Viking FK

Svar
kaffi

Re: Viking FK

Legg inn av kaffi »

Blirdetgull? skrev: ons mar 08, 2023 8:05 pm Synes det er på sin plass at vi faktisk gir den ekte Nevland en tommel opp.
Enig. Godt vindu på papiret! Nesten litt rart at Viking fikk på plass noen spillere i det hele tatt etter alle de sylskarpe analysene av Nevlands evner til utføre jobben i denne tråden tidligere i vinter.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Viking- sandnes ulg g17 3-2. Brede Fiksdal, bror avJesper med 1-0. Han spilte første omgang siden han har hatt kyssesyken. Han er et stort talent som har slitt meget par tretthetsbrudd. De trener mye disse Fiksdalguttene. Får se omhN forblir frisk og skadefri. 2006 modell.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nevi skrev: tor mar 09, 2023 5:21 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.
4511 ifølge statistikken til NFF såg cupkampen mellom Viking og Rosenborg i 2021.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Korgutt skrev: tor mar 09, 2023 5:28 pm
Nevi skrev: tor mar 09, 2023 5:21 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.
4511 ifølge statistikken til NFF såg cupkampen mellom Viking og Rosenborg i 2021.
2021 var det ja. Tiden flyr. Takker. Bør kunne komme mer nå. Men værmessig og klokkeslett hjelper ikke så veldig.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Nevi skrev: tor mar 09, 2023 5:21 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.
Dersom det er en reell konkurransesituasjon på topp, som jeg er helt sikker på at det er, så ville det vært veldig rart å starte med Salvesen etter èn trening. D'Agostino har vært en av våre beste i oppkjøringen og jeg er tett opp mot veldig sikker på at han starter mot RBK. Gitt at han er frisk, selvsagt. Jeg tror også at Svendsen starter foran Austbø på høyrekanten, basert på erfaring og noen flere defensive fibre. Begge har vært gode i oppkjøringen, Austbø bedre enn Svendsen, men sistnevnte har også vært solid. Misset en del foran mål, men det har også Austbø gjort. Jevnt og begge får mest sannsynlig spilletid, uavhengig av hvem som starter. Ellers synes jeg laget gir seg selv, gitt at de er friske og raske:

----------------------------Gunnarsson----------------------------

Yanni--------------Steensness------Brekalo-----------Urbancic

-------------Tangen--------Solbakken------Løkberg-------------

Svendsen------------------D'Agostino----------------------Tripic

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tor mar 09, 2023 6:35 pm
Nevi skrev: tor mar 09, 2023 5:21 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.
Dersom det er en reell konkurransesituasjon på topp, som jeg er helt sikker på at det er, så ville det vært veldig rart å starte med Salvesen etter èn trening. D'Agostino har vært en av våre beste i oppkjøringen og jeg er tett opp mot veldig sikker på at han starter mot RBK. Gitt at han er frisk, selvsagt. Jeg tror også at Svendsen starter foran Austbø på høyrekanten, basert på erfaring og noen flere defensive fibre. Begge har vært gode i oppkjøringen, Austbø bedre enn Svendsen, men sistnevnte har også vært solid. Misset en del foran mål, men det har også Austbø gjort. Jevnt og begge får mest sannsynlig spilletid, uavhengig av hvem som starter. Ellers synes jeg laget gir seg selv, gitt at de er friske og raske:

----------------------------Gunnarsson----------------------------

Yanni--------------Steensness------Brekalo-----------Urbancic

-------------Tangen--------Solbakken------Løkberg-------------

Svendsen------------------D'Agostino----------------------Tripic
Enig her. Alt annet enn at D'Agostino starter vil være rart. Han har vært frisk og god når han har fått spille i det siste. Salvesen får nok en halv time. Han må bli bedre kjent med lagkameratene.

Austbø kan være en joker å sette inn fra start. De vet ikke helt hva de får. Det trygge er å starte med Svendsen. Men skal de ta RBK litt på senga så håper jeg Austbø får starte.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Er helt enig med dere at D'Agostino bør starte, så lenge han føler seg kampklar.

Men påfallende hvor ivrig "oss mot resten av verden" prøver å snakke Salvesen rett inn på laget. De (han) skriver mye bra. Men av og til virker det som vedkommende sitter med alle svarene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: tor mar 09, 2023 9:24 pm Er helt enig med dere at D'Agostino bør starte, så lenge han føler seg kampklar.

