med?
Galskapen kjenner ingen grenser, og woke folket heier på det.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 6:10 pm
Nei, store deler av høyresiden i USA kunne likegodt ha levd på landsbygda i Saudi-Arabia. De tror jo seriøst de kan erstatte vitenskapen med bibelen.
For noe tøv, mange republikanere er helt vanlige folk. Av politikere er det noen høylytte som lager bråk og tøys, men flertallet er jo f.eks for Ukraina støtte. En del stemmer ikke på demokratene nå pga woke-hysteriet. (Som eksempl på ovenfor der woke-bevegelsen nå ødelegger Roald Dahl bøker)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Sulfat skrev: man feb 20, 2023 5:46 pm
Texas_John skrev: man feb 20, 2023 5:17 pm Her er noen av endringene (sensuren) i de nye Roald Dahl-bøkene
Å tilhøre et kjønn er tydeligvis ikke innenfor i dagens barnelitteratur. Her blir menn og kvinner konsekvent erstattet av person/folk/dei.
Hva blir det neste?
Hørte nylig en historie fra Sverige hvor et mannlig intervjuobjekt gratulerte en kvinnelig journalist som nylig hadde født og spurte om det var en gutt eller en jente. Svaret var det er et menneske.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:08 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 6:10 pm
Nei, store deler av høyresiden i USA kunne likegodt ha levd på landsbygda i Saudi-Arabia. De tror jo seriøst de kan erstatte vitenskapen med bibelen.
For noe tøv, mange republikanere er helt vanlige folk. Av politikere er det noen høylytte som lager bråk og tøys, men flertallet er jo f.eks for Ukraina støtte. En del stemmer ikke på demokratene nå pga woke-hysteriet. (Som eksempl på ovenfor der woke-bevegelsen nå ødelegger Roald Dahl bøker)
Hva pokker har Ukraina med saken å gjøre? Jeg snakker om folk som tror Darwinismen er undergravende og heller ønsker at barna skal lære om religiøst vrøvl i naturfagtimene. Og som mener at bøker om ting som homofili og abort er moralsk forkastelig, og må forbys.

Den amerikanske høyresiden er Vestens svar på Taliban, og jeg tørr ikke å tenke på hva slags religiøs fundamentalist-stat de hadde skapt hvis de fikk kontroll over landet i en uavbrutt periode. De har stor fremgang med sitt angrep på abort-rettighetene, så de jobber med saken.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man feb 20, 2023 7:12 pm
Sulfat skrev: man feb 20, 2023 5:46 pm
Texas_John skrev: man feb 20, 2023 5:17 pm Her er noen av endringene (sensuren) i de nye Roald Dahl-bøkene
Å tilhøre et kjønn er tydeligvis ikke innenfor i dagens barnelitteratur. Her blir menn og kvinner konsekvent erstattet av person/folk/dei.
Hva blir det neste?
Hørte nylig en historie fra Sverige hvor et mannlig intervjuobjekt gratulerte en kvinnelig journalist som nylig hadde født og spurte om det var en gutt eller en jente. Svaret var det er et menneske.
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Henningsen skrev: man feb 20, 2023 7:19 pm
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o
Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:15 pm
Hva pokker har Ukraina med saken å gjøre? Jeg snakker om folk som tror Darwinismen er undergravende og heller ønsker at barna skal lære om religiøst vrøvl i naturfagtimene. Og som mener at bøker om ting som homofili og abort er moralsk forkastelig, og må forbys.

Den amerikanske høyresiden er Vestens svar på Taliban, og jeg tørr ikke å tenke på hva slags religiøs fundamentalist-stat de hadde skapt hvis de fikk kontroll over landet i en uavbrutt periode. De har stor fremgang med sitt angrep på abort-rettighetene, så de jobber med saken.
Republikanere tiltrekker seg en del konspirasjonstullinger og kristenekstremister, men det er også mange helt normale folk som stemmer på republikanerne. Så den sammenligningen med Taliban er overdreven mildt sagt.

