Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
Champis

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av Champis »

SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 4:10 pm
Queenie skrev: man mar 06, 2023 4:06 pm
SmukkeBasse skrev: søn mar 05, 2023 12:02 pm

Han har jo egentlig rett. Men én av grunnene til at folk er i dårligere stand til å takle utfordringer nå enn tidligere, er jo blant annet pga den psykiske terroren folk ble påført av koronatiltakene. Staten gjorde rett og slett befolkningen svakere, mer demoralisert og deprimerte. Mennesker er ikke skapt for å leve med en slik isolasjon og frykt over så lang tid.
Dine egne ord. Minner meg om Märtha Louise
Jeg spurte om hvor jeg sa at jeg selv hadde blitt utsatt for dette. Det var du hevdet at jeg sa, og som jeg ba deg sitere meg på. Fant du ikke noe? Sjokkerende.

Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.

Champis

Legg inn av Champis »

Queenie skrev: man mar 06, 2023 4:52 pm
SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 4:10 pm
Queenie skrev: man mar 06, 2023 4:06 pm

Dine egne ord. Minner meg om Märtha Louise
Jeg spurte om hvor jeg sa at jeg selv hadde blitt utsatt for dette. Det var du hevdet at jeg sa, og som jeg ba deg sitere meg på. Fant du ikke noe? Sjokkerende.
Er ikke du folk? Du og dine likesinnede virker jo å ha blitt mye mer negativt påvirket av dette enn oss hardhauser. Hvis man vet hva psykisk terror betyr så ville man aldri kaldt dette for der samme

«Hardhaus» som argumenterer for tiltak mot et virus ala korona 😂 Nå har jeg sett det også!

Queenie

Legg inn av Queenie »

SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 5:23 pm
Queenie skrev: man mar 06, 2023 4:52 pm
SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 4:10 pm

Jeg spurte om hvor jeg sa at jeg selv hadde blitt utsatt for dette. Det var du hevdet at jeg sa, og som jeg ba deg sitere meg på. Fant du ikke noe? Sjokkerende.
Er ikke du folk? Du og dine likesinnede virker jo å ha blitt mye mer negativt påvirket av dette enn oss hardhauser. Hvis man vet hva psykisk terror betyr så ville man aldri kaldt dette for der samme
Akkurat mindre begavet tror jeg faktisk ikke at du er. Får jeg ikke lov til å ytre noen generelle betraktninger om, la oss si; eldreomsorgen, bussjåfører, servitører, lærere eller til og med bare folk generelt, uten at det nødvendigvis skal være gjeldende for meg konkret?

Koronatiltakene rammet selvsagt folk skjevt. For meg personlig ble ikke hverdagen så veldig annerledes. Men så lenge det rammet enkelte utsatte grupper som nevnt i forrige innlegg, vil jeg absolutt si at det er dekkende å si psykisk terror ja. Er ikke en del av selve definisjonen på terror å spre frykt? Ble ikke det gjort under pandemien?
Det å nekte folk å ta farvel med sine kjære på dødsleiet er naturligvis under samme betegnelse.
Både du og jeg vet at jeg er langt over snittet intelligent, derfor sårer det nok litt at du får passet såpass påskrevet her.

Folk har ikke blitt nektet å ta farvel med sine kjære (snakker generelt om sykehjem), på sykehusene var det annerledes, men der var det også mye strengere (som jo er naturlig da de har mange svake og svært utsatte pasienter).

Flott, da innrømmer du å ha sagt at du og alle andre var utsatt for psykisk terror og du mener også at vi er ofre for dette. Det mener jeg er en patetisk offergjøring på nivå med sytet til Märtha L.
Sist redigert av Queenie den man mar 06, 2023 6:02 pm, redigert 1 gang totalt.

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Champis skrev: man mar 06, 2023 5:36 pm Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.
Takk for advarselen. Ser nå at du har helt rett.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Man kan ikke vinne alle debatter, SmukkeBasse (selv om lysten er aldri så stor). Tolker det dithen at du gir opp.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: man mar 06, 2023 5:36 pm
SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 4:10 pm
Queenie skrev: man mar 06, 2023 4:06 pm

Dine egne ord. Minner meg om Märtha Louise
Jeg spurte om hvor jeg sa at jeg selv hadde blitt utsatt for dette. Det var du hevdet at jeg sa, og som jeg ba deg sitere meg på. Fant du ikke noe? Sjokkerende.

Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.
Problemet her inne er at det er to fronter der ingen sier i mot de som roper og hoier om det ene og det andre. LittleSteven har sågar likt et innlegg som kalte meg feig. Men den er grei. Jeg legger det på minnet. Den som kalte meg feig driter jeg i. Slike døgnfluer som bare kan diskutere med skittkasting blir aldri gamle på forumet uansett. Men det er de som har vært her en stund som skuffer meg når de åpenlyst støtter hets.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: man mar 06, 2023 4:54 pm
Hetfield skrev: man mar 06, 2023 4:04 pm "Den største verdien i den svenske håndteringen, var nok at de unngikk å skremme en hel befolkning.

Det var hjerteskjærende da Norge nektet pårørende å ta farvel med sine egne på dødsleiet og at psykisk utviklingshemmede plutselig ikke fikk besøk.

At barn ikke fikk leke mer enn to sammen og at politiet jaktet på ungdom i parker var absurd."

Velkommen etter Meland..
Det kom ikke mye spørsmål om dette tidligere. Om alle tiltakene var forholdsmessige eller nødvendige. Om man ikke burde kunne tåle litt større risiko, osv. Det var stort sett rævdilting etter sveiseblinde Guldvog og hans lakeier, og også i noen tilfeller rop om enda flere og strengere tiltak.
Ikke glem Høie med linjalen. Bra det omsider blir litt diskusjon rundt dette og hvorfor politikerne virket besatt av å adlyde duoen Guldvog/Nakrem og ikke de egentlige fagfolkene i FHI. Samtidig drev en liten gjeng hysteriske leger på med å malte fanden på veggen med en ukritisk presse som mikrofonstativ.

Det er på tide at disse dustete forestillingene om at vi var "verdensmestre i coronahåndtering" bør legges døde. Håndteringen var i grunnen lite imponerende og preget av at de som hadde minst peiling skulle få dominere. Aller helst uimotsagt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Folk_flesk skrev: man mar 06, 2023 6:22 pm Ikke glem Høie med linjalen. Bra det omsider blir litt diskusjon rundt dette og hvorfor politikerne virket besatt av å adlyde duoen Guldvog/Nakrem og ikke de egentlige fagfolkene i FHI. Samtidig drev en liten gjeng hysteriske leger på med å malte fanden på veggen med en ukritisk presse som mikrofonstativ.

Det er på tide at disse dustete forestillingene om at vi var "verdensmestre i coronahåndtering" bør legges døde. Håndteringen var i grunnen lite imponerende og preget av at de som hadde minst peiling skulle få dominere. Aller helst uimotsagt.
Jeg tror man kunne kommet ganske langt med bare små lettelser i tiltakene. Det verste var egentlig at man sendte hjem studenter i nesten et halvår i den verste perioden, og ditto med påtvunget hjemmekontor i svært lange perioder. For unge voksne er studieplassen eller kontoret viktige arenaer for å treffe folk og være sosiale og det blir helt spinnvilt når man ikke begrenser dette i bare noen få uker, men faktisk i flere måneder. Og for mange var det ikke bare begrensning, men full stopp.

I tillegg kommer den ekstremt lange nedstengningen av breddeidrett, samt de spinnvilt rigide kravene for antall på arrangementer. Det kunne vært en konsertsal med plass til 1000 stk og det kunne være bare 20 eller 50 der. Det var regelrett reinspikka idioti.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LittleSteven skrev: man mar 06, 2023 6:28 pm
PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 6:10 pm
Champis skrev: man mar 06, 2023 5:36 pm


Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.
Problemet her inne er at det er to fronter der ingen sier i mot de som roper og hoier om det ene og det andre. LittleSteven har sågar likt et innlegg som kalte meg feig. Men den er grei. Jeg legger det på minnet. Den som kalte meg feig driter jeg i. Slike døgnfluer som bare kan diskutere med skittkasting blir aldri gamle på forumet uansett. Men det er de som har vært her en stund som skuffer meg når de åpenlyst støtter hets.
Den tommelen burde jeg holdt meg for god til, beklager! Trukket tilbake nå.
Jeg tok det ganske personlig det du skrev i natt, og syntes forklaringen din i oppfølgingen var litt tynn, så litt høy temperatur i topplokket. Synes det er litt merkelig å komme inn i en tråd og skrive "jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke tiden sin på det der nå lenger". Dog, debatten i sted var selvsagt ikke greit, så jeg beklager som sagt ;)
Den er grei.