Men påfallende hvor ivrig "oss mot resten av verden" prøver å snakke Salvesen rett inn på laget. De (han) skriver mye bra. Men av og til virker det som vedkommende sitter med alle svarene.
Er det ikke han Danilo i Felt O Podcast som er «Oss mot resten av verden»? Synes det virket sånn på Løkberg i siste episode.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: tor mar 09, 2023 9:56 pm
Nevi skrev: tor mar 09, 2023 9:24 pm Er helt enig med dere at D'Agostino bør starte, så lenge han føler seg kampklar.

Men påfallende hvor ivrig "oss mot resten av verden" prøver å snakke Salvesen rett inn på laget. De (han) skriver mye bra. Men av og til virker det som vedkommende sitter med alle svarene.
Er det ikke han Danilo i Felt O Podcast som er «Oss mot resten av verden»? Synes det virket sånn på Løkberg i siste episode.
Det er det eg alltid har tenkt, utan at eg heilt kan definera korfor eg har tenkt det.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tor mar 09, 2023 8:55 pm
Bilvrag skrev: tor mar 09, 2023 6:35 pm
Nevi skrev: tor mar 09, 2023 5:21 pm

Har ikke hørt noe mer sidenmandag. Da ble det sagt 3000 solgte billetter. Det var ett skuffende tall. Ikke minst når over 1000 vikingfans tok turen til Østerhus Arena i januar. Håper det har tatt seg opp i løpet av uken
I fjor gjestet Rosenborg stadion i 3.runde i cupen. Noen som vet tallet da?


Ser ellers at D'Agustino forventer å starte på søndag. Det betyr i hvert fall at "kjenningene" må være over. Står og at Jensen / Aarsheim har laget klart i sine hoder. Blir overrasket om Salvesen starter siden laget allerede er klart.
Dersom det er en reell konkurransesituasjon på topp, som jeg er helt sikker på at det er, så ville det vært veldig rart å starte med Salvesen etter èn trening. D'Agostino har vært en av våre beste i oppkjøringen og jeg er tett opp mot veldig sikker på at han starter mot RBK. Gitt at han er frisk, selvsagt. Jeg tror også at Svendsen starter foran Austbø på høyrekanten, basert på erfaring og noen flere defensive fibre. Begge har vært gode i oppkjøringen, Austbø bedre enn Svendsen, men sistnevnte har også vært solid. Misset en del foran mål, men det har også Austbø gjort. Jevnt og begge får mest sannsynlig spilletid, uavhengig av hvem som starter. Ellers synes jeg laget gir seg selv, gitt at de er friske og raske:

----------------------------Gunnarsson----------------------------

Yanni--------------Steensness------Brekalo-----------Urbancic

-------------Tangen--------Solbakken------Løkberg-------------

Svendsen------------------D'Agostino----------------------Tripic
Enig her. Alt annet enn at D'Agostino starter vil være rart. Han har vært frisk og god når han har fått spille i det siste. Salvesen får nok en halv time. Han må bli bedre kjent med lagkameratene.

Austbø kan være en joker å sette inn fra start. De vet ikke helt hva de får. Det trygge er å starte med Svendsen. Men skal de ta RBK litt på senga så håper jeg Austbø får starte.
Tungt for enkelte her inne om D'Agostino kjenner, men selvsagt eneste riktige.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 09, 2023 2:56 pm Noen som vet hvordan salget til søndagens kamp går?
Fredag formiddag var det solgt 3800 billetter til oppgjøret, opplyser Frida Lingjerde Gloppen til Aftenbladet.
– Men det kryper oppover. Nå har folk våknet og det er godt å se, sier hun.

Lederen av privatmarked i Viking forteller at Viking håper å bikke 5000 tilskuere.

Det er ventet rundt 150 RBK-supportere på bortefeltet til kampen.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/APx7 ... -rosenborg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

happykjeksbit skrev: tor mar 09, 2023 10:41 pm
Vikingen skrev: tor mar 09, 2023 9:56 pm
Nevi skrev: tor mar 09, 2023 9:24 pm Er helt enig med dere at D'Agostino bør starte, så lenge han føler seg kampklar.

