Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man mar 13, 2023 4:11 pm
Wellé skrev: man mar 13, 2023 1:21 pm Her er en annen modell som jeg kommer til å følge litt med på fremover. Opta er jo hovedleverandør av data til tv-selskapene, samt flere andre dataselskaper.
► Show Spoiler
Til sammenligning så har 538 oss på 59% og Man City 41%. Tror dessverre at Opta sin modell er bedre, men predikert sannsynlighet på 50% viser at de virkelig har troen på at vi kan klare det.

Scott har ikke oppdatert sin enda.
Jeg registrerer at disse modellene er mer positive på Arsenal sine sjanser enn jeg er.

Etter min vurdering er det et sted mellom 40/60 og 45/55. Altså i favør City.

Jeg har et inntrykk av at alle sånne modeller og alle bookiers odds (som vel bygger på tilsvarende modelle) har en tendens imo til å overvurdere forskjeller i poeng.

Tilsvarende at jeg mener de modellene overvurder stilling i kamper når det gjelder live-odds. Av typen de senere årene når Liverpool eller ManCity har ligget under hjemme mot et dårligere lag underveis i kampen. Så er oddsen på hjemmeseier er ofte mye høyere enn hva jeg synes ser riktig ut. Vår egen kamp mot BMouth var også et godt eksempel på et sånn kampforløp. City - Tottenham like så. Mye mulig jeg er offer for subjektiv menneskelig bias error her. Men når de gode lagene ligger under hjemme og de spillemessig overkjører bortelaget, så synes jeg veldig ofte at de klarer å snu.

Her tror jeg rett og slett modellene bommer litt fordi de (over)vurderer poeng hittil og spillestyrke i lagene basert på senere resultater, mens de for eksempel i veldig liten grad (eller ikke i det hele tatt?) tar med typen fenomener som hvilke bortebaner et lag har slitt på historisk. ManU borte var et godt eksempel, Everton borte et enda bedre, og dessverre er Liverpool borte et slik eksempel. Nå må jeg se hva oddsen stilles til, men det er en kamp hvor det er veldig fristende å bette på H hvis oddsen er i nærheten av det jeg tror den kommer til å bli. Everton skulle jeg ha bettet på HU, for den kampen var jeg bombesikker på kom til å bli knalltøff.

Men men. Jeg håper jo virkelig å ta feil her da.
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle så mye ned fra den pacen vi tar poeng i. Før VM så tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) så har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nå skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Ta det med ro gutta. Dette tar dere👍

DennisB

Legg inn av DennisB »

Martin Ødegaard kåret til årets spiller i London i dag.
Visste ikke at det var en slik kåring, men han vant den altså foran fire andre nominerte, Saka, Mitrovic, Toney og Kane. Saka vant prisen for årets unge spiller i London, noe han også gjorde i 2021.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RG48j ... r-i-london

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

DennisB skrev: man mar 13, 2023 11:43 pm Martin Ødegaard kåret til årets spiller i London i dag.
Visste ikke at det var en slik kåring, men han vant den altså foran fire andre nominerte, Saka, Mitrovic, Toney og Kane. Saka vant prisen for årets unge spiller i London, noe han også gjorde i 2021.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/RG48j ... r-i-london
Jeg tipper Martin Ødegaard også stikker av med den gjeve prisen årets spiller fra Drammen, knepent foran Amahl Pellegrino.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle så mye ned fra den pacen vi tar poeng i. Før VM så tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) så har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nå skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, før vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert å sette så mye som jeg er villig til å betale for et ligagull, på City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og særlig ikke alle bortekamper. Så fotball er ikke matematikk på den måten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp når vi har 11 kamper igjen og 3 av dem går på Anfield, Ethiad og St James.

2,44 på 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. Så la oss runde av til 27 poeng. Da må vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng på de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), så må vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. Altså enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell å klatre. Selvsagt kan det gå hvis alt klaffer. Men at det skal være spesielt sannsynlig, kjøper jeg ikke.

For å vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng må City vinne resterende kamper for å vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slår vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, så viser jo både modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar så mange poeng. For da skulle vi vært mye større favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vårt forsvinner hvis vi taper på Ethiad. Da har vi ikke råd til et eneste feilsteg uten av City gjør det samme (pga at de har bedre målforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i tråden, gir oss 24 poeng på siste 12 kamper. Så er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng på siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som så mange ganger før, så håper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vært for pesimistisk på Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vært for optimist på 2 run ins de senere årene, både under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist på CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen så langt, så skal jeg spise meg mett på kameler, før jeg går på feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn på 87 poeng. Altså 21 poeng på siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil være en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender på 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: tir mar 14, 2023 12:20 am
Wellé skrev: man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.


Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle så mye ned fra den pacen vi tar poeng i. Før VM så tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) så har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nå skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, før vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert å sette så mye som jeg er villig til å betale for et ligagull, på City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og særlig ikke alle bortekamper. Så fotball er ikke matematikk på den måten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp når vi har 11 kamper igjen og 3 av dem går på Anfield, Ethiad og St James.

2,44 på 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. Så la oss runde av til 27 poeng. Da må vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng på de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), så må vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. Altså enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell å klatre. Selvsagt kan det gå hvis alt klaffer. Men at det skal være spesielt sannsynlig, kjøper jeg ikke.

For å vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng må City vinne resterende kamper for å vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slår vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, så viser jo både modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar så mange poeng. For da skulle vi vært mye større favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vårt forsvinner hvis vi taper på Ethiad. Da har vi ikke råd til et eneste feilsteg uten av City gjør det samme (pga at de har bedre målforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i tråden, gir oss 24 poeng på siste 12 kamper. Så er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng på siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som så mange ganger før, så håper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vært for pesimistisk på Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vært for optimist på 2 run ins de senere årene, både under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist på CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen så langt, så skal jeg spise meg mett på kameler, før jeg går på feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn på 87 poeng. Altså 21 poeng på siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil være en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender på 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.
Norsk tipping har vel ikke muligheter å sette penger på ligavinner. Ellers hadde jeg satt penger på City.

Ikke like mye som ONV95, men nok til at det hjelper på månedsbudsjettet.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tir mar 14, 2023 12:20 am
Wellé skrev: man mar 13, 2023 8:44 pm
Bettingmarkedet har tydeligvis oss fortsatt som favoritter, men rimelig svakt ala det Opta hadde oss.
► Show Spoiler
Personlig syns jeg det er litt rart at vi skal falle så mye ned fra den pacen vi tar poeng i. Før VM så tok vi 2,64 poeng per kamp, etter VM (uten Jesus) så har vi tatt 2,23 poeng per kamp. Totalt over hele sesongen har vi tatt 2,44poeng, mens nå skal vi plutselig falle ned til 1,89. Jeg kan ikke helt se den klare logikken.
Jeg har registrert at bookiene har oss som knapp favoritt (City var det samme motstatt vei etter CP, før vi spilte mot Fulham). Jeg har faktisk vurdert å sette så mye som jeg er villig til å betale for et ligagull, på City. For jeg mener det er feiloddset. Ikke med mye, men med nok til at det er verdt et bet.

Logikken er at ikke alle kamper er like og særlig ikke alle bortekamper. Så fotball er ikke matematikk på den måten at det regnestykket blir riktig.

Du kan heller forklare for meg hvordan vi skal oppretteholde 2,44 poeng per kamp når vi har 11 kamper igjen og 3 av dem går på Anfield, Ethiad og St James.

2,44 på 11 kamper tilsvarer 26,84 poeng. Så la oss runde av til 27 poeng. Da må vi enten vinne alle de 8 andre kampene og ta 3 poeng på de 3 nevnte kampene. Eller hvis vi dropper poeng i 1 av de 8 andre (som vel strengt tatt er sannsynlig selv om vi nok er favoritt i alle), så må vi ta minst 5 poeng i de 3 bortekampene. Altså enten vinne 2 av dem eller ikke tape noen av dem med en seier (to state the obivious). Det er et bratt fjell å klatre. Selvsagt kan det gå hvis alt klaffer. Men at det skal være spesielt sannsynlig, kjøper jeg ikke.

For å vise hvor mye 27 av 33 er: Hvis vi tar 27 poeng må City vinne resterende kamper for å vinne ligaen (som igjen impliserer 14 strake inkl de 3 siste seirene etter U mot Forrest). Tar de 10-1-0 slår vi dem med 1 poeng. Siden det ikke er spesielt sannsynlig at City vinner alle de 11 neste kampene, så viser jo både modellene og oddsmarkedet implisitt, at det ikke er spes sannsynlig at vi tar så mange poeng. For da skulle vi vært mye større favoritt.