Men jeg mente det jeg sa i natt. Hadde vært bra dust om jeg kritiserte andre for å henge på FD.

Jeg er opptatt av at folk nå må ut og leve livet som før. Mange ble fryktelig glad i godstolen under Corona. Alle trodde folk skulle løpe ut og oppføre seg som Norge i mai 1945, men så skjedde det ikke sånn. Og selv nå som Corona begynner å bli et blekt minne er det fortsatt lite folk ute og får kulturopplevelser. Det kan jo ha noe med rente, prisøkningen osv også nå da, men jeg tror mange hadde hatt godt av å komme seg ut på livet.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Problemet med den norske koronahåndteringen var at man lot seg påvirke av hvordan andre land håndterte koronaen. Vi fikk dermed en internasjonale generisk standard håndtering, der det ikke ble tatt hensyn til kontekst som sammensetning av populasjon, kvaliteten på helsevesen og grad av tettboddhet. Det er åpenbart at korona først og fremst var en storby-epidemi, som særlig rammet verdens mest tett befolkede områder. I Norge hadde vi alle forutsetninger for å håndtere koronaen på en mildere måte, men med god hjelp av medier som gikk i takt ble det et folkekrav at også Norge skulle håndtere koronaen slik man gjorde det i Kina. New York og London. I ettertid bør det være åpenbart at dette var en feilslått og overdreven strategi i et land som Norge.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 6:10 pm
Champis skrev: man mar 06, 2023 5:36 pm
SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 4:10 pm

Jeg spurte om hvor jeg sa at jeg selv hadde blitt utsatt for dette. Det var du hevdet at jeg sa, og som jeg ba deg sitere meg på. Fant du ikke noe? Sjokkerende.

Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.
Problemet her inne er at det er to fronter der ingen sier i mot de som roper og hoier om det ene og det andre. LittleSteven har sågar likt et innlegg som kalte meg feig. Men den er grei. Jeg legger det på minnet. Den som kalte meg feig driter jeg i. Slike døgnfluer som bare kan diskutere med skittkasting blir aldri gamle på forumet uansett. Men det er de som har vært her en stund som skuffer meg når de åpenlyst støtter hets.

Enig i at det kan bli litt i overkant fra flere hold. Når det gjelder LittleSteven, så anser jeg han som en god og redelig debattant, og ikke minst en av de få som har evnen til å beklage seg eller innrømme feil. Ser også at han har beklaget lenger opp her. Som han selv sier, så oppfattet han nok at du kom inn for å stikke de som "gidder" å diskutere dette emnet noe mer her inne.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 6:35 pm
LittleSteven skrev: man mar 06, 2023 6:28 pm
PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 6:10 pm

Problemet her inne er at det er to fronter der ingen sier i mot de som roper og hoier om det ene og det andre. LittleSteven har sågar likt et innlegg som kalte meg feig. Men den er grei. Jeg legger det på minnet. Den som kalte meg feig driter jeg i. Slike døgnfluer som bare kan diskutere med skittkasting blir aldri gamle på forumet uansett. Men det er de som har vært her en stund som skuffer meg når de åpenlyst støtter hets.
Den tommelen burde jeg holdt meg for god til, beklager! Trukket tilbake nå.
Jeg tok det ganske personlig det du skrev i natt, og syntes forklaringen din i oppfølgingen var litt tynn, så litt høy temperatur i topplokket. Synes det er litt merkelig å komme inn i en tråd og skrive "jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke tiden sin på det der nå lenger". Dog, debatten i sted var selvsagt ikke greit, så jeg beklager som sagt ;)
Den er grei.

