Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

Dersom EtH klare «fullføre» dette denne sesongen fremstår han som kanskje verdens beste trener i konkurranse med Klopp og kanskje Arteta. Det er et litt annet utgangspunkt når man skal hente spillere enn det man har hatt tidligere.

(Pep er det ikke vits å blande inn, da alt han har gjort de siste syv årene er tuftet på juks.)

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

tbb skrev: fre feb 24, 2023 8:50 am Dersom EtH klare «fullføre» dette denne sesongen fremstår han som kanskje verdens beste trener i konkurranse med Klopp og kanskje Arteta. Det er et litt annet utgangspunkt når man skal hente spillere enn det man har hatt tidligere.

(Pep er det ikke vits å blande inn, da alt han har gjort de siste syv årene er tuftet på juks.)
Med tanke på hva ETH har klart på under en sesong sålangt, så vil jeg jo si at han har gjort en mer imponerende jobb enn Arteta og Klopp gjorde i startfasen.
Spillestilen sitter og ETH har gjort dette uten en god spissløsning også...

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: tor feb 23, 2023 11:29 pm
Lezah skrev: tor feb 23, 2023 11:16 pm Er vi favoritter nå? Flere vanskelige lag igjen, tror det skal holde hardt men moro å slå ut Barca over to kamper.
Vil si Arse er favoritter.
Jeg vil si det er helt 50/50. Arsenal har vært bedre over hele sesongen, men ManUtd har vært bedre de siste ukene (hvor Arsenal har hatt en grov formdupp etter 3-2 kampen på Emirates), men det gjenstår å se om avkla seieren på overtid mot Villa og Jesus tilbakekomst løfter laget tilbake i høst-formen. Arsenal har færre kamper i kroppene, og ManUtd får antakelig noe flere kamper ut sesongen, hvis man tror dere går langt i FA cupen også (som jeg tror).

Bookiene har ManUtd som favoritt akkurat nå. Men her kan det spille noe inn at mange ManUtd fans spilte på EL pokal i euforien etter å ha slått ut Barca.
Sist redigert av Enzino den fre feb 24, 2023 9:32 am, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Juventus i neste runde er vel nesten en garanti nå.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Litt over ein halv sesong inn i ETH sin første sesong som sjef.

Hvilken terningkast gir dere han innenfor.
- Spillerkjøp
- Spillerutvikling
- Taktikk

Eventuelt kan det legges til andre viktige punkt.

Eg kan ikkje ant enn å hylle mannen, klar 6er på alle punkt fra meg så langt.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

fugletitteren skrev: fre feb 24, 2023 9:37 am Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.
Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm
fugletitteren skrev: fre feb 24, 2023 9:37 am Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.
Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Detvareingang skrev: fre feb 24, 2023 11:42 am Litt over ein halv sesong inn i ETH sin første sesong som sjef.

Hvilken terningkast gir dere han innenfor.
- Spillerkjøp
- Spillerutvikling
- Taktikk

Eventuelt kan det legges til andre viktige punkt.

Eg kan ikkje ant enn å hylle mannen, klar 6er på alle punkt fra meg så langt.
-Man overbetalte nok for Antony og han gjenstår det kanskje å se om han blir en skikkelig suksess. Resten har EtH truffet blink på, spesielt Casemiro og Martinez har vært eksepsjonelle. Eriksen gratis har også vært knall.
-De fleste har hevet seg under ETH, gjenstår dog å se hva det blir av Sancho. Klarer ETH å få han igang ordentlig så er han virkelig en mirakelmann.
-Syns man spiller meget severdig fotball nå, dynamisk og med høyt tempo. Ekte United-ånd det vil jeg si. ETH vet også hvordan han skal sette opp laget for å optimalisere spillet og tenker litt utenfor boksen.

Alt i alt må man være strålende fornøyd iallefall, ETH er rett mann. Ingen tvil om det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jolla skrev: fre feb 24, 2023 12:27 pm
Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm
fugletitteren skrev: fre feb 24, 2023 9:37 am Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.
Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.
Har trekningen blitt gjort allerede?
Leste en eller annen plass at den skulle gjøres klokken 13.00, men var ikke noe jeg brydde meg veldig om så kan jo ha lest feil der.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Jolla skrev: fre feb 24, 2023 12:27 pm
Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm
fugletitteren skrev: fre feb 24, 2023 9:37 am Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.
Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.
Se det ja. Spennende. Får vi se Joaquin?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:32 pm
Jolla skrev: fre feb 24, 2023 12:27 pm
Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm

Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.
Har trekningen blitt gjort allerede?
Leste en eller annen plass at den skulle gjøres klokken 13.00, men var ikke noe jeg brydde meg veldig om så kan jo ha lest feil der.
Klokken 12 begynte den.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:33 pm
Får vi se Joaquin?
Selvsagt! Han er jo rene ungdommen å regne.

