Emille Baron

Svar
Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Emille Baron

Legg inn av missChance »

En tung historie for denne tidligere LSK-keeperen. Kanskje noen av hans gamle venner ønsker å hjelpe etter å ha sett denne saken?
Det er skremmende å se hvor langt noen kan falle.

"Blant gangstere og hjemløse går en tidligere Lillestrøm-keeper gatelangs
Han samler flasker og tigger for å kunne kjøpe mat til familien"
https://www.tv2.no/spesialer/sport/baronens-fall

Barons karriere falt i grus etter en skade, og nå har han ingenting.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Trist sak selvfølgelig.

Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at mye hadde vært annerledes dersom Baron selv hadde handlet annerledes. Ikke skaden selvfølgelig, men han tjente gode penger i b.la. Norge før han måtte forlate LSK pga utenomsportslige forhold.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Ganske sjukt tempo på den Spleis-aksjonen.
Oppretta for under to timer siden. Og i skrivende stund så har den runda 193 000 kr.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Kjello skrev: lør mar 18, 2023 1:39 pm Ganske sjukt tempo på den Spleis-aksjonen.
Oppretta for under to timer siden. Og i skrivende stund så har den runda 193 000 kr.
Godt at den ble startet. Fikk ikke med meg det. Nå ble jeg glad 😊

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Nærmer seg 210 000 nå. Denne historien har tydeligvis truffet mange i hjerterota.

dani07

Legg inn av dani07 »

Emille Baron! For en legende.
Husker i perioden 2001-2003, når "Perraklanen" var på sin høyde i Bodø.

Flere av oss hadde hatt Per Ivar Steinbakk som lærerstudent på barne/ungdomskolen, og han spilte på Glimt som ivrig reserve.
Vi stod bak målet på Toyota tribunen, og nøyt livet.

Vi heiv sjokolade til Erik Holtan, Pølse til Frode Olsen og begge deler var stor suksess. Tror begge spiste av produktet.
Så var det en luring som heiv banan til Emile Baron. Da var det mindre suksess.

Håper Emille får det fint, og skal slenge inn et symbolsk bidrag i spleisen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Håper alle her inne bidrar med en slant!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Den kommer til å nå 250 000 i løpet av noen minutter. Pengene raser inn.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

lsklars skrev: lør mar 18, 2023 1:58 pm Håper alle her inne bidrar med en slant!
Nei, det blir dessverre ikke aktuelt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

newsflash skrev: lør mar 18, 2023 1:22 pm Trist sak selvfølgelig.

Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at mye hadde vært annerledes dersom Baron selv hadde handlet annerledes. Ikke skaden selvfølgelig, men han tjente gode penger i b.la. Norge før han måtte forlate LSK pga utenomsportslige forhold.
Han er ikke første fotballspiller som har blitt skada, så han har gjort mye dumt selv for å havne i denne situasjonen, ja. Men han er uansett en vi «kjenner» som har havna i en veldig lei situasjon. Håper man finner en fornuftig måte å hjelpe han med pengene som blir samla inn.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Håper ikke disse gjengene i nabolaget får vite om dette da, og at han får litt hjelp til å forvalte pengene. Virker ikke akkurat som en som har tatt spesielt kloke valg tidligere, men veldig fint om det snur for han nå.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Der bikka man 300 000.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ga en liten slant. Trist lesning. Men jeg er litt skeptisk. Er man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pmEr man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
En Ivers-løsning av noe slag hadde vært å foretrekke.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Ga en liten slant. Trist lesning. Men jeg er litt skeptisk. Er man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
Det var mine tanker også. Håper virkelig det er en plan med disse pengene for og få Baron på fote igjen, ikke bare gi beløpet til han slik at han er på fote i et par-tre år, også tilbake igjen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Canucks skrev: lør mar 18, 2023 2:37 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Ga en liten slant. Trist lesning. Men jeg er litt skeptisk. Er man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
Det var mine tanker også. Håper virkelig det er en plan med disse pengene for og få Baron på fote igjen, ikke bare gi beløpet til han slik at han er på fote i et par-tre år, også tilbake igjen.
LSK kommer ikke til å gi pengene som en engangssum.

