Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »



Brutalt. Vi må ha toppet ellever mot Liverpool, Real ganger to, United og Arsenal. Vi burde også ha mer eller mindre fullt lag mot maskinen Brentford.

Veldig spent på hvordan vi kommer til å takle det å være uten Enzo Fernandez, Havertz (hvis han fortsetter formen sin) og til og med Chilwell, som ser ut til å ha stabilisert fysikken sin. De har vært våre store nøkkelspillere den siste uka.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 12:55 pm

Brutalt. Vi må ha toppet ellever mot Liverpool, Real ganger to, United og Arsenal. Vi burde også ha mer eller mindre fullt lag mot maskinen Brentford.

Veldig spent på hvordan vi kommer til å takle det å være uten Enzo Fernandez, Havertz (hvis han fortsetter formen sin) og til og med Chilwell, som ser ut til å ha stabilisert fysikken sin. De har vært våre store nøkkelspillere den siste uka.
Brighton er hjemmekamp heldigvis.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Rory-r skrev: fre mar 17, 2023 1:11 pm
Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 12:55 pm

Brutalt. Vi må ha toppet ellever mot Liverpool, Real ganger to, United og Arsenal. Vi burde også ha mer eller mindre fullt lag mot maskinen Brentford.

Veldig spent på hvordan vi kommer til å takle det å være uten Enzo Fernandez, Havertz (hvis han fortsetter formen sin) og til og med Chilwell, som ser ut til å ha stabilisert fysikken sin. De har vært våre store nøkkelspillere den siste uka.
Brighton er hjemmekamp heldigvis.
Overså faktisk Brighton. Da er det toppet lag i nesten alle kamper, det. Lurer på hvordan hamstringen til James tåler det, haha.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Trolljegeren skrev: fre mar 17, 2023 12:23 pm Spesielt at to av Benfica, Napoli, Milan og Inter kommer til å være i semien, mens en av City og Bayern kommer til å være ute, i tillegg til at fx PSG er ute allerede.
Blir vel Benfica eller Napoli i finalen da. Koster som regel å gjøre det såpass bra i Champions League. Som regel ender det med at storklubbene ribber de for de beste spillerne til sommeren etter. Napoli står vel lagelig til for hugg med så mange kommende stjerner.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Rory-r skrev: fre mar 17, 2023 1:14 pmNapoli står vel lagelig til for hugg med så mange kommende stjerner.
Vi skal vel betale et statsbudsjett for Osihmen tipper jeg…

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Lolzalot skrev: fre mar 17, 2023 12:38 pm
Oggyboy skrev: fre mar 17, 2023 12:21 pm Skal man vinne fuckings CL, så må man uansett slå de beste!
Ikke når ett av Milan/Napoli/Inter/Benfica er i finalen
Jo, de beste må slås FØR finalen :-)

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Mount ute av både morgendagens oppgjør og landslagskampene. At han skulle bli smittet av pappsyndromet som har preget stallen denne sesongen, akkurat nå, må være tidenes dårligste timing. Både Chelsea og Mount selv hadde hatt ganske mye bedre forhandlingskort i ermet hvis briten hadde storspilt resten av sesongen.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Pappsyndromet? Mannen har spilt rubbel og bit siden 19/20-sesongen. Kroppen hans er utslitt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Trolljegeren skrev: fre mar 17, 2023 2:54 pm Pappsyndromet? Mannen har spilt rubbel og bit siden 19/20-sesongen. Kroppen hans er utslitt.
Så absolutt. Derfor jeg påpekte «som har preget resten av stallen». Mount har dessverre blitt smittet. Eller, som du sier, overbelastet. Okke som, han er skadet på verst mulig tidspunkt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lolzalot skrev: fre mar 17, 2023 12:38 pm
Oggyboy skrev: fre mar 17, 2023 12:21 pm Skal man vinne fuckings CL, så må man uansett slå de beste!
Ikke når ett av Milan/Napoli/Inter/Benfica er i finalen
Tja. Bayern München må altså sannsynligvis gjennom PSG, Manchester City, Real Madrid og Napoli for å vinne bøtta. Det er en tøff vei.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: fre mar 17, 2023 3:29 pm
Lolzalot skrev: fre mar 17, 2023 12:38 pm
Oggyboy skrev: fre mar 17, 2023 12:21 pm Skal man vinne fuckings CL, så må man uansett slå de beste!
Ikke når ett av Milan/Napoli/Inter/Benfica er i finalen
Tja. Bayern München må altså sannsynligvis gjennom PSG, Manchester City, Real Madrid og Napoli for å vinne bøtta. Det er en tøff vei.
Takker for jinxen. :)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »






VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »



Multiclub-modellen ser ut til å ta sine første skritt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 3:08 pm
Så absolutt. Derfor jeg påpekte «som har preget resten av stallen». Mount har dessverre blitt smittet. Eller, som du sier, overbelastet. Okke som, han er skadet på verst mulig tidspunkt.
Aha, da skjønner jeg bedre hva du mener.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Raheem "The Dream" Sterling, Money Mase og Thiago Silva ute. Lagoppstillingen til Everton-kampen gir seg vel selv nå? Eneste forandringen jeg ville gjort fra Leicester-kampen er James inn for Loftus Cheek og kanskje Badiashile inn for Cucurella. Førstnevnte er en selvfølge hvis James er frisk, men jeg synes at Cucurella har vært viktig for oss slik vi har spilt de siste to kampene. Spanjolen har større evner til å trå ut av forsvarsleddet og komme seg opp i press på ballfører. Synes den libero-rollen som Koulibaly har spilt de siste kampene ser ready made ut for Badiashile med sin vanvittige pasningsfot og ro, men det er brutalt å vrake senegaleseren nå. Spesielt siden det er en evighet til neste kamp og rotasjon av laget ikke er nødvendig. Kanskje kan Kante (trippelt ordspill) få noen minutter på slutten?

Men hva enn nå laget blir, så håper jeg eksperimentene med Auba og Ziyech er over. Jeg håper også at Pulisic er langt unna en startellever. Da vil jeg mye heller se Conor Man som en ekstra midtbanespiller/angrepsspiller i trioen på topp, men håper egentlig at fronttrioen fra Leicester får fornyet tillit.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Chelseas vei til finalen bør vi glede oss til heller enn å grue oss.

Kennedys ord gir styrke og motivasjon.


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jeg tenker at dette kan være litt vinn-vinn situasjon egentlig, selv om det kunne vært kjekt med antatt enklere motstand selvsagt.

Vinn-vinn fordi hvis vi slår Real Madrid og evt. Bayern eller City så vil det skape en enorm positivitet og engasjement rundt laget. Det vil gi arbeidsro i sesonginnspurten og inn mot neste sesong. Taper vi mot Real Madrid eller Bayern/City så tror jeg ikke det vil føre til veldig stor kritikk med mindre vi blir skikkelig pissa på i kampene. Jeg tror ikke så veldig mange vil endre synspunkt på Potter og "prosjektet" om vi ryker mot en av disse klubbene med en normal prestasjon. Hadde vi tapt mot et av de fire andre lagene tror jeg det hadde blitt større krisestemning og tilbake til der vi var for noen uker siden. Mens en seier over noen av disse lagene hadde blitt sett på som forventet i større grad, selv om hverken Benfica eller Napoli er noen enkle lag å møte per dags dato.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... njury.html

Er faktisk ferdig med å meme rundt Potters enorme sosiale EQ og emosjonelle ferdigheter nå, men han er altså det. Et sosialt monster. Et par gode sitater i den artikkelen, så får man velge selv om man tror det er en PR-spinn eller ei.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Neil Fewings fra Wasserman Media Group er ansatt som ny agent for Mason Mount. Vanskelig å vite hvordan en skal tolke det med tanke på kontraktsituasjonen.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Det sies at man ikke skal la fakta ødelegge et fint narrativ, men hvis utdannelsen til Potter skal bli en gjenganger her inne er det fint med litt fakta.

