Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Jolla skrev: fre mar 10, 2023 2:57 pm
Wellé skrev: fre mar 10, 2023 2:28 pm
Mulig jeg lager noe lignende for skudd (for og i mot, distanse, osv) til helgen hvis jeg får tid. Tviler på at jeg kan finne data like langt tilbake tho, men hadde vært kult å se på.
Whoscored har detaljert data tilbake til 09/10-sesongen.

Men du må grave i individuelle kamper for å finne all infoen. Så det er endel gruntwork.
Med mindre man har såpass med ferdigheter i koding, at man klarer å konstruere et data scrapping program for det da.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 10, 2023 9:15 am Jeg vet at jeg argumenterte for hvorfor det var greit at vi ikke hentet han tilbake, og når vi så hvor fort bena hans "forsvant" etter at han kom tilbake, så var det kanskje den mest riktige avgjørelsen. Samtidig, Fabregas er en av de største for meg. Han var kanskje PLs beste midtbanespiller over en treårsperiode hvor spillere som Lampard, Gerrard, Scholes, etc var i ligaen, og han var det som den klart yngste av dem.

Fabregas var stjernen da jeg virkelig for alvor begynte å følge med på kamper, utover å lese om det i avisen eller se oss i CL. Før det var jeg enten på trening, gikk skirenn eller spilte kamp stort sett når Arsenal spilte i PL.

Fabregas på fotballbanen var en blanding av genialitet og en ekstremt følsom teknikk. Skulle gjerne sett han tilbake, selvom han kanskje brant broer for andre. Jeg klarer bare ikke å holde det imot han at han ville til verdens soleklart beste lag, som også var hans barndomsklubb.
For min del må jeg sette opp en solid skillevegg mellom fotballspilleren Cesc og personen Cesc.

Enormt talent, et av de 4-5 største råtalentene vi har sett i Arsenal-drakt. Er vel bare Saka, Wilshere, Vieira, Henry og Anelka som har vært på nivå (da regner jeg talentet fra de har trukket på seg Arsenal-drakt, og sånn sett kan jeg ikke inkludere spillere som Bergkamp og Pires som var relativt etablerte da de kom). Kanskje man kan inkludere Saliba og han med den lille gutten inni seg også.

Men jeg må også innrømme at han aldri ble så god som jeg trodde da jeg så hvilket nivå han hadde nådd allerede som 17-åring. Da tenkte jeg at han var en potensiell ny Zidane.

Fantastisk spiller på sitt beste, noen ekstremferdigheter i pasningsspillet som få andre spillere som har spilt i PL har hatt. Dog ingen komplett spiller, og hadde alltid en del svakheter i spillet han aldri ble kvitt.

Men altså, både måten han håndterte returen til barndomsklubben og deretter overgangen til en av de største rivalene våre gjennom klubbens historie, gjør at jeg klarer ikke like ham som person. Veldig opportunistisk og egoistisk fokusert. Ikke den største judasen i klubbens historien, men helt oppe i toppen der. Kan vel si at Cesc, han med den lille gutten inni seg og Anelka står ganske likt på en talent+judasfaktor summeringsliste. :lol:

At han ville til Barca var forståelig. Måten han gjorde det på var disgusting. At han sitter nå i ettertid og sier at han selv ville til Arsenal betyr nada for meg. Han tok sitt valg om å gå til Barca, og når det viste seg at han rett og slett ikke var god nok for det laget, da kan han virkelig steke i sitt eget fett for min del.

Jeg orker ikke tanken på å skulle se han i noen form for posisjon i klubben igjen. Da mener jeg klubben setter et helt feil eksempel, og viser at spillere som f.eks. Saka gjerne må ta seg en tur til andre større klubber enn Arsenal og kan forvente seg tilgivelse ved returen. Fotballen er alt for kynisk til at sånne ting bare kan passere imo. Særlig hvis Arsenal faktisk mener alvor og ønsker å fortsette å være en av verdens 10 største klubber også i fremtiden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: fre mar 10, 2023 10:45 pm
Jolla skrev: fre mar 10, 2023 2:57 pm Så det er endel gruntwork.
Med mindre man har såpass med ferdigheter i koding, at man klarer å konstruere et data scrapping program for det da.
Not me. Broderen som er koderen i familien.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Sambi er klar for å droppe en 10/10 mot City i dag

