Beste mannlige vokalisten

Svar
Gloriana

Re: Beste mannlige vokalisten

Legg inn av Gloriana »

Sivert Høyem, også nyforelsket i stemmen til Damiano David, elsker litt risp men kan vel ikke måle seg med storhetene.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Justice 97 skrev: fre sep 10, 2021 1:55 pm Mercury sang bra mens han levde. Var selvsagt aldri å nærheten av det pinlige nivået Rose reiser rundt med i våre dager.
Du får nominere Harry Styles da. Han er jo fremdeles ung. Regner med du har kastet alle artistene fra 70 og 80 tallet i søpla, de kan jo ikke synge lenger.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Jeg kommer ikke utenom Freddie Mercury på en sånn liste. I Norge blir det Høyem.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Justice 97 skrev: fre sep 10, 2021 1:59 pm Det finnes 80-åringer som synger bedre enn Axl Rose.
Ja jeg hørte Robert Plant hadde en dårlig dag for ti år siden. Gikk rett hjem og kastet alle platene i peisen og tente på. Slikt kan vi jo ikke ha det. Ikke fortjener han å nevnes i noen som helst diskusjon om musikk heller. Kanskje trådtittelen heller skulle vært "mest imponerende 80 åring?" sånn at vi som ikke sitter på gamlehjem slipper å bli forvirret.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Justice 97 skrev: fre sep 10, 2021 2:03 pmOk.
8 åringer er mer interessante samtalepartnere enn deg. Snakk om å være gammel og bitter. Dama kuer deg kanskje?

BioDex

Legg inn av BioDex »

Justice 97 skrev: fre sep 10, 2021 2:09 pm I tillegg til at han ikke kan synge lenger, har ikke Axl Rose vært med på å gi ut god musikk siden Use Your Illusion-tiden en gang tidlig på 90-tallet.

Jeg elsker det tidlige Guns n Roses, men i 2021 er bandet og Axl en parodi på seg selv, dessverre.
Helt enig med deg. Og så går det ikke an å ta en som sier "Bruce Dickinson blir smågutt i forhold til Axl" seriøst! Helt latterlig!

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

At de er dårlige i dag gjør ikke det tidlige Guns N'Roses noe dårligere. Går aldri lei de låtene, denne er en av mine favoritter


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En av de mest undervurderte vokalistene i dag, mye pga sjangeren muligens, er Jason Derulo. Latterlig bra vokaler han har.



Hvordan det er så mye stemme som det er i en så liten kropp som Bruno Mars har, har jeg aldri klart å fatte. Enorm stemme.


PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Justice 97 skrev: fre sep 10, 2021 3:24 pm Gamle GnR var kunst. Men Axl har vel aldri vært noen spesielt bra livevokalist? Sigaretter og fylla ødela nok mye for ham.
Vil si han var bra i glansdagene til GNR, men selv da var det kanskje en anelse hest og andpustent.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Germania skrev: fre sep 10, 2021 1:45 pm Enhver slik tråd som ikke nevner Axl Rose er useriøs. Dickinson liksom...en smågutt i forhold.
Dette er sinnsykt. Det er vel knapt en stemme, i hvert fall innen rock og metal, som har holdt seg like bra som Dickinson sin.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

PowersIave skrev: ons sep 15, 2021 12:51 am
Germania skrev: fre sep 10, 2021 1:45 pm Enhver slik tråd som ikke nevner Axl Rose er useriøs. Dickinson liksom...en smågutt i forhold.
Dette er sinnsykt. Det er vel knapt en stemme, i hvert fall innen rock og metal, som har holdt seg like bra som Dickinson sin.
Igjen, hvor godt en stemme har holdt seg har ingenting å si for dette spørsmålet. Prestasjon er alt som teller.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Germania skrev: ons sep 15, 2021 8:34 am Igjen, hvor godt en stemme har holdt seg har ingenting å si for dette spørsmålet. Prestasjon er alt som teller.
Hvis prestasjon er alt som teller så er Axl langt utenfor diskusjonen.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Når Robert Plant var like gammel som Axl er nå leverte han dette, som er bedre enn noe Axl noensinne har gjort. Helt forskjellige ligaer.


Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Veldig vanskelig avgjørelse å ta!

Men jeg endte faktisk på David Draiman (Disturbed). Ikke fordi jeg hører mye på Disturbed, det er ikke min type musikk. Men på grunn av stemmen i den enorme remaken av Sound of Silence. Jeg er klar over at det er litt snevert utvalg for å ta en avgjørelse på, men slik ble det nå.


Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

SanctusUnum skrev: tor sep 16, 2021 4:53 am Når Robert Plant var like gammel som Axl er nå leverte han dette, som er bedre enn noe Axl noensinne har gjort. Helt forskjellige ligaer.

Jada, fortsett å slenge dritt om en person som har blitt kåret til tidenes vokalist du. At du ikke liker gode stemmer får være ditt problem.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Freddie Mercury
Justin Timberlake

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Justice 97 skrev: tor sep 16, 2021 2:22 pm Har du en link til denne kåringen? Kunne tenkt meg å lest kriteriene ser du.
Kriteriene er rekkevidde. Er ikke så vanskelig å synge bra for en mann med talent, men å gjøre det i 5 oktaver imponerer. Han manipulerer også stemmen som gjør det enda vanskeligere. Derfor ingen synger som han.

Bilde

EinToTrFir(€)

Legg inn av EinToTrFir(€) »

Hva med Dimash?

Ingen stor artist med egne låter, men for et register.


rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Vet ikke om Tom Jones er nevnt her, men han har/hadde en usedvanlig bra stemme.
Tror ikke mange andre som "pusher 80" tar Whole Lotta Shakin på strak arm.

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Får sikkert pepper for denne, men en som alltid toucher meg er Don Henley og særlig som solo artist. Kan anbefale Inside jobb -Live fra 2000 som ligger i sin helhet her:
https://www.bilibili.com/video/BV1ZE411A7C8/

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

[/quote]

Kriteriene er rekkevidde. Er ikke så vanskelig å synge bra for en mann med talent, men å gjøre det i 5 oktaver imponerer. Han manipulerer også stemmen som gjør det enda vanskeligere. Derfor ingen synger som han.


[/quote]

Hjelper jo fint lite å ha et voldsomt register når han ikke treffer reint på tonene han skal synge

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 12:06 am

Kriteriene er rekkevidde. Er ikke så vanskelig å synge bra for en mann med talent, men å gjøre det i 5 oktaver imponerer. Han manipulerer også stemmen som gjør det enda vanskeligere. Derfor ingen synger som han.




Hjelper jo fint lite å ha et voldsomt register når han ikke treffer reint på tonene han skal synge
Som sagt, skift navn på trådtittelen hvis du mener synging bare skjer på Valle Hovin.

balder75

Legg inn av balder75 »

Geoff Castelucci bør vel nevnes.


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Germania skrev: fre okt 01, 2021 2:48 pm
Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 12:06 am

Kriteriene er rekkevidde. Er ikke så vanskelig å synge bra for en mann med talent, men å gjøre det i 5 oktaver imponerer. Han manipulerer også stemmen som gjør det enda vanskeligere. Derfor ingen synger som han.




Hjelper jo fint lite å ha et voldsomt register når han ikke treffer reint på tonene han skal synge
Som sagt, skift navn på trådtittelen hvis du mener synging bare skjer på Valle Hovin.
Hæ? Er ikke min tråd for det første, og hvor i all verden har jeg sagt at synging bare skjer på Valle Hovin? Hvis du ikke greier å høre at W.Axl synger skeivt som en homo i en agurkåker for tia er du tonedøv og da er det lite vits i å diskutere mer. JA han har hatt bra, kanskje t.o.m meget bra liveopptredener innimellom, men hvis du sammenligner med enkelte andre som er nevnt i denne tråden kommer han ikke inn på lista mi en gang. Og jeg har også vært veldig GnR fan

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Kjappfot1917 skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm
Germania skrev: fre okt 01, 2021 2:48 pm
Kjappfot1917 skrev: ons sep 29, 2021 12:06 am

Kriteriene er rekkevidde. Er ikke så vanskelig å synge bra for en mann med talent, men å gjøre det i 5 oktaver imponerer. Han manipulerer også stemmen som gjør det enda vanskeligere. Derfor ingen synger som han.




Hjelper jo fint lite å ha et voldsomt register når han ikke treffer reint på tonene han skal synge
Som sagt, skift navn på trådtittelen hvis du mener synging bare skjer på Valle Hovin.
Hæ? Er ikke min tråd for det første, og hvor i all verden har jeg sagt at synging bare skjer på Valle Hovin? Hvis du ikke greier å høre at W.Axl synger skeivt som en homo i en agurkåker for tia er du tonedøv og da er det lite vits i å diskutere mer. JA han har hatt bra, kanskje t.o.m meget bra liveopptredener innimellom, men hvis du sammenligner med enkelte andre som er nevnt i denne tråden kommer han ikke inn på lista mi en gang. Og jeg har også vært veldig GnR fan
Snakker man om tidenes beste fotballspillere så kommer man ikke utenom Pele. Du finner ikke en sjel som sier Pele ikke kan være på listen fordi han per dags dato er klar for gamlehjem.