Utdannelsen består av en grad fra "the Open University" i statsvitenskap i 2005. Dette Universitetet er, som navnet avslører, et åpent universitet som spesialiserer seg på deltidsstudier over nett. Potter brukte 5 år graden. De første 4 årene tok han dette ved siden av å spille fotball for York City , Boston United, Shrewsbury Town og Macclesfield Town F.C.

Før det siste året ble han løslatt som spiller fra Macclesfield Town F.C (som ble hans siste klubb som spiller) og han avsluttet med et siste år som fulltidsstudent (via fjernstudier).

Noen år senere tok han MSc Leadership fra Leeds Metropolitan University. Graden er i "personal & Professional Development". Denne graden er også et deltidsstudie som man kan bruke 5 år på. Studiet er lagt opp slik at de første 2/3 er selvstudier og deretter et opplegg med tre helger hvor de samles og så tilsvarende en uke i Leeds (eller et annet sted)

Studiet bruker et " an emotional intelligence framework":

"The course uses an emotional intelligence framework to facilitate students’ development of the intra- and inter- personal competencies associated with effective leadership. We do this through providing a balance of taught sessions, outdoor activities and self-directed reflective tasks"

Dette med "outdoor activities" virker å være sentralt. Studiebeskrivelsen har et bilde av studenter som går på skitur på forsiden og jeg antar at det er noe av det de gjør, og så tipper jeg ballett-besøkene som Potter har blitt kjent for har bakgrunn i dette opplegget. Mer detaljert studiebeskrivelse:

https://www.asgbi.org.uk/userfiles/file ... ochure.pdf

Denne utdannelsen er opplagt bedre enn ingen utdannelse, men hvis vi skal ha litt perspektiv finnes det gymtrenere i Norge med tyngre utdannelse, og det finnes trenere på øverste nivå med langt tyngre akademiske meritter. F.eks. har vår egen Høgmo har en lignende profil, men tyngre. Han har blant annet brukt noen år på en doktorgrad.

Når det gjelder "emosjonell intelligens" utvikles det mest effektivt hos barn ved hjelp av gode foreldre, gode venner, god barnehage og gode skoler. Jeg har lite tro på at nettstudier vil gjøre den helt store forskjellen hvis man har normal "ballast" fra oppveksten.
Man kan kanskje lære noen triks, som å ta en tur på ballet, men jeg regner med at dere som er så skeptiske til utradisjonelle teambuilding, enten det er ballett, haka eller vannbasket, ser dette som tull.

Personlig har jeg tro på slikt, men en ledende klubb som Chelsea kan ikke basere seg på det Potter lærte på et nettkurs for 15 år siden. Vi bruker gjennomgående de som er best i verden på sine felt og på dette feltet har eierne identifisert Gilbert Enoka. Jeg tror dette området fungerer tilsvarende som det medisinske: Ekspertene som regnes som best i verden styrer dette og Graham Potter bidrar positivt til dette ved at han tillater det. Det er mange topptrenere som ikke ville akseptert slik "innblanding" og jeg mistenker at Tuchel sa noe "feil" om dette før han fikk fyken. Potter har på sin side sagt noe "riktig" på intervjuer.

Et lyspunkt er at Potter har UEFA Pro Licence. Dette er Europas høyeste offisielle trenerutdanning og det sikrer et minimum av "ballast" som han ellers ville manglet. Dog, hvis vi skal ha litt perspektiv igjen, er det ikke et veldig eksklusivt selskap. Dette er de norske trenerne som har samme grad:

Sindre Tjelmeland
Cato Andre Hansen
Rune Bolseth
Elise Brotangen
Hassan El Fakiri
Manuel Hervas
Ingvild Stensland
Even Sel
Magne Hoseth
Johannes Tor Hardarson
Hans Erik Ødegaard
Kevin Knappen
Steinar Lein
Joakim Gunnar Klæboe
Christian Johnsen

For min del faller jeg ned på at utdannelsen til Potter, i likhet med hans tidligere meritter som trener, er oppskrytt. Det betyr ikke at han ikke kan lykkes som Chelsea-trener, men hvis han gjør det vil det være på tross av hans CV, ikke på grunn av.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Mason Mount hadde faren som agent. Når vi husker hvordan det gikk med AC, så er det greit at han bytter.

