Rosenborg - Klubbtråd

Svar
thewaterfall

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av thewaterfall »

Jeg skal være ærlig og innrømme at selv om Viking-kampen var noe av det aller dårligste jeg har sett av Rosenborg (om ikke det aller dårligste) og selv om jeg ikke er noen tilhenger av Rekdal (aldri vært), så tror jeg ikke den kampen var representativt for nivået vi er på og nivået vi kommer til å prestere på i serien. Vi kommer til å være bedre enn det der over 30 kamper, akkurat det er jeg overbevist om. Vi kommer nok til å være med i medaljekampen også i år, men jeg tror det blir en hard kamp om den tredjeplassen. Mot Viking manglet vi Sæter, vi stilte med et spisspar som aldri har spilt sammen før og det var første tellende kamp for flere spillere. Vi manglet også Holse. Gi oss en måned til på feltet og jeg tror vi har et mer samspilt lag når flere av de nye har begynt å komme inn i "systemet" bedre. Det var de formildende omstendighetene.

Så over til det bekymringsverdige:
Planen var å slå mye langt, så jeg tror kampplan var lagt med en tanke om at Sæter skulle starte. Da hadde det nok sett mindre håpløst ut med de lange pasningene da han er bedre i duellspillet enn de to som spilte på topp. Bekymringsverdig at man ikke hadde en plan B klar uansett.

Synes ofte at indreløperne var for høyt oppe når Børkeeiet mottok ball, evt. så var Børkeeiet for dyp. Uansett så selv om han fikk pallen og var rettvendt så ble det en halvlang pasning enten mot bakrom eller mot oppspillspunkt fordi ingen indreløpere var spillbare langs bakken i nærhet av sentral midtbane som hadde ball.

Vi var for dårlige i presset jevnt over. Mye "jogging" opp i ballfører på mange og lite spurt til tider. For lav intensitet som gjorde at man havnet litt på etterskudd innimellom selv om Viking ikke skapte så mange voldsomme sjanser de heller.

Særlig Tagseth synes jeg til tider ble springende i press mellom 2-3 spillere ute på flanken der. Tagseth markerer en spiller som ikke er ytterste, ytterste får ball og Tagseth må gå i press. Så blir pallen spilt inn mot 16-meterstreken og igjen så er det Tagseth som går i press fordi stopper eller indreløper markerer andre spillere.

Rekdal skal jo egentlig være god på å gjøre grep underveis i kampen som endrer kampbildet, men mot Viking virket han planløs. Hoff for Skjelbred i pausen forstår jeg ikke hvis bytte var rent taktisk. Da ville jeg heller tatt Pereira inn på singback og Tagseth på midtbanen som ble gjort litt senere. Som får meg over på neste tanke: Hvorfor ikke Nelson inn for Skjelbred med engang, slik at vi fikk inn en helt annen spillertype som kunne endret kampbildet skikkelig. Og hvorfor Tagseth, som spilte singback i hele fjor og er uttalt at han blir sett på som vingback plutselig skal inn på midten, skjønner jeg eller ikke. Slike rokkeringer bare for et bytte tror jeg ikke er lurt.

Som får meg over på de offensive byttene. Joda, greit at RWP har gjort mål i oppkjøringa, men det hjelper ikke særlig når hans styrker er ganske lik Aga og Ingasson sine etter min mening når man ikke har skapt noe som helst med slike spillertyper på den måten man har spilt resten av kampen. Når Nelson først får sjansen så er også det inn for en spiss, men da skal man flytte opp midtstopper Henriksen plutselig, kjøre Hoff ned som stopper og Nelson indreløper. Igjen mase rokkeringer. Og man trenger mål, men tar ut en spiss for å flytte opp en stopper? Hvorfor ikke legge om til f.eks. 3-4-3, ta ut enten en stopper eller midtbanespiller? Man ligger under 0-2 i en utslagskamp og det er under 15 minutter igjen, da lar man de offensive spillerne være igjen på banen og ofrer litt defensiv trygghet tenker nå jeg da. Så jeg ble skuffet over grepene fra benken, særlig fordi det ofte har vist seg å være noe Rekdal faktisk treffer bra på til tider.

