Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Ghost

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: fre mar 10, 2023 9:30 pm Jeg skjønner ikke at det ikke har vært flere rykter om Osimhen til Real Madrid, i hvert fall siden dere tilsynelatende var linket til Haaland som er den samme spillertypen.

Til sommeren så ser jeg for meg Osimhen, Kane og Goncalo Ramos som de tre store/dyre spissene som kommer til å bevege på seg. Manchester United kommer til å hente én av dem. Chelsea og Real Madrid bør også være i markedet for å hente en spiller på dette nivået.

Toney kan være i samme gjeng hvis han ikke får for store problemer med betting-dommen. Gabriel Jesús og Kolo Muani kunne nok også vært i diskusjonen, men jeg tviler på at Jesús flytter på seg etter kun ett år, og Kolo Muani virker noe undervurdert (eller så er han allerede tappet opp av Bayern München).

(PS: Har du lyst til å se en skikkelig god, ung og interessant spiss denne helgen så bør du få med deg Evan Ferguson når Brighton møter Leeds på Elland Road.)
Både Oshimen og Ramos bør være høyaktuelle ja. Spør du meg har begge flere strenger å spille på enn Haaland (selv om han selvsagt har perfeksjonert sine styrker). Men samtlige tre er vel vesentlige dårligere enn Benzema i det oppbyggende spillet. Der er Kane klart best og veldig undervurdert. Men han er for gammel og dyr til at jeg håper det er et tema.

Jesus var min kjepphest som Benz-alternativ i fjor og står fortsatt på at det hadde vært bra. Men han drar ikke nå. En forspilt mulighet som Cancelo.

Moani og Toney ser jeg ikke toppklassen i.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Barca er visstnok skuffet over at erkerivalen reagerer sterkt på at de har betalt dommere i flere år.

You could't make this shit up.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Uansett er det deilig å se at møkkalaget PSG ute av CL. Vinner ikke RM i år ønsker jeg å se Bayern som mestere.

Lurer på hva Mbappe tenkte. For en idiot.

Er det rykter om han igjen nå?

peraleks

Legg inn av peraleks »

Albania skrev: man mar 13, 2023 11:17 am Uansett er det deilig å se at møkkalaget PSG ute av CL. Vinner ikke RM i år ønsker jeg å se Bayern som mestere.

Lurer på hva Mbappe tenkte. For en idiot.

Er det rykter om han igjen nå?
At han blir så rik at han kan bade i penger ut livet.

Det er kontinuerlig rykter om Mbappe til RM men det meste er nok bare tøv.
Marca hadde en nylig om at det var kontakt mellom Mbappes entourage og RM i fjor sommer, men det var allerede da en tålelig kald skulder fra RM som ikke ønsker å gå inn i noen flere kamper med PSG og beskjed om at dette må Mbappe eventuelt fikse på egenhånd.

Å utløse klausulen på Haaland(om dette stemmer) i 2024 later til å være hovedmålet til RM.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ghost skrev: søn mar 12, 2023 12:18 am Både Oshimen og Ramos bør være høyaktuelle ja. Spør du meg har begge flere strenger å spille på enn Haaland (selv om han selvsagt har perfeksjonert sine styrker). Men samtlige tre er vel vesentlige dårligere enn Benzema i det oppbyggende spillet. Der er Kane klart best og veldig undervurdert. Men han er for gammel og dyr til at jeg håper det er et tema.

Jesus var min kjepphest som Benz-alternativ i fjor og står fortsatt på at det hadde vært bra. Men han drar ikke nå. En forspilt mulighet som Cancelo.

Moani og Toney ser jeg ikke toppklassen i.
Har Osimhen virkelig så mye å spille på i det oppbyggende spillet enn Haaland? Fyren har 12 pasninger per kamp, under en tredjedel av det Benz har hatt i sin bedre sesonger. Det er særdeles lavt og så lavt at jeg mistenker at bidragene hans utenom målene er helt minimalt.

Ghost

Legg inn av Ghost »

KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 1:13 pm
Ghost skrev: søn mar 12, 2023 12:18 am Både Oshimen og Ramos bør være høyaktuelle ja. Spør du meg har begge flere strenger å spille på enn Haaland (selv om han selvsagt har perfeksjonert sine styrker). Men samtlige tre er vel vesentlige dårligere enn Benzema i det oppbyggende spillet. Der er Kane klart best og veldig undervurdert. Men han er for gammel og dyr til at jeg håper det er et tema.

Jesus var min kjepphest som Benz-alternativ i fjor og står fortsatt på at det hadde vært bra. Men han drar ikke nå. En forspilt mulighet som Cancelo.

