«Pride misjonering» på norske barneskoler

Svar
Henningsen

Re: «Pride misjonering» på norske barneskoler

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man mar 13, 2023 11:20 pm
Henningsen skrev: man mar 13, 2023 9:48 pm
Texas_John skrev: man mar 13, 2023 9:43 pm
Feil, det har enda ikke eksistert noe menneske i historien som er født med nåde fungerende vagina og penis og følgelig kan befrukte seg selv. Aldri noen gang har det skjedd.
Så vidt du vet.
Noe du ønsker å fortelle?
Om du ikke skjønte den, så kan vi føre leseforståelse til lista over ting du ikke behersker.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Det må inn med teskje. Er skolene som informerer foreldrene. Foreldrene får beskjed av skolen samme dag som barna skal på forestillingen. De vennene jeg har som har reagert på dette, og har barn i alderen tilhører samme skole. Om det bare er denne skolen, eller flere skoler hvor dette skjer, aner ikke. Men de reagerte på at en såpass politisk farget teaterstykke med et budskap som slettes ikke er for 6 åringer, ikke ble informert om på forhånd.

All info kom 30-40 minutter før på en melding i min skole appen.

De sammenlignet også dette med hvordan det er rundt juletider. Da må begge foreldrene godta at barnet blir med i kirken.

Jeg syns dette er åpent for diskusjon.

Å kaste pride på skolebarna er jo forsøkt tidligere med skolesekker oppe i Troms. Syns det er en uting.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: tir mar 14, 2023 12:04 am De kasta ikke pride på skolebarna i Tromsø. De satte en regnbue på sekkene slik at barna skulle synes i trafikken. Er regnbue = pride ?
Høh, du tror vel ikke at den lille trekanten med pridesymbolet bak på sekken gjør en mer synlig i trafikken? Dette var for å dytte pride og FRI-ideologien på små barn, ikke for å holde dem trygg i trafikken. Da hadde de satt på reflekser.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Malacay skrev: tir mar 14, 2023 12:04 am
Koskinen skrev: man mar 13, 2023 11:47 pm Det må inn med teskje. Er skolene som informerer foreldrene. Foreldrene får beskjed av skolen samme dag som barna skal på forestillingen. De vennene jeg har som har reagert på dette, og har barn i alderen tilhører samme skole. Om det bare er denne skolen, eller flere skoler hvor dette skjer, aner ikke. Men de reagerte på at en såpass politisk farget teaterstykke med et budskap som slettes ikke er for 6 åringer, ikke ble informert om på forhånd.

All info kom 30-40 minutter før på en melding i min skole appen.

De sammenlignet også dette med hvordan det er rundt juletider. Da må begge foreldrene godta at barnet blir med i kirken.

Jeg syns dette er åpent for diskusjon.

Å kaste pride på skolebarna er jo forsøkt tidligere med skolesekker oppe i Troms. Syns det er en uting.
De kasta ikke pride på skolebarna i Tromsø. De satte en regnbue på sekkene slik at barna skulle synes i trafikken. Er regnbue = pride ?
Det der var 100% planlagt, ikke vær så naiv å tro noe annet.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 8:15 pm
Wengerist skrev: man mar 13, 2023 8:14 pm Jeg er totalt uenig i denne galskapen om at man kan reservere seg fra en skolegudstjeneste også.
Hvorfor er det galskap? Synes det er helt greit at barn spares for religiøst vissvass. Besøk gjerne en kirke, men ikke delta på forkynnelse av idiotien.
Disse julegudstjenestene kan de: Enten fjerne all forkynning i, eller avlyse dem helt. Det er disse reservasjonene jeg er uenig i. At man skal reservere seg fra alt man syns er leit og vondt(altså det foreldrene syns, ikke barna).