Men påfallende hvor ivrig "oss mot resten av verden" prøver å snakke Salvesen rett inn på laget. De (han) skriver mye bra. Men av og til virker det som vedkommende sitter med alle svarene.
Er det ikke han Danilo i Felt O Podcast som er «Oss mot resten av verden»? Synes det virket sånn på Løkberg i siste episode.
Det er det eg alltid har tenkt, utan at eg heilt kan definera korfor eg har tenkt det.
Faktisk det jeg også har tenkt. Når dere også tenker det samme så ligger det kanskje noe i det?

Jesman

Legg inn av Jesman »

Har det vært snakk om Vikings nye drakt i 2023?

Ser det ligger en del bilder forskjellige steder, blant annet i Aftenbladets artikkel om hvor mye Salvesen gleder seg, men også på nettstedet randaberg24.no.

Jeg liker den ikke.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Slår dere ut Rosenborg på søndag spilles kampen mot Bodø/Glimt lørdag 18.mars kl.1630.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Så....gulroten ved å slå RBK er Bodø/Glimt? Hipp hurra

Nevi

Legg inn av Nevi »

eppaen skrev: fre mar 10, 2023 5:46 pm Så....gulroten ved å slå RBK er Bodø/Glimt? Hipp hurra
Stemmer det.

Og vinneren i den kampen skal spille semifinale på Åråsen om Lillestrøm kommer seg dit.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jesman skrev: fre mar 10, 2023 3:43 pm Har det vært snakk om Vikings nye drakt i 2023?

Ser det ligger en del bilder forskjellige steder, blant annet i Aftenbladets artikkel om hvor mye Salvesen gleder seg, men også på nettstedet randaberg24.no.

Jeg liker den ikke.
Vanskelig å se. Får se når den er i dagslys.
Jeg synes de siste års drakter har vært for mørke. Nesten svarte. Mørkeblå skal drakten være.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nevi skrev: fre mar 10, 2023 6:06 pm
eppaen skrev: fre mar 10, 2023 5:46 pm Så....gulroten ved å slå RBK er Bodø/Glimt? Hipp hurra
Stemmer det.

Og vinneren i den kampen skal spille semifinale på Åråsen om Lillestrøm kommer seg dit.
Jeg kjenner noen som det syns det er komplisert at kvart- og semifinaler skal spilles på forskjellige baner avhengig av hvilken motstander man møter. Hva tenker du? Selv finner jeg det ikke vanskelig i det hele tatt. For mitt vedkommende så står Skeid/Molde oppført som hjemmelag mot Stabæk/Bryne. Men dette gjelder jo bare dersom Skeid vinner mot Molde. Går Molde videre så blir det uansett bortekamp enten i Sandvika mot Stabæk eller på Jæren mot Bryne. Og kommer Molde seg til semifinalen så blir det uansett hjemmekamp med unntak av dersom Brann blir motstander. Da går kampen i Bergen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Snakket forøvrig med en bekjent i dag, som hadde spilt fotball med Salvesen på Sørlandet. De fleste på det laget var veldig overrasket over at det var Salvesen som hadde nådd lengst. Han hadde ferdighetene, men var lite profesjonell og tok lett på treningen. Han mente det trolig var mye av grunnen til at Salvesen havnet i kulden i Bodø.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: fre mar 10, 2023 6:58 pm Snakket forøvrig med en bekjent i dag, som hadde spilt fotball med Salvesen på Sørlandet. De fleste på det laget var veldig overrasket over at det var Salvesen som hadde nådd lengst. Han hadde ferdighetene, men var lite profesjonell og tok lett på treningen. Han mente det trolig var mye av grunnen til at Salvesen havnet i kulden i Bodø.
Hvorfor han har havnet i kulden vet jeg ikke.

Men spørsmålet om hvem som kommer lengst er herlig. Det finnes ingen fasit. Viking og andre henter unge spillere i 12-13 års alderen for de er de største talentene der og da. Men mye skjer de neste 8-10 årene.

Bjørshol var reserve på juniorlaget til Vidar etter det jeg har hørt. Sebulonsen aldri vurdert av Viking i ung alder. De hentet 4 andre fra hans lag.

Ingen automatikk i at de som er best når de er unge blir best som senior.

