Viktor Hovland

Svar
startelver

Re: Viktor Hovland

Legg inn av startelver »

ElGuaje skrev: tor mar 09, 2023 7:03 pm
Neptun skrev: tor mar 09, 2023 6:57 pm
thewaterfall skrev: man mar 06, 2023 12:37 pm 10. plass er veldig bra det ja, skuffelsen stammer vel fra at han kjemper om seieren men gjør noen dumme feil.
Minner en del om herrelandslaget i håndball, den vanen.
Det fine for Viktor er at den 10.plassen ga han nesten fem millioner kroner, det samme kan man vel ikke si om håndballherrene
Det blir ca 8 vanlige årslønner på en helg.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Starter med birdie!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Par på hull 11, som er et par 5 hull. Utslag midt i fairway, men bommer på green og havner i bunker på andrelag som ble liggende uheldig i bunker. Lang birdieputt som ikke satt, men trygg og enkelt par da.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Birdie på hull 14, -2 for dagen etter 5 hull og -5 totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Nok en birdie på hull 15 og -6

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Nok en birdie, 1 slag bak teten nå.
(som ikke har startet enda)
Sist redigert av Will.i.Nickersen den fre mar 10, 2023 3:34 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Også er det birdie på hull 16 i dag også, 3 på rad akkurat som i går. -7 nå

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Hadde visst griseflaks som ikke ble våt på det 17'nde, men kunne ikke se ballen i sendingen.
Spratt visst nesten over hele greenen og i vannet på andre siden.
Får se hvor han ligger hen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Fikk reprise av slaget nå, traff treverket helt i fremkant av green også spretter den høyt og heldigvis innpå green også stopper den i utkanten av green i roughen. Bra chip og bør klare par.

EDIT:

Video av slaget her:


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Par på hull 17 (med flaks) og hull 18, runder etter å ha gått dagens første ni hull 4 under par og på -7 totalt. Nå skal han gå sine siste ni hull for dagen på 'front nine', hvor han slet litt i går. Håper han fortsetter flyten.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hadde vært gøy om han var i nærheten før lørdagen.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Nok en birdie, -8 og delt ledelse (men ikke alle som har slått ut enda)

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Delt ledelse på -8- Trenerbyttet har virkelig hjulpet på puttingen hans :)

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mulig at han traff vannet på utslaget nå, dro i alle fall langt høyre på hull 4

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Blir i alle fall dobbel bogey på hull 5, selv om han ikke traff vannet. Chipper seg inn på fairway, men slår over green og havner tjukt i roughen. Chippen blir hard og ruller nesten av green og i vannet (!) men stopper i roughen. Unødvendig rot av Viktor her, men det er litt typisk Viktor føler jeg. Når han først bommer på utslaget så sliter han med å redde seg inn på en grei måte, han går for mye på liksom og gambler litt.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Tar sjeldent det safe valget, ja. Blir litt frustrert av det til tider. Men er jo måten han spiller på.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

5 birdies i dag,men også en dobbelbogey som følges opp med bogey. Så gitt fra seg 3 slag på 2 siste hull.
Sist redigert av Sportsidiot den fre mar 10, 2023 5:38 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Følger opp dobbel bogeyen med nok en bogey...

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Æsj, hadde gledet meg til rolig fredagskveld og se på Hovland. Men han er snart ferdig allerede?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

BBQsaus skrev: fre mar 10, 2023 5:52 pm Æsj, hadde gledet meg til rolig fredagskveld og se på Hovland. Men han er snart ferdig allerede?
Jepp, har 3 hull igjen. Slo ut ca 1335 i dag, siden han hadde sent utslag i går.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Bogey på hull 8 og -4.

Unødvendige feil, dårlig på 'front nine' to dager på rad og ikke minst for dårlige utnyttelse av par 5 hull generelt. Vi får se om han kan rette opp inntrykket på hull 9, det siste par 5 hullet. Trodde virkelig ikke han skulle falle så langt ned når han rundet på -7 og var på -8 selv om jeg var litt bekymret for de hullene han rotet på i går når han leverte på de samme hullene som i går. Etter -8 hadde jeg et håp om at han klarte seg gjennom resten av runden på par.

Får avslutte med en godfølelse på siste hull da, men det ser virkelig ikke bra ut. Er det mulig..

