Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Vike4

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Vike4 »

Det er i så fall ganske åpenbart at andrevalgene i denne klubben er milevis fra nivået til de som spiller fast. Fantastiske i ligaen, og kanskje noe av det værste vi har sett i cuppene på en del år. Har vi spilt en god kamp der Vieira har startet? Det går i sirup med mannen. Men men, nå har vi en ting å konsentrere oss om og det er PL, men måten vi har spilt på i cuppene denne sesongen er en stor ripe i lakken.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vike4 skrev: tor mar 16, 2023 11:53 pm Det er i så fall ganske åpenbart at andrevalgene i denne klubben er milevis fra nivået til de som spiller fast. Fantastiske i ligaen, og kanskje noe av det værste vi har sett i cuppene på en del år. Har vi spilt en god kamp der Vieira har startet? Det går i sirup med mannen. Men men, nå har vi en ting å konsentrere oss om og det er PL, men måten vi har spilt på i cuppene denne sesongen er en stor ripe i lakken.
Og det gjelder alle de tre cupene faktisk. Helt suppe, så dårlige har vi vært.

Men greit det. Nå skal ligabøtta himat til Emirates ;)

Vike4

Legg inn av Vike4 »

DennisB skrev: tor mar 16, 2023 11:56 pm
Vike4 skrev: tor mar 16, 2023 11:53 pm Det er i så fall ganske åpenbart at andrevalgene i denne klubben er milevis fra nivået til de som spiller fast. Fantastiske i ligaen, og kanskje noe av det værste vi har sett i cuppene på en del år. Har vi spilt en god kamp der Vieira har startet? Det går i sirup med mannen. Men men, nå har vi en ting å konsentrere oss om og det er PL, men måten vi har spilt på i cuppene denne sesongen er en stor ripe i lakken.
Og det gjelder alle de tre cupene faktisk. Helt suppe, så dårlige har vi vært.

Men greit det. Nå skal ligabøtta himat til Emirates ;)
Det skal egentlig ikke være mulig å senke nivået så enormt i cuppene mtp hvilken sesong vi har hatt. Men igjen, det er årevis siden vi hadde en så god startelver, og kanskje en litt svak benk, selv om navnene er gode, så er det ikke spillere som var veldig mye å vise til siste årene.

Klarer vi CL, så har det uansett vært en god sesong, men vi må forbedre oss big time neste sesong i cuppene, for dette er på kanten til små flaut.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nivåforskjellen fra Ødegaard til Vieira er enorm. Ikke sett fryktelig mye av sistnevnte, men trodde han var bedre basert på uttalelsene til Arteta og hypen han har (hadde?) på Twitter.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

FranciscoM skrev: fre mar 17, 2023 1:21 am Nivåforskjellen fra Ødegaard til Vieira er enorm. Ikke sett fryktelig mye av sistnevnte, men trodde han var bedre basert på uttalelsene til Arteta og hypen han har (hadde?) på Twitter.
Jeg hadde troa på han før vi signerte han, men har vist seg å være i bestefall middelmådig. Ser ut som det blir et bomkjøp dessverre.

Jack

Legg inn av Jack »

Noen som gleder seg til dokumentaren om hvordan Jesus kjempet seg tilbake fra skade?


Bone8

Legg inn av Bone8 »

Vike4 skrev: fre mar 17, 2023 6:54 am
FranciscoM skrev: fre mar 17, 2023 1:21 am Nivåforskjellen fra Ødegaard til Vieira er enorm. Ikke sett fryktelig mye av sistnevnte, men trodde han var bedre basert på uttalelsene til Arteta og hypen han har (hadde?) på Twitter.
Jeg hadde troa på han før vi signerte han, men har vist seg å være i bestefall middelmådig. Ser ut som det blir et bomkjøp dessverre.
Uenig. Han har vært veldig god i det siste. Jeg så kampen i går med ett øye, og la meg før den var over, men synes han viser prov på at han kan bli en god squad player i årene fremover.

