Landslaget for herrer

Svar
aderyn

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av aderyn »

Norgefoot skrev: tir feb 21, 2023 10:49 pm
aderyn skrev: tir feb 21, 2023 1:15 pm
Norgefoot skrev: tir feb 21, 2023 9:38 am

Uenig i Strandberg, men enig i at det fortsatt er for ujevnt og at forsvaret er en svakhet. Hadde Østigård fått spilletid og Strandberg vært i sesong ser det plutselig ganske ok ut dog.
Strandberg har levert ok for landslaget. Men vi snakker om en 32 årig skadeutsatt midstopper som spiller for en midtenklubb i Eliteserien. Ikke akkurat noe kvalitetstegn at han er en av våre bedre stoppere.
Bryr meg ikke så mye om hvor han spiller så penge han spiller bra, og han har vært en av de beste og viktigste spillerne på landslaget en stund nå
Egentlig naturstridig at han har levert såpass ok som han har gjort for landslaget men sier bare at det ikke er betryggende overhodet at vi mulig må starte med en stopper som har spilt 6 klubbkamper de siste 15 månedene. Fyren spiller jo faktisk mer landslagsfotball enn han gjør klubbfotball. For et lag som ønsker å nå EM og evt VM så er det få andre nasjoner om noen som faktisk stiller med spillere som dette. Kan godt hende at han har levert greit tidligere men jeg er ikke spesielt komfortabel med han i en VM kvalikk.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

aderyn skrev: ons feb 22, 2023 12:08 am
Norgefoot skrev: tir feb 21, 2023 10:49 pm
aderyn skrev: tir feb 21, 2023 1:15 pm

Strandberg har levert ok for landslaget. Men vi snakker om en 32 årig skadeutsatt midstopper som spiller for en midtenklubb i Eliteserien. Ikke akkurat noe kvalitetstegn at han er en av våre bedre stoppere.
Bryr meg ikke så mye om hvor han spiller så penge han spiller bra, og han har vært en av de beste og viktigste spillerne på landslaget en stund nå
Egentlig naturstridig at han har levert såpass ok som han har gjort for landslaget men sier bare at det ikke er betryggende overhodet at vi mulig må starte med en stopper som har spilt 6 klubbkamper de siste 15 månedene. Fyren spiller jo faktisk mer landslagsfotball enn han gjør klubbfotball. For et lag som ønsker å nå EM og evt VM så er det få andre nasjoner om noen som faktisk stiller med spillere som dette. Kan godt hende at han har levert greit tidligere men jeg er ikke spesielt komfortabel med han i en VM kvalikk.
Har vel ikke spilt så lite før landskamper tidligere? Strandberg bør neppe spille de kommende kvalik-kampene

Superteale

Legg inn av Superteale »

Strandberg er et prosjekt på nedadgående kurs. Vi bør heller ta sjansen på å gi noen med potensial en sjanse til å spille seg inn på laget. Jeg tenker fortsatt at Glesnes fortjener å vise seg fram på en samling....

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Strandberg var en god nødløsning. La det bli med det. Mange ganger tidligere har Norge prøvd spillere som har gjort det bra for landslaget, men slitt på klubbnivå, blant annet en lang rekke keepere. Det går greit, frem til det går til h. Uten unntak. La oss heller bygge opp noen andre nå som skadesituasjonen er OK.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Interessert skrev: ons feb 22, 2023 12:11 am
aderyn skrev: ons feb 22, 2023 12:08 am
Norgefoot skrev: tir feb 21, 2023 10:49 pm

Bryr meg ikke så mye om hvor han spiller så penge han spiller bra, og han har vært en av de beste og viktigste spillerne på landslaget en stund nå
Egentlig naturstridig at han har levert såpass ok som han har gjort for landslaget men sier bare at det ikke er betryggende overhodet at vi mulig må starte med en stopper som har spilt 6 klubbkamper de siste 15 månedene. Fyren spiller jo faktisk mer landslagsfotball enn han gjør klubbfotball. For et lag som ønsker å nå EM og evt VM så er det få andre nasjoner om noen som faktisk stiller med spillere som dette. Kan godt hende at han har levert greit tidligere men jeg er ikke spesielt komfortabel med han i en VM kvalikk.
Har vel ikke spilt så lite før landskamper tidligere? Strandberg bør neppe spille de kommende kvalik-kampene
Strandberg storspilte i junilandskampene i fjor, uten å ha spilt klubbkamper på 7 måneder. 8 av hans 14 siste kamper er landskamper. Spiller han treningskamper og cupkamper før kvalikstart, så rangerer jeg han foran Østigård som sitter i fryseboksen til Napoli. Hanche må vel regnes som sikker nå, mens Ajer som er i gang igjen i Brentford utforder Leo og Ken Remi.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: ons feb 22, 2023 9:10 am
Interessert skrev: ons feb 22, 2023 12:11 am
aderyn skrev: ons feb 22, 2023 12:08 am