Så når en tråd spør om hvem som har vært den beste vokalisten gjennom tidene så er ikke opptredener nær pensjonsalder den første plassen jeg leter for å bedømme kvalitetene. Jeg forventer heller ikke krystallklare opptredener fra en mann som liker å springe maraton på scenen. At han kan synge derimot er det lett å høre, å si noe annet ville være like flaut som å påstå at Pele ikke kunne sparke ball.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Germania skrev: søn okt 03, 2021 1:48 am
Kjappfot1917 skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm
Germania skrev: fre okt 01, 2021 2:48 pm

Som sagt, skift navn på trådtittelen hvis du mener synging bare skjer på Valle Hovin.
Hæ? Er ikke min tråd for det første, og hvor i all verden har jeg sagt at synging bare skjer på Valle Hovin? Hvis du ikke greier å høre at W.Axl synger skeivt som en homo i en agurkåker for tia er du tonedøv og da er det lite vits i å diskutere mer. JA han har hatt bra, kanskje t.o.m meget bra liveopptredener innimellom, men hvis du sammenligner med enkelte andre som er nevnt i denne tråden kommer han ikke inn på lista mi en gang. Og jeg har også vært veldig GnR fan
Snakker man om tidenes beste fotballspillere så kommer man ikke utenom Pele. Du finner ikke en sjel som sier Pele ikke kan være på listen fordi han per dags dato er klar for gamlehjem.

Så når en tråd spør om hvem som har vært den beste vokalisten gjennom tidene så er ikke opptredener nær pensjonsalder den første plassen jeg leter for å bedømme kvalitetene. Jeg forventer heller ikke krystallklare opptredener fra en mann som liker å springe maraton på scenen. At han kan synge derimot er det lett å høre, å si noe annet ville være like flaut som å påstå at Pele ikke kunne sparke ball.
Det at man liker noen er en subjektiv opplevelse. Når Waxlman fortsetter å stå på scenen og framføre låter han tidligere behersket, på en måte som skjemmer alt det som gjorde GnR på 80 og tidlig 90-tall på det groveste, faller anseelsen enormt.
At du påstår å høre at mannen kan synge får stå for din regning. Faktum er at hans beste liveopptredener de siste 20 årene var med ACDC. Duff var den eneste som greide å redde en eller katastrofal kveld på Valle. Axl burde ha gitt seg når han var på topp...da kunne kanskje analogien din med Pele vært treffende. Nå bommer du bare grovt. Og påstår ikke at Axl aldri har kunnet synge, bare at han er helt grusomt jævlig nå. Selv James LaBrie i Dream Theater behersker kauke/vræleklarvokalen vesentlig bedre enn hva Axl gjør nå, og det er absolutt ikke ment som et kompliment til LaBrie.

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Kjappfot1917 skrev: søn okt 03, 2021 12:24 pm
Germania skrev: søn okt 03, 2021 1:48 am
Kjappfot1917 skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm
Hæ? Er ikke min tråd for det første, og hvor i all verden har jeg sagt at synging bare skjer på Valle Hovin? Hvis du ikke greier å høre at W.Axl synger skeivt som en homo i en agurkåker for tia er du tonedøv og da er det lite vits i å diskutere mer. JA han har hatt bra, kanskje t.o.m meget bra liveopptredener innimellom, men hvis du sammenligner med enkelte andre som er nevnt i denne tråden kommer han ikke inn på lista mi en gang. Og jeg har også vært veldig GnR fan
Snakker man om tidenes beste fotballspillere så kommer man ikke utenom Pele. Du finner ikke en sjel som sier Pele ikke kan være på listen fordi han per dags dato er klar for gamlehjem.

