Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

Bratwurst med potetmos, mykstekt løk, grønnsaksblanding og ketchup+sennep.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde


Innenfor, men velger bort olivenolje i den "selvlagde" karbonaden neste gang og heller kjører sterkere olje. Trodde skulle bli smakfull nok, derfor blandet jeg i olivenoljen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fryktelig forkjølelse siden mandag kveld - brød og betasuppe de to første dagene. I går litt bedre form, så ble spaghetti, kjøttdeig og Dolmio-saus. Formen ikke bedre i dag, men skal få kokt opp spaghetti i dag igjen, om litt... Kjedelige greier - midt i skreisesongen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

DoktorS skrev: tor mar 02, 2023 5:49 pm Fryktelig forkjølelse siden mandag kveld - brød og betasuppe de to første dagene. I går litt bedre form, så ble spaghetti, kjøttdeig og Dolmio-saus. Formen ikke bedre i dag, men skal få kokt opp spaghetti i dag igjen, om litt... Kjedelige greier - midt i skreisesongen.
God bedring. Regner med du har litt skotsk hostesaft i skapet om det skulle bli for ille.

I dag ble det likt middagen din fra i går.
Spaghetti med karbonadedeig, tomatupurè, hakkede tomater, løk, hvitløk, sjampinjong, noen cherrytomater, soltørkede tomater og et dryss av parmesan til slutt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sent hjem, mørkt og kaldt. Lite som minner om sommer og festival, godt da at man har «Over Oslo Pølser» fra Strøm Larsen. Ble plutselig både lysere og varmere her. Og med en Rygr pilsner i plastglass var det nesten sommer en liten stund.🥳😎

Someone

Legg inn av Someone »

Spagetti Bolognese, litt med en saus for å lure i barna litt grønnsaker

startelver

Legg inn av startelver »

Karbonader fra Gilde og gode gammeldagse poteter og rotgrønnsaker. Og masse tyttebærsyltetøy.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vi prater sol og 20 grader. Vi prater palmer og margarita.

Bilde

Skål og god helg🍸

Saturn

Legg inn av Saturn »

Hvorfor er du der Chromeback?

Sånn ellers. Fikk litt lyst på stekt torskerogn i dag. Blitt litt mye kyllingkjøttdeig de siste ukene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Saturn skrev: fre mar 03, 2023 2:41 pm Hvorfor er du der Chromeback?
Benalmádena, ca 30 minutter utenfor Malaga.

Veldig koselig liten by. Minuset er at det er stappfullt av briter her :lol:

Saturn

Legg inn av Saturn »

Chromeback skrev: fre mar 03, 2023 2:59 pm
Saturn skrev: fre mar 03, 2023 2:41 pm Hvorfor er du der Chromeback?
Benalmádena, ca 30 minutter utenfor Malaga.

Veldig koselig liten by. Minuset er at det er stappfullt av briter her :lol:
Ferietur?

Du kan trøste deg med at det ville vært mye verre om kalenderen viste juli nå. Jeg var selvsagt på sydentur på det tidspunktet i fjor; gikk jo horder i gatene.
Jeg har lært for å si det sånn. Tror jeg tar en tur i september i år og da blir det på et mindre harry sted… men nå sporer jeg veldig av her. :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Blir pizza fra Pizzabakeren på personalmøte i aften

Saturn

Legg inn av Saturn »

Saturn skrev: fre mar 03, 2023 2:41 pm torskerogn
80kr for den eneste boksen jeg så på Rema. Nei, scratch it. Hadde ikke så jævlig lyst på det. Blir noe så originalt som fiskeboller på en fredagskveld.
Kom faktisk på hvor lenge siden det er siden jeg spiste (små) fiskeboller i skjell. Fikk nesten lyst på det nå men jaja.

Someone

Legg inn av Someone »

Blir piazza i kveld: En med spekeskinke, en med Peppes spicy kjøttboller og en med villsvinpølse.

Tipper 1 blir hvit og 2 røde. Soppen er alt forveller, så får bare vente til kona kommer hjem

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Liker å sitte foran TV'n å kose meg med skalldyr på fredager.

I dag blir det Reker, Snøkrabbe og store dampede blåskjell.

