Personlige bilskilt

Svar
Ribba

Re: Personlige bilskilt

Legg inn av Ribba »

SirJames skrev: tor mar 02, 2023 9:40 pm På min M440iX blir en elegant bil enda mer elegant med det personlige skiltet.
Vi er litt forskjellig der. Ikke bare syntes jeg at personlige skilt gir for mye oppmerksomhet på en 4-serie, men jeg valgte også bortfall av modellbetegnelsen. Dessverre gjaldt bortfallet kun for bakluken, så modellbetegnelsen er fortsatt tilstede i grillen og på forskjermene.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: fre mar 03, 2023 1:40 am
Kompressor skrev: tor mar 02, 2023 7:47 am Husk at pengene for personlige bilskilt går til trafikksikkerhetsforskning og utbedringer. Så det er et godt formål.
Jeg synes personlig skilt kan være alt fra grenseløst harry, andre ganger veldig humoristisk, og til litt tøft på noen spesielt tøffe biler.
Med fare for å fornærme noen så er majoriteten blodharry. Det er nesten på nivå med de som har klistremerke med navnet sitt på førerdøra.

Jeg har sett noen få som er innafor. De fleste med en ironisk snert eller humor.

I det disse skiltene kom mente jeg det var en god ide, og jeg var inne og vurderte det. Nå er jeg glad jeg har XX 00000.

Jeg vet egentlig ikke hva som gjør at jeg reagerer på de personlige skiltene. Jeg er vel så innsauset i sosialdemokratiets greie der man ikke skal stikke seg ut på noe vis tenker jeg. Så det er godt mulig det er jeg som er sneversynt og koko.
Helt enig. Finnes noen hederlige unntak som om du har en Ford Cosworth med skilt Cosworth f.eks eller firmanavn.

Resten er 98% blodharry mens de resterende 2% kan være artige men det overskygges av de som farter rundt med TACO, GRANDIS, YNWA og annet blodharry fjas. Hadde heller tatt bussen framfor å bli sett kjørende med de fleste av disse personlige skiltene.

Queenie

Legg inn av Queenie »

PapaSmurf skrev: fre mar 03, 2023 1:40 am
Kompressor skrev: tor mar 02, 2023 7:47 am Husk at pengene for personlige bilskilt går til trafikksikkerhetsforskning og utbedringer. Så det er et godt formål.
Jeg synes personlig skilt kan være alt fra grenseløst harry, andre ganger veldig humoristisk, og til litt tøft på noen spesielt tøffe biler.
Med fare for å fornærme noen så er majoriteten blodharry. Det er nesten på nivå med de som har klistremerke med navnet sitt på førerdøra.

Jeg har sett noen få som er innafor. De fleste med en ironisk snert eller humor.

I det disse skiltene kom mente jeg det var en god ide, og jeg var inne og vurderte det. Nå er jeg glad jeg har XX 00000.

Jeg vet egentlig ikke hva som gjør at jeg reagerer på de personlige skiltene. Jeg er vel så innsauset i sosialdemokratiets greie der man ikke skal stikke seg ut på noe vis tenker jeg. Så det er godt mulig det er jeg som er sneversynt og koko.
Folk må få gjøre som de vil, men majoriteten av disse har et behov for å bli sett og føle seg spesiell. Mistenker også at endel plutselig har fått litt penger mellom henda og vil flashe at man kaster bort mesteparten på bil, de om det.

Ingenting galt med å stikke seg ut og gjøre sin egen greie, men vesentlig bedre når det ikke handler om penisforlengere eller likt en bavian som må slå seg litt på brystet 😅 det er vel sistnevnte som oftest gjør seg gjeldende her.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

stc887 skrev: lør mar 04, 2023 8:21 am
PapaSmurf skrev: fre mar 03, 2023 1:40 am
Kompressor skrev: tor mar 02, 2023 7:47 am Husk at pengene for personlige bilskilt går til trafikksikkerhetsforskning og utbedringer. Så det er et godt formål.
Jeg synes personlig skilt kan være alt fra grenseløst harry, andre ganger veldig humoristisk, og til litt tøft på noen spesielt tøffe biler.
Med fare for å fornærme noen så er majoriteten blodharry. Det er nesten på nivå med de som har klistremerke med navnet sitt på førerdøra.

Jeg har sett noen få som er innafor. De fleste med en ironisk snert eller humor.

I det disse skiltene kom mente jeg det var en god ide, og jeg var inne og vurderte det. Nå er jeg glad jeg har XX 00000.

Jeg vet egentlig ikke hva som gjør at jeg reagerer på de personlige skiltene. Jeg er vel så innsauset i sosialdemokratiets greie der man ikke skal stikke seg ut på noe vis tenker jeg. Så det er godt mulig det er jeg som er sneversynt og koko.
Helt enig. Finnes noen hederlige unntak som om du har en Ford Cosworth med skilt Cosworth f.eks eller firmanavn.