Men jeg mente det jeg sa i natt. Hadde vært bra dust om jeg kritiserte andre for å henge på FD.

Jeg er opptatt av at folk nå må ut og leve livet som før. Mange ble fryktelig glad i godstolen under Corona. Alle trodde folk skulle løpe ut og oppføre seg som Norge i mai 1945, men så skjedde det ikke sånn. Og selv nå som Corona begynner å bli et blekt minne er det fortsatt lite folk ute og får kulturopplevelser. Det kan jo ha noe med rente, prisøkningen osv også nå da, men jeg tror mange hadde hatt godt av å komme seg ut på livet.

I Oslo synes jeg det har vært mer liv og folk det siste året enn det jeg kan huske.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: man mar 06, 2023 11:19 pm
PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 6:10 pm
Champis skrev: man mar 06, 2023 5:36 pm


Det grenser nesten til idioti å diskutere med Queenie, for hun er en av de mest uredelige debattantene på hele forumet. Jeg klarer ikke å la være å svare på et par ting selv, men må prøve å begrense meg.
Problemet her inne er at det er to fronter der ingen sier i mot de som roper og hoier om det ene og det andre. LittleSteven har sågar likt et innlegg som kalte meg feig. Men den er grei. Jeg legger det på minnet. Den som kalte meg feig driter jeg i. Slike døgnfluer som bare kan diskutere med skittkasting blir aldri gamle på forumet uansett. Men det er de som har vært her en stund som skuffer meg når de åpenlyst støtter hets.

Enig i at det kan bli litt i overkant fra flere hold. Når det gjelder LittleSteven, så anser jeg han som en god og redelig debattant, og ikke minst en av de få som har evnen til å beklage seg eller innrømme feil. Ser også at han har beklaget lenger opp her. Som han selv sier, så oppfattet han nok at du kom inn for å stikke de som "gidder" å diskutere dette emnet noe mer her inne.
Det gjør jeg og. Derfor jeg reagerte. Men vi er vel forlikte og misforståelsen oppklart.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.

Levealderen i Norge ser ut til å bli redusert ca 0,3 år som følge pandemien, levealderen regnes utfra de som blir født i år og det er dermed egentlig i stor grad en teoretisk øvelse der man bare justerer ned levealderen for ting som skjer nå (som strengt tatt ikke har noe å si for en nyfødt baby sin fremtid).

Queenie

Legg inn av Queenie »

GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.

Levealderen i Norge ser ut til å bli redusert ca 0,3 år som følge pandemien, levealderen regnes utfra de som blir født i år og det er dermed egentlig i stor grad en teoretisk øvelse der man bare justerer ned levealderen for ting som skjer nå (som strengt tatt ikke har noe å si for en nyfødt baby sin fremtid).
Bare vent, dette kan nok vris på det også. Det er ikke så viktig at det man sier er riktig.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.
? Dette er vel bra for først om fremst de som har tatt vaksinen. Men det er vel bra for alle egentlig.

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Queenie skrev: tir mar 07, 2023 8:59 am
GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.

Levealderen i Norge ser ut til å bli redusert ca 0,3 år som følge pandemien, levealderen regnes utfra de som blir født i år og det er dermed egentlig i stor grad en teoretisk øvelse der man bare justerer ned levealderen for ting som skjer nå (som strengt tatt ikke har noe å si for en nyfødt baby sin fremtid).
Bare vent, dette kan nok vris på det også. Det er ikke så viktig at det man sier er riktig.
Hvem snakker dere til? Er det noen anti-vaxere her inne på forumet som jeg ikke har fått med meg?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

SmukkeBasse skrev: tir mar 07, 2023 9:18 am
Queenie skrev: tir mar 07, 2023 8:59 am
GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.

Levealderen i Norge ser ut til å bli redusert ca 0,3 år som følge pandemien, levealderen regnes utfra de som blir født i år og det er dermed egentlig i stor grad en teoretisk øvelse der man bare justerer ned levealderen for ting som skjer nå (som strengt tatt ikke har noe å si for en nyfødt baby sin fremtid).
Bare vent, dette kan nok vris på det også. Det er ikke så viktig at det man sier er riktig.
Hvem snakker dere til? Er det noen anti-vaxere her inne på forumet som jeg ikke har fått med meg?
Du trenger ikke føle deg truffet, det var en generell kommentar til de i samfunnet som har slike holdninger - det skjer ting utenfor FD som er interessant å diskutere også.

