Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av WellĂ© »

Enzino skrev: ↑man mar 13, 2023 4:11 pm
WellĂ© skrev: ↑man mar 13, 2023 1:21 pm Her er en annen modell som jeg kommer til Ă„ fĂžlge litt med pĂ„ fremover. Opta er jo hovedleverandĂžr av data til tv-selskapene, samt flere andre dataselskaper.
â–ș Show Spoiler
Til sammenligning sÄ har 538 oss pÄ 59% og Man City 41%. Tror dessverre at Opta sin modell er bedre, men predikert sannsynlighet pÄ 50% viser at de virkelig har troen pÄ at vi kan klare det.

Scott har ikke oppdatert sin enda.
Jeg registrerer at disse modellene er mer positive pÄ Arsenal sine sjanser enn jeg er.

Etter min vurdering er det et sted mellom 40/60 og 45/55. AltsÄ i favÞr City.

Jeg har et inntrykk av at alle sÄnne modeller og alle bookiers odds (som vel bygger pÄ tilsvarende modelle) har en tendens imo til Ä overvurdere forskjeller i poeng.

Tilsvarende at jeg mener de modellene overvurder stilling i kamper nÄr det gjelder live-odds. Av typen de senere Ärene nÄr Liverpool eller ManCity har ligget under hjemme mot et dÄrligere lag underveis i kampen. SÄ er oddsen pÄ hjemmeseier er ofte mye hÞyere enn hva jeg synes ser riktig ut. VÄr egen kamp mot BMouth var ogsÄ et godt eksempel pÄ et sÄnn kampforlÞp. City - Tottenham like sÄ. Mye mulig jeg er offer for subjektiv menneskelig bias error her. Men nÄr de gode lagene ligger under hjemme og de spillemessig overkjÞrer bortelaget, sÄ synes jeg veldig ofte at de klarer Ä snu.

Her tror jeg rett og slett modellene bommer litt fordi de (over)vurderer poeng hittil og spillestyrke i lagene basert pÄ senere resultater, mens de for eksempel i veldig liten grad (eller ikke i det hele tatt?) tar med typen fenomener som hvilke bortebaner et lag har slitt pÄ historisk. ManU borte var et godt eksempel, Everton borte et enda bedre, og dessverre er Liverpool borte et slik eksempel. NÄ mÄ jeg se hva oddsen stilles til, men det er en kamp hvor det er veldig fristende Ä bette pÄ H hvis oddsen er i nÊrheten av det jeg tror den kommer til Ä bli. Everton skulle jeg ha bettet pÄ HU, for den kampen var jeg bombesikker pÄ kom til Ä bli knalltÞff.

Men men. Jeg hÄper jo virkelig Ä ta feil her da.
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle sÄ mye ned fra den pacen vi tar poeng i. FÞr VM sÄ tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) sÄ har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nÄ skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Ta det med ro gutta. Dette tar dere👍

DennisB

Legg inn av DennisB »

Martin Ødegaard kÄret til Ärets spiller i London i dag.
Visste ikke at det var en slik kÄring, men han vant den altsÄ foran fire andre nominerte, Saka, Mitrovic, Toney og Kane. Saka vant prisen for Ärets unge spiller i London, noe han ogsÄ gjorde i 2021.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RG48j ... r-i-london

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

DennisB skrev: ↑man mar 13, 2023 11:43 pm Martin Ødegaard kĂ„ret til Ă„rets spiller i London i dag.
Visste ikke at det var en slik kÄring, men han vant den altsÄ foran fire andre nominerte, Saka, Mitrovic, Toney og Kane. Saka vant prisen for Ärets unge spiller i London, noe han ogsÄ gjorde i 2021.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RG48j ... r-i-london
Jeg tipper Martin Ødegaard ogsÄ stikker av med den gjeve prisen Ärets spiller fra Drammen, knepent foran Amahl Pellegrino.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

WellĂ© skrev: ↑man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle sÄ mye ned fra den pacen vi tar poeng i. FÞr VM sÄ tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) sÄ har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nÄ skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, fÞr vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert Ä sette sÄ mye som jeg er villig til Ä betale for et ligagull, pÄ City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og sÊrlig ikke alle bortekamper. SÄ fotball er ikke matematikk pÄ den mÄten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp nÄr vi har 11 kamper igjen og 3 av dem gÄr pÄ Anfield, Ethiad og St James.

2,44 pÄ 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. SÄ la oss runde av til 27 poeng. Da mÄ vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng pÄ de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), sÄ mÄ vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. AltsÄ enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell Ä klatre. Selvsagt kan det gÄ hvis alt klaffer. Men at det skal vÊre spesielt sannsynlig, kjÞper jeg ikke.

