Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Saliph skrev: tir mar 14, 2023 3:30 pm Martin (16) hadde med seg Helene Spilling på London Football Awards ja.

Enda en grunn til å hate fyren.
Da slipper vi verdenshistoriens dårligste nick-forsøk i Ødis.

Herretter omtales han kun som "Plogen".

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir mar 14, 2023 11:47 am Jeg vurderer nok City svakere enn dere og det skyldes i hovedsak tre grunner:
1. Backene deres tilfører mindre kreativitet enn de har gjort tidligere sesonger. Cancelo og Zinchenko er rett og slett utrolig mye mer skapende enn Ake som har vært den som stort sett har spilt der denne sesongen. Pep prøvde å løse dette med å spille Bernardo der, men han var altfor dårlig defensivt. Når man ser hvor mye Zinchenko bidrar for oss offensivt så må man også huske at City har mistet tilsvarende offensivt gjennom å ikke ha Cancelo eller Zinchenko. Stones (og Walker) er ikke på det nivået som Walker var på for noen år siden.

2. Dette er et generelt problem, men en stor del av stallen deres er på vei inn i post-prime. Det fins selvfølgelig mange gode eksempler med spillere som opprettholder, eller til og med blir bedre når de er i post-prime, men jevnt over så går kvaliteten ned på spillere når de gjør det. Dette gjelder spesielt midtbanen deres med Gundogan, Bernardo Silva og KdB, i tillegg til Walker som er nevnt over.

3. De har ikke løst "Haaland-problematikken", og selvom han har bøttet inn aldri så mange mål så er det en reell problematikk etter min mening. Der hvor de tidligere hadde et mye mer flytende angrepsmønster som gjør at det er vanskelig for forsvarerne å vite hvem de skal markere så er det nå lettere å demme opp for dem i en dyp blokk. Dette er det samme problemet som jeg syns vi hadde med Nketiah (som i tillegg er en svakere spiller) hvor vi ble mye mer statiske ettersom han plassroterer mye mindre enn Trossard og Jesus. Vi ser jo at med en gang Trossard har vært midtspiss så har målene og antall touch for Martinelli kommet tilbake igjen. Nå skal det selvfølgelig sies at Haaland er den beste til å være den spisstypen han er, men jeg syns City sliter mye mer med lag som ligger dypt enn det de har gjort tidligere.

3,5. Det går litt på det samme som punktet over, men er også litt på siden, og det er at de mangler fart på kantene. De har ingen som stuper inn bak forsvaret langs kanten slik de hadde før med Sterling og Sane. Foden, Mahrez og Grealish ønsker sjeldent ball i bakrom slik de to gjorde.

Basert på årsakene som er nevnt over så mener jeg som sagt at dette City-laget rett og slett ikke er på det samme nivået som de fleste andre årene under Pep, og jeg tror ikke at de kommer til å hente oss igjen. Det kan selvfølgelig skje, og Etihad-kampen er ekstremt viktig sånn sett, men jeg frykter de ikke like mye som det jeg tror flere av dere gjør.
Analysen er god den. Men du overvurderer imo drastisk hvor mye svakere de har blitt av det. Litt svakere ja. Veldig mye svakere nei.

De er storfavoritter til å vinne CL foran et så godt og solid lag som Bayern som spilte stjernegalleriet til PSG med VMs to klart største stjerner av banen i to kamper. Mao. de er fortsatt verdens beste fotballag.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: tir mar 14, 2023 7:26 pm
Onv95 skrev: tir mar 14, 2023 3:36 pm Stemningen er så god nå, at det må bare ende med poengtap til helga. Jeg setter iallefall det jeg har igjen på en slunken konto på UB; og får da en solid slump penger inn mot påske. Nedturen kan jo allerede starte på torsdag, men jeg blir isolert sett ikke altfor lei med om vi blir slått ut av EL nå. Vi taper uansett mot Man United, som allerede har fått gravert inn navnet sitt i pokalen, så da kan vi likegodt slås ut nå.
Hvordan er organ-situasjonen i Onv-stua om dagen? Har du noen organer igjen i kroppen? :lol:
Livredd hver gang der ringer på døra.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Ellers er det jo litt kult at "Coach Beard" er en Gooner :)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ikke så verst denne utgaven av Man City i Champions League i hvertfall..
De er fortsatt ansett som verdens beste lag (jmfr. CL vinnerodds).

