LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
TerryMcDermott

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av TerryMcDermott »


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: ons mar 08, 2023 5:26 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:20 pm Tror endel av misnøyen overfor Elliott handler om hvor dere kommer fra.
Antakeligvis ja. Og det er også ganske naturlig, de fleste vil nok fremdeles se på Liverpool, og forvente at fremtidens lag skal speile fortidens, til tross for at det er lite som tyder på at det er noe mål i seg selv for Klopp.

Og i en overgangsfase, hvor man er litt verken-fugl-eller-fisk, så vil det kanskje være naturlig/enkelt å peke på "the odd one out", han som det per nå kanskje ikke finnes en naturlig rolle for i dagens lag. Men at Elliott har en del helt åpenbare kvaliteter er jo åpenbart for alle som har sett en fotballkamp eller tre. Selv om jeg ofte synes at små, tekniske briter (fremdeles) har en tendens til å hypes noe i overkant, med sin "u-engelske stil" og alt det der, og at dette tidvis kan sies å ha vært gjeldende for Elliott også. Jeg ser i hvert fall ingen spiller med "ypperste verdensklasse-potensial" der, og han er en ganske romslig hylle under f.eks. Foden i min bok. Men bevares - klart han har masse å bidra med likevel! Og det kan fort være at det blir han som skal ta over Salahs plass i laget på sikt, med en fullstendig revamp av hele måten laget settes opp på, jeg har i hvert fall mer troa på det enn at han skal ende opp som indreløper i 4-3-3 :)
Jeg tenker nesten motsatt. Ser på han som en annen type enn feks Foden/Saka, og tror aldri han får tempo til å erstatte Salah. Tror han ligger mye nærmere Mount/Ødegaard. (Evnt Pedri for å ta et annet ungt talent.)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm
Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.
Finnes det noen managere i verden som ikke ville være fornøyd hvis han fikk kjøpe midtebanespillere for 2 mrd kroner?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Enzino skrev: ons mar 08, 2023 6:37 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm
Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.
Finnes det noen managere i verden som ikke ville være fornøyd hvis han fikk kjøpe midtebanespillere for 2 mrd kroner?
Litt klønete formulert. Poenget var at man ikke nødvendigvis skal ha inn fire-fem spillere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: ons mar 08, 2023 3:08 pm Ikke mye som skiller dem. Før De Zerbi ville jeg sikkert sagt Rice. Da synes jeg det var større usikkerhet knyttet til Caicedo. Under De Zerbi har det blitt tydeligere hvor god Caicedo er med ball. Der undervurderte jeg han. Dermed synes jeg det er tre forhold som taler for Caicedo:

1. «Proven» i deres type fotball. Det kan man ikke si om Rice selv om det helt sikkert ikke hadde blitt et problem.
2. Nesten tre år yngre. Ikke et stort poeng, men dersom det de tilfører neste sesong foretrekker man, «alt annet» likt, den yngste.
3. Billigere. Tipper summen av overgang og lønn blir noe lavere for Caicedo. Og hvertfall om en hensyntar «levetid».

I tillegg liker jeg fysikken til Caicedo bedre. Rice har bra fysikk. Stor og rask. Men selv om Rice sannsynligvis er «større» enn Caicedo tror jeg ikke han har noe på han i duellspillet. I tillegg synes jeg Caicedo virkere lettere på foten og mer smidig. Rice er enda en av disse britene som nesten virker litt klumsete. Ikke Maguire/Jones-nivå, er tross alt aldri skadet, men han har hvertfall ikke kroppsmotorikken til Ørjan Berg, for å si det slik.
Rice har to fordeler. Det ene er at han er egenprodusert, noe som teller litt siden det kommer til å forsvinne flere slike de nærmeste par årene. Og det andre er at han over flere år har vist at han tåler belastningen i en så tøff liga som PL uten å være skadet i det hele tatt. Har vel omtrent null skader i løpet av karrieren. I tillegg er han i nærmest perfekt alder og kommer han til Liverpool så ville han nok blitt i klubben i alle sine primeår i karrieren.