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jeg stoler egentlig aldri på goal.com, men var det ikke noen her i tråden som sa at Charlie Watts har kilder i Arsenal og er ganske troverdig?

https://www.goal.com/en/news/gabriel-je ... d6f94e8ee5

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: søn mar 12, 2023 12:34 am Jeg stoler egentlig aldri på goal.com, men var det ikke noen her i tråden som sa at Charlie Watts har kilder i Arsenal og er ganske troverdig?

https://www.goal.com/en/news/gabriel-je ... d6f94e8ee5
Det var meg, og ja, det virker sånn. Flere ganger han har vært først ute med nyheter tidligere som har vært riktig, i tillegg til at jeg kommer ikke på noen grove bommer for han.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: søn mar 12, 2023 8:04 am
Enzino skrev: søn mar 12, 2023 12:34 am Jeg stoler egentlig aldri på goal.com, men var det ikke noen her i tråden som sa at Charlie Watts har kilder i Arsenal og er ganske troverdig?

https://www.goal.com/en/news/gabriel-je ... d6f94e8ee5
Det var meg, og ja, det virker sånn. Flere ganger han har vært først ute med nyheter tidligere som har vært riktig, i tillegg til at jeg kommer ikke på noen grove bommer for han.
Hadde jo vært helt rått hvis Jesus kunne sitte på benken i dag. Har vel neppe match fitness til noe mer enn 15-20 min, men både mentalt for troppen og i en eventuell avgjørende sluttfase av kampen i dag, kan han være en kjempeboost.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Charlie Watts😍🥁

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wellé skrev: lør mar 11, 2023 6:12 pm Sambi er klar for å droppe en 10/10 mot City i dag
Var ikke en 10/10, men var Palace beste spiller sammen med Guehi. Den eneste sammen med Olise som viste litt ro når han hadde ballen i bena, og klarte å skape rom for medspillere.

Dessverre så er svakhetene hans uten ball fortsatt ganske åpenbare. Mangler rett og slett intensitet i spillet sitt. Vanskelig å beskrive det annerledes.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: søn mar 12, 2023 12:54 pm
Wellé skrev: lør mar 11, 2023 6:12 pm Sambi er klar for å droppe en 10/10 mot City i dag
Var ikke en 10/10, men var Palace beste spiller sammen med Guehi. Den eneste sammen med Olise som viste litt ro når han hadde ballen i bena, og klarte å skape rom for medspillere.

Dessverre så er svakhetene hans uten ball fortsatt ganske åpenbare. Mangler rett og slett intensitet i spillet sitt. Vanskelig å beskrive det annerledes.
Han er et talent med ballen i beina og der kan han nok bli en skikkelig kvalitetsspiller med litt mer erfaring.

Men det er jo oppsiktsvekkende hvor dårlig han er til å seg i banen, når motstanderen har ballen. Han har en slags splittet spilleforståelse, hvor han forstår mye av den offensive deler, men er nesten analfabet (i hvert fall sammenlignet mot nivået han faktisk spiller på) i den defensive biten.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Trossard starter, Jesus på benk.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jeg har sett litt på gjenværende spilleprogram for Arsenal og City. I mitt mest sannsynlige scenario, havner 1 poeng bak dem etter 38 kamper.

I hjemmekampene som vi har igjen er alle vinnbare. Men vi er ikke så store favoritter i alle til at jeg tror vi vinner alle. Så jeg tror vi ender opp med 5-1-0 og 16 poeng (tipper poengtap mot Chelsea eller Brighton, og altså 4 poeng på de 2 kampene).

I bortekampene tror jeg ender opp med 2-2-2 og 8 poeng. Regner da med tap på Anfield og Ethiad, U borte mot Newcastle og så 7 poeng totalt mot Fulham, West-Ham og Nottingham.

I så fall ender vi opp på 63 + 16 + 8 = 87 poeng.

Klarer vi det er det blitt levert en helt sinnsvak sesong, helt uavhengig av om det holder til gull eller sølv.

Når det gjelder City, så tror jeg de ender opp med 5-1-0 og 16 poeng på resterende hjemmekamper. De har et tøffere kampprogram på hjemmebane enn oss, og det bør tikke inn et poengtap mot enten Liverpool, oss eller Chelsea. Selv om jeg selvsagt ikke blir superoverrasket om de vinner alle, nå som de har kommet på vinnersporet.

