Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
GatlingGun

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av GatlingGun »

AxelRudi skrev: søn feb 12, 2023 5:44 pm Hva kjører jeg først? Banshee eller tulsa king?
Tulsa King er i sin første sesong. Banshee er vel ferdig. Så hadde startet på Banshee var jeg deg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

AxelRudi skrev: søn feb 12, 2023 5:44 pm Hva kjører jeg først? Banshee eller tulsa king?
Banshee er tre hakk over Tulsa King

Så det valget er temmelig enkelt

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Vad gäller de aktuella filmerna har vi än så länge fått se "Dödsfällan", den 47:e delen med Peter Haber som Beck. Inom en hyfsat snar framtid kommer ytterligare tre filmer att släppas. Näst på tur är då "Quid Pro Quo".

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: søn feb 12, 2023 4:29 am
kibby skrev: man feb 06, 2023 2:10 am
kibby skrev: man sep 26, 2022 10:04 pm

Da har jeg endelig funnet originalserien, alle tre sesongene og fått sett første sesong:

Merlí (sesong 1)

Ikke like god som oppfølgeren, men godt endelig å få sett the one Merlí. Denne serien handler i større grad om selve filosofilæreren Merlí og hans sønn Bruno, og i mindre grad om Pol som har hovedrollen i oppfølgerserien. Pol er likevel sentral, som favoritteleven til Merlí. I tillegg følger vi vennene til Pol og Bruno; Tania, Gerard, Juan, Monica, Berta, Marc, Ivan og Oliver. Men gleder meg til å følge forholdet/vennskapet til Bruno og Pol videre.

PS: Nå er sesong 2 av oppfølgerserien Merlí: Sapere Aude også tilgjengelig på Netflix.

7/10
Merlí (sesong 2)

Nå begynner det å ligne noe! Dette var solide saker. Allerede godt i gang med tredje og siste sesong, før jeg begir meg ut på andre og siste sesong av spin-offen Merlí: Sapere Aude.

8/10

Merlí (sesong 3)

Bravo! Sånn skal det gjøres! ❤️ Spanjolene kan ungdomsserier. En fantastisk sesong, med en trist og følelsesladet serieavslutning.
► Show Spoiler
Akkurat det blir litt antiklimatisk når jeg nå ser sesong 1 av oppfølgerserien på nytt, med nye øyne etter å ha sett originalserien før jeg ser sesong 2.

Nydelig serie - se alt om du kan! (begge seriene; 3 sesonger av den første og 2 av av spin-offen).

9/10
Merlí: Sapere Aude (sesong 2) (Netflix)

Da er jeg endelig ferdig med siste kapittel om Pol Rubio. Og for en antiklimatisk sesong - det må være lov å si.
► Show Spoiler
Nei, dropp denne sesongen. Se heller de første tre sesongene av originalserien + sesong 1 av Sapere Aude. Skuffet nå merker jeg.

6/10

kibby

Legg inn av kibby »

Da er jeg i gang med Smiley på Netflix. Blir ikke lei av Carlos Cuevas selv om siste sesong av Merlí - Sapere Aude ikke var den beste. Og det som er lol her er at han han ringer feil til i starten også heter Bruno :lol:

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Mayor of Kingstown - sesong 1 (SkyShowTime) - 8/10.
Imdb rating 8.2
Likte godt denne serien, ganske grim til tider, så sesong 1 over noen dager og klarte ikke legge meg i natt før jeg så sesongavslutningen. Begynner på sesong 2 idag.
Jeremy Renner er god i denne rollen og jeg liker også veldig godt Hugh Dillion.
Hamish Allen Headly (Robert) får jeg ganske Colin Farrell vibber av fra Miami Vice filmen.
Syntes dog disse historietimene til Dianne West er noe småkjedelig og ser ikke helt vitsen med at de er med i serien, men ok.
"Littlefinger" gjør seg jo fortsatt godt som drittsekk/sleip guffen type.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Winnowill skrev: tir feb 14, 2023 6:07 pm Mayor of Kingstown - sesong 1 (SkyShowTime) - 8/10.
Imdb rating 8.2
Likte godt denne serien, ganske grim til tider, så sesong 1 over noen dager og klarte ikke legge meg i natt før jeg så sesongavslutningen. Begynner på sesong 2 idag.
Jeremy Renner er god i denne rollen og jeg liker også veldig godt Hugh Dillion.
Hamish Allen Headly (Robert) får jeg ganske Colin Farrell vibber av fra Miami Vice filmen.
Syntes dog disse historietimene til Dianne West er noe småkjedelig og ser ikke helt vitsen med at de er med i serien, men ok.
"Littlefinger" gjør seg jo fortsatt godt som drittsekk/sleip guffen type.
Sesong 2 er også veldig bra, og heldigvis minimalt med skjermtid for nevnte Dianne

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ted Lasso i gang igjen den 15. mars

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

En gledens dag!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Har endelig begynt på The Shield, er i bingemodus og er snart ferdig med sesong to. Dette er jo helt sinnsykt bra! Vic Mackey er helt sjef❤️Noen her som er glade i denne?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Machine_Head skrev: lør feb 18, 2023 1:13 am Har endelig begynt på The Shield, er i bingemodus og er snart ferdig med sesong to. Dette er jo helt sinnsykt bra! Vic Mackey er helt sjef❤️Noen her som er glade i denne?
Oh yes! Har sett den to ganger:)

kibby

Legg inn av kibby »

Smiley (Netflix)

Álex sender en tekstmelding til eksen, som har byttet nummer. Det han ikke vet er at Bruno er den som har overtatt nummeret. Hva skjer når Bruno tar kontakt med Álex?