Han burde hatt 2-3 assist bare på de to siste kampene.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Ale skrev: fre mar 17, 2023 8:08 am Europa League-eventyret fikk en brå slutt, men Arsenal spiller CL neste sesong, så det demper nok endel. Kan fokusere på serien nå. Veldig tafatt i går dog, og så fort man ikke spiller de beste så blir Gunners avslørt. 120 seige minutter i beina. Blir interessant å se hvordan man reagerer mot Crystal Palace.

Tre år siden forrige trofé. All or nothing nå.
Ja, nå er det ingenting som kan stå i veien for at United vinner EL, og sitt første ordentlige trofè siden 2017.

Som Ten Hag sa, Arsenal har jo hele tiden hatt alle sine beste tilgjengelig, så ikke rart de gjør det godt i ligaen. Veldig treffende.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Fryktelig svak kamp i går og selvom jeg ikke brydde meg veldig mye så var det jo selvfølgelig skuffende å ryke ut.

Midtbanen med Xhaka, Jorginho og Vieira er rett og slett for veikt og for treigt. De er heller ikke samspilte nok enda til at de kan dominere kamper til tross for sine fysiske begrensninger. Hver for seg så kan de fungere på midtbanen, men per nå så virker det som at vi trenger minst to av Xhaka, Partey og Ødegaard på midtbanen for at vi skal klare å kontrollere kamper.

Det var også merkbart hvor mye mindre kontroll vi klarte å ha uten Saliba. Holding er en god deep defender, men for et lag som skal kontrollere kamper så e rhan for begrenset. Krysser fingre og tær for at han er klar mot CP, eller at worst mot Leeds. Hvis vi ikke har han mot Liverpool så er vi veldig svekket.

Anyway, bare å legge dette bak seg og ha 100% fokus på de siste 11 kampene denne sesongen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: fre mar 17, 2023 8:20 am
Ale skrev: fre mar 17, 2023 8:08 am Europa League-eventyret fikk en brå slutt, men Arsenal spiller CL neste sesong, så det demper nok endel. Kan fokusere på serien nå. Veldig tafatt i går dog, og så fort man ikke spiller de beste så blir Gunners avslørt. 120 seige minutter i beina. Blir interessant å se hvordan man reagerer mot Crystal Palace.

Tre år siden forrige trofé. All or nothing nå.
Ja, nå er det ingenting som kan stå i veien for at United vinner EL, og sitt første ordentlige trofè siden 2017.

Som Ten Hag sa, Arsenal har jo hele tiden hatt alle sine beste tilgjengelig, så ikke rart de gjør det godt i ligaen. Veldig treffende.
Vi har jo våre beste tilgjengelig i ligaen fordi vi har stilt svekkede lag i de andre turneringeringene. Nettopp for å unngå slitasje, fatigue og skader.

Ten Hag prøver å toppe laget i 4 turneringer, og skal sutre over at Arteta som rulerer stallen er heldig, fordi ManU får skader og Arsenal ikke får det?

Da må han virkelig lese seg opp på engelsk fotballhistorie. Det finnes jo ikke et eneste lag som har vunnet 4 titler, og det er en grunn til det...

Jack

Legg inn av Jack »

Det er jo tydelig at Ten Hag har truffet en nerve her. Sjeldent jeg har sett så mange henge seg opp i en relativt ubetydelig kommentar om at en manager har hatt sine beste spillere tilgjengelig. Hvordan kan man la seg provosere av slikt? :roll:

Det er bare å håpe at det har gått like hardt innpå den godeste Arteta!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:01 am Det er jo tydelig at Ten Hag har truffet en nerve her. Sjeldent jeg har sett så mange henge seg opp i en relativt ubetydelig kommentar om at en manager har hatt sine beste spillere tilgjengelig. Hvordan kan man la seg provosere av slikt? :roll:

Det er bare å håpe at det har gått like hardt innpå den godeste Arteta!
For min del så kan jeg ikke si at jeg bryr meg nevneverdig. Syns bare det var merkelig å skulle trekke frem Arsenal ut av det blå, men hvis vi lever rent free i hodet hans så skal jeg ikke klage jeg altså ;)

Wellé

Legg inn av Wellé »

You gotta be kidding me. Andre gang denne sesongen hvor vi møter et lag rett etter at de har sparket treneren...