I bortekampene ser jeg for meg 3-2-0 og 11 poeng. Brighton, Fulham og Brendtford er alle tricky kamper. Pluss at de, som oss, har veldig svak statistikk mot Everton på Goodison, og her kan det også tikke inn et poengtap.

De ender i så fall opp på 61 + 16 + 11 = 88 poeng.

Hva betyr dette "skjemaet" for dagens kamp? Det betyr at vi nærmest må vinne, for å holde sannsynligheten for et ligagull sånn nogen lunde oppe. Vi har ikke råd til særlig mange feilskjær, og poengtap i dag gjør det nesten til do or die å slå både West-Ham og Nottingham borte.

Det som selvsagt kan gjøre oss til favoritter i run in, er om vi mot formodning skulle kunne hente hjem 3 poeng på Anfield eller minst 1 poeng på Ethiad. Men jo mer jeg har tenkt på de kampene, jo sikrere har jeg blitt på tap i begge. Sånn sannsynlighetsmessig så skal vi vel ha overvekt for minst 1 poeng til samme fra de to kampene. Men akkurat her er jeg dessverre skikkelig pessimist.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Grei søndag med 3 poeng og poengtap på United.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Fullstendig kontroll. Bra for hjertet.

Trossard er en deilig speller.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Vike4 skrev: søn mar 12, 2023 4:57 pm Grei søndag med 3 poeng og poengtap på United.
Burde ha gode muligheter til topp-2 nå om ikke annet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bunnsolid kamp av Arsenal. Trossard enorm, Martin fantastisk. Gode i begge ender, alle får pluss i dag.

Nå har mange klaget lenge på de nest beste gutta våre, utenfor en toppet ellever. At nivåforskjellen er så stor. Men nå synes jeg vi begynner å få en bunnsolid benk også.

Tomiyasu, Tierney, Jorginho, Vieira, ESR, Nelson, Trossard og Nketiah. 8 spillere som holder et meget godt liganivå, synes jeg. Liker spesielt godt Trossard og Nelson for tida.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Perfekt kamp, banke inn tre kjapt og roe det ned resten av kamp.
Ekstra gull å se Jesus tilbake.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

En kontrollert 0-3 seier på en vanskelig bane og full meltdown fra Man Utd-leiren. Får ikke en bedre søndag enn det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Jokkemedkniven skrev: søn mar 12, 2023 5:16 pm En kontrollert 0-3 seier på en vanskelig bane og full meltdown fra Man Utd-leiren. Får ikke en bedre søndag enn det.
Ser at VAR får kjørt seg hos Mjau-fansen.

Mest behaglige seier for oss på en stund nå.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 12, 2023 5:02 pm Bunnsolid kamp av Arsenal. Trossard enorm, Martin fantastisk. Gode i begge ender, alle får pluss i dag.

Nå har mange klaget lenge på de nest beste gutta våre, utenfor en toppet ellever. At nivåforskjellen er så stor. Men nå synes jeg vi begynner å få en bunnsolid benk også.

Tomiyasu, Tierney, Jorginho, Vieira, ESR, Nelson, Trossard og Nketiah. 8 spillere som holder et meget godt liganivå, synes jeg. Liker spesielt godt Trossard og Nelson for tida.
Faktisk usikker på om Arteta kan benke Trossard etter en sånn match. Men fullt mulig Jesus fortsetter å starte fra benk i minst 1 kamp til, kanskje begge frem til landslagspausa. Evnt at han får innhopp mot Sporting og så starter men blir byttet ut mot CP.

Men ja. Veldig lenge siden vi har hatt en så solid benk i PL.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Cannabis Connoisseur skrev: søn mar 12, 2023 5:27 pm
Canucks skrev: søn mar 12, 2023 5:19 pm
Jokkemedkniven skrev: søn mar 12, 2023 5:16 pm En kontrollert 0-3 seier på en vanskelig bane og full meltdown fra Man Utd-leiren. Får ikke en bedre søndag enn det.
Ser at VAR får kjørt seg hos Mjau-fansen.