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Malacay skrev: man mar 13, 2023 9:36 pm
Solvgutt1 skrev: man mar 13, 2023 9:05 pm
Malacay skrev: man mar 13, 2023 8:58 pm

Nei. Og de kan nekte at ungen blir med på teater. Men de bør ikke kunne nekte at barn blir lært om hva en kirke er. Eller hva en Moske er. Eller at det finnes homofile. Eller at det finnes folk som vil endre kjønn.
Eller at det biologisk sett bare finnes to kjønn
Kjønn er ikke bare biologi. Men vi ender opp i den vanlige diskusjonen. Hvorfor i all verden er det et problem ?
At barn lærer at det kun er to biologiske kjønn er det ingenting galt med. At barn, i en sårbar og usikker alder, lærer at kjønn er objektivt og noe de må velge selv? Det er mye som er galt med det. Først og fremst at det planter tvil og usikkerhet i barna. I USA har jo antallet som identifiserer seg som trans gått i taket de siste årene. Sammen med psykiske plager og selvmord blant unge.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 4:27 pm På barneskolene på Østlandet går nå Teaterforestillingen Tobias og dagen det smalt.

Får høre at flere foreldre får beskjed om at barna skal gå på skoleteater samme dagen som teateret vises og ikke får noen mulighet til å sette seg inn i hvilket tema denne tar for seg.

Her må det skriflig godkjennelse hjemmefra for å gå i kirken. Men å se et potensiell skadelig teaterstykke om å være født i feil kropp trenger ikke foreldrene hverken å informeres på forhånd om, eller godkjenne skriftlig. Dette gir rett og slett ingen mening.

Psykologspesialist Marit Johanne Bruset har tidligere advart foreldre om dette stykket, og er kritisk til at stykket kan bidra til å plante ideen om å være født i feil kropp i små og sårbare barn.

https://www.nrk.no/mr/atvarar-mot-teate ... 1.15405531
Absolutt en uting som over hodet ikke hører hjemme på barneskoler ja.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Solvgutt1 skrev: tir mar 14, 2023 9:27 am At barn lærer at det kun er to biologiske kjønn er det ingenting galt med. At barn, i en sårbar og usikker alder, lærer at kjønn er objektivt og noe de må velge selv? Det er mye som er galt med det. Først og fremst at det planter tvil og usikkerhet i barna. I USA har jo antallet som identifiserer seg som trans gått i taket de siste årene. Sammen med psykiske plager og selvmord blant unge.
Det største problemet her er vel en salig sammensausing av (biologisk) kjønn, legning og identitet. Godt eksemplifisert av de etter hvert veldig lange bokstavforkortelsene de er så glade i. Det lengste jeg fant var "LGBTQIA2S+". Her er det veldig mye annet rart enn legning som bevegelsen først startet med.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 11:47 pm Det må inn med teskje. Er skolene som informerer foreldrene. Foreldrene får beskjed av skolen samme dag som barna skal på forestillingen. De vennene jeg har som har reagert på dette, og har barn i alderen tilhører samme skole. Om det bare er denne skolen, eller flere skoler hvor dette skjer, aner ikke. Men de reagerte på at en såpass politisk farget teaterstykke med et budskap som slettes ikke er for 6 åringer, ikke ble informert om på forhånd.

All info kom 30-40 minutter før på en melding i min skole appen.

De sammenlignet også dette med hvordan det er rundt juletider. Da må begge foreldrene godta at barnet blir med i kirken.

Jeg syns dette er åpent for diskusjon.

Å kaste pride på skolebarna er jo forsøkt tidligere med skolesekker oppe i Troms. Syns det er en uting.
Tviler litt på at ikke informasjonen er gitt i forkant. Tipper foreldrene kan lese om dette på elevenes ukeplan - enten i papirform eller digitalt - og at varselet i appen bare er en tilleggstjeneste til dette.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Nei. Det ble ikke tatt opp på forhånd. Fikk høre at flere foreldre hadde reagert på akkurat det, og at det nå var tatt opp med rektor på den aktuelle skolen.

Jeg sjekket ut dette igår, for å få bekreftet informasjonen. Meldingen på ukeplanen var at de skulle på teater i byen. Ingen info om hva de skal se. Og de fleste foreldre tenker da basic forestilling for barn. Meldingen om hvilken forestilling og informasjon om hva den handlet om, kom 40 minutter før forestillingen startet. Barna var da allerede på skolen.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
Hugs, kyrkja er ikkje berre bygget.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hadde det vært uproblematisk med en praktiserende homofil konge i 2023?