For Ä vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng mÄ City vinne resterende kamper for Ä vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slÄr vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, sÄ viser jo bÄde modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar sÄ mange poeng. For da skulle vi vÊrt mye stÞrre favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vÄrt forsvinner hvis vi taper pÄ Ethiad. Da har vi ikke rÄd til et eneste feilsteg uten av City gjÞr det samme (pga at de har bedre mÄlforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i trÄden, gir oss 24 poeng pÄ siste 12 kamper. SÄ er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng pÄ siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som sÄ mange ganger fÞr, sÄ hÄper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vÊrt for pesimistisk pÄ Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vÊrt for optimist pÄ 2 run ins de senere Ärene, bÄde under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist pÄ CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen sÄ langt, sÄ skal jeg spise meg mett pÄ kameler, fÞr jeg gÄr pÄ feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn pÄ 87 poeng. AltsÄ 21 poeng pÄ siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil vÊre en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender pÄ 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: ↑tir mar 14, 2023 12:20 am
WellĂ© skrev: ↑man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle sÄ mye ned fra den pacen vi tar poeng i. FÞr VM sÄ tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) sÄ har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nÄ skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, fÞr vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert Ä sette sÄ mye som jeg er villig til Ä betale for et ligagull, pÄ City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og sÊrlig ikke alle bortekamper. SÄ fotball er ikke matematikk pÄ den mÄten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp nÄr vi har 11 kamper igjen og 3 av dem gÄr pÄ Anfield, Ethiad og St James.

2,44 pÄ 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. SÄ la oss runde av til 27 poeng. Da mÄ vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng pÄ de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), sÄ mÄ vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. AltsÄ enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell Ä klatre. Selvsagt kan det gÄ hvis alt klaffer. Men at det skal vÊre spesielt sannsynlig, kjÞper jeg ikke.

For Ä vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng mÄ City vinne resterende kamper for Ä vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slÄr vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, sÄ viser jo bÄde modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar sÄ mange poeng. For da skulle vi vÊrt mye stÞrre favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vÄrt forsvinner hvis vi taper pÄ Ethiad. Da har vi ikke rÄd til et eneste feilsteg uten av City gjÞr det samme (pga at de har bedre mÄlforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i trÄden, gir oss 24 poeng pÄ siste 12 kamper. SÄ er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng pÄ siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som sÄ mange ganger fÞr, sÄ hÄper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vÊrt for pesimistisk pÄ Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vÊrt for optimist pÄ 2 run ins de senere Ärene, bÄde under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist pÄ CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen sÄ langt, sÄ skal jeg spise meg mett pÄ kameler, fÞr jeg gÄr pÄ feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn pÄ 87 poeng. AltsÄ 21 poeng pÄ siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil vÊre en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender pÄ 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.
Norsk tipping har vel ikke muligheter Ä sette penger pÄ ligavinner. Ellers hadde jeg satt penger pÄ City.

Ikke like mye som ONV95, men nok til at det hjelper pÄ mÄnedsbudsjettet.

Wellé

Legg inn av WellĂ© »

Enzino skrev: ↑tir mar 14, 2023 12:20 am
WellĂ© skrev: ↑man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.
â–ș Show Spoiler
Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle sÄ mye ned fra den pacen vi tar poeng i. FÞr VM sÄ tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) sÄ har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nÄ skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, fÞr vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert Ä sette sÄ mye som jeg er villig til Ä betale for et ligagull, pÄ City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og sÊrlig ikke alle bortekamper. SÄ fotball er ikke matematikk pÄ den mÄten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp nÄr vi har 11 kamper igjen og 3 av dem gÄr pÄ Anfield, Ethiad og St James.

2,44 pÄ 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. SÄ la oss runde av til 27 poeng. Da mÄ vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng pÄ de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), sÄ mÄ vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. AltsÄ enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell Ä klatre. Selvsagt kan det gÄ hvis alt klaffer. Men at det skal vÊre spesielt sannsynlig, kjÞper jeg ikke.