Nå gjelder det uansett å se fremover, det hjelper ikke å dvele ved denne kampen lengre og resultatet og ikke minst prestasjonen i kampen får man ikke endret på allikevel. Så krysser i alle fall jeg fingrene at Viking skal få se en helt annen utgave av Rosenborg om en måned på Lerkendal!

trønderen

Legg inn av trønderen »

Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

trønderen skrev: ons mar 15, 2023 8:41 am Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?
Forklaringen til Berdal i Rasmus & Saga var i alle fall at man nå er en fusjonert klubb, og at Rosenborg hadde tatt "en posisjon" (økonomi-begrep) innenfor kvinnefotballen og at oppsiden er potensielt stor osv. samt at det var en blanding av ulike inntekter som var med å dekket underskudd, de tar ikke å skiller om pengene kommer fra samarbeidspartnere, premiepenger eller spillersalg slik jeg forstod det.

Dette med adskilt økonomi kan ha blitt misforstått muligens, jeg vet ikke. Mitt inntrykk fra podcasten er at konsernet har en felles økonomi, men så har lagene også egne budsjetter hvor målet er at de skal klare seg selv uten hjelp, altså at begge lag skal gå i pluss på egenhånd. Så dette med egen økonomi er vel knyttet opp mot at de har egne budsjett hvor hvert lag skal ha større inntekt enn utgifter for å si det enkelt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det de sa var at hvert lag skulle stå på egne ben med egne midler. Men underskudd/overskudd/gjeld fra ene laget vil jo gå direkte på konsernet som helhet.

Jeg sitter med en krypende mistanke om at **noen** gikk rett til Salmar, SMN og slikt og drev lobbyvirksomhet for at de skulle legge press på RBK for å få igjennom fusjonen nå, det er så åpenbart at det for "gamle RBK" ville vært best å bruke mer tid mens for kvinnelaget så hastet det fordi de skulle ansette flere folk (som de ikke hadde penger til å lønne viser det seg).

Når det er sagt så var det mangelfullt med informasjon på årsmøtet og i forkant av årsmøtet.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

trønderen skrev: ons mar 15, 2023 8:41 am Er det sånn at styret har løyet medlemmene rett i trynet? Da jeg stemte på årsmøtet i fjor, så mener jeg at det ble sagt at det skulle være to separate økonomier mellom kvinnelaget og herrelaget hvis de fusjonerte. Nå er det vel sånn at herrelaget dekker underskuddet til kvinnene? Eller er det jeg som misforstår?
Dette er en god indikasjon på at LSK gjorde det eneste rette, nemlig å stå i mot sammenslåing.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nå ligger det meste av minus i RBK hos herre laget. Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tror det er et del av grunnen til at de solgte Vecchia fordi han blir betalt mer enn vi har råd til å tilby nye spillere, men mest fordi han er mye skadet tror jeg, det og at Rekdal ikke forstår at laget hans er avhengige av enkeltmannsprestasjoner. Er nok også derfor Sæter ikke vil forlenge fordi han får tilbud tilpasset "førstevalg, men ikke stjerne" etter ny lønnspolitikk, men krever lønn som "stjerne" etter gammel lønnspolitikk.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

MoldeMoldeMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:06 pm
JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse
Alltids fint å få vite sannheten, spesielt fra en klubb hvor både ledelse og fans er så skyhøyt oppe på sin moralskehest om andre klubber som driver i den andre enden av skalaen. Altså i pluss hvert år! Hadde nokk ikke brakt dette opp om det ikke var for bartefolket et så sinssykt opptatt av andre og så er den de værste sjøl!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

JonSnow skrev: tor mar 16, 2023 10:04 am
MoldeMoldeMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:06 pm
JonSnow skrev: ons mar 15, 2023 2:59 pm Denne er fin å lese:

https://www.falkenkameratene.no/2023/03 ... -pa-strek/

Så ser man at det står ekstremt dårlig til i RBK og skjønner hvorfor ledelsen og supporterne er såpass opphengte i andres klubbers økonomi sånn at de slipper å forholde seg til egen. Låne % på 84 er ekstremt mye så man skjønner at RBK ikke blir å kjøpe mange dyre spiller framover, men at de holder på med slanking og satser på ungt og lovende. Lønningsposen bør kraftig nedover også for å få kontroll! Å budsjettere med minus atter et år er galskap.
Er det fint å lese om økonomiske problemer og vanstyre i Rosenborg?

For øvrig en ganske bra analyse
Alltids fint å få vite sannheten, spesielt fra en klubb hvor både ledelse og fans er så skyhøyt oppe på sin moralskehest om andre klubber som driver i den andre enden av skalaen. Altså i pluss hvert år! Hadde nokk ikke brakt dette opp om det ikke var for bartefolket et så sinssykt opptatt av andre og så er den de værste sjøl!
Så Rosenborg er den verste klubben i Norsk fotball på økonomi? Såpass. Anbefaler deg i så fall å lese videre om resten av klubbene, du vil bli overrasket. Ellers må det jo være særdeles fint for fotballklubben som vet de aldri risikerer røde tall, helt uavhengig av sportslig suksess og økonomisk drift.