Ev en transe-konge?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
Det gikk jo en teaterserie på TV om det, der en flink og morsom skuespiller med navn Henrik Schele spilte homokongen i en jævlig vittig serie, kalt nikkerne(som i å nikke med i ett&alt). Men så ble nå avdøde Scheele tatt for pedofili og havnet i fengsel og serien ble nedlagt - slik jeg husker det. Men det kan være andre grunner som sensur - til at serien ble nedlagt og at Henrik Scheele ble avslørt seinere; kanskje noen som vet/husker bedre enn meg - kan supplere. Men serien som var TV-sendt, var jævlig vittig. Nå synes jeg noe av humoren om de kongelige var gale den gangen, som noe av det Stuttum(Totto Osvoll og Bjørn Sand) sa om kronprinsen - det var så lavmål at Bjørn Sand/Stuttum - hadde fortjent en kilevink. Humor er greit, men å fremstille barn som retarderte, er ikke morsomt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 4:27 pm På barneskolene på Østlandet går nå Teaterforestillingen Tobias og dagen det smalt.

Får høre at flere foreldre får beskjed om at barna skal gå på skoleteater samme dagen som teateret vises og ikke får noen mulighet til å sette seg inn i hvilket tema denne tar for seg.

Her må det skriflig godkjennelse hjemmefra for å gå i kirken. Men å se et potensiell skadelig teaterstykke om å være født i feil kropp trenger ikke foreldrene hverken å informeres på forhånd om, eller godkjenne skriftlig. Dette gir rett og slett ingen mening.

Psykologspesialist Marit Johanne Bruset har tidligere advart foreldre om dette stykket, og er kritisk til at stykket kan bidra til å plante ideen om å være født i feil kropp i små og sårbare barn.

https://www.nrk.no/mr/atvarar-mot-teate ... 1.15405531
--- Hvilken forskning er det som egentlig viser at teaterstykker (for barn) kan være potensielt skadelige for barn? Pompel og Pilt-hypotesen?

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
De ymse kirker og kristne samfunn/organisasjoner har både skadet, skjendet og drept
til overmål i hele sin eksistens!

cochise-

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cochise skrev: ons mar 15, 2023 6:11 pm
De ymse kirker og kristne samfunn/organisasjoner har både skadet, skjendet og drept
til overmål i hele sin eksistens!

cochise-
Oppsummert har kirka gjort betraktelig mer godt enn vondt. Det er også mer og mer som tyder på at fraværet av religion er betydelig mer problematisk enn religion i seg selv.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 7:34 pm
Cochise skrev: ons mar 15, 2023 6:11 pm
De ymse kirker og kristne samfunn/organisasjoner har både skadet, skjendet og drept
til overmål i hele sin eksistens!

cochise-
Oppsummert har kirka gjort betraktelig mer godt enn vondt. Det er også mer og mer som tyder på at fraværet av religion er betydelig mer problematisk enn religion i seg selv.
Er slett ikkje sikker på det. I fattige land er kyrkja med på å halde dei fattige nede. Opp i gjennom er tida har kyrkja vore skuldig i massedrap og tortur av ei masse folk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fordomsfull skrev: man mar 13, 2023 10:33 pm Champions League for tvekjønnede.
Jeg ville sett på :D

SirJames

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: ons mar 15, 2023 6:04 pm
Koskinen skrev: man mar 13, 2023 4:27 pm På barneskolene på Østlandet går nå Teaterforestillingen Tobias og dagen det smalt.

Får høre at flere foreldre får beskjed om at barna skal gå på skoleteater samme dagen som teateret vises og ikke får noen mulighet til å sette seg inn i hvilket tema denne tar for seg.

Her må det skriflig godkjennelse hjemmefra for å gå i kirken. Men å se et potensiell skadelig teaterstykke om å være født i feil kropp trenger ikke foreldrene hverken å informeres på forhånd om, eller godkjenne skriftlig. Dette gir rett og slett ingen mening.