For Ä vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng mÄ City vinne resterende kamper for Ä vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slÄr vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, sÄ viser jo bÄde modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar sÄ mange poeng. For da skulle vi vÊrt mye stÞrre favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vÄrt forsvinner hvis vi taper pÄ Ethiad. Da har vi ikke rÄd til et eneste feilsteg uten av City gjÞr det samme (pga at de har bedre mÄlforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i trÄden, gir oss 24 poeng pÄ siste 12 kamper. SÄ er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng pÄ siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som sÄ mange ganger fÞr, sÄ hÄper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vÊrt for pesimistisk pÄ Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vÊrt for optimist pÄ 2 run ins de senere Ärene, bÄde under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist pÄ CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen sÄ langt, sÄ skal jeg spise meg mett pÄ kameler, fÞr jeg gÄr pÄ feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn pÄ 87 poeng. AltsÄ 21 poeng pÄ siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil vÊre en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender pÄ 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.
NÄ vektlegger jo vi historiske resultater forskjellig sÄ mulig det spiller inn. Man kan si at du har rett ettersom OT og Goodison er de eneste bortebanene vi har tapt pÄ denne sesongen, men tapet pÄ Goodison var jo ogsÄ starten pÄ en liten formsvikt. De knakk koden pÄ hvordan man skulle forsvare seg mot Arsenal nÄr vi spilte med Nketiah. Vi lÞste dette med Ä heller bruke Trossard og har ikke hatt det samme problemet siden. NÄ fÄr vi ogsÄ Jesus tilbake og da vil jeg vÄge Ä pÄstÄ at dette laget er betydelig sterkere enn det som tapte mot Everton og Man City og spilte uavgjort mot Brentford. Jorginho og Nketiah er gode spillere, men de er ikke Partey og Jesus (og Trossard).

Hvis vi skal se pÄ det historisk sÄ er jo heller ikke St James' Park en vanskelig stadion for oss. Vi har 7-1-2 pÄ de siste 10 kampene vÄre der. Hvis du mener forrige kamp nÄr du sier historisk sÄ har vi allerede snudd trenden denne sesongen med kamper mot CP, Brentford og Tottenham (en faktisk historisk vrien kamp). Men som jeg har sagt fÞr, jeg vektlegger historikk veldig lite. Jeg mener styrkeforskjellen mellom lagene er mye viktigere og det er derfor vi ser (begynner Ä nÊrme seg sÄ for meg i den formen de er) pÄ Newcastle som en vanskelig kamp. Samme gjelder Liverpool og Man City. De har stort sett slÄtt oss (borte og hjemme) fordi de var et mye bedre fotballag enn oss. Det er ikke tilfelle lenger. Liverpool var vi klart bedre enn over 90 min pÄ Ashburton, mens City-kampen kunne faktisk vippet begge veier. Med Partey og Jesus sÄ tror jeg vi hadde tatt den. Jeg tror nok derfor at sannsynligheten vÄr for poeng i disse tre kampene er betydelig hÞyere enn det du gjÞr.

Og det kommer nok tilbake at jeg ogsÄ tror at vi er et bedre lag enn du tror. Med vÄrt sterkeste lag sÄ mener jeg at vi er pÄ nivÄ med de gode Liverpool-Ärgangene. Vi er sÄ dominante faktisk. Jeg tror f.eks at vi er stÞrre favoritter enn Liverpool pÄ Anfield og jeg tror det er over 50% sannsynlighet for at vi klarer uavgjort eller bedre mot Man City.

Jeg tror vi ender opp med 90p. 16p pÄ de 6 hjemmekampene og 8p pÄ de 5 bortekampene. Det tilsvarer et poengsnitt pÄ 2,18 poeng per kamp. Det passer bedre med det nivÄet vi har levert pÄ nÄr man ser pÄ kampene vi har igjen enn at vi skal ta 1,89 poeng per kamp.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Mye tyder pÄ at ligaen avgjÞres med resultatet pÄ Etihad. De 10 Þvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer Ä ta like mange poeng som City der. SÄ der stÄr vi for meg. Vi tar neppe tre poeng pÄ Anfield heller.

For meg er ogsÄ City favoritt, sÄ lenge de har den kampen igjen. PÄ Etihad sliter vi, og nÄr Citys gullsjanser trolig stÄr og faller pÄ akkurat den kampen, sÄ har City sÄ mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der ogsÄ pÄ sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drÞss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til Ä gjÞre akkurat det de skal gjÞre for Ä sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene nÄr det gjelder som mest. Han hevet seg pÄ Emirates ogsÄ.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vÄr i Är. Den har vÊrt hinsides enestÄende. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fÄtt til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmÄl, er ikke til Ä tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.