HarryH

Legg inn av HarryH »

DuncanE skrev: tor mar 16, 2023 6:54 pm
Så Rosenborg er den verste klubben i Norsk fotball på økonomi? Såpass. Anbefaler deg i så fall å lese videre om resten av klubbene, du vil bli overrasket. Ellers må det jo være særdeles fint for fotballklubben som vet de aldri risikerer røde tall, helt uavhengig av sportslig suksess og økonomisk drift.
Jeg mener å huske at Bodø/Glimt gikk med underskudd i 2018, så det kan vel skje igjen?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... 1678994138 Så hva skjer fremover nå da? Er det ikke rom for kreative spillere?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

HarryH skrev: tor mar 16, 2023 7:12 pm
DuncanE skrev: tor mar 16, 2023 6:54 pm
Så Rosenborg er den verste klubben i Norsk fotball på økonomi? Såpass. Anbefaler deg i så fall å lese videre om resten av klubbene, du vil bli overrasket. Ellers må det jo være særdeles fint for fotballklubben som vet de aldri risikerer røde tall, helt uavhengig av sportslig suksess og økonomisk drift.
Jeg mener å huske at Bodø/Glimt gikk med underskudd i 2018, så det kan vel skje igjen?
Det stemmer overhode ikke! Har ikke gått i minus siden 2010 som enste klubb er B/G den sol har vært i grønn sone i over 10 år!

HarryH

Legg inn av HarryH »

JonSnow skrev: tor mar 16, 2023 10:58 pm
HarryH skrev: tor mar 16, 2023 7:12 pm
DuncanE skrev: tor mar 16, 2023 6:54 pm
Så Rosenborg er den verste klubben i Norsk fotball på økonomi? Såpass. Anbefaler deg i så fall å lese videre om resten av klubbene, du vil bli overrasket. Ellers må det jo være særdeles fint for fotballklubben som vet de aldri risikerer røde tall, helt uavhengig av sportslig suksess og økonomisk drift.
Jeg mener å huske at Bodø/Glimt gikk med underskudd i 2018, så det kan vel skje igjen?
Det stemmer overhode ikke! Har ikke gått i minus siden 2010 som enste klubb er B/G den sol har vært i grønn sone i over 10 år!
Da må jeg bare legge meg flat og innse at jeg har vært feilinformert.

Forresten, her står det i årsrapporten for 2018 at underskuddet var på 1,768 millioner kroner.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... f-ReVTPv_4

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HarryH skrev: tor mar 16, 2023 11:00 pm
JonSnow skrev: tor mar 16, 2023 10:58 pm
HarryH skrev: tor mar 16, 2023 7:12 pm

Jeg mener å huske at Bodø/Glimt gikk med underskudd i 2018, så det kan vel skje igjen?
Det stemmer overhode ikke! Har ikke gått i minus siden 2010 som enste klubb er B/G den sol har vært i grønn sone i over 10 år!
Da må jeg bare legge meg flat og innse at jeg har vært feilinformert.

Forresten, her står det i årsrapporten for 2018 at underskuddet var på 1,768 millioner kroner.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... f-ReVTPv_4
Godt levert. Får håpe Glimt har bedre kontroll over plusser og minuser enn Snowy ;)

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Man må aldri glemme Glimt og Danny Hayes :-)
Det var helt avgjørende for Glimt med sportslig suksess og tilhørende spillersalg i 2019 for å unngå at man beveget seg i retning gul og på sikt rød sone.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Treningskamp mot Ranheim i morgen, og i følge Nidaros er XI slik:

André Hansen

Sam Rogers, Markus Henriksen, Håkon Røsten

Erlend Dahl Reitan, Santeri Väänänen, Vebjørn Hoff, Jayden Nelson, Adrian Pereira

Oscar Aga, Kristall Ingason

Det innebærer altså at Hoff er tilbake fra start sentralt på midten. Det hadde jeg ikke trodd etter fjoråret, samt signalene i vinter. Når det er sagt, hverken Bjørkeeiet eller Santeri har imponert i oppkjøringen så langt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er vel noen spillere som blir hvilt imorgen slik jeg har forstått det, som også bidrar til at enkelte starter.

