Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
dani07

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av dani07 »

JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:51 pm
dani07 skrev: tir mar 14, 2023 4:46 pm Ble årsmøtet til VIF streamet? Finnes det et opptak?
Fant ikke noe på nettsiden til klubben.
bruker styremøter streames?`
Det var vel et ordinært årsmøte? Eller?

Når jeg googler årsmøte VIF så er det en nyhet om det, men linken er død. På nettsiden til VIF er det ikke noe å hente.

Vet ikke om det er vanlig at årsmøtene er tilgjengelig digitalt. Vet bare at Glimt sine er det, og har vært tilgjengelig på nett/stream siden 2019 eller 2020.

chatin

Legg inn av chatin »

dani07 skrev: tir mar 14, 2023 5:07 pm Det var vel et ordinært årsmøte? Eller?

Når jeg googler årsmøte VIF så er det en nyhet om det, men linken er død. På nettsiden til VIF er det ikke noe å hente.

Vet ikke om det er vanlig at årsmøtene er tilgjengelig digitalt. Vet bare at Glimt sine er det, og har vært tilgjengelig på nett/stream siden 2019 eller 2020.
Ble ikke streamet nei. For Glimt sin del har vel det vært en egen sak da de har medlemmer spredt ut over hele landet som ønsket å kunne bruke stemmeretten og derfor begynte de å ha en digital løsning også? Men har vært saker om årsmøtet både i VG, Aftenposten, TV2, Nettavisen og Dagsavisen i går og i dag.

dani07

Legg inn av dani07 »

Var ikke meningen at det skulle bli sammenlignet på hvem som er best eller verst på årsmøter.

Hadde bare en plan om å titte igjennom de møtene som var tilgjengelig for å få et innblikk i hva medlemmene i de forskjellige klubbene mener om TPO eierskap. Er jo ikke sikkert at det nevnes i alle årsmøtene, men vil tro at det ble diskutert i VIF sitt etter det jeg leste før møtet.

Usikker på hva som er årsaken til at Glimt har hatt digitale møter. Årsmøte 2021 ble digitalt med GoPlenum pga covid, mens 2022 ble ikke det. Kun de som møtte fysisk i 2022 hadde stemmerett, selv om møtet ble streamet.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.

Minner litt om Andresens VIF. Penger, store ord og lite resultat.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

KingKongHalvor skrev:
Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus.

Det er en elendig forklaring. Kjøp og salg er en del av fotballen.
En skadet og veldig dyr spiller (Strandberg) føyer seg inn i en fæl tradisjon i Vålerenga

Men sånn er det når klubben bemannes av middelmådigheter i ledelsen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: tir mar 14, 2023 5:02 pm
JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.
jeg er helt enig med deg.
Opplever heller ikke det som sytete .

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tir mar 14, 2023 5:32 pm
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.
Det var et inn i helvetes nachspiel ;)

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: tir mar 14, 2023 5:32 pm
KingKongHalvor skrev: tir mar 14, 2023 9:21 am Nei, ordinær drift gikk ikke 43 mill i minus. Man ønsket å styrke stallen underveis i sesongen med tre etablerte spillere, samtidig som man valgte ikke å selge spillere. Hadde man solgt spillere som det var budsjettert med, og ikke hentet tre dyre spillere, så hadde resultatet blitt et helt annet. Det er spillerlogistikken som sørger for det store underskuddet, ikke driften i seg selv.
Det er uansett et helt sinnsykt tall. Og det er foreløpig vanskelig å se hva dere har fått ut av alle disse millionene.

Minner litt om Andresens VIF. Penger, store ord og lite resultat.
Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også. Blir en slags mellomting mellom alt, så da ramler man mellom stolene og blir en evig middelhavsfarer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

"Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også." skrev Deila
Vi har hentet opp seks gutter født 2006. Ta med 2003 og 2004 gutta det blir et bra antall.
Så er det litt opp til Fagermo å gi disse gutta spilletid.