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Gir seg en mulighet til å redde par, og det klarer han.
Ender uansett runden på -1, og det er for dårlig når han var -5 på runden etter 11 hull. Det betyr +4 på siste 7, og han kan egentlig bare takke seg selv. Han bommer kanskje ikke særlig mer enn andre, men han har en tendens til å bomme på feil steder eller slite med å rette opp feilene og bli hardere straffet. Jeg liker den offensive tilnærmingen hans, han er blant de mest stabile fra tee og har mange gode utslag i eller rundt fairway. Det er sjelden han har store misser på utslaget. Men når han først har store misser, så bør han bli flinkere til å "ta straffen" som Thorp snakker om. Puste litt, og tenke at det er viktigere å redde par enn å gamble på birdie f.eks.. Hvert slag teller, også har man også det mentale aspektet fordi når man vet man har gjort en unødvendig feil så blir man irritert og det er ikke lett å glemme med en gang. Da er det også lurere å ta det trygge valget, og få gjennomført et godkjent slag etter en feil og finne rytmen igjen. Selv om det er spektakulært når han lykkes med å gå på.

Jeg føler det er slik ofte når Hovland er i toppen, at han blir straffet hardere for sine feil og det er nok for at de aller beste er nok flinkere til å velge det trygge når de er i problemer.

Vi får håpe at de andre sliter med å score særlig bedre denne runden, når det er meldt tøffere forhold og at han ikke er mer enn 5-6-7 slag bak teten imorgen. Blir spennende å følge resten av helgen, seieren blir nok for vanskelig men nok en topplassering er innen rekkevidde i alle fall.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Interessant å høre intervjuet der han er veldig fornøyd med egen golf.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skjønner hva han mener og er til en viss grad enig. Han spiller jo bra golf store deler av runden, men som sagt når han først misser så går han for slag som krever 100% uttelling og utførelse, og kanskje også litt flaks. Så selv om han da slår noen gode slag, så er det allikevel ikke godt nok til å få resultat da fordi han er (i mine øyne) for offensiv i valgene.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Siden flere folk er i denne tråden kontra PGA-tråden. Sjekk Ramey på det 17. Hullet. 2 x i vannet. Frustrerende saker!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

thewaterfall skrev: fre mar 10, 2023 7:20 pm Skjønner hva han mener og er til en viss grad enig. Han spiller jo bra golf store deler av runden, men som sagt når han først misser så går han for slag som krever 100% uttelling og utførelse, og kanskje også litt flaks. Så selv om han da slår noen gode slag, så er det allikevel ikke godt nok til å få resultat da fordi han er (i mine øyne) for offensiv i valgene.
Det er vel nettopp disse offensive valgene som har bidratt til diverse turneringsseire?

startelver

Legg inn av startelver »

Dette var smått irriterende etter en så god start.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

DuncanE skrev: lør mar 11, 2023 12:57 am
thewaterfall skrev: fre mar 10, 2023 7:20 pm Skjønner hva han mener og er til en viss grad enig. Han spiller jo bra golf store deler av runden, men som sagt når han først misser så går han for slag som krever 100% uttelling og utførelse, og kanskje også litt flaks. Så selv om han da slår noen gode slag, så er det allikevel ikke godt nok til å få resultat da fordi han er (i mine øyne) for offensiv i valgene.
Det er vel nettopp disse offensive valgene som har bidratt til diverse turneringsseire?
Joda, jeg sier ikke han skal kutte de helt ut. Men når man bommer på utslag eller diverse så er det viktigere å "redde par" å begrense skaden mener jeg. Så lenge han har gode "ligg" så mener jeg han bør kjøre på.

I går endte han jo opp med dobbel bogey etter å ha akkurat ikke havnet i vannet på et utslag. Han gjør det eneste han kan gjøre med å slå seg tilbake i fairway. Men så går han for flagget som han såvidt ser (virker det som), og slår over green og havner i trøbbel for andre gang på det hullet i stedet for å spille litt tryggere inn på green i det minste.

Samme på torsdag også på hull 9, hvor han havner i vannet. Der burde man ikke bomme venstre for flagget og havne i bunkeren rundt green, og det er masse plass på høyre side av flagget på green. Viktor tar en offensiv linje og bommer venstre og ender opp med bogey. Hadde han landet riktig med slaget kunne han klart birdie, men det er meget vanskelig fordi det er så lite å gå på på den venstre siden. Hadde han landet til høyre og på green, som var enklere er det større sjanse for at han hadde reddet par i alle fall.

Når man jevnt over taper unødvendig ekstra med slag etter å ha gjort et dårlig slag så mener jeg det ikke er verdt det og det gjør det vanskeligere å vinne turneringer. Men når han lykkes så får han enorm med uttelling selvsagt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Han klarte nå helgespill 😅

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Holdt seg ganske lik listene, selv med gode forhold for de som ikke vart ferdig igår. Mange "svakere" foran på listene og med favorittdagen foran seg så kan de bli opp mot toppen etter dagens runde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Golf»