Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

KingKongHalvor skrev: tor mar 16, 2023 8:11 pm
Glycinello skrev: tor mar 16, 2023 7:19 pm Dagsfersk torsk
Heldiggris, fisket selv?
Er enda heldigere. Har en som fisker for meg:) Pappa er ivrig hobbyfisker og deler mer enn gjerne. :D

Saturn

Legg inn av Saturn »

Sitter bare og venter på april. Da skal det daglige kalori-inntaket økes med 800 kcal. Vil gi meg langt mer spillerom til valg av både middager og dessert. Vil ha holdt meg på 2000 kcal i 11 uker. Jeg merker det denne uken, at jeg sliter veldig med å styre appetitten og energinivået svinger ofte. Gikk ned mindre enn jeg håpte på ila. den siste mnd så prøver å kutte ned på poteter til middager de neste ukene.
Uansett må man ha et system som fungerer langsiktig. Som betyr at jeg ikke må kjøpe meg ett halvt kg smågodt når jeg har en trang for å kose meg.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Feelsocl skrev: man mar 13, 2023 6:26 pm Bilde



Taco med rømmedressing, kebabdressing og så klart salsa. Ville hatt med cola zero i bilde, men skralt med plass på min samsung galaxy.
Ernst Øyvind, er det deg?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp lapskaus etter treninga ble det i aften

Someone

Legg inn av Someone »

Skal lages pizze. Blir en med n'duja, også lurer jeg bruke noe guanciale-rester på den andre. Tipper det blir øl til

SirJames

Legg inn av SirJames »

Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Blir vel en solid bunn her?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm Bilde
Så god ut. Terningkast?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 17, 2023 4:19 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm
► Show Spoiler
Så etter denne i dag, men her i Romsdalen er de sjelden de kjappeste. Heldig om den er å finne i frysedisken hos min lokale Rema innen sommeren.
Er du romsdaling? Trodde av en eller annen grunn du var siddis...

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Da er vel anbefalt daglig inntak av energi i boks og vel så det :D

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

MacanT skrev: fre mar 17, 2023 5:28 pm
SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Da er vel anbefalt daglig inntak av energi i boks og vel så det :D
Hvis han kjører 3-4 timer med romaskin er det nok det. :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Første gang jeg har måttet gi tapt for overmakten i 2023. Så i dag blir det taco.

Jeg syns det er klein kost. Greier ikke å forstå fascinasjonen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

PapaSmurf skrev: fre mar 17, 2023 5:38 pm Første gang jeg har måttet gi tapt for overmakten i 2023. Så i dag blir det taco.

Jeg syns det er klein kost. Greier ikke å forstå fascinasjonen.
Bare å gjøre noen grep, så har man da en fresh middag. Punkt nr 1 er å lage sitt eget krydder. Krever lite, hever smaken vesentlig.
Så er det å lage noe godt tilbehør - en guacamole, et par gode salsaer, feks en tomatbasert og en med mango eller ananas. Og da seff med frisk koriander, lime og hvitløk.
Hvis man kjører en standard norsk tacomiddag med agurk, tomat, mais på boks, saus fra glass ol, da er det ikke lett å bli fascinert, ihvertfall ikke hvis man har passert 20 år og har smakt litt mer enn pølser, pizza og taco.

Et siste tips er litt mørk sjokolade i raguen.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ble Carbonara. Den originale varianten.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 17, 2023 6:04 pm
morrisey skrev: fre mar 17, 2023 5:16 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 17, 2023 4:19 pm

Så etter denne i dag, men her i Romsdalen er de sjelden de kjappeste. Heldig om den er å finne i frysedisken hos min lokale Rema innen sommeren.
Er du romsdaling? Trodde av en eller annen grunn du var siddis...
Er absolutt ikke romsdaling, jeg er bare bosatt der. Er ikke siddis heller, men har mye slekt i rogalandsområdet.
Når du må bo der, da skjønner jeg behovet for en rev i ny og ne;-)