Heldigvis så får ikke en ny trener like mange dager på feltet med laget som det Dyche fikk, men de drar jo en fordel av at flere av starterne våre har 120 min i bena fra i går.
Sist redigert av Wellé den fre mar 17, 2023 9:08 am, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 17, 2023 8:33 am Fryktelig svak kamp i går og selvom jeg ikke brydde meg veldig mye så var det jo selvfølgelig skuffende å ryke ut.

Midtbanen med Xhaka, Jorginho og Vieira er rett og slett for veikt og for treigt. De er heller ikke samspilte nok enda til at de kan dominere kamper til tross for sine fysiske begrensninger. Hver for seg så kan de fungere på midtbanen, men per nå så virker det som at vi trenger minst to av Xhaka, Partey og Ødegaard på midtbanen for at vi skal klare å kontrollere kamper.

Det var også merkbart hvor mye mindre kontroll vi klarte å ha uten Saliba. Holding er en god deep defender, men for et lag som skal kontrollere kamper så e rhan for begrenset. Krysser fingre og tær for at han er klar mot CP, eller at worst mot Leeds. Hvis vi ikke har han mot Liverpool så er vi veldig svekket.

Anyway, bare å legge dette bak seg og ha 100% fokus på de siste 11 kampene denne sesongen.
Jeg må si at jeg trodde jeg skulle bry meg lite, og jeg merket at jeg brydde meg enda mindre. Poenget med EL er jo å vinne den. En semi eller en finale har null verdi som prestasjon, og fører bare til masse kampbelastning. Når vi faktisk leder ligen midt i mars, så synes jeg det er helt greit å få fullt fokus på den.

Vi så jo greit i går at både skaderisikoen og risikoen for å måtte spille 120 min er høyst til stede. Hadde vi vunnet straffene i går, kunne vi risikert akkurat det samme i neste runde.

Hvis Saliba ikke er ute for lenge, så har vi fortsatt gode muligheter i ligaen, som nå maksimeres.

Apropos det: Tomi står allerede oppførst på premierinjuries med kneskade og usikker returdato. Det står foreløpig ingenting på Saliba. Da er det jo lov å håpe at det bare var ryggsmerte, slik den twittermeldingen som ble posted i kamptråden sa (jeg husker i farten ikke hvem som postet den).

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Et skuldertrekk var reaksjonen min etter straffespark-konkurransen, la meg egentlig for kvelden når vi hadde spilt 60 min i går, så liten er interessen min for denne turneringen.
Men minstejenta ville det annerledes i natt, så da fikk jeg se ekstraomgangene og straffene.

Er langt mer bekymret over alle skadene, smellene og 120 minutter i beina på enkelte, enn jeg er over spillet.

Men er nesten skremmende å se hvor langt ned i kvalitet vi detter uten de beste på banen, til tider som dominerte Sporting oss fullstendig utpå der.

Jack

Legg inn av Jack »

Wellé skrev: fre mar 17, 2023 9:05 am
Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:01 am Det er jo tydelig at Ten Hag har truffet en nerve her. Sjeldent jeg har sett så mange henge seg opp i en relativt ubetydelig kommentar om at en manager har hatt sine beste spillere tilgjengelig. Hvordan kan man la seg provosere av slikt? :roll:

Det er bare å håpe at det har gått like hardt innpå den godeste Arteta!
For min del så kan jeg ikke si at jeg bryr meg nevneverdig. Syns bare det var merkelig å skulle trekke frem Arsenal ut av det blå, men hvis vi lever rent free i hodet hans så skal jeg ikke klage jeg altså ;)
Ikke særlig rent free-tendenser vil jeg påstå, men det er jo lov å bruke eksempler i en type resonnering for å underbygge et poeng. Eller er du uenig i det?

For å være ærlig har jeg ikke fått med meg disse kommentarene, men det er jo som sagt veldig tydelig at dette har rørt ved følelsene til en del av dere.

Tar meg friheten til å grave frem disse provoserende uttalelsene siden jeg ikke har sett de før nå:

Ten Hag:
If you look at the whole season, we have had some setbacks and personnel problems. We have dealt with that every time, because it is about the players who are available and there has been a team on the field every time. It is true that we have only had a fully fit selection for one match, where I was able to put together a team purely on tactics. That was at home against Manchester City,” said Ten Hag.