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: tir mar 14, 2023 5:02 pm
JackBlack skrev: tir mar 14, 2023 4:50 pm
Henningsen skrev: tir mar 14, 2023 4:30 pm
Akkurat dette tror jeg er en årsak til problemet i Vålerenga, det er mange fraksjoner internt som kritiserer uansett og at mange er mer opptatt av egen posisjon og å 'ha rett' heller enn å dra i samme retning til det beste for klubben.
utfordringen blir jo de gangene de faktisk har rett.
Jeg føler ikke at jeg er på det værste sutretoget når det gjelder ve og vel i klubben, men må i det siste innrømme at de skuffer oftere enn de gleder.
Tenker at når man ikke leverer sportslig, ikke ser utvikling, ikke underholder, har en trener blottet for ydmykhet, proppfull av bortforklaringer og uten evne eller vilje til å gjøre tiltak, et styre som leder oss mot et underskudd på 43(!) millioner og begrunner det med at det var for å styrke oss sportslig, uten å igjen vise evne til å gjøre tiltak når den investeringen ikke betaler seg, samtidig må man sitte å se på at Molde og Bodø/Glimt seiler ifra både økonomisk og sportslig, da må det være lov å være litt negativ og kritisk til hva som skjer i og rundt klubben.
Nå var ikke min kommentar rettet spesielt mot deg. Jeg vet riktignok at hvis vi hadde hentet en permanent nødløsning i stedet for lån så hadde folk klaget da også. Nå har Jokke vært tydelig på at markedet er vanskelig og at vi ikke får tak i de spillerne vi ønsker. Og da er Heggheim en grei løsning frem til sommeren hvor kanskje et av valgene høyere opp blir tilgjengelig. Hadde vi ikke fått tak i en stopper til så hadde det i hvert fall vært krise. Ingen grunn til å svartmale alt bare :)

Hadde vi solgt unna spillere og unngått underskudd så hadde folk klaget, men så gjør vi ikke det og går i underskudd. Da er det feil også og folk klager. Som sagt, ikke rettet mot deg spesielt. Bare at uansett hva klubben gjør så er det feil. Det er akkurat samme på Klansforumet også.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Dette er veldig enkelt Punkt 1.Unngå dyre kjøp av skadde eldre spillere
De fleste i denne tråden ropte hurra da Strandberg, skadene hans, lønna og sign on fee ble realisert
Jeg var i mot og vil alltid være i mot sånne signeringer som folk i hele fotball-Norge forbinder Vålerenga med.
Lærer man aldri ? Spørsmålet er like mye til folk i tråden som til den sportslige ledelsen i klubben.

Vålerenga har som sagt ca 20 % av talentene i Norge innenfor Oslo Fotballkrets.
Ingen andre klubber i Norge er i nærheten. Unytt det !!!!

chatin

Legg inn av chatin »

Big George skrev: ons mar 15, 2023 4:42 pm Dette er veldig enkelt Punkt 1.Unngå dyre kjøp av skadde eldre spillere
De fleste i denne tråden ropte hurra da Strandberg, skadene hans, lønna og sign on fee ble realisert
Jeg var i mot og vil alltid være i mot sånne signeringer som folk i hele fotball-Norge forbinder Vålerenga med.
Lærer man aldri ? Spørsmålet er like mye til folk i tråden som til den sportslige ledelsen i klubben.

Vålerenga har som sagt ca 20 % av talentene i Norge innenfor Oslo Fotballkrets.
Ingen andre klubber i Norge er i nærheten. Unytt det !!!!
Hadde vi gjort som du ønsker hadde vi stilt med 2. laget som var ett poeng unna nedrykk til 3. divisjon i Eliteserien.

