Ny måling i Møre og Romsdal er interessant

Svar
fargerik

Re: Ny måling i Møre og Romsdal er interessant

Legg inn av fargerik »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:56 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 12:51 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm

Nei, de er ikke onde, men rimelig blåst politisk. Og nei, det er ikke som i andre deler av landet. Eller kan du nevne et annet fylke der FrP måles som største parti?
Mange sitter og leser avisenes overskrifter og ingresser hver dag, og siden pressen er iherdig opptatt av å gjeninsette Erna, kommer vi til å ende med totalt høyrepolitikk igjen.
Pressens makt er stor. Pressen har konkludert, og dermed konkluderer også folk.
Jeg ønsker alle lykke til med en ny høyredreining. Mer til rik, mindre til fattig er på vei.
Vil folket ha tilbake dette, egentlig?
Vel, en ting er iallefall sikkert: Høyre har ingen løsninger på strømkrisen som de selv bidro til å skape sist gang de satt i regjering.

Men nå la jeg merke til på sist måling (VG) at "Industripartiet" plutselig fikk 5,4%. Så Høyre bør ikke ta for gitt at protestvelgerne fortsetter å gå til dem. Mange springer litt rundt som hodeløse høns akkurat nå.
Selvfølgelig har ikke Høyre noen løsning.
Jo, vent litt....de har jo en suksessløsning.......sitte helt stille i båten og sende noen stikk til regjeringen i ny og ne. Mens de sitter seg musestille til økt oppslutning på målingene.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:01 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:56 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 12:51 pm

Mange sitter og leser avisenes overskrifter og ingresser hver dag, og siden pressen er iherdig opptatt av å gjeninsette Erna, kommer vi til å ende med totalt høyrepolitikk igjen.
Pressens makt er stor. Pressen har konkludert, og dermed konkluderer også folk.
Jeg ønsker alle lykke til med en ny høyredreining. Mer til rik, mindre til fattig er på vei.
Vil folket ha tilbake dette, egentlig?
Vel, en ting er iallefall sikkert: Høyre har ingen løsninger på strømkrisen som de selv bidro til å skape sist gang de satt i regjering.

Men nå la jeg merke til på sist måling (VG) at "Industripartiet" plutselig fikk 5,4%. Så Høyre bør ikke ta for gitt at protestvelgerne fortsetter å gå til dem. Mange springer litt rundt som hodeløse høns akkurat nå.
Selvfølgelig har ikke Høyre noen løsning.
Jo, vent litt....de har jo en suksessløsning.......sitte helt stille i båten og sende noen stikk til regjeringen i ny og ne. Mens de sitter seg musestille til økt oppslutning på målingene.
Kan ikke si at det har kommet mange løsninger fra dagens regjering heller, det har i stor grad kun vært bytte ut Erna med Jonas, og hva har man fått? Et par fylker tilbakestilt, og man kan igjen sjekke skattelister til naboen. Det er kun symbolikk-saker som har endret seg, uten noen radikale endringer, men nå er spørsmålet om Norge riktignok trenger noe radikalt i det hele tatt, nordmenn er verdensmestre i å klage over bagateller og har det for det meste ganske bra.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Canucks skrev: tor mar 16, 2023 1:19 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:01 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:56 pm

Vel, en ting er iallefall sikkert: Høyre har ingen løsninger på strømkrisen som de selv bidro til å skape sist gang de satt i regjering.

Men nå la jeg merke til på sist måling (VG) at "Industripartiet" plutselig fikk 5,4%. Så Høyre bør ikke ta for gitt at protestvelgerne fortsetter å gå til dem. Mange springer litt rundt som hodeløse høns akkurat nå.
Selvfølgelig har ikke Høyre noen løsning.
Jo, vent litt....de har jo en suksessløsning.......sitte helt stille i båten og sende noen stikk til regjeringen i ny og ne. Mens de sitter seg musestille til økt oppslutning på målingene.
Kan ikke si at det har kommet mange løsninger fra dagens regjering heller, det har i stor grad kun vært bytte ut Erna med Jonas, og hva har man fått? Et par fylker tilbakestilt, og man kan igjen sjekke skattelister til naboen. Det er kun symbolikk-saker som har endret seg, uten noen radikale endringer, men nå er spørsmålet om Norge riktignok trenger noe radikalt i det hele tatt, nordmenn er verdensmestre i å klage over bagateller og har det for det meste ganske bra.
Regjeringen har innfridd på mange ting, men økte priser og renteøkninger hadde vi fått også med Erna.
Strømprisen som folk freser mest over ville vi hatt også med Erna.
Det ville blitt krig også dersom Erna hadde vunnet siste stortingsvalg. Det er ikke Støre som har startet krigen.
Folk bør notere seg hva som skjer utenfor landets grenser, både med inflasjon og renteøkninger.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm
Bjoro33 skrev: ons mar 15, 2023 6:38 pm
Folk_flesk skrev: ons mar 15, 2023 6:30 pm At FrP er største parti sier vel litt om mentaliteten i Møre. Bra jeg ikke er vokst opp der, for å si det slik.
Er frp i møre og romsdal onde?
Målingen er vel , som ellers i landet , et mål på hvem de tror på , og hvem de ikke lengre tror
Nei, de er ikke onde, men rimelig blåst politisk. Og nei, det er ikke som i andre deler av landet. Eller kan du nevne et annet fylke der FrP måles som største parti?
Møre og Romsdal må sees på som 3 fogderier. Vi hører egentlig ikke sammen. Optimalt sett hadde Sunnmøre hektet seg på Vestland, Romsdal hadde blitt innlandets kyststripe og Nordmøre hadde gått til Trøndelag.