Mest behaglige seier for oss på en stund nå.
Er det i det hele tatt noen UTD-kamptråder uten dette massive VAR-gnålet fra the usual suspects blant dem? Enkelte av dem virker å være besatt av en konspiskrulle-teori om at VAR er programmert for å bevisst feildømme stakkars United.
Kan være med på at VAR er uforutsigbart, noe vi også har vært ofre for, men det virker å være noe som går utover alle, og at VAR fremstår som russisk rullett, men der stopper det.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Canucks skrev: søn mar 12, 2023 5:19 pm
Jokkemedkniven skrev: søn mar 12, 2023 5:16 pm En kontrollert 0-3 seier på en vanskelig bane og full meltdown fra Man Utd-leiren. Får ikke en bedre søndag enn det.
Mest behaglige seier for oss på en stund nå.
Og deilig er det, å score vinnermålet på overtid er jo en fantastisk opplevelse som vi fikk oppleve mot Aston Villa og forrige helg mot Bournemouth, men det er søren meg ikke bra for hjertet.
Jeg tror at de to kampene alene har forkortet levetiden min med noen år og det er helt fantastisk at vi klarer å dominere og avgjøre kampen tidlig borte mot et lag som har vært solide denne sesongen og som var en potensiell bananskall i denne rekken av kamper vi skal igjennom før vi skal på Anfield.

Nå er Jesus tilbake og han virket veldig sulten og spillesugen, han hadde et par gode involveringer og det var synd at han ikke fikk et bedre treff på ballen på sjansen sin, men det har jo egentlig vært Jesus i et nøtteskall denne sesongen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn mar 12, 2023 5:23 pm
DennisB skrev: søn mar 12, 2023 5:02 pm Bunnsolid kamp av Arsenal. Trossard enorm, Martin fantastisk. Gode i begge ender, alle får pluss i dag.

Nå har mange klaget lenge på de nest beste gutta våre, utenfor en toppet ellever. At nivåforskjellen er så stor. Men nå synes jeg vi begynner å få en bunnsolid benk også.

Tomiyasu, Tierney, Jorginho, Vieira, ESR, Nelson, Trossard og Nketiah. 8 spillere som holder et meget godt liganivå, synes jeg. Liker spesielt godt Trossard og Nelson for tida.
Faktisk usikker på om Arteta kan benke Trossard etter en sånn match. Men fullt mulig Jesus fortsetter å starte fra benk i minst 1 kamp til, kanskje begge frem til landslagspausa. Evnt at han får innhopp mot Sporting og så starter men blir byttet ut mot CP.

Men ja. Veldig lenge siden vi har hatt en så solid benk i PL.
Personlig ville jeg ikke satt ut Trossard nå. Han har vært et meget friskt pust, en av våre beste, og er hovedårsaken til at Martinelli har funnet seg selv igjen (han har hatt meget godt av konkurransen). Dessuten vil man trolig være forsiktig med Jesus, en stund i hvertfall.

Men på sikt må en av dem ut. Martinelli eller Trossard. Jesus skal være bankers i laget vårt. Vanskelig valg, men Arteta velger nok det "sikre", Martinelli. Han skal forresten være glad for å ha funnet formen igjen, ellers hadde han vært favoritt til å benkes.

Fortsetter Trossard i samme stil dog, så kan han fort bli et førstevalg. Sjøl er jeg usikker. Jeg liker nok Trossards spillestil bedre enn Martinellis, som er litt enklere å lese, synes jeg. Han kan også gjøre litt vel mye på egenhånd, og det er ikke alltid det beste for laget. Liker flyten rundt Trossard bedre.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »



Er helt fantastisk av Edu og Arteta å få hentet han i Januar, man kan kritisere Edu for å bruke altfor mye tid på Mudryk, men han viser igjen at vi har alternativer hvis førstevalget ryker og det er tydelig at klubben har lært etter forrige sesong hvor viktig det er å forsterke i Januar.