Et utdrag av oddsene, topp 6:
Man City - 2.82
Bayern M. - 3.90
Real M. - 7.80
Napoli - 9.00
Chelsea - 13.00
Inter - 26.00

Haaland med 5 scoringer i går. Hinsides. Håper ikke villdyret har våknet i ligaen også.

Blant serielederne av toppligaene i Europa, er det bare Arsenal som ikke har spilt i CL denne sesongen. Det hadde vært interessant å se hvilken odds bookiene hadde gitt Arsenal, dersom de fortsatt var med i CL, og samtidig ledet PL.
Jeg tipper et sted rundt Real Madrids odds, kanskje noe lavere. Vi er jo utrolig nok ikke engang favoritter til å vinne EL..
United med 2.94 i odds der, Arsenal med 4.00 (all odds fra oddschecker.com).

Forstå det den som kan.
Sist redigert av DennisB den ons mar 15, 2023 11:09 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »


Moist

Legg inn av Moist »

Wellé skrev: ons mar 15, 2023 11:08 am
Gull i svarene på twitter.

Bilde

DennisB

Legg inn av DennisB »

Moist skrev: ons mar 15, 2023 11:43 am
Wellé skrev: ons mar 15, 2023 11:08 am
Gull i svarene på twitter.

Bilde
Det eneste jeg fikk ut av dette, var bildet tatt utenfor Emirates, med supporterlogoen "Arsenal Ukraine" nederst til høyre. Suverent! Slava Arsenal Ukraine :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Litt gammel artikkel, men jeg blir varm i skjorta av denne her. Husker ikke om den har vært postet før. Mer skryt for Martin.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3E578 ... an-tro-det

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ons mar 15, 2023 10:52 am Ikke så verst denne utgaven av Man City i Champions League i hvertfall..
De er fortsatt ansett som verdens beste lag (jmfr. CL vinnerodds).

Et utdrag av oddsene, topp 6:
Man City - 2.82
Bayern M. - 3.90
Real M. - 7.80
Napoli - 9.00
Chelsea - 13.00
Inter - 26.00

Haaland med 5 scoringer i går. Hinsides. Håper ikke villdyret har våknet i ligaen også.

Blant serielederne av toppligaene i Europa, er det bare Arsenal som ikke har spilt i CL denne sesongen. Det hadde vært interessant å se hvilken odds bookiene hadde gitt Arsenal, dersom de fortsatt var med i CL, og samtidig ledet PL.
Jeg tipper et sted rundt Real Madrids odds, kanskje noe lavere. Vi er jo utrolig nok ikke engang favoritter til å vinne EL..
United med 2.94 i odds der, Arsenal med 4.00 (all odds fra oddschecker.com).

Forstå det den som kan.
At ManU er over oss i EL nå gir mening, siden de i praksis er videre, mens vi har reell sannsynlighet for å ryke.

Det som ikke gir like mye mening er at de var over oss også før første kamp (og kanskje at oddsforskjellen er såpass stor nå).

Men dels mulig Sporting regnes for å være noe sterkere enn Betis (?), men dels at vi er i et intens tittelrace med en relativt tynn stall, mens de basically ligger i ingenmannsland i ligaen og kan nedprioritere ligakamper når det drar seg til i EL. Det siste som vel kanskje er aller viktigst er at de har større fanbase, og dermed kan det være flere som better på dem. Men det siste der kan du mer om enn meg.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons mar 15, 2023 1:12 pm At ManU er over oss i EL nå gir mening, siden de i praksis er videre, mens vi har reell sannsynlighet for å ryke.

Det som ikke gir like mye mening er at de var over oss også før første kamp (og kanskje at oddsforskjellen er såpass stor nå).

Men dels mulig Sporting regnes for å være noe sterkere enn Betis (?), men dels at vi er i et intens tittelrace med en relativt tynn stall, mens de basically ligger i ingenmannsland i ligaen og kan nedprioritere ligakamper når det drar seg til i EL. Det siste som vel kanskje er aller viktigst er at de har større fanbase, og dermed kan det være flere som better på dem. Men det siste der kan du mer om enn meg.
Jeg vil tro at alle de aspektene du nevner her spiller inn.