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: fre mar 17, 2023 7:23 pm Ble Carbonara. Den originale varianten.
Heh... Ble litt av det samme her, men skal være forsiktig med å kalle det carbonara ;) Plusset på hvitløksbrød.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Burger King. Dobbel whopper

morrisey

Legg inn av morrisey »

Glycinello skrev: fre mar 17, 2023 8:28 pm
morrisey skrev: fre mar 17, 2023 7:23 pm Ble Carbonara. Den originale varianten.
Heh... Ble litt av det samme her, men skal være forsiktig med å kalle det carbonara ;) Plusset på hvitløksbrød.
Eggeplommer, parmesan, bacon, spaghetti og litt kokevann fra spaghettien kaller jeg carbonara:-)
Eneste er at jeg fusker litt, og tar med hviten fra det ene egget. Blir litt luftigere.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Veldig trøtt etter jobb i dag - og av en eller annen grunn fikk jeg veldig lyst på grilla kylling. Så da kjøpte jeg en hel grilla kylling på Meny (95 kroner) og spiste lårene og ett bryst uten tilbehør til middag. Til kvelds spiser jeg resten. Enkelt og greit når man bare er trøtt og vil ligge på sofaen...

... men til i morgen tar jeg ut reinsdyrfilet fra fryseren. Da blir det hygge.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lsklars skrev: fre mar 17, 2023 8:30 pm Burger King. Dobbel whopper
Hva feirer du?

lsklars

Legg inn av lsklars »

KingKongHalvor skrev: fre mar 17, 2023 8:53 pm
lsklars skrev: fre mar 17, 2023 8:30 pm Burger King. Dobbel whopper
Hva feirer du?
Helg.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Grandiosa pepperoni.

lsklars

Legg inn av lsklars »

I morgen blir det kylling snurret i bacon, poteter i airfryeren og Knorr bernaise.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde


People
jeg kjører oppskjærte svinekoteletter, en pasta jeg måtte bruke opp, løk samt en halv pakke potet fløtegratinert.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sulfat skrev: fre mar 17, 2023 4:09 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm Bilde
Så god ut. Terningkast?
Havnet på en 4'er

Litt bedre bbq-saus og større biter kjøtt hadde vippet den opp til en 5'er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

MacanT skrev: fre mar 17, 2023 5:28 pm
SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Da er vel anbefalt daglig inntak av energi i boks og vel så det :D
Korrekt, derfor deles den opp på 3 måltider :)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

300 gram Arv - indrefilet av rein ligger til tining. Kjøpt inn på "Siste Sjanse" hos Coop Extra, var vel satt ned 40 prosent...

Føler for sellerirotpuré til denne. Lenge siden sist. Frisker opp med litt tyttebærpærer, tenker jeg. Så har jeg litt brokkolini fra forrige helg, så det får være bra nok som det grønne, selv om rosenkål passer hakket bedre. Til saus tenker jeg faktisk rødvinssaus, slik at jeg ikke kremer retten for mye.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skal lage middag for noen gode venner i dag. Nordlending den ene, så da må det bli skrei.
En liten amuse bouche og litt bobler, reker thaistyle.
En enkel forrett med krispy salat og argentinske villreker. Chardonnay fra Jura.
Stekt skrei med bacon og ertepuré, bakte småpoteter og cherrytomater, rødvinssaus. Le Ronsay i glasset.
Brownie og is til dessert.
Et ganske safe opplegg som jeg kan gjøre i blinde, men disse har aldri hatt tid eller lyst til å utvikle matlagingen, så for dem blir det nærmest festmat, og det er jo litt givende.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

egg og masse forskjellige grønnsaker, og selvsagt en del forskjellig krydder (dill, koriander, curry, oregano, chili, cumin (spisskarve).
Drikker vann.

Someone

Legg inn av Someone »

Spekemat, eggerøre og det som hører med hos svigerfar. Tipper det nok både blir øl og akevit

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»