Mye av problemet her er jo at 60% av forspranget vårt forsvinner hvis vi taper på Ethiad. Da har vi ikke råd til et eneste feilsteg uten av City gjør det samme (pga at de har bedre målforskjell).

Skjemaet mitt som jeg har skissert i detalj tidligere i tråden, gir oss 24 poeng på siste 12 kamper. Så er vi litt foran det pga. seier mot Fulham. Men at vi tar veldig mye mer enn 22-24 poeng på siste 11 ser jeg som relativt usannsynlig faktisk. Som så mange ganger før, så håper jeg at jeg tar feil. Frem til totalbommen om Arteta, har jeg vel aldri vært for pesimistisk på Arsenals vegne noen gang. Har dog bommet motsatt og vært for optimist på 2 run ins de senere årene, både under Emery og i fjor, var jeg veldig optimist på CL-plass og tok feil.

Tar vi like mye poeng per kamp i run-in som i sesongen så langt, så skal jeg spise meg mett på kameler, før jeg går på feiringen av ligagullet! ;-)

P.S. Tabellen i den tweeten, klokker oss inn på 87 poeng. Altså 21 poeng på siste 11 kamper, og det samme sluttresultatet som "skjemaet" mitt. De tror City dropper mer poeng enn jeg tror. Som jeg har skrevet tidligere, mener jeg 87 poeng denne sesongen vil være en helt hinsides prestasjon, helt uavhengig av om City ender på 86, 87 eller 88 poeng. Eller 80 eller 94.
Nå vektlegger jo vi historiske resultater forskjellig så mulig det spiller inn. Man kan si at du har rett ettersom OT og Goodison er de eneste bortebanene vi har tapt på denne sesongen, men tapet på Goodison var jo også starten på en liten formsvikt. De knakk koden på hvordan man skulle forsvare seg mot Arsenal når vi spilte med Nketiah. Vi løste dette med å heller bruke Trossard og har ikke hatt det samme problemet siden. Nå får vi også Jesus tilbake og da vil jeg våge å påstå at dette laget er betydelig sterkere enn det som tapte mot Everton og Man City og spilte uavgjort mot Brentford. Jorginho og Nketiah er gode spillere, men de er ikke Partey og Jesus (og Trossard).

Hvis vi skal se på det historisk så er jo heller ikke St James' Park en vanskelig stadion for oss. Vi har 7-1-2 på de siste 10 kampene våre der. Hvis du mener forrige kamp når du sier historisk så har vi allerede snudd trenden denne sesongen med kamper mot CP, Brentford og Tottenham (en faktisk historisk vrien kamp). Men som jeg har sagt før, jeg vektlegger historikk veldig lite. Jeg mener styrkeforskjellen mellom lagene er mye viktigere og det er derfor vi ser (begynner å nærme seg så for meg i den formen de er) på Newcastle som en vanskelig kamp. Samme gjelder Liverpool og Man City. De har stort sett slått oss (borte og hjemme) fordi de var et mye bedre fotballag enn oss. Det er ikke tilfelle lenger. Liverpool var vi klart bedre enn over 90 min på Ashburton, mens City-kampen kunne faktisk vippet begge veier. Med Partey og Jesus så tror jeg vi hadde tatt den. Jeg tror nok derfor at sannsynligheten vår for poeng i disse tre kampene er betydelig høyere enn det du gjør.

Og det kommer nok tilbake at jeg også tror at vi er et bedre lag enn du tror. Med vårt sterkeste lag så mener jeg at vi er på nivå med de gode Liverpool-årgangene. Vi er så dominante faktisk. Jeg tror f.eks at vi er større favoritter enn Liverpool på Anfield og jeg tror det er over 50% sannsynlighet for at vi klarer uavgjort eller bedre mot Man City.

Jeg tror vi ender opp med 90p. 16p på de 6 hjemmekampene og 8p på de 5 bortekampene. Det tilsvarer et poengsnitt på 2,18 poeng per kamp. Det passer bedre med det nivået vi har levert på når man ser på kampene vi har igjen enn at vi skal ta 1,89 poeng per kamp.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Mye tyder på at ligaen avgjøres med resultatet på Etihad. De 10 øvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer å ta like mange poeng som City der. Så der står vi for meg. Vi tar neppe tre poeng på Anfield heller.