Queenie

Legg inn av Queenie »

SmukkeBasse skrev: tir mar 07, 2023 9:18 am
Queenie skrev: tir mar 07, 2023 8:59 am
GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.

Levealderen i Norge ser ut til å bli redusert ca 0,3 år som følge pandemien, levealderen regnes utfra de som blir født i år og det er dermed egentlig i stor grad en teoretisk øvelse der man bare justerer ned levealderen for ting som skjer nå (som strengt tatt ikke har noe å si for en nyfødt baby sin fremtid).
Bare vent, dette kan nok vris på det også. Det er ikke så viktig at det man sier er riktig.
Hvem snakker dere til? Er det noen anti-vaxere her inne på forumet som jeg ikke har fått med meg?
Er vel flere her inne som med fordel kunne hatt anti som mellomnavn.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: man mar 06, 2023 2:33 am
Det jeg mente var jo at folk ville ha friheten til å gå ut og leve, men selv om covid nærmest er et blekt minne sliter mange bransjer fortsatt med besøkstall. Folk må komme seg ut og gå på idrettsarrangementer, konserter og restauranter.
I disse dyr-tider skjønner jeg godt at folk ikke ønsker å bruke tusenlappene på konserter og restauranter ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

SmukkeBasse skrev: man mar 06, 2023 1:47 pm
LittleSteven skrev: man mar 06, 2023 2:04 am Jeg har aldri vært i mot den første lockdownen våren 2020. Da var alt kaotisk og man visste ingenting.
Bare så du er klar over det, så syns jeg du er en fornuftig og reflektert kar. Jeg har inntrykk av at vi står på samme side i denne saken, så jeg håper at du ikke vil ta det jeg nå skal si personlig.

Men det du sier her er noe jeg har sett flere andre si også, og jeg mener at det er en stor del av problemet.
Det var den første lockdownen som satte presedensen til resten av dem. Det var den første snøballen som begynte å rulle ned fjellsiden, og som det siden ble umulig å stoppe fordi den økte i tempo og omfang.

Jeg har aldri skjønt logikken bak "Vi vet ikke hva som skjer, så bare for å være på den sikre siden skal vi ødelegge utdanning- og jobbtilbud, bedrifter, økonomi, fysisk og psykisk helse, innføre de mest autoritære reglene siden 2. verdenskrig og ikke minst skrote alle de eksisterende planene vi hadde for en ny pandemi".
Dette var jo det mest idiotiske og ulogiske grepet som førte til alle andre idiotiske og ulogiske grep i tiden som fulgte.

startelver

Legg inn av startelver »

Synes egentlig man bare skal slutte å snakke om gammel historie, media lever sitt eget liv og skal hause opp den minste filleting.

Akkurat som spanskesyken i 1919 synes jeg vi skal legge dette bak oss , kan umulig være bra for den mentale helsen å diskutere i 2023 hva som skulle vært gjort annerledes .

Move on folks. Det er krig og alt mulig annet å bekymre seg over.

William_S

Legg inn av William_S »

startelver skrev: tir mar 07, 2023 3:43 pm Synes egentlig man bare skal slutte å snakke om gammel historie, media lever sitt eget liv og skal hause opp den minste filleting.

Akkurat som spanskesyken i 1919 synes jeg vi skal legge dette bak oss , kan umulig være bra for den mentale helsen å diskutere i 2023 hva som skulle vært gjort annerledes .

Move on folks. Det er krig og alt mulig annet å bekymre seg over.
Som sagt det er ingen som tvinger deg til å lese tråden her.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

startelver skrev: tir mar 07, 2023 3:43 pm Synes egentlig man bare skal slutte å snakke om gammel historie, media lever sitt eget liv og skal hause opp den minste filleting.

Akkurat som spanskesyken i 1919 synes jeg vi skal legge dette bak oss , kan umulig være bra for den mentale helsen å diskutere i 2023 hva som skulle vært gjort annerledes .