Kirken står mer sentralt i USA enn i Norge, det er en møteplass der folk føler tilhørlighet. Opplever man det samholdet der så blir man nesten litt religiøs selv. Som regel er det ikke noe vondt i det, det er bare litt ukjent for oss i Norge. Så har man selvsagt noen gærninger som skal angripe abortleger osv.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:26 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:15 pm
Hva pokker har Ukraina med saken å gjøre? Jeg snakker om folk som tror Darwinismen er undergravende og heller ønsker at barna skal lære om religiøst vrøvl i naturfagtimene. Og som mener at bøker om ting som homofili og abort er moralsk forkastelig, og må forbys.

Den amerikanske høyresiden er Vestens svar på Taliban, og jeg tørr ikke å tenke på hva slags religiøs fundamentalist-stat de hadde skapt hvis de fikk kontroll over landet i en uavbrutt periode. De har stor fremgang med sitt angrep på abort-rettighetene, så de jobber med saken.
Republikanere tiltrekker seg en del konspirasjonstullinger og kristenekstremister, men det er også mange helt normale folk som stemmer på republikanerne. Så den sammenligningen med Taliban er overdreven mildt sagt.

Kirken står mer sentralt i USA enn i Norge, det er en møteplass der folk føler tilhørlighet. Opplever man det samholdet der så blir man nesten litt religiøs selv. Som regel er det ikke noe vondt i det, det er bare litt ukjent for oss i Norge. Så har man selvsagt noen gærninger som skal angripe abortleger osv.
Når flere delstater begynner å forby bøker om "umoralske tema" (eks. homofili) og innfører totalforbud mot abort så har de et langt større problem enn at noen gærninger tar opp våpen mot abortleger.

Corvus

Legg inn av Corvus »

greyserpent skrev: man feb 20, 2023 6:21 pm
Corvus skrev: søn feb 19, 2023 3:03 pm
Fordomsfull skrev: søn feb 19, 2023 2:50 pm
Er du religiøs, Corvus? For Gud og Allah tror jo veldig mange er den samme person/makt/Herre/whatevver - så det er vel menneskenes tolkning av deres (påståtte) profeters ord - som diskuteres. Om en tror på disse/denne guddommen som en evighetens guddom som vet alt som har skjedd og som kommer til å skje - så virker jo en fullstendig kursendring - fra å være en barnemorder&massedraps-makt til å bli en veldig snill gud, som bare er snill med alle barna&menneskeneellers&blablabla - litt underlig. På den andre siden må en være ganske blind om en tror at den ene såkalte hellige boken tolkes helt bokstavelig og den andre 'kilden' er så mye mer reformert. Det 'vi/dere/de/du/dem' synes er helt forjævlig i bibelen, bortforklares mens 'vi/dere/de/du/dem' derimot tolker det som står i koranen på samme vis som IS. Og det verste er du F1 ikke skjønner hvor kørka det lyder!
Les deg opp litt på hva reformasjonen innen kristendommen gikk ut på. Få også med deg hvordan kristendommen har blitt ufarliggjort de siste tiårene b.la gjennom geniale filmer som Life of Brian.
Tror du islam hadde hatt godt av den samme utviklingen?
Filmen ble forbudt i Norge da den kom. Og det er ikke sååå lenge siden.

https://www.nrk.no/kultur/30-ar-siden-l ... -1.6942449
Og, nettopp derfor skrev jeg at " kristendommen har blitt ufarliggjort de siste tiårene b.la gjennom geniale filmer som Life of Brian"

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:32 pm
Når flere delstater begynner å forby bøker om "umoralske tema" (eks. homofili) og innfører totalforbud mot abort så har de et langt større problem enn at noen gærninger tar opp våpen mot abortleger.
Og venstresiden kansellerer Roald Dahl sine originaltekster, prøvde seg på maleri og alt mulig annen kunst. I høyeste grad i USA også. Dette er polariseringen, der de ekstreme på begge sider får lov til å ødelegge. Dette er en del av bekymringen min. Går man på facebook så sitter både venstresiden og høyresiden å tomler opp de mest idiotiske budskap. Jo mer idiotisk og lettvint, jo flere tomler.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:23 pm
Henningsen skrev: man feb 20, 2023 7:19 pm
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o
Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?
Ja da, klart det. Jeg bare erter jånni litt.