For meg er også City favoritt, så lenge de har den kampen igjen. På Etihad sliter vi, og når Citys gullsjanser trolig står og faller på akkurat den kampen, så har City så mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der også på sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drøss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til å gjøre akkurat det de skal gjøre for å sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene når det gjelder som mest. Han hevet seg på Emirates også.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vår i år. Den har vært hinsides enestående. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fått til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmål, er ikke til å tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfører mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vært den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prøvde å løse dette med å spille Bernardo der, men han var altfor dårlig defensivt. Når man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt så må man også huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom å ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke på det nivået som Walker var på for noen år siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er på vei inn i post-prime. Det fins selvfølgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre når de er i post-prime, men jevnt over så går kvaliteten ned på spillere når de gjør det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke løst "Haaland-problematikken", og selvom han har bøttet inn aldri så mange mål så er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmønster som gjør at det er vanskelig for forsvarerne å vite hvem de skal markere så er det nå lettere å demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vært midtspiss så har målene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. Nå skal det selvfølgelig sies at Haaland er den beste til å være den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det går litt på det samme som punktet over, men er også litt på siden, og det er at de mangler fart på kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde før med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish ønsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert på årsakene som er nevnt over så mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er på det samme nivået som de fleste andre årene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til å hente oss igjen. Det kan selvfølgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sånn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjør.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir mar 14, 2023 11:47 am Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfører mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vært den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prøvde å løse dette med å spille Bernardo der, men han var altfor dårlig defensivt. Når man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt så må man også huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom å ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke på det nivået som Walker var på for noen år siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er på vei inn i post-prime. Det fins selvfølgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre når de er i post-prime, men jevnt over så går kvaliteten ned på spillere når de gjør det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke løst "Haaland-problematikken", og selvom han har bøttet inn aldri så mange mål så er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmønster som gjør at det er vanskelig for forsvarerne å vite hvem de skal markere så er det nå lettere å demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vært midtspiss så har målene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. Nå skal det selvfølgelig sies at Haaland er den beste til å være den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det går litt på det samme som punktet over, men er også litt på siden, og det er at de mangler fart på kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde før med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish ønsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert på årsakene som er nevnt over så mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er på det samme nivået som de fleste andre årene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til å hente oss igjen. Det kan selvfølgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sånn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjør.
Det er vanskelig å være uenig i det du skriver. De slipper også inn flere mål enn i fjor, og har omtrent samme tempo som året før det igjen, der de endte med å slippe inn 32 mål.

Likevel sitter jeg med en følelse av at selv om dette er en svakere versjon av City, så er de bedre enn oss.

Da tenker jeg på stallen, og i hvor stor grad kampform treffer.

Hvis vi spiller med Partey, stopperparet, Saka og Ødegaard de siste 11 kampene, og de holder formen, så er sjansene gode.

Men vi har veldig vanskelige kamper igjen. Hvis vi vinner i helgen og City avgir poeng, så kan jeg begynne å få håp. Men hvis City slår Liverpool, så har de vel egentlig bare oss og Chelsea igjen av lagene som "burde" ha kamper i Europa. Ja, jeg vet at Chelsea har vært svake, men jeg tror de snur det nå.

Jeg blir ikke overrasket om City går ubeseiret gjennom resten av kampene, mens jeg føler meg ganske sikker på at vi avgir poeng, både på Anfield og Etihad. Newcastle har jeg ikke peiling på hvordan vil gå, mens jeg frykter også Chelsea-kampen.
I de fire kampene er jeg fornøyd med 6 poeng, altså 6 tapte poeng, men også usikker på om vi klarer det.

SOm DennisB skrev. Jeg er uansett strålende fornøyd med en utrolig fin sesong som supporter. Om vi da ryker i kampen mot de økonomisk overlegne City endrer ikke på mye.

Vi får håpe de trekkes poeng før sesongen er over, men jeg holder ikke pusten.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: tir mar 14, 2023 12:14 pm
Det er vanskelig å være uenig i det du skriver. De slipper også inn flere mål enn i fjor, og har omtrent samme tempo som året før det igjen, der de endte med å slippe inn 32 mål.

Likevel sitter jeg med en følelse av at selv om dette er en svakere versjon av City, så er de bedre enn oss.

Da tenker jeg på stallen, og i hvor stor grad kampform treffer.

