VM på ski 2023: Sprint klassisk (23/2)

Svar
thewaterfall

Re: VM på ski 2023: Sprint klassisk (23/2)

Legg inn av thewaterfall »

TheBaseline skrev: tor feb 23, 2023 6:48 pm For en drittdag! Skal dette bli første ski-vm hvor Sverige vinner medaljetabellen?
Svenskene har kun langrenn, vi har jo hopp og kombinert i tillegg så jeg blir svært overrasket om svenskene slår oss på medaljetabellen. I tillegg har vi Klæbo på herresiden, og jeg blir ikke overrasket om Norge tar 6 av 6 gull på herresiden selv om det skal gås først. Uansett, jeg tror herresiden til Norge lett kan matche damesiden til Sverige i antall langrenns-gull.


Ellers så ser jeg ikke på dette som en drittdag, vi tok gull og sølv med Klæbo og Golberg og det mener jeg er absolutt godkjent i VM. At svenskene er gode i sprint på damesiden er jo heller ikke noe nytt og når vårt fremste gullhåp på sprint på damesiden hadde både føre og løypeprofil som ikke akkurat var skreddersydd for henne så synes jeg ikke at det var skandale at det ikke ble medalje selv om det er skuffende fordi man ønsker selvsagt gull og medalje i alle konkurranser Norge stiller i. Alt i alt mener jeg at det blir helt feil å kalle dette en drittdag. Men at du ser mørkt på ting overrasker jo ikke, det virker å være enten himmel eller helvete for din del og kravene for at noe skal være positivt eller godt nok virker jo å være i overkant høye til tider.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

thewaterfall skrev: tor feb 23, 2023 6:57 pm At svenskene er gode i sprint på damesiden er jo heller ikke noe nytt
De som er overrasket (eller forbannet) over 4 dobbelt svensk kan ikke ha fulgt med på langrenn de siste årene. Selvsagt har ikke alle full klaff hver gang og et par av dem har vært skadet kortere eller lengre perioder. Men at de har hatt de 4-5 beste sprinterne i verden har vi visst lenge.

Johanna Hagstöm falt gjennom i dag, men hun fortalte at hun fikk mensen 20 minutter før start.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

JODDEMM skrev: tor feb 23, 2023 4:30 pm Golberg er seg selv lik 😊
Synes han er veldig lik en av disse Weng-søstrene

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så ikke nøyaktig hva som skjedde mellom svensken Grate og Taugbøl før dette klippet:
https://www.vg.no/tag/ski-vm-2023?videoId=258935

Her er det åpenlyst at svensken - som presset seg forbi utenfor sporet også brukte albuen bevisst for å presse seg foran Taugbøl med den følge at Taugbøl ble felt.
Hvordan kunne juryen unngå å se dette? Soleklar disk.
Svensken er et usportslig svin her.

Opptur

Legg inn av Opptur »

Neptun skrev: tor feb 23, 2023 7:54 pm Så ikke nøyaktig hva som skjedde mellom svensken Grate og Taugbøl før dette klippet:
https://www.vg.no/tag/ski-vm-2023?videoId=258935

Her er det åpenlyst at svensken - som presset seg forbi utenfor sporet også brukte albuen bevisst for å presse seg foran Taugbøl med den følge at Taugbøl ble felt.
Hvordan kunne juryen unngå å se dette? Soleklar disk.
Svensken er et usportslig svin her.
Så det flere ganger i reprise på NRK's direktesending. Obstruksjon heter det på idrettspråket. Overraskende at han ikke blir diska.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Neptun skrev: tor feb 23, 2023 7:54 pm Så ikke nøyaktig hva som skjedde mellom svensken Grate og Taugbøl før dette klippet:
https://www.vg.no/tag/ski-vm-2023?videoId=258935

Her er det åpenlyst at svensken - som presset seg forbi utenfor sporet også brukte albuen bevisst for å presse seg foran Taugbøl med den følge at Taugbøl ble felt.
Hvordan kunne juryen unngå å se dette? Soleklar disk.
Svensken er et usportslig svin her.
Jeg sa med en gang at han skulle vært disket, vilt at det ikke er lov å legge inn protest lenger på åpenbare fellinger

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Lol. Så nå har altså juryen funnet ut at de kanskje burde disket svensken. Hvorfor tok de ikke den beslutningen der og da? Alle kunne se at det var en klar disk. Som sagt: de er kjøpt og betalt av Sverige.

https://www.dagbladet.no/sport/jury-dra ... s/78579544

startelver

Legg inn av startelver »

4 dobbelt svensk har jeg aldri sett før , verken i WC eller VM / OL. Når skjedde det sist?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Synd man bare får stille opp med et sprintlag. Sverige ville hatt gode muligheter til å ta både gull og sølv med to lag.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

MacanT skrev: fre feb 24, 2023 1:23 pm Synd man bare får stille opp med et sprintlag. Sverige ville hatt gode muligheter til å ta både gull og sølv med to lag.
Det skjedde jo i Livigno. Sveriges 2.lag med Svahn og Dahlqvist slo Ribom og Sundling (Dahlqvist "knuste" Sundling på oppløpet). .

Ivaj

Legg inn av Ivaj »

En annan fun fact på damsidan är att de blev svensk seger i samtliga heat också. Undrar hur ofta det hänt i mästerskap.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: fre feb 24, 2023 9:49 am 4 dobbelt svensk har jeg aldri sett før , verken i WC eller VM / OL. Når skjedde det sist?
Kan vel ha skjedd, men i langrenn har det i alle fall ikke skjedd etter verdenscupen ble innført for knappe 50 år siden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Ivaj skrev: fre feb 24, 2023 5:48 pm En annan fun fact på damsidan är att de blev svensk seger i samtliga heat också. Undrar hur ofta det hänt i mästerskap.
Helt topp, vi glädjer oss till dagens 15 km :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»