Caicedo har den fordelen at han sikkert blir billigere ja. Iallfall i sum av lønn + overgang. Rice skulle nok raskt hatt oppi £200k i uka, Caicedo ville nok fått betydelig mindre. Og så er jeg enig ang fysikken. Caicedo virker veldig kjapp og smidig og evner og dekke store rom på veldig kort tid. Nå har jeg ikke sett SÅ mye av ham, men tror ikke det finnes mange spillere med samme aksjonsradius som ham.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 7:00 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 3:08 pm Ikke mye som skiller dem. Før De Zerbi ville jeg sikkert sagt Rice. Da synes jeg det var større usikkerhet knyttet til Caicedo. Under De Zerbi har det blitt tydeligere hvor god Caicedo er med ball. Der undervurderte jeg han. Dermed synes jeg det er tre forhold som taler for Caicedo:

1. «Proven» i deres type fotball. Det kan man ikke si om Rice selv om det helt sikkert ikke hadde blitt et problem.
2. Nesten tre år yngre. Ikke et stort poeng, men dersom det de tilfører neste sesong foretrekker man, «alt annet» likt, den yngste.
3. Billigere. Tipper summen av overgang og lønn blir noe lavere for Caicedo. Og hvertfall om en hensyntar «levetid».

I tillegg liker jeg fysikken til Caicedo bedre. Rice har bra fysikk. Stor og rask. Men selv om Rice sannsynligvis er «større» enn Caicedo tror jeg ikke han har noe på han i duellspillet. I tillegg synes jeg Caicedo virkere lettere på foten og mer smidig. Rice er enda en av disse britene som nesten virker litt klumsete. Ikke Maguire/Jones-nivå, er tross alt aldri skadet, men han har hvertfall ikke kroppsmotorikken til Ørjan Berg, for å si det slik.
Rice har to fordeler. Det ene er at han er egenprodusert, noe som teller litt siden det kommer til å forsvinne flere slike de nærmeste par årene. Og det andre er at han over flere år har vist at han tåler belastningen i en så tøff liga som PL uten å være skadet i det hele tatt. Har vel omtrent null skader i løpet av karrieren. I tillegg er han i nærmest perfekt alder og kommer han til Liverpool så ville han nok blitt i klubben i alle sine primeår i karrieren.

Caicedo har den fordelen at han sikkert blir billigere ja. Iallfall i sum av lønn + overgang. Rice skulle nok raskt hatt oppi £200k i uka, Caicedo ville nok fått betydelig mindre. Og så er jeg enig ang fysikken. Caicedo virker veldig kjapp og smidig og evner og dekke store rom på veldig kort tid. Nå har jeg ikke sett SÅ mye av ham, men tror ikke det finnes mange spillere med samme aksjonsradius som ham.
Skal heller ikke undervurdere det drivet til Rice. Pressikre spillere som kan ta med seg ballen gjennom ledd har høy verdi. Synes det er gode argumenter for begge, og håper i grunnen Man Utd kan lande en av dem, men tviler.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: ons mar 08, 2023 6:43 pm
Enzino skrev: ons mar 08, 2023 6:37 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm
Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.
Finnes det noen managere i verden som ikke ville være fornøyd hvis han fikk kjøpe midtebanespillere for 2 mrd kroner?
Litt klønete formulert. Poenget var at man ikke nødvendigvis skal ha inn fire-fem spillere.
Da forstod jeg i hvert fall hva du mente.

Men jeg tenker uansett at det er en voldsom stretch å skulle klare å kjøpe inn to så ettertraktede spillere samtidig. Dels er de ekstremt dyre, men Liverpool får jo konkurranse fra alle andre toppklubber om Bellingham (som gjør at selv om alle i England tror han havner i Liverpool, så har bookiene Real omtrent på samme odds), og fra alle engelske toppklubber om Rice (her er ikke Liverpool engang blant favorittene).