538 er jo selvfølgelig ikke en fullgod forklaring på oddsen, men jeg vil tro at matchodds er ganske like (i hvert fall tilfellet stort sett ellers). I følge dem så hadde Man Utd en bedre sjanse for å slå ut Betis før den første kampen, og åpenbart også en bedre odds etter den første kampen.

De har forøvrig oss fortsatt som en solid favoritt over Man Utd, men det skyldes delvis at Man Utd ble kraftig nedjustert i deres modell på grunn av 7-0 tapet mot Liverpool. Jeg syns de overvurderte det resultatet for mye når det kommer Team ratingen deres.
https://projects.fivethirtyeight.com/so ... pa-league/

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: ons mar 15, 2023 1:12 pm
DennisB skrev: ons mar 15, 2023 10:52 am Ikke så verst denne utgaven av Man City i Champions League i hvertfall..
De er fortsatt ansett som verdens beste lag (jmfr. CL vinnerodds).

Et utdrag av oddsene, topp 6:
Man City - 2.82
Bayern M. - 3.90
Real M. - 7.80
Napoli - 9.00
Chelsea - 13.00
Inter - 26.00

Haaland med 5 scoringer i går. Hinsides. Håper ikke villdyret har våknet i ligaen også.

Blant serielederne av toppligaene i Europa, er det bare Arsenal som ikke har spilt i CL denne sesongen. Det hadde vært interessant å se hvilken odds bookiene hadde gitt Arsenal, dersom de fortsatt var med i CL, og samtidig ledet PL.
Jeg tipper et sted rundt Real Madrids odds, kanskje noe lavere. Vi er jo utrolig nok ikke engang favoritter til å vinne EL..
United med 2.94 i odds der, Arsenal med 4.00 (all odds fra oddschecker.com).

Forstå det den som kan.
At ManU er over oss i EL nå gir mening, siden de i praksis er videre, mens vi har reell sannsynlighet for å ryke.

Det som ikke gir like mye mening er at de var over oss også før første kamp (og kanskje at oddsforskjellen er såpass stor nå).

Men dels mulig Sporting regnes for å være noe sterkere enn Betis (?), men dels at vi er i et intens tittelrace med en relativt tynn stall, mens de basically ligger i ingenmannsland i ligaen og kan nedprioritere ligakamper når det drar seg til i EL. Det siste som vel kanskje er aller viktigst er at de har større fanbase, og dermed kan det være flere som better på dem. Men det siste der kan du mer om enn meg.
Der jeg uthever, det er nettopp dette dagens odds er et speilbilde av. Vårt utgangspunkt med 2-2 borte, skal ikke bety så mye i forskjell på odds, at vi skulle bli favoritter etter denne runden heller. Så om ikke bookiene snur (jeg ser ikke bort i fra det), vil United være favoritter i neste runde også. Merkelig, synes jeg.

Regnestykket blir feil for meg, spesielt siden United i mine øyne ikke kan spasere seg inn til topp 4 heller, med Newcastle og Tottenham halsende like bak. Og dermed ikke kan "spare" seg i PL, til en EL-tittel. Alle poeng vil telle framover. Newcastle spiller hengekampen sin mot Nottingham fredag, og skal møte United på hjemmebane i neste runde, og vil ligge ajour med United med seier i begge, like mange kamper spilt. Tottenham ligger pr. nå 2 poeng bak United, og vil passere dem i helgen med seier over Soton (men flere kamper spilt). United lever faktisk litt farlig nå.

Dessuten snakker vi om svært få justeringer fra vår side i de gjenværende EL-kampene vil jeg tro. Vi stiller trolig like sterkt.
Vi vet også at en EL-tittel teller mye for Arteta også, det er jeg sikker på, så det står nok ikke på det. Stallen vår nå begynner forresten heller ikke å se så tynn ut som vi har fryktet. Jeg nevnte det etter forrige kamp, benken vår ser svært solid ut nå. Tror ikke det blir en issue for oss ut sesongen.

Det er nok det siste du nevner som er årsaken. Tradisjonelt vil oddsen på United bli spilt ned, og det tar bookiene høyde for.