En lettbent og morsom serie, med herlig dialog. Typisk "will they - won't they?"-romcom-serie. Også er jo Carlos Cuevas 🔥 I tillegg til å være en utrolig dyktig skuespiller ❤️

Denne likte jeg godt. Håper det blir en sesong 2, selv om det ser mørkt ut.

8/10

Federin

Legg inn av Federin »

Ser at det har kommet ny sesong av Carnival Row på Amazon prime nå. Det hadde gått meg hus forbi. Husker knapt handlingen fra første sesong, men husker at det var meget severdig. Håper sesong to holder samme gode nivå!

Zarzio

Legg inn av Zarzio »

Federin skrev: lør feb 18, 2023 5:56 pm Ser at det har kommet ny sesong av Carnival Row på Amazon prime nå. Det hadde gått meg hus forbi. Husker knapt handlingen fra første sesong, men husker at det var meget severdig. Håper sesong to holder samme gode nivå!
Ja sesong 2 har vi måttet vente lenge på..og det blir også den siste. Veldig synd.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er C. B. Strike. Tom Burke spiller godt til bare å ha et fungerende bein. Han er virkelig god. Veldig bra serie.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: lør feb 18, 2023 1:13 am Har endelig begynt på The Shield, er i bingemodus og er snart ferdig med sesong to. Dette er jo helt sinnsykt bra! Vic Mackey er helt sjef❤️Noen her som er glade i denne?
The Shield er elsk ❤️❤️

kibby

Legg inn av kibby »

The Sex Lives of College Girls (sesong 2) (HBO Max)

Denne serien blir bare bedre og bedre. Litt mye frem og tilbake i forholdene til jentene denne sesongen, men det er vel hovedpoenget med tittelen. Dette er virkelig Greek møter Sex and the City. Savner Greek.

Eneste issuet jeg har er at storesøster Pauline Chalamet spiller 18 i serien, og er 31 IRL.

Godt at serien er fornyet for sesong 3.

8/10

Cyril

Legg inn av Cyril »

SirJames skrev: man feb 06, 2023 6:05 pm Happy Valley, sesong 3

Denne serien er britisk krimdrama av høy kvalitet.

8.7/10
Hvor ser du S03? Kom over denne for en liten tid tilbake og koste meg godt de to første sesongene som var ute på TV2 Play, men ikke sluppet sesong 3 der ennå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cyril skrev: ons feb 22, 2023 4:28 pm
SirJames skrev: man feb 06, 2023 6:05 pm Happy Valley, sesong 3

Denne serien er britisk krimdrama av høy kvalitet.

8.7/10
Hvor ser du S03? Kom over denne for en liten tid tilbake og koste meg godt de to første sesongene som var ute på TV2 Play, men ikke sluppet sesong 3 der ennå.
Hvis du har VPN, er den å finne på BBC.

Hvis ikke, så er det torrents som gjelder.

startelver

Legg inn av startelver »

Masse bra på statskanalen BBC, så VPN er et must.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ser jeg må notere meg Happy Valley. Aldri hørt om faktisk - men tipper den funker på meg. Det meste jeg kommer over som er britisk produsert gjør jo det i den sjangeren.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

"Den som dreper" - sesong 3 på Viaplay.
Litt merkelig opplegg med nærmest en del I og II av sesongen. Funket ikke helt for meg, men ok sesong. Nådde ikke helt opp til ses. 1 og 2, dog vel verdt å se.
Karakteren 7,5 fra imbd reflekterer min bedømmelse også.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Unforgotten season 5 will be released on February 27 at 9pm, ITV1, the broadcaster has revealed.

The new investigation happens after the shocking ending of the fourth series of Unforgotten when DCI Cassie Stuart played by Nicola Walker was killed in a horrific road accident. Not only did Cassie's sudden death leave her family emotionally shattered, her police colleagues are hurting too, not least her detective partner DI Sunny Khan (Sanjeev Bhaskar) with whom she'd worked with on a number of baffling cold cases

Den norske tittelen er Nedgravde hemmeligheter

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Beck med de fire aller nyeste begynner i mars på den svenske tv kanalen TV4 på fredager.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

Så hele Game of Thrones nå i februar. Jeg venter alltid til seriene er helt ferdige før jeg ser dem, tålmodighet er en dyd. Er i gang med Vikings nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Amitamin skrev: lør feb 25, 2023 5:30 pm Så hele Game of Thrones nå i februar. Jeg venter alltid til seriene er helt ferdige før jeg ser dem, tålmodighet er en dyd. Er i gang med Vikings nå.
... så venter du et par år til og så - SÅ - ser du dem? 😃

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

izzet2015 skrev: søn feb 12, 2023 12:24 pm C.B. Strike er en veldig bra serie, det jeg har sett har vært veldig bra. Går på HBO.
Sett en episode, Er visst fortsettelse engelsk krim.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Holder på med sesong 2 nå, like bra denne sesongen. Noe av det bedre på lenge.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

The Sinner på Netflix. Veldig bra serie. Velspilt og god underholdning. En av de bedre på lenge.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

The Sinner på Netflix. Veldig bra serie. Velspilt og god underholdning. En av de bedre på lenge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»