Jeg tror nok Klopp gjerne tar begge to, men jeg tror ikke det er spesielt realistisk at det skjer (med mindre Liverpool får inn arabiske eiere som skriver blanco-sjekker til både overgangssummer og lønninger).

Jeg tenker at Klopp og Liverpool skal være veldig fornøyde hvis de lander en av de tre spillerne du nevnte. Det er under 50% sannsynlig, hvis vi skal stole på bookienes vurderinger (noe som selvsagt ikke er fasit, men som ofte treffer veldig bra fordi de faktisk lever og dør av å sette sannsynligheter riktig).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Enzino skrev: ons mar 08, 2023 7:45 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 6:43 pm
Enzino skrev: ons mar 08, 2023 6:37 pm

Finnes det noen managere i verden som ikke ville være fornøyd hvis han fikk kjøpe midtebanespillere for 2 mrd kroner?
Litt klønete formulert. Poenget var at man ikke nødvendigvis skal ha inn fire-fem spillere.
Da forstod jeg i hvert fall hva du mente.

Men jeg tenker uansett at det er en voldsom stretch å skulle klare å kjøpe inn to så ettertraktede spillere samtidig. Dels er de ekstremt dyre, men Liverpool får jo konkurranse fra alle andre toppklubber om Bellingham (som gjør at selv om alle i England tror han havner i Liverpool, så har bookiene Real omtrent på samme odds), og fra alle engelske toppklubber om Rice (her er ikke Liverpool engang blant favorittene).

Jeg tror nok Klopp gjerne tar begge to, men jeg tror ikke det er spesielt realistisk at det skjer (med mindre Liverpool får inn arabiske eiere som skriver blanco-sjekker til både overgangssummer og lønninger).

Jeg tenker at Klopp og Liverpool skal være veldig fornøyde hvis de lander en av de tre spillerne du nevnte. Det er under 50% sannsynlig, hvis vi skal stole på bookienes vurderinger (noe som selvsagt ikke er fasit, men som ofte treffer veldig bra fordi de faktisk lever og dør av å sette sannsynligheter riktig).
Når vi sitter og gjetter på fremtiden til spillerne er det nok nesten alltid det.

Men jeg tror fortsatt at Liverpool i utgangspunktet så for seg to tunge kjøp til midtbanen (Tchouameni og Bellingham). Så kan vi alltids være enige om at det ikke blir lett.

(Vedrørende det med arabiske eiere ser jeg ikke helt bort fra at de gjør en emisjon før overgangsvinduet åpner som gir litt cash som forenkler det litt.)

startelver

Legg inn av startelver »


silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm
For en kamp. For et lag. Nå er det bare å vente på nedturen mot Bournemouth.
Lol. Så fette forutsigbart.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Bunn-nivået til denne gjengen er helt helt HELT sykt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

eppaen skrev: lør mar 11, 2023 3:35 pm Bunn-nivået til denne gjengen er helt helt HELT sykt.
--- Vinner 9-1 over to kamper,da!
For en Jekyll & Hyde-sesong dette er...

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kan man søke om å kun spille hjemmekamper?

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Realiteten er jo at Spurs er ganske svake selv, og med litt flyt er kampen om 4. plassen åpen enda. Men det er klart at sannsynligheten er lav når man ser bunn-nivået denne sesongen. Spesielt borte har det vært fra begredelig til bekmørkt.

