Norske fotballspillere i utlandet

Svar
benib

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av benib »

Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
Involvert i alle tre scoringene til Benfica så langt.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Schjelderup inn etter 89min

Pushback

Legg inn av Pushback »

schelderup mine damer og herrer...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Exes skrev: søn mar 12, 2023 8:42 pm
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
Få frem en Casemiro-type så hadde den midtbanen gitt en del våte drømmer. Højbjerg-nivå så er jeg strålende fornøyd, men det er kanskje for mye å be om.
Jeg tror den første vi får der er Sivert Mannsverk. God kombinasjon av å ha høyde til å vinne hodedueller, bra ballbehandling og forståelse til å spille offensive gjennombruddspasninger, samt akkurat nok aggressivitet til å dundre inn med knottene først en gang i blant.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
God i press sier du...Press er noe du gjør sammen med lagkamerater.
De individuelle valgene hvordan og når er på detaljnivå og noe som veldig skjelden diskuteres her.
Hvorfor, jo det er ikke noe som noe her har hatt bruk for i sin ' karriere' , fordi de aller fleste kun har spilt på mosjonsnivå.

Tror ikke du hadde sett forskjell på Ødegaard når han debuterte og i dag, når det gjelder 'god i press.'
Som 15 åring hadde Ødegaard allerede fremragende fotballforståelse.

benib

Legg inn av benib »

mogandisu skrev: søn mar 12, 2023 8:58 pm
Exes skrev: søn mar 12, 2023 8:42 pm
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
Få frem en Casemiro-type så hadde den midtbanen gitt en del våte drømmer. Højbjerg-nivå så er jeg strålende fornøyd, men det er kanskje for mye å be om.
Jeg tror den første vi får der er Sivert Mannsverk. God kombinasjon av å ha høyde til å vinne hodedueller, bra ballbehandling og forståelse til å spille offensive gjennombruddspasninger, samt akkurat nok aggressivitet til å dundre inn med knottene først en gang i blant.
Jeg tror absolutt på dette jeg også. Mannsverk kommer antagelig til å gå til en ganske stor klubb neste sommer. Lykkes han der kaprer han nok ganske greit ankerrollen på landslaget.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Mildt sagt høye skuldre på Schjelderup. Men det blir bra til slutt. Er jo fortsatt helt tullete at han først får debuten i siste spilleminutt med 3-0 ledelse mot et eller annet publag. Kunne satt inn Kenneth Sola og Benfica hadde fortsatt rodd denne seieren i land de siste 30.

Pushback

Legg inn av Pushback »

AcsOnFire skrev: søn mar 12, 2023 9:00 pm
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
God i press sier du...Press er noe du gjør sammen med lagkamerater.
De individuelle valgene hvordan og når er på detaljnivå og noe som veldig skjelden diskuteres her.
Hvorfor, jo det er ikke noe som noe her har hatt bruk for i sin ' karriere' , fordi de aller fleste kun har spilt på mosjonsnivå.

Tror ikke du hadde sett forskjell på Ødegaard når han debuterte og i dag, når det gjelder 'god i press.'
Som 15 åring hadde Ødegaard allerede fremragende fotballforståelse.
Det er sikkert riktig, men for meg er det tydeligere at fyren er blitt flinkere til å sette inn med riktig fart, vinkel, sted, tid. Kan du ikke utdype litt mer en type diskusjon du savner.

benib

Legg inn av benib »

AcsOnFire skrev: søn mar 12, 2023 9:00 pm
Pushback skrev: søn mar 12, 2023 7:55 pm Aursnes herjer i kamp.nå. Det kan virkelig bli gøy på samme midtbane som Ødegaard, herre min hatt. Men, jeg synes ikke det er tilstrekkelig med duellkraft og defensiv trøkk med han og Ødegaard. Som nevnt tidligere. Ødegaard er forøvrig blitt ganske så god i press ja
God i press sier du...Press er noe du gjør sammen med lagkamerater.
De individuelle valgene hvordan og når er på detaljnivå og noe som veldig skjelden diskuteres her.
Hvorfor, jo det er ikke noe som noe her har hatt bruk for i sin ' karriere' , fordi de aller fleste kun har spilt på mosjonsnivå.

Tror ikke du hadde sett forskjell på Ødegaard når han debuterte og i dag, når det gjelder 'god i press.'
Som 15 åring hadde Ødegaard allerede fremragende fotballforståelse.
Du har delvis rett. Det å være god i press er mer enn å spille på et godt pressende lag. Samtidig kunne du satt verdens beste presspiller på et lag som var elendig på presspill og han ville gjort svært lite ut av seg.

Du kan trene opp de individuelle pressferdighetene dine. Mye går på det taktiske selvfølgelig, men det er også ting som hvordan man skal bue et løp riktig for å kunne både presse ballfører og stenge av pasningsmuligheter. I tillegg så har du eksplosivitiet, fart og ikke minst lese motstanderen.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Kan jo være verdt å nevne at vi har en Morten Thorsby som fortsatt er på banen i det 80' minutt, i en kamp mot wolfsburg på bortebane hvor de leder 0 - 1. De to andre sentrale på midten er byttet ut. Og at Union Berlin innehar for øyeblikket 3. plassen i Bundesliga bak Bayern Munchen og Borussia Dortmund.


hallo

Astanum

Legg inn av Astanum »

Kalle73 skrev: søn mar 12, 2023 7:58 pm
Taururu skrev: søn mar 12, 2023 7:39 pm Evjen assist til Ohi som scorer for Brøndby
Nja, var nå innom hansken til Silkeborgs keeper på veien mellom de 2...

aderyn

Legg inn av aderyn »