Men dette må være siste treningskamp man hviler spillere i tenker jeg. Vi har vel bare to treningskamper igjen etter denne, og den MÅ brukes til å samkjøre flest mulig i en antatt start-11er. Hvis man trener så hardt at spillerne må hviles i treningskamper fortsatt, så kan det være lurt å heller slippe opp litt på treningsmengden til de spillerne inn mot kampene tenker jeg da.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

thewaterfall skrev: fre mar 17, 2023 8:11 pm Er vel noen spillere som blir hvilt imorgen slik jeg har forstått det, som også bidrar til at enkelte starter.

Men dette må være siste treningskamp man hviler spillere i tenker jeg. Vi har vel bare to treningskamper igjen etter denne, og den MÅ brukes til å samkjøre flest mulig i en antatt start-11er. Hvis man trener så hardt at spillerne må hviles i treningskamper fortsatt, så kan det være lurt å heller slippe opp litt på treningsmengden til de spillerne inn mot kampene tenker jeg da.
Ja, dette bør definitivt være siste kamp der en eksprimiterer med førsteelleveren og ser behov for å hvile spillere pga manglende overskudd. Intensitet på treningene i oppkjøringen er jo bra det, men om "halve laget" er konstant ute med småskader eller vondter som gjør at de må hviles eller stå over, så får en overhodet ikke trent på samhandling og bygd relasjoner. Hverken på trening eller i kamp.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Mer tilbøyelig for å tro at det trenes feil hvis de ikke tåler oppkjøringen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Nok en treningskamp over, 1-1 mot Ranheim. Og da var vi egentlig litt heldige. Lite fremgang og spore fra Viking-kampen, tannløst fremover og usikre bakover.

Skremmende nok så var Hoff bedre sentralt enn det vi har sett av Bjørkeeiet, Røsten er ok, det samme er PCS. Ellers var det tynt. Ingasson er ikke i nærheten av å holde eliteserienivå, Aga det samme.

Ser frem til å se Holse og Sæter på banen...

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hvis vi også i dag slo lange baller mot spissene, så overrasker det meg ikke at Aga og Ingasson fremstår sjanseløse. Det er godt mulig at ingen av dem holder nivået (noe jeg tror de ikke gjør akkurat nå), men i alle fall mot Viking fikk de også helt håpløse arbeidsforhold.

qbah

Legg inn av qbah »

Skjønner for å være ærlig ingenting av kjøpet av Ingasson. Og det er ikke sånn at han har spilt for lite minutter til å kunne konkludere litt med han nå altså.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

newsflash skrev: lør mar 18, 2023 4:33 pm Skremmende nok så var Hoff bedre sentralt enn det vi har sett av Bjørkeeiet
Det er overhodet ikke overaskende.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Fy fader asså, han dærre Rekdal har ikke lært dem et eneste offensivt tricks en gang. Bare rene tilfeldigheter som en sjelden gang skaper en målsjanse. Spillerne er bare gørr kjedelige pasnings-roboter. Hvordan ser rekdal ut egentlig? Ligger han maskert i senga også? Han er jo helt kamufulert med altid den digre capsen ned til de digre brillene. En "defensiv trygg" fotball ødeleggende robot han også. Når nå Rbk er så forbasket redde for å kjøre opp noe offensivt angrepsspill så blir kampene dødsens kjedelige også. Utenom når de møter et offensivt tenkende lag med målteft, da taper RBK enkelt

startelver

Legg inn av startelver »

Rekdal blir neppe værende lenge i Trondheim. Gir han denne sesongen.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Det var en traurig treningskamp igjen. Ser fortsatt på samhandlinga framover som det helt klart største problemet. Mye grunnet laber innleggskvalitet og for få og dårlige bevegelser foran ball.
Hva i svarteste StøttepasningHoff gjør på dette laget er meg en gåte, men til denne kampen var vel både Bjørkeeiet og Nypan utilgjengelig.