Wellé

Legg inn av WellĂ© »

Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfÞrer mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vÊrt den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prÞvde Ä lÞse dette med Ä spille Bernardo der, men han var altfor dÄrlig defensivt. NÄr man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt sÄ mÄ man ogsÄ huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom Ä ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke pÄ det nivÄet som Walker var pÄ for noen Är siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er pÄ vei inn i post-prime. Det fins selvfÞlgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre nÄr de er i post-prime, men jevnt over sÄ gÄr kvaliteten ned pÄ spillere nÄr de gjÞr det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke lÞst "Haaland-problematikken", og selvom han har bÞttet inn aldri sÄ mange mÄl sÄ er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmÞnster som gjÞr at det er vanskelig for forsvarerne Ä vite hvem de skal markere sÄ er det nÄ lettere Ä demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vÊrt midtspiss sÄ har mÄlene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. NÄ skal det selvfÞlgelig sies at Haaland er den beste til Ä vÊre den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det gÄr litt pÄ det samme som punktet over, men er ogsÄ litt pÄ siden, og det er at de mangler fart pÄ kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde fÞr med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish Þnsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert pÄ Ärsakene som er nevnt over sÄ mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er pÄ det samme nivÄet som de fleste andre Ärene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til Ä hente oss igjen. Det kan selvfÞlgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sÄnn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjÞr.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

WellĂ© skrev: ↑tir mar 14, 2023 11:47 am Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfÞrer mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vÊrt den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prÞvde Ä lÞse dette med Ä spille Bernardo der, men han var altfor dÄrlig defensivt. NÄr man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt sÄ mÄ man ogsÄ huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom Ä ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke pÄ det nivÄet som Walker var pÄ for noen Är siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er pÄ vei inn i post-prime. Det fins selvfÞlgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre nÄr de er i post-prime, men jevnt over sÄ gÄr kvaliteten ned pÄ spillere nÄr de gjÞr det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke lÞst "Haaland-problematikken", og selvom han har bÞttet inn aldri sÄ mange mÄl sÄ er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmÞnster som gjÞr at det er vanskelig for forsvarerne Ä vite hvem de skal markere sÄ er det nÄ lettere Ä demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vÊrt midtspiss sÄ har mÄlene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. NÄ skal det selvfÞlgelig sies at Haaland er den beste til Ä vÊre den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det gÄr litt pÄ det samme som punktet over, men er ogsÄ litt pÄ siden, og det er at de mangler fart pÄ kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde fÞr med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish Þnsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert pÄ Ärsakene som er nevnt over sÄ mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er pÄ det samme nivÄet som de fleste andre Ärene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til Ä hente oss igjen. Det kan selvfÞlgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sÄnn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjÞr.
Det er vanskelig Ä vÊre uenig i det du skriver. De slipper ogsÄ inn flere mÄl enn i fjor, og har omtrent samme tempo som Äret fÞr det igjen, der de endte med Ä slippe inn 32 mÄl.

Likevel sitter jeg med en fÞlelse av at selv om dette er en svakere versjon av City, sÄ er de bedre enn oss.

Da tenker jeg pÄ stallen, og i hvor stor grad kampform treffer.

Hvis vi spiller med Partey, stopperparet, Saka og Ødegaard de siste 11 kampene, og de holder formen, sÄ er sjansene gode.

Men vi har veldig vanskelige kamper igjen. Hvis vi vinner i helgen og City avgir poeng, sÄ kan jeg begynne Ä fÄ hÄp. Men hvis City slÄr Liverpool, sÄ har de vel egentlig bare oss og Chelsea igjen av lagene som "burde" ha kamper i Europa. Ja, jeg vet at Chelsea har vÊrt svake, men jeg tror de snur det nÄ.

Jeg blir ikke overrasket om City gÄr ubeseiret gjennom resten av kampene, mens jeg fÞler meg ganske sikker pÄ at vi avgir poeng, bÄde pÄ Anfield og Etihad. Newcastle har jeg ikke peiling pÄ hvordan vil gÄ, mens jeg frykter ogsÄ Chelsea-kampen.
I de fire kampene er jeg fornÞyd med 6 poeng, altsÄ 6 tapte poeng, men ogsÄ usikker pÄ om vi klarer det.

SOm DennisB skrev. Jeg er uansett strÄlende fornÞyd med en utrolig fin sesong som supporter. Om vi da ryker i kampen mot de Þkonomisk overlegne City endrer ikke pÄ mye.

Vi fÄr hÄpe de trekkes poeng fÞr sesongen er over, men jeg holder ikke pusten.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: ↑tir mar 14, 2023 12:14 pm
Det er vanskelig Ä vÊre uenig i det du skriver. De slipper ogsÄ inn flere mÄl enn i fjor, og har omtrent samme tempo som Äret fÞr det igjen, der de endte med Ä slippe inn 32 mÄl.

Likevel sitter jeg med en fÞlelse av at selv om dette er en svakere versjon av City, sÄ er de bedre enn oss.

Da tenker jeg pÄ stallen, og i hvor stor grad kampform treffer.

Hvis vi spiller med Partey, stopperparet, Saka og Ødegaard de siste 11 kampene, og de holder formen, sÄ er sjansene gode.