Etter å ha startet få kamper i det siste ser det ut til at Arnstad tok vare på muligheten når han startet denne helga mot Cercle Brugge i Anderlecht sin 2-0 seier. 88 minutter på banen, frispark i tverra og mye skryt på twitter. Flere som mener dette var deres beste kamp denne sesongen. Så forhåpentligvis er han tilbake fast i startoppstillingen igjen. Viktig inn mot U21 EM.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Artig å lese portugisernes tallrike og fantasifulle kjærlighetserklæringer til Aursnes.

startelver

Legg inn av startelver »

Aursnes er i ferd med å bli vår største stjerne ved siden av Martin og Braut.

benib

Legg inn av benib »

Emil Bohinen starter mot Milan nå kl 20:45. Botheim på benken.

benib

Legg inn av benib »

Bohinen nær assist i første omgang. Spiller Kastanos på nærmest blank kasse i boksen, men Kyprioten skyter utenfor.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bohinen involvert i spillet som ledet til Salernitanas utligningsmål nå.

benib

Legg inn av benib »

GiPazzini_85 skrev: man mar 13, 2023 10:10 pm Bohinen involvert i spillet som ledet til Salernitanas utligningsmål nå.
Bra kamp av Bohinen. Var riktignok innvolvert i Milans mål også, men å forvente at Bohinen skal ha noen sjanse i hodeduell mot Giroud er litt voldsomt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

benib skrev: man mar 13, 2023 10:38 pm
GiPazzini_85 skrev: man mar 13, 2023 10:10 pm Bohinen involvert i spillet som ledet til Salernitanas utligningsmål nå.
Bra kamp av Bohinen. Var riktignok innvolvert i Milans mål også, men å forvente at Bohinen skal ha noen sjanse i hodeduell mot Giroud er litt voldsomt.
Ja, han må fortsette slik nå. Da blir han fast på laget.

Pushback

Legg inn av Pushback »

GiPazzini_85 skrev: man mar 13, 2023 10:48 pm
benib skrev: man mar 13, 2023 10:38 pm
GiPazzini_85 skrev: man mar 13, 2023 10:10 pm Bohinen involvert i spillet som ledet til Salernitanas utligningsmål nå.
Bra kamp av Bohinen. Var riktignok innvolvert i Milans mål også, men å forvente at Bohinen skal ha noen sjanse i hodeduell mot Giroud er litt voldsomt.
Ja, han må fortsette slik nå. Da blir han fast på laget.
Hva slags type er Bohinen? Aursnes har spilt 9 kamper DM i år og 13 på venstre midtbane i år. Hvor syns folk han er best? Aursnes som DM åpner for Thorsby

benib

Legg inn av benib »

Pushback skrev: man mar 13, 2023 10:58 pm
GiPazzini_85 skrev: man mar 13, 2023 10:48 pm
benib skrev: man mar 13, 2023 10:38 pm

Bra kamp av Bohinen. Var riktignok innvolvert i Milans mål også, men å forvente at Bohinen skal ha noen sjanse i hodeduell mot Giroud er litt voldsomt.
Ja, han må fortsette slik nå. Da blir han fast på laget.
Hva slags type er Bohinen? Aursnes har spilt 9 kamper DM i år og 13 på venstre midtbane i år. Hvor syns folk han er best? Aursnes som DM åpner for Thorsby
Bohinen er ikke så veldig ulik sånn Aursnes var da han spilte anker i Feyenoord. Er alltid ledig i oppbygningsfasen av spillet og flink til å spille ballen videre, men har kanskje ikke kondisen til Aursnes eller orienteringsevnen.

Nå har jo Aursnes i år vist at han har et annet register å spille på når han blir flyttet høyere i banen. Jeg synes at Aursnes-Berg-Ødegaard virker som den norske midtbanen som fungerer best her og nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Ti mål og syv målgivende pasninger er status for Martin Ødegaard i Premier League denne sesongen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Er vel i morgen det er uttak ?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Big George skrev: man mar 13, 2023 11:14 pm Ti mål og syv målgivende pasninger er status for Martin Ødegaard i Premier League denne sesongen.
Dæven for en sesong han har hatt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



@HarryH Hvis du mot formodning ikke skulle hatt en bra dag så er redningen her!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Nordlys skrev: tir mar 14, 2023 5:22 pm
@HarryH Hvis du mot formodning ikke skulle hatt en bra dag så er redningen her!
Fotballklok både du og Aursnes.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Det vil være en enorm prestasjon om Aursnes leder Benfica til CL-tittelen, og bør i så fall æres som årets norske fotballspiller i de fora som måtte gjennomføre slike kåringer, men nå har vi forgrepet begivenhetens gang.

startelver

Legg inn av startelver »

Har vel aldri vært mer åpen den CL-tittelen.
PSG mislykkes år etter år, jeg er slettes ikke sikker på at City vil greie det.

Bayern derimot ser sultne ut, men både Napoli og Benfica er faktisk å regne med nå, komplette lag med en klar filosofi.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Kanskje det er lov å håpe Nyland får et par kamper etter i dag?

Jeg forstår ikke hva vi holder på med. Hvorfor har ikke apparatet folk som følger opp spillerne og faktisk hjelper de å finne bedre alternativer slik at de ikke ender opp på benken i en for stor klubb. Hvordan engasjerer landslaget seg? Bare overlater det til agentene og sier at business er business? Jeg synes hjemmeforbundet burde utføre en slags støtte til spillere ute, de gjør vel sikkert det også. Det er kanskje viktig

Pushback

Legg inn av Pushback »

Og hvor mye ekstra innsats er satt inn på å jobbe mot at andre keepere vi har blir gode så raskt som mulig? Gjør det

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»