Saturn

Legg inn av Saturn »

thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:17 pm @Canucks mulig dette bildet hjelper til med å forstå sjalusien og hatet @Saliph (og sikkert flere) føler på?
Martin kan da få seg noe yngre og like bra (hvis vi tenker på det overfladiske her) enn hun. Men nå er det ingen andre enn han selv som styrer hvilken partner fyren går etter. Tenker sikkert ikke kun med pikken heller.

Og jeg ville vært mye mer sjalu på bankkontoen hans når vi først er inne på det.

taknina

Legg inn av taknina »

Saturn skrev: ons mar 15, 2023 7:24 pm
thewaterfall skrev: tir mar 14, 2023 4:17 pm @Canucks mulig dette bildet hjelper til med å forstå sjalusien og hatet @Saliph (og sikkert flere) føler på?
Martin kan da få seg noe yngre og like bra (hvis vi tenker på det overfladiske her) enn hun. Men nå er det ingen andre enn han selv som styrer hvilken partner fyren går etter. Tenker sikkert ikke kun med pikken heller.

Og jeg ville vært mye mer sjalu på bankkontoen hans når vi først er inne på det.
Å hate må vel være den mest missbrukte frase ord som finnes i det moderne språk og talemåte.

Sjalusi har lite med hat å gjøre men med såret selvfølelse. Krenket ego. Å muligens etterhvert misslike intens men jeg vil ikke kalle det rent pure hat.

De som får bomber i hodet on a daily basic eller mister noen av sine nærmste i terrorangrep og andre typer overgrep vet hva hat er.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

-------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Vil heller ha Gabriel eller Saliba inn for en av Kiwior og Holding. Trenger en av de faste i midtforsvaret.

Ellers så hadde jeg vært fornøyd med laget, men tipper at Saka også starter, pluss kanskje Ødegaard. ESR er det nok dessverre for tidlig for

DennisB

Legg inn av DennisB »

VGs skribent Leif Welhaven har mye godt å si om Ødegaard, som han mener burde fått mer oppmerksomhet..

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQpAj ... -mer-virak

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Dette tror jeg er ganske langt unna det som blir laget. Vi har Palace hjemme til helgen, før gutta har litt "ferie"..

Jeg tror vi topper, både Gabriel og Saliba (Gabriel spiller ikke landskampene, og Saliba får neppe mye spilletid nå..), og nær alle våre beste, unntatt Ramsdale. Ødegaard og Saka en selvfølge.

Dette er en viktig kamp, Sporting må ikke undervurderes. Med kun U borte, er jobben langt i fra gjort.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: tor mar 16, 2023 2:26 pm
Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Dette tror jeg er ganske langt unna det som blir laget. Vi har Palace hjemme til helgen, før gutta har litt "ferie"..

Jeg tror vi topper, både Gabriel og Saliba (Gabriel spiller ikke landskampene, og Saliba får neppe mye spilletid nå..), og nær alle våre beste, unntatt Ramsdale. Ødegaard og Saka en selvfølge.

Dette er en viktig kamp, Sporting må ikke undervurderes. Med kun U borte, er jobben langt i fra gjort.
Ja, vet det ikke er laget, men de jeg ønsker skal spille. Ville helst spart Xhaka, Martinelli og Trossard også, men noen må spille.

Jeg er der at det ikke gjør noe om vi ryker her. Men ryker Partey, Saka eller en av stopperne tror jeg sjansene på gull ryker med dem.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 3:05 pm
DennisB skrev: tor mar 16, 2023 2:26 pm
Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Dette tror jeg er ganske langt unna det som blir laget. Vi har Palace hjemme til helgen, før gutta har litt "ferie"..

Jeg tror vi topper, både Gabriel og Saliba (Gabriel spiller ikke landskampene, og Saliba får neppe mye spilletid nå..), og nær alle våre beste, unntatt Ramsdale. Ødegaard og Saka en selvfølge.

Dette er en viktig kamp, Sporting må ikke undervurderes. Med kun U borte, er jobben langt i fra gjort.
Ja, vet det ikke er laget, men de jeg ønsker skal spille. Ville helst spart Xhaka, Martinelli og Trossard også, men noen må spille.

Jeg er der at det ikke gjør noe om vi ryker her. Men ryker Partey, Saka eller en av stopperne tror jeg sjansene på gull ryker med dem.
Ja, du er ikke alene om å tone ned viktigheten av EL.