Resten er 98% blodharry mens de resterende 2% kan være artige men det overskygges av de som farter rundt med TACO, GRANDIS, YNWA og annet blodharry fjas. Hadde heller tatt bussen framfor å bli sett kjørende med de fleste av disse personlige skiltene.
Og dette igjen er jo kun din enkelt-mening. At du ikke tør å bli sett i en slik bil er jo kun interessant for deg :lol:
Hvilke uskrevne regler som gjelder er jo sikkert ganske forskjellige om man er i f eks Drammen, Oslo Vest, Vestlandet eller lengst syd i Østfold og etter hvem man mener man er/utstråler.
Men det som er litt ekstra «gøy» i Norge er jo å nettopp stikke seg ut. Det er så mange som er i hverdags-hamsterhjulet og menger seg med saueflokken som er så opptatt av likhet og å gjøre de samme politisk korrekte tingene. Jeg sier ikke at du er en av de og jeg sier heller ikke at folk bør stikke seg ut bare for å stikke seg ut. Men jeg synes det er et like stort rom for alles interesser på helt uavhengig grunnlag.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Kompressor skrev: lør mar 04, 2023 8:22 pm
stc887 skrev: lør mar 04, 2023 8:21 am
PapaSmurf skrev: fre mar 03, 2023 1:40 am

Med fare for å fornærme noen så er majoriteten blodharry. Det er nesten på nivå med de som har klistremerke med navnet sitt på førerdøra.

Jeg har sett noen få som er innafor. De fleste med en ironisk snert eller humor.

I det disse skiltene kom mente jeg det var en god ide, og jeg var inne og vurderte det. Nå er jeg glad jeg har XX 00000.

Jeg vet egentlig ikke hva som gjør at jeg reagerer på de personlige skiltene. Jeg er vel så innsauset i sosialdemokratiets greie der man ikke skal stikke seg ut på noe vis tenker jeg. Så det er godt mulig det er jeg som er sneversynt og koko.
Helt enig. Finnes noen hederlige unntak som om du har en Ford Cosworth med skilt Cosworth f.eks eller firmanavn.

Resten er 98% blodharry mens de resterende 2% kan være artige men det overskygges av de som farter rundt med TACO, GRANDIS, YNWA og annet blodharry fjas. Hadde heller tatt bussen framfor å bli sett kjørende med de fleste av disse personlige skiltene.
Og dette igjen er jo kun din enkelt-mening. At du ikke tør å bli sett i en slik bil er jo kun interessant for deg :lol:
Hvilke uskrevne regler som gjelder er jo sikkert ganske forskjellige om man er i f eks Drammen, Oslo Vest, Vestlandet eller lengst syd i Østfold og etter hvem man mener man er/utstråler.
Men det som er litt ekstra «gøy» i Norge er jo å nettopp stikke seg ut. Det er så mange som er i hverdags-hamsterhjulet og menger seg med saueflokken som er så opptatt av likhet og å gjøre de samme politisk korrekte tingene. Jeg sier ikke at du er en av de og jeg sier heller ikke at folk bør stikke seg ut bare for å stikke seg ut. Men jeg synes det er et like stort rom for alles interesser.
Sett kjørende sa jeg. Og ja du har rett det er min mening. Er folk som mener Volvo 240 med laksetrapp, avkappa fjærer og at du har dame med sweatpants med "Juicy" over rumpa er høykultur. Jeg mener nei, så får man si seg enig eller uenig men dette er nå en gang et diskusjonsforum. Finnes sikkert ekkokammer på facebook i en gruppe for de med personlige bilskilt om noen føler seg støtt.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Om noen skulle bli støtt av det du sier her vet jeg ikke helt hva du mener med, men det finnes jo mange forskjellige biler og uttrykk. Laksetrapp og 240 er etter min mening noe annet enn personlig skilter. Det blir jo en 80-talls trend som regnes som styling. I mine øyne er styling ikke pent, jeg liker originale biler. Nå var det jo du som sier du ikke kunne bli sett kjørende i en bil med personlige skilter? Men tilbake til mitt poeng, er det styling eller ikke? Det er et definisjonsspørsmål.

For personlige skilter kan være så mangt, jeg synes at det kan være alt fra både humoristisk til griseharry, kanskje et artig poeng, eller en intern greie. Enkelte få biler synes jeg at kan kle det også. Det er jo gjennomtenkt og man vil nok uansett personlig skilt fremstå som en som har gjort noe ekstra for sin bil. Det er litt som vin til maten - det kan være litt mismatch å drikke Montrachet til en hamburger fra Burger king, men likefullt veldig merkelig å drikke en systembolags-vin til en god treretters. Det må jo passe.