Så når en tråd spør om hvem som har vært den beste vokalisten gjennom tidene så er ikke opptredener nær pensjonsalder den første plassen jeg leter for å bedømme kvalitetene. Jeg forventer heller ikke krystallklare opptredener fra en mann som liker å springe maraton på scenen. At han kan synge derimot er det lett å høre, å si noe annet ville være like flaut som å påstå at Pele ikke kunne sparke ball.
Det at man liker noen er en subjektiv opplevelse. Når Waxlman fortsetter å stå på scenen og framføre låter han tidligere behersket, på en måte som skjemmer alt det som gjorde GnR på 80 og tidlig 90-tall på det groveste, faller anseelsen enormt.
At du påstår å høre at mannen kan synge får stå for din regning. Faktum er at hans beste liveopptredener de siste 20 årene var med ACDC. Duff var den eneste som greide å redde en eller katastrofal kveld på Valle. Axl burde ha gitt seg når han var på topp...da kunne kanskje analogien din med Pele vært treffende. Nå bommer du bare grovt. Og påstår ikke at Axl aldri har kunnet synge, bare at han er helt grusomt jævlig nå. Selv James LaBrie i Dream Theater behersker kauke/vræleklarvokalen vesentlig bedre enn hva Axl gjør nå, og det er absolutt ikke ment som et kompliment til LaBrie.
Ok, så hvorfor er Jim Morrison på lista? Han er dau. Hva er det han har imponert med de siste 50 årene? Pele spilte kamper etter han var ferdig han også, ikke sprekt det han holdt på med i Amerika på tampen av karrieren. Men det er jo selvsagt 58-70 man ser på når man skal vurdere Pele, ikke 80 tallet, på samme måte som man tar de beste årene til en vokalist når man skal vurdere ham.

Dette virker å være dårlig tilslørt hat av Axl Rose sin personlighet. Han er en av de få som alltid dømmes på sitt dårligste og ikke sitt beste. Useriøst.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Germania skrev: søn okt 03, 2021 6:16 pm
Kjappfot1917 skrev: søn okt 03, 2021 12:24 pm
Germania skrev: søn okt 03, 2021 1:48 am

Snakker man om tidenes beste fotballspillere så kommer man ikke utenom Pele. Du finner ikke en sjel som sier Pele ikke kan være på listen fordi han per dags dato er klar for gamlehjem.

Så når en tråd spør om hvem som har vært den beste vokalisten gjennom tidene så er ikke opptredener nær pensjonsalder den første plassen jeg leter for å bedømme kvalitetene. Jeg forventer heller ikke krystallklare opptredener fra en mann som liker å springe maraton på scenen. At han kan synge derimot er det lett å høre, å si noe annet ville være like flaut som å påstå at Pele ikke kunne sparke ball.
Det at man liker noen er en subjektiv opplevelse. Når Waxlman fortsetter å stå på scenen og framføre låter han tidligere behersket, på en måte som skjemmer alt det som gjorde GnR på 80 og tidlig 90-tall på det groveste, faller anseelsen enormt.
At du påstår å høre at mannen kan synge får stå for din regning. Faktum er at hans beste liveopptredener de siste 20 årene var med ACDC. Duff var den eneste som greide å redde en eller katastrofal kveld på Valle. Axl burde ha gitt seg når han var på topp...da kunne kanskje analogien din med Pele vært treffende. Nå bommer du bare grovt. Og påstår ikke at Axl aldri har kunnet synge, bare at han er helt grusomt jævlig nå. Selv James LaBrie i Dream Theater behersker kauke/vræleklarvokalen vesentlig bedre enn hva Axl gjør nå, og det er absolutt ikke ment som et kompliment til LaBrie.
Ok, så hvorfor er Jim Morrison på lista? Han er dau. Hva er det han har imponert med de siste 50 årene? Pele spilte kamper etter han var ferdig han også, ikke sprekt det han holdt på med i Amerika på tampen av karrieren. Men det er jo selvsagt 58-70 man ser på når man skal vurdere Pele, ikke 80 tallet, på samme måte som man tar de beste årene til en vokalist når man skal vurdere ham.

Dette virker å være dårlig tilslørt hat av Axl Rose sin personlighet. Han er en av de få som alltid dømmes på sitt dårligste og ikke sitt beste. Useriøst.
Hæhæ ja stråmannsargumentasjon funker flott. Jeg hater svært får personer i det store og hele, og Waxl er iallfall en jeg ikke nærer noe hat til. At fyren opptrådde som en drittsekk mot resten av bandet ifbm UYI 1og 2 har lite å gjøre med at jeg synes han er en svært begrenset vokalist. Han hadde særpreg og funket jævlig bra i GnR fram til rundt 95. Etter det er det meste jeg har hørt helt jævlig. At han funka bra i sitt eget band en kort periode er vel og bra, og funket neonlunde okei i ACDC. For å finne et kurant eksempel å sammenligne med kan man jo bruke Bruce Dickinson, Eric Adams, Joe Lynn Turner, Rob Halford osv osv. Alle disse har vært med minst like lenge som Axl og synger fortsatt meget bra. Kvalitet er stabilitet og kontinuitet...noe som Axl overhodet ikke besitter