Og alle disse i tråden som ropte hurra for Strandberg-signeringen, hvem er de? Hadde du lest litt hva andre skriver i tråden også, å ikke bare kommet med egne påstander uten rot i virkelighet, hadde du fått med deg at det var forsiktighet og skepsis blant alle da Strandberg ble signert. La oss se hva som ble skrevet:
Passord123 skrev: tir aug 02, 2022 12:48 pm Strandberg ut 2024. Håper han ikke blir så altfor dyr. Hvis han holder seg skadefri så er det en god signering. Et fryktelig stort "hvis".
Deila skrev: tir aug 02, 2022 1:25 pm Skeptisk til helsen som alle andre, men om han holder seg skadefri og kan spille hver uke så er det en klasse-signering.
HeskeyTime skrev: tir aug 02, 2022 1:28 pm Kanongod spiller men er jævlig typisk Vålerenga dette her. Plutselig kan det være en god signering, men har lite trua med skadehistorikken hans, pluss vi kunne brukt pengene på mye annet.
Deila skrev: tir aug 02, 2022 1:31 pm Litt lang kontrakt da, og det er en betydelig risiko inne i bildet her mtp på skadehistorikk. Så kan slå begge veier.
ehall skrev: tir aug 02, 2022 5:44 pm Håper inderlig ikke Strandberg har fått så mye som det spekuleres i, det er han ikke verdt for oss.
chatin skrev: tir aug 02, 2022 11:14 pm Ingen tvil om at Strandberg bringer lederegenskaper og rutine inn i laget, men veldig spent på om vi klarer å holde han på beina. Spilt 11 seriekamper i snitt per sesong i løpet av sine sju sesonger i utlandet. Nå på kunstgress i tillegg. En signering som kan bli en kjempesuksess, men også en dundrende katastrofe.
dzk skrev: tir aug 02, 2022 11:33 pm Jepp. Champagnen forblir på kjøla et par uker til for min del.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jatta har vært vår beste spiss i form av mål i oppkjøringen.
Hadde jo vært utrolig gøy om han motbeviste skeptikerne og overrasket oss alle med godt spill og mange scoringer.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/fole ... tjener-det

dzk

Legg inn av dzk »

Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 2:52 pm Jatta har vært vår beste spiss i form av mål i oppkjøringen.
Hadde jo vært utrolig gøy om han motbeviste skeptikerne og overrasket oss alle med godt spill og mange scoringer.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/fole ... tjener-det
Jeg har vært veldig skeptisk til Jatta og har lenge ment at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter. Når alternativet er Børven som sannsynligvis scorer rundt 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så er det verdt å gi Jatta noen sjanser til.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: tor mar 16, 2023 3:01 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 2:52 pm Jatta har vært vår beste spiss i form av mål i oppkjøringen.
Hadde jo vært utrolig gøy om han motbeviste skeptikerne og overrasket oss alle med godt spill og mange scoringer.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/fole ... tjener-det
Jeg har (er?) selv veldig skeptisk til Jatta og mener at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter og når alternativet Børven som typ gir 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så kan han gjerne fortsette å få sjansen.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.
Ja, Jatta har vist null og niks før oppkjøringen til årets sesong. Om det plutselig skulle løsne for han nå så hadde det jo vært som å få en ny spiller og gudene vet vi trenger et alternativ til Børven.
Jeg har sjelden sett en spiller bli så unisont avskiltet som det jatta har blitt (av meg inkludert) så om han plutselig skulle levere nå tror jeg mange hadde fått seg en overraskelse.
Fortsetter han som i oppkjøringen så bør han få spille.

Vitinho trenger tid. Det er vel ingen slike eksotiske spillere som har kommet inn og dominert eliteserien fra dag en (?)

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:07 pm
dzk skrev: tor mar 16, 2023 3:01 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 2:52 pm Jatta har vært vår beste spiss i form av mål i oppkjøringen.
Hadde jo vært utrolig gøy om han motbeviste skeptikerne og overrasket oss alle med godt spill og mange scoringer.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/fole ... tjener-det
Jeg har (er?) selv veldig skeptisk til Jatta og mener at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter og når alternativet Børven som typ gir 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så kan han gjerne fortsette å få sjansen.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.
Ja, Jatta har vist null og niks før oppkjøringen til årets sesong. Om det plutselig skulle løsne for han nå så hadde det jo vært som å få en ny spiller og gudene vet vi trenger et alternativ til Børven.
Jeg har sjelden sett en spiller bli så unisont avskiltet som det jatta har blitt (av meg inkludert) så om han plutselig skulle levere nå tror jeg mange hadde fått seg en overraskelse.
Fortsetter han som i oppkjøringen så bør han få spille.

Vitinho trenger tid. Det er vel ingen slike eksotiske spillere som har kommet inn og dominert eliteserien fra dag en (?)

