Lave og høye priser

Svar
SirJames

Re: Lave og høye priser

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: tir mar 07, 2023 5:49 pm
SirJames skrev: tir mar 07, 2023 5:30 pm Twist må man få gratis, ja, hvis det skal være noe poeng.

Altfor mange biter som ikke smaker godt nok til å kaste bort kaloribudsjettet på dem.
Tror ikke det er så mange som kjøper Twist til seg selv. Jeg har i hvert fall aldri gjort det, og kommer nok aldri til å gjøre det heller.
Ikke jeg heller...men vet at den er en slager blant lilla-hårfargede pensjonister på bingoen :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Tenkte å ta en tur til grensehandelen i Tyskland i sommer. Ta bilen over til Danmark, kjøre igjennom på en dag og fylle opp bilen med tysk godis. Koster bare drivstoffet, pyttsan er jo så billig med diesel.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 5:29 pm

Hadde en aprikos-variant som var veldig god, men den forsvant sammen med resten som var godt. Stort sett billigskvipet igjen i posen nå, som Daim, for eksempel.
Daimen liker jeg. . At kokosen har overlevd så lenge, kan jeg ikke begripe.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tir mar 07, 2023 5:57 pm Tenkte å ta en tur til grensehandelen i Tyskland i sommer. Ta bilen over til Danmark, kjøre igjennom på en dag og fylle opp bilen med tysk godis. Koster bare drivstoffet, pyttsan er jo så billig med diesel.
Enormt godisutvalg, Lindt sjokolade inkludert, i et shoppingsenter i Flensburg.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm

Jo da, er ikke fremmed for å gnage på Daim selv. Men da kjøper jeg heller ei plate Daim-sjokolade. I twisten vil jeg ha unike biter man ikke finner ellers i sortimentet. Litt mer eksklusivitet.
Elsker Daim. Har kjøpt en del av disse "småbiter" posene, og synes faktisk de er bedre enn originalen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: tir mar 07, 2023 6:08 pm
Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm

Jo da, er ikke fremmed for å gnage på Daim selv. Men da kjøper jeg heller ei plate Daim-sjokolade. I twisten vil jeg ha unike biter man ikke finner ellers i sortimentet. Litt mer eksklusivitet.
Elsker Daim. Har kjøpt en del av disse "småbiter" posene, og synes faktisk de er bedre enn originalen.
Daim er godt. Setter seg litt i tennene, da....men ser man det positive i det, så har man isåfall sjokoladerester til senere 8-)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: tir mar 07, 2023 6:05 pm
SirJames skrev: tir mar 07, 2023 6:02 pm
startelver skrev: tir mar 07, 2023 5:57 pm Tenkte å ta en tur til grensehandelen i Tyskland i sommer. Ta bilen over til Danmark, kjøre igjennom på en dag og fylle opp bilen med tysk godis. Koster bare drivstoffet, pyttsan er jo så billig med diesel.
Enormt godisutvalg, Lindt sjokolade inkludert, i et shoppingsenter i Flensburg.
Hadde Lindt i den polske sjappa jeg besøkte i Ålesund i dag. Irriterer meg fortsatt over at jeg ikke bunkret inn litt.
Lindt har egen butikk på Outlet-senteret i Vestby. Var der i sommer, men kjøpte minimalt, for prisene er spinnville.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tir mar 07, 2023 6:11 pm

Daim er godt. Setter seg litt i tennene, da....men ser man det positive i det, så har man isåfall sjokoladerester til senere 8-)
Samme som med pinnekjøtt :-)

Queenie

Legg inn av Queenie »

Så vanlige tomater til 70 kr/kg i dag, det må ny rekord?