According to the Dutch manager, he has never been able to set up his ideal eleven due to injuries, suspensions and illness. “Of course you hope it goes like Arsenal, where there is almost always a fully fit selection,” Ten Hag continued. That comment went down the wrong way with Arsenal’s supporters.
[...]

Nå overdriver nok ten Hag litt her for å fremme poenget sitt, men er dette da virkelig så jævla kontroversielt? Really, var dette alt?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Blir ingen hjelp fra Vieira. Han fikk støvelen nå. Hadde ikke gjort noe om CP fikk en «ny manager» effekt mot dere :D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kjedelig klisjè når man har røket på en kjip måte, men vi får håpe det viser seg til å være en blessing in disguise når man er ferdigspilt i ligaen. Krysser fingrene for innspurten deres.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:13 am Ikke særlig rent free-tendenser vil jeg påstå, men det er jo lov å bruke eksempler i en type resonnering for å underbygge et poeng. Eller er du uenig i det?

For å være ærlig har jeg ikke fått med meg disse kommentarene, men det er jo som sagt veldig tydelig at dette har rørt ved følelsene til en del av dere.

Tar meg friheten til å grave frem disse provoserende uttalelsene siden jeg ikke har sett de før nå:

Ten Hag:
If you look at the whole season, we have had some setbacks and personnel problems. We have dealt with that every time, because it is about the players who are available and there has been a team on the field every time. It is true that we have only had a fully fit selection for one match, where I was able to put together a team purely on tactics. That was at home against Manchester City,” said Ten Hag.

According to the Dutch manager, he has never been able to set up his ideal eleven due to injuries, suspensions and illness. “Of course you hope it goes like Arsenal, where there is almost always a fully fit selection,” Ten Hag continued. That comment went down the wrong way with Arsenal’s supporters.
[...]

Nå overdriver nok ten Hag litt her for å fremme poenget sitt, men er dette da virkelig så kontroversielt? Really, var dette alt?
Som sagt, jeg brydde meg ikke nevneverdig, men skjønner ikke hvorfor han skulle dra frem oss. F.eks City har hatt betydelig færre skader enn oss. Han vet jo også at det blir en big deal med en gang han trekker frem et annet lag som heldig. Det blir det hver eneste gang en manager gjør sånn som han gjorde. Man Utd-fans hadde reagert helt likt hvis Arteta, Klopp eller Pep hadde gjort noe lignende.

Og det hele fremstår ganske sutrete når han stiller bortimot toppet i hver eneste kamp. Da øker du sannsynligheten for skader. Arsenal roterte mye mer i FA-cupen, LC og EL. Det har selvfølfelig resultert i at vi har røket ut av alle disse turneringene mens dere enten har vunnet (LC) eller fortsatt er med i turneringene.

For å sette det i kontekst. Mange Arsenal-fans er bekymret for kampbelastningen til Saka som har spilt 3200 min i alle turneringer så langt denne sesongen, inkludert VM. Bruno F er over 4000 minutter. Nå har heldigvis ingen av de to blitt skadet, men ETH har pushet kampbelastningen på spillerne sine rimelig drøyt. Da øker du sannsynligheten for skader og da fremstår det merkelig å skulle dra frem et annet lag som heldig når de har vært mer bevisst på å begrense kampbelastningen.

Bare så det er sagt så er jeg ikke uenig i at Arsenal har hatt en god "skadesesong". Vi har vært heldige med at ikke hele lagdeler er ute samtidig, og spesielt at midtforsvarerne har vært skadefrie og tilgjengelige for hver kamp. Forhåpentligvis ryker ikke den streaken mot CP nå på søndag.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: fre mar 17, 2023 8:47 am
Bone8 skrev: fre mar 17, 2023 8:20 am
Ale skrev: fre mar 17, 2023 8:08 am Europa League-eventyret fikk en brå slutt, men Arsenal spiller CL neste sesong, så det demper nok endel. Kan fokusere på serien nå. Veldig tafatt i går dog, og så fort man ikke spiller de beste så blir Gunners avslørt. 120 seige minutter i beina. Blir interessant å se hvordan man reagerer mot Crystal Palace.