Men vi har veldig vanskelige kamper igjen. Hvis vi vinner i helgen og City avgir poeng, sÄ kan jeg begynne Ä fÄ hÄp. Men hvis City slÄr Liverpool, sÄ har de vel egentlig bare oss og Chelsea igjen av lagene som "burde" ha kamper i Europa. Ja, jeg vet at Chelsea har vÊrt svake, men jeg tror de snur det nÄ.

Jeg blir ikke overrasket om City gÄr ubeseiret gjennom resten av kampene, mens jeg fÞler meg ganske sikker pÄ at vi avgir poeng, bÄde pÄ Anfield og Etihad. Newcastle har jeg ikke peiling pÄ hvordan vil gÄ, mens jeg frykter ogsÄ Chelsea-kampen.
I de fire kampene er jeg fornÞyd med 6 poeng, altsÄ 6 tapte poeng, men ogsÄ usikker pÄ om vi klarer det.

SOm DennisB skrev. Jeg er uansett strÄlende fornÞyd med en utrolig fin sesong som supporter. Om vi da ryker i kampen mot de Þkonomisk overlegne City endrer ikke pÄ mye.

Vi fÄr hÄpe de trekkes poeng fÞr sesongen er over, men jeg holder ikke pusten.
Enig i innlegget ellers, men vil bare kommentere det siste.

Nei, det hÄper jeg ikke. Serien mÄ avgjÞres pÄ banen, ikke pÄ et papir, eller bak lukkede dÞrer.
Vinner City, sÄ er det fordi de har vÊrt det beste laget, uavhengig av hva som skjer i kulissene. Jeg Þnsker i hvertfalll ikke Ä vinne serien pÄ poengtrekk, det blir helt feil. Skal City fÄ straff, sÄ synes jeg det skal vÊre en framtidig straff, ikke poengtrekk eller bortfall av et seriegull i ettertid. Det blir litt for dumt for meg.

I andre divisjoner, serier og land, ser man svÊrt ofte poengtrekk bli brukt, fÞr sesongene starter. Fra 1 til 10-15 poeng, basert pÄ forseelsenes stÞrrelse. Der kan man jo starte, med en pengebot som svir ogsÄ for City. I tillegg kan man evt. fÄ overgangsnekt i x antall overgangsvinduer.
Men ikke i innevÊrende sesong, det er nÄ min mening ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

WellĂ© skrev: ↑tir mar 14, 2023 9:59 am
NÄ vektlegger jo vi historiske resultater forskjellig sÄ mulig det spiller inn. Man kan si at du har rett ettersom OT og Goodison er de eneste bortebanene vi har tapt pÄ denne sesongen, men tapet pÄ Goodison var jo ogsÄ starten pÄ en liten formsvikt. De knakk koden pÄ hvordan man skulle forsvare seg mot Arsenal nÄr vi spilte med Nketiah. Vi lÞste dette med Ä heller bruke Trossard og har ikke hatt det samme problemet siden. NÄ fÄr vi ogsÄ Jesus tilbake og da vil jeg vÄge Ä pÄstÄ at dette laget er betydelig sterkere enn det som tapte mot Everton og Man City og spilte uavgjort mot Brentford. Jorginho og Nketiah er gode spillere, men de er ikke Partey og Jesus (og Trossard).

Hvis vi skal se pÄ det historisk sÄ er jo heller ikke St James' Park en vanskelig stadion for oss. Vi har 7-1-2 pÄ de siste 10 kampene vÄre der. Hvis du mener forrige kamp nÄr du sier historisk sÄ har vi allerede snudd trenden denne sesongen med kamper mot CP, Brentford og Tottenham (en faktisk historisk vrien kamp). Men som jeg har sagt fÞr, jeg vektlegger historikk veldig lite. Jeg mener styrkeforskjellen mellom lagene er mye viktigere og det er derfor vi ser (begynner Ä nÊrme seg sÄ for meg i den formen de er) pÄ Newcastle som en vanskelig kamp. Samme gjelder Liverpool og Man City. De har stort sett slÄtt oss (borte og hjemme) fordi de var et mye bedre fotballag enn oss. Det er ikke tilfelle lenger. Liverpool var vi klart bedre enn over 90 min pÄ Ashburton, mens City-kampen kunne faktisk vippet begge veier. Med Partey og Jesus sÄ tror jeg vi hadde tatt den. Jeg tror nok derfor at sannsynligheten vÄr for poeng i disse tre kampene er betydelig hÞyere enn det du gjÞr.