Min drøm er å vinne både PL og EL. En engelsk/europeisk dobbel får vi kanskje ikke sjansen til å klare igjen. Vinner vi EL, så stadfester vi også at vi har blitt et svært godt lag i Europa, og kan også vinne et slikt serie/cup-segment. Vi må helt tilbake til 1994 siden vi sist vant en europacup-tittel. Vårt eneste europeiske trofè (cupvinner-cupen).
Det teller mye for meg, og gir gutta nok en boost foran neste sesong i CL. Vi skal og bør ikke tone ned en slik mulighet.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 3:05 pm
DennisB skrev: tor mar 16, 2023 2:26 pm
Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Dette tror jeg er ganske langt unna det som blir laget. Vi har Palace hjemme til helgen, før gutta har litt "ferie"..

Jeg tror vi topper, både Gabriel og Saliba (Gabriel spiller ikke landskampene, og Saliba får neppe mye spilletid nå..), og nær alle våre beste, unntatt Ramsdale. Ødegaard og Saka en selvfølge.

Dette er en viktig kamp, Sporting må ikke undervurderes. Med kun U borte, er jobben langt i fra gjort.
Ja, vet det ikke er laget, men de jeg ønsker skal spille. Ville helst spart Xhaka, Martinelli og Trossard også, men noen må spille.

Jeg er der at det ikke gjør noe om vi ryker her. Men ryker Partey, Saka eller en av stopperne tror jeg sjansene på gull ryker med dem.
Jeg tenker helt likt som deg. For meg som supporter har en B-turnering absolutt 0 verdi. ELs eneste funksjon for min del er CL-plass og den har vi allerede.

DennisB

Legg inn av DennisB »

PerSmertesacker skrev: tor mar 16, 2023 3:54 pm
Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 3:05 pm
DennisB skrev: tor mar 16, 2023 2:26 pm
Dette tror jeg er ganske langt unna det som blir laget. Vi har Palace hjemme til helgen, før gutta har litt "ferie"..

Jeg tror vi topper, både Gabriel og Saliba (Gabriel spiller ikke landskampene, og Saliba får neppe mye spilletid nå..), og nær alle våre beste, unntatt Ramsdale. Ødegaard og Saka en selvfølge.

Dette er en viktig kamp, Sporting må ikke undervurderes. Med kun U borte, er jobben langt i fra gjort.
Ja, vet det ikke er laget, men de jeg ønsker skal spille. Ville helst spart Xhaka, Martinelli og Trossard også, men noen må spille.

Jeg er der at det ikke gjør noe om vi ryker her. Men ryker Partey, Saka eller en av stopperne tror jeg sjansene på gull ryker med dem.
Jeg tenker helt likt som deg. For meg som supporter har en B-turnering absolutt 0 verdi. ELs eneste funksjon for min del er CL-plass og den har vi allerede.
Hadde til nød forstått det, om det var B-lag vi møter, eller Conference League. Men det er det jo ikke.

Man Utd, Juventus, Roma, Sevilla, Leverkusen, Sociedad etc.

Arsenal har ett eneste europacup-trofè på hylla si, fra 1993/94. Merkelig om vi skulle bli så blaserte at vi ikke bryr oss om å få ett til. Så bortskjemte har vi ingen grunn til å være.

At ligaen betyr mye mer, er selvsagt. Men det bør ikke være et hinder for å ønske å vinne et Europacup-trofè i tillegg. Den muligheten kommer svært sjelden.

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

DennisB skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm
PerSmertesacker skrev: tor mar 16, 2023 3:54 pm
Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 3:05 pm

Ja, vet det ikke er laget, men de jeg ønsker skal spille. Ville helst spart Xhaka, Martinelli og Trossard også, men noen må spille.

Jeg er der at det ikke gjør noe om vi ryker her. Men ryker Partey, Saka eller en av stopperne tror jeg sjansene på gull ryker med dem.
Jeg tenker helt likt som deg. For meg som supporter har en B-turnering absolutt 0 verdi. ELs eneste funksjon for min del er CL-plass og den har vi allerede.
Hadde til nød forstått det, om det var B-lag vi møter, eller Conference League. Men det er det jo ikke.

Man Utd, Juventus, Roma, Sevilla, Leverkusen, Sociedad etc.

Arsenal har ett eneste europacup-trofè på hylla si, fra 1993/94. Merkelig om vi skulle bli så blaserte at vi ikke bryr oss om å få ett til. Så bortskjemte har vi ingen grunn til å være.