Tre år siden forrige trofé. All or nothing nå.
Ja, nå er det ingenting som kan stå i veien for at United vinner EL, og sitt første ordentlige trofè siden 2017.

Som Ten Hag sa, Arsenal har jo hele tiden hatt alle sine beste tilgjengelig, så ikke rart de gjør det godt i ligaen. Veldig treffende.
Vi har jo våre beste tilgjengelig i ligaen fordi vi har stilt svekkede lag i de andre turneringeringene. Nettopp for å unngå slitasje, fatigue og skader.

Ten Hag prøver å toppe laget i 4 turneringer, og skal sutre over at Arteta som rulerer stallen er heldig, fordi ManU får skader og Arsenal ikke får det?

Da må han virkelig lese seg opp på engelsk fotballhistorie. Det finnes jo ikke et eneste lag som har vunnet 4 titler, og det er en grunn til det...
Synes det var snodig når han trakk frem oss. Ja, vi har hatt færre enn United (United har hatt 106 skadefravær på kampdager i PL mot våre 79), men City er lenger fra oss (49 skadefravær) enn vi er fra United.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: fre mar 17, 2023 9:20 am
Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:13 am Ikke særlig rent free-tendenser vil jeg påstå, men det er jo lov å bruke eksempler i en type resonnering for å underbygge et poeng. Eller er du uenig i det?

For å være ærlig har jeg ikke fått med meg disse kommentarene, men det er jo som sagt veldig tydelig at dette har rørt ved følelsene til en del av dere.

Tar meg friheten til å grave frem disse provoserende uttalelsene siden jeg ikke har sett de før nå:

Ten Hag:
If you look at the whole season, we have had some setbacks and personnel problems. We have dealt with that every time, because it is about the players who are available and there has been a team on the field every time. It is true that we have only had a fully fit selection for one match, where I was able to put together a team purely on tactics. That was at home against Manchester City,” said Ten Hag.

According to the Dutch manager, he has never been able to set up his ideal eleven due to injuries, suspensions and illness. “Of course you hope it goes like Arsenal, where there is almost always a fully fit selection,” Ten Hag continued. That comment went down the wrong way with Arsenal’s supporters.
[...]

Nå overdriver nok ten Hag litt her for å fremme poenget sitt, men er dette da virkelig så kontroversielt? Really, var dette alt?
Som sagt, jeg brydde meg ikke nevneverdig, men skjønner ikke hvorfor han skulle dra frem oss. F.eks City har hatt betydelig færre skader enn oss. Han vet jo også at det blir en big deal med en gang han trekker frem et annet lag som heldig. Det blir det hver eneste gang en manager gjør sånn som han gjorde. Man Utd-fans hadde reagert helt likt hvis Arteta, Klopp eller Pep hadde gjort noe lignende.

Og det hele fremstår ganske sutrete når han stiller bortimot toppet i hver eneste kamp. Da øker du sannsynligheten for skader. Arsenal roterte mye mer i FA-cupen, LC og EL. Det har selvfølfelig resultert i at vi har røket ut av alle disse turneringene mens dere enten har vunnet (LC) eller fortsatt er med i turneringene.

For å sette det i kontekst. Mange Arsenal-fans er bekymret for kampbelastningen til Saka som har spilt 3200 min i alle turneringer så langt denne sesongen, inkludert VM. Bruno F er over 4000 minutter. Nå har heldigvis ingen av de to blitt skadet, men ETH har pushet kampbelastningen på spillerne sine rimelig drøyt. Da øker du sannsynligheten for skader og da fremstår det merkelig å skulle dra frem et annet lag som heldig når de har vært mer bevisst på å begrense kampbelastningen.

Bare så det er sagt så er jeg ikke uenig i at Arsenal har hatt en god "skadesesong". Vi har vært heldige med at ikke hele lagdeler er ute samtidig, og spesielt at midtforsvarerne har vært skadefrie og tilgjengelige for hver kamp. Forhåpentligvis ryker ikke den streaken mot CP nå på søndag.
Syntes at EtH har blitt tatt litt av kontekst også, hvor mange har lagt ord i munnen på han som han ikke har sagt, i tillegg så er ikke engelsk EtH sitt første språk også. Så jeg velger ikke og se på det som noe jab mot Arsenal.