Den billige australske Rosévinen jeg prøvde forrige fredag var så god at den kjøpte jeg i dag også :D

Bilde

morrisey

Legg inn av morrisey »

Finnbiff. Får spise opp disse fordømte reinsdyra, såpass vi får produsere strøm i dette landet igjen :mrgreen:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Stekt skrei med linsesalat, bakte småpoteter og rødvinssaus. Torskevinen Le Ronsay i glasset.

fargerik

Legg inn av fargerik »

morrisey skrev: fre mar 03, 2023 5:49 pm Finnbiff. Får spise opp disse fordømte reinsdyra, såpass vi får produsere strøm i dette landet igjen :mrgreen:
hehehe...jeg fant noen knokler og kjøttbiter av elg i fryseren i går, og kokte suppe i dag. Dermed fikk jeg også renset kjøleskapet for rotdingser og purre. God suppe med noe krydderpimping og jevning. Nå er jeg stinn og kommer til å sovne i soffan foran skjermen.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Enchiladas med karbonadedeig. Servert med salat, tortillachips, salsa, rømme og guacamole. San Miguel Fresca(?) til drikke.

startelver

Legg inn av startelver »

Chromeback skrev: fre mar 03, 2023 2:59 pm
Saturn skrev: fre mar 03, 2023 2:41 pm Hvorfor er du der Chromeback?
Benalmádena, ca 30 minutter utenfor Malaga.

Veldig koselig liten by. Minuset er at det er stappfullt av briter her :lol:
Var i Benalmadena i fjor på slutten av mars faktisk, i en uke! Men det var ganske surt i lufta, var uheldig med været, det regnet 3 av dagene. Og som du sier, er en "britisk turistby dette.

Tips, lei en sykkel og fart litt rundt langs med kystveien. Kom deg opp til en av toppene hvis du orker å gå eller sykle. Det er litt rimeligere restauranter nærmere togstasjonen enn nede i smørøyet og lettere å treffe lokalbefolkningen hvis du kan litt spansk.

Greit å ta en dagstur til Malaga med toget.

Someone

Legg inn av Someone »

Meze på menyen. Foreløpig er det laget hummus, lam ble gjort klart med en rub i går, det er laget tahinisaus og granateplesirup. Så godt i gang

Dessuten er det fylt opp med litt mer vin fra Libanon

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: lør mar 04, 2023 12:11 pm Meze på menyen. Foreløpig er det laget hummus, lam ble gjort klart med en rub i går, det er laget tahinisaus og granateplesirup. Så godt i gang

Dessuten er det fylt opp med litt mer vin fra Libanon
Mye god vin fra Libanon, må ikke være Ch Musar heller.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sjøkrepsrisotto, Bogle Chardonnay i glasset.

Storfe indrefilet, fløtegratinerte poteter, Moulins de Citran til å skylle ned.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

KingKongHalvor skrev: fre mar 03, 2023 7:16 pm Stekt skrei med linsesalat, bakte småpoteter og rødvinssaus. Torskevinen Le Ronsay i glasset.
Høres godt ut!

Liker også valget av vin, alt for mange tror jo at rødvin ikke kan nytes sammen med fisk ;)

fargerik

Legg inn av fargerik »

Spaghetti med noe attåt. Blir nok småsulten igjen før kvelden.
Heldigvis har jeg bakt i dag, og tok nettopp ut to røslige grovbrød fra stekeovnen.
Klart de blir noen skiver senere, når de har svalnet litt. Nå er de glovarme.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco om et par timer

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

MacanT skrev: lør mar 04, 2023 5:44 pm
KingKongHalvor skrev: fre mar 03, 2023 7:16 pm Stekt skrei med linsesalat, bakte småpoteter og rødvinssaus. Torskevinen Le Ronsay i glasset.
Høres godt ut!

Liker også valget av vin, alt for mange tror jo at rødvin ikke kan nytes sammen med fisk ;)
Rødvin til torsk er det mest normale for meg. Må vel tilbake til 80-tallet hvor «regelen» var hvitvin til fisk og rødvin til kjøtt. Mye har skjedd siden den tid.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Formen bedre, men ble frossenpizza og cola i kveld.
Pizzaen ble hentet fra Rema og deres egen merkevare, nyheten Pizza Nduja. Wowsh - ja, dette var sterke saker. Muligens jeg er litt var pga forkjølelse, men her burde det kommet advarsel. Omtrent på som nivå "medium" da jeg spiste på Oriental siste... Litt i overkant til å være på pizza. Men god pizza, i bunn og grunn.

Brukeravatar
Big George  
Innlegg: 7873

Legg inn av Big George »

Pølser med lompe.

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: lør mar 04, 2023 1:07 pm
Mye god vin fra Libanon, må ikke være Ch Musar heller.
Nei, men en av de vi hadde til var derfra, dog ikke toppmodellen deres da Polet har flere varianter derfra

Hadde denne, som er litt mer billigvarianten deres
https://www.vinmonopolet.no/Land/Libano ... /p/5892201

Ellers var desserten langt fra midtøstsk.....pannekaker fylt med vanlijeis og multer, flambert med Grand Marnier

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»