Move on folks. Det er krig og alt mulig annet å bekymre seg over.
Det er noen av oss som bryr om om de mange lovbrudd av myndighetene og at de bryr seg pytten om menneskerettighetene, om det passer dem selv å bryte alt. Selv om diktatorspirene vil poppe opp i hele landet på nytt om noen lignede skjer igjen, kan vi håpe flest mulig er klar over hva som skjer og gir blanke i hva myndighetene kommer med.

Queenie

Legg inn av Queenie »

ehall skrev: tir mar 07, 2023 4:56 pm
startelver skrev: tir mar 07, 2023 3:43 pm Synes egentlig man bare skal slutte å snakke om gammel historie, media lever sitt eget liv og skal hause opp den minste filleting.

Akkurat som spanskesyken i 1919 synes jeg vi skal legge dette bak oss , kan umulig være bra for den mentale helsen å diskutere i 2023 hva som skulle vært gjort annerledes .

Move on folks. Det er krig og alt mulig annet å bekymre seg over.
Det er noen av oss som bryr om om de mange lovbrudd av myndighetene og at de bryr seg pytten om menneskerettighetene, om det passer dem selv å bryte alt. Selv om diktatorspirene vil poppe opp i hele landet på nytt om noen lignede skjer igjen, kan vi håpe flest mulig er klar over hva som skjer og gir blanke i hva myndighetene kommer med.
Det kalles nevrotisisme

Bliss

Legg inn av Bliss »

GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.
Anti-vaxere håper andre folk skal dø av vaksinen? Eller er anti-vaxere folk som er vaksinerte men bekymret for bivirkninger? Skjønner at det blir vanskelig å holde styr på alle ukvemsordene til tider men det er jo greit å ha en viss logikk bak fornærmelsene man lirer av seg.

Savner forøvirg kilden din.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bliss skrev: tir mar 07, 2023 7:34 pm
GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.
Anti-vaxere håper andre folk skal dø av vaksinen?
Nei, da er det dårlig leseforståelse. Men de har spredd ubegrunnet frykt om at vaksinen tar livet av friske unge menn, og det viser seg (ikke overraskende) å ikke stemme.

SSB sin statistikk for dødelig for 2022 kan leser her.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: tir mar 07, 2023 5:03 pm Det kalles nevrotisisme
Så man skal egentlig gi faen og la seg rulle over av myndighetene enda en gang ved en ny smittebølge? Det er svært mye å stille spørsmål ved håndteringen av pandemien i Norge. Og det blir ikke noen endring hvis man bare stilltiende godtar mer eller mindre hva som helst.

Queenie

Legg inn av Queenie »

KongOlav2 skrev: tir mar 07, 2023 7:51 pm
Queenie skrev: tir mar 07, 2023 5:03 pm Det kalles nevrotisisme
Så man skal egentlig gi faen og la seg rulle over av myndighetene enda en gang ved en ny smittebølge? Det er svært mye å stille spørsmål ved håndteringen av pandemien i Norge. Og det blir ikke noen endring hvis man bare stilltiende godtar mer eller mindre hva som helst.
Nei, det betyr ikke det. Det positive med å ha vært igjennom dette er at man faktisk har data og forskning som forteller oss noe, noe det naturligvis tok tid å få. Det er faktisk noget.

Queenie

Legg inn av Queenie »

GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 7:48 pm
Bliss skrev: tir mar 07, 2023 7:34 pm
GoingKronos skrev: tir mar 07, 2023 8:43 am Ingen god dag for anti-vaxerne, ingen økning i dødelighet blant unge menn som følge av vaksinen. Ikke overraskende så klart.
Anti-vaxere håper andre folk skal dø av vaksinen?
Nei, da er det dårlig leseforståelse. Men de har spredd ubegrunnet frykt om at vaksinen tar livet av friske unge menn, og det viser seg (ikke overraskende) å ikke stemme.

SSB sin statistikk for dødelig for 2022 kan leser her.
Sprer frykt som Dagbladet, faktisk. Frykt, løgner og ubegrunnede påstander med håp om å skape splid og uro.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»