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: tir mar 07, 2023 6:02 pm
startelver skrev: tir mar 07, 2023 5:57 pm Tenkte å ta en tur til grensehandelen i Tyskland i sommer. Ta bilen over til Danmark, kjøre igjennom på en dag og fylle opp bilen med tysk godis. Koster bare drivstoffet, pyttsan er jo så billig med diesel.
Enormt godisutvalg, Lindt sjokolade inkludert, i et shoppingsenter i Flensburg.
Ja er lenge siden jeg har vært der, men husker disse Eurosjappene der alt kostet 1 euro, men det ver en del år siden.
Så det bli vel å lage en shoppingliste så man sikrer seg godis for noen måneder.

Må vel tømme sparegrisen for å få råd til dette.

startelver

Legg inn av startelver »

Men er nesten gratis å ta bilen med på ferga til Danmark utenom høysesong (200,-) , så er et lite regnestykke dette,

Sove i bilen kanskje så sparer man en overnatting. :mrgreen:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: tir mar 07, 2023 5:29 pm
DoktorS skrev: tir mar 07, 2023 3:38 pm Lokal Extra hadde jo to svære paller med Sinfx og Gode Ønsker før jul... De var jo temmelig dyre til fullpris, og selv etter jul til nedsatt pris ble de ikke kvitt disse... nå prøver de seg på nytt igjen - hauger med Sfinx og Gode Ønsker hhv 60 og 80 kroner... Sfinx var allerede over best før, mens Gode Ønsker hadde best før i juni. Tok med meg en eske Gode Ønsker, for det så ut til å være et par OK biter der...
Matbutikkene får vel ikke selge mat som har gått ut på dato, selv om det dreier seg om "Best før"..?

Er ihvertfall det jeg har blitt fortalt da jeg har spurt om nettopp dette på en av de lokale matbutikkene.
Ifølge Mattilsynet/google kan butikken selge varer som er over dato for Best før. Det antydes at butikken da må sørge å vite at varen har akseptabel kvalitet - så mulig de har tatt en stikkprøve eller to - skjønt jeg lurer på om det ikke var der jeg kjøpte en eske i romjula der noe av sjokoladen allerede var misfarget. Betyr jo ikke så mye for smaken nødvendigvis, men kjipt å gi bort til gave eller sprette en eske i festlig lag...

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Så ennpose Nesquik til rundt 90 kr på Bunnpris!!!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Såkalt "crazy days" hos Rema med 50% på Toro. LOL. Det var ikke så mye som en tomatsuppepose å oppdrive, dette til tross for at utvalget deres stort sett består av to eller tre tomatsupper. Norske butikker er så jævlig pinlige. Blir flau av å sette mine bein der.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rexwiller skrev: ons mar 08, 2023 12:36 pm Såkalt "crazy days" hos Rema med 50% på Toro. LOL. Det var ikke så mye som en tomatsuppepose å oppdrive, dette til tross for at utvalget deres stort sett består av to eller tre tomatsupper. Norske butikker er så jævlig pinlige. Blir flau av å sette mine bein der.
Folk er grådige, ganske ulekkert.

Når det gjelder dette tilbudet er det greit å passe litt på. Jeg kjøpte en Betasuppe til 13 kr, helt kurant. Men når jeg skulle plukke med et par poser Bergensk fiskesuppe stusset jeg litt. Den var priset til 24,60, slik at den til vanlig skulle koste nesten 50kr, det har den aldri vært i nærheten av. Men iflg hun i butikken var drt riktig. Jeg kjøpte ikke.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg fant en palle Sfinx på Kiwi (eller var det Rema?) til 49,-

Sjekka dato og den sa 10. august 2023. Så da kjøpte jeg to pakker til påske.

Forøvrig har vi hatt en fryserfylling denne uka. Vi har vært flinke og spist masse fra fryseren de siste månedene og begge fryseskapene var ganske slunkne.

Så nå har jeg gått på tilbudsshopping og fylt opp med en del pakker kjøttdeig til 49,- 3x 10grillpølser til 59,- , 5 pk skinnfrie kjøttpølser til 20,-, indrefilet av okse til 299,-, grønnsaksblandinger til 20,-, brød til 20,- Pommes frites 2 for 30,- osv.