Og det kommer nok tilbake at jeg ogsÄ tror at vi er et bedre lag enn du tror. Med vÄrt sterkeste lag sÄ mener jeg at vi er pÄ nivÄ med de gode Liverpool-Ärgangene. Vi er sÄ dominante faktisk. Jeg tror f.eks at vi er stÞrre favoritter enn Liverpool pÄ Anfield og jeg tror det er over 50% sannsynlighet for at vi klarer uavgjort eller bedre mot Man City.

Jeg tror vi ender opp med 90p. 16p pÄ de 6 hjemmekampene og 8p pÄ de 5 bortekampene. Det tilsvarer et poengsnitt pÄ 2,18 poeng per kamp. Det passer bedre med det nivÄet vi har levert pÄ nÄr man ser pÄ kampene vi har igjen enn at vi skal ta 1,89 poeng per kamp.
Uenig i at tapet mot Everton hadde veldig mye Ä forsvare seg mot spillet nÄr vi spilte med Nketiah. Vi ble presset i stykker over hele banen i samtlige 90 min, og klarte ikke skape sÄ mye som 1 skikkelig klar stor sjanse i den kampen. Jeg meldte fÞr kampen at den kom til Ä bli vanskelig, pga. historikken vÄr pÄ den banen.

Enig i at laget blir bedre med Jesus.

Enig i at sjansene pÄ St. James er best av de 3 bortekampene. Jeg tror fint vi kan vinne der pÄ en god dag. Men Newcastle er et vesentlig bedre lag nÄ enn for to Är siden, selv om formkurven deres er pÄ vei ned.

Enig i at bortekampene mot CP, Brenford og Tottenham borte er rÄsterke (vil legge pÄ Chelsea). Og at sÄnn sett har du rett i at kvalitet kan bryte et mÞnster, og at dermed er historikken pÄ Anfield ikke helt representativt for kampen.

Helt uenig i at vi blir oddsfavoritt mot Liverpool pÄ Anfield. De var klare favoritter mot et ManU som med unntak av kampen mot oss, har sett skarpere ut enn oss de siste mÄnedene. Her kan vi jo vedde en Þl, som mÄ spanderes hvis det noen gang blir et pub-treff for kamp med noen Arsenal-fans pÄ FD? :D Liverpool blir oddsfavoritt. Men vi fÄr nok godt over 50% av bookiene for minst 1 poeng.

Helt uenig ogsÄ i at det er over 50% sannsynlig at vi tar poeng pÄ Ethiad. Vi var langt unna det hos bookiene i cup-kampen der, og sÄvidt over det pÄ hjemmebane. Der kommer vi til Ä fÄ kanskje +/- 40% for poeng (som jeg tror er feiloddset med for mye).

Den store utfordringen med Liverpool er at de har svingt enormt i prestasjonene denne sesongen, men nÄr de treffer toppnivÄet er det ekstremt gode. Og at de skal treffe toppnivÄet er stÞrre nÄr de spiller hjemme. Bare se pÄ kampene mot Manchesterlagene pÄ Anfield denne sesongen. Og Arsenal hjemme, er typisk en kamp hvor de klarer Ä mobilisere. Hvis derimot det Liverpool-laget som spilte borte mot BMount og Forrest dukker opp, sÄ vinner vi jo kampen. Men jeg ser bare ikke det skje.

Jeg tror for Þvrig du tillegger enkeltspillere for stor vekt i vurderingen av lagstyrke her. Jeg tror ikke vi hadde slÄtt City hjemme med Partey og Jesus. Og hvem kan egentlig garantere at vi kan stille full fÞrste 11er i de tre kampene? Kampene er over 2,5, 5 og 6,5 uke frem.

Klarer vi 90 poeng, er vi imo klare favoritter til gullet. Hadde jeg fÄtt tilbudet om Ä ta 90 poeng nÄ, og sÄ lide meg gjennom Citys 11 siste kamper, sÄ hadde jeg tatt det. SÄnn rent bortsett fra at jeg da ville mistet 11 viktige kamper av en veldig god Arsenal-utgave, som har stor underholdnings- og spenningsverdi, og av den grunn ikke hadde tatt det. Hvis det gav mening?

Jeg mistenker en av oss mÄ spise noen kameler ved sesongslutt. Jeg hÄper N*Sync hadde rett da de sang: "Guess what? It's gonna be me!" :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 11:27 am
16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool.
Uvirkelige tall. Hadde man spÄdd dette fÞr sesongstart, hadde man blir massivt latterliggjort.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 11:27 am Mye tyder pĂ„ at ligaen avgjĂžres med resultatet pĂ„ Etihad. De 10 Ăžvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer Ă„ ta like mange poeng som City der. SĂ„ der stĂ„r vi for meg. Vi tar neppe tre poeng pĂ„ Anfield heller.