Moani og Toney ser jeg ikke toppklassen i.
Har Osimhen virkelig så mye å spille på i det oppbyggende spillet enn Haaland? Fyren har 12 pasninger per kamp, under en tredjedel av det Benz har hatt i sin bedre sesonger. Det er særdeles lavt og så lavt at jeg mistenker at bidragene hans utenom målene er helt minimalt.
Nei, i det oppbyggende spillet har han ikke mye mer å bidra med, men mener han er hakket hvassere teknisk. Plasserte derfor også de tre i samme gruppe på oppbyggende spill sammenlignet med Benzema og Kane i en annen

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Soldado

Legg inn av Soldado »

Sterkt å bli værende i en klubb hvor treneren ikke snakker til deg. Men når du tjener 5,3 mill. i uka …

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: tir mar 14, 2023 12:08 am Sterkt å bli værende i en klubb hvor treneren ikke snakker til deg. Men når du tjener 5,3 mill. i uka …
Har nesten glemt helt at han faktisk er i klubben.

Milfern

Legg inn av Milfern »

Mbappe er en god spiss, men klubben har vel endelig innsett at han ikke er arvtakeren til hverken Messi eller C.Ronaldo og man kan vinne uten han.

Soldado

Legg inn av Soldado »

peraleks skrev: tir mar 14, 2023 2:14 am Har nesten glemt helt at han faktisk er i klubben.
Joda. Best betalt er han vel også.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Milfern skrev: tir mar 14, 2023 10:46 am Mbappe er en god spiss, men klubben har vel endelig innsett at han ikke er arvtakeren til hverken Messi eller C.Ronaldo og man kan vinne uten han.
Mbappé kommer til å være bedre totalt sett igjennom karrieren enn Cristiano Ronaldo.

Det er i hvert fall min spådom.

Kommer muligens til å slå scoringsrekorden til Lionel Messi også, men kommer aldri til å være like god.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: tir mar 14, 2023 6:12 pm
Milfern skrev: tir mar 14, 2023 10:46 am Mbappe er en god spiss, men klubben har vel endelig innsett at han ikke er arvtakeren til hverken Messi eller C.Ronaldo og man kan vinne uten han.
Mbappé kommer til å være bedre totalt sett igjennom karrieren enn Cristiano Ronaldo.

Det er i hvert fall min spådom.

Kommer muligens til å slå scoringsrekorden til Lionel Messi også, men kommer aldri til å være like god.
Tja, det tror ikke jeg.
Han er på samme alder nå som da CR tok turen til RM og CR på den tiden var rimelig uvirkelig som fotballsspiller, jeg ser ikke helt det samme nå fra Mbappe selv om jeg uansett ville satt han øverst hva angår de beste fotballspillerne pdd.

Så er jo det andre problemet igjen at han har spilt i Ligue 1 hele karrieren og igjen store deler av tiden i et lag som går nærmest på walkover i den franske ligaen.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Eden Hazard er ferdig. Denne siste krampetrekningen foran denne sesongen at han hadde trent godt og virket -fit for fight- var bare tullball og vås på lik linje som at Mbappe eller Haaland havner i den spanske hovedstad til sommeren. At noen gidder å hele tatt kommentere slike rykter som tabloidene skriver fordi de skal lage spekulasjoner og få blest rundt egne interesser er for meg noe merkelig.

Hvorfor skal Haaland forlate City allerede etter en sesong, selv med en klausul som mest sannsynlig ikke finnes?

Mbappe, som brukte Perez og co som en brikke for å heve mer lønn/sign-on-fee av araberne, og som 90 % av alle Madridistas og eksperter gikk på...

Tilbake til belgieren. Tidenes flopp i Real Madrids 121 års historie. Møter opp overvektig og utrent når en klubb har kjøpt deg for en milliard i NOK, samtidig som han får fem mill i uka i fem år. Respektløs.

Hvis han ønsker/savner å spille fotball så er det bare å terminere kontrakten med RMCF og gå til en annen klubb. I Belgia, Nederland, USA, England, Italia, Frankrike.. det er MASSE av muligheter, men vet dere hva som kommer til å skje?

Han kommer til å være UT kontrakten i den spanske hovedstad. "Jeg vil være her å kjempe for RM, min store barndomsdrøm" er sitater vi kommer til å få høre, mens den ENESTE grunnen er at ingen andre steder i verden vil han få samme lønn. ALT handler om penger. Da er plutselig ikke det å spille så viktig lenger.

