Aldersbestemte landslag

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av mogandisu »

Smerud offisielt ferdig etter U21 EM

Veldig spennende årgang neste mann får råde over så blir spennende å se hvem som får det ansvaret.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... esterskap/

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Like greit det, på tide at noen andre skal få lov til å forvalte våre nest beste.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Smerud ut. Stor dag for forumet og U21.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: tor mar 09, 2023 2:06 pm Smerud offisielt ferdig etter U21 EM

Veldig spennende årgang neste mann får råde over så blir spennende å se hvem som får det ansvaret.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... esterskap/
Pimenta bumpes opp?
Kjønø om man skal ha norsk trener? Er jo allerede inne i det gode selskap med jobb/rolle i NTF?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tenkte ogå på Kjønø, men mulig de flytter Pimenta opp og Kjønø inn for Pimenta?

Kjønø tikker jo av noen bokser for NFF sin del:

Hovedtrenererfaring
Jobbet med unge spillere/spillerstaller
Ansatt i/av NFF i en eller annen sammenheng (Er vel teknisk sett et samarbeidsprosjekt med NTF og kvinnefotballen)
Begrenset "suksess" å vise til.

Ellers så er jo Perry ledig da..

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

TV2 rangerer de ti største talentene i OBOS:

https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

mogandisu skrev: tor mar 09, 2023 2:06 pm Smerud offisielt ferdig etter U21 EM

Veldig spennende årgang neste mann får råde over så blir spennende å se hvem som får det ansvaret.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... esterskap/
Gleder meg til Fagermo får sparken til sommeren med VIF på 9.plass, Smerud kommer inn for å snu skuta, så havner vi på 7.plass ved sesongslutt.

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

Gratulerer med dagen til alle i denne tråden. Måtte vi få en ny trener som bruker spillerne i riktige posisjoner og klarer å sette et system som får ut det beste av de fantastiske talentene våre.

Forslag til lag kommende kvalifisering.

Sjøeng

Edh
Opsahl/Østrom
Hjelde
Oppegård

Holm/Zafeiris/Arnstad/Aarøen
Mannsverk

Bobb
Schjelderup
Nusa

Karlsbakk/Nordås

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Tror ikke U21 får beholde Mannsverk etter sommeren, er nok permanent med de store gutta

benib

Legg inn av benib »

(シ) skrev: tor mar 09, 2023 3:17 pm Tror ikke U21 får beholde Mannsverk etter sommeren, er nok permanent med de store gutta
Enig her. Hvis utviklingen fortsetter kommer det en stor klubb i sommer og slenger en stor bunke med sedler på bordet til Molde og da er nok Mannsverk gone og fast på a-landslaget.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 3:00 pm Gratulerer med dagen til alle i denne tråden. Måtte vi få en ny trener som bruker spillerne i riktige posisjoner og klarer å sette et system som får ut det beste av de fantastiske talentene våre.

Forslag til lag kommende kvalifisering.

Sjøeng

Edh
Opsahl/Østrom
Hjelde
Oppegård

Holm/Zafeiris/Arnstad/Aarøen
Mannsverk

Bobb
Schjelderup
Nusa

Karlsbakk/Nordås
5ern på midten er blodsexy. Kan kaste Filip Jørgensen inn der også. Trenger dog en habil spiss. Ikke helt overbevist over Nordås og Karlsbakk.

Ville kanskje kjørt Nusa opp på topp, stort sett der han spiller nå i Brugge. Vi har mer å velge i på midten. Så kunne evt kjørt Zafeiris/Aarøen opp i 10ern og Schjelderup ut på kant. Mvuka kan også vært en mulighet på kanten. Har veldig mange muligheter om man kjører Nusa opp. Igjen så er det forsvaret som vil bli den klart svakeste lagdelen. Hjelde er bunnsolid men spørsmålstegn rundt resten. Edh er god men veldig skadeplaget.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

(シ) skrev: tor mar 09, 2023 3:17 pm Tror ikke U21 får beholde Mannsverk etter sommeren, er nok permanent med de store gutta
Sivert Mannsverk og Oscar Bobb har jeg( muligens for ofte for mange) skrevet inn på A-landslaget
og til høsten spiller de etter all sannsynlighet på et godt klubblag i en topp 8 liga muligens topp 5 liga.

startelver

Legg inn av startelver »

aderyn skrev: tor mar 09, 2023 2:20 pm Smerud ut. Stor dag for forumet og U21.
Nå må det sprettes en champis.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: tor mar 09, 2023 2:39 pm TV2 rangerer de ti største talentene i OBOS:

https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/
Der var det ikke mye å skrive hjem om. Konkluderer med at få av de største talentene holder til i OBOS…

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Synes egentlig Smerud er en bra trener jeg. Tror han kan gjøre det godt med klubb. Har blitt for feig og valgt dårlige løsninger i en del kvalifiseringer, synes det absolutt er på tide at han går til noe annet nå. Men når han tørr å sette opp lag til å spille ball, så har han vist flere ganger at han er i stand til det. Har sett bra ut med denne årgangen etter kvalifiseringen var over, 1994- årgangen styrte han bra, god kamp mot Tyskland med 1996-årgangen. God tur videre!