Hvorfor han trekker frem Arsenal og ikke City skyldes at City har langt større dybde enn både Arsenal og United, mens United er litt i samme kategori som Arsenal, hvor det er ganske tynnere utenfor de som starter. Når man ser på skader i United og Arsenal, så har United hatt flere skader enn oss, men jeg tørr påstå at vi har hatt flere viktige spillere ute med skader enn f.eks United, ja de har Eriksen ute i lang tid, men Jesus>Eriksen hver dag i uka f.eks. United har hatt skader på en del backupspillere, som har hindret dem i å rotere, men de har jo ikke hatt mye skader på Rash og Casemiro(sistnevnte har måtte stå over noen kamper med kort), mens Arsenal har opplevd skader på sine motsvar til de absolutte viktigste spillerne på laget.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:01 am Det er jo tydelig at Ten Hag har truffet en nerve her. Sjeldent jeg har sett så mange henge seg opp i en relativt ubetydelig kommentar om at en manager har hatt sine beste spillere tilgjengelig. Hvordan kan man la seg provosere av slikt? :roll:

Det er bare å håpe at det har gått like hardt innpå den godeste Arteta!
Hvis du for eksempel sikter til meg, så må du ikke tolke mitt tilsvar på provokasjonsforsøket til Ale som at jeg henger meg opp i det Ten Hag sa. Han er en veldig god manager, og virker sympatisk. Han bommer her, men no big deal.

Ale gjentok jo at Arsenal sliter hvis man tar bort de beste (hvem gjør ikke det?), så derfor jeg trakk frem Ten Hag-kommentaren.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Canucks skrev: fre mar 17, 2023 9:28 am Syntes at EtH har blitt tatt litt av kontekst også, hvor mange har lagt ord i munnen på han som han ikke har sagt, i tillegg så er ikke engelsk EtH sitt første språk også. Så jeg velger ikke og se på det som noe jab mot Arsenal.

Hvorfor han trekker frem Arsenal og ikke City skyldes at City har langt større dybde enn både Arsenal og United, mens United er litt i samme kategori som Arsenal, hvor det er ganske tynnere utenfor de som starter. Når man ser på skader i United og Arsenal, så har United hatt flere skader enn oss, men jeg tørr påstå at vi har hatt flere viktige spillere ute med skader enn f.eks United, ja de har Eriksen ute i lang tid, men Jesus>Eriksen hver dag i uka f.eks. United har hatt skader på en del backupspillere, som har hindret dem i å rotere, men de har jo ikke hatt mye skader på Rash og Casemiro(sistnevnte har måtte stå over noen kamper med kort), mens Arsenal har opplevd skader på sine motsvar til de absolutte viktigste spillerne på laget.
City har faktisk ikke en så veldig dyp stall. De har 24 spillere, mot våre 23 på TM, og det skyldes at de har en tredjekeeer i den oversikten, mens vi ikke har det. Av de 24 så er disse blant dem:
Scott Carson, Sergio Gomez, Benjamin Mendy, Rico Lewis, Maximo Perrone og Cole Palmer

Det er 6 spillere som på ingen måte hadde hevet kvaliteten på bredden på stallen vår pdd.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Canucks skrev: fre mar 17, 2023 9:28 am
Wellé skrev: fre mar 17, 2023 9:20 am
Jack skrev: fre mar 17, 2023 9:13 am Ikke særlig rent free-tendenser vil jeg påstå, men det er jo lov å bruke eksempler i en type resonnering for å underbygge et poeng. Eller er du uenig i det?

For å være ærlig har jeg ikke fått med meg disse kommentarene, men det er jo som sagt veldig tydelig at dette har rørt ved følelsene til en del av dere.

Tar meg friheten til å grave frem disse provoserende uttalelsene siden jeg ikke har sett de før nå:

Ten Hag:
If you look at the whole season, we have had some setbacks and personnel problems. We have dealt with that every time, because it is about the players who are available and there has been a team on the field every time. It is true that we have only had a fully fit selection for one match, where I was able to put together a team purely on tactics. That was at home against Manchester City,” said Ten Hag.