Hvis vi spiller med Partey, stopperparet, Saka og Ødegaard de siste 11 kampene, og de holder formen, så er sjansene gode.

Men vi har veldig vanskelige kamper igjen. Hvis vi vinner i helgen og City avgir poeng, så kan jeg begynne å få håp. Men hvis City slår Liverpool, så har de vel egentlig bare oss og Chelsea igjen av lagene som "burde" ha kamper i Europa. Ja, jeg vet at Chelsea har vært svake, men jeg tror de snur det nå.

Jeg blir ikke overrasket om City går ubeseiret gjennom resten av kampene, mens jeg føler meg ganske sikker på at vi avgir poeng, både på Anfield og Etihad. Newcastle har jeg ikke peiling på hvordan vil gå, mens jeg frykter også Chelsea-kampen.
I de fire kampene er jeg fornøyd med 6 poeng, altså 6 tapte poeng, men også usikker på om vi klarer det.

SOm DennisB skrev. Jeg er uansett strålende fornøyd med en utrolig fin sesong som supporter. Om vi da ryker i kampen mot de økonomisk overlegne City endrer ikke på mye.

Vi får håpe de trekkes poeng før sesongen er over, men jeg holder ikke pusten.
Enig i innlegget ellers, men vil bare kommentere det siste.

Nei, det håper jeg ikke. Serien må avgjøres på banen, ikke på et papir, eller bak lukkede dører.
Vinner City, så er det fordi de har vært det beste laget, uavhengig av hva som skjer i kulissene. Jeg ønsker i hvertfalll ikke å vinne serien på poengtrekk, det blir helt feil. Skal City få straff, så synes jeg det skal være en framtidig straff, ikke poengtrekk eller bortfall av et seriegull i ettertid. Det blir litt for dumt for meg.

I andre divisjoner, serier og land, ser man svært ofte poengtrekk bli brukt, før sesongene starter. Fra 1 til 10-15 poeng, basert på forseelsenes størrelse. Der kan man jo starte, med en pengebot som svir også for City. I tillegg kan man evt. få overgangsnekt i x antall overgangsvinduer.
Men ikke i inneværende sesong, det er nå min mening ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir mar 14, 2023 9:59 am
Nå vektlegger jo vi historiske resultater forskjellig så mulig det spiller inn. Man kan si at du har rett ettersom OT og Goodison er de eneste bortebanene vi har tapt på denne sesongen, men tapet på Goodison var jo også starten på en liten formsvikt. De knakk koden på hvordan man skulle forsvare seg mot Arsenal når vi spilte med Nketiah. Vi løste dette med å heller bruke Trossard og har ikke hatt det samme problemet siden. Nå får vi også Jesus tilbake og da vil jeg våge å påstå at dette laget er betydelig sterkere enn det som tapte mot Everton og Man City og spilte uavgjort mot Brentford. Jorginho og Nketiah er gode spillere, men de er ikke Partey og Jesus (og Trossard).

Hvis vi skal se på det historisk så er jo heller ikke St James' Park en vanskelig stadion for oss. Vi har 7-1-2 på de siste 10 kampene våre der. Hvis du mener forrige kamp når du sier historisk så har vi allerede snudd trenden denne sesongen med kamper mot CP, Brentford og Tottenham (en faktisk historisk vrien kamp). Men som jeg har sagt før, jeg vektlegger historikk veldig lite. Jeg mener styrkeforskjellen mellom lagene er mye viktigere og det er derfor vi ser (begynner å nærme seg så for meg i den formen de er) på Newcastle som en vanskelig kamp. Samme gjelder Liverpool og Man City. De har stort sett slått oss (borte og hjemme) fordi de var et mye bedre fotballag enn oss. Det er ikke tilfelle lenger. Liverpool var vi klart bedre enn over 90 min på Ashburton, mens City-kampen kunne faktisk vippet begge veier. Med Partey og Jesus så tror jeg vi hadde tatt den. Jeg tror nok derfor at sannsynligheten vår for poeng i disse tre kampene er betydelig høyere enn det du gjør.

Og det kommer nok tilbake at jeg også tror at vi er et bedre lag enn du tror. Med vårt sterkeste lag så mener jeg at vi er på nivå med de gode Liverpool-årgangene. Vi er så dominante faktisk. Jeg tror f.eks at vi er større favoritter enn Liverpool på Anfield og jeg tror det er over 50% sannsynlighet for at vi klarer uavgjort eller bedre mot Man City.