Han er desidert dårligst av hele troppen til RM inkludert Castilla.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: tir mar 14, 2023 6:18 pm
Tja, det tror ikke jeg.
Han er på samme alder nå som da CR tok turen til RM og CR på den tiden var rimelig uvirkelig som fotballsspiller, jeg ser ikke helt det samme nå fra Mbappe selv om jeg uansett ville satt han øverst hva angår de beste fotballspillerne pdd.
Jeg velger å være lat og kun poste stats her.

Når Cristiano Ronaldo var like gammel som Mbappé er idag (31.05.09) så var dette statistikken hans:

Totalt på klubblag:
323 kamper spilt.
23 735 minutter spilt.
123 mål.
65 assists.
188 målpoeng.
Et mål per 193. minutt spilt.
Et målpoeng per 126. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
56 kamper spilt.
4 530 minutter spilt.
16 mål.
13 assists.
29 målpoeng.
Et mål per 283. minutt spilt.
Et målpoeng per 156. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
64 kamper spilt.
4 640 minutter spilt.
22 mål.
16 assists.
38 målpoeng.
Et mål per 211. minutt spilt.
Et målpoeng per 122. minutt spilt.


Kylian Mbappé står med denne statistikken:

Totalt på klubblag:
313 kamper spilt.
23 474 minutter spilt.
234 mål.
114 assists.
348 målpoeng.
Et mål per 100. minutt spilt.
Et målpoeng per 67. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
61 kamper spilt.
4 773 minutter spilt.
40 mål.
26 assists.
66 målpoeng.
Et mål per 119. minutt spilt.
Et målpoeng per 72. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
66 kamper spilt.
4 945 minutter spilt.
36 mål.
23 assists.
59 målpoeng.
Et mål per 137. minutt spilt.
Et målpoeng per 84. minutt spilt.


For meg personlig så er Mbappé den tredje beste spilleren i verden, selv om det er veldig likt mellom Mbappé og Neymar om andreplassen bak Lionel Messi.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Er i veldig stor grad enig med deg Jolla med tingenes tilstand pdd. Men de 3 tingene som gjør meg noe usikker på hvordan den fremtidige karrieren til Mbappe er:
1. Mentaliteten. Vi har sett flere toppspillere som mister litt gnisten etter 10 år+- på det høyeste nivå av forskjellige årsaker. Det kreves noe unikt mentalt for å holde fokus oppe så lenge og de aller fleste har ikke den motivasjonen.
2. Tilpasningensevnen. Både Messi og CR har vært ekstremt gode på å tilpasse seg og hele tiden spisse kompetansen som trengs. Her har selvfølgelig CRs og Messis reiser vært forskjellige, men begge har hatt en ekstrem evne til å videreutvikle seg, både i ferdigheter men også i tilpasningsdyktighet til sin rolle i laget. En av Mbappes fremste kvaliteter er tempoet, vil Mbappe videreutvikle seg på andre måter for å kompensere når eksplosiviteten blir dårligere ?
3. Inne på det allerede. Men knivingen mellom Messi og CR, Barca og Real har utvilsomt pushet grensene på de fotballspillerne Messi og CR ble. Kommer Mbappe til å bli utfordret på denne måten ? Kanskje, men ser egentlig ingen åpenbar kandidat pdd.

Forutsetningene er der, men ser man eksempelvis på Neymar som også hadde verden for sine føtter ved samme alder, så hadde han like gode forutsetninger. Neymar 24+ er selvfølgelig verdensklasse, men ikke hva det kunne blitt. Det er ikke gitt et Mbappe vil fortsette ferden slik som Messi og CR gjorde.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Blir fort litt kranglete i tråden om jeg siterer hele innlegget ditt @Jolla så tar det her.

Utvilsomt betydelig mye bedre tall på Mbappe kontra CR før fylte 24 år, fyren var en scoringsmaskin allerede i tenårene.
Men det blir nok litt mer spennende fremover nå ettersom at CR først utviklet seg til den enorme scoringsmaskinen igjen fra 24 til 33, pluss hans 4,5 år senere i Juventus/United og det er igjen her jeg tror Mbappe ganske enkelt faller av.

Jeg er enig med Kimblund over at det skal noe særdeles spesielt til hva angår både fysikk og mentalitet for å holde det nivået der gående etter fylte 30 år og det er igjen særdeles sjeldent at man i det hele tatt ser dette.