For meg er ogsÄ City favoritt, sÄ lenge de har den kampen igjen. PÄ Etihad sliter vi, og nÄr Citys gullsjanser trolig stÄr og faller pÄ akkurat den kampen, sÄ har City sÄ mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der ogsÄ pÄ sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drÞss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til Ä gjÞre akkurat det de skal gjÞre for Ä sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene nÄr det gjelder som mest. Han hevet seg pÄ Emirates ogsÄ.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vÄr i Är. Den har vÊrt hinsides enestÄende. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fÄtt til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmÄl, er ikke til Ä tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.
City HADDE, vil jeg si.
Holder dem ogsÄ som litt favoritter, men Ärgangen kan ikke mÄle seg med de lagene som slo Liverpools gylne Ärgang. For en uflaks Liverpool egentlig hadde som mÞtte doperne pÄ sitt verste.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ↑tir mar 14, 2023 12:47 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 11:27 am
16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool.
Uvirkelige tall. Hadde man spÄdd dette fÞr sesongstart, hadde man blir massivt latterliggjort.
Ja, spesielt nÄr man tenker pÄ at Liverpool endte 23 poeng foran Arsenal, bare for 10 mÄneder siden. Det er en forskjell pÄ 47 poeng det. PÄ en knapp sesong..

Og Tottenham ble av svÊrt mange spÄdd i topp 2-3, foran Arsenal.
Og at dette skulle vĂŠre sesongen hvor United skulle vĂŠre med.

I tillegg havnet vi 24 poeng bak City for 10 mÄneder siden. NÄ ligger vi 5 poeng foran.

Og tÞr jeg nevne at Jolla hadde oss pÄ 65 poeng? :D

Hvor er logikken her? Dette kommer naturligvis mye tidligere enn noen forutsÄ. Men det er ikke dermed sagt at det blir like "enkelt" for oss neste sesong. Hver sesong lever sitt eget liv. Selv om vi skulle vinne i Är, sÄ tror jeg neste sesong blir en virkelig prÞvelse.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: ↑tir mar 14, 2023 1:32 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 11:27 am Mye tyder pĂ„ at ligaen avgjĂžres med resultatet pĂ„ Etihad. De 10 Ăžvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer Ă„ ta like mange poeng som City der. SĂ„ der stĂ„r vi for meg. Vi tar neppe tre poeng pĂ„ Anfield heller.

For meg er ogsÄ City favoritt, sÄ lenge de har den kampen igjen. PÄ Etihad sliter vi, og nÄr Citys gullsjanser trolig stÄr og faller pÄ akkurat den kampen, sÄ har City sÄ mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der ogsÄ pÄ sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drÞss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til Ä gjÞre akkurat det de skal gjÞre for Ä sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene nÄr det gjelder som mest. Han hevet seg pÄ Emirates ogsÄ.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vÄr i Är. Den har vÊrt hinsides enestÄende. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fÄtt til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmÄl, er ikke til Ä tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.
City HADDE, vil jeg si.
Holder dem ogsÄ som litt favoritter, men Ärgangen kan ikke mÄle seg med de lagene som slo Liverpools gylne Ärgang. For en uflaks Liverpool egentlig hadde som mÞtte doperne pÄ sitt verste.
Vel, City har nettopp slÄtt Arsenal pÄ Emirates, med ganske grei margin. De HAR fortsatt mannskap til dette, det er jeg overhodet ikke i tvil om. Det gjelder for dem Ä vinne ogsÄ pÄ Etihad, og deretter ta inn kun 2 poeng. Det siste kan vÊre gjort pÄ Ún kamp. Det er innafor, ogsÄ for denne Ärgangen. SÄ stor forskjell pÄ Citys Ärganger, er det ikke. Det er nÄ, framover, at City mÄ vise hvor de stÄr. Det er her rutinen deres kommer inn. De har hatt noen spinnville avslutninger de siste Ärene. Altfor tidlig Ä spÄ at de er pÄ hell.

Vi skal huske at City ikke var helt "pÄ" i starten av den sesongen de lÄ 7 poeng bak Liverpool halvveis heller. Men sÄ kom de med sin streak, og vant med ett. Det kan absolutt gjenta seg. De har fortsatt ligaens beste mannskap.

SpÞrsmÄlet er om Arsenal har ligaens beste manager, og derav beste samspillende lag, og dermed kan utligne den fordelen City har i mannskap. Det hadde vÊrt en enorm bonus, etter en spinnvill sesong sÄ langt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Martin (16) hadde med seg Helene Spilling pÄ London Football Awards ja.

Enda en grunn til Ă„ hate fyren.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Saliph skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling pĂ„ London Football Awards ja.