Bare så det er sagt er jeg såpass enkel rundt akkurat dette at jeg fikk fasiten servert rett i fleisen når jeg tok i mot ungene mine på fødestua. Det er ikke til å unngå å legge merke til der. Egentlig fryktelig enkelt. Ville ikke vite på forhånd.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:36 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:32 pm
Når flere delstater begynner å forby bøker om "umoralske tema" (eks. homofili) og innfører totalforbud mot abort så har de et langt større problem enn at noen gærninger tar opp våpen mot abortleger.
Og venstresiden kansellerer Roald Dahl sine originaltekster, prøvde seg på maleri og alt mulig annen kunst. I høyeste grad i USA også. Dette er polariseringen, der de ekstreme på begge sider får lov til å ødelegge. Dette er en del av bekymringen min. Går man på facebook så sitter både venstresiden og høyresiden å tomler opp de mest idiotiske budskap. Jo mer idiotisk og lettvint, jo flere tomler.
Forskjellen er vel at Biden-administrasjonen ikke akkurat står i spissen for en "kanselleringspolitikk", mens det er liten tvil om ekstremister som Trump og De Santis er ledestjerner for hele den republikanske bevegelsen (minus et fåtall "RINOs").

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:46 pm
Forskjellen er vel at Biden-administrasjonen ikke akkurat står i spissen for en "kanselleringspolitikk", mens det er liten tvil om ekstremister som Trump og De Santis er ledestjerner for hele den republikanske bevegelsen (minus et fåtall "RINOs").
Det stemmer nok og er nok et godt poeng, Støre er heller ikke noen kanselleringsmann. Så jeg vet ikke hvorfor de kreftene får vinne frem likevel. Trump og muligens De Santis (kan ikke nok om han) har ikke noe som president å gjøre.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:23 pm
Henningsen skrev: man feb 20, 2023 7:19 pm
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o
Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?
Kan jo vere at ein synes slikt er privat og ikkje vil forelje gud og kvarmann kva son er kjønnet til ungen sin.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 6:10 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 5:56 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 5:52 pm

Hvis du i det hele tatt ikke har hørt om Intellgent Design/Kreasjonisme og motstand mot Darwinismen så må du virkelig ha levd under en stein. Dette er altså kristen-fundamentalistiske agendaer for å underminere vitenskapen og erstatte den med noe kvasi-vitenskapelig vås om at ting er skapt av en Gud. Det andre jeg nevnte kan man lese om her: https://www.texastribune.org/2022/09/1 ... book-bans/ Religiøse og konservative krefter i Texas og flere andre sørstater har lykkes med å forbi hundrevis av bøker som omhandler ting som homofili, abort og rasespørsmål.

Du støtter altså de politiske kreftene som fremmer denne sensur-agendaen. Og det mest komiske er at du ikke engang er klar over det :)
Så det er ikke bare islam som er tilbakestående?
Nei, store deler av høyresiden i USA kunne likegodt ha levd på landsbygda i Saudi-Arabia. De tror jo seriøst de kan erstatte vitenskapen med bibelen.
Tragisk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: man feb 20, 2023 9:31 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 6:10 pm
kytec skrev: man feb 20, 2023 5:56 pm

Så det er ikke bare islam som er tilbakestående?
Nei, store deler av høyresiden i USA kunne likegodt ha levd på landsbygda i Saudi-Arabia. De tror jo seriøst de kan erstatte vitenskapen med bibelen.
Tragisk.
Enig med Folkflesk. Høyresiden i USA nærmer seg stadig Saudi-Arabia. Nei til abort, nei til homofilt ekteskap og tungt misbruk av religionen for å oppnå sine regressive samfunnsmål.

Store deler av de med rød caps er ikke det fnugg bedre enn de som løper rundt med hvit kjortel i ørkenen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forfatter Ingvar Ambjørnsen (66) er sjokkert over sensuren av Roald Dahl – og ringte mandag sitt eget forlag for å sikre seg en avtale om at ingen skal få «ødelegge» hans bøker når han dør.

Tror det er smart. Om 10 år kunne man sikkert risikert å lese bøker om Personen og Proffinnen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: man feb 20, 2023 9:43 pm Forfatter Ingvar Ambjørnsen (66) er sjokkert over sensuren av Roald Dahl – og ringte mandag sitt eget forlag for å sikre seg en avtale om at ingen skal få «ødelegge» hans bøker når han dør.