Psykologspesialist Marit Johanne Bruset har tidligere advart foreldre om dette stykket, og er kritisk til at stykket kan bidra til å plante ideen om å være født i feil kropp i små og sårbare barn.

https://www.nrk.no/mr/atvarar-mot-teate ... 1.15405531
--- Hvilken forskning er det som egentlig viser at teaterstykker (for barn) kan være potensielt skadelige for barn? Pompel og Pilt-hypotesen?
Ingen hypotese det. Pompel og Pilt er jo selve definisjonen på hvordan man får mareritt...grøss... 8-)

Everenga

Legg inn av Everenga »

Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 7:34 pm
Oppsummert har kirka gjort betraktelig mer godt enn vondt. Det er også mer og mer som tyder på at fraværet av religion er betydelig mer problematisk enn religion i seg selv.
Det er meget mulig det dummeste jeg tror jeg har sett skriftlig i dag.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: fre mar 17, 2023 4:40 pm
Texas_John skrev: ons mar 15, 2023 4:52 pm
MRSA skrev: ons mar 15, 2023 4:47 pm Kirka har øydelagt mange fleire barn enn noko teaterstykke.
Kirka har aldri ødelagt noen
En del katolikker er nok uenig med deg.
I hvert fall korguttene

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 2:52 pm Det er helt uholdbart. Små barn skal skånes for slik indoktrinering. Ingen grunn til å prakke på små skolebarn pride hyllest. Det må være måte på.
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Ja, og de svarte var negre, kvinnene skulle være hjemme og ligge med sine ektemenn når ektemennene ønsket, indianerne var rødhuder som tiltross hvor forferdelige de hadde vært med skalpering og alt&det - fikk det til tross - bo&leve i USA, i Gods own country. Vi lærte at urfolk var spesielt disponert for alkoholisme, brennesle var sendt opp av jorden av russerne(fortalt min mormor meg!) og olje var det sardinene lå i.
Sist redigert av Fordomsfull den fre mar 17, 2023 5:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 5:14 pm
Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm

Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Ja, og de svarte var negre, kvinnene skulle være hjemme og ligge med sine ektemenn når ektemennene ønsket, indianerne var rødhuder som tiltross hor forferdelige de hade vært med skalpering og alt&det - de fikk det til tross - bo&leve i USA, i Gods own country. Vi lærte at urfolk var spesielt disponert for alkoholisme, brennesle var sendt opp av jorden av russerne(fortalt min mormor meg!) og olje var det sardinene lå i.
På mange områder har verden gått fremover.
Heldigvis!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Henningsen skrev: fre mar 17, 2023 4:42 pm
izzet2015 skrev: fre mar 17, 2023 4:37 pm
Fordomsfull skrev: fre mar 17, 2023 4:02 pm
Da jeg gikk på folkeskolen og jeg begynte som 7-åring i 1962, da var vi utsatte for en massiv propaganda på skolen om at alle barn er like my verdt, at vi mennesker er bare forskjellige utenpå - men like inni. Videre ble vi indoktrinerte til å tro at demokrati er den beste styringsformen og at kristendom og demokrati passer som hånd i hanske og at vi med hvit hud og i hovedsak blå øyne, vi tilhører de gode, cowboyene. Den gang var alt enklere, vinen var søtere, kiinnene bløtere, de røde var rødere, grøten var grøtere.
Vi som gikk på barneskole i 1963 fikk også høre at Demokrati var den beste styringsform, og det er jeg enig i 60 år etter. At alt var rosenrødt da er en sterk overdrivelse. Ingen har vondt av litt kristendom, vi har nok hedninger. Så vi fikk med oss noe som var bra. Det var tider det.
På den tiden var homofili forbudt ved lov og straffbart også. Så en del forbedringer har man hatt siden den tid.
Noe har blitt bedre og mye har blitt verre. Glad jeg fikk med meg 60-tallet. Mye fornuftig da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»