Egentlig naturstridig at han har levert såpass ok som han har gjort for landslaget men sier bare at det ikke er betryggende overhodet at vi mulig må starte med en stopper som har spilt 6 klubbkamper de siste 15 månedene. Fyren spiller jo faktisk mer landslagsfotball enn han gjør klubbfotball. For et lag som ønsker å nå EM og evt VM så er det få andre nasjoner om noen som faktisk stiller med spillere som dette. Kan godt hende at han har levert greit tidligere men jeg er ikke spesielt komfortabel med han i en VM kvalikk.
Har vel ikke spilt så lite før landskamper tidligere? Strandberg bør neppe spille de kommende kvalik-kampene
Strandberg storspilte i junilandskampene i fjor, uten å ha spilt klubbkamper på 7 måneder. 8 av hans 14 siste kamper er landskamper. Spiller han treningskamper og cupkamper før kvalikstart, så rangerer jeg han foran Østigård som sitter i fryseboksen til Napoli. Hanche må vel regnes som sikker nå, mens Ajer som er i gang igjen i Brentford utforder Leo og Ken Remi.
Tror ikke Hanche har blitt en så mye bedre fotballspiller etter overgang til bundesliga. Spiller i en trio, som er negativt med tanke på at vi skal ha duo på landslaget. Det er et stort minus både for Hanche og Ajer. Ser ikke på Hanche som noe naturlig førstevalg nå.

benib

Legg inn av benib »

Er vel fire stoppere det er normalt å ha med i en tropp og så lenge de er skadefri vil jeg tro de fire vil være Strandberg, Østigård, Hanche og Ajer. Så har du Lode og Gregersen som back-up.

Jeg tenker jo at ideelt sett så bør Strandberg skiftes ut i den faste stoppergruppen mtp alder, klubbsituasjon og skadeplager. Det tror jeg Solbakken ønsker også, men så er det sånn at det ikke er noen Solbakken stoler like mye på at kan organisere forsvaret som Strandberg. Trenger at noen andre tar den rollen. Østigård trenger nok litt modning før han er klar for det, Ajer har nok problemer med sin egen posisjonering, men Hanche tror jeg fort kan få den rollen. Det blir spennende å se.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kakebart skrev: ons feb 22, 2023 9:39 am
netrebske skrev: ons feb 22, 2023 9:10 am
Interessert skrev: ons feb 22, 2023 12:11 am

Har vel ikke spilt så lite før landskamper tidligere? Strandberg bør neppe spille de kommende kvalik-kampene
Strandberg storspilte i junilandskampene i fjor, uten å ha spilt klubbkamper på 7 måneder. 8 av hans 14 siste kamper er landskamper. Spiller han treningskamper og cupkamper før kvalikstart, så rangerer jeg han foran Østigård som sitter i fryseboksen til Napoli. Hanche må vel regnes som sikker nå, mens Ajer som er i gang igjen i Brentford utforder Leo og Ken Remi.
Tror ikke Hanche har blitt en så mye bedre fotballspiller etter overgang til bundesliga. Spiller i en trio, som er negativt med tanke på at vi skal ha duo på landslaget. Det er et stort minus både for Hanche og Ajer. Ser ikke på Hanche som noe naturlig førstevalg nå.
Tror ikke spillerene glemmer så lett at noen månededer med trebackslinje er noe stort hinder.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

benib skrev: ons feb 22, 2023 10:08 am Er vel fire stoppere det er normalt å ha med i en tropp og så lenge de er skadefri vil jeg tro de fire vil være Strandberg, Østigård, Hanche og Ajer. Så har du Lode og Gregersen som back-up.

Jeg tenker jo at ideelt sett så bør Strandberg skiftes ut i den faste stoppergruppen mtp alder, klubbsituasjon og skadeplager. Det tror jeg Solbakken ønsker også, men så er det sånn at det ikke er noen Solbakken stoler like mye på at kan organisere forsvaret som Strandberg. Trenger at noen andre tar den rollen. Østigård trenger nok litt modning før han er klar for det, Ajer har nok problemer med sin egen posisjonering, men Hanche tror jeg fort kan få den rollen. Det blir spennende å se.
Aldersdiskriminering i begge ender er det verste jeg vet, i den sammenhengen. Klubbdiskriminering er det nest verste.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: ons feb 22, 2023 9:39 am
netrebske skrev: ons feb 22, 2023 9:10 am
Interessert skrev: ons feb 22, 2023 12:11 am