Tror det er smart. Om 10 år kunne man sikkert risikert å lese bøker om Personen og Proffinnen.
Artig at Ambjørnsen, hvite niggere, er 66 år - blir 67 i år.

Selv trodde han aldri at han kom til å bli eldre enn 50 år.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Det burde vært strengt forbudt å endre på avdødes åndsverk.

Passer det ikke lenger i vår tid så la det dø en naturlig død.

Skal ikke skrive hva lederhunden til salige Helge Ingstad (mannen som levde i tre hundreår) het, men det står (stod?) i boken Pelsjegerliv.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

No er det bevist, det er høgresida og republikanarane som er woke.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: man feb 20, 2023 8:20 pm
JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:23 pm
Henningsen skrev: man feb 20, 2023 7:19 pm
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o
Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?
Kan jo vere at ein synes slikt er privat og ikkje vil forelje gud og kvarmann kva son er kjønnet til ungen sin.
Det er søtt at du forsøker å forsvare kvinnemennesket, som den gode beta orbiteren du er. Men det var (åpenbart) ikke det som var grunnen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

MRSA skrev: man feb 20, 2023 8:20 pm
JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:23 pm
Henningsen skrev: man feb 20, 2023 7:19 pm
Er det ikke ganske vanlig at mennesker føder mennesker?
Har det skjedd tidligere at et menneske har født noe annet enn et menneske?? :o
Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?
Kan jo vere at ein synes slikt er privat og ikkje vil forelje gud og kvarmann kva son er kjønnet til ungen sin.
Joda, men da bør foreldrene velge et kjønnsnøytralt navn til sitt barn i tilfelle noen spør om hva barnet heter.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: man feb 20, 2023 10:09 pm
MRSA skrev: man feb 20, 2023 8:20 pm
JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:23 pm

Du skjønner vel poenget. Skal man ikke kunne fortelle at man har fått en gutt eller jente lenger nå?
Kan jo vere at ein synes slikt er privat og ikkje vil forelje gud og kvarmann kva son er kjønnet til ungen sin.
Det er søtt at du forsøker å forsvare kvinnemennesket, som den gode beta orbiteren du er. Men det var (åpenbart) ikke det som var grunnen.
Kan du ikkje prøve å vere litt mindre woke?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:32 pm
JauKaninen skrev: man feb 20, 2023 7:26 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:15 pm
Hva pokker har Ukraina med saken å gjøre? Jeg snakker om folk som tror Darwinismen er undergravende og heller ønsker at barna skal lære om religiøst vrøvl i naturfagtimene. Og som mener at bøker om ting som homofili og abort er moralsk forkastelig, og må forbys.

Den amerikanske høyresiden er Vestens svar på Taliban, og jeg tørr ikke å tenke på hva slags religiøs fundamentalist-stat de hadde skapt hvis de fikk kontroll over landet i en uavbrutt periode. De har stor fremgang med sitt angrep på abort-rettighetene, så de jobber med saken.
Republikanere tiltrekker seg en del konspirasjonstullinger og kristenekstremister, men det er også mange helt normale folk som stemmer på republikanerne. Så den sammenligningen med Taliban er overdreven mildt sagt.

Kirken står mer sentralt i USA enn i Norge, det er en møteplass der folk føler tilhørlighet. Opplever man det samholdet der så blir man nesten litt religiøs selv. Som regel er det ikke noe vondt i det, det er bare litt ukjent for oss i Norge. Så har man selvsagt noen gærninger som skal angripe abortleger osv.
Når flere delstater begynner å forby bøker om "umoralske tema" (eks. homofili) og innfører totalforbud mot abort så har de et langt større problem enn at noen gærninger tar opp våpen mot abortleger.
Det handler ikke om for eller imot abort i seg selv, det handler om når man definerer at et menneskeliv oppstår. Du er kjent med menneskrettigheten "retten til liv"? Vi har jo sett dere venstrevridde ta til orde for fri abort under hele svangerskapet også her i Norge, noen av de mest radikale marxistene ønsker vel knapt noen grense selv etter fødsel, det er jo snart kunstige livmorer som vil kunne dyrke frem barn fra cellenivå uansett, og hva da?

New York åpner opp for abort frem til fødsel https://www.menneskeverd.no/2019/01/28/ ... il-fodsel/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»