Været hos deg her og nå
-
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 455 times
En håndfull varmegrader og tåke nå. Ok føre nå.
I morges 3-4 minusgrader og det var superekkelt føre fordi all slapset etter lørdagens varme være - var frosset til knudrete underlag og noen steder superglatt stålis.
I morges 3-4 minusgrader og det var superekkelt føre fordi all slapset etter lørdagens varme være - var frosset til knudrete underlag og noen steder superglatt stålis.
- startelver
- Sted: Digital nomade
- Has thanked: 2117 times
- Been thanked: 1304 times
Strålende sol i hele dag og 11 grader! Fantastisk vårvær, men gleden blir kortvarig er varslet kuldegrader om natta.
- Ale
- Has thanked: 3333 times
- Been thanked: 2088 times
Regn og atter regn. Skal ut kl. 12:00.
- Ale
- Has thanked: 3333 times
- Been thanked: 2088 times
-
3 plussgrader klokka 06:00. Det var sol da hvor den var oppe, men nå skyer det til og det skal bli regn. Men bra om isen og snøen da blir borte.
Is og snø er borte på min kant av plankebyen, bortsett fra noen steder hvor solen ikke kommer til.return_of_drakkar skrev: ↑tor mar 23, 2023 9:07 am 3 plussgrader klokka 06:00. Det var sol da hvor den var oppe, men nå skyer det til og det skal bli regn. Men bra om isen og snøen da blir borte.
Kjenner at bakken er blitt myk. Det betyr at telen har begynt å tine.
Litt på plussiden om nattan her, og nå begynner det å regne igjen etter litt opphold i natt.
Kanskje det snart er tid for å legge om til sommerdekk på jernhesten?
-
Og telehiv etter veiene.fargerik skrev: ↑tor mar 23, 2023 9:43 amIs og snø er borte på min kant av plankebyen, bortsett fra noen steder hvor solen ikke kommer til.return_of_drakkar skrev: ↑tor mar 23, 2023 9:07 am 3 plussgrader klokka 06:00. Det var sol da hvor den var oppe, men nå skyer det til og det skal bli regn. Men bra om isen og snøen da blir borte.
Litt på plussiden om nattan her, og nå begynner det å regne igjen etter litt opphold i natt.
Blir dog ikke sommerdekk på bilen før etter påske.
Ett er sikkert, om jeg skal ny bil eller nye vinterdekk så skal det være piggdekk, som jeg alltid har hatt. Maken til glatte veier er det lenge siden.
Vanskelig med dekkvalg når tempen svinger notorisk mellom minus og pluss ispedd noe regn, sludd sol og sønnavind og nordavind. Det er blitt mange år siden jeg var bilist, men ser klart at det kan være vanskelig, ja.return_of_drakkar skrev: ↑tor mar 23, 2023 5:18 pmOg telehiv etter veiene.fargerik skrev: ↑tor mar 23, 2023 9:43 amIs og snø er borte på min kant av plankebyen, bortsett fra noen steder hvor solen ikke kommer til.return_of_drakkar skrev: ↑tor mar 23, 2023 9:07 am 3 plussgrader klokka 06:00. Det var sol da hvor den var oppe, men nå skyer det til og det skal bli regn. Men bra om isen og snøen da blir borte.
Blir dog ikke sommerdekk på bilen før etter påske.
Ett er sikkert, om jeg skal ny bil eller nye vinterdekk så skal det være piggdekk, som jeg alltid har hatt. Maken til glatte veier er det lenge siden.
De pøser jo på med salt på hovedveiene, men ikke på småveiene. Det skakke væra lett!