Har vel ikke spilt så lite før landskamper tidligere? Strandberg bør neppe spille de kommende kvalik-kampene
Strandberg storspilte i junilandskampene i fjor, uten å ha spilt klubbkamper på 7 måneder. 8 av hans 14 siste kamper er landskamper. Spiller han treningskamper og cupkamper før kvalikstart, så rangerer jeg han foran Østigård som sitter i fryseboksen til Napoli. Hanche må vel regnes som sikker nå, mens Ajer som er i gang igjen i Brentford utforder Leo og Ken Remi.
Tror ikke Hanche har blitt en så mye bedre fotballspiller etter overgang til bundesliga. Spiller i en trio, som er negativt med tanke på at vi skal ha duo på landslaget. Det er et stort minus både for Hanche og Ajer. Ser ikke på Hanche som noe naturlig førstevalg nå.
Enig, Hanche har for store mangler i oppspillsfasen, det ble veldig tydelig mot Serbia. Kanskje kan han bli bedre på det i Tyskland, men har ikke så stor tro på det. Vi er helt avhengige av å ha spillere som kan behandle ballen og der er Hanche dårligst av alternativene.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

KimBlund skrev: ons feb 22, 2023 9:01 am Strandberg var en god nødløsning. La det bli med det. Mange ganger tidligere har Norge prøvd spillere som har gjort det bra for landslaget, men slitt på klubbnivå, blant annet en lang rekke keepere. Det går greit, frem til det går til h. Uten unntak. La oss heller bygge opp noen andre nå som skadesituasjonen er OK.
Hadde det vært noen der det bare var et tidsspørsmål før de kommer til å bli er naturlig valg hadde det kunnet vært et alternativ, men når det ikke er tilfelle og når Strandberg har gjort det så bra bør han fortsette inntil det eventuelt går til helvete. Blir dog overrasket om det gjør det da han har vært meget bra, også mot god motstand. Strandberg har vært den klart beste og jevneste i midtforsvaret og bidrar også med lederskap, ingen grunn til å bytte han ut enn så lenge.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ståle får bonus for å ikke oppnå noe som helst. For en håpløs lønnsmodell, i teorien så kan han få "bonus" for å ha klart uavgjort mot San Marino...

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Trehjulssykkel skrev: ons feb 22, 2023 2:08 pm Ståle får bonus for å ikke oppnå noe som helst. For en håpløs lønnsmodell, i teorien så kan han få "bonus" for å ha klart uavgjort mot San Marino...
Fornuftig å sette opp treningskampene mot svak motstand i hvert fall.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om at en norsk landslagstrener har en slik bonusordning. Hadde man hatt utenlandsk landslagstrener (noe vi absolutt burde prøve ut igjen) så er det forståelig da man kort og godt er en leiesoldat, men når man er norsk og overtar det norske landslaget burde basislønna være mer enn nok.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Aah.. greit det at man kan snakke om lønna til Ståle. Men trenger det alltid skje rett før vi skal ut i viktige landskamper? Da vil vi at fokus skal være på det sportlige, helst uten å bli forstyrret med sånne utenom-ting da. Tema om lønna kan man ta opp når det er lenge til landskamper.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Over en mnd igjen så noen bemerkninger om lønnen bør vel gå greit.
Seks mill er i overkant. Halvparten burde være mer enn nok. Og tviler sterkt på om den bonusen er motiverende, det er nok nok motivasjon å ta Norge til det første mesterskapet på 20 år. Så dette virker merkelig.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Skulle heller vært bonus ved kvalifisering til mesterskap. Hadde ikke reagert på hvis denne lå på et par mill.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Norgefoot skrev: ons feb 22, 2023 5:25 pm Over en mnd igjen så noen bemerkninger om lønnen bør vel gå greit.
Ja tenkte mest på mediene som slår det opp.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Interessert skrev: ons feb 22, 2023 5:47 pm
Norgefoot skrev: ons feb 22, 2023 5:25 pm Over en mnd igjen så noen bemerkninger om lønnen bør vel gå greit.
Ja tenkte mest på mediene som slår det opp.
De prøver vel heller å finne noe å ta Haaland på før neste samling.

startelver

Legg inn av startelver »

Ståle burde egentlig ikke fått betalt før han tar Norge til mesterskap :)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

"Våre beste menn" på TV2 i kveld.

Artige bilder fra Smuget!

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

I mangel av et flust med gode kanter/vinger på A landslaget, og at U21 landslaget kun spiller treningskamper kommende internasjonale periode, tror vi at noen U21 spillere får komme opp og kjenne på forholdene på A landslaget?

Tenker da spesielt på kanskje Osame Sahraoui som har kommet veldig godt i gang i Heerenveen, men også f.eks. Emil Ceide i Sassoulo.

Av norske kantspillere i 4-3-3 så har man per nå:
- Moi: ikke hatt en god periode i Southampton i det siste, har havnet litt på benken. Fortsatt relativt trygg for uttak, men hvor god er han for tiden?

