Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Jokkemedkniven

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Jokkemedkniven »

rommegrot skrev: fre mar 10, 2023 5:19 pm Breaking Bad. Faen meg så bra.
Da er det bare til å nyte seg med seks herlige sesonger av Better Call Saul!

Deila

Legg inn av Deila »

Soon!!


SirJames

Legg inn av SirJames »

Utrolig DIGG at det bare er 2 uker til sesong 4, ja

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kommer det noe kjekt i april?

Finnes det en nettside som kan vise en oversikt over kommende episoder, sesonger filtrert etter imdb-rating?

Gjerne også serier som skal starte opp og det knyttes høye forventninger til?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

GatlingGun skrev: man mar 13, 2023 8:43 pm Kommer det noe kjekt i april?

Finnes det en nettside som kan vise en oversikt over kommende episoder, sesonger filtrert etter imdb-rating?

Gjerne også serier som skal starte opp og det knyttes høye forventninger til?
Vet ikke om det, men syntes metacritic sin er grei
https://www.metacritic.com/feature/tv-r ... -scorecard

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Winnowill skrev: man mar 13, 2023 8:46 pm
GatlingGun skrev: man mar 13, 2023 8:43 pm Kommer det noe kjekt i april?

Finnes det en nettside som kan vise en oversikt over kommende episoder, sesonger filtrert etter imdb-rating?

Gjerne også serier som skal starte opp og det knyttes høye forventninger til?
Vet ikke om det, men syntes metacritic sin er grei
https://www.metacritic.com/feature/tv-r ... -scorecard
Takk, fant littegrann men faen så mye dritt.

Kan godt hende flere på listen er helt ny og kan bli dritbra men vanskelig å si.

Her er de jeg ser frem til iallefall:


Ted Lasso S3 onsdag 😄
The Bear S2 i juni
Fargo(!) S5 i år en gang
Taboo, S2 en eller annen gang.....
Curb your enthusiasm, S12 en gang i år(?)
Succession S4, 26 mars 😄
True Detective S4, kanskje 2023 🤩
Futurama(!!!) S8, en gang i 2023
El Chapo S3 i juli kanskje
The Lørenskog Disappearance, en gang..
The Witcher S3, i sommer en gang
1883 S2, en gang i år(?)
Yellowstone S5 del 2, en gang i sommer

kibby

Legg inn av kibby »

The Last of Us (sesong 1) (HBO Max)

Hva skal man si? En postapokalyptisk verden der Joel og Ellie er i front. Lenge tenkte jeg at dette var en slags Wayward Pines møter The Rain, men denne er bare SÅ mye bedre.

Dette er virkelig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie - og dette må være årets beste serie så langt. Hypen er virkelig ikke uten en grunn.

"Alle" snakker om episode 3, derimot syns jeg episode 8 virkelig var den beste. Helt insane faktisk. Hatten av for Bella Ramsey.

Gleder meg allerede til sesong 2.

9/10

eppaen

Legg inn av eppaen »

kibby skrev: man mar 13, 2023 10:43 pm The Last of Us (sesong 1) (HBO Max)

Hva skal man si? En postapokalyptisk verden der Joel og Ellie er i front. Lenge tenkte jeg at dette var en slags Wayward Pines møter The Rain, men denne er bare SÅ mye bedre.

Dette er virkelig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie - og dette må være årets beste serie så langt. Hypen er virkelig ikke uten en grunn.

"Alle" snakker om episode 3, derimot syns jeg episode 8 virkelig var den beste. Helt insane faktisk. Hatten av for Bella Ramsey.

Gleder meg allerede til sesong 2.

9/10
Syns også episode 8 var den råeste sammen med 1 og 2 av åpenbare grunner.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sliter litt med å se komme meg igjennom de første eps av 1923, håper den tar seg litt opp for dette var ikke i nærheten av samme kvalitet som 1883.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

izzet2015 skrev: lør mar 11, 2023 4:53 pm
Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:10 pm Påsken eller påskekrim på NRK

Nedgravde hemmeligheter (unforgotten) sesong 5
Stillhet ved vann (svensk filmatisering av en roman) Fått kjempekritikk i Sverige
Vera ny sesong
Shetland ny sesong

Jeg gleder meg vilt !!!!!
Gleder meg til Shetland. Veldig bra serie!
En favoritt her hjemme og. Vi har nå sett hele seien, sesong 7 er den siste.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

kibby skrev: man mar 13, 2023 10:43 pm The Last of Us (sesong 1) (HBO Max)

Hva skal man si? En postapokalyptisk verden der Joel og Ellie er i front. Lenge tenkte jeg at dette var en slags Wayward Pines møter The Rain, men denne er bare SÅ mye bedre.