Så det at Sunnmøre er størst og et område som digger FrP kan ikke vi andre lastes spesielt mye for. Ser jeg Frank Sve i lokalavisa så koker jeg. Mannen er fullstendig uspiselig. Det er en skam at han er sendt til Stortinget.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

erdetslik skrev: ons mar 15, 2023 6:24 pm Egentlig litt rart at det har blitt så store endringer i oppslutning med akt det gode AP og Sp har gjort etter å ha lyttet til kystbefolkningen. Mulig de har hørt feil.
Nei, for det hjelper ikke om noen ferger blir billigere og andre blir gratis hvis de samtidig slutter å gå. Hvis en skal hekte alt på ferger, så viser dette at et godt fergetilbud er viktigere enn prisen på det. Men du bør ikke anta at ferger er alt som betyr noe i Møre og Romsdal.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tor mar 16, 2023 1:44 pm Ser jeg Frank Sve i lokalavisa så koker jeg. Mannen er fullstendig uspiselig. Det er en skam at han er sendt til Stortinget.
Alle burde reagere slik. Jeg forstår heller ikke hvordan det kan ha seg at Frp i Møre og Romsdal får lov å operere med et helt annet partiprogram enn Frp i resten av landet. Politikken er i alle fall ikke til å kjenne igjen - i den grad det kan kalles politikk det de driver med. Det er egentlig bare sutring og oppvigleri. Det er ingen løsninger og bare skyldfordeling, gjerne for problemer de har funnet på selv.

fargerik

Legg inn av fargerik »

slankebrusmannen skrev: tor mar 16, 2023 1:57 pm
erdetslik skrev: ons mar 15, 2023 6:24 pm Egentlig litt rart at det har blitt så store endringer i oppslutning med akt det gode AP og Sp har gjort etter å ha lyttet til kystbefolkningen. Mulig de har hørt feil.
Nei, for det hjelper ikke om noen ferger blir billigere og andre blir gratis hvis de samtidig slutter å gå. Hvis en skal hekte alt på ferger, så viser dette at et godt fergetilbud er viktigere enn prisen på det. Men du bør ikke anta at ferger er alt som betyr noe i Møre og Romsdal.
Det er lokalvalg, jeg er sikker på at dere romsdalinger ordner opp på deres kant og stemmer det dere mener er best.
Jeg som bor i Fredrikstad prøver å sette meg inn i hva som er best på min kant, og kommer til å stemme dersom jeg finner ut av det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:37 pm
Canucks skrev: tor mar 16, 2023 1:19 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:01 pm
Selvfølgelig har ikke Høyre noen løsning.
Jo, vent litt....de har jo en suksessløsning.......sitte helt stille i båten og sende noen stikk til regjeringen i ny og ne. Mens de sitter seg musestille til økt oppslutning på målingene.
Kan ikke si at det har kommet mange løsninger fra dagens regjering heller, det har i stor grad kun vært bytte ut Erna med Jonas, og hva har man fått? Et par fylker tilbakestilt, og man kan igjen sjekke skattelister til naboen. Det er kun symbolikk-saker som har endret seg, uten noen radikale endringer, men nå er spørsmålet om Norge riktignok trenger noe radikalt i det hele tatt, nordmenn er verdensmestre i å klage over bagateller og har det for det meste ganske bra.
Regjeringen har innfridd på mange ting, men økte priser og renteøkninger hadde vi fått også med Erna.
Strømprisen som folk freser mest over ville vi hatt også med Erna.
Det ville blitt krig også dersom Erna hadde vunnet siste stortingsvalg. Det er ikke Støre som har startet krigen.
Folk bør notere seg hva som skjer utenfor landets grenser, både med inflasjon og renteøkninger.
Nå er ikke velgerne enig i dette så langt, er ikke uenig i de andre punktene, som jeg også er inne på. Det er i stor grad minimale forskjeller, mens nordmenn elsker å klage over bagateller.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Canucks skrev: tor mar 16, 2023 2:11 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:37 pm
Canucks skrev: tor mar 16, 2023 1:19 pm