Må innrømme at det er få ting som hadde gledet mer med dette laget enn om godeste Jatta plutselig hadde blomstret på spissplass.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor mar 16, 2023 3:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:07 pm
dzk skrev: tor mar 16, 2023 3:01 pm

Jeg har (er?) selv veldig skeptisk til Jatta og mener at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter og når alternativet Børven som typ gir 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så kan han gjerne fortsette å få sjansen.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.
Ja, Jatta har vist null og niks før oppkjøringen til årets sesong. Om det plutselig skulle løsne for han nå så hadde det jo vært som å få en ny spiller og gudene vet vi trenger et alternativ til Børven.
Jeg har sjelden sett en spiller bli så unisont avskiltet som det jatta har blitt (av meg inkludert) så om han plutselig skulle levere nå tror jeg mange hadde fått seg en overraskelse.
Fortsetter han som i oppkjøringen så bør han få spille.

Vitinho trenger tid. Det er vel ingen slike eksotiske spillere som har kommet inn og dominert eliteserien fra dag en (?)

Må innrømme at det er få ting som hadde gledet mer med dette laget enn om godeste Jatta plutselig hadde blomstret på spissplass.
Ja, om han slår til etter å ha blitt avskrevet av mer eller mindre alle, så hadde det vært dritgøy om han slo gjennom i år.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: tor mar 16, 2023 3:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:07 pm
dzk skrev: tor mar 16, 2023 3:01 pm

Jeg har (er?) selv veldig skeptisk til Jatta og mener at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter og når alternativet Børven som typ gir 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så kan han gjerne fortsette å få sjansen.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.
Ja, Jatta har vist null og niks før oppkjøringen til årets sesong. Om det plutselig skulle løsne for han nå så hadde det jo vært som å få en ny spiller og gudene vet vi trenger et alternativ til Børven.
Jeg har sjelden sett en spiller bli så unisont avskiltet som det jatta har blitt (av meg inkludert) så om han plutselig skulle levere nå tror jeg mange hadde fått seg en overraskelse.
Fortsetter han som i oppkjøringen så bør han få spille.

Vitinho trenger tid. Det er vel ingen slike eksotiske spillere som har kommet inn og dominert eliteserien fra dag en (?)

Må innrømme at det er få ting som hadde gledet mer med dette laget enn om godeste Jatta plutselig hadde blomstret på spissplass.
Jatta virker som en fin fyr men det gjør Kjelsrud Johansen også og jeg vil ikke ha ham som spiss igjen heller.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: tor mar 16, 2023 3:32 pm
JackBlack skrev: tor mar 16, 2023 3:20 pm
Henningsen skrev: tor mar 16, 2023 3:07 pm

Ja, Jatta har vist null og niks før oppkjøringen til årets sesong. Om det plutselig skulle løsne for han nå så hadde det jo vært som å få en ny spiller og gudene vet vi trenger et alternativ til Børven.
Jeg har sjelden sett en spiller bli så unisont avskiltet som det jatta har blitt (av meg inkludert) så om han plutselig skulle levere nå tror jeg mange hadde fått seg en overraskelse.
Fortsetter han som i oppkjøringen så bør han få spille.

Vitinho trenger tid. Det er vel ingen slike eksotiske spillere som har kommet inn og dominert eliteserien fra dag en (?)

Må innrømme at det er få ting som hadde gledet mer med dette laget enn om godeste Jatta plutselig hadde blomstret på spissplass.
Jatta virker som en fin fyr men det gjør Kjelsrud Johansen også og jeg vil ikke ha ham som spiss igjen heller.
Jatta har i det minste et par fysiske foruttsetninger som Kjelsrud Johansen ikke hadde. Men jeg må innrømme at jeg var litt på tviler`n selv.
Og gudene vet at det er deilig å snakke om noe annet en budsjettunderskudd og intern krangling. Hadde vært så digg med litt positivitet igjen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

dzk skrev: tor mar 16, 2023 3:01 pm
Jeg har vært veldig skeptisk til Jatta og har lenge ment at han ikke er god nok for Vålerenga, spesielt som spiss.
Men helt enig i at han har imponert i vinter. Når alternativet er Børven som sannsynligvis scorer rundt 10 mål over 30 kamper og ellers bidrar lite så er det verdt å gi Jatta noen sjanser til.