Kjønø har jeg også tenkt på. Ellers lurer jeg på om det kunne passa Solskjær, som fortsatt er klubbløs.

Wiggen har trent 2002-årgangen hittil og er nok også høyaktuell.

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

aderyn skrev: tor mar 09, 2023 4:08 pm
Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 3:00 pm Gratulerer med dagen til alle i denne tråden. Måtte vi få en ny trener som bruker spillerne i riktige posisjoner og klarer å sette et system som får ut det beste av de fantastiske talentene våre.

Forslag til lag kommende kvalifisering.

Sjøeng

Edh
Opsahl/Østrom
Hjelde
Oppegård

Holm/Zafeiris/Arnstad/Aarøen
Mannsverk

Bobb
Schjelderup
Nusa

Karlsbakk/Nordås
5ern på midten er blodsexy. Kan kaste Filip Jørgensen inn der også. Trenger dog en habil spiss. Ikke helt overbevist over Nordås og Karlsbakk.

Ville kanskje kjørt Nusa opp på topp, stort sett der han spiller nå i Brugge. Vi har mer å velge i på midten. Så kunne evt kjørt Zafeiris/Aarøen opp i 10ern og Schjelderup ut på kant. Mvuka kan også vært en mulighet på kanten. Har veldig mange muligheter om man kjører Nusa opp. Igjen så er det forsvaret som vil bli den klart svakeste lagdelen. Hjelde er bunnsolid men spørsmålstegn rundt resten. Edh er god men veldig skadeplaget.
Enig i at Mvuka og Jørgensen er veldig gode alternativer.

Er helt klart på spissplass og på stopper ved siden av Hjelde det ser tynnest ut. Jeg er heller ikke helt overbevist Karlsbakk/Nordås, tenkte tanken på å flytte Nusa opp selv, men føler at laget kunne hatt behov for et oppspillspunkt. Pluss at Nusa får flere 1 mot 1-situasjoner på kant, som er hans fremste styrke. Samtidig frister det jo veldig å få brukt 1 til av alle de gode midtbanespillerne.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 5:34 pm
aderyn skrev: tor mar 09, 2023 4:08 pm
Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 3:00 pm Gratulerer med dagen til alle i denne tråden. Måtte vi få en ny trener som bruker spillerne i riktige posisjoner og klarer å sette et system som får ut det beste av de fantastiske talentene våre.

Forslag til lag kommende kvalifisering.

Sjøeng

Edh
Opsahl/Østrom
Hjelde
Oppegård

Holm/Zafeiris/Arnstad/Aarøen
Mannsverk

Bobb
Schjelderup
Nusa

Karlsbakk/Nordås
5ern på midten er blodsexy. Kan kaste Filip Jørgensen inn der også. Trenger dog en habil spiss. Ikke helt overbevist over Nordås og Karlsbakk.

Ville kanskje kjørt Nusa opp på topp, stort sett der han spiller nå i Brugge. Vi har mer å velge i på midten. Så kunne evt kjørt Zafeiris/Aarøen opp i 10ern og Schjelderup ut på kant. Mvuka kan også vært en mulighet på kanten. Har veldig mange muligheter om man kjører Nusa opp. Igjen så er det forsvaret som vil bli den klart svakeste lagdelen. Hjelde er bunnsolid men spørsmålstegn rundt resten. Edh er god men veldig skadeplaget.
Enig i at Mvuka og Jørgensen er veldig gode alternativer.

Er helt klart på spissplass og på stopper ved siden av Hjelde det ser tynnest ut. Jeg er heller ikke helt overbevist Karlsbakk/Nordås, tenkte tanken på å flytte Nusa opp selv, men føler at laget kunne hatt behov for et oppspillspunkt. Pluss at Nusa får flere 1 mot 1-situasjoner på kant, som er hans fremste styrke. Samtidig frister det jo veldig å få brukt 1 til av alle de gode midtbanespillerne.
Frister mer å bruke Bobb som falsk 9, som han har gjort på City en del. Men da blir det litt lite gjennombrudd med Schjelderup som kant.

Kanskje noe sånt;

Arnstad - Mannsverk - Schjelderup
Mvuka - Bobb - Nusa

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Veldig spent på U-21 uttaket tirsdag. Mange om beinet særlig på midtbanen.
Det venter et EM også etter de to treningskampene senere denne måneden.

Hvem trener U-21 i åra som kommer ? Sikkert en som er ledig.

Solskjær ? Aner ikke men han er vel ledig og et bra navn ?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: fre mar 10, 2023 3:51 am Veldig spent på U-21 uttaket tirsdag. Mange om beinet særlig på midtbanen.
Det venter et EM også etter de to treningskampene senere denne måneden.

Hvem trener U-21 i åra som kommer ? Sikkert en som er ledig.

Solskjær ? Aner ikke men han er vel ledig og et bra navn ?
Solskjær er min drøm. Er overkvalifisert, men noe har hindra han i å ta en ny jobb. U21-jobben gir mye mer frihet enn de fleste andre jobber, han kan bo hvor han vil, ta fri omtrent når han vil osv og han vil være godt posisjonert til landslagsjobben.