According to the Dutch manager, he has never been able to set up his ideal eleven due to injuries, suspensions and illness. “Of course you hope it goes like Arsenal, where there is almost always a fully fit selection,” Ten Hag continued. That comment went down the wrong way with Arsenal’s supporters.
[...]

Nå overdriver nok ten Hag litt her for å fremme poenget sitt, men er dette da virkelig så kontroversielt? Really, var dette alt?
Som sagt, jeg brydde meg ikke nevneverdig, men skjønner ikke hvorfor han skulle dra frem oss. F.eks City har hatt betydelig færre skader enn oss. Han vet jo også at det blir en big deal med en gang han trekker frem et annet lag som heldig. Det blir det hver eneste gang en manager gjør sånn som han gjorde. Man Utd-fans hadde reagert helt likt hvis Arteta, Klopp eller Pep hadde gjort noe lignende.

Og det hele fremstår ganske sutrete når han stiller bortimot toppet i hver eneste kamp. Da øker du sannsynligheten for skader. Arsenal roterte mye mer i FA-cupen, LC og EL. Det har selvfølfelig resultert i at vi har røket ut av alle disse turneringene mens dere enten har vunnet (LC) eller fortsatt er med i turneringene.

For å sette det i kontekst. Mange Arsenal-fans er bekymret for kampbelastningen til Saka som har spilt 3200 min i alle turneringer så langt denne sesongen, inkludert VM. Bruno F er over 4000 minutter. Nå har heldigvis ingen av de to blitt skadet, men ETH har pushet kampbelastningen på spillerne sine rimelig drøyt. Da øker du sannsynligheten for skader og da fremstår det merkelig å skulle dra frem et annet lag som heldig når de har vært mer bevisst på å begrense kampbelastningen.

Bare så det er sagt så er jeg ikke uenig i at Arsenal har hatt en god "skadesesong". Vi har vært heldige med at ikke hele lagdeler er ute samtidig, og spesielt at midtforsvarerne har vært skadefrie og tilgjengelige for hver kamp. Forhåpentligvis ryker ikke den streaken mot CP nå på søndag.
Syntes at EtH har blitt tatt litt av kontekst også, hvor mange har lagt ord i munnen på han som han ikke har sagt, i tillegg så er ikke engelsk EtH sitt første språk også. Så jeg velger ikke og se på det som noe jab mot Arsenal.

Hvorfor han trekker frem Arsenal og ikke City skyldes at City har langt større dybde enn både Arsenal og United, mens United er litt i samme kategori som Arsenal, hvor det er ganske tynnere utenfor de som starter. Når man ser på skader i United og Arsenal, så har United hatt flere skader enn oss, men jeg tørr påstå at vi har hatt flere viktige spillere ute med skader enn f.eks United, ja de har Eriksen ute i lang tid, men Jesus>Eriksen hver dag i uka f.eks. United har hatt skader på en del backupspillere, som har hindret dem i å rotere, men de har jo ikke hatt mye skader på Rash og Casemiro(sistnevnte har måtte stå over noen kamper med kort), mens Arsenal har opplevd skader på sine motsvar til de absolutte viktigste spillerne på laget.
Helt enig. Min kommentar, som virker å ha startet ballet, var "tongue in cheek"

United har manglet playmakeren sin lenge. Varane var vel også skadet en god stund? Så de har hatt viktige skader de også.

Vi har vært uheldige med Jesus, Partey (i storkamper mot Manchester-lagene) og Zinchenko, av de som ville startet. ESR har jo også vært et savn. Men er jo folk som trekker frem Elneny, som om han hadde fått mange minutter.