Jo og så kjøpte jeg noen 2 pk med wienertoast. Den er grei å ha med ut på fjelltur.

Jeg har funnet ut at den beste måten å leve billig på er å hamstre kjøttvarer o.l. på tilbud og så kjøre en storhandel i uka med melk og andre korttidsholdbare varer.

Den småhandlingen jeg har bedrevet før har ikke vært bra for lommeboka.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

KingKongHalvor skrev: ons mar 08, 2023 12:48 pm
Rexwiller skrev: ons mar 08, 2023 12:36 pm Såkalt "crazy days" hos Rema med 50% på Toro. LOL. Det var ikke så mye som en tomatsuppepose å oppdrive, dette til tross for at utvalget deres stort sett består av to eller tre tomatsupper. Norske butikker er så jævlig pinlige. Blir flau av å sette mine bein der.
Folk er grådige, ganske ulekkert.

Når det gjelder dette tilbudet er det greit å passe litt på. Jeg kjøpte en Betasuppe til 13 kr, helt kurant. Men når jeg skulle plukke med et par poser Bergensk fiskesuppe stusset jeg litt. Den var priset til 24,60, slik at den til vanlig skulle koste nesten 50kr, det har den aldri vært i nærheten av. Men iflg hun i butikken var drt riktig. Jeg kjøpte ikke.
Ja, finnes tydeligvis mange her i landet som har en diett hovedsaklig bestående av Toro tomatsuppe.

startelver

Legg inn av startelver »

OBS denne uken selger all Nidar sjokolade for 10 kroner stykket. Dette inkluderer Troika og Nidar Nero Lakris som har gjenoppstått. Førprisen på Nero er sjokkerende 32 kroner så her er det bare å hamstre.

I tillegg er alle Freia sine plater 5 stk for 100 kroner tilbake. Inkluderer Firkløver med kaffesmak som er min favoritt.

Bilde

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

startelver skrev: tor mar 09, 2023 4:20 pm Inkluderer Firkløver med kaffesmak som er min favoritt.
Ugg - den synes jeg var så kjip at jeg spiste en rekke med tre biter og tok med resten på jobben... Synes kaffesmaken er god i mokkabønner og mørk sjokolade, men det blir for meg noe kræsj med kaffe i lys sjokolade. Vet ikke helt hvorfor - men det blir vel litt at det da verken smaker sjokolade eller kaffe....

Av Freia-plantene er det for meg nå egentlig bare Helnøtt som er god. Av alle tilbud som finnes i verden synes jeg vel disse greiene med haugevis av plater sjokolade til 100 kroner er de minst tiltrekkende. I utgangspunktet synes jeg det er synd at de har tatt sånn over - i volum står jo de for en veldig stor del av markedet, og det blir stadig dårligere utvalg av mindre sjokolader, og her spiller jo også prisen inn. I det hele tatt synes jeg det er noe småvulgært å kjøpe 4-5 plater i slengen, og selv om man har god selvkontroll og ikke spiser mer fordi man har det liggen... Det går jo også ut over de som egentlig synes det er best å kjøpe 1 plate om gangen av ulike grunner, men da må man altså betaler forholdsvis mye mer.

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: tor mar 09, 2023 5:36 pm
startelver skrev: tor mar 09, 2023 4:20 pm Inkluderer Firkløver med kaffesmak som er min favoritt.
Ugg - den synes jeg var så kjip at jeg spiste en rekke med tre biter og tok med resten på jobben... Synes kaffesmaken er god i mokkabønner og mørk sjokolade, men det blir for meg noe kræsj med kaffe i lys sjokolade. Vet ikke helt hvorfor - men det blir vel litt at det da verken smaker sjokolade eller kaffe....

