Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Skiskytter-VM 2023: Oberhof 8-19.02

Legg inn av seriemester2013 »

sertono skrev: søn feb 19, 2023 3:51 pmHerlig Tandis!
Jeg er så utrolig glad på hennes vegne, for en oppreisning, fikk en tåre i øyekroken

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 4:13 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 4:09 pm Hanna Öberg må vel regnes som en legende nå.

1 individuelt OL-gull
3 individuelle VM-gull
2 individuelle VM-sølv
1 individuell VM-bronse

Så kommer selvsagt en haug med medaljer i stafetter og sånn. Mangler bare verdenscupen sammenlagt, egentlig.
Mektig liste. Men å mangle verdenscupen er ikke bare-bare (ikke at du sa det heller). I skiskyting er verdenscupen ekstra viktig, siden de har mesterskap hvert år. Selv om det å vinne verdenscupen i alpint er enda mye gjevere, selv om de ikke har verdenscup hvert år.
Så skal det også sies at verdenscupen i skiskyting med den gamle poenggivninga vektla jevnhet litt vel mye, så jeg syns det er noe mer rettferdig scoringssystem nå. Det er også grunnen til at verdenscupen gir noe færre poeng i systemene enn hva det gjør i noen av de andre vinteridrettene. Så kan man selvsagt vurdere å endre dette, men vi får se.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

seriemester2013 skrev: søn feb 19, 2023 4:17 pm
sertono skrev: søn feb 19, 2023 3:51 pmHerlig Tandis!
Jeg er så utrolig glad på hennes vegne, for en oppreisning, fikk en tåre i øyekroken
Samme her, det er gojenta det :)

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Uansett. Det viktigste er ikke å vinne, men å være god i ishockey.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Justice 97 skrev: søn feb 19, 2023 4:51 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm
PapaSmurf skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm

Jeg makter ikke svensk suksess. Jeg unner dem ingenting. Svensker er nedlatende og heslige, selv når de blir knust. Og når de vinner blir det fullstendig usmakelige.
Du mener vel moldensere?
Haha, dette er forumgull :lol:
Er det samtlige moldensere du har noe imot?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 5:01 pm
Justice 97 skrev: søn feb 19, 2023 4:51 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 3:56 pm Du mener vel moldensere?
Haha, dette er forumgull :lol:
Er det samtlige moldensere du har noe imot?
Egentlig ingen. Jeg liker til og med Mowinckel. Ragnhild, altså. For så vidt også Johan Ludwig, men han var jo fra Bergen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

startelver skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.
Hanna virker da som en positiv og hyggelig dame. Og sølv til Ingrid er definitivt ingen nedtur!

startelver

Legg inn av startelver »

Mehell skrev: søn feb 19, 2023 6:23 pm
startelver skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.
Hanna virker da som en positiv og hyggelig dame. Og sølv til Ingrid er definitivt ingen nedtur!
Tenkte mest på herrene. Sølv til damene etter hva de har prestert denne sesongen er jo stort.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 6:22 pm
Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 5:01 pm
Justice 97 skrev: søn feb 19, 2023 4:51 pm

Haha, dette er forumgull :lol:
Er det samtlige moldensere du har noe imot?
Egentlig ingen. Jeg liker til og med Mowinckel. Ragnhild, altså. For så vidt også Johan Ludwig, men han var jo fra Bergen.
Andrine Flemmen da?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: søn feb 19, 2023 6:30 pm
Mehell skrev: søn feb 19, 2023 6:23 pm
startelver skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.
Hanna virker da som en positiv og hyggelig dame. Og sølv til Ingrid er definitivt ingen nedtur!
Tenkte mest på herrene. Sølv til damene etter hva de har prestert denne sesongen er jo stort.
Enig. Tapet på damesiden var som forventet. Men at to svensker slår oss på herresiden, etter den sesongen våre har hatt?! Helt hårreisende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 6:32 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 6:22 pm
Korgutt skrev: søn feb 19, 2023 5:01 pm
Er det samtlige moldensere du har noe imot?
Egentlig ingen. Jeg liker til og med Mowinckel. Ragnhild, altså. For så vidt også Johan Ludwig, men han var jo fra Bergen.
Andrine Flemmen da?
Hun liker/likte jeg også.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Mehell skrev: søn feb 19, 2023 6:23 pm
startelver skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.
Hanna virker da som en positiv og hyggelig dame. Og sølv til Ingrid er definitivt ingen nedtur!
Liker godt Hanna. Stilig dame