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Kjappfot1917 skrev: søn okt 03, 2021 10:24 pm
Germania skrev: søn okt 03, 2021 6:16 pm
Kjappfot1917 skrev: søn okt 03, 2021 12:24 pm

Det at man liker noen er en subjektiv opplevelse. Når Waxlman fortsetter å stå på scenen og framføre låter han tidligere behersket, på en måte som skjemmer alt det som gjorde GnR på 80 og tidlig 90-tall på det groveste, faller anseelsen enormt.
At du påstår å høre at mannen kan synge får stå for din regning. Faktum er at hans beste liveopptredener de siste 20 årene var med ACDC. Duff var den eneste som greide å redde en eller katastrofal kveld på Valle. Axl burde ha gitt seg når han var på topp...da kunne kanskje analogien din med Pele vært treffende. Nå bommer du bare grovt. Og påstår ikke at Axl aldri har kunnet synge, bare at han er helt grusomt jævlig nå. Selv James LaBrie i Dream Theater behersker kauke/vræleklarvokalen vesentlig bedre enn hva Axl gjør nå, og det er absolutt ikke ment som et kompliment til LaBrie.
Ok, så hvorfor er Jim Morrison på lista? Han er dau. Hva er det han har imponert med de siste 50 årene? Pele spilte kamper etter han var ferdig han også, ikke sprekt det han holdt på med i Amerika på tampen av karrieren. Men det er jo selvsagt 58-70 man ser på når man skal vurdere Pele, ikke 80 tallet, på samme måte som man tar de beste årene til en vokalist når man skal vurdere ham.

Dette virker å være dårlig tilslørt hat av Axl Rose sin personlighet. Han er en av de få som alltid dømmes på sitt dårligste og ikke sitt beste. Useriøst.
Hæhæ ja stråmannsargumentasjon funker flott. Jeg hater svært får personer i det store og hele, og Waxl er iallfall en jeg ikke nærer noe hat til. At fyren opptrådde som en drittsekk mot resten av bandet ifbm UYI 1og 2 har lite å gjøre med at jeg synes han er en svært begrenset vokalist. Han hadde særpreg og funket jævlig bra i GnR fram til rundt 95. Etter det er det meste jeg har hørt helt jævlig. At han funka bra i sitt eget band en kort periode er vel og bra, og funket neonlunde okei i ACDC. For å finne et kurant eksempel å sammenligne med kan man jo bruke Bruce Dickinson, Eric Adams, Joe Lynn Turner, Rob Halford osv osv. Alle disse har vært med minst like lenge som Axl og synger fortsatt meget bra. Kvalitet er stabilitet og kontinuitet...noe som Axl overhodet ikke besitter
Okey da er logikken klar. Er du flink til å synge når du er 80 så er du med, er du dau så er du med. Ronaldinho er ikke med. Ronaldo er ikke med. Best er ikke med. Får Maradona være med? Han var jo ferdig som 29 åring. Ikke med.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Germania skrev: søn okt 03, 2021 10:38 pm

Okey da er logikken klar. Er du flink til å synge når du er 80 så er du med, er du dau så er du med. Ronaldinho er ikke med. Ronaldo er ikke med. Best er ikke med. Får Maradona være med? Han var jo ferdig som 29 åring. Ikke med.
Hæ? Jeg hadde ikke tatt med Axl på ei liste over "beste vokalist" noen steder annet enn som den beste i GnR. Det har ingenting med 80 åringer, dauinger eller fotballspillere å gjøre. Axl var en god vokalist for GnR (!) i en 7-8 år ca (pluss minus). Han har aldri vært særlig god live - noe som i min bok er ei forutsetning for å komme med på ei sånn her liste. Det er bare å ta en titt på Freddie Mercury tribute konserten fra 92...versjonen han og Elton John gjør av Bohemian Rhapsody er helt fette jævlig.
Å være en god vokalist betyr uansett å treffe tonene til musikken man synger til. Axl har en ganske stor svikt akkurat her. At han da besitter et voldsomt register er helt ubetydelig når alt han gir stemme til høres ut som ei kråke på speed. Du kan fortsette å stråmannsargumentere, men jeg endrer ikke mening om at Axl har ingenting på ei sånn liste å gjøre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»