Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
nottimagiche

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av nottimagiche »

HeiaMolde skrev: tir mar 14, 2023 3:21 pm Hva skjedde egentlig med Jarstein?
Siste kjente status er vel noe sånt; https://www.tv2.no/sport/fotball/slik-f ... /15435616/

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Breivik hadde fortjent en plass i U21 troppen når man ser på prestasjonene han viste i 2022.

Eikrem burde også vært med som joker på A-landslaget i kraft av at han er den klart mest kreative spilleren i Eliteserien.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Havrebukken skrev: tir mar 14, 2023 5:58 pm Breivik hadde fortjent en plass i U21 troppen når man ser på prestasjonene han viste i 2022.

Eikrem burde også vært med som joker på A-landslaget i kraft av at han er den klart mest kreative spilleren i Eliteserien.
Er ikke Breivik 22 nå?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: tir mar 14, 2023 5:58 pm Breivik hadde fortjent en plass i U21 troppen når man ser på prestasjonene han viste i 2022.

Eikrem burde også vært med som joker på A-landslaget i kraft av at han er den klart mest kreative spilleren i Eliteserien.
Jeg tror det er bra for Eikrem at han får all den hvilen han kan få. Men det er klart at et landslag som stanger mot en mur hadde glatt hatt bruk for et våpen som Eikrem det siste kvarteret. Han ser jo løsninger jeg knapt ser når jeg ser reprisene

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Jobs99 skrev: tir mar 14, 2023 6:44 pm
Havrebukken skrev: tir mar 14, 2023 5:58 pm Breivik hadde fortjent en plass i U21 troppen når man ser på prestasjonene han viste i 2022.

Eikrem burde også vært med som joker på A-landslaget i kraft av at han er den klart mest kreative spilleren i Eliteserien.
Er ikke Breivik 22 nå?
Jo. Er lov det, så lenge man var under 21 når kvalikken startet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: tir mar 14, 2023 6:58 pm
Havrebukken skrev: tir mar 14, 2023 5:58 pm Breivik hadde fortjent en plass i U21 troppen når man ser på prestasjonene han viste i 2022.

Eikrem burde også vært med som joker på A-landslaget i kraft av at han er den klart mest kreative spilleren i Eliteserien.
Jeg tror det er bra for Eikrem at han får all den hvilen han kan få. Men det er klart at et landslag som stanger mot en mur hadde glatt hatt bruk for et våpen som Eikrem det siste kvarteret. Han ser jo løsninger jeg knapt ser når jeg ser reprisene
Magnus Wolff Eikrem får være glad han ikke levde på 1600-tallet. Da hadde han blitt anklaget for trolldom og brent på bålet.

Lyslugg

Legg inn av Lyslugg »

Jeg er glad hver gang en av våre blir tatt ut på landslaget. Deretter blir jeg bekymret på grunn av muligheten for skader. Borte bra, hjemme best…

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Gift Orban med hat trick mot Istanbul Basaksehir på 3 minutter i ECL. En tabbe av oss å ikke kjøpe han?

Visa

Legg inn av Visa »

Haaland scorte 5 mål i CL i går. En tabbe av oss å selge han?

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

HeiaMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:41 pm Gift Orban med hat trick mot Istanbul Basaksehir på 3 minutter i ECL. En tabbe av oss å ikke kjøpe han?
Braut who?... 0-4 hva er dette for et tyrkisk tullelag?
Så til tema.. Tviler på det var realistisk å kkøpe han. Om Molde på et eller annet vis takket nei så snakker vi tabbe på nivå med da Hødd takket nei til Lewandovski. Etter sigende...

lund

Legg inn av lund »

TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:44 pm
HeiaMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:41 pm Gift Orban med hat trick mot Istanbul Basaksehir på 3 minutter i ECL. En tabbe av oss å ikke kjøpe han?
Braut who?... 0-4 hva er dette for et tyrkisk tullelag?
Så til tema.. Tviler på det var realistisk å kkøpe han. Om Molde på et eller annet vis takket nei så snakker vi tabbe på nivå med da Hødd takket nei til Lewandovski. Etter sigende...
Han gikk nå for rundt samme pris som Molde betalte for Berisha, så det var absolutt mulig å kjøpe ham. En annen sak om Orban selv hadde villet.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

lund skrev: ons mar 15, 2023 6:52 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:44 pm
HeiaMolde skrev: ons mar 15, 2023 6:41 pm Gift Orban med hat trick mot Istanbul Basaksehir på 3 minutter i ECL. En tabbe av oss å ikke kjøpe han?
Braut who?... 0-4 hva er dette for et tyrkisk tullelag?
Så til tema.. Tviler på det var realistisk å kkøpe han. Om Molde på et eller annet vis takket nei så snakker vi tabbe på nivå med da Hødd takket nei til Lewandovski. Etter sigende...
Han gikk nå for rundt samme pris som Molde betalte for Berisha, så det var absolutt mulig å kjøpe ham. En annen sak om Orban selv hadde villet.
Det er en veldig simpel logikk du bedriver der.

lund

Legg inn av lund »

TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:53 pm
lund skrev: ons mar 15, 2023 6:52 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:44 pm

Braut who?... 0-4 hva er dette for et tyrkisk tullelag?
Så til tema.. Tviler på det var realistisk å kkøpe han. Om Molde på et eller annet vis takket nei så snakker vi tabbe på nivå med da Hødd takket nei til Lewandovski. Etter sigende...
Han gikk nå for rundt samme pris som Molde betalte for Berisha, så det var absolutt mulig å kjøpe ham. En annen sak om Orban selv hadde villet.
Det er en veldig simpel logikk du bedriver der.
Det er i alle fall logisk at man burde prøvd seg (det vet jeg for så vidt ikke om man gjorde).