Dette er virkelig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie - og dette må være årets beste serie så langt. Hypen er virkelig ikke uten en grunn.

"Alle" snakker om episode 3, derimot syns jeg episode 8 virkelig var den beste. Helt insane faktisk. Hatten av for Bella Ramsey.

Gleder meg allerede til sesong 2.

9/10
Så det kommer en sesong 2?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

izzet2015 skrev: ons mar 15, 2023 10:46 pm
kibby skrev: man mar 13, 2023 10:43 pm The Last of Us (sesong 1) (HBO Max)

Hva skal man si? En postapokalyptisk verden der Joel og Ellie er i front. Lenge tenkte jeg at dette var en slags Wayward Pines møter The Rain, men denne er bare SÅ mye bedre.

Dette er virkelig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie - og dette må være årets beste serie så langt. Hypen er virkelig ikke uten en grunn.

"Alle" snakker om episode 3, derimot syns jeg episode 8 virkelig var den beste. Helt insane faktisk. Hatten av for Bella Ramsey.

Gleder meg allerede til sesong 2.

9/10
Så det kommer en sesong 2?
Kommer to sesonger til, som tar for seg spill 2

kibby

Legg inn av kibby »

The Ms. Pat Show (sesong 1)

Tidligere drugdealer, nå stand up komiker og firebarns mamma Ms. Pat flytter fra Atlanta til Indiana med sin nye mann, sin voksne sønn, sine to ungdommer som går på high school og søsteren Denise. Eldstedatteren bor ikke lenger hjemme, og har lite kontakt med familien.

Serien er virkelig god. God dialog, godt samspill mellom skuespillerne og karakterene føles ekte. Ble overrasket over den ekstreme bruken av N-ordet gjennom hele sesongen, men episode 4 tok virkelig opp fordommer rundt både hvordan omtale noen som er lesbisk, ikke-binær og bruk av N-ordet i ulike former, på en meget bra måte.

Og wow, for en emosjonell sesongavslutning. Den så jeg ikke komme. Helt klart sesongens høydepunkt.

Denne serien kom jeg tilfeldigvis over på foryou-pagen min på TikTok, og det er jeg glad for. Virkelig en av de bedre nye komiseriene som finnes der ute. Begynner på sesong 2 straks, og sesong 3 er ventet til høsten.

7.5/10

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ted Lasso er tilbake med ny sesong!
Og første episode skuffer ikke. Nå har Richmond rykket opp i Premier League, men blir spådd å ende sist, naturligvis. Mye moro venter framover. Pre-season pressekonferansen med Ted, var bare hysterisk morsomt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Your Honor er en veldig bra serie. Veldig spennende og gode skuespillere. Anbefales på det varmeste.

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

ElGuaje skrev: ons mar 15, 2023 10:52 pm
izzet2015 skrev: ons mar 15, 2023 10:46 pm
kibby skrev: man mar 13, 2023 10:43 pm The Last of Us (sesong 1) (HBO Max)

Hva skal man si? En postapokalyptisk verden der Joel og Ellie er i front. Lenge tenkte jeg at dette var en slags Wayward Pines møter The Rain, men denne er bare SÅ mye bedre.

Dette er virkelig ikke min type serie, men man heier virkelig på Joel og Ellie - og dette må være årets beste serie så langt. Hypen er virkelig ikke uten en grunn.

"Alle" snakker om episode 3, derimot syns jeg episode 8 virkelig var den beste. Helt insane faktisk. Hatten av for Bella Ramsey.

Gleder meg allerede til sesong 2.

9/10
Så det kommer en sesong 2?
Kommer to sesonger til, som tar for seg spill 2
Strengt tatt er kun sesong 2 bekreftet så langt, men produsentene sier jo at de vil bruke mer enn én sesong på å dekke historien fra spill nr to så...

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ikke mange episodene igjen av førstesesong med nyversjonen av V (2009-10), der stoppa etter kun 2 sesonger og likt det man til nå har fått igjen.
Veldig lett underholdning dette også, men vært svært få skuffende episoder og blir spennende å se om den greier å holde seg slik ut hele veien.

