Hvilken restaurant var du på sist?

Svar
SirJames

Re: Hvilken restaurant var du på sist?

Legg inn av SirJames »

Amraj (igjen)

Rolig og bedagelig en mandags aften, akkurat slik jeg vil ha det.

Følget valgte Chicken Tikka og var godt fornøyd med det. Selv gikk jeg for Butter Chicken i dag, med litt lavere styrke enn sist gang. Også temmelig bra, og Peshwari Naan var som alltid godt.

Terningkast 5

Kent

Legg inn av Kent »

Egon Jekta

Spiste Ultimate Burger.

Terningkast 5

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Terningkast 5 på Egon, ja.

Someone

Legg inn av Someone »

En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Hvis Egon teller gjør Narvesen det også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

palimpsest skrev: tor sep 02, 2021 9:36 am
Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Hvis Egon teller gjør Narvesen det også.
True that.

Benny

Legg inn av Benny »

Asian på Aker Brygge. Veldig god delelunsj, sen men hyggelig betjening

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Benny skrev: søn sep 05, 2021 8:12 am Asian på Aker Brygge. Veldig god delelunsj, sen men hyggelig betjening
Velkommen hit!😃

Someone

Legg inn av Someone »

Villa 22 i Stavanger, ble en Nduja Pizza

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvis Egon teller, gjør Fly Chicken det også.

Spiste Superfly Sandwich, dvs Fried Chicken, Brioche, BBQ, Bacon, Onion Rings, Sourcream & crispy salad. DIGG

Terningkast: 5

https://www.flychicken.no/menu

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Someone skrev: tir aug 31, 2021 6:23 am En wiener i lompe på Narvesen teller kanskje ikke som en restaurant?
Ifølge Rhino Thune så gjør det det, ihvertfall på bensinstasjon da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Ja fra selvfølgelig. Bor på hotell rett ved. (er glad i å gå, men kanskje ikke til Grorud liksom)

kibby

Legg inn av kibby »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Tja, en del ok rett ved Oslo S.

Olivia på Østbanehallen, Los Tacos ved Arkaden, også er det jo mye bra i Barcode/Munch/Sørenga.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Hva er kortest? :)

Følger tråden, må kanskje en tur til Oslo i slutten av måneden. Gjerne forslag på Indisk.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

InternalExile skrev: ons sep 15, 2021 12:41 pm
Chromeback skrev: ons sep 15, 2021 1:09 am
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Hva mener du med gåavstand til Oslo S? Eller mente du fra Oslo S?
Hva er kortest? :)

Følger tråden, må kanskje en tur til Oslo i slutten av måneden. Gjerne forslag på Indisk.
Min personlige favoritt er Jewel of India på Frogner. Særdeles hyggelig betjening og tilsvarende god mat.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

palimpsest skrev: ons sep 15, 2021 12:45 pm
Min personlige favoritt er Jewel of India på Frogner. Særdeles hyggelig betjening og tilsvarende god mat.
Ser meget bra ut, eneste jeg savner på menyen er Keema Naan. Naanbrød fylt med lammekjøttdeig stekt i krydderblanding. Antar de har Lime Pickle, men bruker uansett ha med et eget glass.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Et par favoritter:
1. Olympen - eller Lompa, på folkemunne - Grønland, nye eiere, mye det samme konseptet. Må oppleves om du har ni dager!
https://olympen.no/
2. Litt lengre opp mot min bolig, familiær italiensk utenfor allfarvei
http://www.roald-umberto.com/
3. Asiatisk - dim sum, ved Rådhuset:
https://tasteofchina.no/
4. Nesten et must:
https://www.popolare.no/
5. Bra asiatiske supper
Dalat Cafe
Torggata 27, Oslo

Ellers er Oslo Street Food i Torggata et bra sted for ymse.
De over her er alle steder jeg har besøkt flere ganger.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Kapadokya. Tyrkisk restaurant i Tønsberg.

Mye god mat til en relativt billig penge.

Terningkast 4, grunnet litt slitte lokaler og litt uinteressert betjening.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Gå for Nimbu i Bjørvika. Den skryter alle så fælt av, både veganere, vegetarianere og kjøttspisere. Kjør på her

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Salihovic91 skrev: tor sep 16, 2021 6:58 pm
lok1 skrev: tir sep 14, 2021 11:26 pm Oslofolk. Jeg har ni dager i Oslo om ikke så lenge. Trenger tips til restauranter i gåavstand til Oslo S (evt Jordal-området). Siden jeg potensielt må ha ni middager ute så er jeg ute etter billige steder der maten ikke smaker papp.
Gå for Nimbu i Bjørvika. Den skryter alle så fælt av, både veganere, vegetarianere og kjøttspisere. Kjør på her
Takk. Mener jeg var der sist jeg var i Oslo. Det var godt, men syns ikke det var ekstremt godt. Og ikke så billig heller, tror jeg betalt nesten 400 for en hovedrett og en øl.
Og har egentlig nok av steder jeg vurderer der det er "vanlige priser", altså en hovedrett til 190-350 kroner. Men tenkte om noen her visste om noen skjulte perler der jeg kan spare litt penger for eksempel på Grønland eller Jordal eller Grünerløkka for den sags skyld. Ni middager på 400 kroner blir litt mye.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cabo Suroeste