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

lund skrev: ons mar 15, 2023 6:56 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:53 pm
lund skrev: ons mar 15, 2023 6:52 pm

Han gikk nå for rundt samme pris som Molde betalte for Berisha, så det var absolutt mulig å kjøpe ham. En annen sak om Orban selv hadde villet.
Det er en veldig simpel logikk du bedriver der.
Det er i alle fall logisk at man burde prøvd seg (det vet jeg for så vidt ikke om man gjorde).
Enig at man burde prøvd. Mulig man prøvde. Svakt om man ikke prøvde.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:58 pm
lund skrev: ons mar 15, 2023 6:56 pm
TheRealArt_Verified skrev: ons mar 15, 2023 6:53 pm
Det er en veldig simpel logikk du bedriver der.
Det er i alle fall logisk at man burde prøvd seg (det vet jeg for så vidt ikke om man gjorde).
Enig at man burde prøvd. Mulig man prøvde. Svakt om man ikke prøvde.
Gift Orban har satt inn 12 mål siden overgangen til Gent for en måned siden. Helt insane. Er merkerlig dersom ingen av toppklubbene i eliteserien har prøvd å kjøpe han. Hvis ikke bør et samlet speiderkorps for de nevnte klubbene sette seg i skammekroken en hel uke.

Champis

Legg inn av Champis »

Det har blitt hevdet tidligere i denne tråden at Molde hadde speidet han, men at han ble veid for lett. Som jeg synes er meget merkelig, og garantert en feilvurdering. Han ville både vært billigere og bedre enn Berisha. Salget til Gent kom ut av det blå, og var altfor godt til å takke nei til for Stabæk. Stabæk hadde garantert solgt han enda billigere til hvem som helst - også norske klubber.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 7:52 pm
Champis skrev: ons jan 11, 2023 6:15 pm
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 3:45 pm Gift tror jeg kommer til å slite i Eliteserien. Fysikken er ikke all verden. Jeg tror Eliteserien blir en wake up call. Det er nok en grunn til at ingen har lagt ut åte.

Og Mikkelsen er det to issues med. For det første er han ikke en 9’er så da hjelper det lite å kjøpe han når han ikke kan spille der vi trenger folk.
Og for det andre har han ikke lyst til Molde. Han ender i RBK. Vent og se.

I et lag som Stabæk, som vil slite i ES, så vil nok Gift også slite. Hadde Gift spilt i Molde nå, så ville han vært meget farlig å møte for motstanderne, spesielt i Molde sin spillestil. Han ville scoret mer enn Berisha, og han ville blitt solgt for over 50 millioner ganske snart.
Her stoler jeg mer på MFKs speidere enn deg.

Jeg ville stolt mer på meg enn på speiderne til Molde.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: tor mar 16, 2023 12:39 am
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 7:52 pm
Champis skrev: ons jan 11, 2023 6:15 pm


I et lag som Stabæk, som vil slite i ES, så vil nok Gift også slite. Hadde Gift spilt i Molde nå, så ville han vært meget farlig å møte for motstanderne, spesielt i Molde sin spillestil. Han ville scoret mer enn Berisha, og han ville blitt solgt for over 50 millioner ganske snart.
Her stoler jeg mer på MFKs speidere enn deg.

Jeg ville stolt mer på meg enn på speiderne til Molde.
Selv blind høne kan finne korn.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 8:08 am
Champis skrev: tor mar 16, 2023 12:39 am
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 7:52 pm

Her stoler jeg mer på MFKs speidere enn deg.

Jeg ville stolt mer på meg enn på speiderne til Molde.
Selv blind høne kan finne korn.
Problemet her er vel at de seende hønene ikke kjenner igjen korn nå de ser på det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: tor mar 16, 2023 8:14 am
PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 8:08 am
Champis skrev: tor mar 16, 2023 12:39 am


Jeg ville stolt mer på meg enn på speiderne til Molde.
Selv blind høne kan finne korn.
Problemet her er vel at de seende hønene ikke kjenner igjen korn nå de ser på det.
Det var ment som en spøk.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Av ren nysgjerrighet; er det noe spesielt de siste årene som tyder på at speiderne til Molde gjør en svak jobb? Jeg liker konkrete eksempler hvis det skal legges frem kritikk.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 8:49 am
slankebrusmannen skrev: tor mar 16, 2023 8:14 am
PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 8:08 am

Selv blind høne kan finne korn.
Problemet her er vel at de seende hønene ikke kjenner igjen korn nå de ser på det.
Det var ment som en spøk.
Ditto. Jeg aner jo ikke om spilleren har blitt sett på i det hele tatt eller hvilke vurderinger som ligger bak at han i så fall ikke ble (forsøkt) hentet.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Stabæk er en av våre farmer-klubber, Orban ble godt sjekket. Var nok pris med noe mere det stod på

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 8:08 am
Champis skrev: tor mar 16, 2023 12:39 am
PapaSmurf skrev: ons jan 11, 2023 7:52 pm

Her stoler jeg mer på MFKs speidere enn deg.