Man kan i etterpåklokskapens navn si at det var mye bedre å hente Trossard istedenfor Mudryk, men jeg tror selv at grunnen til at Mudryk ikke har slått til enda er pga at Chelsea sliter for tiden. Det hadde vært utrolig spennende å se hvordan han hadde prestert i dette Arsenal-laget for det må være en grunn til at klubben var villige til å sprenge banken for han og nå har Edu og Arteta vist gjennom flere overgangsvinduer at de er gode på å hente de riktige spillerne for Arteta sitt system.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Balogun med nok et mål for Reims mot Monaco.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Digger det Martin gjør, rolig som skjæra på tunet :)

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Cannabis Connoisseur skrev: søn mar 12, 2023 5:27 pm
Canucks skrev: søn mar 12, 2023 5:19 pm
Jokkemedkniven skrev: søn mar 12, 2023 5:16 pm En kontrollert 0-3 seier på en vanskelig bane og full meltdown fra Man Utd-leiren. Får ikke en bedre søndag enn det.
Ser at VAR får kjørt seg hos Mjau-fansen.

Mest behaglige seier for oss på en stund nå.
Er det i det hele tatt noen UTD-kamptråder uten dette massive VAR-gnålet fra the usual suspects blant dem? Enkelte av dem virker å være besatt av en konspiskrulle-teori om at VAR er programmert for å bevisst feildømme stakkars United.
Vi gunnere skal vel se på eget glasshus angående akkurat det der…

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: søn mar 12, 2023 5:39 pm
Enzino skrev: søn mar 12, 2023 5:23 pm
DennisB skrev: søn mar 12, 2023 5:02 pm Bunnsolid kamp av Arsenal. Trossard enorm, Martin fantastisk. Gode i begge ender, alle får pluss i dag.

Nå har mange klaget lenge på de nest beste gutta våre, utenfor en toppet ellever. At nivåforskjellen er så stor. Men nå synes jeg vi begynner å få en bunnsolid benk også.

Tomiyasu, Tierney, Jorginho, Vieira, ESR, Nelson, Trossard og Nketiah. 8 spillere som holder et meget godt liganivå, synes jeg. Liker spesielt godt Trossard og Nelson for tida.
Faktisk usikker på om Arteta kan benke Trossard etter en sånn match. Men fullt mulig Jesus fortsetter å starte fra benk i minst 1 kamp til, kanskje begge frem til landslagspausa. Evnt at han får innhopp mot Sporting og så starter men blir byttet ut mot CP.

Men ja. Veldig lenge siden vi har hatt en så solid benk i PL.
Personlig ville jeg ikke satt ut Trossard nå. Han har vært et meget friskt pust, en av våre beste, og er hovedårsaken til at Martinelli har funnet seg selv igjen (han har hatt meget godt av konkurransen). Dessuten vil man trolig være forsiktig med Jesus, en stund i hvertfall.

Men på sikt må en av dem ut. Martinelli eller Trossard. Jesus skal være bankers i laget vårt. Vanskelig valg, men Arteta velger nok det "sikre", Martinelli. Han skal forresten være glad for å ha funnet formen igjen, ellers hadde han vært favoritt til å benkes.

Fortsetter Trossard i samme stil dog, så kan han fort bli et førstevalg. Sjøl er jeg usikker. Jeg liker nok Trossards spillestil bedre enn Martinellis, som er litt enklere å lese, synes jeg. Han kan også gjøre litt vel mye på egenhånd, og det er ikke alltid det beste for laget. Liker flyten rundt Trossard bedre.
Det er jo fantastisk at vi har 3 konstelasjoner som funker for de 2 posisjonene. Blir nok spilletid på alle fremover, vil jeg tro. Dels går det an å velge alternativer etter motstanderen, og dels etter hvem som er i form. Og så går det an å gjøre formasjonsendringer underveis i kampene uten at kvaliteten på spillerne går ned.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: søn mar 12, 2023 8:40 pm
Cannabis Connoisseur skrev: søn mar 12, 2023 5:27 pm
Canucks skrev: søn mar 12, 2023 5:19 pm

Ser at VAR får kjørt seg hos Mjau-fansen.

Mest behaglige seier for oss på en stund nå.
Er det i det hele tatt noen UTD-kamptråder uten dette massive VAR-gnålet fra the usual suspects blant dem? Enkelte av dem virker å være besatt av en konspiskrulle-teori om at VAR er programmert for å bevisst feildømme stakkars United.
Vi gunnere skal vel se på eget glasshus angående akkurat det der…
De fleste her i tråden er vel ganske klare på at de ikke tror på korrupsjon eller sammensvergelser, tli og med når frustrasjonen over inkonsistent og dårlig dømming er på sitt høyeste, midt i kamper?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»