Leste et sted at det er samme agent eller firma som Potter bruker.

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Ordner seg dette.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 3:08 pm
Trolljegeren skrev: fre mar 17, 2023 2:54 pm Pappsyndromet? Mannen har spilt rubbel og bit siden 19/20-sesongen. Kroppen hans er utslitt.
Så absolutt. Derfor jeg påpekte «som har preget resten av stallen». Mount har dessverre blitt smittet. Eller, som du sier, overbelastet. Okke som, han er skadet på verst mulig tidspunkt.
At han blir skadet i en landlagspause er da strengt tatt ikke negativt for deres del. Hvis da skaden er av en slik art at han er tilbake til kampene deres i etterkant av landslagskampene, selvfølgelig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Inbetweener skrev: fre mar 17, 2023 12:55 pm

Brutalt. Vi må ha toppet ellever mot Liverpool, Real ganger to, United og Arsenal. Vi burde også ha mer eller mindre fullt lag mot maskinen Brentford.

Veldig spent på hvordan vi kommer til å takle det å være uten Enzo Fernandez, Havertz (hvis han fortsetter formen sin) og til og med Chilwell, som ser ut til å ha stabilisert fysikken sin. De har vært våre store nøkkelspillere den siste uka.
Velkommen til vår verden :)
Slikt kampprogram har vi hatt kontinuerlig siden VM-pausen. Brutalt for spillerne, men det positive er jo at vi får sett lagene våre spille kamper flere ganger hver eneste uke.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Mehell skrev: lør mar 18, 2023 10:53 am
Velkommen til vår verden :)
Slikt kampprogram har vi hatt kontinuerlig siden VM-pausen. Brutalt for spillerne, men det positive er jo at vi får sett lagene våre spille kamper flere ganger hver eneste uke.
Velkommen til deres verden. Chelsea spilte flest kamper av alle lag i fjor sammen med Liverpool - 63 av 66 mulige kamper. Dette er bare en fortsettelse av det hardkjøret. Blir gøy å se skadefrekvensen fremover.

Mehell

Legg inn av Mehell »

silkyglenjohnson skrev: lør mar 18, 2023 11:00 am
Mehell skrev: lør mar 18, 2023 10:53 am
Velkommen til vår verden :)
Slikt kampprogram har vi hatt kontinuerlig siden VM-pausen. Brutalt for spillerne, men det positive er jo at vi får sett lagene våre spille kamper flere ganger hver eneste uke.
Velkommen til deres verden. Chelsea spilte flest kamper av alle lag i fjor sammen med Liverpool - 63 av 66 mulige kamper. Dette er bare en fortsettelse av det hardkjøret. Blir gøy å se skadefrekvensen fremover.
Pga VM som ble arrangert i November/Desember så er det jo ekstra tøft denne sesongen. At det generelt er for mange kamper for de beste spillerne er en diskusjon som vi gjerne kan ta (selv om det nok ikke er noen stor uenighet rundt det), men kampprogrammet United har denne sesongen vil jeg anta er omtrent uten sidestykke.
Og ja. Fatique og skader er selvfølgelig en lei konsekvens av dette hardkjøret.

Min tidligere kommentar, eller denne, var for øvrig ikke ment nedsettende eller et forsøk på å tone ned deres ekstreme kampprogram fremover.
Det positive for dere er vel dog at dere, i hvert fall på papiret, bør være bedre rustet enn oss til å klare et slikt program.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det handler ikke om hva som står i papirene dine eller hvilken formell utdannelse man har, men hvordan man bruker det.