Jeg tror vi ender opp med 90p. 16p på de 6 hjemmekampene og 8p på de 5 bortekampene. Det tilsvarer et poengsnitt på 2,18 poeng per kamp. Det passer bedre med det nivået vi har levert på når man ser på kampene vi har igjen enn at vi skal ta 1,89 poeng per kamp.
Uenig i at tapet mot Everton hadde veldig mye å forsvare seg mot spillet når vi spilte med Nketiah. Vi ble presset i stykker over hele banen i samtlige 90 min, og klarte ikke skape så mye som 1 skikkelig klar stor sjanse i den kampen. Jeg meldte før kampen at den kom til å bli vanskelig, pga. historikken vår på den banen.

Enig i at laget blir bedre med Jesus.

Enig i at sjansene på St. James er best av de 3 bortekampene. Jeg tror fint vi kan vinne der på en god dag. Men Newcastle er et vesentlig bedre lag nå enn for to år siden, selv om formkurven deres er på vei ned.

Enig i at bortekampene mot CP, Brenford og Tottenham borte er råsterke (vil legge på Chelsea). Og at sånn sett har du rett i at kvalitet kan bryte et mønster, og at dermed er historikken på Anfield ikke helt representativt for kampen.

Helt uenig i at vi blir oddsfavoritt mot Liverpool på Anfield. De var klare favoritter mot et ManU som med unntak av kampen mot oss, har sett skarpere ut enn oss de siste månedene. Her kan vi jo vedde en øl, som må spanderes hvis det noen gang blir et pub-treff for kamp med noen Arsenal-fans på FD? :D Liverpool blir oddsfavoritt. Men vi får nok godt over 50% av bookiene for minst 1 poeng.

Helt uenig også i at det er over 50% sannsynlig at vi tar poeng på Ethiad. Vi var langt unna det hos bookiene i cup-kampen der, og såvidt over det på hjemmebane. Der kommer vi til å få kanskje +/- 40% for poeng (som jeg tror er feiloddset med for mye).

Den store utfordringen med Liverpool er at de har svingt enormt i prestasjonene denne sesongen, men når de treffer toppnivået er det ekstremt gode. Og at de skal treffe toppnivået er større når de spiller hjemme. Bare se på kampene mot Manchesterlagene på Anfield denne sesongen. Og Arsenal hjemme, er typisk en kamp hvor de klarer å mobilisere. Hvis derimot det Liverpool-laget som spilte borte mot BMount og Forrest dukker opp, så vinner vi jo kampen. Men jeg ser bare ikke det skje.

Jeg tror for øvrig du tillegger enkeltspillere for stor vekt i vurderingen av lagstyrke her. Jeg tror ikke vi hadde slått City hjemme med Partey og Jesus. Og hvem kan egentlig garantere at vi kan stille full første 11er i de tre kampene? Kampene er over 2,5, 5 og 6,5 uke frem.

Klarer vi 90 poeng, er vi imo klare favoritter til gullet. Hadde jeg fått tilbudet om å ta 90 poeng nå, og så lide meg gjennom Citys 11 siste kamper, så hadde jeg tatt det. Sånn rent bortsett fra at jeg da ville mistet 11 viktige kamper av en veldig god Arsenal-utgave, som har stor underholdnings- og spenningsverdi, og av den grunn ikke hadde tatt det. Hvis det gav mening?

Jeg mistenker en av oss må spise noen kameler ved sesongslutt. Jeg håper N*Sync hadde rett da de sang: "Guess what? It's gonna be me!" :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir mar 14, 2023 11:27 am
16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool.
Uvirkelige tall. Hadde man spådd dette før sesongstart, hadde man blir massivt latterliggjort.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: tir mar 14, 2023 11:27 am Mye tyder på at ligaen avgjøres med resultatet på Etihad. De 10 øvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer å ta like mange poeng som City der. Så der står vi for meg. Vi tar neppe tre poeng på Anfield heller.