Jeg ville stolt mer på meg enn på speiderne til Molde.
Selv blind høne kan finne korn.
Hehe, det er lov å innrømme at man tok feil også. (Og så er det selvsagt litt gøy å si at man hadde rett. Litt barnslig må det være lov å være).

Champis

Legg inn av Champis »

nottimagiche skrev: tor mar 16, 2023 8:55 am Av ren nysgjerrighet; er det noe spesielt de siste årene som tyder på at speiderne til Molde gjør en svak jobb? Jeg liker konkrete eksempler hvis det skal legges frem kritikk.

Speiderne til Molde har nok gjort en god jobb de siste årene, bare så det er sagt. I denne casen har de nok allikevel bommet.

Champis

Legg inn av Champis »

Jobs99 skrev: tor mar 16, 2023 8:58 am Stabæk er en av våre farmer-klubber, Orban ble godt sjekket. Var nok pris med noe mere det stod på

Nei. Stabæk trengte et salg og hadde solgt Gift til hvem som helst for langt lavere sum. Hadde noen lagt 20 mill på bordet for han, så hadde ikke Stabæk hatt mulighet til å takke nei. Så kan det hende Molde mente det var dyrt, men det må sies å være en feilvurdering.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Champis skrev: tor mar 16, 2023 9:29 am
Jobs99 skrev: tor mar 16, 2023 8:58 am Stabæk er en av våre farmer-klubber, Orban ble godt sjekket. Var nok pris med noe mere det stod på

Nei. Stabæk trengte et salg og hadde solgt Gift til hvem som helst for langt lavere sum. Hadde noen lagt 20 mill på bordet for han, så hadde ikke Stabæk hatt mulighet til å takke nei. Så kan det hende Molde mente det var dyrt, men det må sies å være en feilvurdering.
Jeg hadde kritisert Glimt mer enn Molde for å ha misset Orban. Moe ville ha Berisha, han var glassklar på det. Det er typen han mente man behøvde. Glimt derimot henter Faris som sikkert kommer til å score noen mål, men som ikke akkurat er toppscorermateriale. (Blir vel arrestert på denne og i høst sikkert)

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 10:04 am
Champis skrev: tor mar 16, 2023 9:29 am
Jobs99 skrev: tor mar 16, 2023 8:58 am Stabæk er en av våre farmer-klubber, Orban ble godt sjekket. Var nok pris med noe mere det stod på

Nei. Stabæk trengte et salg og hadde solgt Gift til hvem som helst for langt lavere sum. Hadde noen lagt 20 mill på bordet for han, så hadde ikke Stabæk hatt mulighet til å takke nei. Så kan det hende Molde mente det var dyrt, men det må sies å være en feilvurdering.
Jeg hadde kritisert Glimt mer enn Molde for å ha misset Orban. Moe ville ha Berisha, han var glassklar på det. Det er typen han mente man behøvde. Glimt derimot henter Faris som sikkert kommer til å score noen mål, men som ikke akkurat er toppscorermateriale. (Blir vel arrestert på denne og i høst sikkert)
Store forskjellen på Faris og Berisha er at det er et videresalgspotensial i førstnevnte.

lund

Legg inn av lund »

Så skal det sies at i serien så trenger man nok en type som Berisha minst like mye som en Orban-type, men i Europa-kampene er det ingen tvil om hvem man hadde fått best bruk for.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

lund skrev: tor mar 16, 2023 10:07 am
PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 10:04 am
Champis skrev: tor mar 16, 2023 9:29 am


Nei. Stabæk trengte et salg og hadde solgt Gift til hvem som helst for langt lavere sum. Hadde noen lagt 20 mill på bordet for han, så hadde ikke Stabæk hatt mulighet til å takke nei. Så kan det hende Molde mente det var dyrt, men det må sies å være en feilvurdering.
Jeg hadde kritisert Glimt mer enn Molde for å ha misset Orban. Moe ville ha Berisha, han var glassklar på det. Det er typen han mente man behøvde. Glimt derimot henter Faris som sikkert kommer til å score noen mål, men som ikke akkurat er toppscorermateriale. (Blir vel arrestert på denne og i høst sikkert)
Store forskjellen på Faris og Berisha er at det er et videresalgspotensial i førstnevnte.
Så må klubber også tenke på mer enn videresalg. Hvis Molde kommer til et gruppespill i Europa, vil Berisha-overgangen egentlig være småpenger. Og Moe har åpenbart ønsket Berisha inn for å spisse laget hva gjelder blant annet presspill. Det er mer enn nok spillere i stallen fra før som kommer til å gi masse penger i klubbkassa.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»