Mer seriøst så har han spilletid sånn sirkus i halvparten av kampene for tiden, så 75% sjans for at han er i aksjon i et dobbeltoppgjør.

Den sykeste tingen å tenke på angående den mannen er at han har 51 landskamper for Spania, men han har ikke spilt på det spanske landslaget siden 2007.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!

Lezah

Legg inn av Lezah »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:50 pm
Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm

Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!
Tror ikke man har noe annet valg enn å peke på EtH og hans team her. Uansett hvor viktig han ser ut til å mene at hver eneste kamp og hver eneste turnering er så må man rett og slett rullere mer på flere nøkkelspillere enn det han så langt har gjort.
Spesielt spillere som Bruno og Rashford risikerer å bli kjørt i senk av dette programmet, og man må rett og slett bare gi dem fri innimellom og stole på at vi har erstattere som kan gjøre en god jobb i deres fravær.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Og man kan selvfølgelig også påpeke at det var idiotisk å gi Qatar VM, og enda mer idiotisk å legge VM til Desember.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 2:03 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:50 pm
Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm

Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!
Tror ikke man har noe annet valg enn å peke på EtH og hans team her. Uansett hvor viktig han ser ut til å mene at hver eneste kamp og hver eneste turnering er så må man rett og slett rullere mer på flere nøkkelspillere enn det han så langt har gjort.
Spesielt spillere som Bruno og Rashford risikerer å bli kjørt i senk av dette programmet, og man må rett og slett bare gi dem fri innimellom og stole på at vi har erstattere som kan gjøre en god jobb i deres fravær.
Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 3:38 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.
Bare redd han "spenner buen for høyt", men har troen og setter det på kontoen for egne katastrofetanker!

Godspeed, United!

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:14 pm
Herlig innstilling på fyren.

Helt på sin plass av Bruno også. Provoserende og helt bevisst, men Barca spiller ut alle de dirty tricksene i boken selv, så de fortjener litt tilbake.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
"Strike one", eller er det "three ..?" :|
Sist redigert av InsVerderben den fre feb 24, 2023 4:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Licha og Araujo i kamp. Det der hadde vært en kul stopperduo med mye fyr i toppen.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
De eneste jeg frykter veldig for er Rashford, Casemiro og Shaw. De to førstnevnte fordi de er utrolig viktige og spiller mye, Shaw fordi han er viktig og har en dyster skadehistorikk.
For så vidt Bruno også, men han har jo en hinsides historikk, virker ikke som han får slitaseskader...
Har ok dekning på stopperplass (selvom det er to klare førstevalg), høyrebacken er det to jevngode alternativer (forskjellige minuser og styrker dog), ok dekning på vingene. Martial er kronisk ute, så å ikke ha Rashford der fremme hadde vært helt krise. Styrke at han behersker både å være på ving og midtspiss.

Menhåper ETH er villig til å gjøre utskiftninger i EL og FA cupen, samt gjøre noen roteringer fra kamp til kamp. Kan ikke holde det hardkjøret på våre viktigste enkeltspillere på fire fronter sesongen ut. Men får jo satse på at det medisinske apparatet i klubben omsider har god kontroll.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 3:38 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.
Nei, det vil det aldeles ikke. Dagens tropp har utfordringer med bredden (uten at EtH nødvendigvis kan lastes for det), og det er faktisk usikkert hvor langt vi klarer å tøye strikken i vår. Med investeringer til sommeren står vi imidlertid mye sterkere før neste sesong, og da har vi virkelig noe å glede oss til. Uansett hvordan denne sesongen nå slutter så vil "helhetsinntrykket" av EtH og hva han har gjort med laget stå støtt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
Nei, faen. Seriøst?
Noe alvorlig, eller er han tilbake om kort tid?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 5:08 pm
Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
Nei, faen. Seriøst?
Noe alvorlig, eller er han tilbake om kort tid?
Ten Hag sa vel på pressekonferansen at han ikke visste om det var en skade som ville sette ham ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»