Casemiro kan man ikke ta med. Spillere som blir utvist er ikke uflaks på samme måte som skader.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: fre mar 17, 2023 9:39 am Casemiro kan man ikke ta med. Spillere som blir utvist er ikke uflaks på samme måte som skader.
Fyren har sonet en kamp for gule kort (mot oss). Neste kampen fikk han rødt kort mot CP og måtte stå over nye tre kamper. Kom tilbake mot Liverpool og tapte 7-0, for så å bli direkte utvist igjen i kampen etter og må derfor stå over nye fire kamper (tre i ligaen). Det er nesten litt komisk. På sine tre siste PL-kamper han han fått to røde kort og i den andre kampen tapte han 7-0. Litt av en rekke.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Er dette Man Utd tråden?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Koskinen skrev: fre mar 17, 2023 9:14 am Blir ingen hjelp fra Vieira. Han fikk støvelen nå. Hadde ikke gjort noe om CP fikk en «ny manager» effekt mot dere :D
Hadde ikke overrasket.

Tunge 120 minutter i beina, og en dag mindre hvile + ny manager.

Jeg skal over og se kamp for første gang på 8 år, så hadde vært litt typisk.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Takket være EL-kampen så er jeg betydelig mindre optimistisk til helgen mot CP. Blir utrolig viktig å få til en seier der og så tror jeg spillerne vil ha godt av en pause fra Arsenal. Det har vært en veldig "emosjonell" periode med flere sene seiere og forholdsvis tett kampbelastning. Vi gikk fra å ha spilt færrest kamper i ligaen til å ha spilt flest sammen med en 6-7 andre lag med 28 kamper.

Så ja, ekstremt viktig med 3 poeng nå i helgen og at spillerne kommer seg igjennom landslagsuken uten nye skader. Får satse på at Saka, Ødegaard og Partey kanskje også kan få stå over en av kampene, men har mine tvil.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Er kjempeoptimistisk mot Palace jeg. Gutta vet at ligaen er noe helt annet enn cupene nå. Og toppet lag er noe annet enn hva vi har slitt med i EL. Vi er helt intakt framover i banen, det teller mest på hjemmebane. 3 poeng er et must, og skal være på bok søndag kveld.

Er veldig skuffet dagen derpå, må innrømme det. Mest fordi det nå blir en pekepinn på at vi ikke får det enkelt i CL neste år. Man drar jo med seg europeisk erfaring, dette er en ung stamme hvor få av disse har spilt i CL før. Vi kan komme inn som serievinnere i verdens beste liga, men allikevel ikke være blant favorittene til å vinne CL. Gutta får virkelig noe å bevise i CL, når vi ikke engang klarer å hevde oss i EL. Selv om vi har startet ganske reservepreget, så har de beste oftest vært innpå utover i kampene, med ganske begrenset effekt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: fre mar 17, 2023 9:35 am
Canucks skrev: fre mar 17, 2023 9:28 am Syntes at EtH har blitt tatt litt av kontekst også, hvor mange har lagt ord i munnen på han som han ikke har sagt, i tillegg så er ikke engelsk EtH sitt første språk også. Så jeg velger ikke og se på det som noe jab mot Arsenal.

Hvorfor han trekker frem Arsenal og ikke City skyldes at City har langt større dybde enn både Arsenal og United, mens United er litt i samme kategori som Arsenal, hvor det er ganske tynnere utenfor de som starter. Når man ser på skader i United og Arsenal, så har United hatt flere skader enn oss, men jeg tørr påstå at vi har hatt flere viktige spillere ute med skader enn f.eks United, ja de har Eriksen ute i lang tid, men Jesus>Eriksen hver dag i uka f.eks. United har hatt skader på en del backupspillere, som har hindret dem i å rotere, men de har jo ikke hatt mye skader på Rash og Casemiro(sistnevnte har måtte stå over noen kamper med kort), mens Arsenal har opplevd skader på sine motsvar til de absolutte viktigste spillerne på laget.
City har faktisk ikke en så veldig dyp stall. De har 24 spillere, mot våre 23 på TM, og det skyldes at de har en tredjekeeer i den oversikten, mens vi ikke har det. Av de 24 så er disse blant dem:
Scott Carson, Sergio Gomez, Benjamin Mendy, Rico Lewis, Maximo Perrone og Cole Palmer

Det er 6 spillere som på ingen måte hadde hevet kvaliteten på bredden på stallen vår pdd.
Er det lov til å håpe at de all the way til finalen i CL og FA-cup, så de får maks belastning på spillerene da?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»