Kjipt med originale miniseriene, der samtlige DVD cover ødela mye av spenningen for de som ikke hadde sett dem, ved å spoile bakpå DVDene med bilder av besøkerne slik de egentlig så ut, men fortsatt underholdende og alt, men det tafatte forsøket på å gjøre ei hel sesong ut etter the miniserier og The Final Battle, der bomma de grovt. Samtlige likandes og interessante karakterer ble jo kjapt skrevet ut, og håper ikke noe slik vil skje med remaken.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

JaffaKree skrev: tor mar 16, 2023 11:06 pm
ElGuaje skrev: ons mar 15, 2023 10:52 pm
izzet2015 skrev: ons mar 15, 2023 10:46 pm

Så det kommer en sesong 2?
Kommer to sesonger til, som tar for seg spill 2
Strengt tatt er kun sesong 2 bekreftet så langt, men produsentene sier jo at de vil bruke mer enn én sesong på å dekke historien fra spill nr to så...
Det er bare å glede seg. Den beste serien på mange år.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 4:51 pm Ikke mange episodene igjen av førstesesong med nyversjonen av V (2009-10), der stoppa etter kun 2 sesonger og likt det man til nå har fått igjen.
Veldig lett underholdning dette også, men vært svært få skuffende episoder og blir spennende å se om den greier å holde seg slik ut hele veien.

Kjipt med originale miniseriene, der samtlige DVD cover ødela mye av spenningen for de som ikke hadde sett dem, ved å spoile bakpå DVDene med bilder av besøkerne slik de egentlig så ut, men fortsatt underholdende og alt, men det tafatte forsøket på å gjøre ei hel sesong ut etter the miniserier og The Final Battle, der bomma de grovt. Samtlige likandes og interessante karakterer ble jo kjapt skrevet ut, og håper ikke noe slik vil skje med remaken.
Syntes V med Morena Baccarin var utrolig god. Hun var helt awesome som Anna, veldig synd de ikke gikk videre fra sesong 2.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: fre mar 17, 2023 6:17 pm Syntes V med Morena Baccarin var utrolig god. Hun var helt awesome som Anna, veldig synd de ikke gikk videre fra sesong 2.
Ja, dama gjør seg utmerket som ei kalkulerende og ond isdronning.

Den originale serien fra 80årene åpnet jo også meget lovende, der flere kjentfolk medvirket. Men en som kanskje best egna seg som et par 3-4 timers miniserier, men burde gitt seg med det og ikke melka videre.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: fre mar 17, 2023 6:26 pm
Winnowill skrev: fre mar 17, 2023 6:17 pm Syntes V med Morena Baccarin var utrolig god. Hun var helt awesome som Anna, veldig synd de ikke gikk videre fra sesong 2.
Ja, dama gjør seg utmerket som ei kalkulerende og ond isdronning.

Den originale serien fra 80årene åpnet jo også meget lovende, der flere kjentfolk medvirket. Men en som kanskje best egna seg som et par 3-4 timers miniserier, men burde gitt seg med det og ikke melka videre.
Husker den gamle serien, men så bare den. Likte den også husker jeg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

JaffaKree skrev: tor mar 16, 2023 11:06 pm
ElGuaje skrev: ons mar 15, 2023 10:52 pm
izzet2015 skrev: ons mar 15, 2023 10:46 pm

Så det kommer en sesong 2?
Kommer to sesonger til, som tar for seg spill 2
Strengt tatt er kun sesong 2 bekreftet så langt, men produsentene sier jo at de vil bruke mer enn én sesong på å dekke historien fra spill nr to så...
Vil anta de får lov til å gjøre «hva de vil» med de resultatene de har å vise til.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: fre mar 17, 2023 6:30 pm Husker den gamle serien, men så bare den. Likte den også husker jeg.
Husker at Marc Singer og Michael Ironside hadde ei gedigen fight i en av miniseriene (mulig The Final Battle) mens Robert Englund var en av de mer sympatiske besøkerne. Alle 3 gikk vel inn i tv-serien (1 sesong) som hovedrolleinnehavere, men dessverre varte ikke det for lenge. Og tipper slikt bidro i at det gikk som det gikk.
Rart hvordan karrierene endte så forskjellig for nevnte trio, der Singer hadde jo hatt suksess med blant annet The Beastmaster (1982), og ble vel ansett som potensiell leading man, men falt fort nedi b-filmer, alt mens Englund og Ironside ville forbli godt ettertrakta og stødige skurkeskuespillere.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Får skyte inn en oppdatering her siden jeg la ut en liste på 140 serier som må ses :lol:
Jeg startet med The Sopranos - og holder nå på med sesong 4. Unektelig en kanongod serie med fantastisk karakterbygging og mye morsomt. Og veldig befriende at vi slipper å se en transseksuell mørkhudet mafiaboss i hovedrollen. Her går det i sotrør og degoser. haha. Skal ikke beskyldes for å være woke i hvert fall :lol:
Men dette er nok et stykke unna den serien jeg verdsetter høyest. Og det henger nok mest sammen med at jeg synes i utgangspunktet at mafiamiljø blir litt harry. Man får liksom dosa etter Gudfaren filmene. Men her er det jo humor da heldigvis. Sliter med å finne karakterer jeg heier på da - stort sett en gjeng med rasshøl alle sammen :lol: Ble skuffet over avslutningen på sesong 3:
► Show Spoiler
Også må jeg bare få sagt at Janice Soprano er en stusselig karakter. Håper hun lider en lang og pinefull død i serien :lol: Men har sett på imdb.com at hun er med i skuffende mange episoder :p
Kvalitetsmessig er dette utvilsomt 10/10. Men underholdningsmessig for meg så vil jeg gi den 8/10. Det er ganske langt unna at jeg bare MÅ se en epsiode til, men for all del, jeg koser meg med stort sett hver episode. En av de siste episodene jeg så handlet om Columbus Day - det var en svak episode. Men de fleste episodene er gode. Ble vel mye banning i kirka her, men vi kan ikke alle mene det samme :)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