- Joshua King: litt varierende spilletid i Tyrkia. Litt skader, men 4 mål og 1 assist på 11 kamper er jo ikke gærent. Trygt uttak i troppen.

- Ola Solbakken: begynt å få noen minutter i Roma. Tror også han kan komme med i troppen.

- Ola Brynhildsen: kan fort komme med. Var med i forrige tropp.

- Aron Dønnum: spiller venstre vingback i Standard Liege, mulig alternativ på venstrekant. Kan også bekle høyrekant fra tiden i Vålerenga.

- JP Hauge: fullstendig ute i kulden i Belgia, har slitt mentalt etter å ha påført en motstander benbrudd forrige sesong.

- Mats Dæhli: Nurnberg på nedre halvdel i 2. Bundesliga. Vanskelig å forsvare uttak.

- Dennis Johnsen: Ligger med Venezia på nedrykksplass i Serie B. Vanskelig å forsvare uttak.

Man har jo "nok" alternativer med Moi, King, Solbakken og Brynhildsen + Sørloth som sikkert kommer til å starte. Med Dønnum som "bobler" på troppen. Men synes ikke det er kjempespennende akkurat.

Kunne vært gøy å se Osame eller Ceide inn, som er veldig gode 1v1 og sett hvordan de i det minste gjorde det på trening med A landslaget.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ceide sleit mye med selvtilliten i RBK og da kan man bare forstille seg hvordan det står til med den etter halvannet år på benken i Italia. Er nok ikke rett tidspunkt å ta ut ham.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

mogandisu skrev: tir mar 07, 2023 4:43 pm I mangel av et flust med gode kanter/vinger på A landslaget, og at U21 landslaget kun spiller treningskamper kommende internasjonale periode, tror vi at noen U21 spillere får komme opp og kjenne på forholdene på A landslaget?

Tenker da spesielt på kanskje Osame Sahraoui som har kommet veldig godt i gang i Heerenveen
Ifølge Roger Schmidt har vi en sjanseskapende venstreving i Benfica. Tanker? Kan se ut som han prøves litt sentralt nå, men synes han ser skapende og lettbent ut på venstre side.

Ellers enig at Osame må med og har gode kort på hånden.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Er Emil Hansson god? Norsk svensk venstreving som har scoret 15 mål i år i Nederland.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg tenker at den rollen Aursnes har som venstre "ving" i Benfica er likere rollen som indreløper i 4-3-3 på landslaget. Han trekker ofte inn i banen for Benfica og skaper ting når han spiller på kanten deres, og så er det Grimaldo som er breddeholder på utsiden.

Så jeg ville spilt Aursnes som venstre indreløper og Ødegaard som høyre indreløper. Da burde vi få en del kreativitet inn i midtbanen, og så kan f.eks. Berg gjøre jobben som defensiv duracellkanin som kan gjenvinne ball og gi den videre til en av de kreative på midtbanen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

EspenLie skrev: tir mar 07, 2023 7:15 pm Er Emil Hansson god? Norsk svensk venstreving som har scoret 15 mål i år i Nederland.
Ble vel sett på som et brukbart talent for noen år siden når han var i Feyenoord systemet. Ganske elleville tall på nivå 2 i Nederland i år, men dette er også en liga som er dårligere enn Eliteserien. Aldri levert noe særlig i Æresdivisjonen. Skal ikke skryte på meg å ha sett han i år men har vel vanskelig for å se for meg at han blir landslagsaktuell for Norge eller Sverige med det første.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: tir mar 07, 2023 7:23 pm
EspenLie skrev: tir mar 07, 2023 7:15 pm Er Emil Hansson god? Norsk svensk venstreving som har scoret 15 mål i år i Nederland.
Ble vel sett på som et brukbart talent for noen år siden når han var i Feyenoord systemet. Ganske elleville tall på nivå 2 i Nederland i år, men dette er også en liga som er dårligere enn Eliteserien. Aldri levert noe særlig i Æresdivisjonen. Skal ikke skryte på meg å ha sett han i år men har vel vanskelig for å se for meg at han blir landslagsaktuell for Norge eller Sverige med det første.
Husker han ble hypet ganske kraftig på gamle vgd for noen år siden. Var det av BigGeorge eller husker jeg feil?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

mogandisu skrev: tir mar 07, 2023 4:43 pm
- JP Hauge: fullstendig ute i kulden i Belgia, har slitt mentalt etter å ha påført en motstander benbrudd forrige sesong.
Husker den hendelsen. Så det er det som har gått såpass inn på han, men det forstår jeg også da. Sånt skyldfølelse er veldig vondt å få på seg. Og spesielt hvis man skal prestere på høyt plan. var triste greier det, håper han får god hjelp og makter å komme over det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Hansson og Kalve, begge Brann, to som ble veldig gode tidlig og alderen ble brukt mot dem og satt på benken i Bergen i stedet for å utvikle seg i utlandet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»