Bård Wiggen har trent 2002-årgangen hittil. Så han er nok veldig aktuell. Tror det er lavest odds på han. Da får Solbakken sine ideer inn i u21-spillerne og det gjør kanskje steget mellom u21 og A mindre. Men det er et veldig lite spennende valg, da…

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
Sist redigert av mogandisu den fre mar 10, 2023 9:33 am, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Wiggen har vel kun fått gode skussmål av Solbakken når han var assistent der. Mitt inntrykk er at ingen i RBK savner han heller akkurat fra tiden han var assistenten til Perry for sånn 10 år siden.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Når jeg leser referater fra samlingen 2002 allerede har hatt med Wiggen, og tenker på at kvalifiseringen starter i september, så vil jeg si oddsen er veldig høy for at andre enn Wiggen hentes inn.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... v-samling/
https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... v-samling/

Her snakker han om at de jobber som A-laget, blir kjent med spillere og om muligheten for folk til å spille seg inn til neste samling. En del slike kommentarer som tyder på at han ser på det som mer enn et kort vikariat.

Ser ut som han har spilt 451/433 med laget:

Mot Belgia (2-1 tap):
Jasper Silva Torkildsen
Nicolas Pignatel Jenssen - Max Normann Williamsen - Halvor Rødølen Opshal - David Møller Wolfe
Herman Geelmuyden - Fredrik Sjøvold - Filip Rønningen Jørgensen - Tobias Fjeld Gulliksen - Thelonious Gerard Aasgaard
Bryan Fiabema

Mot Tyskland (2-1 tap):
Sander Tangvik
Nicolas Pitgnatel Jenssen - Halvor Rødølen Opsahl - Max Normann Williamsen - David Møller Wolfe
Jonar Torrissen Therkelsen - Filip Rønningen Jørgensen (K) - Tobias Fjeld Gulliksen
Herman Geelmuyden - Lasse Selvåg Nordås - Elias Hoff Melkersen

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Wiggen har mange dårlige skussmål og jobben som Solbakkens assistent i Danmark og Tyskland er de jobbene han har fått godt skussmål.

startelver

Legg inn av startelver »

mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tor mar 09, 2023 5:57 pm
Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 5:34 pm
aderyn skrev: tor mar 09, 2023 4:08 pm

5ern på midten er blodsexy. Kan kaste Filip Jørgensen inn der også. Trenger dog en habil spiss. Ikke helt overbevist over Nordås og Karlsbakk.

Ville kanskje kjørt Nusa opp på topp, stort sett der han spiller nå i Brugge. Vi har mer å velge i på midten. Så kunne evt kjørt Zafeiris/Aarøen opp i 10ern og Schjelderup ut på kant. Mvuka kan også vært en mulighet på kanten. Har veldig mange muligheter om man kjører Nusa opp. Igjen så er det forsvaret som vil bli den klart svakeste lagdelen. Hjelde er bunnsolid men spørsmålstegn rundt resten. Edh er god men veldig skadeplaget.
Enig i at Mvuka og Jørgensen er veldig gode alternativer.

Er helt klart på spissplass og på stopper ved siden av Hjelde det ser tynnest ut. Jeg er heller ikke helt overbevist Karlsbakk/Nordås, tenkte tanken på å flytte Nusa opp selv, men føler at laget kunne hatt behov for et oppspillspunkt. Pluss at Nusa får flere 1 mot 1-situasjoner på kant, som er hans fremste styrke. Samtidig frister det jo veldig å få brukt 1 til av alle de gode midtbanespillerne.
Frister mer å bruke Bobb som falsk 9, som han har gjort på City en del. Men da blir det litt lite gjennombrudd med Schjelderup som kant.

Kanskje noe sånt;

Arnstad - Mannsverk - Schjelderup
Mvuka - Bobb - Nusa
Ikke dumt det. Men Ceide foran Mvuka kanskje?
Eller tenker du på mangel på spilletid?
Vetlesen kan fort ta plassen til Arnstad også.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

@Norgefoot Tror det her er snakk om neste generasjons U21, Ceide og Vetlesen utgår jo nå. For neste generasjon vil eldste være 2002, med Mvuka, Filip Jørgensen osv.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm
mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:20 pm
startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm
mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?
Så du tror fotballpresidenten ansetter trenere på ulandslag?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Ross skrev: fre mar 10, 2023 10:02 pm
Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:20 pm
startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm

OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?
Så du tror fotballpresidenten ansetter trenere på ulandslag?
Jeg antar Fotball-presidenten kan ta en samtale med kandidater som er interessante og på den måten gi uttrykk for sine ønsker. Eksempelvis er at en fortid med en internasjonal spillerkarriere på høyt nivå i utlandet er viktig ballast for å trene unge talenter som i mange tilfeller har hverdag i topp 10 ligaer.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tangvik starter for RBK i morgen. Innfrir han i cupkampen(e) er det slett ikke umulig at han danker ut Hansen i serien.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»