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Interessert skrev: søn feb 19, 2023 7:05 pm
Mehell skrev: søn feb 19, 2023 6:23 pm
startelver skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm Da ble VM en nedtur på slutten , men vi tar sølvet ihvertfall.
Hanna virker da som en positiv og hyggelig dame. Og sølv til Ingrid er definitivt ingen nedtur!
Liker godt Hanna. Stilig dame
Er du INTERESSERT i henne?

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Ingrid sin ståendeskyting og påfølgende sølvmedalje. Jeg gråt jeg yo. Tandis er så jævla sjarmerende atte fy faan

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Alle norske fans er heldigvis ikke like surmagete som noen få i denne tråden :D

https://www.expressen.se/sport/skidskyt ... ka-fansen/

Tårar och total guldglädje.

Då firade mamma Samuelsson tillsammans med de norska fansen på läktarna.

– Jag har en norsk pojkvän sedan tre år tillbaka så jag är här med honom och några andra norska fans. Och i dag är vi alla lika glad för Sebastians skull, säger Sofia Samuelsson.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:13 pm Ingrid sin ståendeskyting og påfølgende sølvmedalje. Jeg gråt jeg yo. Tandis er så jævla sjarmerende atte fy faan
Har alltid likt Ingrid, hun er en skikkelig godjente.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:13 pm Ingrid sin ståendeskyting og påfølgende sølvmedalje. Jeg gråt jeg yo. Tandis er så jævla sjarmerende atte fy faan
Hver sin smak, sier jeg bare igjen! :p

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 7:22 pm
Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:13 pm Ingrid sin ståendeskyting og påfølgende sølvmedalje. Jeg gråt jeg yo. Tandis er så jævla sjarmerende atte fy faan
Hver sin smak, sier jeg bare igjen! :p
Du synes ikke hun er sjarmerende antar jeg? Isåfall, kan jeg spørre hvorfor? Genuint interessert

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:23 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 7:22 pm
Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:13 pm Ingrid sin ståendeskyting og påfølgende sølvmedalje. Jeg gråt jeg yo. Tandis er så jævla sjarmerende atte fy faan
Hver sin smak, sier jeg bare igjen! :p
Du synes ikke hun er sjarmerende antar jeg? Isåfall, kan jeg spørre hvorfor? Genuint interessert
Jeg misliker henne ikke, jeg har bare andre preferanser.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

TheBaseline skrev: søn feb 19, 2023 3:59 pm
John Garfield skrev: søn feb 19, 2023 3:53 pm Herlig dag for svenskene. Unner de det
Blir kvalm. Spesielt at Sebbe vinner gull. Du finner ikke en mer sytete, kvalm or arrogant type.
Enig, han (fremstår på TV) som en utrivelig type

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Atom Vinter skrev: søn feb 19, 2023 4:01 pm Flest individuelle mesterskapsgull i skiskyting for herrer:

*Bjørndalen 16 (5+11)
Fourcade 15 (4+11)
Thingnes Bø 10 (3+7)
Emil H. Svendsen 7 (2+5)
*Poiree 7 (0+6)

*Færre renn i OL og VM under deler av Bjørndalen og Poirees karrierer enn for resten
* bronse på fellesstarten i dag
* sølv på gårsdagens stafett
* men altså 3 Gull- 2 i mix-stafetter, men altså 3 av de individuelle i samme mesterskap

FOR et mesterskap! 5-1-1 er vel den beste medaljerekka noensinne?