At ligaen betyr mye mer, er selvsagt. Men det bør ikke være et hinder for å ønske å vinne et Europacup-trofè i tillegg. Den muligheten kommer svært sjelden.
Jeg mener ikke at jeg har rett her altså. Det er bare at det ikke bruser noe i supporterfølelsene mine av EL. Jeg tar heller en ligacup over EL. Det kan sikkert virke blasert, men det er en B-turnering. For meg er ikke det å faktisk vinne noe for en så stor klubb som Arsenal. Man vinner ikke Norway Cup om man vinner B-sluttspillet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

PerSmertesacker skrev: tor mar 16, 2023 4:33 pm
DennisB skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm Hadde til nød forstått det, om det var B-lag vi møter, eller Conference League. Men det er det jo ikke.

Man Utd, Juventus, Roma, Sevilla, Leverkusen, Sociedad etc.

Arsenal har ett eneste europacup-trofè på hylla si, fra 1993/94. Merkelig om vi skulle bli så blaserte at vi ikke bryr oss om å få ett til. Så bortskjemte har vi ingen grunn til å være.

At ligaen betyr mye mer, er selvsagt. Men det bør ikke være et hinder for å ønske å vinne et Europacup-trofè i tillegg. Den muligheten kommer svært sjelden.
Jeg mener ikke at jeg har rett her altså. Det er bare at det ikke bruser noe i supporterfølelsene mine av EL. Jeg tar heller en ligacup over EL. Det kan sikkert virke blasert, men det er en B-turnering. For meg er ikke det å faktisk vinne noe for en så stor klubb som Arsenal. Man vinner ikke Norway Cup om man vinner B-sluttspillet.
Neida, skjønner det. Og jeg skal innrømme at jeg bare trekker på skuldrene om vi taper i dag. Så mye betyr det ikke for meg heller. I motsetning til ligaen. Der kan sikkert noen finne meg i forsterstilling, om vi taper.

Men gleden over å vinne noe, er allikevel stor. Om det er EL eller ligacupen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tor mar 16, 2023 2:22 pm VGs skribent Leif Welhaven har mye godt å si om Ødegaard, som han mener burde fått mer oppmerksomhet..

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQpAj ... -mer-virak
Jeg har sagt det siden begge slo gjennom i Norge-drakta, at skal Norge ha nubbsjanse til resultater og mesterskap, så må landslaget settes opp rundt Haaland og Ødegaard. Det høres veldig selvfølgelig ut, men jeg har faktisk fått pepper for det i Norge-tråder.

Vi har to verdensklassespillere når de blir brukt riktig. Da må alt annet innrettes etter det. Slik Sverige gjorde det for Zlatan og Ljungberg. Resten får gjerne være grå arbeidsmaur (bortsett fra at vi må ha vinger med fart og gode løp, for å kunne få det til).

Ødegaard er steingod. Haaland slår alle scoringrekorder, og likevel mener flere pundits på balløya at MØ er PLs beste spiller. Jeg synes i grunn det holder av virak. Vi har to nordmenn blant PLs 5-6 beste spillere. Det er helt spinnvilt, og ikke engang i storhetstiden under Drillo på 90-tallet var vi i nærheten av det. Solskjær, Flo og Carew var gode fotballspillere, men ingen av dem var i nærhenten av Ødegaard og Haaland.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: tor mar 16, 2023 1:59 pm -------------------------Turner-----------------------
Tomi---------Holding--Kiwior--------Tierney
-----------------------Jorginho------------------------
--------------Vieira---------------Xhaka-------------
Nelson----------------------------------------Martinelli
-----------------------Trossard-------------------------

Ikke risiker skader på forsvaret i denne. Ei heller Saka, Partey eller Ødegaard.
Med tanke på hvordan vi slet til tider i Lisboa, tror jeg neppe vi stiller så svekket. Kunne faktisk godt gjort det for min del.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

PerSmertesacker skrev: tor mar 16, 2023 4:33 pm
DennisB skrev: tor mar 16, 2023 4:15 pm
PerSmertesacker skrev: tor mar 16, 2023 3:54 pm

Jeg tenker helt likt som deg. For meg som supporter har en B-turnering absolutt 0 verdi. ELs eneste funksjon for min del er CL-plass og den har vi allerede.
Hadde til nød forstått det, om det var B-lag vi møter, eller Conference League. Men det er det jo ikke.