Og ja, jeg vet at vi har fått på plass en ung brasilianer, men tror ikke vi kan forvente at han er klar til å prestere fra runde 1. Tipper vi må vente til høsten før vi kan se om han har noe spennende å bidra med.
Fagermo har trua.

chatin

Legg inn av chatin »

Følgende spillere er tatt ut på landslag å vil ikke være tilgjengelig i treningskampen mot Häcken, 25. mars: A: Strandberg - U21: Sjøeng, Heggheim, Kiil Olsen - U20: Jatta, Holm - U17: Stær-Jensen, Kjelsen, Bjurstrøm, Sjøvold Thorstensen, Thorvaldsen og El-Abdellaoui.

– Vi skal spille treningskamp mot svenske Häcken neste helg, men kan faktisk få et problem med å stille lag. Men Häcken ville veldig gjerne ha denne kampen. Og jeg skjønner det, for det er vel den siste kampen deres før seriestart. Det kan faktisk hende at vi må låne spillere av Häcken der. Det er veldig spesielt med så mange spillere vekke i 14 dager som det vi får. På den annen side så er det veldig positivt at vi har så mange landslagsspillere, sier Fagermo til Dagsavisen.

Litt breddeball over å måtte låne spillere fra motstanderlaget i treningskamper, samtidig er er vel et midtforsvar med Oldrup og Emilsen alternativet med alle våre landslagsstoppere ute på oppdrag. Høres uansett ikke ut som en kamp man vil få all verdens utbytta av med tanke på å sette en ellever eller å jobbe med relasjoner.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

+ U19: Dicko Eng, Riisnæs

Men man kan vel stille lag uansett (uten at jeg har full kontroll over hvilke spillere som er skadefrie og ikke)

Mangler vel bare 1 midtstopper.

Storevik

Hedenstad - Oldrup - X - Juklerød

Bjørdal - Emilsen - Strand

Ofkir - Børven - Håkans

I tillegg har man Zuta, Bully, Vitinho.
Så er det vel en typisk anledning for å bruke noen unggutter som ellers aldri får trene med A laget.

Men enig i at det ikke er veldig solid.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tor mar 16, 2023 4:40 pm
Litt breddeball over å måtte låne spillere fra motstanderlaget
Det viktigste er å delta, ikke vinne!
Eller, å utvikle spillere som vi sier
:roll:

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: tir mar 14, 2023 11:55 pm Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også. Blir en slags mellomting mellom alt, så da ramler man mellom stolene og blir en evig middelhavsfarer.
Jeg synes egentlig dere har fått frem en del bra spillere de siste årene, men dere har vel kanskje ikke fått veldig godt betalt for disse. I hvert fall med tanke på hva Glimt og Molde raker inn.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: tor mar 16, 2023 5:12 pm
Deila skrev: tir mar 14, 2023 11:55 pm Vi bruker mye penger på akademiet vårt, men det blir lite sluttprodukt derfra også. Blir en slags mellomting mellom alt, så da ramler man mellom stolene og blir en evig middelhavsfarer.
Jeg synes egentlig dere har fått frem en del bra spillere de siste årene, men dere har vel kanskje ikke fått veldig godt betalt for disse. I hvert fall med tanke på hva Glimt og Molde raker inn.
Riktig det. Vi er nok avhengig av å levere sportslig og spille jevnlig i Europa for å få summer som Bodø og Molde får.

chatin

Legg inn av chatin »

mogandisu skrev: tor mar 16, 2023 4:59 pm Så er det vel en typisk anledning for å bruke noen unggutter som ellers aldri får trene med A laget.
Vil jo også tro det må finnes noen som kan få sjansen fra rekruttlaget. Nå har det vel vært noen utskiftninger der siden i fjor og et par spillere som var på B-liste i fjor som er borte.