Personlighet og atferd er minst 50% av det å være en leder.

Synes Potter har en sjeldent god balanse mellom personlighet og atferd og formell utøvelse av faget. Dette gjelder for så vidt også mtp. håndtering oppover og nedover i hierarkiet og håndtering av media.


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: lør mar 18, 2023 11:48 am Det handler ikke om hva som står i papirene dine eller hvilken formell utdannelse man har, men hvordan man bruker det.

Bortsett fra når nettopp formell utdannelse trekkes frem da....

Som sagt mener jeg emosjonell intelligens er noe som hovedsakelig utvikles utenfor formell utdannelse. Samme med lederferdigheter.

Det kan godt være at Potter har disse egenskapene fra personlighet og erfaring, men hvis vi skal være litt realistiske igjen har han kun tre år som trener på øverste nivå og disse årene har ikke endt med titler, men 15, 16 og 9 plass. For øyeblikket er vi på 10 plass så den ekstraordinære managerprestasjonen som fjerner all tvil kommer neppe i år heller.

Igjen, jeg er ikke Potter out, men la oss være realistiske / ærlige når vi beskriver mannen. Det er ikke opplagt at han vil bli regnet blant verdens beste trenere om 5 år (nivået han må opp på), det er ikke opplagt at mer tid med Potter er bedre enn å endre og det er ikke opplagt at en trener bør være supergodt likt i spillerstallen. Vi har noen ganske suksessrike trener som bevisst har avstand til spillerne og vi har resultater som viser at det har fungert. VI har ikke resultater som viser at Potters tilnærming fungerer, men for all del: La oss håpe det kommer. Gjerne allerede i årets CL!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Orakelet skrev: lør mar 18, 2023 10:32 am Det sies at man ikke skal la fakta ødelegge et fint narrativ, men hvis utdannelsen til Potter skal bli en gjenganger her inne er det fint med litt fakta.

(...)

Et lyspunkt er at Potter har UEFA Pro Licence. Dette er Europas høyeste offisielle trenerutdanning og det sikrer et minimum av "ballast" som han ellers ville manglet. Dog, hvis vi skal ha litt perspektiv igjen, er det ikke et veldig eksklusivt selskap. Dette er de norske trenerne som har samme grad:

Sindre Tjelmeland
Cato Andre Hansen
Rune Bolseth
Elise Brotangen
Hassan El Fakiri
Manuel Hervas
Ingvild Stensland
Even Sel
Magne Hoseth
Johannes Tor Hardarson
Hans Erik Ødegaard
Kevin Knappen
Steinar Lein
Joakim Gunnar Klæboe
Christian Johnsen

For min del faller jeg ned på at utdannelsen til Potter, i likhet med hans tidligere meritter som trener, er oppskrytt. Det betyr ikke at han ikke kan lykkes som Chelsea-trener, men hvis han gjør det vil det være på tross av hans CV, ikke på grunn av.
Hva er relevansen i å dra inn disse navnene som har Pro License, når du selv skriver at det er UEFAs høyeste offisielle trenerutdanning? Man kan ikke ta en høyere utdanning i regi av UEFA. Allikevel forsøker du å gjøre det til noe "negativt" ved å dra inn norske trenere som har tatt utdanningen. Denne lisensen er forsåvidt et krav å ha i de aller fleste toppligaer i Europa, inkludert i Norge, for at man skal få være hovedtrener samt CL og EL blant annet. Andre trenere som har den samme utdanningen (UEFA Pro License):

Mourinho
Guardiola
Arteta
Sarri
De Zerbi
Klopp
Pochettino

Poenget er at så lenge man ikke kan ta en høyere offisiell trenerutdanning i regi av UEFA og hver nasjon tar opp deltagere selv, så blir det for dumt å bare velge ut navn for å diskreditere utdanningen i mine øyne. Potter har tatt den høyeste utdanningen han kan ta, å bruke det i mot han mener jeg da blir feil.