1923 (SkyShowtime) - 7/10.
Ikke i nærheten av like god som 1883, men definitivt en god serie. Ikke alt var like interessant, de første eps om Spencer i Afrika var utrolig kjedelige før hjemturen tok plass, like kjedelig er historien med unge Jake og kona. Halvveis i serien tok det av og ble spennende. Ser frem til sesong 2.

Nå begynner jeg på Yellowstone.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Your Honor, sesong 2

Har utrolig sans for denne serien, cast inkludert.

8.5/10

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nettopp ferdig med The last of us. Jeg venter som alltid til den er ferdig og så ser jeg det jeg vil når jeg vil. Tiden da man ser en episode i uka er jeg ferdig med.

Det er jo en grei serie, men jeg som digget The walking dead før jeg falt av lasset mot slutten syns det er mye i TLOU som grenser til rip off. Så det er ikke noe banebrytende for min del.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:39 am Nettopp ferdig med The last of us. Jeg venter som alltid til den er ferdig og så ser jeg det jeg vil når jeg vil. Tiden da man ser en episode i uka er jeg ferdig med.

Det er jo en grei serie, men jeg som digget The walking dead før jeg falt av lasset mot slutten syns det er mye i TLOU som grenser til rip off. Så det er ikke noe banebrytende for min del.
Hva mener du grenser til «rip off»?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Winnowill skrev: lør mar 18, 2023 2:47 pm 1923 (SkyShowtime) - 7/10.
Ikke i nærheten av like god som 1883, men definitivt en god serie. Ikke alt var like interessant, de første eps om Spencer i Afrika var utrolig kjedelige før hjemturen tok plass, like kjedelig er historien med unge Jake og kona. Halvveis i serien tok det av og ble spennende. Ser frem til sesong 2.

Nå begynner jeg på Yellowstone.
Enig. Jeg begynte med Yellowstone. Digget den, begynte med 1883 og likte den nesten like godt. 1923 er den klart svakeste av de tre, men likevel en OK serie. Som du sier er det litt for mye dveling med ting som ikke engasjerer noe særlig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ElGuaje skrev: søn mar 19, 2023 1:42 am
PapaSmurf skrev: søn mar 19, 2023 1:39 am Nettopp ferdig med The last of us. Jeg venter som alltid til den er ferdig og så ser jeg det jeg vil når jeg vil. Tiden da man ser en episode i uka er jeg ferdig med.

Det er jo en grei serie, men jeg som digget The walking dead før jeg falt av lasset mot slutten syns det er mye i TLOU som grenser til rip off. Så det er ikke noe banebrytende for min del.
Hva mener du grenser til «rip off»?
Det jeg først må si er at jeg vet serien er bygget på et spill. Som jeg ikke har spilt. Så det kan jeg ikke uttale meg om.

Og leser man videre er det fare for spoiling:

Det er alle seansene der de kommer i kontakt med andre. Det var som å se the walking dead. De som først virker snille, men som man fort ser har en mørk side ved seg.

De skal jo reise gjennom et farefullt terreng på jakt etter et sted med en kur. Forskjellen her er jo at de har «kuren» med seg. Veien blir kronglete og full av omveier. De kommer til diverse samfunn, vi treffer mennesker der man først får inntrykk av at de vil dem godt, men det er ikke alltid tilfelle. Og det er jo i begge seriene slik at monstrene blir et bakgrunnsteppe og det som er de virkelige farene er menneskene som ikke er smitta. Det er et postapokalyptisk samfunn der den unge protagonisten ikke kjenner verden som den var og fascineres av ting vi foran skjermen tar for gitt.

Jeg syns seriene er fryktelig like.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»