Genial

Legg inn av Genial »

Canucks skrev: lør mar 18, 2023 2:37 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Ga en liten slant. Trist lesning. Men jeg er litt skeptisk. Er man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
Det var mine tanker også. Håper virkelig det er en plan med disse pengene for og få Baron på fote igjen, ikke bare gi beløpet til han slik at han er på fote i et par-tre år, også tilbake igjen.
Det beste vil muligens være å utbetale en enkelt sum så han kan få fikset seg selv fysisk, for så å utbetale et månedlig beløp til faste utgifter så han kan få livet på rett plass. Jeg vet ikke helt hvordan utbetaling av Spleis fungerer så dette er kanskje ikke mulig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

30 dager igjen. Han blir jo milionær (oki øvre grense på 500k. kan fint tøye den strikken litt til)

Fin sak, det finnes dårligere ting å bruke pengene på enn å hjelpe folk som har det verre enn oss selv.
Sist redigert av TrueTopRed den lør mar 18, 2023 2:44 pm, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Pengene bør investeres i en bolig for familien Baron. Det koster vel ikke all verden for en anstendig leilighet der i Johannesburg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Eldon skrev: lør mar 18, 2023 2:35 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pmEr man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
En Ivers-løsning av noe slag hadde vært å foretrekke.
Da tenker du på at Baron får en stilling i LSK?

Coeuz

Legg inn av Coeuz »

Hva om LSK leier en leilighet og lar han disponerer den gratis? Kombinert med noen penger til forbrukt månedlig.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

HarryH skrev: lør mar 18, 2023 2:45 pm Da tenker du på at Baron får en stilling i LSK?
Enten det eller at de hjelper ham med en jobb utenfor klubben.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Genial skrev: lør mar 18, 2023 2:40 pm
Canucks skrev: lør mar 18, 2023 2:37 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Ga en liten slant. Trist lesning. Men jeg er litt skeptisk. Er man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
Det var mine tanker også. Håper virkelig det er en plan med disse pengene for og få Baron på fote igjen, ikke bare gi beløpet til han slik at han er på fote i et par-tre år, også tilbake igjen.
Det beste vil muligens være å utbetale en enkelt sum så han kan få fikset seg selv fysisk, for så å utbetale et månedlig beløp til faste utgifter så han kan få livet på rett plass. Jeg vet ikke helt hvordan utbetaling av Spleis fungerer så dette er kanskje ikke mulig.
Pengene blir utbetalt til kanari-fansen. Så kan de hjelpe Baron på best mulig måte.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Så lenge TurboJenta ikke står bak spleisen så bør det jo gå greit!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Kakebart skrev: lør mar 18, 2023 2:22 pm Han er ikke første fotballspiller som har blitt skada, så han har gjort mye dumt selv for å havne i denne situasjonen, ja. Men han er uansett en vi «kjenner» som har havna i en veldig lei situasjon. Håper man finner en fornuftig måte å hjelpe han med pengene som blir samla inn.
Jepp, viktig at pengene ikke bare betales ut, men at en sørger for en reell endring i livet hans.

coldballs

Legg inn av coldballs »

Eldon skrev: lør mar 18, 2023 2:35 pm
PapaSmurf skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pmEr man først ute på vidvanke er det lett å søle vekk penger så her bør det stilles litt krav.
En Ivers-løsning av noe slag hadde vært å foretrekke.
Hvordan ble løsningen utformet for han?

Edit: ser nå det allerede er besvart.
Sist redigert av coldballs den lør mar 18, 2023 3:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

coldballs skrev: lør mar 18, 2023 3:34 pm Hvordan ble løsningen utformet for han?
Han fikk jobb som materialforvalter i klubben. Dermed hadde han noe å fylle dagene med, stabil inntekt og ikke minst var han omgitt av folk som brydde seg om ham, i et miljø han var godt kjent i.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

TrueTopRed skrev: lør mar 18, 2023 2:43 pm 30 dager igjen. Han blir jo milionær (oki øvre grense på 500k. kan fint tøye den strikken litt til)

Fin sak, det finnes dårligere ting å bruke pengene på enn å hjelpe folk som har det verre enn oss selv.
500k er et mål, ikke en grense. Man kan uten problem gå flere hundre prosent over målet.

Trenger man ikke en speider i Sør-Afrika, som kan se kamper og rapportere om lovende talenter?

Queenie

Legg inn av Queenie »

De pengene går nok like fort ut igjen som de kom inn, håper Kanarifansen har vett til å sende dem til kona.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Nærmer seg 500 000 nå. Det gikk ekstremt raskt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»