Resten av utdannelsen hans har jeg ikke satt meg inn i særlig grad, men siden det er et deltidsstudium og at han bruker noen år på å fullføre mens han gjør andre ting ved siden av er jo bare naturlig. Det er jo derfor det kalles deltidsstudium, at man skal bruke lengre tid enn normalt. Det i seg selv betyr ikke at utdanningen er dårligere enn å studere på heltid. Din tro på nettstudier og dens betydning blir jo høyst subjektivt, men som du sier selv så er jo noe utdannelse bedre enn ingen utdannelse og jeg tror at det er noe som kan være nyttig å ha innsikt i men det er nok ikke avgjørende for hvorvidt Potter lykkes eller ikke.

Potter er nok ansatt av andre grunner enn at han sa noe "riktig" i intervjuer. Når klubben har hentet ekspertise på mange områder inn i klubben så har de nok gjort en god research før de valgte disse personene. Jeg tror ikke de gjorde en mindre grundig jobb før de valgte Potter som ny manager og det at de har valgt å stå ved han gjennom tøffe resultater og svake prestasjoner mener jeg vitner om at de har gjort en grundig jobb når de valgte Potter som riktig mann til å ta "nye Chelsea" tilbake til verdenstoppen. Ellers har det kommet tydelig frem at Tuchel ønsket å ha fokus på å trene a-laget, eierne ønsket en manager som er mer involvert i hele klubben og har et tettere samarbeid med resten av organisasjonen. Tuchel var ikke interessert i delta på diverse møter f.eks. og sendte agenten sin som stedfortreder til tider. Det var rett og slett ulike forventninger og meninger om hvordan rollen skulle utføres mellom Tuchel og eierne, og da betød det at Tuchel ikke fikk fortsette. Jeg sier ikke at Tuchel hadde feil, skulle han lyktes måtte han ha fått utført rollen på den måten som var best for han.

At Potter aksepterer "innblanding" ser ikke jeg nødvendigvis på som en svakhet, for som du sier så er det hentet inn ressurser som skal være blant de beste innenfor sine felt og områder. Da ser jeg ikke nytten av å ha disse om treneren hele tiden mener han vet best uansett. Treneren skal selvsagt ha siste ord, men at han er villig til å høre på ekspertise fra andre områder før han tar valg kan jo ikke være negativt? Hvis det medisinske apparatet mener det er lurt å hvile James i en kamp fordi de mener risikoen for skade er høy, så må jo det være lurt å kanskje lytte til det rådet og ikke ta sjansen ved å bruke han også blir han skadet og ute i 4 uker i stedet og da må stå over flere kamper pluss en opptreningsperiode for å komme tilbake i god kampform.

Når det kommer til ballet og andre slike øvelser, så handler det jo mye om å utfordre spillerne mentalt. Få de ut av komfortsonen, tørre å prøve noe nytt osv. Samtidig så er Potter smart nok til å vite hvilke spillergrupper og "kulturer" dette fungerer i og hvor det ikke hadde fungert i det hele tatt. I storklubber som Chelsea så gidder selvsagt ikke verdensstjerner å sette opp en forestilling av "Svanesjøen", men i Østersund så er spillerne mer åpne for slike metoder samt at det er god lagbygging i å gjøre noe slikt som et kollektiv.

Utdannelsen til Potter er jo en tillegg av kunnskap han selv mener han har nytte av, kanskje fått noen knagger å henge kunnskapen sin på som gjør at han kan bruke det mer effektivt og konkret og gir han selv en trygghet på at det han tenker er riktig. Dette fokuset på CV og utdannelse mener jeg blir litt smalt, det gir en pekepinn på erfaringer og kunnskap, men det gir ingen garantier om noen er en suksess eller en fiasko. Lykkes man er det som regel fordi man er god nok, selv om det i enkelte tilfeller kan være en større grad av flaks med i bildet. Da blir suksessen ofte mer kortvarig igjen da, for man blir avslørt til slutt uansett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»