Kan ikke si at det har kommet mange løsninger fra dagens regjering heller, det har i stor grad kun vært bytte ut Erna med Jonas, og hva har man fått? Et par fylker tilbakestilt, og man kan igjen sjekke skattelister til naboen. Det er kun symbolikk-saker som har endret seg, uten noen radikale endringer, men nå er spørsmålet om Norge riktignok trenger noe radikalt i det hele tatt, nordmenn er verdensmestre i å klage over bagateller og har det for det meste ganske bra.
Regjeringen har innfridd på mange ting, men økte priser og renteøkninger hadde vi fått også med Erna.
Strømprisen som folk freser mest over ville vi hatt også med Erna.
Det ville blitt krig også dersom Erna hadde vunnet siste stortingsvalg. Det er ikke Støre som har startet krigen.
Folk bør notere seg hva som skjer utenfor landets grenser, både med inflasjon og renteøkninger.
Nå er ikke velgerne enig i dette så langt, er ikke uenig i de andre punktene, som jeg også er inne på. Det er i stor grad minimale forskjeller, mens nordmenn elsker å klage over bagateller.
Folk er enig i det pressen skriver.
Pressen er på jakt, og driver en kampanje mot AP og SV.
Når pressen driver valgkamp på den måten, vil høyresiden vinne.
Har du i det hele tatt sett en riksdekkende avis ta for seg hvor regjeringen har innfridd?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

fargerik skrev: tor mar 16, 2023 2:30 pm
Canucks skrev: tor mar 16, 2023 2:11 pm
fargerik skrev: tor mar 16, 2023 1:37 pm
Regjeringen har innfridd på mange ting, men økte priser og renteøkninger hadde vi fått også med Erna.
Strømprisen som folk freser mest over ville vi hatt også med Erna.
Det ville blitt krig også dersom Erna hadde vunnet siste stortingsvalg. Det er ikke Støre som har startet krigen.
Folk bør notere seg hva som skjer utenfor landets grenser, både med inflasjon og renteøkninger.
Nå er ikke velgerne enig i dette så langt, er ikke uenig i de andre punktene, som jeg også er inne på. Det er i stor grad minimale forskjeller, mens nordmenn elsker å klage over bagateller.
Folk er enig i det pressen skriver.
Pressen er på jakt, og driver en kampanje mot AP og SV.
Når pressen driver valgkamp på den måten, vil høyresiden vinne.
Har du i det hele tatt sett en riksdekkende avis ta for seg hvor regjeringen har innfridd?
Dette er igjen det samme som under forrige regjering, og ikke noe unikt for denne regjeringen hva som er oppnådd etc.

Nå er denne tråden riktignok om lokalvalg, selv om en del velgere hopper på nasjonale trender uansett.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm
Bjoro33 skrev: ons mar 15, 2023 6:38 pm
Folk_flesk skrev: ons mar 15, 2023 6:30 pm At FrP er største parti sier vel litt om mentaliteten i Møre. Bra jeg ikke er vokst opp der, for å si det slik.
Er frp i møre og romsdal onde?
Målingen er vel , som ellers i landet , et mål på hvem de tror på , og hvem de ikke lengre tror
Nei, de er ikke onde, men rimelig blåst politisk. Og nei, det er ikke som i andre deler av landet. Eller kan du nevne et annet fylke der FrP måles som største parti?
Kan du gi en noe bedre forklaring på hva som er feil med Frp's politikk. "blåst" er kanskje ikke så lett for andre (som ikke er "blåst" i hue) å forstå.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

erdetslik skrev: tor mar 16, 2023 3:47 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm
Bjoro33 skrev: ons mar 15, 2023 6:38 pm

Er frp i møre og romsdal onde?
Målingen er vel , som ellers i landet , et mål på hvem de tror på , og hvem de ikke lengre tror
Nei, de er ikke onde, men rimelig blåst politisk. Og nei, det er ikke som i andre deler av landet. Eller kan du nevne et annet fylke der FrP måles som største parti?
Kan du gi en noe bedre forklaring på hva som er feil med Frp's politikk. "blåst" er kanskje ikke så lett for andre (som ikke er "blåst" i hue) å forstå.
Det er ikke noen vits å prøve å forklare en overbevist FrP-tilhenger hva som er feil med FrPs politikk. Blir som å forklare en "flat earther" at jorda ikke er flat.

Har prøvd begge deler, og livet er for kort til å bruke mer tid på det.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 3:58 pm
erdetslik skrev: tor mar 16, 2023 3:47 pm
Folk_flesk skrev: tor mar 16, 2023 12:44 pm

Nei, de er ikke onde, men rimelig blåst politisk. Og nei, det er ikke som i andre deler av landet. Eller kan du nevne et annet fylke der FrP måles som største parti?
Kan du gi en noe bedre forklaring på hva som er feil med Frp's politikk. "blåst" er kanskje ikke så lett for andre (som ikke er "blåst" i hue) å forstå.
Det er ikke noen vits å prøve å forklare en overbevist FrP-tilhenger hva som er feil med FrPs politikk. Blir som å forklare en "flat earther" at jorda ikke er flat.

Har prøvd begge deler, og livet er for kort til å bruke mer tid på det.
Er det ordforrådet ditt som er for dårlig, så er vel ikke det noe å skamme seg over. Alle er forskjellige, og har forskjellige egenskaper.
Men klart om du omgås mennesker som fremdeles mener jorda er flat, så kan jeg godt forstå både din frustrasjon og mangel på ordforråd.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»