En annen ting er at tallene gjemmes litt bort i en liga som Ligue 1, franske ligaen er ikke i nærheten av like konkurransedyktig som den spanske/engelske og dette tror jeg vil til en viss grad holdes mot Mbappe den dagen regnskapet skal gjøres opp.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ble jo greit dette. Var nervøs for en ny choke fra start, men spiller dette perfekt. Hjelpes selvsagt av at Liverpool ikke var i nærheten av å gå ut så heftig som forventet.

Tar gjerne Milan eller Inter nå, men blir vel Bayern eller City.

Ellers brenner man for mye sjanser fortsatt. Benzema er langt unna formen. Seig og lite giftig, og setter ikke opp én-to som i fjor. Får håpe han klarer å spille noen kamper uten skader slik at han er i gang til kvarten. Kan fint hvile i El Clasico.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Clasico, 1 av 2 ganger i året man bevitner Real Madrid. Forslag til pulver for å lindre lidelsen?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Feelsocl skrev: ons mar 15, 2023 11:35 pm Clasico, 1 av 2 ganger i året man bevitner Real Madrid. Forslag til pulver for å lindre lidelsen?
Tror ikke noe pulver kan få 90 minutter med fantasiløse innlegg mot den parkerte Barcelona-bussen til å bli gøy, så har ingen tips.

Koffer

Legg inn av Koffer »

6-2 sammenlagt mot LFC over to kamper var imponerende av Los Merengues.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

Jolla skrev: tir mar 14, 2023 7:41 pm
peraleks skrev: tir mar 14, 2023 6:18 pm
Tja, det tror ikke jeg.
Han er på samme alder nå som da CR tok turen til RM og CR på den tiden var rimelig uvirkelig som fotballsspiller, jeg ser ikke helt det samme nå fra Mbappe selv om jeg uansett ville satt han øverst hva angår de beste fotballspillerne pdd.
Jeg velger å være lat og kun poste stats her.

Når Cristiano Ronaldo var like gammel som Mbappé er idag (31.05.09) så var dette statistikken hans:

Totalt på klubblag:
323 kamper spilt.
23 735 minutter spilt.
123 mål.
65 assists.
188 målpoeng.
Et mål per 193. minutt spilt.
Et målpoeng per 126. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
56 kamper spilt.
4 530 minutter spilt.
16 mål.
13 assists.
29 målpoeng.
Et mål per 283. minutt spilt.
Et målpoeng per 156. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
64 kamper spilt.
4 640 minutter spilt.
22 mål.
16 assists.
38 målpoeng.
Et mål per 211. minutt spilt.
Et målpoeng per 122. minutt spilt.


Kylian Mbappé står med denne statistikken:

Totalt på klubblag:
313 kamper spilt.
23 474 minutter spilt.
234 mål.
114 assists.
348 målpoeng.
Et mål per 100. minutt spilt.
Et målpoeng per 67. minutt spilt.

Totalt i Champions League:
61 kamper spilt.
4 773 minutter spilt.
40 mål.
26 assists.
66 målpoeng.
Et mål per 119. minutt spilt.
Et målpoeng per 72. minutt spilt.

Totalt på landslaget:
66 kamper spilt.
4 945 minutter spilt.
36 mål.
23 assists.
59 målpoeng.
Et mål per 137. minutt spilt.
Et målpoeng per 84. minutt spilt.


For meg personlig så er Mbappé den tredje beste spilleren i verden, selv om det er veldig likt mellom Mbappé og Neymar om andreplassen bak Lionel Messi.
Drømmer du? Mbappe rekker ikke Ronaldo til støvlene. 08/09 var peridoen Ronaldo virkelig dominerte verdensfotballen. Du tar kun utgangspunkt i mål i en viss periode. Se bort ifra målene og Ronaldo var verdens farligste spiller.

startelver

Legg inn av startelver »

Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,

peraleks

Legg inn av peraleks »

Vanvittig tak på Liverpool.

Av de 8 siste oppgjørene har vi vunnet 7 og en har endt uavgjort.
2 tapte CL-finaler inni der for Liverpools del noe som nok svir en del ekstra.

Håper ellers på noe litt mer spennende enn enda et engelsk lag i kvartfinalen, håper på noe italiensk etter at PL fantastisk nok kun har greid å få med 2 lag til årets kvartfinale.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

startelver skrev: tor mar 16, 2023 12:30 pm Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,
Gammelgutta må vel likevel fases ut og en ny stamme må bygges.

Militao, Camavinga, Tchoumeini, Valverde og Vinicius er jo et bra utgangspunkt.

startelver

Legg inn av startelver »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 1:08 pm
startelver skrev: tor mar 16, 2023 12:30 pm Imponert over gamlegutta, full kontroll i går, pasningsspillet var mere presis og gikk raskere enn Liverpool. Dette laget er så samspilt at uten skader kan det bli en sterk avslutning på sesongen,
Gammelgutta må vel likevel fases ut og en ny stamme må bygges.