Av Freia-plantene er det for meg nå egentlig bare Helnøtt som er god. Av alle tilbud som finnes i verden synes jeg vel disse greiene med haugevis av plater sjokolade til 100 kroner er de minst tiltrekkende. I utgangspunktet synes jeg det er synd at de har tatt sånn over - i volum står jo de for en veldig stor del av markedet, og det blir stadig dårligere utvalg av mindre sjokolader, og her spiller jo også prisen inn. I det hele tatt synes jeg det er noe småvulgært å kjøpe 4-5 plater i slengen, og selv om man har god selvkontroll og ikke spiser mer fordi man har det liggen... Det går jo også ut over de som egentlig synes det er best å kjøpe 1 plate om gangen av ulike grunner, men da må man altså betaler forholdsvis mye mer.
De inneholder heller ikke så mye kakao som man tror, så ikke veldig sunt selvsagt. Men jeg kjøper alltid 5 plater når det er tilbud , og har selvkontroll nok til å bryte av noen biter til kaffen. Da holder platene i ukesvis.

Liker også typen firkløver tilsatt appelsin, men det er vel neppe din favoritt.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Pose Nesquik til 99,90 på Bunnpris!

Er ikke morsomt mere dette.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Pose Nesquik til 99,90 på Bunnpris!

Er ikke morsomt mere dette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

rosmebraad skrev: lør mar 11, 2023 6:59 pm Pose Nesquik til 99,90 på Bunnpris!
Lol, det må jo komme med gullskje og egen butler..

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: lør mar 11, 2023 7:04 pm
rosmebraad skrev: lør mar 11, 2023 6:59 pm Pose Nesquik til 99,90 på Bunnpris!
Lol, det må jo komme med gullskje og egen butler..
Kostet før ca. 37 kr på oda.no.

SirJames

Legg inn av SirJames »

rosmebraad skrev: lør mar 11, 2023 7:15 pm
SirJames skrev: lør mar 11, 2023 7:04 pm
rosmebraad skrev: lør mar 11, 2023 6:59 pm Pose Nesquik til 99,90 på Bunnpris!
Lol, det må jo komme med gullskje og egen butler..
Kostet før ca. 37 kr på oda.no.
Ser at en pose på 800 gram koster 74,40 på Meny.no

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

60 kroner for 1 kg tomater på Kiwi om dagen.
30 kroner for små kinakåler.
Ikke akkurat lav epriser.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: lør mar 11, 2023 7:18 pm
rosmebraad skrev: lør mar 11, 2023 7:15 pm
SirJames skrev: lør mar 11, 2023 7:04 pm

Lol, det må jo komme med gullskje og egen butler..
Kostet før ca. 37 kr på oda.no.
Ser at en pose på 800 gram koster 74,40 på Meny.no
Snart må 'Én Mong' oppgraderes til 'Én Bunnpris-Nesquik-.
(Jeg tok bilde, hvordan i helsike legger man det inn her.)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Enda godt at det er mye produkter man virkelig ikke trenger, som Nesquick. Er sikker på at mange er som meg som tenker på; gidder jeg virkelig å betale blodpris for det produktet der? Nei, det gidder jeg faktisk ikke.

Blir det mange nok som ikke gidder, så kan en jo lure på hva slags livsgrunnlag det vil være for enkelte produkter etterhvert.

Jeg for min del kjøper ikke kaker/kjeks/is lenger. Ikke ser jeg det som noe tap fordi jeg tross alt ikke er så begeistret for produktene, men kunne fint kjøpe dem tidligere. Men type 8 kjeks til nesten 80 Kr (Coop Mega) blir bare latterlig teit. Neitakk!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jepp, nei takk!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Var innom Mega i dag, der koster nå hel Salma 509 kr/kg. Min smertegrense er passert for lenge siden, jeg kjøper det bare til redusert pris pga dato. Kanskje ikke så merkelig at det stadig er fisk som nærmer seg sluttdato uten å bli solgt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»