Enda en grunn til Ă„ hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling pĂ„ London Football Awards ja.

Enda en grunn til Ă„ hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.
Datet Martin Ødegaard og ikke meg.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling pĂ„ London Football Awards ja.

Enda en grunn til Ă„ hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. VÊrt med pÄ Skal vi danse i alle Är og nÄ sist pÄ Mesternes Mester.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Stemningen er sÄ god nÄ, at det mÄ bare ende med poengtap til helga. Jeg setter iallefall det jeg har igjen pÄ en slunken konto pÄ UB; og fÄr da en solid slump penger inn mot pÄske. Nedturen kan jo allerede starte pÄ torsdag, men jeg blir isolert sett ikke altfor lei med om vi blir slÄtt ut av EL nÄ. Vi taper uansett mot Man United, som allerede har fÄtt gravert inn navnet sitt i pokalen, sÄ da kan vi likegodt slÄs ut nÄ.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

MurderOnZidanesFloor skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:35 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling pĂ„ London Football Awards ja.

Enda en grunn til Ă„ hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. VÊrt med pÄ Skal vi danse i alle Är og nÄ sist pÄ Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke pÄ skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, sÄ vil ikke si at det er noe jeg prÞver Ä skryte pÄ meg. Derfor jeg skrev knapt hÞrt om. Uten at det ligger noe mer i det.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

@Canucks mulig dette bildet hjelper til med Ä forstÄ sjalusien og hatet @Saliph (og sikkert flere) fÞler pÄ?

Bilde

her er link til instagram

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:41 pm
MurderOnZidanesFloor skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:35 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:34 pm

Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. VÊrt med pÄ Skal vi danse i alle Är og nÄ sist pÄ Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke pÄ skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, sÄ vil ikke si at det er noe jeg prÞver Ä skryte pÄ meg. Derfor jeg skrev knapt hÞrt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hÞrt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), sÄ du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:41 pm
MurderOnZidanesFloor skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:35 pm



Hun er vel proffdanser. VÊrt med pÄ Skal vi danse i alle Är og nÄ sist pÄ Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke pÄ skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, sÄ vil ikke si at det er noe jeg prÞver Ä skryte pÄ meg. Derfor jeg skrev knapt hÞrt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hÞrt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), sÄ du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 sÄ er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:41 pm

Jeg bor ikke i Norge og ser ikke pÄ skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, sÄ vil ikke si at det er noe jeg prÞver Ä skryte pÄ meg. Derfor jeg skrev knapt hÞrt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hÞrt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), sÄ du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 sÄ er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. PrĂžver Ă„ fĂžlge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
MĂ„ innrĂžmme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste Ă„rene.

Men nÄ er vi pÄ viddene. How about them Gunners? ;)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 5:07 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:51 pm
Aldri hÞrt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), sÄ du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 sÄ er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. PrĂžver Ă„ fĂžlge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
MĂ„ innrĂžmme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste Ă„rene.

Men nÄ er vi pÄ viddene. How about them Gunners? ;)
Top of the league, bro 8-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: ↑tir mar 14, 2023 5:32 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 5:07 pm
Men nÄ er vi pÄ viddene. How about them Gunners? ;)
Top of the league, bro 8-)
For real for real? :o :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: ↑tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:41 pm

Jeg bor ikke i Norge og ser ikke pÄ skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, sÄ vil ikke si at det er noe jeg prÞver Ä skryte pÄ meg. Derfor jeg skrev knapt hÞrt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hÞrt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), sÄ du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 sÄ er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Samme her , bodde utenfor Norge fra 2010 til 2019, og kan ikke si at norsk kultur har hevet seg pÄ den tiden. Men Helene kan ihvertfall leve et liv i sus og dus resten av livet .

Leser VG av og til , men de er jo mere opptatt av noen influensere jeg aldri har hĂžrt om enn ekte nyheter.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: ↑tir mar 14, 2023 3:36 pm Stemningen er sĂ„ god nĂ„, at det mĂ„ bare ende med poengtap til helga. Jeg setter iallefall det jeg har igjen pĂ„ en slunken konto pĂ„ UB; og fĂ„r da en solid slump penger inn mot pĂ„ske. Nedturen kan jo allerede starte pĂ„ torsdag, men jeg blir isolert sett ikke altfor lei med om vi blir slĂ„tt ut av EL nĂ„. Vi taper uansett mot Man United, som allerede har fĂ„tt gravert inn navnet sitt i pokalen, sĂ„ da kan vi likegodt slĂ„s ut nĂ„.
Hvordan er organ-situasjonen i Onv-stua om dagen? Har du noen organer igjen i kroppen? :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Fotball - Premier League»