Jack

Legg inn av Jack »

silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm
silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm
For en kamp. For et lag. Nå er det bare å vente på nedturen mot Bournemouth.
Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Jack skrev: lør mar 11, 2023 3:55 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm
silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm
For en kamp. For et lag. Nå er det bare å vente på nedturen mot Bournemouth.
Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?
--- Denne sesongen mangler det kanskje en slags kultur men skal bare en sesong tilbake før den samme kulturen var på plass.
Akkurat samme kamp som mot Nottingham borte det her uten en "cupfinale" i forkant. Vi suger rett og slett i denne type bortekamper der vi møter kompakte lag som kontrer inn vinnermål. Tror noe har med å gjøre at sesongen i stor grad er "over", i fjor spilte man for alt helt inn. Denne sesongen spiller man for ingenting og ble tidlig hektet av nesten alt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Feil thread, nvm

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Mediokert fotballag

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Rensenbrink82 skrev: lør mar 11, 2023 5:27 pm Mediokert fotballag
--- Ja,nå er vi det. Men vi er nå i hvert fall et lag som ikke jukser seg fram til suksess.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: lør mar 11, 2023 4:07 pm
Jack skrev: lør mar 11, 2023 3:55 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm

Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?
--- Denne sesongen mangler det kanskje en slags kultur men skal bare en sesong tilbake før den samme kulturen var på plass.
Akkurat samme kamp som mot Nottingham borte det her uten en "cupfinale" i forkant. Vi suger rett og slett i denne type bortekamper der vi møter kompakte lag som kontrer inn vinnermål. Tror noe har med å gjøre at sesongen i stor grad er "over", i fjor spilte man for alt helt inn. Denne sesongen spiller man for ingenting og ble tidlig hektet av nesten alt.
Det blir fryktelig tøysete å snakke om vinnerkultur som en forklaring etter dette. Eller mentalitet som fotballeksperten Tjærnås drar opp av hatten. Det er klassisk når man ikke kan fotball og ikke forstår hva man har sett.
Fullstendig ubrukelig, og bruker Klopp tiden på dette istedet for fotball har man virkelig et problem.
Så det gjør han ikke.

De som prøver seg på fotballforklaringer begynner også i feil ende, de jeg har sett. Forferdelig forsvarsspill.
Det er ikke det som er problemet.
Presisjon og tempo. Relasjoner. Avtaler. Mottak. Der ligger denne. Kan de ikke bedre? Klart de kan, men dette har vært et gjennomgående problem hele sesongen. Det skyldes nok lite kvalitetstid på feltet, mye skader, i dag også godt forberedt motstander som er heldig de første 15, og litt klønete bruk av troppen av Klopp.
Dette må Klopp ta tak i, problemet er at det blir på kamp til kamp-basis. Istedet for en helhetlig greie.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ganske åpenbart at dette er en av hovedårsakene til at dere er der dere er:

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: lør mar 11, 2023 7:41 pm Ganske åpenbart at dette er en av hovedårsakene til at dere er der dere er:
Både direkte og indirekte. I dag hadde man få skader, men et lag som har spilt og trent lite gjennom sesongen. Det får konsekvenser. Mye av suksessen til Liverpool bygget nettopp på ekstremt gode relasjoner. Delvis et resultat av lite rotasjon. Og selv om det sikkert er lite populært å skrive her inne er det kanskje medaljens bakside man ser nå? Lenge virket det nesten som Kornmayer var på et helt eget nivå. Det var han kanskje, men ikke hevet over fysiske lover.

Litt skummelt for et Man Utd som ikke roterer. Samtidig spiller man ikke med samme trøkk og intensitet som Liverpool. Det er det kanskje bare Arsenal som gjør. Men Arsenal roterer betydelig i EL. Og man har et mye yngre lag.

Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm
KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fotball altså…

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 10:00 pm
Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm
KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.
Blir aldri helt klok på den fyren. Hvorfor farger han ikke bare skjegget etter å ha ofret så mye for tennene?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 11:41 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 10:00 pm
Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm

En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.
Blir aldri helt klok på den fyren. Hvorfor farger han ikke bare skjegget etter å ha ofret så mye for tennene?
Du skjønner ikke forskjellen mellom en fungerende tanngard, kontra litt gråskjær i skjegget?
Og her gikk jeg rundt og trodde din IQ var høyere enn en gjennomsnitts sjimpanses, eller Unitedfan, som det også kalles...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Joa...


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: man mar 13, 2023 5:26 pm Joa...

#FSGOUT

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»