For meg er også City favoritt, så lenge de har den kampen igjen. På Etihad sliter vi, og når Citys gullsjanser trolig står og faller på akkurat den kampen, så har City så mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der også på sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drøss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til å gjøre akkurat det de skal gjøre for å sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene når det gjelder som mest. Han hevet seg på Emirates også.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vår i år. Den har vært hinsides enestående. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fått til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmål, er ikke til å tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.
City HADDE, vil jeg si.
Holder dem også som litt favoritter, men årgangen kan ikke måle seg med de lagene som slo Liverpools gylne årgang. For en uflaks Liverpool egentlig hadde som møtte doperne på sitt verste.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir mar 14, 2023 12:47 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 11:27 am
16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool.
Uvirkelige tall. Hadde man spådd dette før sesongstart, hadde man blir massivt latterliggjort.
Ja, spesielt når man tenker på at Liverpool endte 23 poeng foran Arsenal, bare for 10 måneder siden. Det er en forskjell på 47 poeng det. På en knapp sesong..

Og Tottenham ble av svært mange spådd i topp 2-3, foran Arsenal.
Og at dette skulle være sesongen hvor United skulle være med.

I tillegg havnet vi 24 poeng bak City for 10 måneder siden. Nå ligger vi 5 poeng foran.

Og tør jeg nevne at Jolla hadde oss på 65 poeng? :D

Hvor er logikken her? Dette kommer naturligvis mye tidligere enn noen forutså. Men det er ikke dermed sagt at det blir like "enkelt" for oss neste sesong. Hver sesong lever sitt eget liv. Selv om vi skulle vinne i år, så tror jeg neste sesong blir en virkelig prøvelse.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: tir mar 14, 2023 1:32 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 11:27 am Mye tyder på at ligaen avgjøres med resultatet på Etihad. De 10 øvrige kampene, jeg tror ikke vi klarer å ta like mange poeng som City der. Så der står vi for meg. Vi tar neppe tre poeng på Anfield heller.

For meg er også City favoritt, så lenge de har den kampen igjen. På Etihad sliter vi, og når Citys gullsjanser trolig står og faller på akkurat den kampen, så har City så mye mer rutine i slike situasjoner, enn Arsenal.

Liverpool var der også på sitt aller beste, ledet lenge, men selv ikke 97 poeng ble nok, og en drøss med seire de siste 10-15 kampene. City har mannskap til å gjøre akkurat det de skal gjøre for å sikre nok et gull. Og Haaland fnner nok nettmaskene når det gjelder som mest. Han hevet seg på Emirates også.

Dette tror jeg City tar dessverre, men det tar absolutt ingenting bort fra prestasjonen vår i år. Den har vært hinsides enestående. Mer moro er det lenge siden jeg har hatt. Yngste laget i ligaen, en av de ferskeste managerne, men allikevel, se hva vi har fått til. 16 poeng foran et United som en stund trodde de var i tittelracet. 18 foran Tottenham, og 24 foran Liverpool. 21-3-3 og 37 plussmål, er ikke til å tro.

Jeg gir sesongen 10 av 10, uansett utfall.
City HADDE, vil jeg si.
Holder dem også som litt favoritter, men årgangen kan ikke måle seg med de lagene som slo Liverpools gylne årgang. For en uflaks Liverpool egentlig hadde som møtte doperne på sitt verste.
Vel, City har nettopp slått Arsenal på Emirates, med ganske grei margin. De HAR fortsatt mannskap til dette, det er jeg overhodet ikke i tvil om. Det gjelder for dem å vinne også på Etihad, og deretter ta inn kun 2 poeng. Det siste kan være gjort på èn kamp. Det er innafor, også for denne årgangen. Så stor forskjell på Citys årganger, er det ikke. Det er nå, framover, at City må vise hvor de står. Det er her rutinen deres kommer inn. De har hatt noen spinnville avslutninger de siste årene. Altfor tidlig å spå at de er på hell.

Vi skal huske at City ikke var helt "på" i starten av den sesongen de lå 7 poeng bak Liverpool halvveis heller. Men så kom de med sin streak, og vant med ett. Det kan absolutt gjenta seg. De har fortsatt ligaens beste mannskap.