Og FOR en "trollefest" denne tråden var i ettermiddag tydeligvis :D

Når det går på stumpene løs og man må ty til nedvurdering av hans 3 individuelle Gulløvelser for å prøve å opprettholde narrativet om at Thingnes Bø er "verst når det gjelder" (!) Noe så stusselig :lol: :lol: :lol:

Enda godt at nevnte Thingnes Bø har intet mindre enn 3 Gull på fellesstart fra før :D
* VM 16 hvor jeg selv var ringside i Kollen! Min største sportslige tilskueropplevelse
* VM 20 med 20 blanke treff og ledet fra start til mål. Hans siste løp med 20 treff før jaktstarten i årets VM
* OL 22 med 4 runder men god langrennsform og hans første mesterskap med 2 individuelle Gull

Nei har sagt det i mange år, og sier det igjen: resultatene til JTB taler for seg selv! Takk og pris for at vi er velsignet med JTB!


🇧🇻: 5-5-3 og 13 medaljer lar seg også høre! Fantastiske dager med 2 dobbeltseire, 1 storeslem individuelt på herresiden (+ at vi sikret medalje også på siste ind.løpet)
Fint at vi med ILT sin flotte opptur idag også sikret oss medalje på 2 individuelle løp 😀
2 fine Gull på mix-stafettene også- men nedtur på de vanlige stafettene- uansett et veldig bra mesterskap, synd det er over. Men bare et år igjen til en ny fest i Nove Mesto!


Og så kan gjerne Ruhpolding ta seg av skiskytter-VM i Tyskland heretter! Ble som vanlig vind og vær samt smale og skitne løyper på slutten nå i Oberhof-VM.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 7:28 pm
Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:23 pm
Skraevadottir skrev: søn feb 19, 2023 7:22 pm Hver sin smak, sier jeg bare igjen! :p
Du synes ikke hun er sjarmerende antar jeg? Isåfall, kan jeg spørre hvorfor? Genuint interessert
Jeg misliker henne ikke, jeg har bare andre preferanser.
Helt cool! Jeg bare har sjelden sett noen si at noen ikke har funnet henne ekstremt sjarmerende. Uten at jeg skal kjøre helt utseendefiksert fokus her så er min preferanse på Doro, men det er noe ved Tandrevold som gjør at jeg unner hun alt og litt til

vidar

Legg inn av vidar »

Skiskyting for kvinner er det beste av underholdning for tida, fotball inkludert. Bredde, personligheter, publikum, tilfeldigheter, spenning.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

vidar skrev: søn feb 19, 2023 11:00 pm Skiskyting for kvinner er det beste av underholdning for tida, fotball inkludert. Bredde, personligheter, publikum, tilfeldigheter, spenning.
Kunne ikke vært mer enig👍

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

JODDEMM skrev: søn feb 19, 2023 7:55 pm


Og så kan gjerne Ruhpolding ta seg av skiskytter-VM i Tyskland heretter! Ble som vanlig vind og vær samt smale og skitne løyper på slutten nå i Oberhof-VM.
Neste VM i Tyskland blir nok helt sikkert i Ruhpolding , men vi må slite med Oberhof i verdenscupen videre. Er inne i alle de 3 neste årene i likhet med Ruhpolding, Holmenkollen og Hochpfilzen. Anterselva er seovsagt også med hvert år, men i 2026 arrangerer jo de skiskytterkonkurransene i OL. Nove Mesto er også inne fast, med prøve VM som neste stopp, deretter VM neste år og 2 nye sesonger med vc-helger. Østersund arrangerer nå i mars og i 2 av de neste 3 årene.
Kontiolahti og Anecy - Le Grand Bonard står over neste sesong, men er tilbake i 25 og 26. Neste år er avslutningren i Nord Amerika med Soldier Hollow og Canmore.
Pokljuka er inne bare 1 av de neste 3 sesonger, mens vi blir kjent med 2 nye skiskytterdestinasjoner, som begge er kjent for sine langrennskonkurranser.
Først ut er sveitsiske Lenzerheide som arrangerer VM i 2025, prøve VM i 2024, deretter estiske Otepae som arranger VM i 2027, med prøve VM i 2026. Var jo disse 2 mesterskapene Holmenkollen gikk glipp av på grunn av søknadsrot...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»