Birger Meling er jo også et godt eksempel fra Viking. Er vel han som er kommet lengst av det kullet. Til og med lenger enn Veton som er samme modell

kaffi

Legg inn av kaffi »

Heggheim på vei til Vålerenga på lån. Det kan ikke være bra for selvtilliten før han skal erstatte Brekalo i sommer.

tokk

Legg inn av tokk »

Vikingen skrev: fre mar 10, 2023 6:58 pm Snakket forøvrig med en bekjent i dag, som hadde spilt fotball med Salvesen på Sørlandet. De fleste på det laget var veldig overrasket over at det var Salvesen som hadde nådd lengst. Han hadde ferdighetene, men var lite profesjonell og tok lett på treningen. Han mente det trolig var mye av grunnen til at Salvesen havnet i kulden i Bodø.
Salvesen skal ha spørt i en butikk om det er bra uteliv i byen

Nevi

Legg inn av Nevi »

Korgutt skrev: fre mar 10, 2023 6:57 pm
Nevi skrev: fre mar 10, 2023 6:06 pm
eppaen skrev: fre mar 10, 2023 5:46 pm Så....gulroten ved å slå RBK er Bodø/Glimt? Hipp hurra
Stemmer det.

Og vinneren i den kampen skal spille semifinale på Åråsen om Lillestrøm kommer seg dit.
Jeg kjenner noen som det syns det er komplisert at kvart- og semifinaler skal spilles på forskjellige baner avhengig av hvilken motstander man møter. Hva tenker du? Selv finner jeg det ikke vanskelig i det hele tatt. For mitt vedkommende så står Skeid/Molde oppført som hjemmelag mot Stabæk/Bryne. Men dette gjelder jo bare dersom Skeid vinner mot Molde. Går Molde videre så blir det uansett bortekamp enten i Sandvika mot Stabæk eller på Jæren mot Bryne. Og kommer Molde seg til semifinalen så blir det uansett hjemmekamp med unntak av dersom Brann blir motstander. Da går kampen i Bergen.
Eneste problemet her for våres del er at vi vet allerede nå at gevinsten med seier er å møte Glimt borte. Da tenker jeg på at utfordringen ikke kunne blitt verre.

Ellers ser jeg det ikke som ett problem. Kan skjønne at de i hvertfall har trukket kvartfinalene siden de bare spilles ei uke senere.

tokk

Legg inn av tokk »

kaffi skrev: fre mar 10, 2023 7:36 pm Heggheim på vei til Vålerenga på lån. Det kan ikke være bra for selvtilliten før han skal erstatte Brekalo i sommer.
Tror det er mer sannsynlig at vif låner med opsjon på kjøp. Og at han spiller i VIF de neste 3 årene

kaffi

Legg inn av kaffi »

tokk skrev: fre mar 10, 2023 7:48 pm
Vikingen skrev: fre mar 10, 2023 6:58 pm Snakket forøvrig med en bekjent i dag, som hadde spilt fotball med Salvesen på Sørlandet. De fleste på det laget var veldig overrasket over at det var Salvesen som hadde nådd lengst. Han hadde ferdighetene, men var lite profesjonell og tok lett på treningen. Han mente det trolig var mye av grunnen til at Salvesen havnet i kulden i Bodø.
Salvesen skal ha spørt i en butikk om det er bra uteliv i byen
:lol:

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

RBK er veldig svekket fra i fjor, Tengstedt ,Jensen og Veccia er borte og i tillegg er Holse skadet. Enkel seieer for Viking

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

tokk skrev: fre mar 10, 2023 7:49 pm
kaffi skrev: fre mar 10, 2023 7:36 pm Heggheim på vei til Vålerenga på lån. Det kan ikke være bra for selvtilliten før han skal erstatte Brekalo i sommer.
Tror det er mer sannsynlig at vif låner med opsjon på kjøp. Og at han spiller i VIF de neste 3 årene
Svir virkelig hvis VIF får han nå. Hadde vært perferkt erstatter for Brekalo

kaffi

Legg inn av kaffi »

tokk skrev: fre mar 10, 2023 7:49 pm
kaffi skrev: fre mar 10, 2023 7:36 pm Heggheim på vei til Vålerenga på lån. Det kan ikke være bra for selvtilliten før han skal erstatte Brekalo i sommer.
Tror det er mer sannsynlig at vif låner med opsjon på kjøp. Og at han spiller i VIF de neste 3 årene
Skal ikke være snakk om opsjon. Vi får se.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»