Spørsmålet er om Arsenal har ligaens beste manager, og derav beste samspillende lag, og dermed kan utligne den fordelen City har i mannskap. Det hadde vært en enorm bonus, etter en spinnvill sesong så langt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Saliph skrev: tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.
Datet Martin Ødegaard og ikke meg.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. Vært med på Skal vi danse i alle år og nå sist på Mesternes Mester.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Stemningen er så god nå, at det må bare ende med poengtap til helga. Jeg setter iallefall det jeg har igjen på en slunken konto på UB; og får da en solid slump penger inn mot påske. Nedturen kan jo allerede starte på torsdag, men jeg blir isolert sett ikke altfor lei med om vi blir slått ut av EL nå. Vi taper uansett mot Man United, som allerede har fått gravert inn navnet sitt i pokalen, så da kan vi likegodt slås ut nå.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

MurderOnZidanesFloor skrev: tir mar 14, 2023 3:35 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:34 pm
Saliph skrev: tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.
Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. Vært med på Skal vi danse i alle år og nå sist på Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke på skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, så vil ikke si at det er noe jeg prøver å skryte på meg. Derfor jeg skrev knapt hørt om. Uten at det ligger noe mer i det.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

@Canucks mulig dette bildet hjelper til med å forstå sjalusien og hatet @Saliph (og sikkert flere) føler på?

Bilde

her er link til instagram

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:41 pm
MurderOnZidanesFloor skrev: tir mar 14, 2023 3:35 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:34 pm

Av nysgjerrighet hva har Helene Spilling gjort? Selv vet jeg knapt hvem personen er.


Hun er vel proffdanser. Vært med på Skal vi danse i alle år og nå sist på Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke på skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, så vil ikke si at det er noe jeg prøver å skryte på meg. Derfor jeg skrev knapt hørt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hørt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), så du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

DennisB skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:41 pm
MurderOnZidanesFloor skrev: tir mar 14, 2023 3:35 pm



Hun er vel proffdanser. Vært med på Skal vi danse i alle år og nå sist på Mesternes Mester.
Jeg bor ikke i Norge og ser ikke på skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, så vil ikke si at det er noe jeg prøver å skryte på meg. Derfor jeg skrev knapt hørt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hørt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), så du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 så er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:41 pm

Jeg bor ikke i Norge og ser ikke på skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, så vil ikke si at det er noe jeg prøver å skryte på meg. Derfor jeg skrev knapt hørt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hørt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), så du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 så er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. Prøver å følge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
Må innrømme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste årene.

Men nå er vi på viddene. How about them Gunners? ;)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
Aldri hørt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), så du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 så er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Ditto, men enda lenger tilbake for mitt vedkommende. Prøver å følge litt med i aviser etc, men har ingen norske tv-kanaler lenger.
Må innrømme at jeg ofte savner norsk TV da. Jeg hadde et abb. hos Get/Telia, men de har blokkert for bruk med VPN de siste årene.

Men nå er vi på viddene. How about them Gunners? ;)
Top of the league, bro 8-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: tir mar 14, 2023 5:32 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm
Men nå er vi på viddene. How about them Gunners? ;)
Top of the league, bro 8-)
For real for real? :o :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Canucks skrev: tir mar 14, 2023 4:52 pm
DennisB skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
Canucks skrev: tir mar 14, 2023 3:41 pm

Jeg bor ikke i Norge og ser ikke på skal vi danse eller norsk tv. Jeg har sett navnet i media, så vil ikke si at det er noe jeg prøver å skryte på meg. Derfor jeg skrev knapt hørt om. Uten at det ligger noe mer i det.
Aldri hørt om Helene Spilling jeg heller (har mer enn nok med egen spilling), så du er ikke alene ;)

Men snasen dame ja.
Snasen dame ja utfra bildene, men for min del som har bodd utenfor Norge siden 2015 så er jeg helt ute av hva som skjer i norsk kultur fra 2015-2023.
Samme her , bodde utenfor Norge fra 2010 til 2019, og kan ikke si at norsk kultur har hevet seg på den tiden. Men Helene kan ihvertfall leve et liv i sus og dus resten av livet .

Leser VG av og til , men de er jo mere opptatt av noen influensere jeg aldri har hørt om enn ekte nyheter.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tir mar 14, 2023 3:36 pm Stemningen er så god nå, at det må bare ende med poengtap til helga. Jeg setter iallefall det jeg har igjen på en slunken konto på UB; og får da en solid slump penger inn mot påske. Nedturen kan jo allerede starte på torsdag, men jeg blir isolert sett ikke altfor lei med om vi blir slått ut av EL nå. Vi taper uansett mot Man United, som allerede har fått gravert inn navnet sitt i pokalen, så da kan vi likegodt slås ut nå.
Hvordan er organ-situasjonen i Onv-stua om dagen? Har du noen organer igjen i kroppen? :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»