Man Utd, Juventus, Roma, Sevilla, Leverkusen, Sociedad etc.

Arsenal har ett eneste europacup-trofè på hylla si, fra 1993/94. Merkelig om vi skulle bli så blaserte at vi ikke bryr oss om å få ett til. Så bortskjemte har vi ingen grunn til å være.

At ligaen betyr mye mer, er selvsagt. Men det bør ikke være et hinder for å ønske å vinne et Europacup-trofè i tillegg. Den muligheten kommer svært sjelden.
Jeg mener ikke at jeg har rett her altså. Det er bare at det ikke bruser noe i supporterfølelsene mine av EL. Jeg tar heller en ligacup over EL. Det kan sikkert virke blasert, men det er en B-turnering. For meg er ikke det å faktisk vinne noe for en så stor klubb som Arsenal. Man vinner ikke Norway Cup om man vinner B-sluttspillet.
Jeg er delvis enig. Men vil heller ha EL enn ligacup. Arsenal er en stor klubb, men har særdeles få meritter i Europa. Alt for få med tanke på hvor stor klubben er. Vi ble lenge kalt den største klubben som aldri har vunnet serievinnercup/CL.

Tror også du undervurderer litt effekten av å vinne mindre mindre turneringer, for å skape vinnerkultur i gruppa. Vi har en veldig ung stall, og et lag som er på vei opp og frem. Jeg tror det vil booste selvtilliten i spillergruppa ganske mye å vinne EL. Som en slags bekreftelse på at laget er på rett vei. Vi er foreløpig veldig langt unna å være en seriøs kandidat til å vinne CL.

Så skjønner vel godt at du ikke er spesielt entusiastisk over den turneringen, men jeg tror du er mindre interessert i den enn det Arteta og spillerne er.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg bryr meg ikke fryktelig mye om EL, og ser helst at vi stiller rimelig B-preget så vi kan holde gutta bak førstelaget varme. Det sagt, setter det mye høyere enn LC. Legger skylden på Wenger for det. Gjennom sine laguttak så viste han at han mente at det var en ubetydelig konkurranse, utover å få matchet B-laget og talenter.

Hvis jeg skulle gått for en rangering:
1. PL
2. CL
3. FA-cupen
4. EL
5. LC
6. UCL

Hvis vi hadde vært i en periode hvor vi hadde vunnet PL ganske ofte (2-3 ganger på et tiår) så ville jeg nok kanskje byttet om på PL og CL da, men på generell basis så er PL viktigst for meg.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: tor mar 16, 2023 7:41 pm Jeg bryr meg ikke fryktelig mye om EL, og ser helst at vi stiller rimelig B-preget så vi kan holde gutta bak førstelaget varme. Det sagt, setter det mye høyere enn LC. Legger skylden på Wenger for det. Gjennom sine laguttak så viste han at han mente at det var en ubetydelig konkurranse, utover å få matchet B-laget og talenter.

Hvis jeg skulle gått for en rangering:
1. PL
2. CL
3. FA-cupen
4. EL
5. LC
6. UCL

Hvis vi hadde vært i en periode hvor vi hadde vunnet PL ganske ofte (2-3 ganger på et tiår) så ville jeg nok kanskje byttet om på PL og CL da, men på generell basis så er PL viktigst for meg.
Holder EL og FA-Cupen ganske likt, ellers enig i rangeringen din.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg har skrevet det før, men begynner virkelig å få en følelse av at ESR forsvinner enten denne eller mer sannsynlig neste sommer. Føler ikke at Arteta elsker han og at han ikke er en ideell fit for hvordan Arteta vil spille. Ser jo at Tierney som er en meget god back er helt fryser ut og frykter det samme kan skje med ESR.

Jeg har alltid ment at Saka og Martinelli har et høyere makspotensial, men håper jo alltid at vi har en solid Hale End-kontigent i klubben. Heldigvis så har vi jo andre som Balogun og Patino som jeg forventer vil bli integrert over de neste to sesongene, samt Myles Lewis-Skelly, Cozier-Duberry og Nwaneri (forutsatt at han blir) som potensielle fremtidsspillere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»