Ser Abdi Ibrahim trener med laget for tida, ikke snakk om noen kontrakt. Men der har vi vel også en som kan være med å bidra i en treningskamp. Og hva med å fortsette å skape gode relasjoner og samarbeid med de andre Oslo-klubbene? Vi har garantert god oversikt i Oslo-fotballen, ta kontakt med Grorud f.eks. med forespørsel om å få lånt med seg en spiller eller to på ¨prøvespill¨. Gir kanskje motivasjon til videre utvikling for en ung 2. divisjonsspiller, og man kan bygge på et samarbeid med en utviklingsklubb på Oslo øst.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: tor mar 16, 2023 3:43 pm
Everenga skrev: tor mar 16, 2023 3:32 pm
JackBlack skrev: tor mar 16, 2023 3:20 pm


Må innrømme at det er få ting som hadde gledet mer med dette laget enn om godeste Jatta plutselig hadde blomstret på spissplass.
Jatta virker som en fin fyr men det gjør Kjelsrud Johansen også og jeg vil ikke ha ham som spiss igjen heller.
Hadde vært så digg med litt positivitet igjen.
Over 5000 solgte sesongkort går definitivt på positivitetssiden
https://www.vif-fotball.no/nyheter/seso ... 23-kjop-na

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

chatin skrev: tor mar 16, 2023 5:27 pm
mogandisu skrev: tor mar 16, 2023 4:59 pm Så er det vel en typisk anledning for å bruke noen unggutter som ellers aldri får trene med A laget.
Vil jo også tro det må finnes noen som kan få sjansen fra rekruttlaget. Nå har det vel vært noen utskiftninger der siden i fjor og et par spillere som var på B-liste i fjor som er borte.

Ser Abdi Ibrahim trener med laget for tida, ikke snakk om noen kontrakt. Men der har vi vel også en som kan være med å bidra i en treningskamp. Og hva med å fortsette å skape gode relasjoner og samarbeid med de andre Oslo-klubbene? Vi har garantert god oversikt i Oslo-fotballen, ta kontakt med Grorud f.eks. med forespørsel om å få lånt med seg en spiller eller to på ¨prøvespill¨. Gir kanskje motivasjon til videre utvikling for en ung 2. divisjonsspiller, og man kan bygge på et samarbeid med en utviklingsklubb på Oslo øst.
Tenkte i de samme baner. Burde være en anledning for prøvespillere i området man er nysgjerrige på. Heller det enn å låne spillere fra Hacken, som gir nøyaktig 0 gevinst.

Rekruttlaget ser veldig ungt ut når Andreas Stensrud har gått til Skeid og Saladin Lekhal har gått til KFUM. Men det bør være en 2-3 spillere der man ser på som "shortlisted" til en slik situasjon uansett?

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

mogandisu skrev: tor mar 16, 2023 5:48 pm
chatin skrev: tor mar 16, 2023 5:27 pm
mogandisu skrev: tor mar 16, 2023 4:59 pm Så er det vel en typisk anledning for å bruke noen unggutter som ellers aldri får trene med A laget.
Vil jo også tro det må finnes noen som kan få sjansen fra rekruttlaget. Nå har det vel vært noen utskiftninger der siden i fjor og et par spillere som var på B-liste i fjor som er borte.

Ser Abdi Ibrahim trener med laget for tida, ikke snakk om noen kontrakt. Men der har vi vel også en som kan være med å bidra i en treningskamp. Og hva med å fortsette å skape gode relasjoner og samarbeid med de andre Oslo-klubbene? Vi har garantert god oversikt i Oslo-fotballen, ta kontakt med Grorud f.eks. med forespørsel om å få lånt med seg en spiller eller to på ¨prøvespill¨. Gir kanskje motivasjon til videre utvikling for en ung 2. divisjonsspiller, og man kan bygge på et samarbeid med en utviklingsklubb på Oslo øst.
Tenkte i de samme baner. Burde være en anledning for prøvespillere i området man er nysgjerrige på. Heller det enn å låne spillere fra Hacken, som gir nøyaktig 0 gevinst.

Rekruttlaget ser veldig ungt ut når Andreas Stensrud har gått til Skeid og Saladin Lekhal har gått til KFUM. Men det bør være en 2-3 spillere der man ser på som "shortlisted" til en slik situasjon uansett?
Liker ide`en men tror ikke det er særlig gjennomførbart.
Det er nok ingen klubber som vil slippe en spiller til et annet lag bare for å være hyggelige rett før serien starter.
Risikoen for skader er alltid tilstede.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

https://www.vif-fotball.no/nyheter/aere ... ie-pa-tv-2

Egen dokumentarserie på Tv2 om Vålerenga..
Dette kan jo bli grisegøy.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»