Militao, Camavinga, Tchoumeini, Valverde og Vinicius er jo et bra utgangspunkt.
Det er mange å ta av ja, og Camavinga er en helt vanvittig spiller med full kontroll på midten, "Ødegaard-nivå".

Wellé

Legg inn av Wellé »

KimBlund skrev: ons mar 15, 2023 8:56 am Er i veldig stor grad enig med deg Jolla med tingenes tilstand pdd. Men de 3 tingene som gjør meg noe usikker på hvordan den fremtidige karrieren til Mbappe er:
1. Mentaliteten. Vi har sett flere toppspillere som mister litt gnisten etter 10 år+- på det høyeste nivå av forskjellige årsaker. Det kreves noe unikt mentalt for å holde fokus oppe så lenge og de aller fleste har ikke den motivasjonen.
2. Tilpasningensevnen. Både Messi og CR har vært ekstremt gode på å tilpasse seg og hele tiden spisse kompetansen som trengs. Her har selvfølgelig CRs og Messis reiser vært forskjellige, men begge har hatt en ekstrem evne til å videreutvikle seg, både i ferdigheter men også i tilpasningsdyktighet til sin rolle i laget. En av Mbappes fremste kvaliteter er tempoet, vil Mbappe videreutvikle seg på andre måter for å kompensere når eksplosiviteten blir dårligere ?
3. Inne på det allerede. Men knivingen mellom Messi og CR, Barca og Real har utvilsomt pushet grensene på de fotballspillerne Messi og CR ble. Kommer Mbappe til å bli utfordret på denne måten ? Kanskje, men ser egentlig ingen åpenbar kandidat pdd.

Forutsetningene er der, men ser man eksempelvis på Neymar som også hadde verden for sine føtter ved samme alder, så hadde han like gode forutsetninger. Neymar 24+ er selvfølgelig verdensklasse, men ikke hva det kunne blitt. Det er ikke gitt et Mbappe vil fortsette ferden slik som Messi og CR gjorde.
Haaland er da en ganske åpenbar kandidat. Blir jo litt det samme som med CR og Messi. Haaland (CR) er det fysiske monsteret som scorer enormt med mål, spesielt i store kamper, mens Mbappe (Messi) er spilleren alle egentlig ser er bedre. Dette er en ekstrem simplifisering, men vil tippe at de to kommer til å knive om Balon d'Or de neste 5+ årene, i tillegg til at det kan dukke opp andre selvfølgelig.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Haaland er for meg mer sammenlignbar med Lewandowski. Og han har sjeldent vært oppe og nikket i debatten. Han har forutsetningen for å bli bedre enn Lewa, da spesielt mtp at den fysiske grunnpakken til Haaland er helt uvirkelig. Men Mbappe har evnen til å være et helt angrep i likhet med Messi/CR som han viste senest i VM. Haaland må mer opp dit hvis den duellen skal opp i samme åndedrag. Ingenting ville gledet meg mer om det skjer.

peraleks

Legg inn av peraleks »

KimBlund skrev: tor mar 16, 2023 1:56 pm Haaland er for meg mer sammenlignbar med Lewandowski. Og han har sjeldent vært oppe og nikket i debatten. Han har forutsetningen for å bli bedre enn Lewa, da spesielt mtp at den fysiske grunnpakken til Haaland er helt uvirkelig. Men Mbappe har evnen til å være et helt angrep i likhet med Messi/CR som han viste senest i VM. Haaland må mer opp dit hvis den duellen skal opp i samme åndedrag. Ingenting ville gledet meg mer om det skjer.
This, helt enig i at det er klare forskjeller på Haaland/Mbappe og at jeg således har svært vanskelig for å se for meg at Haaland blir en mer aktuell Ballon D'or-kandidat enn Mbappe igjen. Han er en vanvittig målscorer, hadde helt klart sett han i RM osv. men han tilbyr ikke noe i nærheten av det spillere som CR/Messi/Neymar/Mbappe igjen tilbyr.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ikke SÅ sikker på at Haaland hadde blitt en suksess i Real Madrid. Til det syns jeg det skapes for lite sjanser som ikke går via Benzema. Haaland er vant med rikelig mer service, mens en spiller som Mbappé tror jeg kunne fylt tomrommet etter Benz på en bedre måte.

Men igjen, ting endrer seg fort i fotball og vi har mye bra potensiale i stallen som kan ta steg opp i verdenseliten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»