God smak kan ikke kjøpes for penger, det skapes av personlighet og hvor nøye man er med å pleie sin smak. Med penger viser man ofte sin smak, da kommer det jo gjerne frem hva man liker.
Sist redigert av Kompressor den lør mar 04, 2023 9:12 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kompressor med dobbel fasit på et par timer der.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Ribba skrev: lør mar 04, 2023 8:08 am
SirJames skrev: tor mar 02, 2023 9:40 pm På min M440iX blir en elegant bil enda mer elegant med det personlige skiltet.
Vi er litt forskjellig der. Ikke bare syntes jeg at personlige skilt gir for mye oppmerksomhet på en 4-serie, men jeg valgte også bortfall av modellbetegnelsen. Dessverre gjaldt bortfallet kun for bakluken, så modellbetegnelsen er fortsatt tilstede i grillen og på forskjermene.
Bortfall av modellbetegnelse har jeg sansen for. Men har ikke noe i mot at den er på heller. Kan like begge deler.
Sist redigert av Kompressor den lør mar 04, 2023 9:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Iseran2770 skrev: man aug 30, 2021 8:53 pm Var på tur i marka på lørdag, på parkeringsplassen stor det en rød Toyota GT86 med personlig skilt. Det var en usannsynlig blanding av bokstaver og tall om hverandre, som det verste passord med 8 tegn man kan klare å lage. Jeg konkluderte med at det måtte være for at INGEN skulle klare å huske kombinasjonen.
Smart det om man har for vane å kjøre grisefort, så er det ingen som kan rapportere bilnummeret til purken.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Queenie skrev: fre feb 24, 2023 8:27 pm Helt greit at vellykkede karer med flere mill i årsinntekt og behov for penisforlenger svir av noen ekstra kroner for å få litt bekreftelse og oppmerksomhet, de eneste som bryr seg er vel andre menn
Den eneste som bryr seg bør være en selv kanskje? ;)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirJames skrev: tor mar 02, 2023 9:40 pm
Kompressor skrev: tor mar 02, 2023 7:47 am Husk at pengene for personlige bilskilt går til trafikksikkerhetsforskning og utbedringer. Så det er et godt formål.
Jeg synes personlig skilt kan være alt fra grenseløst harry, andre ganger veldig humoristisk, og til litt tøft på noen spesielt tøffe biler.

Jeg hadde selv personlig skilt på en grombil, men det var bilens modellnavn som jeg hadde på ved sportsvogntreff osv. Man kan jo velge når man vil kjøre med skiltet og ikke, så lenge man husker på å melde inn på min side i vegvesen.no
Jeg endte opp med å ha det på hele tiden, men fikk en del fuzz med automatiak parkering, f eks på båtplassen registrerte den aldri ut bilen igjen ved utkjøring slik at da jeg kom og parkerte en annen dag med en av de andre bilene så fikk jeg faktura som måtte krediteres hver gang osv… men det fungerte ok i easypark appen og i bomringene.
På min M440iX blir en elegant bil enda mer elegant med det personlige skiltet.

Men som deg har jeg hatt litt fuzz med automatisk parkering, har både tjent og tapt litt på det.. :twisted:
Du velger å skryte på deg en millionbil ja. Kan du sende bilde med gul post it lapp?

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør mar 04, 2023 9:23 pm
SirJames skrev: tor mar 02, 2023 9:40 pm
Kompressor skrev: tor mar 02, 2023 7:47 am Husk at pengene for personlige bilskilt går til trafikksikkerhetsforskning og utbedringer. Så det er et godt formål.
Jeg synes personlig skilt kan være alt fra grenseløst harry, andre ganger veldig humoristisk, og til litt tøft på noen spesielt tøffe biler.

Jeg hadde selv personlig skilt på en grombil, men det var bilens modellnavn som jeg hadde på ved sportsvogntreff osv. Man kan jo velge når man vil kjøre med skiltet og ikke, så lenge man husker på å melde inn på min side i vegvesen.no
Jeg endte opp med å ha det på hele tiden, men fikk en del fuzz med automatiak parkering, f eks på båtplassen registrerte den aldri ut bilen igjen ved utkjøring slik at da jeg kom og parkerte en annen dag med en av de andre bilene så fikk jeg faktura som måtte krediteres hver gang osv… men det fungerte ok i easypark appen og i bomringene.
På min M440iX blir en elegant bil enda mer elegant med det personlige skiltet.

Men som deg har jeg hatt litt fuzz med automatisk parkering, har både tjent og tapt litt på det.. :twisted:
Du velger å skryte på deg en millionbil ja. Kan du sende bilde med gul post it lapp?
Orsak, men eg har gått tom for gule lappar

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

SirJames skrev: lør mar 04, 2023 9:31 pm
kytec skrev: lør mar 04, 2023 9:23 pm
SirJames skrev: tor mar 02, 2023 9:40 pm

På min M440iX blir en elegant bil enda mer elegant med det personlige skiltet.

Men som deg har jeg hatt litt fuzz med automatisk parkering, har både tjent og tapt litt på det.. :twisted:
Du velger å skryte på deg en millionbil ja. Kan du sende bilde med gul post it lapp?
Orsak, men eg har gått tom for gule lappar
:D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»