To ting som taler mot at Reka ikke skal få fullføre kontrakten sin: Økonomi og det faktum at spillerne og trener er veldig samstemte i hva det er som svikter. Økonomien tilsier at vi ikke har en sjangs til å kjøpe ut Reka fra kontrakten. Dersom ting fortsetter i samme spor vil vi nesten garantert komme topp 3 grunnet lite innslupne mål. Det sagt håper jeg - som alltid - at ting løsner. Jeg tror det er lite som skal til. Litt stabilitet mtp skader, få igang Aga som pr statistikk er en klassisk måltjuv ala Gytkjær (som også var en litt slow starter hvis folk ikke husker) og at Leo, Eddie og Adrian i første rekke starter å treffe litt bedre på innleggene sine.
Det virker som alle rundt klubben er enige om at hovedproblemet er at ting fra trening ikke blir omsatt i kamp. Finner man en vei ut derfra og oppnår noen litt positive resultat i de to siste kampene er håpet mitt at ting begynner å rulle litt vår vei så får haterne finne nye ting å syte over. Det eneste jeg bryr meg om er at vi forbedrer oss og utvikler oss.

For de som hyler og skriker om spillestil og annet uvesentlig piss burde se til Spania og Barcelona. Der har Xavi gått bort fra tiki taka - en spiller som kanskje var den fremste eksponenten for akkurat det - og modernisert Barca til en - i år - suveren serievinner. I El Classico igår tok katalanerne fullstendig av etter seieren. Skal tro hvor viktig spillestilen var da...

trønderen

Legg inn av trønderen »

Kjappfot1917 skrev: man mar 20, 2023 11:48 am For de som hyler og skriker om spillestil og annet uvesentlig piss
Mener du at spillestil ikke betyr noe uansett hva?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Problemet er det totale fraværet av spillestil og planmessighet. Det er så åpenbart under Rekdal at det er kun de spillerne som er kjappe i hodet (etter norsk målestokk) som evner å sette opp noe som ligner på spill, dvs Skjeldbred, Vecchia og danskene, Henriksen kanskje, men han råtner vekk i forsvarsleddet. De evner ikke å sette et godt høyt press, de evner ikke å sette et godt lavt press, de blir passive uten ball, rådville med ball, tamt, dødt, trist.

Hvis det var gjennomført drittfotball som faktisk var effektiv så ville det vært mer spiselig. Når det bare er drittfotball hvor en er totalt avhengig av at spillere som Holse og Tengstedt fikser enormt med målpoeng på tross av at kvaliteten på laget er vesentlig mindre en summen av kvaliteten på spillerne så er det krise på gang, særlig fordi en i forsvar har vært elendige i hele fjor og burde ha blitt straffet mye hardere. Takkekort til fotballgudene for at andre norske lag har dårlige spisser tror jeg er på sin plass.

Champis

Legg inn av Champis »

Kjappfot1917 skrev: man mar 20, 2023 11:48 am Det var en traurig treningskamp igjen. Ser fortsatt på samhandlinga framover som det helt klart største problemet. Mye grunnet laber innleggskvalitet og for få og dårlige bevegelser foran ball.
Hva i svarteste StøttepasningHoff gjør på dette laget er meg en gåte, men til denne kampen var vel både Bjørkeeiet og Nypan utilgjengelig.

To ting som taler mot at Reka ikke skal få fullføre kontrakten sin: Økonomi og det faktum at spillerne og trener er veldig samstemte i hva det er som svikter. Økonomien tilsier at vi ikke har en sjangs til å kjøpe ut Reka fra kontrakten. Dersom ting fortsetter i samme spor vil vi nesten garantert komme topp 3 grunnet lite innslupne mål. Det sagt håper jeg - som alltid - at ting løsner. Jeg tror det er lite som skal til. Litt stabilitet mtp skader, få igang Aga som pr statistikk er en klassisk måltjuv ala Gytkjær (som også var en litt slow starter hvis folk ikke husker) og at Leo, Eddie og Adrian i første rekke starter å treffe litt bedre på innleggene sine.
Det virker som alle rundt klubben er enige om at hovedproblemet er at ting fra trening ikke blir omsatt i kamp. Finner man en vei ut derfra og oppnår noen litt positive resultat i de to siste kampene er håpet mitt at ting begynner å rulle litt vår vei så får haterne finne nye ting å syte over. Det eneste jeg bryr meg om er at vi forbedrer oss og utvikler oss.

For de som hyler og skriker om spillestil og annet uvesentlig piss burde se til Spania og Barcelona. Der har Xavi gått bort fra tiki taka - en spiller som kanskje var den fremste eksponenten for akkurat det - og modernisert Barca til en - i år - suveren serievinner. I El Classico igår tok katalanerne fullstendig av etter seieren. Skal tro hvor viktig spillestilen var da...

Hæ? Xavi har først og fremst tatt Barcelona tilbake til mye av det samme tankegodset de hadde da han spilte der! Hva mener du spillestilen til Barcelona består av pr. i dag?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»