Flott biff stekt til perfekt ønsket grad, fyldig peppersaus og knasende sprø Røsti poteter. Alltid hyggelig personale, spesielt eieren som jeg kjenner godt. Har vært der totalt 15-20 ganger, og håper de kan fornye menyen snart.

Trekker litt for mangel på fornyelse, samt at jeg ikke ble spurt om jeg ønsket dessert/drink etc etter maten.

Terningkast: 5

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg tenkte også på Punjab. Restauranten ligner på en kafeteria, men stemningen er hyggelig, og maten og drikken er nydelig. Fine priser også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er også en Punjab rett ved Torggata, som ligger vegg i vegg med Freddy Fuego. Torggata er også å anbefale hvis man skal sitte en kveld å nyte litt god drikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Malacay skrev: søn sep 26, 2021 3:40 pm Da har man vært en tur i Fredrikstad, og det ble litt hive i seg noe for langs brygga. Bondeomelett og øl på «på brygga». Dette var stusselige saker, men kan takke meg selv for å gå på et sted med 200 retter.
Jepp, det er sjelden et godt tegn når menyen ligner den telefonkatalogen man fikk levert på døra i gamle dager.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lunsj på microclima i dag (https://microclimaconceptfood.es)

Hadde lest mye bra om stedet på tripadvisor, og tok sjansen på å dukke opp uten å ha bestilt bord. Fikk dermed ikke plass i "hagen" der folk normalt sitter, men ved et 2-mannsbord som var montert i veggen på restauranten.

To servitører, en gubbe på ca 50, som åpenbart hadde pms, samt en senorita på rundt 20 som heldigvis ikke hadde uka..

Spurte gubben om menyen, men da pekte han bare på en QR-kode som var limt på bordet. Litt tungvint, etter min mening, men da fikk jeg ihvertfall påskudd til endelig å laste ned en QR-kode app.

Bestilte en microclima salat, som skulle bestå av salatblader, nøtter, cherrytomater, karamellisert løk, geitost og bacon. I løpet av salaten fant jeg to mandler og en halv valnøtt. Forsvinnende lite bacon var det også. Til gjengjeld var det rosiner(!) og noe som minnet om sukat... Den implementerte dressingen var god, da.

Nei, dette var skuffende, har fått mye bedre lignende salater andre steder i byen, til en rimeligere pris. Skal vurdere om jeg gidder å poste en anmeldelse på TripAdvisor, om ikke annet for å balansere den nærmest unisone hyllesten. Hvis jeg gidder, er det også mulig at jeg bestiller bord en annen dag/kveld, for å teste ut noen av de andre rettene, og kanskje ende opp med et bedre totalinntrykk.

Terningkast: 3

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:39 pm
Spurte gubben om menyen, men da pekte han bare på en QR-kode som var limt på bordet. Litt tungvint, etter min mening, men da fikk jeg ihvertfall påskudd til endelig å laste ned en QR-kode app.
Har du ikke dette i kameraet på telefonen som vanlige folk? :lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn sep 26, 2021 5:41 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:39 pm
Spurte gubben om menyen, men da pekte han bare på en QR-kode som var limt på bordet. Litt tungvint, etter min mening, men da fikk jeg ihvertfall påskudd til endelig å laste ned en QR-kode app.
Har du ikke dette i kameraet på telefonen som vanlige folk? :lol: :lol:
Det trodde jeg, men dengang ei. Eller, mulig funksjonen finnes, uten at jeg vet det...

Edit; hva er pointet med qr-apper, hvis alle telefoner har det på kameraet..?

lsklars

Legg inn av lsklars »

SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:46 pm
Chromeback skrev: søn sep 26, 2021 5:41 pm
SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 5:39 pm
Spurte gubben om menyen, men da pekte han bare på en QR-kode som var limt på bordet. Litt tungvint, etter min mening, men da fikk jeg ihvertfall påskudd til endelig å laste ned en QR-kode app.
Har du ikke dette i kameraet på telefonen som vanlige folk? :lol: :lol:
Det trodde jeg, men dengang ei. Eller, mulig funksjonen finnes, uten at jeg vet det...

Edit; hva er pointet med qr-apper, hvis alle telefoner har det på kameraet..?
Det skal være nok å bare bruke kameraet på telefonen, men sikkert ikke så lett for pensjonister.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»